Gilera <RCR> 50cc
Valvoja: ffp jäsenet
Gilera <RCR> 50cc
mopo pitäs ennen syyskuuta saada ajokuntoon.
lähtökunto:(ilmeellä totta kai :D)
gilera merkki ja malli rcr. pitäis nyt vaan saada toi leikkimökki suojattua ja hiottua loppuun katteet niin sitten vaan maalailemaan. uudet ketjut, rattaat, takapyörän laakerin ja männän oon jo paikalleen saanu väännettyä.
veljellä oli takarenkaan vasemman puolen laakeri oli menny atomeiks ja sen takia viä ketjut katkennu. (oli kuulemma takapää vähän vemputtanu sillä reisulla) oli kyl toi ratas vähän loppuun käytetty.
ei auttanu kun äijjän kans lähtee hakeen mopoa jostain 20km päästä peräkärryllä. tästä projekti lähti liikkeelle.
mopon nykyinen kuosi
tuleva ilmanputsari, taitaa olla melko selvää, minkä auton sitä ostaa sitten joskus...
lähtökunto:(ilmeellä totta kai :D)
gilera merkki ja malli rcr. pitäis nyt vaan saada toi leikkimökki suojattua ja hiottua loppuun katteet niin sitten vaan maalailemaan. uudet ketjut, rattaat, takapyörän laakerin ja männän oon jo paikalleen saanu väännettyä.
veljellä oli takarenkaan vasemman puolen laakeri oli menny atomeiks ja sen takia viä ketjut katkennu. (oli kuulemma takapää vähän vemputtanu sillä reisulla) oli kyl toi ratas vähän loppuun käytetty.
ei auttanu kun äijjän kans lähtee hakeen mopoa jostain 20km päästä peräkärryllä. tästä projekti lähti liikkeelle.
mopon nykyinen kuosi
tuleva ilmanputsari, taitaa olla melko selvää, minkä auton sitä ostaa sitten joskus...
Viimeksi muokannut svänssy, 17.9.2008 17:13. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
aikaan saannoksia
sain noi katteet ja etumaskin hiottua. yritin myös noita johtoja katella ledejä varten mutta enhän mää niistä mitään tajunnu. onneks on toi isoveli apuna. valkoisia ledejä on tulossa maskiin umpion molempiin ylä kulmiin, ilman ohjainten yläkulmiin ja 5kpl punaisia näyttämään takarenkaaseen
sain myös ton"maalaamon"(leikkimökki) suojattua jotta voi sitten mennä huomenna maalailemaan (vähän huono kuva mutta vaikea saada kunnolista). kuri on porailtu pois putkesta ja rajoitin on hommattu mutta sitä täytyy vielä suunnitella.
sain myös ton"maalaamon"(leikkimökki) suojattua jotta voi sitten mennä huomenna maalailemaan (vähän huono kuva mutta vaikea saada kunnolista). kuri on porailtu pois putkesta ja rajoitin on hommattu mutta sitä täytyy vielä suunnitella.
Viimeksi muokannut svänssy, 17.9.2008 17:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ehdotuksia/kokemuksia
onkohan kellään tosta rajottimen toteuttamis ehdotuksia/kokemuksia. pitäs olla semmonen helppo paikka mistä pistää päällä ja sitten silleen että poliisi sedät ja tädit ei sitä huomaa. miten toi powerfiltteri(tyhmänimi sillä) päästää muka hiekaa ja pölyä läpi kaasariin?
Se on muuten sellainen juttu, että ainakin meikäläinen ottaa lakin päästä ja lyö kantapäät yhteen kun mopomies puhuu. Mopoiästä on aikaa jo ööö...25-30 vuotta, mutta sisäinen mopomies ei tunnu kasvavan aikuiseksi koskaan, ja hyvä niin.
Väännä vaan, svänssy, tarinaa tekemisistäsi, mielenkiinnolla seurataan. En lupaa olla kommentoimattakaan sopivassa kohtaa, mutta tämä mopeti on kyllä suoraan sanoen aika hitechiä minulle. 2T-kone näyttää olevan, joten tekniikka on siltä osin jotenkin hallussa. :)
(Muoviosissa ei sitten kestä spraymaali, ainakaan tankissa. Vanha muovitankki "kyllästyy" jotenkin bensalla, ja maali ei kovetu kunnolla. )
*Peukku*
Väännä vaan, svänssy, tarinaa tekemisistäsi, mielenkiinnolla seurataan. En lupaa olla kommentoimattakaan sopivassa kohtaa, mutta tämä mopeti on kyllä suoraan sanoen aika hitechiä minulle. 2T-kone näyttää olevan, joten tekniikka on siltä osin jotenkin hallussa. :)
(Muoviosissa ei sitten kestä spraymaali, ainakaan tankissa. Vanha muovitankki "kyllästyy" jotenkin bensalla, ja maali ei kovetu kunnolla. )
*Peukku*
juu powerfilsun tilalle pipercrossi.. ja siitä rajoittimesta, jos meinaat käyttää pottecoa vai mikä se mahtoi nimeltään olla.. itsellä ainakin moottoripyöräpoliisi tajusi sen.. annettiin kaksi vaihtoehtoa: et kerron itse missä nappula on tai sitten poliisi ottaa mopon asemalle ja purkaa osiin jos/kun löytyy rajoitin niin tulee varmaan vielä isommat rapsut.. voi olla et joillekin "autopoliiseille" menee läpi mut pyöräpoliiseille tuskin.. ja aina sitä voi yrittää.. ;)
kaukosäädinkö
jos meinaat semmoista kaukosäätimellä olevaa rajoitinta niin mulla on vaan semmonen normi katkaisialla oleva rajoitin. kysymys kuuluu että pitäs olla hyvä paikka sille katkaisialle. yks vaihto ehto on että vaikka töötistä päälle(voi huomaamattomasti painaa) ja jostain toisesta paikasta pois päältä jos tämmöisen ratkaisun voi tehdä?nyt joku sähkönero vois väläyttää.
