Bora 1,9TDI
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 1219
- Liittynyt: 31.10.2004 21:43
Mak838 kirjoitti:Muutan ihan ok, mutta tuo tikkauksen väri vähän tökkää ainaki itellä... :P
Penkit sit vielä samalla kuosilla, niin ei oo niin orvon näköisiä nuo verhoillut osaset. :)
Penkkien keskiosat ehkä aikoinaan, vielä ei riitä uskallus alkaa repimään niitä auki.
balloon kirjoitti:Komea on kyynärnoja. Näyttää suklaakakulta :) Punainen tuo hienosti kontrastia, mutta musta olis hillitympi.
-VariAntti- kirjoitti:Ehkä tosiaan tikkauksen väriksi sopisi paremmin musta tai ehkäpä valkoinen... Miltähän näyttäisi jos tikkaukset olisi leveemmät tai siis kaks tikkausta rinnan? Hyvä että joku osaa ja jaksaa sisustaankin panostaa.
Punainen siksi, että se häviää tuohon kankaaseen aika hyvin. Musta tai valkoinen olisi hypännyt raskaasti silmille, ja halusin yhdistellä värejä hieman. Onhan tässä tullut useampaan otteeseen tullut tehtyä kaikennäköisiä verhoiluja ja useimmiten menty metsään, toivotaan että mies on oppinut jotain ja tekee hyvää jälkeä tällä kertaa. :D
mmm
http://farm3.static.flickr.com/2664/373 ... 42ca_o.jpg
Tuollainen keula olis tummassa boraattorissa aika yum yum.
http://farm3.static.flickr.com/2664/373 ... 42ca_o.jpg
Tuollainen keula olis tummassa boraattorissa aika yum yum.
Taskinen kirjoitti:mmm
http://farm3.static.flickr.com/2664/373 ... 42ca_o.jpg
Tuollainen keula olis tummassa boraattorissa aika yum yum.
Ei kyllä sovi omaan silmään tuo jatke sitten mitenkään. :D Nyt kun on tullut tuota keulaa katseltua, niin onhan tuon konepellin muodot parhaimmillaan tuollaisena. Ajattelin vain täyttää merkinkolon, ja uusi maali päälle. FK:n musta merkitön maski paikkaansa ja nuo kesoniumpiot keulille. Myös V6-lippaa oon ajatellut laittaa saumattomasti puskuriin(jos jollain on ylimääräisenä tuollaista boran v6-lippaa niin yksityisviestiä tulemaan). Siinä tämän boran keula ensi kesänä mahdollisesti. :)
Taskinen kirjoitti:plää, se merkitön maski on niin tylsän näköinen yksistään kun niitä on joka nurkka täynnä...
Tuo lippaidea kuulostaa kyllä ihan loistolta =)
Ite tykkään siitä, kun tekee keulasta hiukan pyöreämmän ja kliinimmän näköisen.
RiXaa kirjoitti:orkkismaskikyllä saattaistoimia paremmin, ja siiitä veekuus lipasta oon sitä mieltä että se on mustana ihan jees.. aikanaan omassa ainakin tuli ruman näkönen korinvärissä:(
Ei se kyllä mustana itellä toimis kun on muutenki kaikki melkein korin värissä... Ja sun auto oli niin paljon vaaleamman värinen, tummassa värissä se ei paljoa edes eroitu, oli sitten musta tai vihreä. Ja kun sen laittaa kuitenkin kiinteästi puskuriin kiinni niin menee paljon paremmin yksiin. Kyllä mä sen niin teen jos jotain tohon puskuriin aion muuttaa. :) Onko jollain vinkkejä tai kokemuksia että pitäisikö se muovihitsata tms? Ja itsellähän ei ole mitään kokemuksia tuosta muovihitsailusta niin jonkunnäköiset ohjeet olisi myös tarpeen.
Tuli sitten haettua satasella verhoilukankaita, pilareita on tässä nyt tehty ja melkein voisi seuraavaksi katon kimppuun hyökkäillä. Tällä kertaa verhoilun laatu kuitenkin aivan eri maata kuin tuon burberryn kanssa. :)
On ollu vähän hiljasempaa nyt, kun on joulukiireet ym. puskenu päälle. Jotain on kuitenki saatu aikaan, mm. a-pilareita ja vanteita. Tässä maistiaiset:
http://i2.photobucket.com/albums/y39/henkkis/kiil5.jpg
Eipä nuo vanteet enää paljon muuta kaipaa kun kultaiset kehäpultit ja maalit keskiöihin. Maalit näihin on jo hyllyssä odottamassa, kirkkaanvalkoinen RALliväri niihin tulee.Yksi vanne on vielä kiillottamatta, sen jälkeen maalari hoitaa loput.
Kaikki burberry-osat pitäisi vielä verhoilla tuon nahan kanssa. Eipä se mikään älyttömän suuri homma olisi, kun vain saisi aikaiseksi. Innostus on kuitenkin ollut aika maassa, ja tällä hetkellä auto näyttää todella kamalalta. :D
http://i2.photobucket.com/albums/y39/henkkis/kiil5.jpg
Eipä nuo vanteet enää paljon muuta kaipaa kun kultaiset kehäpultit ja maalit keskiöihin. Maalit näihin on jo hyllyssä odottamassa, kirkkaanvalkoinen RALliväri niihin tulee.Yksi vanne on vielä kiillottamatta, sen jälkeen maalari hoitaa loput.
