Project corrado G60 (ajossa)

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

lep4ste
-
Viestit: 542
Liittynyt: 22.8.2004 15:46

Project corrado G60 (ajossa)

ViestiKirjoittaja lep4ste » 18.6.2008 18:21

Kaikki alkoi aikanaan siitä kun kavereiden kanssa aikanaan( silloin kun kerättiin pinssejä lippalakkiin ja jääkiekkokortteja:) luettiin autolehtiä ja näin corradon kuvan lehdessä niin sanoin kavereille että tuommosen vielä joskus laitan...ja nyt ne alko vittuileen että taisit syödä sanat, ni piti sitte ostaa itelle tämmönen projekti päänvaivaksi...

auto siis on VW Corrado G60 '90 aj. 206 000, auto haettiin tampereelta ouluun pari viikkoa sitten, entisen omistajan ottamat kuvat kuva1 kuva2
Entisen omistajan kertomaan mukaan auto oli varastettu ja viety parkkipaikalle purettavaksi mutta jostakin syystä purkaminen oli jäänyt kesken ja sen takia auto siis tässä kunnossa.
Autosta oli keretty särkiä mm. kojelaudan osia, johtoja katkaistu, takaspoileri yms. pientä mutta kaikki osat suurinpiirtein on tallessa ja auto kuitenkin oli ajokuntoinen mikä oli se tärkein pointti ja kävin täällä kotopuolessa vähän testaileenkin niin hyvin se pelas.

Ensin kun sain auton talliin niin aloitin projektin auton purkamisella ja saattamisella maalaus kuntoon Sisältä. Takasivulaseja kun olin irroittamassa niin siinähän kävi niinku yleensä ja se pamahti paskaksi, siitä johtuen armottoman vitutuksen seurauksena käytin painokkaasti voimasanoja:-) sivukuva
, mutta mulle on aina opetettu että se ei ole tyhmä kuka virheen tekee vaan se kuka sen toistaa ja seuraava lasi lähtikin jo paremminlasi ehyenä. Nyt auto on siis purettuna sisältä kokonaan, lasit irti, etupuskuri + lukkopelti, etulokasuojat, takapuskuri. Lattiamaton alta löytyi sitä ittiä parista kohti ja tarkoituksena ois että kun ruostekohat on paikattu niin lattiamaton alle laitan noxudol tms. äänieristysmassaa ja oviin ja takalokarinkaariin laitan ihan katepalia. Takapuskurin irroitin kanssa koska siihen pitää tehdä rek. kilvelle upotus. purettuna. ja sen verran apinoin pajalle.comin poikien kultasta corradoa että tarkoitus ois tehdä samanlailla etulokariin ritilä josta sitte ilma pääsee paremmin VV-suodattimelle, jahka vaan löydän semmosen ritilän jostakin...konepeltiinkin joku on jo ilmaukot:) tehny valmiiksi ja ajatuksena oli vielä tehdä bad-look jatko tuohon peltiin koska niitä ei hirveesti corroissa näy. Etulokasuojan alta pyyhkäsin vanhat massat pois ja aattelin massata uudelleen kuin myös etulokasuojan toiselta puolen. Kuva 1. Koneena autossa on perus G 60 PG ja siihen keskitytään sitten kun auto on muuten saatu valmiiksi, maalattua kasattua jne. tarkotuksena kuitenkin ois koneeseen laittaa lastu,pienempi ahdinpyörä, vapaavirtaussuodatin, nokka-akseli vaihtaa, imusarja LT, kantta parantaa tai ostaa jo parannettu, bensapaineensäädin jne..Saabin Cooleri autosta jo löytyykin ja siihen ois vaan tarkotus tehdä uudet ahtoputket... Tehotavoite näillä muutoksilla on 200-210hp, onko realistinen? Tietoa näistä ns. turbohommista ei kauheesti ole mutta kova halu on oppia kokoajan lisää.. Ahtimen huolto tulee kanssa talvella eteen varanvuoksi, paitsi että jos joku tietänee auton historiasta jotakin, just esim. että onko ahdin huollettu milloin ja löytyykö autosta jo vakiovirit yms. olisin kovin kiitollinen näistä tietoista.
Auton valmistusajankohdasta sen verran että ensi vuoden kesäksi ois tarkotus saada auto tulille leimalle ja ajoon.

Auton tulevasta väristä oli semmonen mielikuva että candyn punainen johon kiiltävän musta konepelti jossa Flake-hileitä, mutta candy-väri osoittautui yllättävänkin kalliiksi(650€ 1,5l tarvikkeet) ja kuulemma ei oo mikään mukavin maalata ja konepellin flake-hileitäkään ei pysty kuulemma normaali ruiskulla maalaan vaan pitää olla joku joka sekoittaa kokoajan maalia että hileet ei tuki suutinta jne. Vanne hommat ja alustasarjat katotaan sitten viimisenä kun kaikki muut alkaa oleen valmiina. Kysymyksiä, neuvoja, haukkuja, kehuja saa esittää niin ei mee ihan yksin puheluksi:)
Viimeksi muokannut lep4ste, 7.5.2013 21:57. Yhteensä muokattu 6 kertaa.