en maalaa tankkia koska se ei ole näkyvissä, joten siitä ei ainakaan lähde maalit hilseilemään jos onnistun olemaan läikyttämättä katteille bensaa.
muutes mistäköhän se poliisi setä huomasi rajoittimen??
juu 2tahti vehje toi on.
koska ne alastaron kiihdytys päivät oli syksyllä joku gti magazine juttu. vois mennä sinne vähän mopolla koitteleen.:D
en maalaa tankkia koska se ei ole näkyvissä, joten siitä ei ainakaan lähde maalit hilseilemään jos onnistun olemaan läikyttämättä katteille bensaa.
muutes mistäköhän se poliisi setä huomasi rajoittimen??
juu 2tahti vehje toi on.
koska ne alastaron kiihdytys päivät oli syksyllä joku gti magazine juttu. vois mennä sinne vähän mopolla koitteleen.:D
asia kunossa
asia kunossa. täytyy toivoa että ei toi motskari poliisi pysäytä sitten.
pistin sitten sen pipercross tilaukseen
käytiin ostamassa minivilkut eteen. veli oli jo ennen mopon mulle tuloa asenellu taakse minivilkut ja hienonman kuin vakio takalipan.
tänään sain pohjamaaliin etukatteet ja takakatteet. täytyy viä hioo molempia , jotta saa naarmut pois. joo tolla tulevalla värillä ei oo väliä kuhan on musta.
[off topic päälle]
tommonen veljen kans väännettiin edellis kesänä. löyty mummolan autotallin perältä. jopon kopio toi kyl on mutta ei sitä enää nää.:D merkki on siis jupiter. en tiä mikä on mutta sopii mun silmään kuin nyrkki, heh.
[off topic pois päältä]
pistin sitten sen pipercross tilaukseen
käytiin ostamassa minivilkut eteen. veli oli jo ennen mopon mulle tuloa asenellu taakse minivilkut ja hienonman kuin vakio takalipan.
tänään sain pohjamaaliin etukatteet ja takakatteet. täytyy viä hioo molempia , jotta saa naarmut pois. joo tolla tulevalla värillä ei oo väliä kuhan on musta.
[off topic päälle]
tommonen veljen kans väännettiin edellis kesänä. löyty mummolan autotallin perältä. jopon kopio toi kyl on mutta ei sitä enää nää.:D merkki on siis jupiter. en tiä mikä on mutta sopii mun silmään kuin nyrkki, heh.
[off topic pois päältä]
Viimeksi muokannut svänssy, 17.9.2008 17:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
mun mielestä noi vilkut on juuri hienosti.
sain noi katteet pohjamaaliin. etumaski ja penkin takana oleva kate eka kerta maalia minkä jälkeen hiontaa ja sitten pohjamaalia ja sen jälkeen varsinaista maalia. etu-, ja takaketteet hiottu ja kuvassa toinen kerta pohjamaalia. niihin sitten vaan kuivumisen jälkeen maalia ja lakaa päälle. tosin tähän menee aikaa kun olen tämän viikon perjantaihin asti raumalla siskolla kyläilemässä.
sain noi katteet pohjamaaliin. etumaski ja penkin takana oleva kate eka kerta maalia minkä jälkeen hiontaa ja sitten pohjamaalia ja sen jälkeen varsinaista maalia. etu-, ja takaketteet hiottu ja kuvassa toinen kerta pohjamaalia. niihin sitten vaan kuivumisen jälkeen maalia ja lakaa päälle. tosin tähän menee aikaa kun olen tämän viikon perjantaihin asti raumalla siskolla kyläilemässä.
Viimeksi muokannut svänssy, 17.9.2008 17:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Aika tuulestatemmattuja noi 85-90km/h vakiolla(=kuriton) mopolla, omallako mittarilla olette nopeuden todenneet? Itsellä oli tossa muutamavuosi sitten skootteri, johon tuli laitettua 70cc Race pyttyä, 24mm kaasaria ja muita tykötarpeita. Näillä vermeillä saavutettiin tuo 90km/h nopeus. Tai sitten on gilerassa kisanen vakiomoottori :).
Nojoo eipä taas liittynyt itse projektiin mitenkään.
Nojoo eipä taas liittynyt itse projektiin mitenkään.
kyllä oma derbi meni sen rapiat 70 lievässä alamäessä ja myötätuulessa. Takaratasta oli pienennetty 70 -> 65 ja suutin vaihdettu 60 -> 70 (ei riittänyt nuo espanjan suuttimet suomenmaille, eli ei käynyt kunnolla). Tämä tuli todistettua ihan tuommoiseen suomen virkavomien käyttämään hiustenkuivaajalla!. Mopossa oli vielä jonkinsortin hukkaputkikin, joka siis toimii ilmeisesti putken holkin korvaajana(?)
kyllä oma derbi meni sen rapiat 70 lievässä alamäessä ja myötätuulessa. Takaratasta oli pienennetty 70 -> 65 ja suutin vaihdettu 60 -> 70 (ei riittänyt nuo espanjan suuttimet suomenmaille, eli ei käynyt kunnolla). Tämä tuli todistettua ihan tuommoiseen suomen virkavomien käyttämään hiustenkuivaajalla!. Mopossa oli vielä jonkinsortin hukkaputkikin, joka siis toimii ilmeisesti putken holkin korvaajana(?)
täytyy muistuttaa et tossa gilerassa on vakiorattaat takana 53 ja edessä 13, vakio pääsuutin on 68, ja on sama kone kun derbissä, putkea lukuunottamatta. putki eroaa siinä et gilerassa ei ole hukkaputkia, pelkkä holkki. ei noita rattaita tarvi olla ensimmäisenä vaihtamassa, paitsi ehkä isompaa takaratasta niin kiihtyis ja jaksais vetää hiukan paremmin. aika harvoin sitä kuitenkaan tuli paljon 65km/h enempää ajettua. noihin huippuihin vaikuttaa myös ihan vitusti jotain suuttimia enemmän et kuinka painava jätkä sitä mopoa ajaa. itse painoin mopoiässä 50-55kg... ja kyllä, toi 85-90km/h on mopon mittarin näyttämä nopeus Esson suoralla Kyröskoskella, jos joku tietää.