Kaikki burberry-osat pitäisi vielä verhoilla tuon nahan kanssa. Eipä se mikään älyttömän suuri homma olisi, kun vain saisi aikaiseksi. Innostus on kuitenkin ollut aika maassa, ja tällä hetkellä auto näyttää todella kamalalta. :D
Viimeksi muokannut henks, 15.5.2010 23:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kyl tuo työn jälki on ihan hienoa, mitä nyt toi tikkaus ihan väärän värinen. Itsellä pistää ainakin silmään tuo sekavuus, tollasia pikkuosia tuolla kuosilla, sit on orkkispintoja vierekkäin tuon ruskean kanssa. Esim. nuo ovien tiivistelistojen reunat ei sovi ollenkaan uuden kuosin kanssa.
Mutta nämäkin mielipiteet voivat vaihtua kun näkee kuvan valmiista sisustasta. Parempi tämä sisusta varmasti on valmiina kuin se vanha mummon pöytäliinakangas.
E: lisätään nyt vielä se legendaarinen: jokainen tekee itselleen autoansa ;) Ikinä ei saa sellasta luotua mistä kaikki tykkäisivät, mutta pitäähän niitä erottujiakin olla.
Mutta nämäkin mielipiteet voivat vaihtua kun näkee kuvan valmiista sisustasta. Parempi tämä sisusta varmasti on valmiina kuin se vanha mummon pöytäliinakangas.
E: lisätään nyt vielä se legendaarinen: jokainen tekee itselleen autoansa ;) Ikinä ei saa sellasta luotua mistä kaikki tykkäisivät, mutta pitäähän niitä erottujiakin olla.
makusa on kullaki...
Niin kuin ois hattuhyllylle joku pöytäliina tällätty...Ei iske tuo ruutu kuvio meikäläiseen.
No makuasiahan tuo on
No makuasiahan tuo on
Mielipiteet on kuin persereikiä, kaikilla on sellainen mutta ketään ei kiinnosta.
Vanteet on kiillotettu, nyt pitäisi nopeasti tehdä pohjat ja maalata, kehälle tulee kultaiset pultit titanum-touchilta ja ne piilovenat. On myös tuo alatukivarren taaempi pusla kolissut, niin tilasin samantien koko tukivarret puslineen, pallonivelineen ja koiranluineen kun sattui löytymään sopuhintainen paketti. Hieman mukavampi vaihtaa kaikki samaan syssyyn. Investoin myös vihdoin niihin xenoniumpioihin lisää, ja sellainen on saksasta tulonpäällä. nyt pitäisi vielä tehdä tuo toinen adapteri valmiiksi niin saisi ne syttymäänkin. Ajattelin myös väsätä "jenkkiparkit" noihin. Viikko aikaa ennen lähtöä kun satun kuulumaan saapumiserään I/10. Kiire tulee siis. Pitää viikonloppusin jättää lähtemättä lomakeitoille ja tehdä autoa hiljaksiin tallissa. Ei mulla muuta tällä kertaa.
Vanteet on kiillotettu, nyt pitäisi nopeasti tehdä pohjat ja maalata, kehälle tulee kultaiset pultit titanum-touchilta ja ne piilovenat. On myös tuo alatukivarren taaempi pusla kolissut, niin tilasin samantien koko tukivarret puslineen, pallonivelineen ja koiranluineen kun sattui löytymään sopuhintainen paketti. Hieman mukavampi vaihtaa kaikki samaan syssyyn. Investoin myös vihdoin niihin xenoniumpioihin lisää, ja sellainen on saksasta tulonpäällä. nyt pitäisi vielä tehdä tuo toinen adapteri valmiiksi niin saisi ne syttymäänkin. Ajattelin myös väsätä "jenkkiparkit" noihin. Viikko aikaa ennen lähtöä kun satun kuulumaan saapumiserään I/10. Kiire tulee siis. Pitää viikonloppusin jättää lähtemättä lomakeitoille ja tehdä autoa hiljaksiin tallissa. Ei mulla muuta tällä kertaa.
-
- -
- Viestit: 95
- Liittynyt: 20.9.2005 14:14
Johny Kidd kirjoitti:henks kirjoitti:Mielipiteet on kuin persereikiä, kaikilla on sellainen mutta ketään ei kiinnosta.
Sieltä se tuli! :D
Joo oli pakko vastata tohon "kauhee räpellys" kommenttiin nasevasti.
Antze kirjoitti:ihan hirveä räpellys tuo sisusta
Tänään onki touhuiltu ehkä enemmän sun mieleistä sisustaratkaisua, OEM+++ kunniaan tässä vehkeessä tästä eteenpäin.
Samu.L kirjoitti:Oliks henkka kausalassa viikonloppua viettää ku tuli tos nastolan kohil leveäkaistatien alus joku tän olonen matala vihree bora tummil etulampuil mis tuikki keltaset retro valot =p
Olin juu, tulin juur kotio. :D oletko joku tuttu ku ei nimimerkistä tai autosta tunnista ainaka? :D
Intissä ollaan ja projekti jäissä mutta osia kasaantuu:
http://i2.photobucket.com/albums/y39/he ... anosia.jpg
Alatukivarret kaikkine puslineen ja koiranluineen tulivat saksasta ATP-autoteileltä. Päätin tilata koko satsin kerralla kun yksi pusla kolisee enkä jaksa ruveta niitä yksitellen repimään tukivarsista irti vuorotellen. Halvempi hinta & vähemmän vaivaa.
http://i2.photobucket.com/albums/y39/he ... emhid2.jpg
Xenonumpion toimitti saksalainen Autoteile-cheap. Liittimien kanssa on vielä todella paljon säätämistä, jos joku tietää hyvän kotikonstin noihin liittimien pinnien irroittamiseen niin voi kertoa, klemmarilla olen kokeillut ja on kyllä ihan rektaalista se touhu.
http://i2.photobucket.com/albums/y39/henkkis/bra1.jpg
Tilasin myös uuden, hieman kliinimmän bra:n keulille, saksasta yllättäin. En ole vielä ehtinyt sovittelemaan sitä, mutta näyttäisi olevan hieman joustavampaa nahkaa ja siten luulisi istuvankin paremmin. Bra:ssa ei myöskään ole tuota merkin lovea, tilasin tuollaisen kun kuitenkin jossain vaiheessa hitsailen sen umpeen.
