Golf 2 Syncro

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

Alexf
-
Viestit: 225
Liittynyt: 24.3.2005 13:15

Golf 2 Syncro

ViestiKirjoittaja Alexf » 13.7.2008 22:18

Jep, taas yksi kakkis lisää projektiosastolle. Auto on vm -89 GT, ja on jo toista kertaa meikäläisen nimissä. Tarkoituksenahan siis perinteisesti on "tiputtaa tonttiin ja lyödä leveet vanteet alle", ja ehkä "vähän" jotakin muutakin sisustaan ja tekniikkaan kohdistuvaa ;). Ensitöiksihän pitää kuitenkin räjäyttää vasta katsastettu ja täysin toimiva kehonsiirrin atomeiksi.
Lähtökohta.

Tänään pääsi projekti viimein alkamaan. Tästä lähdettiin, tähän tultiin. Edellinen omistaja onneksi jo isoimmat mätähommat onkin hoitanut pois päiväjärjerstyksestä. (Kiitokset Jounille! =) Laitan auton kuitenkin ajan koittaessa vartaaseen jolloin pohja saa osakseen sekä saumaa, että massaa. Ainakaan näillä näkymin mitään "kauden muotivärejä" sinne ei silti ilmaannu, sillä ajelen kuitenkin satunnaisesti myös hiekkateillä ja ehkä jopa sadekelillä =).


Kaikkea kivaa on jo ehditty hamstrata, esim:
RH Cup 8"&9"x14"
FormelK Gewindefahrewerke
Ja motonetistä uudet pikkupuskurit kromirannuilla

Projektin seuraava vaihe on tiputtaa tekniikka pois, jonka jälkeen irtoavat sähköt. To be continued....
Viimeksi muokannut Alexf, 12.10.2008 21:11. Yhteensä muokattu 5 kertaa.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 13.7.2008 22:31

Säilyttäisin nykyisen värin :) (mikä se muuten on, koodia..?)

E: no tietenki on se lemongelbi, alahan sebastiani myyä se wc:si pois että voin oman lintan maalata sillä värillä :D
Viimeksi muokannut Jak3, 13.7.2008 23:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 13.7.2008 23:04

Mitäs moottoripuolelle on odotettavissa tähän?

Väri on kyllä hyvä kuten jo tuolla vanhassa topicissakin sanoin. (voisin kyllä heittää arvausta väristä =D)

Edit: ekaa kertaa jaksoin etsiä ihan virallisen koodin sille,LA1D.

Alexf
-
Viestit: 225
Liittynyt: 24.3.2005 13:15

ViestiKirjoittaja Alexf » 14.7.2008 4:58

Nykyinen väri on myöskin sen puolesta hyvä, että ikkunat on sentään jaksettu peittää kun se on ruiskittu tuohon... =) Kaikki paitsi pinta on jäänyt orkkis-harmaaksi, keltanen väri halkeilee paikka paikoin.....
Ja pakkelia on menny esim luukkuun sitte vähän reilummin.... Jopa orkkis spoileri on ollut pakkelilla liimattuna sekä ympäriämpäri peiteltynä kiinni.. =D Nykyisin luukuksi on sunnitteilla hieman hillitympää.

Jos suunnitelmat pitävät kutinsa, niin korin restauroinnin jälkeen ostan jonkin mällätyn nelos-gti:n. Siitä olis sitten tarkotus ottaa tekniikka, sisusta (paitsi penkit jotka on jo hommattu=), sekä sähköt.
Vinkkejä moisen hankintaan otetaan vastaan, vaikka siimat ovatkin jo vedessä. Myös talonkatkaisulaikan nähneet käy. =)

Alexf
-
Viestit: 225
Liittynyt: 24.3.2005 13:15

ViestiKirjoittaja Alexf » 24.7.2008 17:59

Jotain saatu aikaseks. Purettiin tekniikka pois. Samalla heivattiin mäjelle myöskin sähköt. Taaksepäin johtavat johtimet jäivät vielä paikoilleen, koska saatan vielä käyttää niitä.
Tyhjää tuli ja hyvä niin =).

Seuraavaksi luvassa konetilan pesua ja luukkujen sekä lasien heivausta.

Alexf
-
Viestit: 225
Liittynyt: 24.3.2005 13:15

ViestiKirjoittaja Alexf » 26.7.2008 19:55

Jälleen hiukka edistystä. Pesin aika törkyisessä kunnossa olleen konehuoneen ja etulokarien sisäpuolet.
Kyllä ne jonkin verran puhdistuikin.
Lokarin sisäpuoli
Konehuone
Ja vielä kuva missä osa pesty lokarista vertailun vuoksi.
Pesin auton myöskin sisäpuolelta vaikkei siellä paljoa pesurilla irtoavaa ollutkaan.
Pesurin virkaa toimitti Kärcher, josta irtosi 200bar ja 150 asteista vettä.

Kaikki lasit ja luukut tuli myöskin riisuttua, sekä se takapään piuhasarja, jonka aiemmin aioin jättää paikoilleen. Tähän malliin auto siis jäi.