Aika tuulestatemmattuja noi 85-90km/h vakiolla(=kuriton) mopolla, omallako mittarilla olette nopeuden todenneet? Itsellä oli tossa muutamavuosi sitten skootteri, johon tuli laitettua 70cc Race pyttyä, 24mm kaasaria ja muita tykötarpeita. Näillä vermeillä saavutettiin tuo 90km/h nopeus. Tai sitten on gilerassa kisanen vakiomoottori :).
asut ilmeisesti kaupungissa kun skootterilla oot ajellu... tiesitkö että skoottereissa on variaattori, kai sillekin olis täytyny jotain tehdä niin olis kulkenu enemmän? vai tarkoittaako toi "muita tykötarpeita" variaattoria?
Aika tuulestatemmattuja noi 85-90km/h vakiolla(=kuriton) mopolla, omallako mittarilla olette nopeuden todenneet? Itsellä oli tossa muutamavuosi sitten skootteri, johon tuli laitettua 70cc Race pyttyä, 24mm kaasaria ja muita tykötarpeita. Näillä vermeillä saavutettiin tuo 90km/h nopeus. Tai sitten on gilerassa kisanen vakiomoottori :).
Itsellä oli joskus aikoinaan Yamaha DT. Putki tyhjätty ja kierrostenrajoitin poistettu + pari numeroo isommat suuttimet. 76km/h meni noin 95kg poliisin ajamana eli siis tutkaan ja ajoi muuten polliisisetä 4. vaihteella ja DTssäkin oli 6 vaihdetta. Eli kurit pois ja DT kulkee noin 85-95km/h... Ei siitä sen enempää..
Nytten tulee kyllä semmosta juttua että ei näkemättä usko :D
Ja kyllä se tarkoitti juurikin sitä että variaattori oli myös päivitettynä. Olen myös kyseisen variaattorin huomannut skoottereissa olevan... Jos olette hieman enemmän joskus noita koneita viritelleet niin olette saattaneet huomata että se vakioputki ei riitä mihinkään +100nopeuksiin. Tehoputkellahan olisi(mentiinkin) sitten niitä kolminumeroisia.
Ja kyllä se tarkoitti juurikin sitä että variaattori oli myös päivitettynä. Olen myös kyseisen variaattorin huomannut skoottereissa olevan... Jos olette hieman enemmän joskus noita koneita viritelleet niin olette saattaneet huomata että se vakioputki ei riitä mihinkään +100nopeuksiin. Tehoputkellahan olisi(mentiinkin) sitten niitä kolminumeroisia.
no huhhuh
monihan se luulee että mopo jollai kurin poistolla sillain kulkee, itsella oli derbi jossa 73cc airsal,isompi kaasari,tehoputki sun muuta. sillä pääsi melko lyhkäsillä väleillä sen 95... moni poika oli kehunu että 90 menee ni eipä siinä sitten tarvinnu ajella ku 4 rinnalla kun mukamas 90 mentiin..
Kaverilla on muistaakseni -02 Derbi Senda R Xtreme tai jotain sinne päin, 50cc.
Kyllä se sen vajaat 80kmh pyyhkäsee vaikka ei siinä muuta ole kuin isompi kaasutin, kurit pois putkesta ja jokin halppis kartiosuodatin. Kerran oltiin yömyöhään kylän pinnassa porisemassa paskaa niin sitten että että katotaan miten se kulkee, omistajan mukaan 60kmh menee, mutta minä rullasin tasaa 60kmh perässä ja ei derbistä näkyny ku takavalot, mittariin keräsin 80kmh ja annoin sitten rullata mopetin vierellä ja 75kmh näytti mittari autossa, virhelukema laskettu pois
Kyllä se sen vajaat 80kmh pyyhkäsee vaikka ei siinä muuta ole kuin isompi kaasutin, kurit pois putkesta ja jokin halppis kartiosuodatin. Kerran oltiin yömyöhään kylän pinnassa porisemassa paskaa niin sitten että että katotaan miten se kulkee, omistajan mukaan 60kmh menee, mutta minä rullasin tasaa 60kmh perässä ja ei derbistä näkyny ku takavalot, mittariin keräsin 80kmh ja annoin sitten rullata mopetin vierellä ja 75kmh näytti mittari autossa, virhelukema laskettu pois
Kyllä noi Gilera RK -> H@K -> RCR menee kuristuksien poistolla reilusti yli 80km/h ja lähes 90km/h... pelkällä teharilla ylittyy jo 100km/h ainaki noissa vanhemmissa RK ja H@K malleissa. sit viel + + + 70cc pytyllä ja lievillä pytyn ajotuksien muutoilla jättelee eurotehoset kevarit jo helposti. Loistava 2-T moottori jota on hyvä virittää.
:D älkääs nyt hei viittikö, taino, ainahan se oma mopo oli se joka meni ainakin kaksmarkkaa ja sille jäi koko kaupungin kevarit ja mopot.
Itse uskon näihin juttuihin kun on heittää jotain faktaa tiskiin. Liikaa tuli sillon mopoillessa vastaan näitä "menee +100" jotka sitten jäikin kyydistä jo siinä 80km/h tienoilla.
Itse uskon näihin juttuihin kun on heittää jotain faktaa tiskiin. Liikaa tuli sillon mopoillessa vastaan näitä "menee +100" jotka sitten jäikin kyydistä jo siinä 80km/h tienoilla.
Mulla oli sillon mopoaikoina sellanen Gileran kyykkäri mopo variaattorivetonen valitettavasti... Niin siinä oli jo kuristettuna tehoo 3,5kW ja meni pelkästään ilman varin prikkoja sen 60-70km/h ja elopainoo oli sen 85kg. Siinä oli pakoputkessa kuristuksena hukkaputki ja päässä oli viä joku katalysaattorikin tukkeena.