Tämmöistä tällä kertaa, TJ 12308130128340 kotiutumiseen.
Viimeksi muokannut henks, 15.5.2010 23:51. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Killer kirjoitti:Eikös oo helpompi tilata suoraan muutosjohtosarja halogeeni-->xenon seksasta ku rueta itte muuttamaan alkuperäisiä Linkki
Eipä oikeastaan, kun yksi tuollainen sarja jo löytyy kaapista. Liittimet ei sopineet auton päästä, ja jouduttiin johtohommiin. Itse tosin tilasin kufatecin liitinadapterin, en tiedä olisiko tuo sopivampi.
http://i2.photobucket.com/albums/y39/he ... ikalla.jpg
http://i2.photobucket.com/albums/y39/he ... kalla2.jpg
Tällaista tällä kertaa. OEM HIDit on nyt sit toiminnassa ja paikallaan. Vähän on vielä ongelmia toisen umpion kanssa, kun jouduin käyttämään siinä aftermarket-ballastia. en tiedä mikä on ongelmana, mutta tuntuu että ballasti ei anna tarpeeksi virtaa läpi kun polttimo syttyy vähän vaihtelevasti ja "päivävalo"-asennossa ei ollenkaan. Saksasta on vielä tulossa toinen ballasti niin pitääpi sen kanssa vielä kokeilla jos toimisi paremmin. Vanteiden hionta aloitettiin myös, ja toivon mukaan ne saadaan ensi viikon aikana maaliin ja kokoon. JOMin piiloventtiilit eivät sopineet kehille ollenkaan, joten paikalleen tulee alkuperäiset metalliventtiilit joihin pitää taikoa tiivisteet jostain. Titanium-touch lähetti kehäpultit ja mutterit:
http://i2.photobucket.com/albums/y39/henkkis/pultit.jpg
http://i2.photobucket.com/albums/y39/he ... kalla2.jpg
Tällaista tällä kertaa. OEM HIDit on nyt sit toiminnassa ja paikallaan. Vähän on vielä ongelmia toisen umpion kanssa, kun jouduin käyttämään siinä aftermarket-ballastia. en tiedä mikä on ongelmana, mutta tuntuu että ballasti ei anna tarpeeksi virtaa läpi kun polttimo syttyy vähän vaihtelevasti ja "päivävalo"-asennossa ei ollenkaan. Saksasta on vielä tulossa toinen ballasti niin pitääpi sen kanssa vielä kokeilla jos toimisi paremmin. Vanteiden hionta aloitettiin myös, ja toivon mukaan ne saadaan ensi viikon aikana maaliin ja kokoon. JOMin piiloventtiilit eivät sopineet kehille ollenkaan, joten paikalleen tulee alkuperäiset metalliventtiilit joihin pitää taikoa tiivisteet jostain. Titanium-touch lähetti kehäpultit ja mutterit:
http://i2.photobucket.com/albums/y39/henkkis/pultit.jpg
Viimeksi muokannut henks, 15.5.2010 23:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tällasta pikku tiiseriä tällä kertaa:
http://i2.photobucket.com/albums/y39/he ... alaus3.jpg
http://i2.photobucket.com/albums/y39/he ... hyvyys.jpg
http://i2.photobucket.com/albums/y39/he ... alaus3.jpg
http://i2.photobucket.com/albums/y39/he ... hyvyys.jpg
Viimeksi muokannut henks, 15.5.2010 23:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Noni, nyt on vanteet kasassa! Oli ensimmäiset vanteet mitä kunnostelen, ja lähtökohtahan näissä oli aivan paska, kuten allaolevasta kuvasta näkee. Kuvassa vielä suhteellisen hyvä vanne tuosta sarjasta. Vanteet oli maalattu uudestaan muutamaan kertaan ja yksi kehäkin vaihdettu ja lyöty kiinni 5kiloa jotain asiaankuulumatonta silikonia käyttäen. Virheitä tuli tehtyä tuossa kunnostustyössä ja myönnän että välillä tuli hätiköityä liikaa, mut pääosin olen aika tyytyväinen työn jälkeen ja muutokseen. Värivalintakin taisi osua nappiin vaikka sen kanssa oli hiukan vaikeuksia. Se jää vielä nähtäväksi miten tuo valkonen istuu noinkin tumman vihreän kans. Noh, paskapuheet sikseen ja niitä kuvia:
Vanteet sellaisena kun ne mulle tuli:
http://i2.photobucket.com/albums/y39/henkkis/RH2.jpg
Vanteet nyt:
http://i2.photobucket.com/albums/y39/he ... almis5.jpg
http://i2.photobucket.com/albums/y39/he ... almis1.jpg
http://i2.photobucket.com/albums/y39/he ... almis4.jpg
http://i2.photobucket.com/albums/y39/he ... almis3.jpg
Ja sitten sitä palautetta kiitos!
Vanteet sellaisena kun ne mulle tuli:
http://i2.photobucket.com/albums/y39/henkkis/RH2.jpg
Vanteet nyt:
http://i2.photobucket.com/albums/y39/he ... almis5.jpg
http://i2.photobucket.com/albums/y39/he ... almis1.jpg
http://i2.photobucket.com/albums/y39/he ... almis4.jpg
http://i2.photobucket.com/albums/y39/he ... almis3.jpg
Ja sitten sitä palautetta kiitos!