Seuraavaksi todennäköisesti konehuoneen restaurointia ja pellille hinkkaamista.
Onko joku kokeillut tehoaako maalinpoistoaineet (esim. nitromors) tuohon korimassaan ja heti pellin päällä olevaan happomaaliin (vaimitäseon?)? Vai onko vaan parasta vinguttaa harjakaikalla ja yskiä rautalanganpätkiä illalla? =)
Viimeksi muokannut Alexf, 10.10.2008 20:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

gtikolffi
-
Viestit: 747
Liittynyt: 10.5.2005 17:43

ViestiKirjoittaja gtikolffi » 27.7.2008 7:04

Itse hiekkapuhalsin koko konehuoneen ennen maalausta...helppoa, nopeeta ja jälki on hyvää...lähti vanhat massan riekaleet ja muutkin nätisti...0,2 raekoolla kun puhaltaa, niin pinnasta ei tule niin karhea...Suosittelen!

Alexf
-
Viestit: 225
Liittynyt: 24.3.2005 13:15

Puhaltelua

ViestiKirjoittaja Alexf » 2.8.2008 20:59

Otinpa sitten gtikolffi:n neuvosta vaarin ja puhaltelin tänään koko päivän ~8h konehuonetta ja muita tarpeellisia kohtia. Pahimmat kohdat tuli käsiteltyä, mutta massoja pitäis vielä poistella.
Puhalluslaite oli bilteman värkki, jossa on vain pistooli ja letku hiekkaämpäriin. JS Lehdolle kiitokset lainasta! =)

Kyseisellä laitteella saa kyllä homman hoidettua, mutta on se kyllä hidasta. Mihinkäs tässä valmiissa maailmassa kiire olis, mutta kun sais nuo massat lähtemään puhaltamalla, niin olis kyllä aikasta jees. Nyt ne täytyy nimittäin joko raappia lastalla taikka sulatella nitromorssilla ja sitten puhallella pois... Hiekkaa meni n. 125 kg =D!

No mutta pojan ristiäisten johdosta on todennäköisesti parisen viikkoa aikaa mitetiskellä jatkotoimenpiteitä. Vartaaseenhan auto kyllä laitetaan jossain vaiheessa, mutta ennen sitä luvassa on enemmän taikka vähemmän kaikkea muuta, riippuen siitä, milloin saadaan se pukki aikaseks.

Ja sitten kuvatuksia:
Tuossa tulipelti
Apparin lokari
Kuskin lokari
Vesiränniä yms.
Luukun saranakohat
Ja pahin ruostehavainto tähän mennessä
Kuten "tarkkasilmäisimmät" saattoivat huomata, otin tuon akun alla olevan pellin pois ruosteisuuden vuoksi. Alkoi olemaan parista kohdasta läpi. Akku kuitenkin siirtyy konttiin , niin tuosta kohdasta voi siis tehdä sileän. Tuleepähan paremman näkönen ja samalla tilaa jollekkin akkua ja ruostetta tärkeämmälle. ;)

Yleensähän sitä auton korkeutta mittaillaan norttiaskilla, mutta tällä kertaa käytettiin 1,5 litran spraittipulloa =D!

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 2.8.2008 23:52

Tohon putsailuhommaan todella hyvä väline on esim. rälläkkään tai paineilmavinkuun liitetty teräsharjalaikka kierretyillä teräslangoilla. Lähtee tuhat kertaa nopeammin enimmät pois kuin puhaltamalla. Vetää sit hiekalla viimeistelyn.

Silmäsuojaimet on sit ihan pakolliset noiden laikkojen kanssa kun välil tuntuu et laikka ampuu niit lankoja melki nahkaan kiinni.

zetorcrystal
-
Viestit: 54
Liittynyt: 23.7.2008 19:38

ViestiKirjoittaja zetorcrystal » 3.8.2008 0:39

hiekkapaperilaikka on myös kova sana ruosteen poistossa

Alexf
-
Viestit: 225
Liittynyt: 24.3.2005 13:15

ViestiKirjoittaja Alexf » 3.8.2008 8:50

Juu kyllä mä kaikki noi massat otin harjalaikalla mihin vaan pääsi käsiksi. Lähtee kyllä todellakin monta kertaa tehokkaammin. Samalla lailla kun lähtis puhaltamalla niin oliskin melkosen rentoa hommaa. =)
Tuossa kuvassa just näkyy tota kiltävää harjalaikalla hierottua jälkeä, jota ei oo vielä puhallettu.

Hiekkapaperilaikka on muuten hyvä, mutta siinä on pari miinuspuolta. Ei lähde ruosteet pohjiaan myöten muuten kuin kuluttamalla metallia, ja toisekseen metalli kuumuu ja täten myöskin venyy aika herkästi tällä värkillä.

Harjalaikasta todella lentää aikasta hyvin noita lankoja, varsinkin jos sillä huitoo teräviin kulmiin. Kerran kun duunissa hinkkasin jotain (tottakai suojalasit päässä), yks lanka lävisti sieraimen. =D Eli näin siis onnistuu näppärimmin DIY lävitys.

GTI_VR6
-
Viestit: 84
Liittynyt: 23.7.2008 20:28

ViestiKirjoittaja GTI_VR6 » 3.8.2008 10:39

En nyt pysty laittaan linkkiä mutta AVK:lla on Tampereella mällätty nelos GTI josta pyynti 2700. Tosin epäilen että kaikki tarvitsemasi ei ole ihan ehyttä, mutta siinä olis tekniikkaa kuitenkin. Kantsii ainakin netistä kattella.

Alexf
-
Viestit: 225
Liittynyt: 24.3.2005 13:15

ViestiKirjoittaja Alexf » 3.8.2008 11:04

Meinasit varmaan tätä.