Niin ja poliisinkin alla se kulki sen 65km/h... 20€ rikesakko siitä seuras, pääsin melko halvalla.
Niin ja poliisinkin alla se kulki sen 65km/h... 20€ rikesakko siitä seuras, pääsin melko halvalla.
niin itse projektikin on vähän edenny.:D sain taas katteita hiottua ja pohjamaali sitten loppu kesken ja kaupat oli sitten menny kiinni jo, mutta täytyy kauppaan mennä ja hakee lisää. en kuvia muistanu ottaa mutta tänään pitäs.
kyllä keskustelua on ainakin saatu aikaseks, mikä on aina hyvä!
voi sitten ainakin auton rinnalla ajaa ja ottaa sitten parit videon pätkät kun on mopo valmis ja tosiaan on se kortti taskussa.
se painokin vaikuttaa kumminkin aika paljon kuinka paljon se mopo sitten kulkee (siis mopon päällä oleva paino)
kyllä keskustelua on ainakin saatu aikaseks, mikä on aina hyvä!
voi sitten ainakin auton rinnalla ajaa ja ottaa sitten parit videon pätkät kun on mopo valmis ja tosiaan on se kortti taskussa.
se painokin vaikuttaa kumminkin aika paljon kuinka paljon se mopo sitten kulkee (siis mopon päällä oleva paino)
Noihin uskoo-ken-tahtoo -nopeuksiin sen verran, että mitä olen noita kyseisiä moottoreita rassanneet, vastaavat tekniikaltaan samaa, kuin mitä meillä vanhuksilla oli sillon niissä viritetyissä PV:issä ja S1:ssä.
Noista 50cc koneesta on jo melkein tehtaalla otettu kaikki irti, sitten niitä on täkäläisille markkinoille kuristettu. Itse en saanut viimeisen päälle laitetulla 50cc sylinterisellä koneella Suzukin S1:stä kulkemaan kuin 78km/h (digitaalinen pyörän mittari, laskee pyörähdyksien ja renkaan ympärysmitan perusteella nopeuden). Mutta hei, siinä oli nelilovinen laatikko. Näissä on enemmän, joten välityssuhteita voi vähän vapaammin mulkata, eli sellainen rapeat 80km/h voi olla hyvinkin mahdollista, jos ei ole sitten mikään satakiloinen kaveri.
Noista 50cc koneesta on jo melkein tehtaalla otettu kaikki irti, sitten niitä on täkäläisille markkinoille kuristettu. Itse en saanut viimeisen päälle laitetulla 50cc sylinterisellä koneella Suzukin S1:stä kulkemaan kuin 78km/h (digitaalinen pyörän mittari, laskee pyörähdyksien ja renkaan ympärysmitan perusteella nopeuden). Mutta hei, siinä oli nelilovinen laatikko. Näissä on enemmän, joten välityssuhteita voi vähän vapaammin mulkata, eli sellainen rapeat 80km/h voi olla hyvinkin mahdollista, jos ei ole sitten mikään satakiloinen kaveri.
Derbi Senda R DRD 02'' oli joskus ja ei täysperävaunu rekka pysyny perässä 100 alueella :) jotain 7000km ajoin ja selvisin ilman sakkoja. Mitään muuta ei tarvinnut vaihtaa kuin tehari ,välitykset ja suutin. Talvikäyttöä ajatellen oli myö puu-ruuveilla modatut piikkirenkaat jotka toimi paremmin kuin hyvin :)
sain noi katteet pohjamaaliin.
En aiemmista postauksista löytäny, että minkä värin aiot pintaan suihkia?
Maalaatko ite vai vietkö ammattilaiselle?
Mopoikä se on kultaista aikaa, siitei pääse mihinkää =D
Itellä oli vielä vuosi sitte tuollane DRD ja pidin sitä kuin omaa lasta.
Nyttemmin olen nähnyt sen oulussa paskaisena ja huonokuntoisena niin arvaa syökö miestä, vaikkei se minun enää olekkaa...
*Propsit täältäpäi*
tuleva väri on siis matta musta ja ihan itte ajattelin maalailla ja prkl kun ei muista ottaa kuvia! huomenna otan jos muistan :D kyllä ittekin saa hyvää jälkeä jos muistaa hiota pohjia kunolla jos ja kun on tarvetta. ja pistää monta ohutta kerrosta ja lakkaa ihan sairaasti.
J.V.K oli sulla kyllä komee drd, uskon että syö miestä. onko muutes kakkis kunossa ja iskussa? muistan kun luin sun projektia. en vaan löytänyt sitä enää.
J.V.K oli sulla kyllä komee drd, uskon että syö miestä. onko muutes kakkis kunossa ja iskussa? muistan kun luin sun projektia. en vaan löytänyt sitä enää.
jepjep... 50cc koneilla oli joskus RR:ässä kilpaluokkakin... ja nekin meni jo lähemmäs 200km/h vaihteita niissä vehkeissä oli +10... kyllähän tollasesta 50cc pytystä saa yli 20hp pihalle ku rupee hifisteleen. papoille jääny taas käsitykset jostai PV:n ilmajäähy sonnasta :D eikös derbin maahantuojaki ollu laittanu jonku mopon meneen 170km/h jollai ostakaupasta vireillä? muistelisin lukeneeni jostai tekniikan maailmasta tms.
Tuo 170km/h on aika vaikea uskoa, 140km/h voisi olla lähempänä totuutta.
Nykyajan "kisa"50cc:stä repivät oikeilla osilla 15hp, mikä ei sekään ole vielä niin paljon mitä siitä vois irrota. PV:n ilmajäähykoneestakin saa kyllä laittamalla yli 10hp, mutta se vaatii jo oikeasti taitoa. Jonkunverran tullut ropattua näitä vehkeitä, huomenna pitäisi lähteä uusi kilpamopoaihio hakemaan.