Golf-8v
-
Viestit: 902
Liittynyt: 23.7.2003 16:41

ViestiKirjoittaja Golf-8v » 18.6.2008 18:52

Vapaavirtaussuodin kannattaa sitten piristäessä jättää suoraan kaupan hyllylle. Noi suotimet on oikeen G-laaderi syöppöjä ja tehohyöty mitätön.

Kipe_
-
Viestit: 262
Liittynyt: 21.7.2007 16:59

ViestiKirjoittaja Kipe_ » 19.6.2008 22:45

Kyllä tästä vielä hyvä tulee, meinasitko maalata auton konehuonetta myöten jos väriä kerran vaihdat?

Meinasitko ite maalata vai mihinpäin Oulua meinasit viedä? Omaki raato kun pitäs viedä maalattavaksi niin sen takia kyselen että jos tietäisit jonku hyvän paikan.

lep4ste
-
Viestit: 542
Liittynyt: 22.8.2004 15:46

ViestiKirjoittaja lep4ste » 19.6.2008 23:54

saa nyt nähä että miten sitä innostuu, mutta alustavasti tarkoitus ois maalata auto täysin muuten paitsi konehuone ja se maalataan sitte erikseen jos joutuu koneen käyttään pois jossakin vaiheessa, tässä mielessä tässä projektissa mennään perse eellä puuhun mutta kun kuiteski auto ois tarkoitus itellä pitää niin ei siinä mielessä haittaa...konepellin aattelin maalata ite ja pohjat tehä autoon ja itse maalauksessa aattelin käyttää jotaki tuttua joka on maalannu vähän enempi( löytyy muutamia kaveripiiristä) iteltäki löytyy kyllä ruisku, kompura pelit ja pensselit ja oon muutamia kertoja maalannu mutta jälki ei vielä oikein tyydytä:) juhannuksen jälkeen projekti jatkuu...

Miten muuten porukka on maalaillut nuita hile-hommia? kuulin tuossa että alasäiliöruisku johon pistää lyijy tms. kuulia ja muistaa sekoittaa kokoajan niin vois olla jotain mahollisuuksia, en tiiä sitte onko perää..?

lep4ste
-
Viestit: 542
Liittynyt: 22.8.2004 15:46

ViestiKirjoittaja lep4ste » 27.6.2008 13:14

Taas on tallilla jotaki värkätty, eli ruoste reiät alkaa oleen hitsattuna ja kuskin etulokasuojan alta sain massattua kuva1 vänkärin puolelta löytyi ruostetta ja sen korjattua hitsailin lokasuojaan Turbo fenderin ja tein sille air intake reiän, kyllä nyt pitäs ilman päästä suodattimelle:-)). Sitte myös takaa hitsailin merkin reiän umpeen ja vanhat massat alkaa oleen puhistettuna lattiasta. Seuraavaksi sitte takapuskurin muokkaaminen eli kilvelle kolo siihen ja sitte pitäs peittää takakontinluukusta se kolo mikä on kilven valolle, onko tätä tehnyt kukaan muu->löytyskö kuvia jostain? Bad Boy-look konepeltikin
pitäs alkaa taikinoimaan, ootteko muuten tehny nuo bad lookit minkä vahvusesta pellistä, 2mm? ku aattelin että kestääkö se millinen ku siitähän sitä kuitenki aina nostetaan ja painetaan kiinni ni vääntyykö se?

nico86
-
Viestit: 235
Liittynyt: 19.9.2007 17:55

ViestiKirjoittaja nico86 » 27.6.2008 14:21

kyllä se voipi olla et 2mm on aika hyvää...ei se millinen tosiaan hirveitä kestä ku siinä tulee sitä vääntöö niin paljon sivulle...tee sit sen verta lyhyt luomi et saa vanhasta paikasta viel konepellin auki :) vai aatteliks siirtää vaijerin johonki alemmas?tai siis sen klivun mistä se lukko aukastaan..

sts
-
Viestit: 88
Liittynyt: 31.8.2005 22:52

ViestiKirjoittaja sts » 27.6.2008 20:15

->lep4ste

Käyppäs kysyy ppg:n cändii. Pasta lakan sekaa makso reilusti alta satkun ja piisaa neljään litraan lakkaa. Sävyjäkin löytyy reilu valikoima. Tosin siinä on se että on onnistuttava kerralla. Jää reilusti alle tuon ylläolleen hinnan :D

lep4ste
-
Viestit: 542
Liittynyt: 22.8.2004 15:46

ViestiKirjoittaja lep4ste » 29.6.2008 18:18

saa nyt nähä sen konepellin kans että miten teen sen, voi olla jopa että laitan sokilla vaan kiinni ku autostahan puuttuu se koko konepellin aukaisuvaijerisysteemi ja se kahva sisältä niin ei tarvis alkaa niitä hommaileen sen kummemmin..

ppg:n candyä kävin nimenomaa kysymässä, se candy purkki maksoi muistaakseni jotain 80-100€ mutta tuohon 650€ oli laskettu pohjamaalit, lakat, kovetteet, ohenteet.