Viimeksi muokannut henks, 15.5.2010 23:54. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- -
- Viestit: 72
- Liittynyt: 5.10.2006 8:02
Sebastian kirjoitti:Miksi noin kaitaset lipit?
Raa'asti budjettisyistä. Kyllä noihin vielä joku kaunis päivä tulee ainakin taakse hiukan leveämpää.
Antto- kirjoitti:Komiat RH:t on. Eikai nuilla vitti ajella, ettei ne likaannu ja tuu klommoja. :)
Rip rap vahaa pintaan.
Täytyy vetää sinolilla noi lipit vielä, kuulemma pysyy kiilto paremmin. sit vaan meguiarssin carnaubat päälle niin kaippa ne säilyy. :) Vanteet on ajamista varten, ei se tarvii kun pientä varovaisuutta vaan niin ei hätää!
Aurinkoinen_ kirjoitti:Onpas kyllä toodella hienot vanteet! Täällä ootellaan aikaa ja kuvia kun vanteet on auton alla :P
Keväämmällä, keväämmällä. :)
samza kirjoitti:komeet on vanteet, vähän kapeet lipat tosin... Maanantainahan ne sais lain mukaan heittää alle ja ajoon ;)?
Kylhän sitä itseäki himottais ainakin tuumaa leveämmät kehät taakse mut minkäs teet. :( Taitaa jäädä heittämättä kun tarvii uusia ainakin 2 rengasta vielä noihin. :D rengaskoko taitaa pysyä siinä 205/40-r17 kun on niin mukavan kapoiset ja matalat niin viime kesänä ei ainakaan raapaissu kertaakaan kaareen vaikka oli "suht" matalalla. :)
Valkoisia rintsikoitahan tuo nyt kovasti huutaa... :)
Tarvii kattoo jos sais teetettyä kaverilla sellasen tossa kesällä/syksyllä. :) Tuli hommailtua tollaset rumaakin rumemmat piiloventtiilit, mutta silti kauniimmat ku vanhat hapettuneet metallitöröt. Noihin vanteisiin ei saanu sileäkantisia piiloventtiileitä oikein kun on tuo reikä turhan pieni. Jomin piiloventtiilit oli ainakin liian isot niin piti tyytyä noihin.
http://i2.photobucket.com/albums/y39/he ... ovenat.jpg
Viimeksi muokannut henks, 15.5.2010 23:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
huhhelkatti en oo ollenkaan muistanu tänne päivitellä kuvia kesäkuosissa. :o keula laskee vielä 8mm kun tuli laskettua hiukan varovaisesti. noh, tässä niitä nyt tulee:
http://i2.photobucket.com/albums/y39/henkkis/kes2.jpg[/img]
http://i2.photobucket.com/albums/y39/henkkis/elina9.jpg
http://i2.photobucket.com/albums/y39/henkkis/elina7.jpg
http://i2.photobucket.com/albums/y39/henkkis/elina8.jpg
http://i2.photobucket.com/albums/y39/henkkis/elina6.jpg
http://i2.photobucket.com/albums/y39/henkkis/elina3.jpg
http://i2.photobucket.com/albums/y39/henkkis/elina4.jpg
http://i2.photobucket.com/albums/y39/he ... lina10.jpg
http://i2.photobucket.com/albums/y39/henkkis/elina1.jpg
P.s. nykyään kaikki sisustan verhoilushitit unohdettu, harmaat osat maalattu mustaksi & ehosteltu hiukan. hillitympi ja originaalia vastaavampi ratkaisu oli jälleen parempi.
http://i2.photobucket.com/albums/y39/henkkis/kes2.jpg[/img]
http://i2.photobucket.com/albums/y39/henkkis/elina9.jpg
http://i2.photobucket.com/albums/y39/henkkis/elina7.jpg
http://i2.photobucket.com/albums/y39/henkkis/elina8.jpg
http://i2.photobucket.com/albums/y39/henkkis/elina6.jpg
http://i2.photobucket.com/albums/y39/henkkis/elina3.jpg
http://i2.photobucket.com/albums/y39/henkkis/elina4.jpg
http://i2.photobucket.com/albums/y39/he ... lina10.jpg
http://i2.photobucket.com/albums/y39/henkkis/elina1.jpg
P.s. nykyään kaikki sisustan verhoilushitit unohdettu, harmaat osat maalattu mustaksi & ehosteltu hiukan. hillitympi ja originaalia vastaavampi ratkaisu oli jälleen parempi.
Viimeksi muokannut henks, 15.5.2010 23:55. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Sain vihdoin toimimaan nuo OEM-Hidit juuri sillai kun halusin, ja tuli heitettyä ne keulille. Ihan hyvältähän ne näyttää, eikä tule turhan usein samanlaisia vastaan. :) tosin onhan nuo myytävänäkin jos sopiva ostaja löytyy (; Uudet rekisterikilvet tullu myös vaihdettua ja pari tarraa laitettua. kuvia:
http://i2.photobucket.com/albums/y39/henkkis/xen3.jpg
http://i2.photobucket.com/albums/y39/henkkis/xen1.jpg
http://i2.photobucket.com/albums/y39/he ... tion-1.jpg
http://i2.photobucket.com/albums/y39/henkkis/xen3.jpg
http://i2.photobucket.com/albums/y39/henkkis/xen1.jpg
http://i2.photobucket.com/albums/y39/he ... tion-1.jpg
Viimeksi muokannut henks, 15.5.2010 23:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
on vähä matala, mulla on toledossa samantapainen alustasarja mutta ei noin matalaksi laitettu, perää jätin ylemmäs ja keulakin vähän ylempänä. Silti pohjamuovi varmaan 5cm maasta eikä kyllä voi poiketa kestopäällysteeltä mihinkää. Onko sulla panssari alla ja onko vakio vakaaja? Mulla nimittäin isommissa heitoissa kuuluu metallinen ääni edestä.
ps. vanteet on nätit.
ps. vanteet on nätit.