Nykyajan "kisa"50cc:stä repivät oikeilla osilla 15hp, mikä ei sekään ole vielä niin paljon mitä siitä vois irrota. PV:n ilmajäähykoneestakin saa kyllä laittamalla yli 10hp, mutta se vaatii jo oikeasti taitoa. Jonkunverran tullut ropattua näitä vehkeitä, huomenna pitäisi lähteä uusi kilpamopoaihio hakemaan.
olihan kallion 125cc:ssäkin +50hp...huiput lähemmäs 250km/h... nykysessä 250cc:ssä varmaan joku 110hp ja huiput ei paljoa varmaan jää 300km/h:sta... ehkä 270-280km/h on lähellä totuutta.... uskokaa mitä haluatte papat :D tästä löytyy kadulta niin vähän faktaa että turha niitä on pyydellä. 2 tahti tuottaa suunnilleen 2x tehoa kun vastaava 4t joten mikä tässä on niin ihmeellistä? 1 litranen nelitahti moottori tuottaa sarjavalmisteisissa katupyörissä lähestulkoon 200hp... tuo saavutetaan 500cc 2-T moottorilla. ei mitään ufoa.
Ei tässä nyt mopoiilusta niin kauaa vielä ole että papaksi pääsisi kutsumaan =D ikää kuitenkin ruhtinaalliset 18. Ja kyllä on tiedossa noi 2t:n ja 4t:n tehojutut, silti tuntuu ronskilta nuo 20hp:n luvut.
Itsellä oli skootterissa tosiaan kisapytty jolta valmistaja lupasi 20-21hp, 70cc oli koko. Siitäkään ei helpolla tuollaisia tehoja revitä, jos ollenkaan.
Kai ne luvut sitten on ihan realistisia jos noin kovasti sitä väitetään...
Itsellä oli skootterissa tosiaan kisapytty jolta valmistaja lupasi 20-21hp, 70cc oli koko. Siitäkään ei helpolla tuollaisia tehoja revitä, jos ollenkaan.
Kai ne luvut sitten on ihan realistisia jos noin kovasti sitä väitetään...
-
- -
- Viestit: 88
- Liittynyt: 17.3.2007 16:22
onhan piikkisissä crossipyörissäkin +40hevosta, niin mikäs ihme se on 20 hepoo ottaa 50cc koneesta... tarvii vaan saada helvetisti hengitystä, kierroksia ja puristuksia :) kaverin dt-vm 02 kulki tehoputken, uuden cdi poksin ja parikymppiä isompien suuttimien kanssa 95km/h ja kaveri paino sillon n.85kg...
ja vähän itse projektia
mulla ei oo kierrosluku mittaria koska tää on rcr eikä sm
vähän tota itse projektiakin.:D
vasen etu kate oli ainoa johonka oon tyytyväinen. enää 1 kerros maalia tohon ja lakaa varmaan joku viitisen kerrosta (miltäs toi lakan määrä kuulostaa?) nämä kaikki hiottiin vielä kerran ainakin kun oli prk naarmuja mitä en pohjamaalissa huomannu. oikea etu hiottuna, penkin takana oleva kate hiottuna, etumaski hiottuna, vasen takakate hiottuna, oikea taka hiottuna,etu lokari hiottuna pohjamaaleista.
vähän tota itse projektiakin.:D
vasen etu kate oli ainoa johonka oon tyytyväinen. enää 1 kerros maalia tohon ja lakaa varmaan joku viitisen kerrosta (miltäs toi lakan määrä kuulostaa?) nämä kaikki hiottiin vielä kerran ainakin kun oli prk naarmuja mitä en pohjamaalissa huomannu. oikea etu hiottuna, penkin takana oleva kate hiottuna, etumaski hiottuna, vasen takakate hiottuna, oikea taka hiottuna,etu lokari hiottuna pohjamaaleista.
Viimeksi muokannut svänssy, 17.9.2008 17:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
eihän se nyt ole
ei oo täysin haudattu mutta kun ei oo jaksanu ottaa kuvia kun ei oo mitään merkittävää tapahtunu. on vaan maalailtu katteita annettu kuivia hiottu maalattu annettu kuivua hiottu...
joo ja on kyl ollut vähän muitakin hommia et ihan täydessä vauhdissa projekti oo ollu. nyt on sitten rippijuhla valmisteluitakin. mutta pitäisi taas alkaa tällä ja ens viikolla tapahtuun.
joo ja on kyl ollut vähän muitakin hommia et ihan täydessä vauhdissa projekti oo ollu. nyt on sitten rippijuhla valmisteluitakin. mutta pitäisi taas alkaa tällä ja ens viikolla tapahtuun.
eipä taideta
taitaapa ne rippirahat mennä siihen bensan osteluun ainakin suurimmaksi osaksi, koska se on nykyään niin halpaa.
Meikäläisen rippirahat menivät Papa-Tunturiin. Minä syksyllä synnyin kun tuulet ne viuhui, joten olin alaikäinen kun ostin mopon. Ei liene vaikea arvata miten tarina jatkuu? Mopoahan ei liiterissä seisoteltu sen enempää kuin aikaisempiakaan peltomopoja, joten eikun 3 etsiväkerhon eliittijoukkojen jäsentä mopon selkään ja valtatielle 6 suorittamaan salaista itsemurhatehtävää.