Pitäs alkaa hommaileen se etupuskuriki, saa muuten tarjota jos löytyy joltaki käytetty puskin ja siis se RS-tyylinen on hakusessa, laitan kyllä vielä ilmotuksen tuonne osto-osioonkin.

lep4ste
-
Viestit: 542
Liittynyt: 22.8.2004 15:46

ViestiKirjoittaja lep4ste » 7.7.2008 21:41

jotaki koitettu taas värkätä ja nyt alkas takapuskin näyttää tältä ja toinen kuva vielä, vielä pittää kulmat viimeistellä pohjien teon yhteydessä tulevaisuudessa. Puskurin sain hommattua, kiitos MDComprex ja bad lookkiaki koitin tuossa hitsata ja tällä hetkellä näyttää, no joo vielä on tekemistä jonkin verran.. Tein tuon luomen 6cm pellin soirosta(2mm paksua) ja taitoin ensin konepellin reunaa hieman loivemmaksi ja sitte hitsasin pellin n.5mm konepellin päälle ja ainaski nyt näyttää että ku tinalla ja kitillä sitte leipoo tuon niin pitäs aika hyvin yhtyä tuohon konepellin linjaan, jos nyt joku ymmärsi mitä tarkoitan:-) ennen pellin hitsaamista kuitenkin koitin takoa pientä pyörettä tuohon peltiin että se ei näyttäs niin kantikkaalta. Takakontti näyttää nykyään erilaiselta ja vw:n merkkiki on sheivattu veke. Pienenä teaseri kuvana nappasin vielä julisteesta kuvan joka löytyy hallin seinältä ja on löytynyt jo vuodesta '89-90:)

lep4ste
-
Viestit: 542
Liittynyt: 22.8.2004 15:46

ViestiKirjoittaja lep4ste » 7.8.2008 22:49

Nyt ollu pientä taukoa auton laitossa->töitä, kesälomareissuja yms. ja teinpä itelle tuommosen pienen kolariautonki tässä välissä käyttöautoksi eli vw golf 3 '93, siitä piti vaihtaa pari ovia, taka-akseli ja maalata ovet LA5E sinisellä, onhan vittumainen väri ku löytyykö siitä 5 sävyä ja jo toinen kerta ku maalaan niin ei oo väri sielläpäinkään...ihmetyttää että eikö sitä vois joka sävylle antaa omaa värikoodia tai tehä vaan yks sininen tms:-)

Ja mitä corroon tulee niin etupuskurille tein kiinnikkeet sillain että leikkasin vanhasta etupuskurista ne sivukiinnikkeet irti ja laitoin ne autoon paikoilleen, sitte etupuskin paikoilleen kalikoitten avulla ja kylmästi vaan ruuvasin puskurin kiinni kannakkeisiin, sitte puskuri irti ja lasikuidutin ne kannakkeet puskuriin kii ja ruuvit irti...kuvia laitan myöhemmin tästä vaiheesta.
Koritinaustakin harjoittelin tänään ja sain tinattua aikalailla kaikki.

lep4ste
-
Viestit: 542
Liittynyt: 22.8.2004 15:46

ViestiKirjoittaja lep4ste » 3.11.2008 20:53

..ja taas jotain pientä saatu aikaan-> nuo työhommat ja metsästys ottaa oman aikansa niin ei aina kerkeä autoa laitteleen mutta nyt alkas kuitenki auto olleen sillä mallilla etää pääsis kohta maalaileen nuo ovet,takakontinluukku,lokasuojat, konepelti jne. sisältäpäin niin saa sitte laitella ne takas paikoilleen ja alkaa hieroon ulkopuolen pohjia.. osat nätisti roikkumassa:-) autoa on myös vähän äänieristelty sieltä sun täältä, en tiiä sitte onko mitään hyötyä. Eli lattialle vedin ensin pohjamaalin sitte massan ruiskulla ja sitte vielä jonku äänieristemassan päälle ja nuo lokarin kaaret ja takapenkin alusen vedin ihan katepalilla eli kattohuovalla. Kyselin tuolla eri topikissa nuista ahtimen modauksista ja päätin kuitenkin sitte muokata tuota omaa ahdinta ja nyt ollaan tässä vaiheessa pitää vielä vähän fiksata nuita ja viimeistellä vielä se painepuolen modaus...ahtimeen tulee huoltosarjan lisäksi pienempi AP ja RS-lähtö ennenkuin se menee paikoilleen. kumpi ap ois parempi 65 vai 68 ? Minkä kokoiset suuttimet on vakiona näissä koneissa ja mistä autosta passaa isommat suuttimet suoraan jos sattuu että jossain vaiheessa innostuu vaihtaan sitten kun auto alkaa muuten olla kuosissa?lastu on myös tulossa jossakin vaiheessa ja jos jollain pyörii nurkissa ylimääräsiä ap:tä tai Rs-lähtöä niin privaa vaan.Tämmöstä tällä kertaa...homma jatkuu