Kuva

Se on totta että tuossa olis paljon tarpeellista osaa: motti, sähköt, kojelauta yms..
Toisaalta osa sähköistä saattaa olla muusina, huonolla säkällä oikosulku tullu kolarissa osumakohdasta päätellen.
Hintakin on hieman korkean puoleinen, kun toi on korjattavaksi myynnissä. Benecarsilta ainakin alustavien tiedustelujen perusteella sais ehjempää kamaa edukkaammin.
Imotuksessa lukee että toi on tuontiauto, joten kilsoja saattaa olla ton ikäsellä jopa satkukin enemmän..

Muuten missä vuosimallissa kaasupoljin on muuttunut sähköiseksi noissa gti:ssä? Cruise olis kiva ;). Muutenkin vinkkejä hankittavan luovuttajan vuosimallin yms. suhteen saa mielellään antaa!

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 3.8.2008 15:19

Lähtikö höyrypesurilla hyvin se sisälattioissa oleva bitumi sekä kojelaudan alla ja katossa olevat äänieristematot? Entä liimat?

Alexf
-
Viestit: 225
Liittynyt: 24.3.2005 13:15

ViestiKirjoittaja Alexf » 3.8.2008 15:43

Bitumi lähti ainakin mulla parhaiten ku taltalla/puukolla irrotteli sen altapäin. Lohkeili ihan isoina palasina. Pesurilla siihen ei kyllä pystynyt, paitsi niihin kohtiin, mitkä oli jo valmiiks ihan haperoa.

Kojelaudasta äänieristematot otin repimällä ensin kaiken käsin irtoavan pois ja sen jälkeen loput pesurilla. Lähtee kyllä pikkuhiljaa, mutta tinnerin tms. kanssa joutuu hieroon loput liimat. Se kama on muuten loppujenlopuksi yllättävän harvasta kohdasta kiinni, ihan kun olis liimassa säästelty taikka tulevia harrastajia ajateltu. =)

Toinen vaihtoehto on että repis ensin kaikki irtoovat ja harjalaikalla loput. Mulla ainakin on kabiinissa sen verran ruosteita että se on jokatapauksessa maalattava.

Katon äänieristeisiin en ole vielä kajonnut.

Alexf
-
Viestit: 225
Liittynyt: 24.3.2005 13:15

ViestiKirjoittaja Alexf » 30.9.2008 19:44

Nyt tuli projektiin hiukka muutosta, eli aihion vaihto. Uusi aihio on edellistä huomattavasti mädempi, kolhtumpi, revitympi ja muutenkin melkoinen kittipallo... Positiivista on 3-ovisuus sekä nelivetoisuus, jonka takia teinkin muutoksen suunnitelmiin. Selvitin vw:n maahantuonnin tekniseltä osastolta (tjms?) että mahtaisiko keltaisesta golfista saada tehtyä nelivedon tekemällä kardaanitunnelin ym. tarvittavat muutokset. Eli kyselin että onko samaa mallisarjaa syncrojen kanssa. Vastaus oli ei. Ilmeisesti vuonna -88 on vasta keksitty käsite "mallisarja" joten sitä ennen valmistetuissa muutos olisi ilmeisesti ollut mahdollista. Jos joku tahtoo lunastaa melko hyväkuntoisen GT:n kopan akseleineen niin ottaa yhteyttä, muuten keltainen päätyy varaosapelliksi.

Monet ovat varmaan nähneet kuvia kyseisestä yksilöstä esim redlinessä tai nettiautossa.
Silloin se on näyttänyt suunnilleen tältä:

Kuva

Tuolta voi katsella lisää liettuan kuvia, jos kiinnostaa. Nykyään auto sitten näyttääkin (perusteellisen pesun jälkeen) tältä:

Kuva

Auto on Liettuasta tuonnin jälkeen ollut melkoisena kiertopalkintona. Olen viimeisen tiedon mukaan auton viides suomalainen omistaja, jos maahantuonutta autoliikettä ei lasketa. =) Minua edeltävä omistaja pisti auton lihoiksi, ja suunnittelee siirtävänsä tekniikan 4-oviseen syncroon. Autossa ollut tekniikka piti (paikan päällä tehtyjen spekulaatioiden mukaan) sisällään 3-koppasen gti:n 2.0 16v pannun, ilmeisesti VR6 syncron manuaaliaskin, saman vehkeen jakolaatikon ja taka-akseliston sekä S2 etujarrut. Meikäläiselle tuli mukaan vakio 1.8 syncron voimansiirto ja jarrut, saapas nähdä paljonko näistä jää valmiiseen autoon ;).

BTW:

Auton hakureissu oli perin mielenkiintoinen. Perjantaina väännettin töiden jälkeen iltakymmeneen asti trailerin valoja kuntoon. Lauantai-aamuna vaihdettiin traileriin vielä renkaat ja lähdettiin JS Lehdon kanssa matkaan n. klo 9. Menomatka menikin hienosti. Perillä sitten nosteltiin kori kyytille ja taivasteltiin maailman menoja.