Parin kilometrin hurjastelun jälkeen luiskahti jäätelökauhallinen savea housuun, kun selän takaa kuului Saabin komentokaiutinäänellä POJAT P*RKELE, MOPO SEIS! :/
Ei auttanut vetoaminen virkavallan tunteisiin; mopo oli tuupattava takaisin etsiväkerhon päämajalle, ja sinne oli matkaa kuitenkin noin kaksikymmentä mopominuuttia. Tuli hiki, mutta ei sen kovempia sanktioita - muistaakseni. :)
Parin kilometrin hurjastelun jälkeen luiskahti jäätelökauhallinen savea housuun, kun selän takaa kuului Saabin komentokaiutinäänellä POJAT P*RKELE, MOPO SEIS! :/
Ei auttanut vetoaminen virkavallan tunteisiin; mopo oli tuupattava takaisin etsiväkerhon päämajalle, ja sinne oli matkaa kuitenkin noin kaksikymmentä mopominuuttia. Tuli hiki, mutta ei sen kovempia sanktioita - muistaakseni. :)
on taas vähän edenny
on vähän taukoo ollu mutta hiljaa hyvä tulee.
oon siis sillä matta mustalla maalaillu. juu ei siinä mitään sopii omaan silmään hyvin, mutta sitten kun lakkailin niin eipäs oo enää mattapinta vaikka purkin kyljessä luki että matta lakka.:( no tämä tapahtuma kääntyi kumminkin parempaan suuntaan kun mietin vähän aikaa. no ostin sitten tokmannilta tämmöistä maalia ja sehän sopii paremmin silmään kuin matta musta. tästä kuvasta voi näkyä toi hile juttu vähän paremmin. vähän huonoja kuvia, mutta täytyy ottaa päivän valolla niin saa vähän parempaa laatua!
oon siis sillä matta mustalla maalaillu. juu ei siinä mitään sopii omaan silmään hyvin, mutta sitten kun lakkailin niin eipäs oo enää mattapinta vaikka purkin kyljessä luki että matta lakka.:( no tämä tapahtuma kääntyi kumminkin parempaan suuntaan kun mietin vähän aikaa. no ostin sitten tokmannilta tämmöistä maalia ja sehän sopii paremmin silmään kuin matta musta. tästä kuvasta voi näkyä toi hile juttu vähän paremmin. vähän huonoja kuvia, mutta täytyy ottaa päivän valolla niin saa vähän parempaa laatua!
Viimeksi muokannut svänssy, 17.9.2008 17:32. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Kyllä noi Gilera RK -> H@K -> RCR menee kuristuksien poistolla reilusti yli 80km/h ja lähes 90km/h
Tähän on pakko kommentoida. Itsellä oli kanssa aikoinaan tuollainen H@K-mallinen vesijäähdytteinen Gilera, joka oli ostettaessa juuri ilmestynyt. Ainoa kuristin oli pakoputken alussa, sylinteristä lähtevässä osassa. Putkeen oli jätetty noin 5mm reikä, joka hieman ahdisti. Teräs oli karkaistu tosi kovaksi, ja eräskin pora siihen tylsyi. Muistaakseni katkaisimme putken ja sorvilla putki auki eli noin 30 mm:iin. Sitten menikin sen 85km/h ja kierti mittarin tappiin, en muista paljon. Mitään muita muutoksia ei tarvinnut tehdä. Myöhempiin malleihin tuli sitten vaikka mitä kuristinpatentteja (mistähän johtui xD)..niitä olikin vaikeampi ohitella.
Tämä voin kyllä sanoa faktaksi, koska se mitattiin autolla ja ajamalla rekan vierellä. Mopoajat oli kyllä hyviä aikoja :)
Tsemppiä vaan projektille. Kannustan "hieman" piristämään myös tekniikkaa. ;) Siitä niitä elämyksiä vasta saakin!
Heh.... HVM... oli kyllä topikin paras tarina - tähän asti!
Mopot menee 170-200km/h - uskoo ken tahtoo. Ei herneitä..
Itsellä ylimääräisenä DellOrton 32mm kaasari (melkein iskemätön), jos jollakin mopovirittäjällä tarvetta. Ja on jäänyt hurjalta 80-luvulta eli siis "papan" jäämistöjä. Hinta ei päätä huimaa. Tarkoitus oli aikanaan hakea sitä mystistä voimaa, mutta 24mm Mikuni riitti silloin.
Mopot menee 170-200km/h - uskoo ken tahtoo. Ei herneitä..
Itsellä ylimääräisenä DellOrton 32mm kaasari (melkein iskemätön), jos jollakin mopovirittäjällä tarvetta. Ja on jäänyt hurjalta 80-luvulta eli siis "papan" jäämistöjä. Hinta ei päätä huimaa. Tarkoitus oli aikanaan hakea sitä mystistä voimaa, mutta 24mm Mikuni riitti silloin.
nonii
herätellään vähän kesäunilta!
jos joku teitää hämeenkyrössä esson suoran niin siina gilera meni 78km/h veljen alla. kuulemma menee ryyppy päällä vähän enemmän. en tiedä kun tämän swuntikka(iso veli) totesi pers tuntumalla. kateet on vieläkin maalauksessa muuta onneksi on 23 päivää vielä aikaa enne kun täytän. siihen menessä mopo on täysin valmis. onneksi mopo käy ja kukkuu vihdoinkin. kuvia saan otettua vasta lauantaina joten silloin palailen uudestaan!uutta kaasaria en ajatellu ostaa mutta isomman pää suuttimen ostan että sitten käy talvella vahän paremmin, jos käy. nyt on sitten se piperkrossi ja uusi akku homattu. uusi akku sen takia että kun vanhaa latailin laturilla se alkoi poreilemaan.
jos joku teitää hämeenkyrössä esson suoran niin siina gilera meni 78km/h veljen alla. kuulemma menee ryyppy päällä vähän enemmän. en tiedä kun tämän swuntikka(iso veli) totesi pers tuntumalla. kateet on vieläkin maalauksessa muuta onneksi on 23 päivää vielä aikaa enne kun täytän. siihen menessä mopo on täysin valmis. onneksi mopo käy ja kukkuu vihdoinkin. kuvia saan otettua vasta lauantaina joten silloin palailen uudestaan!uutta kaasaria en ajatellu ostaa mutta isomman pää suuttimen ostan että sitten käy talvella vahän paremmin, jos käy. nyt on sitten se piperkrossi ja uusi akku homattu. uusi akku sen takia että kun vanhaa latailin laturilla se alkoi poreilemaan.