lep4ste
-
Viestit: 542
Liittynyt: 22.8.2004 15:46

ViestiKirjoittaja lep4ste » 15.2.2009 20:56

Pitkästä aikaa vois tännekki päivitellä...nyt oon koittanu viettää tallilla aikaa pohjien teon merkeissä! On se vaan prkl:een kova työ tehä varsinki ku en oikeestaan oo koskaan aikasemmin tässä mittasuhteessa pohjia vääntäny ja aluksi ei edes oikein tienny mitä/miten hommaa ois pitäny viiä eteenpäin:-) Mutta kyllä se siitä lähti sitte eteneen ku vähän kaverit neuvo jne. Amatööri virheitä tahto olla se että kittiä laitto liian vähän niin sai kitata monta kertaa ennen ku se oli lähellekkään hyvä ja toinen virhe minkä huomas sitte jälestäpäin oli se että välillä hioi liiankin paljon->ja sitte taas kitattiin(peltiä ja olutta:) Pohjamaaliksi laitoin roberlon hiontapohjaa. Takaa Etukulma
Konepelti Vasen sivu ja tässä vielä kuvat Nyt ja Ennen tämä sivu autosta oli se pahin koska ovessa ja takakyljessä oli melkoset lommot. Tässä kuva vielä puskureista pohjamaalissa. Ahtimen sain huollettua aikaisemmin ja imusarjan raakile on samassa vaiheessa kuin suuremmalla osalla porukasta kuvatus
Seuraavaksi ois tarkotus korjata muutama pikkujälki ja lommo joihin en oo tyytyväinen ja sitte vetästä pohjamaalia kertaalleen ja sen jälkeen alkaa sisustan kasaus ennen valmista maalipintaa! Ovet ja luukut on jo pintavärissä sisältäpäin ja samoten konehuone. Tässä kuva vielä kavereitten projekteista, vesikelkkan kuomusta ja huomaa kuomun alla 205 pösö grillissä:) ..ja ei muutaku homma jatkuu

RABBITI
-
Viestit: 145
Liittynyt: 30.1.2008 21:07

ViestiKirjoittaja RABBITI » 19.2.2009 21:24

Voisko tähä laittaa kuvat AP ja RS lähdöistä vai meneekö liian OT.
Muuten peukkuja hyvälle projektille! ;)

MXU
-
Viestit: 437
Liittynyt: 2.5.2005 23:04

ViestiKirjoittaja MXU » 20.2.2009 20:51

corrado (PG)
bosch 0-280-150-905 ns. vihreät suuttimet (264cc)

rallye (1H)
bosch 0-280-150-923 ns. harmaat suuttimet (308cc)

tuolla jotain tietoa suuttimista

Mika B
-
Viestit: 382
Liittynyt: 5.1.2007 10:38

ViestiKirjoittaja Mika B » 20.2.2009 21:03

RABBITI kirjoitti:kuvat AP ja RS lähdöistä

AP = ahdinpyörä
RS-lähtö = ahtimen "äänenvaimentimen" tilalle asennettava lähtö

lep4ste, mulla olis uusi 68mm pyörä kaupan, osta pois ;-)

lep4ste
-
Viestit: 542
Liittynyt: 22.8.2004 15:46

ViestiKirjoittaja lep4ste » 24.5.2009 22:35

Taas on aikaa kulunu ja prokkis vierähtäny ison askeleen eteenpäin koska auto on nyt maalattu. Candyistä ja flakeistä luovuttiin mutta kaksväri maalauksesta kuitenkin pidin kiinni, maalit löyty Toyotan ja Fiatin värikartoista ja maalit oli ihan perus metallihohtovärejä. Paljohan tässä aina oppii ku tekee ja touhuaa mm. pohjien teosta ei aikasemmin ollut hirveesti kokemusta ja muutama kohtahan jäi näkyviin mutta ite kuitenki oon tyytyväinen lopputulokseen ja autohan maalattiin autotallissa/hallissa että näissä puitteissa auto kyllä onnistu! Värit jakaa varmasti mielipiteet mutta pääasia että itse kuitenkin tykkään...

Tässäpä ois kuva edestä, puskuri on vaan hollilla jotta tulis mielikuva että minkälainen siitä nyt sitte tuli, kuva etuviistosta ja kuva sivusta.
Helmalevikkeet ja takapuskuriin jotain pientä pitää vielä hommata ja maalata ku on nuo helmat niin saatanan kuppaset ja ei oikein tuo kylkilinja oikein temmaa tuohon etupuskuriin. Takapuskuri on myös maalattu niin kuin tuo etupuskuriki ja maski, valojenkuoret, antenni, takaspoileri ja rekisterikilven paneeli on mustat. Ei muutaku kommenteja vaan niin saadaan keskustelua aikaseksi...