Paluumatka oli melkoinen seikkailu. Ensin laahasi trailerin käsijarru niin että vanteella olis voinu makkarat paistaa. Sen jälkeen hajos vetoautona toiminut hiace (perkeleen japskit!=) Kello oli tällöin palttiarallaa 21 ja paikka 6-tien varressa keskellä ei mitään n.230km kotoa. Hetken tutkinnan jälkeen tojotan pellin alta löytyi kiinnileikannut alipainepumppu. Onneksi takakontti oli täynnä työkaluja, ja saimme osan irti ja auki. Näky oli suhteellisen toivoton: laakerin jäljellä olevat kuulat olivat kantikkaita... huokaus. Soitin sitten kaverilleni Villelle. Hän otti toisesta hiacesta vastaavan osan irti =D ja lähti kiikuttamaan sitä melkosta kyytiä kohti tapahtumapaikkaa. Osa pääsi perille ja paikalleen, matka jatkui. Porvoon moottoritiellä sitten satuimme ensimmäisinä onnettomuuspaikalle. Parikymppinen heppu oli juovuksissa pyöritellyt toledoaan ojan pohjalla. Ei muuta kun puhelu 112:seen, virkavallan vartoominen ja matkaan. Pehkuihin päästiin n. 5.30.

Tässä vielä auto trailerilla sunnuntaina.

Suurkiitokset Jounille ja Villelle!!

RABBITI
-
Viestit: 145
Liittynyt: 30.1.2008 21:07

ViestiKirjoittaja RABBITI » 30.9.2008 19:56

No onhan tuo paljon mielenkiintoisempi aihio!
Tulee varmasti seurattua tätä projektia aktiivisesti eli tsemppiä projektiin! =)

Peksi
ffp jäsen
Viestit: 1190
Liittynyt: 17.7.2003 20:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peksi » 30.9.2008 21:50

Hyvä että tämäkin lopulta pääsi "hyvään kotiin". Itsekin "melkein" auton joskus ostin ja melkoinen kulkupelihän se oli. Moottori taisi tosin olla ihan KR ja sisuskaluista ei mitään tietoa. Laatikko oli ilmeisesti G60 passatista ja perästä ei mitään hajua varmaan kellään. Etujarrut oli muistaakseni nelosgolfin 312mm ja takana vr6 etujarrut hydraulikässärillä.

Korihan tuossa on harvinainen 2D syncro, joka on ilmeisesti harvinaisempi kuin rallye. Eikä se karusta ulkokuoresta huolimatta edes hirveen mädältä vaikuttanut. Muistaakseni joskus selvittelin että oli alkujaan ruiskukoneinen ja katilla eli voi tulla katsastuksissa kivaa :) Ei muuta kuin onnea rojektiin. Milläs tekniikalla aattelit rakentaa?

Alexf
-
Viestit: 225
Liittynyt: 24.3.2005 13:15

ViestiKirjoittaja Alexf » 30.9.2008 22:17

Ainakin lohkon kyljessä oli merkkejä parilitraisuudesta. Sisuskalut hieman hämärän peitossa, mutta myyjä kehui sisältäneen mittatilausmännät...? Etujarruihin oli porattu raakasti 5x100 jako.
Äkkiseltään saattaisi vaikuttaa suhteellisen terveeltä, mutta tuolla 6-tien varressa varaosaa odotellessa vasara ja taltta paljasti pikku paikkailuja, mm. tämän.
Toisella puolella autoa samassa kohdassa samankaltainen paikkaus. Myös etuaisojen päitä ja loksuja kolhittu, helmat nostettu romuiks...=/
Tekniikan suhteen suunnitelmissa 20vt ja kenties vr6 syncron voimansiirto.
Viimeksi muokannut Alexf, 29.10.2008 22:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

JS Lehto
-
Viestit: 107
Liittynyt: 13.2.2006 14:57

ViestiKirjoittaja JS Lehto » 1.10.2008 18:14

Laatikossa oli teksti AHB 02C 409 107B, selviäisikö tästä laatikon alkuperä? Tapahtumarikas auton hakureissu kaikenkaikkiaan :)

Heikki J.
admin
Viestit: 8309
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 1.10.2008 20:56

Mitä ite tuota pikaisesti kokeilin muutama vuosi sitten, niin meinas hiukan takapainoiset jarrut päästä yllättämään kun ensimmäinen kunnon jarrutus sattui mutkaan, missä vielä vähän hiekkaa asvaltilla :) Aika kiukkuisen oloinen peli oli, vaikken ihan täysillä ahdoilla vedättänytkään.

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 2.10.2008 9:06

Laatikossa oli teksti AHB 02C 409 107B

Tuo liirumlaarum on kuoren varaosanumero, vaihteistokoodi on aina stanssattu kuoreen.

gti syncro
-
Viestit: 105
Liittynyt: 24.2.2008 18:53

j

ViestiKirjoittaja gti syncro » 2.10.2008 15:46

jos jollain on oikeasti tietoa mitä kyseisen auton tekniikka pitää sisällään ni olisin kiinnostunut lisätiedoista ja pitäs varmaan tehdä topicci tuosta omasta projektista jos joku neuvos miten tänne laitetaan kuvia

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 2.10.2008 15:53

^Lataat ne kuvat koneeltasi photobuckettiin ja linkität tänne.

Alexf
-
Viestit: 225
Liittynyt: 24.3.2005 13:15

ViestiKirjoittaja Alexf » 6.10.2008 21:26

Peltiosia tilailen. Mitkäs 1-koppasen lokkarinkaaret sieltä motonetistä piti ottaa? Muistaakseni takakaaret, mutta mitkä?

"Takakehä/leveä 2-ovinen"

"Takakehä 2-ovinen"

Joku muu, mikä?

Tarkoituksena siis levittää mahdollisimman paljon pienellä vaivalla ruostekorjauset siinä sivussa suorittaen.