Hienoa että jotain on taas kiinnostanut:)
Bra on keinonahkaa, ja eihän se sateesta oikein tykkää. Se on kuitenki vain väliaikainen ratkaisu kunnes saan konepelliin maalia.
Ja onhan se aika matala jo, mutta vielä tulee n. 8Mm alemmas keulasta. Mulla ei sitä pohjamuovia ole ollenkaan siellä kun se raahais maassa. :D FK:n vakaajan vaihdoin, mutta vielä kaipaa lyhyempiä koiranluita & koloa runkoon ettei raapisi yhtään. Mut eipä tuo nytkään häiritsevästi raavi. Leveämpää spaceria tämä kyllä vielä hiukan kaipaisi ehkä ni stance olis omaan silmään täydellinen.
Lisää vaan kommenttia tulemaan!
Bra on keinonahkaa, ja eihän se sateesta oikein tykkää. Se on kuitenki vain väliaikainen ratkaisu kunnes saan konepelliin maalia.
Ja onhan se aika matala jo, mutta vielä tulee n. 8Mm alemmas keulasta. Mulla ei sitä pohjamuovia ole ollenkaan siellä kun se raahais maassa. :D FK:n vakaajan vaihdoin, mutta vielä kaipaa lyhyempiä koiranluita & koloa runkoon ettei raapisi yhtään. Mut eipä tuo nytkään häiritsevästi raavi. Leveämpää spaceria tämä kyllä vielä hiukan kaipaisi ehkä ni stance olis omaan silmään täydellinen.
Lisää vaan kommenttia tulemaan!
Taas hiukan lisää fotoo, tarttis järjestää jotku kunnon photoshootit jossain. :/ onko turun seudulla taitavia kuvaajia ketä kiinnostais? :D Ja keula tulee vielä sen n. 1cm alaspäin katsastuksen jälkeen, sit enää hiukan leveämpää spaceria niin stance on kunnossa. :)
http://i2.photobucket.com/albums/y39/henkkis/suul7.jpg
http://i2.photobucket.com/albums/y39/henkkis/suul8.jpg
http://i2.photobucket.com/albums/y39/henkkis/suul3.jpg
http://i2.photobucket.com/albums/y39/henkkis/suul2.jpg
http://i2.photobucket.com/albums/y39/henkkis/suul7.jpg
http://i2.photobucket.com/albums/y39/henkkis/suul8.jpg
http://i2.photobucket.com/albums/y39/henkkis/suul3.jpg
http://i2.photobucket.com/albums/y39/henkkis/suul2.jpg
Viimeksi muokannut henks, 13.6.2010 18:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 11
- Liittynyt: 7.12.2009 23:54
Nonii, taas on alkanu jotain tapahtua. Kyllästyin noihin xenonumpioihin, yritin myydä mutta ketään ei huolinut niitä niin päätin sitten ottaa ne projektiksi ja kehitellä niihin jotain kivaa. Tältä keula näytti ennen:
...Ja tällaisia muutoksia siihen tulee:
Tuo pleksi pitää vielä kiillottaa ja hioa vimpan päälle mutta omaan silmään tuo oli ihan kannattava riski maalata nuo. Entiselleen niitä ei enää saa mutta kyllä ne omaan silmään aika makiat valot on noinkin.
...Ja tällaisia muutoksia siihen tulee:
Tuo pleksi pitää vielä kiillottaa ja hioa vimpan päälle mutta omaan silmään tuo oli ihan kannattava riski maalata nuo. Entiselleen niitä ei enää saa mutta kyllä ne omaan silmään aika makiat valot on noinkin.
Tuli tehtyä jenkkiparkit noihin uusiin umpioihin ja kuvailtua hiukan kalansilmän kanssa:
Täällä lisää kuvia: http://henks.kuvat.fi/kuvat/VW+Bora+1%2C9TDI/
Täällä lisää kuvia: http://henks.kuvat.fi/kuvat/VW+Bora+1%2C9TDI/
Onko tuo bra aitoa nahkaa, vai keinonahkaa? Onko nuo eBayssa olevat 30-40e tuotteet vastaavia kuin tuo omasi, vai pitäneekö "oikeista" liiveistä maksella enemmänkin? Helpohkot kaavat ainakin uskoisin olevan, joten mahdollista olisi jopa tehdä. Varsinkin ilman niitä tötteröitä.
Oma on aitoa, mutta molempia on saatavilla. Maksoin tuosta itse sen 35€ joten kyllä ne varmaan on ihan vastaavia. Ainakin VW Golffiin ja boraan on myös saatavilla muistaakseni firman omia .:R-liivejä, mutta niistä saa varmaan maksaa jonkun verran. Eipä tuota varmastikaan ole vaikea ammattilaisen ainakaan tehdä, mutta enpä tiedä maksaako vaivaa alkaa itse väkertämään bra:ta kun juuri sopivan saa noinkin halvalla.
Joo, toki.
Irroittelet ensin etupyöränkaarista torx -ruuveja, taitaa olla 4 per puoli, sitten konepelti auki ja maski irti, lähtee nostamalla.
Siellä alla on muutama ruuvi lisää, jotka irti. Ajovalojen pesurien luukut lähtee kun nostat niitä ylöspäin ja kampeat talttapäällä ne luukut irti. Varot vaan ettei halkea.