J.V.K
-
Viestit: 122
Liittynyt: 31.3.2007 11:49

ViestiKirjoittaja J.V.K » 25.5.2009 14:11

Väreistä tuli heti ekaksi mieleen pajalle.com:lta tuttu kakkis, vaikkei se ollu läheskää saman sävyinen ;D
Tästä voi tulla ihan sairaan nätti, kun panostat kasausvaiheessa viimeistelyyn!
Kuva

Cede
-
Viestit: 416
Liittynyt: 27.5.2008 8:59

ViestiKirjoittaja Cede » 25.5.2009 18:36

Huh huh minkä värinen...
En ois kyl itse lähtenyt ehkä tuohon...mut mitäpä sitä keskeneräistä arvostelemaan.
Tosin noi luukut konepellistä oisit voinut kyl heivata mäkiselle.

lep4ste
-
Viestit: 542
Liittynyt: 22.8.2004 15:46

ViestiKirjoittaja lep4ste » 25.5.2009 20:59

Nuo skoopit oli tosiaan jo ostaessa ni en sitte alkanu metsästään uutta peltiä vielä tässä vaiheessa että mennään nyt näillä eteenpäin ja luultavasti tuo konepelti tulee vaihtumaan jossakin vaiheessa->viim. sitte ku kitit lohkeaa:) koska pelti/muovi/lasikuituhan elää lämmössä erillailla ja en kyllä suosittele tuommosia jälkiasennettuja pulkkia kenellekkään, kokonaan lasikuituset peitot on sitte erikseen...

lep4ste
-
Viestit: 542
Liittynyt: 22.8.2004 15:46

ViestiKirjoittaja lep4ste » 30.6.2009 23:25

Autoa on nyt vaihtelevalla menestyksellä kasattu ja alkaakin oleen jo sillä mallilla että lasit on liimattu, kojelauta kasattu, takapenkit paikoillaan, takaovipahvit paikoillaan jne. Päänvaivaa tuo on toisinaan aiheuttanut ku tosiaan itsehän en ihan kaikkia purkanu vaan vandaalit teki sen puolestani jo ennen kuin ostin tuon auton. Esim. tänään kasasin hanskalokeron joka oli 4 eri osassa eli lokero, luukku, lukkosysteemi ja kahva irrallaan ni ala siitä sitte miettiin että mitenhän tämä tulee mutta kylläpä ne paikkansa haki ku vähä pyöritteli niitä:-)

Tuosta lasienliimauksesta sen verran että koska itsekkään en aikaisemmin ollut kyseistä hommaa tehnyt niin tässä vähän toimintatapoja miten minä tein ja omasta mielestä onnistu ihan hyvin(ei ainakaan vielä vuoda:-)) elikkäs 1. putsasin lasin vanhoista liimoista hyvin, muutamin kohtiin jäi 1mm verran vanhaa liimaa mutta ei kuulemma pitäs haitata ja joku neuvo sillain että jos jättää vanhan liiman ni ei tartte primeria. 2. kävin hiekkapaperilla läpi autosta lasienpaikat jotta primeri tarttus varmasti ja ennen primerin vetoa pyyhin vielä rasvanpoistolla 3.mallasin lasia tiivisteen kanssa paikoilleen ja laitoin maalarinteipit lasin kulmiin jotta sitte liimausvaiheessa olisi helppo kohistaa lasi taas oikein 4. levitin primerin lasiin ja autoon ja sitte aloin vetään n. 1,5-2cm paksua pötköä lasiliimaa, pötkö oli vähän kolmion mallinen jota tuli tuubista ja tähän tarkotukseen oli oikeanlainen nokka tuubissa. 5. kun liima oli laitettu ni ei muutaku lasi paikoilleen ja lopuksi vielä laitoin maalarin teipillä lasin kiinni kattoon, kylkiin jne. että se ei päässyt valumaan. Liima maksoi 14,5€/tuubi primerin kanssa johon sisälty "topsi" jolla primeria levitettiin ja liimaa kului 3 tuubia, 1 tuulilasiin, 1 takalasiin ja 1 takasivulaseihin! tästä hommasta ois liikkessä otettu 250€ joka minusta tuntui kalliilta

kojelauta alkaa oleen tässä vaiheessa ja niinku kuvasta näkyy niin muutama(n.10) johtoa ei velä tiedä mihin menossa ku vaan päät on raakasti napsittu poikki kuten tästä kuvasta näkee, jos jollakin tietoa mihin nuo saattas olla menossa ni oisin kiitollinen;-)


Kromilistaaki oli pakko laittaa ku auton maalausvaiheessa tuli pikku töppi, mutta mun silmään passaa aika hyvin ja tarkkasilmäiset huomaavat myös haineväantennin tuosta katosta.. Takapää näyttää tällä hetkellä tältä mutta aikomuksena sävyttää takavalot tummaksi kuhan saahaan leima haettua!

Nyt alko kesälomaki joten jospa sitä nyt kerkiäis touhuta että pääsis ajeleen vielä tälle kesää, joitakin osia vielä puuttuu mm. vänkärinpuolen peili ja takaspoilerin osia, tuota peiliä saa tarjota privalla jos jollain ois jääny ylimääräseksi!

lep4ste
-
Viestit: 542
Liittynyt: 22.8.2004 15:46

ViestiKirjoittaja lep4ste » 27.5.2010 21:45

Jaahas:) viime postauksesta kulunut hiukan aikaa ja joo, ei se kerenny viime kesälle mutta entäs tälle kesälle... No tässä on taas touhuttu enempi ja vähempi ja tuli tuo alustasatsi ostettua, ja nuilla setupeillla näyttää tältä, pyöritin kuitenkin vielä n. 1 cm alemmaksi ja samalla totesin kierteet kunnossa oleviksi koska satsi oli käytetty.