Alexf
-
Viestit: 225
Liittynyt: 24.3.2005 13:15

ViestiKirjoittaja Alexf » 12.10.2008 20:39

Itseäni lainatakseni: "Tarkoituksena siis levittää mahdollisimman paljon pienellä vaivalla ruostekorjauset siinä sivussa suorittaen." jep jep... =D

Tänä viikonloppuna vietin kuskin puolen takalokarin ympäristön parissa noin 14 tuntia, tässä todistusaineistoa:

Pakkelin ja ruoteen laajuuden kartoitusta
Ottaa palan poois...
Heftaa toisen tilalle...
Keltasen kakkiksen, motonetin 1-koppasen ("Takakehä 2-ovinen") kaaresta ja suorasta pellistä sävelsin loput, kas näin.
Samalla kun noilla paikkeilla kerran peltihommissa oltiin, niin päätin tuhota liettuan miesten mahtavan pakoputken reiän. Nykyisin mallia suora.
Sitten tulikin kiire kotio, joten kiskaisin nopeasti varalakat päälle ruosteenestoksi (auto nököttää viikot pihalla pressun alla) ja nappasin pari kuvaa: niks ja naks. Vielä hieman epätasaisuutta havaittavissa. Minkäänlaisia pakkeleitahan ei vielä tässä vaiheessa ole käytetty, vaan pinta on pelkkää peltiä ja saumaa. Takahelmakin jäi vaan hepeillä kiinni kiiren vuoksi.. =D

Kuva

Alkuperäinen kakkiksen takakaari tulee n. 3cm ulos kyljestä. Tällä hetkellä vastaava mitta n. 5,5cm.

VK84
-
Viestit: 3
Liittynyt: 30.11.2007 14:50

ViestiKirjoittaja VK84 » 29.10.2008 14:43

Hieno peli.. :) Jos nyt oikein muistan lukeneeni jostain niin eikös tossa golfis ollu audi s2:n sisuskalut ja olikohan viel s2:n vaihdelaatikko... en oo ihan sata varma asiasta...

Västi
-
Viestit: 759
Liittynyt: 31.8.2003 14:56

ViestiKirjoittaja Västi » 29.10.2008 15:17

Skankkosessa on konekkin eripäin joten sula mahdottomuus tuo vaihdeloota.

Alexf
-
Viestit: 225
Liittynyt: 24.3.2005 13:15

ViestiKirjoittaja Alexf » 29.10.2008 18:41

Niinhän siitä laatikosta tosiaan myyjän mukaan huhuttiin. Asian paikkaansapitävyyttä ei tosin kukaan suomen omistajista ollut ilmeisesti varmistanut =). "Onneksi" sitä arpatekniikkaa ei tullut mukaan niin saa rakennella sellaisen kun itse tahtoo.

Projekti hieman jäissä. Täytyy pistää välillä kuplaa iskuun. Vieläkin on silmät ja korvat täynnä hienoa hiekkaa eilisestä 3 tunnin puhallus sessiosta =). Kunhan tuon härvelin saa nippuun, on taas kakkiksen vuoro =).

PS. Huomatkaa pomon tuninki mekkeri kuplan taustalla =D

Antto-
-
Viestit: 886
Liittynyt: 1.10.2006 1:05

ViestiKirjoittaja Antto- » 29.10.2008 19:54

Täytyy sanoa että on kyllä siisti kupla!

(Mikäs nuissa kummassakaan mersussa on hienoa kun en päässy jyvälle? Katoin varma 2 min tuota kuvaa ennenkö huomasin että siellä yleensä on mersu..)

Alexf
-
Viestit: 225
Liittynyt: 24.3.2005 13:15

ViestiKirjoittaja Alexf » 29.10.2008 22:01

Tuossa beigessä E-mallissa mattamusta konepelti. Eikös se oo sitä tuuninkia? Sprintterinki puoli hyttiä on kyllä pohjamaalissa, mutta sehän on taasen sitä motorsporttia! =D

Taskinen
-
Viestit: 838
Liittynyt: 15.5.2006 22:26
Viesti:

ViestiKirjoittaja Taskinen » 29.10.2008 23:06

No kyllä on aika järkky väyryskä :D ei vissiin ihan tahallaan tuunattu?

Alexf
-
Viestit: 225
Liittynyt: 24.3.2005 13:15

ViestiKirjoittaja Alexf » 29.10.2008 23:16

EI. Siihen on pakittanu kuorma-auto päälle, mutta uutta peltiä ei oo "keritty" maalata.

gti syncro
-
Viestit: 105
Liittynyt: 24.2.2008 18:53

a

ViestiKirjoittaja gti syncro » 30.10.2008 8:20

autossa piti olla s2:n sisuskalut askisakin, mikä ei tosin kyllä pidä paikkaansa ja mm: s2 navat, mutta kuin monessa s2:ssa on 5x100 jako? suurin osa myynti-ilmoituksesta oli täyttä paskaa

Alexf
-
Viestit: 225
Liittynyt: 24.3.2005 13:15

ViestiKirjoittaja Alexf » 30.10.2008 9:27

Juuri näin! =D Onko muuten laatikon ja perän alkuperä jo selvinnyt? Mites projekti muuten?

gti syncro
-
Viestit: 105
Liittynyt: 24.2.2008 18:53

a

ViestiKirjoittaja gti syncro » 2.11.2008 8:29

kyllä ne taitaa olla siitä vr6 syncrosta, sellasen taka-akselisto ainaki on sen verran jopa saatu tehtyä et keula on ptsattu kaikesta paskasta ja maalattu, kone nostettii keulalle ja akselit paikalleen mitkä putsasin kanssa ja maalasin pitäs käydä pohjan kimppuun kun eestys tekemään jotain...