Sen jälkeen irroitat ne reunimmaiset puskurin alaritilät, missä sumarit normaalisti on. Niiden takaa kun katsoo vähän ylös, niin näkyy vielä yhdet ruuvit. Ne kun irtoaa niin puskin lähtee eteenpäin vetämällä pois.
Irroittelet ensin etupyöränkaarista torx -ruuveja, taitaa olla 4 per puoli, sitten konepelti auki ja maski irti, lähtee nostamalla.
Siellä alla on muutama ruuvi lisää, jotka irti. Ajovalojen pesurien luukut lähtee kun nostat niitä ylöspäin ja kampeat talttapäällä ne luukut irti. Varot vaan ettei halkea.
Sen jälkeen irroitat ne reunimmaiset puskurin alaritilät, missä sumarit normaalisti on. Niiden takaa kun katsoo vähän ylös, niin näkyy vielä yhdet ruuvit. Ne kun irtoaa niin puskin lähtee eteenpäin vetämällä pois.
Sleeper^ kirjoitti:On se vaan komee, tulit tänään vastaan Lopen kohdalla klo 20.10 =)
Kiitosta, tulee ajeltua aikapaljon tota loimaa-hämeenlinna-riihimäki-lahti-kouvola reissua henkilökohtaisista intresseistä ni vilkutelkaa vaan valoja jos tunnistatte jossain liikenteessä. :D
jonninverran on taas tapahtunu ku pääsi 2vkon lomille intin maailmasta. Vanhat tarrat heivattu menemään, ja uusia parempia jälleen kerran tilalle. tuli myös puleerattua tuota nokkapellin etuosaa reippaalla kädellä niin bra:n voi taas heittää mäelle. Saatan myydä sen pois, kyselkää jos kiinnostaa. Tämän kautta myös orggismaski löysi tiensä takaisin keulille. näyttää se hiukan molottavan tuo merkki tossa mutta omalla tavallaan tykkään tästä nykyisestä keulan ilmeestä. Myös perää tuli nostettua hiukan, niin sai hieman hyökkäävämpään asentoon tämän. Tarvii talvella tutkia mistä saisi kaikkein fiksuimmin keulaa kiristettyä vielä sentin alaspäin. Peilinkuoret tällä kertaa korinväriset. Myös helmojen ruostepaikat tuli maalattua, plus pari kerrosta glymin hd-vahaa yms. Lasinpyyhkimien vivusto oli sitten hapettunut jumiin, ja moottori&vivusto menee vaihtoon kunhan vaan uusi vivusto saapuu. tässä jotain äkkipikaisia kuvia.
Tässä projektissa ollut aika hiljaista hetken aikaa, lähinnä takapakkia otettu hiukan.
OEM-kesonit tuli myytyä, ja tilalle tehtyä GLI-lookit vakioumpioista. Mittaristoon ilmestyi kromirinkulat, ja tänään postimies toi Jubi-etuhelman ensi kesäksi. Sekin joutaa vielä tallin perälle odottelemaan kevättä, turha sitä käyttää tien auraukseen kun on tuo vakiolippakin vielä. Myös vanteita oon yrittänyt myydä että saisi tilalle hieman erikoisemmat vanteet paremmassa koossa.
OEM-kesonit tuli myytyä, ja tilalle tehtyä GLI-lookit vakioumpioista. Mittaristoon ilmestyi kromirinkulat, ja tänään postimies toi Jubi-etuhelman ensi kesäksi. Sekin joutaa vielä tallin perälle odottelemaan kevättä, turha sitä käyttää tien auraukseen kun on tuo vakiolippakin vielä. Myös vanteita oon yrittänyt myydä että saisi tilalle hieman erikoisemmat vanteet paremmassa koossa.
Jatketaan yksinpuhelua:
Noniiii siin ois tän vehkeen talvilook 2010... kusivalot ja braa ja merkitön maski olis nyt sit paikallaa ja tollaset nopeesti paukulla maalatut SPOTin aluvanteet. Alustaa en nostanu 2cm enempää kun renkaatki sitä jo nostaa niin paljon. Kaikennäköstä muutaki tullu tehtyä, Uudet alatukivarret heitin paikallee, kun vanhoista oli 1 pusla rikki niin totesin että kivampi vaihtaa kaikki kerralla. Takakontin verhoilut hakee lopullista muotoaan, mittaristoon tuli asennettua kromirinkulat nopeusmittariin ja kierrosmittariin, jätin keskimmäiset pois kun oli niin muovisen näköiset. Kesävanteet tuli kunnostettua, ei ne pahassa kunnossa ollee kesän jäljiltä. Uutta maalia tekisi mieli ruiskia päälle kun noita valkosia vanteita on aivan liiaksi. Etuvalot tuli taas purettua ja vedeltyä niin mustaksi kun ne vaan uskaltaa laittaa ilman retrofittitouhuja. Myös nuo ovien sisäkahvat tuli entisöityä hiukan. Muuten vaan ollu vahailua ja pesua ja ens kauden pohdiskelua. jottai kuvia:
Ennen:
1min myöhemmin (ei täydelliset vieläkää mut kelpaa):
Noniiii siin ois tän vehkeen talvilook 2010... kusivalot ja braa ja merkitön maski olis nyt sit paikallaa ja tollaset nopeesti paukulla maalatut SPOTin aluvanteet. Alustaa en nostanu 2cm enempää kun renkaatki sitä jo nostaa niin paljon. Kaikennäköstä muutaki tullu tehtyä, Uudet alatukivarret heitin paikallee, kun vanhoista oli 1 pusla rikki niin totesin että kivampi vaihtaa kaikki kerralla. Takakontin verhoilut hakee lopullista muotoaan, mittaristoon tuli asennettua kromirinkulat nopeusmittariin ja kierrosmittariin, jätin keskimmäiset pois kun oli niin muovisen näköiset. Kesävanteet tuli kunnostettua, ei ne pahassa kunnossa ollee kesän jäljiltä. Uutta maalia tekisi mieli ruiskia päälle kun noita valkosia vanteita on aivan liiaksi. Etuvalot tuli taas purettua ja vedeltyä niin mustaksi kun ne vaan uskaltaa laittaa ilman retrofittitouhuja. Myös nuo ovien sisäkahvat tuli entisöityä hiukan. Muuten vaan ollu vahailua ja pesua ja ens kauden pohdiskelua. jottai kuvia:
Ennen:
1min myöhemmin (ei täydelliset vieläkää mut kelpaa):
Hemmetin hieno projekti! Peukkuja!