Myös rekisterikilpi löysi paikkansa siihen varattuun koloon valoiksi laitoin tuommoset pulttimalliset joissa on ledi päässä.

Edestä auto näyttää tuolta.

Autosta puuttuu vielä joitan pisteosia kuten: etuvilkut, akku, sisustasta joitain osia ja siitä takaspoilerista vielä ne yhet muovijalat, nämä ku sais vielä hommattua ni alkais olleen aika hyvällä mallilla...

Kuvissa paikoillaan väliaikaisvanteet ku ei oo Toni Janhu muistanu lähettää niitä ATS cuppeja vielä mulle:-))

Etuvilkut pitäs nyt alkaa hommaan, tänään sovittelin isännän ventosta ja hyin passas<- oli vähän miettiminen et mitkä passaa ku nuo corron omat ei passannu.. Jos jollakin ois ylim. hyllyssä joko crystalit tai sitte mustat ja siis golf3/vento vilkut niin voi tarjoilla taas yv:nä

lep4ste
-
Viestit: 542
Liittynyt: 22.8.2004 15:46

ViestiKirjoittaja lep4ste » 1.6.2010 22:41

Tänään vaihtelin nuo takavalot ja nyt näyttää täl- , saa nyt nähä jääkö valot tuohon vai vaihtuuko mustempiin...mutta ainaski nyt joksikin aikaa että sais leimalle ni katellaan sen jälkeen miten se silmä alkaa nuihin tottumaan:)

lep4ste
-
Viestit: 542
Liittynyt: 22.8.2004 15:46

ViestiKirjoittaja lep4ste » 9.6.2010 22:00

Projekti eteni siihen pisteeseen että sain tänään lastun asennettua->paikoilleen->käyntiin ja testiajolle, auto pelas suhteellisen hyvin lukuunottamatta sitä että meinaa käynti seilata n. 1000-800 väliä? tyhjäkäyntimoottorin vaihoin ku oli hyllyssä toinen, jonkun verran parani mutta nyt tekee aina silloin tällöin..

Noh, mutta tulipa kuitenki sen verran takapakkia projektille että arvatkaa muistinko sitoa konepeltiä ki ku lähin testilenkille:))) ku mulla puuttuu vielä se aukaisusysteemi, mutta eipä nuille töpeille voi muutaku nauraa->saattuuhan sitä...Hommasin kuitenki tilalle jo uuden konepellin ja tuulilasin, lisäksi tarvin maalia ja kittiä vähän kattoon:-) Että semmosta tällä kertaa

P.s. Nyt muuten pääsen nuista scuupeistaki eroon kertaheitolla...


Valoista sen verran että oisko vika maajohossa vai piuhat väärinpäin ku kuskinpuolen vilkut palaa edessä kokoajan?

lep4ste
-
Viestit: 542
Liittynyt: 22.8.2004 15:46

ViestiKirjoittaja lep4ste » 5.8.2010 19:47

Ja takapakki jatkuu...eli hommasin tosiaan sen konepellin, ja ette muuten arvaa keneltä ja mistä corradosta peräisin:-) oli muuten v*ttumainen homma hioskella pois nuo lakat, maalit, kuvat yms. mutta parin tunnin työskentelyn jälkeen sain vedettyä pohjamaalin siihen ja ei muutaku maalikauppaan ja OSTIN sitte ne prkl:n vesivärit ja siinähän kävi niinku amatöörimaaralille kuuluuki eli en malttannu oottaa että se massa kuivu...ja menin sitte ampuun lakan siihen päälle! Lopputulos näytti ensin lupaavalta, mutta parinpäivän päästä menin kattoon niin pinta appelsiinilla ja kun nostin pellin seinää vasten pystyyn niin roska alkoi valumaan lakan alla!?? no minä sitte että WTF? ja painoin sitte vielä peukalolla peltiä niin se lakka liikku maaliin päällä ja siitä pysty "ajamaan" roskat yms. pois niinku tummennuskalvosta:-) Ja kaiken lisäksi se veti sen pellin vielä harmaaksi....että semmosta

Mutta ei anneta äskeisen lannistaa, konepellin haku matkalla tarttui mukaan myös muita hiluja lisäksi hommasin mattigin maskilipan ku tuo entinen bad-look meni vähän mutkille...

Tänään kuitenki katto kävi oiottavana paikallisella peltisepällä, joka teki erittäin hyvää työtä ja näin ollen pienen kittauksen jälkeen, maalia niskaan ja luultavasti ennen sitä käyn tuon lasin vaihattaan.

Samalla näpsin muutaman kuvan tämänhetkisestä ulkoasusta:
sivulta (kaipaa helmoja)
etuviisto
edestä (välijäähdytin hiukan toispuolella puskuriin verrattuna, jos alkaa häiritä itseä ni peitän senkin verkolla) ja
pannuhuoneesta

Ja tosiaan vielä ei ole alettu köyttä rasvaileen vaikka vastustanu aika paljon nyt lyhyen ajan sisään...