Terppo
-
Viestit: 19
Liittynyt: 18.7.2008 19:06

ViestiKirjoittaja Terppo » 3.11.2008 19:07

Millaisella taka-akselilla meinasit leimata tämän? Itellä ois vähän samanlainen projekti 20vt tekniikalla.

Peksi
ffp jäsen
Viestit: 1190
Liittynyt: 17.7.2003 20:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peksi » 3.11.2008 19:21

Vr6 syncrossa on eri välitys perässä kuin esim. tuossa autossa olevassa passatin lootassa. En tiedä sit onko etummainen kulmavaihdekin Vr6:sta.

Alexf
-
Viestit: 225
Liittynyt: 24.3.2005 13:15

ViestiKirjoittaja Alexf » 3.11.2008 19:54

Suunnitelmissa olisi vr6 syncron taka akseli (tai ainakin tukivarret ja navat) + kakkiksen / jonku käypäsen murikka + 994 jarrut Perästä ei vielä kovinkaan varmaa suunnitelmaa ole, kuten ei muustakaan voimansiirrosta.. Tarkoitus olisi kuitenkin tehdä autosta ihan oikeesti neliveto, joten jos tulee kakkiksen perällä, niin se lienee väliaikaisratkaisu

Milläs laatikolla ja jakolaatikolla olet ite muuten ajatellut toteuttaa / toteuttanut?

Spekuloikaapas nyt hieman muutkin, jos vaikka ilmenisi jotain mitä ei ole tullut mieleen.

Peksi
ffp jäsen
Viestit: 1190
Liittynyt: 17.7.2003 20:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peksi » 3.11.2008 20:13

Ehdotus: Neloskorisesta dieselistä tai seat 1.8t 4-vedosta 6-vaihteinen loota ja haldex-perä...

Alexf
-
Viestit: 225
Liittynyt: 24.3.2005 13:15

ViestiKirjoittaja Alexf » 3.11.2008 20:24

Mitäs kaikkea "ylimääräistä" mahtaisi kyseiseen perään kuulua (sähköä tms)? 6-v loota kyllä kovasti kummitellut aatoksissa. 8)

reynolds
-
Viestit: 922
Liittynyt: 23.7.2003 16:35

ViestiKirjoittaja reynolds » 3.11.2008 20:48


MBT
-
Viestit: 547
Liittynyt: 12.2.2007 14:04

ViestiKirjoittaja MBT » 5.11.2008 10:22

Olisko torsen kova sana jos kunnon nelikon haluut?

Alexf
-
Viestit: 225
Liittynyt: 24.3.2005 13:15

ViestiKirjoittaja Alexf » 5.11.2008 20:02

Hyvä ehdotus! Mutta: kuinkahan hirmusti joutuu taka-akselistoa ym muuttamaan? Enemmän vai vähemmän kun haldex-swapissa? Mistä perä? Mistä torsen? Mikä laatikko / jakolaatikko jotta passaapi välitykset? Niin paljon kysymyksiä, kovin vähän vastauksia.

Jos ja kun tuohon nyt laittais sen haldexin niin vaihdelaatikkohan on otettava juurikin Peksin mainitsemasta 6-v nelosgolfista, 6-v nelivetoleonista, 6-v neliveto skodasta, Audi TT:stä taikka ääs kolmosesta. Näissä kun olisi oikea välitys, ainakin luottaen Peksiin sekä tuohon nimim "Dutch 1967" VWortex memberiin, jolta seuraava tekstinpätkä on lainattu:

The Haldex rear differential is to be used with a 02M or 02Q with an angle-drive gear ration of 17/27. The angle-drives from the O2Q and O2M gearbox are NOT interchangeable

Gear ratio's angle drive:

Car type/model:
Golf Rallye/Passat G60 has an 20/21 ratio and 5-speed gearbox
Golf III 1.8 Syncro has an 20/21 ratio and 5-speed gearbox
Golf III VR6 Syncro has an 16/21 ratio and 5-spd 02Q gearbox
Audi TT/S3 4Motion has an 17/27 ratio and 6-spd 02M gearbox
Golf IV 4Motion has an 17/27 ratio and 5-spd 02C or 6-spd 02M
Skoda 4Motion has a n 17/27 ratio and 5-spd 02C or 6-spd02M

Asiallisen näköistä swappipakettia kaveri myy, tokihan tuollaisen itekkin vartissa tallin lattialla kyhäilis. =D Kiitoksia vaan kovasti reizkalle linkistä!

Kannattaa muuten tsekata noilta dutchbuildin sivuilta nuo g2 gti 20vt 4-motion (huhhuh) projektin kuvat ja ennenkaikkea speksit! Siinäpä sitä on tavoteltavaa.

Tuolla reizkan linkkaamalla VWortexin sivulla on juttua haldexin manuaalisesta säätämisestä. Onko jollakin tarkempaa tietoa aiheesta, kun herra Dutch 1967 tuntuu olevan kovin salamyhkäinen asian suhteen? Olishan se hienoa säätää vetojakaumaa kabiinista käsin. Kuviakin tuosta vimpaimesta löysin samaiselta sivulta, tosin kuuklen kautta. Tuolta löytyy toinen vaihtoehto. Onko jotain muita järkeviä tai järjettömiä ehdotuksia haldexin ohjaamiseen? En millään jaksaisi kiinnostua alkperäisen kaltaisesta "tylsästä" järjestelmästä.