Muuten, miten olet tehnyt usa parkit vilkkuun?
Millaisia jatko suunitelmia Boralle on? :)
Osaa aina piristää päivää tällaiset kommentit, kiitos ! :)
USA-parkit on toteutettu tekemällä vilkun heijastinpintaan reikä ylimääräiselle parkkipolttimon kannalle (parkkipolttimo siis sielläkin), parkeilta virta ja voilá.
Boran jatkosuunnitelmista sen verran että:
-RH:t tuli myytyä eteenpäin tuossa joku aika sitten, tilalle tulossa tässä vuodenvaihteessa 18-tuumaista hunajakenno-olskoollookkeria 215/35-18 kumeilla. ensi kesäksi lähdetään hakemaan vähän tasapainoisempaa stancea kun ei viime kesänä kaaret täyttynee halutulla tavalla.
-alemmas ei enää taida olla tarvetta mennä
-SRS-tecin Jubi-korinosia olen alkanut tässä haalimaan, etulippa on jo kotona.
-keväällä konepellin kolo umpeen ja Seidlin merkitön maski tarttis saada.
-Retrofit-bixenon projektoriumpiot olisi halu rakentaa
-pikkuisen autohifien laittelua vielä, enimmäkseen viimeistelyä ja vaimennusta kun tuli hommattua tuo DLS Nobelium 10i
-Jos ja kun budjetti jossain vaiheessa sallii, saksasta katseltu valmiiksi beiget recaron nahkapenkit, toivottavasti vaan säilyvät myynnissä vielä kuukauden verran.
-Takavalot, joko FK:n punakristallit ledit tai sit riipaisen ja tilaan USA-mallin lyhdyt.
-tämän jälkeen kaikkea fiksailua, maalailua, puleerausta, jne. yleistä huolehtimista.
-Tavoitteena Bugrun 2011, eli paljon on tekemistä suht-vähässä aikaa kun kutenkin päivittäisessä ajossa on auto. Visioita onneksi riittää nii ei tartte alkaa väkisin mitään tekemään. :)
Alkaa kohta taas tapahtumaan, ollut hetken aikaa armeijan johdosta hieman jäissä projektit. Ensi kesäksi tulee kuitenkin lookki muuttumaan aika reippaasti, toivottavasti parempaan ja kliinimpään.
Tsekkaas henks täältä noita retrofit juttuja.
Täällä joku tehny noilla Autoimagon tuotteilla mondeoon projektorit.
Kiitti vinkistä! tota kautta löysin saksalaisen puljun mistä saan vastaavan samanlaisen setin ja USA-parkkimoduulinkin vielä hyvään hintaan :) Tiedä sitten noiden valotehosta mutta saapahan näyttämään fiksummalta :DD ei vaan taida olla millään tavalla katsastuskelpoiset nuo, niin tarvii varmaankin ostaa jotkut huonokuntoiset käytetyt valot katsastusumpioiksi.
Noniiii tuli nyt sit tilailtua kaikennäköistä. mm:
-Vanteet. (niistä lisää myöhemmin ku saapuu) Jotain hiukan oldskoolimallista 18-tuumaista tulee, niistä kuvia ja juttua ja suunnitelmia kun ne saapuu. :)
- Projektorisetti mallia kiina, H4 Bixenonit 6000kelvinin polttimoilla ja slim-ballasteilla. Noissahan on jotkut angeleye-rinkulat mutta niitä en kytke. Hiuka jännittää näyttääkö tuo 55mm halkaisijalla oleva projektori liian pieneltä boran umpiossa.
-TUNING-UMPIOT! mallia FK ledihärpäkkeet. Oma silmä kyllästynyt tollasiin GLI-valoihin ja oon aina ollu sitä mieltä et leditakavalot saa auton näyttämään uudemmalta. Ja onhan noi kuitenki hillityimmästä päästä tuninkiumpioita.
-EDIT: tuli vielä tehtyä heräteostos ja tilattua Seidlin maski. Tyyrishän tuo oli mut toi on yks sellasista osista jotka oon päättäny hankkivani joskus ja nyt sattui sopiva tilaisuus. :)
Pikkuhiljaa alkaa tällekin jotain taas tapahtumaan taas ja omistaja saa hyvän mielen. :D vanteisiin saa ehdottaa jotain värejä kun ne menee suoraan maalaukseen vaikka on uudet vanteet. mitään tummaa väriä en niihin halua ettei mene puuroksi kun on tiheässä puolat. Kuviahan tämä kaipaisi mutta odotellaan nyt että tavaroita alkaa tippua postiluukusta. :)
-Vanteet. (niistä lisää myöhemmin ku saapuu) Jotain hiukan oldskoolimallista 18-tuumaista tulee, niistä kuvia ja juttua ja suunnitelmia kun ne saapuu. :)
- Projektorisetti mallia kiina, H4 Bixenonit 6000kelvinin polttimoilla ja slim-ballasteilla. Noissahan on jotkut angeleye-rinkulat mutta niitä en kytke. Hiuka jännittää näyttääkö tuo 55mm halkaisijalla oleva projektori liian pieneltä boran umpiossa.