Jos jollakin ois kuvaa tuosta konepellin aukaisuvaijeri systeemistä, että miten ne oikein pitää olla ne raudat jotka lukitsevat konepellin lukkopeltiin, ku jotenkin tuntuu ku vetää kahvasta niin ne liikkuvat erisuuntiin, eli toinen aukaisee ja toinen kiristää, ja tosiaan ei mulla oo vielä sitä vaijeria, mutta nyt harkinnassa että ostanko sen vai laitanko sokat...

Ja sitte vielä tuohon tyhjäkäyntiin niin kylmänä toimii loistavasti, mutta kun vähän aikaa lämpenee niin alkaa seilata 800-1000 välilä.

Sitte otin pois sen bensan aktiivihiilisäiliön, sillain että tulppasin ne molemmat letkut, teinkö oikein? Aattelin vaan ku bensamittari näyttää täyttä tankkia ja ajotietokoneessa ei näy kaikki tiedot?

Ja ei muutaku näihin kuviin ja näihin tunnelmiin, ja homma jatkuu varmaan sunnuntaina...

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 5.8.2010 19:55

Dumppi?!?!?!??

Aattelin vaan ku bensamittari näyttää täyttä tankkia ja ajotietokoneessa ei näy kaikki tiedot?


Mitä siellä ei näy?

lep4ste
-
Viestit: 542
Liittynyt: 22.8.2004 15:46

ViestiKirjoittaja lep4ste » 5.8.2010 21:28

Joo, tiiän että se pitäs olla bypassi, tein tuon ahtoputken tuon vanhan ahtoputken perusteella ja ku se kerran oli siinäki, sen kummemmin asiaa aattelematta eli suomeksi lähin vähän soitellen sotaan enkä siis ollu täysin perillä asiasta... enkä oo oikestaan vieläkään:)

minusta siinä ajotietokoneessa ei näkyny kuin kello ja ulkoilma, muuten oli vaan katkoviivaa, mutta tarkistan huomenna..

Aleksi-
-
Viestit: 282
Liittynyt: 29.6.2008 16:42

ViestiKirjoittaja Aleksi- » 5.8.2010 22:06

Muu taitaa ollakkin sellasia mitkä näyttää jotain lukua vasta kun on ajettu jonkin matkaa.
ja öljynlämpö näyttää näemmä vasta kun yli 50c.

Näin siis seisoo kakkiksen käyttöohjekirjassa, kokemusta ei ole.

Mazaman
-
Viestit: 791
Liittynyt: 23.12.2007 0:28

ViestiKirjoittaja Mazaman » 6.8.2010 1:01

^kyllähän se näin on, 100m tarkalleen pitäs riittää keskinopeuteenkin ja kulutukseen

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 6.8.2010 10:43

tarviiko siihen edes bypassia kun eikös siellä ole jo alkuperäisenä jonkinmoinen takaisinkierrätys kaasuläpän alla?

lep4ste
-
Viestit: 542
Liittynyt: 22.8.2004 15:46

ViestiKirjoittaja lep4ste » 6.8.2010 15:50

onhan siinä joo, mutta mun käsityksen mukaan ne vissiin vuotaa tms aika herkästi ni sen takia se ilmeisesti kannattis asentaa... mutta ei 100% varmaa tietoa, joka joka on enempi perillä ni vois valaista lisää asiasta

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 6.8.2010 16:06

Sehän on toiminnassa vaikka laittas dumpin/bypassin. Tuosta ahtimen oikealta puolen menevä putki menee kaasuläpän alle sille kierrätysläpälle (joka on täysin mekaaninen,sitä enemmän auki mitä enemmän kaasua)

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 6.8.2010 20:30

Vedät läpän poikki, hitsaat umpeen ja epoksilla yms täytät kolon :)

samza
ffp jäsen
Viestit: 1616
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 6.8.2010 21:15

Tuosta ahtimen oikealta puolen menevä putki menee kaasuläpän alle sille kierrätysläpälle (joka on täysin mekaaninen,sitä enemmän auki mitä enemmän kaasua)

Vai justiinsa toisin päin; eli kierrätysläppä menee sitämukaa kiinni kun kaasuläppä aukeaa.
Mutta enivei, melkoisen turha laitos koko dumppi/bypässi koko g-laaderissa.. orkkiksena paras ;)

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 6.8.2010 21:35

Saatto olla toisinkipäin,monta vuotta aikaa ku viimeksi sitä katsellut. =D

lep4ste
-
Viestit: 542
Liittynyt: 22.8.2004 15:46

ViestiKirjoittaja lep4ste » 7.8.2010 0:25

No pääasia että saatiin keskustelua tällekki topicille ni ei tartte yksin sepostaa:) Kertokaas nyt etä miten tuo jälkiasennettava bypass tulis oiken asentaa, kuvia? tahi mitä huonoja puolia yleensä tuosta dumpista nyt sitte kaikenkaikkiaan on? näyttää että kuitenki monessa virityspajan sarjassa tuo dumppi on...

Ja mikä oli tuo corradon oma bensapaineensäädin, montako baria? ois tuossa hyllyssä jonkun auton missä lukee 3.0 baria ja näyttäs että passais melko lailla paikoilleen alkup. tilalle, myös jonkun auton bypassi tuossa pölyttyy hyllyssä niin aattelin että jos se kerran on oikeasti parempi kuin tuo dumppi niin oisko järkevintä vaihtaa, vai tulpata vaan tuo dumpin reikä??