MBT
-
Viestit: 547
Liittynyt: 12.2.2007 14:04

ViestiKirjoittaja MBT » 10.11.2008 9:41

Mistä perä? Mistä torsen? Mikä laatikko / jakolaatikko jotta passaapi välitykset?


Varmaan jostain 80/S2 Audista, tai 90... Jos ne käy, mulla ei oo mitään hajua.
Nettiautossahan on myynnissä se yks kolaroitu S4, missä 2.2T kone, manuaali askilla... siitä kun myyt tekniikan pois, niin rahotat projektia taas eteenpäin :P

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 10.11.2008 11:40

Koneen pistää pitkittäin niin saa ton äs nelkun torsenilootan sopii.

Saa olla aika pelle peloton että saa torsenin käymään poikittaislootaan niin että se vielä toimii niin kuin pitääkin.

Periaatteessa kulmavaihteen jälkeen torseni ja siitä pitäisi saada veto etu- ja takaperälle.

Haastavaa voi olla toteuttaa veto laatikolta etuperällä torsenin kautta eikä suoraan

gti syncro
-
Viestit: 105
Liittynyt: 24.2.2008 18:53

f

ViestiKirjoittaja gti syncro » 19.3.2009 8:08

mitäs tälle rojektille kuuluu??

Alexf
-
Viestit: 225
Liittynyt: 24.3.2005 13:15

ViestiKirjoittaja Alexf » 19.3.2009 21:46

Ollut kirjaimellisesti jäissä näin talvisaikaan. Ovet on sentään vaihtuneet keltaisiin (alkuperäisetkin meni kyllä hyvään kotiin). Alkaa kyllä kelit olemaan pikkuhiljaa sitä luokkaa, että vois kaivaa kotteron pressun alta. Kesän tavotteena olis vähintäänkin saada härveli pyörilleen ja pohjahommat tehtyä.
Kupla on kyllä jonkin verran edistynyt. Siitä kuvia luvassa kunhan saan sen maalattua.

Juissi
-
Viestit: 429
Liittynyt: 5.4.2005 13:47
Viesti:

ViestiKirjoittaja Juissi » 20.3.2009 8:21

Selittäkääs dorkalle kun nyt menee vähän huti...

tämä projekti ja tämä: http://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/2461031

ovat ainakin ovien lukumäärästä päätellen eri autot? onko tuo tekniikka mikä alunperin liettuasta tullut nyt "eksynyt" tuohon neljäoviseen vai kuinka monta "redline golffia syncrona" suomeen on tuotu?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 20.3.2009 10:34

Tekniikka on siinä neliovisessa ja kori tässä.

Alexf
-
Viestit: 225
Liittynyt: 24.3.2005 13:15

ViestiKirjoittaja Alexf » 20.3.2009 21:10

Juurikin näin, eli ostin pelkän korin. Korin myyjä, nimim. "gti syncro" laittoi ilmeisesti tekniikan 4-ov koriin ja myi koko roskan eteenpäin. Sittemmin ilmeiseti ollut kiertopalkintona. Gti syncro korjatkoon jos meni pieleen.

PS. Sebastian, tosta mun golfista meni ovet samaan syncroon missä on sun ex takaluukku ;)

mpo
-
Viestit: 296
Liittynyt: 23.7.2003 9:16
Viesti:

ViestiKirjoittaja mpo » 20.3.2009 21:47

Ai ne oli oikein kuuluisat ovet..
Saadaanko mekin nyt kirjoittaa meidän Syncron projektikertomukseen
"..juttu Redline Magazinessa.." :)

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 20.3.2009 22:01

Onko näitä kakkiksia niin vähän jo suomessa etä osat kiertää pienessä piirissä? =D

Edit:
jii_bee: Niinpäs muuten onkin, en itsekään enää edes muistanut sitä. =D Kaivoin sen jutun esille silloin ku ostin tuon luukun ku se näytti niin tutulle. Loistava lisäargumentti myyntiin tuo "GTi-lehti" lisä. "Takaluukku esitelty GTi-lehdessä".
Viimeksi muokannut Sebastian, 20.3.2009 22:49. Yhteensä muokattu 5 kertaa.

Petri R.
-
Viestit: 2532
Liittynyt: 23.7.2003 14:19

ViestiKirjoittaja Petri R. » 20.3.2009 22:17

Hox! Mulla oli kakkiksessa itse KUROSEN ex-kakkiksen punamustat takavalot, jotka oli olleet aiemmin peräti CHIQUITASSA :D

mpo
-
Viestit: 296
Liittynyt: 23.7.2003 9:16
Viesti:

ViestiKirjoittaja mpo » 20.3.2009 22:24

adressit.com --> Rekisteriotteeseen muutetut osat kohtaan ex omistajalista :)

jii_bee
-
Viestit: 2410
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 20.3.2009 22:24

Sebastian: Ilmeisesti. Onhan Golffisi takaluukkukin tuttu GTI-Magazinesta. :D
Olikohan "Ahdettua magiaa" tms. otsikoitu artikkeli, P. Litmanen esitteli Magic Blue-väristä Golffiaan.
Tuulilasin tuuning-teemajulkaisuunkin se on pääsyt joskus vuosituhannen alussa. ;)

Alexf
-
Viestit: 225
Liittynyt: 24.3.2005 13:15

ViestiKirjoittaja Alexf » 21.3.2009 8:37

Jepjep.. Joku kun vielä purkaa tuon neliovisen "redline-golfin" niin saadaan taas monta "redline-golfia" lisää. Lähinnä huvittaa että joku viitsii vieläkin myydä tuota noilla samoilla copypasteilla jotka oli luettavissa nettiautosta jo vuosi sitten.