-TUNING-UMPIOT! mallia FK ledihärpäkkeet. Oma silmä kyllästynyt tollasiin GLI-valoihin ja oon aina ollu sitä mieltä et leditakavalot saa auton näyttämään uudemmalta. Ja onhan noi kuitenki hillityimmästä päästä tuninkiumpioita.
-EDIT: tuli vielä tehtyä heräteostos ja tilattua Seidlin maski. Tyyrishän tuo oli mut toi on yks sellasista osista jotka oon päättäny hankkivani joskus ja nyt sattui sopiva tilaisuus. :)
Pikkuhiljaa alkaa tällekin jotain taas tapahtumaan taas ja omistaja saa hyvän mielen. :D vanteisiin saa ehdottaa jotain värejä kun ne menee suoraan maalaukseen vaikka on uudet vanteet. mitään tummaa väriä en niihin halua ettei mene puuroksi kun on tiheässä puolat. Kuviahan tämä kaipaisi mutta odotellaan nyt että tavaroita alkaa tippua postiluukusta. :)
Tässä nyt jotain kuvia.
lippa paikallaan:
Onhan tuo aika mohlon näköinen vielä ja mattamusta oikein korostaa sitä, mutta kun sen saa korin väriin ja varmaan tilailen vielä sivu- ja takahelmat samaa sarjaa niin tasoittuu hieman.
Ledit saapui:
Rakennetaan sitä mukaa kun osia saapuu. jatkuvat juhlapyhät vaan jarruttelee pahasti tavaran kulkemista.
lippa paikallaan:
Onhan tuo aika mohlon näköinen vielä ja mattamusta oikein korostaa sitä, mutta kun sen saa korin väriin ja varmaan tilailen vielä sivu- ja takahelmat samaa sarjaa niin tasoittuu hieman.
Ledit saapui:
Rakennetaan sitä mukaa kun osia saapuu. jatkuvat juhlapyhät vaan jarruttelee pahasti tavaran kulkemista.
Noniiiiin saapuihan sitä elektroniikkaa saksanmaalta. Noissa onkin sitten aika työ, taitaa olla vielä piiiiitkä talvi edessä. Paketista löytyi siis tällaista:
-Bi-Xenon projektorit, pelkäsin tilatessa että nuo olisivat liian pienet mut tällä hetkellä näyttää lähinnä liian suurilta. :D
-Slim ballastit
-USA-mallin parkkimoduuli jossa säätöpotikka, saa juur niin himmeäksi kun haluaa. plussaa tästä.
-Kilometrin verran johtoa & liittimiä, asennusohjeita, 6000k polttimot, ja liimapurkkeja jossa luki kiinalaisin harakanvarpain ties mitä. Eipä taida uskaltaa käyttää niitä. Ei muuta kun viimeistään vklo sovittelemaan. :p Vanteetkin näyttäisi olevan jo turussa, joten jos huomenna jotain tiiseriä niistä lisää.
EDIT:
Täytyihän noita projektoreita alkaa heti rakentamaan kun löytyi ylimääräisiä umpionraakileita varastosta. Tässä tunnin aikaansaannos, huono kännykuva mutta ajaa asiansa. JA KYLLÄ, Suuntailin nuo niin että ovat oikeassa asennossa. Purin projektorin puoliksi, jotta sain sopivan kaavan piirrettyä umpion taakse, jonka jälkeen dremeli soimaan. Nyt on projektori liimauksessa, sen jälkeen vähän testfittingiä. :
EDIT NR2:
vähän edistystä noiden projektoreitten kans, tuli heitettyä toi illest-badge tohon detaljien nimissä. Vetelin vielä mattamustat maalit päälle, huomenna tarvitsee varmaan kokeilla oikein paikalleenkin.
-Bi-Xenon projektorit, pelkäsin tilatessa että nuo olisivat liian pienet mut tällä hetkellä näyttää lähinnä liian suurilta. :D
-Slim ballastit
-USA-mallin parkkimoduuli jossa säätöpotikka, saa juur niin himmeäksi kun haluaa. plussaa tästä.
-Kilometrin verran johtoa & liittimiä, asennusohjeita, 6000k polttimot, ja liimapurkkeja jossa luki kiinalaisin harakanvarpain ties mitä. Eipä taida uskaltaa käyttää niitä. Ei muuta kun viimeistään vklo sovittelemaan. :p Vanteetkin näyttäisi olevan jo turussa, joten jos huomenna jotain tiiseriä niistä lisää.
EDIT:
Täytyihän noita projektoreita alkaa heti rakentamaan kun löytyi ylimääräisiä umpionraakileita varastosta. Tässä tunnin aikaansaannos, huono kännykuva mutta ajaa asiansa. JA KYLLÄ, Suuntailin nuo niin että ovat oikeassa asennossa. Purin projektorin puoliksi, jotta sain sopivan kaavan piirrettyä umpion taakse, jonka jälkeen dremeli soimaan. Nyt on projektori liimauksessa, sen jälkeen vähän testfittingiä. :
EDIT NR2:
vähän edistystä noiden projektoreitten kans, tuli heitettyä toi illest-badge tohon detaljien nimissä. Vetelin vielä mattamustat maalit päälle, huomenna tarvitsee varmaan kokeilla oikein paikalleenkin.
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 108 vierailijaa