Viimeksi muokannut svänssy, 17.9.2008 17:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
juu
juu kyllä pelkästään holkin poistolla. vielä loivaan alamäkeen meni 82km/h. on tää nyky mopoilla helppoo kun saa 5-10min hommalla meneen ton 80km/h.
täs on ny sitten 10 päivää aikaa saada mopo kuntoon mutta prkl kun ei oo kameraa. kyl se kesä meni nopeesti muissa homissa:D otan kuvia heti kun saan kameran taas käyttööni! nyt on sitten armoton reenaaminen tohon mopokortti kokeeseen. ja kyl täytyy vähän välis ajellakkin.
täs on ny sitten 10 päivää aikaa saada mopo kuntoon mutta prkl kun ei oo kameraa. kyl se kesä meni nopeesti muissa homissa:D otan kuvia heti kun saan kameran taas käyttööni! nyt on sitten armoton reenaaminen tohon mopokortti kokeeseen. ja kyl täytyy vähän välis ajellakkin.
jes
kamera oli sittenkin kotona! JEE
eli mopon tämän hetkinen kuosi. ei oo pommin näkönen :D
kuva1
kuva2
kuva3
kuva4
ei se mikään ruusu oo mutta kukka kumminkin. kyl siitä hyvä tulee kun jaksaa vään vääntää. ostin uuden akun ja pippercrossin. onneksi oli noi pippercrossit tupla paketissa kun iippo osas polttaa toisen kun se otti putkeen kiinni. en tiä oonko pistäny putken päästä mis holkki oli kuvaa niin pistän ny.
eli mopon tämän hetkinen kuosi. ei oo pommin näkönen :D
kuva1
kuva2
kuva3
kuva4
ei se mikään ruusu oo mutta kukka kumminkin. kyl siitä hyvä tulee kun jaksaa vään vääntää. ostin uuden akun ja pippercrossin. onneksi oli noi pippercrossit tupla paketissa kun iippo osas polttaa toisen kun se otti putkeen kiinni. en tiä oonko pistäny putken päästä mis holkki oli kuvaa niin pistän ny.
Viimeksi muokannut svänssy, 17.9.2008 17:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
totta totta
joo tota seosta täytys vähän säätää, ja isompi pääsuutin ostaa.
muutes jos ei aja ryyppy päällä niin ei ole moottorijarrutusta käytännössä yhtään, mutta tulee kyllä vähän karstanen kone. yhdellä kaverilla oli semmonen valehtelematta 1cm kerros karstaa männän päällä.:D
muutes jos ei aja ryyppy päällä niin ei ole moottorijarrutusta käytännössä yhtään, mutta tulee kyllä vähän karstanen kone. yhdellä kaverilla oli semmonen valehtelematta 1cm kerros karstaa männän päällä.:D
joo
toi pääsuutin on kyl vakiona vähän pieni, ja siksi ostan isomman.sitä en tiedä että vaikuttaako pääsuutin nopeuteen, ei ainakaan hirveesti. no käy ainakin vähän paremmin.
mulla on tossa gilerassa sicman mittari ja siihen pistetään renkaan kehän pituus joten se näytää ihan oikeaa lukemaa. mittarissa on semmonen kohta kun max speed ja siinä on lukemassa on 82.3km/h.
mitäköhän mää missasin kun en ymmärrä mitä meinaa tulppa valkosena?
mulla on tossa gilerassa sicman mittari ja siihen pistetään renkaan kehän pituus joten se näytää ihan oikeaa lukemaa. mittarissa on semmonen kohta kun max speed ja siinä on lukemassa on 82.3km/h.
mitäköhän mää missasin kun en ymmärrä mitä meinaa tulppa valkosena?
ja 2-tahtisen suuttimen oikea koko on helppo testata nopealla testillä läpi koko kierrosalueen.
näin ainakin testailtiin crossipyörissä aina se. eli lämpimällä koneella lähdetään lisäämään hiljaa kaasua, jos jossain välissä kierrokset ryntää niin tietää etttä kone laihalla, ja mikä parasta, tietää mitä pitää säätää, jos heti ryntää niin tyhjäkäyntisuutin, puolessa niin muistaakseni neula ja lopussa pääsuutin, säätöjen parisssa kannattaa tuhlata aikaa, sieltä ne tehot löytyy, ja ilmanottoa unohtamatta, penkin alta jos ottaa ilmat niin kaikki ylimääräiset tukkivat osat pois. hirveän eron sain piikki aikaan tällaisilla muutoksilla. ilman otto kannattaa eka laittaa kuntoon ja siitä järjestyksessä ruveta siirtymään kaasuttimeen läppiin ja putkeen, kanavia ei tosiaan kokemattoman kannata ruveta vinguttamaan (nimim, talven piikin sylinteriä työstäny) ja eron kyllä huomasikin kun putken ja pakoaukon säätimen jyrsi ja kiillotti lisäksi niin oli ihan eri peli.
näin ainakin testailtiin crossipyörissä aina se. eli lämpimällä koneella lähdetään lisäämään hiljaa kaasua, jos jossain välissä kierrokset ryntää niin tietää etttä kone laihalla, ja mikä parasta, tietää mitä pitää säätää, jos heti ryntää niin tyhjäkäyntisuutin, puolessa niin muistaakseni neula ja lopussa pääsuutin, säätöjen parisssa kannattaa tuhlata aikaa, sieltä ne tehot löytyy, ja ilmanottoa unohtamatta, penkin alta jos ottaa ilmat niin kaikki ylimääräiset tukkivat osat pois. hirveän eron sain piikki aikaan tällaisilla muutoksilla. ilman otto kannattaa eka laittaa kuntoon ja siitä järjestyksessä ruveta siirtymään kaasuttimeen läppiin ja putkeen, kanavia ei tosiaan kokemattoman kannata ruveta vinguttamaan (nimim, talven piikin sylinteriä työstäny) ja eron kyllä huomasikin kun putken ja pakoaukon säätimen jyrsi ja kiillotti lisäksi niin oli ihan eri peli.