Mpo, nyt varovasti niiden ovien kanssa, nehän on nimittäin esitelty redline magazinessa. Puhumattakaan takaluukusta, joka on peräisin autosta, johon on vaihdettu tuon takaluukun tilalle gti-magazinessa esitellyn auton luukku! =D

Alexf
-
Viestit: 225
Liittynyt: 24.3.2005 13:15

ViestiKirjoittaja Alexf » 25.3.2009 21:57

Suunnitelmissa olisi tällä hetkellä laittaa tuohon härveliin VR6 syncron akselistot, perä, jakolaatikko ja vaihdelaatikko. Onko vaihdelaatikko yhteensopiva 1.8 20vt motin kanssa? Vai tehdäänkös suomen eka 2.9 VR6t Syncro kakkis? Mikä kaikki estää tekemästä? Ajatuksia, ehdotuksia?

Kiinnostaisi myöskin tietää, mitä eroa on mk2 ja mk3 syncrojen voimansiirrossa vai onko mitään? Paljonko 2.9 Syncron vaihde/jakolaatikko ja perä kestää? Ja mitä hajoaa jos nappaa viskon välistä pois?

Paljon kysymyksiä, toivottavasti myös vastauksia.

justus
ffp jäsen
Viestit: 2532
Liittynyt: 18.7.2003 15:40

ViestiKirjoittaja justus » 25.3.2009 22:48

Onko vaihdelaatikko yhteensopiva 1.8 20vt motin kanssa?

Ei käy.

Vai tehdäänkös suomen eka 2.9 VR6t Syncro kakkis?

Kokeile hommata poikkeusluvat, jos kilpiin meinasit. Muutenhan se olis vaan suljetun paikan laite.

nj^
-
Viestit: 548
Liittynyt: 15.5.2008 17:38

ViestiKirjoittaja nj^ » 25.3.2009 23:18

tehot ja sylinteritilavuus menee kyllä jo yli sallitun :) muutenhan kadut olisi täynnä vr6 kakkiksia, jos se menisi ihan muutoskatsastuksella!

Västi
-
Viestit: 759
Liittynyt: 31.8.2003 14:56

ViestiKirjoittaja Västi » 25.3.2009 23:35

Ei mene tehot yli, vain tilavuus. Moottorin painoero huomioiden laskelmat ja henkilöluvun vähentäminen sopivine perusteluineen, niin ollaan jo pitkällä.

gti syncro
-
Viestit: 105
Liittynyt: 24.2.2008 18:53

k

ViestiKirjoittaja gti syncro » 1.4.2009 20:25

jep, auto meni minulta loviisaan ja vissiin ollut jo kahdella muulla omistajalla:)

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 1.4.2009 21:44

Tuntuu hieman älyvapaalta, miksi tuota litratilavuutta pitää rajoittaa +25% alkuperäisestä. Tehohan se on joka tekniikanvaihdossa ratkaisee, ei kuutiotilavuudella ole mitään tekemistä asian kanssa.

Esim. kakkiaiseenkin saisi laittaa sen 2.8 tai 2.9 kutoskoneen kun tehot jäävät kuitenkin alle 192hv.

T.Hell
-
Viestit: 579
Liittynyt: 11.3.2005 9:02

ViestiKirjoittaja T.Hell » 2.4.2009 8:50

Ei siinä kyllä nykypäivänä mitään järkeä olekaan. Tuokin sääntö on varmaan joltain vuodelta miekka ja kilpi, jolloin iso tilavuus merkitsi automaattisesti isoa tehoa tai liian painavaa moottoria...
Tommosiakin vanhentuneita säännöksiä vois oikeasti poistaa käytöstä, tai ainakin päivittää nykytekniikkaan sopiviksi. Mutta mitäs tommosta täällä Kekkoslandiassa muka tehtäis... :(

Alexf
-
Viestit: 225
Liittynyt: 24.3.2005 13:15

ViestiKirjoittaja Alexf » 4.4.2009 9:13

Tuntuu hieman älyvapaalta, miksi tuota litratilavuutta pitää rajoittaa +25% alkuperäisestä
En voisi olla enempää samaa mieltä. Ei muuta kun vinkkejä tulemaan, miten saan 2.9 koneisena tuon kilpien väliin. Tai vaihtoehtoisesti kumotaan lakipykälä 8).

Mitkä kaikki moottorit parittelee vr6 syncron vaihteiston kanssa? Olisiko esim. G3 gti:n 2.0 alakerta, 20vt:n kansi (jos ei käy niin 16v kansi) jne mahdollinen?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 4.4.2009 10:32

Vr6 laatikon perään ei käy kuin 2.8-3.2 Vr6 sukuiset koneet. Kytkinkoppa/laatikon kuori on erillainen kuin 4 koneissa.
En tiedä sit löytyykö diesel syncroista 020 vai 02a laatikoita.

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 4.4.2009 10:40

Kytkinkopan puoli tosiaan vaihtelee.
Toinen puolikas löytyy 66Kw td:stä ja 110Kw 2.0 ,sekä "täysi" että "vajaavetoisista".
Välitykset on sitten jokaisessa omansa.


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 51 vierailijaa