pelimies lukittee sen pakoaukon säätimen yläasentoon ja sit alkaa vasta kasvattaan yläpuolelta reikää :) oliko sulla piikissä muuten sähköinen säädin vai monttukoneen tapaan 1 tai 2 vaiheinen? -> (golf 3 cc) sylinterin ja lohkon kohdistus auttaa myös tehoon vähän... 50cc:ssä ehkä ei niin paljon kuitenkaan kuin piikeissä ja isommissa mutta kuitenkin... toi kiilloitus pätee kaikkiin näihin... kaikki kanavat imusta pakoon, männänpää, kannesta palotila ja paljeet ja lohkosta se osa joka jatkaa niin sanotusti sylinterin kanavia, monet kisailijat myöskin kiillottelee ne kiertokankensa... sekavaa...
sähköinen oli, otin koko säätimen irti ja jyrsin sen maksimi kokooon että ei jäänyt rappuja pakokanavaan ja sit paikalleen ja kiilloitus, ja huolellinen säätö. nnormi putkella ei toiminu ollenkaan kun pakoaukko virtasi enemmän kuin putki, teharilla taaas tuntui että lapasestat jo lähtee:) ja se huuhtelu kanavien kiilloitus homma niin siinäkin kahta koulukuntaa, toiset kiillottaa toiset ottaa purseet pois ja isontaa mutta jättävät karkeaksi pinnat että polttoaine,ilmaseos sekoittuu tasaisesti ennen pytyyn menoa, tiedä häntä.
ite kuulun kans siihen pakopuoli+palotila kiillottelu kuntaan... nuo nykyset monttupiikit ku o vakiona jo se 35-40hp ni aika tarkkaa se "viritys" muutenkin ettei mene liiaksi aukkojen koko... eikä niitä paljoo tarviikkaa virittää jossei jäärataa aja... saa nähä koska mopoihin tulee joku ypvs:än tapainen systeemi... :D
tänään kävin caddyllä iipon kans kans stormiin ostamaan uuden ohjaus tangon koska vanha oli vääntyny. hintaa oli 32e. vanha täytyi luonnollisesti ottaa pois ja sitten tuli ongelma. kytkin vaijeri menee linnunlaulupuun alta ja helpoimmin sen sai pois käyttämällä rälläkkää. kun tolla vanhalla ohjaus tangolla ei tee mitään kun se oli vääntyny. tossa loppu tulos.
nyt on sitten 5 päivää odotella vielä ja sitten pääsee suorittaan mopokorttia, onneks mulla ei ole aikaa kokeessa kun mulla on lukihäiriö ja oon kyl aika tyhmä jos en pääse ekalla läpi!
nyt on sitten 5 päivää odotella vielä ja sitten pääsee suorittaan mopokorttia, onneks mulla ei ole aikaa kokeessa kun mulla on lukihäiriö ja oon kyl aika tyhmä jos en pääse ekalla läpi!
Viimeksi muokannut svänssy, 17.9.2008 17:42. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
dodii
nyt on sitten katteet kiinni!
täytyy kyllä päälystää penkki kun on ny törkeen näköne. polissportit otin pois ku ne oli aika hirveen näköset.
en tiä mistä noi autot tohon mopon ympärille pöllähti, mutta en sitten jaksunu siirtää enää :D
kuva 1
kuva 2
kuva 3
kuva 4
kuva 5
kuva 6
kuva 7
kuva 8
kuva 9
kuva 10
kuva 11
täytyy kyllä päälystää penkki kun on ny törkeen näköne. polissportit otin pois ku ne oli aika hirveen näköset.
en tiä mistä noi autot tohon mopon ympärille pöllähti, mutta en sitten jaksunu siirtää enää :D
kuva 1
kuva 2
kuva 3
kuva 4
kuva 5
kuva 6
kuva 7
kuva 8
kuva 9
kuva 10
kuva 11
Viimeksi muokannut svänssy, 17.9.2008 17:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Juu, mustaksi penkki ja alle ainakin supermotokumia, ellei vannettakin. :)
Hienoa työtä, ennenkaikkea. Itsekin tuossa kesällä innostuin taas mopoa virittämään... :D Hieman eri luokassa painii vaan tuo oma "kiinankikkare".
Hienoa työtä, ennenkaikkea. Itsekin tuossa kesällä innostuin taas mopoa virittämään... :D Hieman eri luokassa painii vaan tuo oma "kiinankikkare".
joo toi etuloksu itteekin vähä häirittee ku se näyttää vähä tauttuneelta (tosta kuvasta näkee ehkä parhaiten)
tuli tossa vaan mieleen että toi etumaski ei sitten vältämättä sovi uuteen desingiin, joka tulee s-moton loksun mukana? ei kai se muuten selviä kun kokeilemalla!
oiskohan liian härski penkin päälliseks musta keinonahka?
caddy on swuntikan eli isoveljen.
tuli tossa vaan mieleen että toi etumaski ei sitten vältämättä sovi uuteen desingiin, joka tulee s-moton loksun mukana? ei kai se muuten selviä kun kokeilemalla!
oiskohan liian härski penkin päälliseks musta keinonahka?
caddy on swuntikan eli isoveljen.
Viimeksi muokannut svänssy, 17.9.2008 17:48. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Musta keinonahka vois olla hiton hyvä penkin päälliseksi. Muista ostaa sitten paksua ja kulutusta kestävää, eikä sitä ohutta ja halvinta, johon suunnilleen farkkujen niititkin tekee jo reiän. :D
Mutta tosiaan, sitä supermotokumia tuo kyllä huutaa allensa. Ei oikein tuollaiseen "katumopoon" istu nappulakumit mun mielestä...
Mutta tosiaan, sitä supermotokumia tuo kyllä huutaa allensa. Ei oikein tuollaiseen "katumopoon" istu nappulakumit mun mielestä...
Mulla on Nokian navi, ja mittasin sillä omalle vakio pappikselle (vm82 kolmella vaihteella)
sitten se on ollut sportin koneella. (muuten sama mut 3lovinen)
pappiskaa sai 70 luvun alussa 3vaihteisena,mut ne tais olla käsivaihteisia..(ja oli suunniteltu mettä miehille,jotka mopoillansa töihin menivät)
sori offtopik
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 47 vierailijaa