Timbee
-
Viestit: 219
Liittynyt: 30.7.2010 1:59

ViestiKirjoittaja Timbee » 7.8.2010 1:53

Komee tosta tulee kun valamiiks suat...

Noi takapakit on vaan niitä että ei saa antaa lannistaa...
Hiljaa hyvä tulee!

Saapas nähä, että millanen tää on valmiina!

samza
ffp jäsen
Viestit: 1616
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 7.8.2010 8:58

G:n alkuperäinen pensanpaineensäädin on 3bar. Boschin tekele

zero
ffp jäsen
Viestit: 2100
Liittynyt: 19.8.2003 17:11

ViestiKirjoittaja zero » 7.8.2010 9:37

Toimisiko mitenkään G:ssä mekaanisesti paineella ohjattu bypass? Ahdinhan ahtaa koko ajan eli silloin tuo pitäis sitä koko ajan auki normikaasulla? Ja menisi kiinni kun annat kaasua (eli kone "syö" sen ahdetun ilman)?? Vai hä, turbossa yksinkertainen, kun ahtoja vasta kaasulla ja bypass rajoittaa silloin? Dumppihan on sitten varmaan ns. oikein säädettynä koko ajan auki kun ahdin pyörii..paitsi ajoittain kun konekin syö ilmaa pois..ainakin ääniä riittävästi?;)

MikaJ
-
Viestit: 4040
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 7.8.2010 10:51

Ei G:n imusarjan paineet eroa mitenkään turbovehkeestä, ihan samalla tavalla se dumppi/bypassi käyttäytyy kaikissa autoissa. Noita laitteitahan ohjataan imusarjan paineella kaasuläpän jälkeen.

Mutta aivan turhia laitteita G:ssä, eritoten tuo dumppi on täysin väärin asennettu jos halutaan varmistua siitä että orkkis vena ei vuoda (kuvasta nyt ei näe ihan tarkkaan, mutta vaikuttaisi että alkuperäinen vielä toimii normaalisti). Mitä itse ole pyörittänyt käsissä paria G:n kaasuläppäyksikköä, niin en käsitä juttuja että se takaisinkiertoläppä vuotaisi (merkittävästi). Sen verran hyvin koneistettu ja valmistettu yksikkö on kyseessä.

Jos nyt välttämättä haluaa tuollaisen bypassin "helposti" asentaa omaan G-lader vekottimeen, niin se pitää asentaa tuon takaisinkiertoläpän ja ahtimen välille. Tästä kyllä seuraa kaasun kulmikkuus kun tuo bypass ei toimi portaattomasti kuten alkuperäinen takaisinkiertoläppä. Mikäli näkee tämän asian tarpeelliseksi, samalla sitten on pakko siirtää tyhjäkäynninsäätimen ilmanotto painepuolelle, ettei sekin vuoda ahtoja pihalle (vuotaa muuten selkeästi enemmän kuin tuo takaisinkiertoläppä).

zero
ffp jäsen
Viestit: 2100
Liittynyt: 19.8.2003 17:11

ViestiKirjoittaja zero » 7.8.2010 12:00

Juuri tuota olen pähkäillyt, mitä MikaJ laittoi, että eihän mitenkään voi saada bypåassista yhtä joustavasti toimivaa kuin tuo mekaaninen läppä.

lep4ste
-
Viestit: 542
Liittynyt: 22.8.2004 15:46

ViestiKirjoittaja lep4ste » 17.8.2010 22:26

Noniin, taas menty tälläkertaa eteenpäin eli tilasin lasinvaihto ajan tällepäivälle ja ei muutaku auto pois "seisonnasta" ja baanalle, mutta WTF?? startti pyörii mutta ei heitä ratasta vauhtipyörän päälle ja näin ollen ei lähe käyntiin (tämä siis sunnuntaina), noh startti irti ja tutkaileen, no sieltähän löyty semmonen vika että oli juminu tuon startin kiinni, ei muutaku WD-40 ja siitähän se sitte alko herkistyyn ja startti takas paikoilleen ja hyvinlähti käymään, samalla uusin sekä + että - johot, samalla lähti startista n.20cm johonpätkä(punaista kaiutinvirtajohtoa) irti ja en sille sitte paikkaa enää löytäny joten aattelin että vika kyllä ittensä paljastaa....

No tänään hain auton sitte lasinvaihdosta ja yhtäkkiä auto alko röpiseen ja sammu siihen paikkaan, tuli sitte samalla tehtyä päivän treenit ku yksin työnsi n.300m autoa appiukon pihalle:) Ei muutaku konepeitto auki ja tsiikaileen, no tulos oli että akku aivan tyhjä ja laturi ei lataa, koska juuriki tämä kyseinen johonpätkä meni laturille...eli siis startilta meni piuha laturille? ja kysymys kuuluukin että mitä kautta se pitäs oikeasti vetää? Pitää alkaa huomenna perehtyyn tähän, mutta joka tapauksessa lasi siis vaihettu, katto ja konepelti maalia vailla, mutta maalauksen taijan jättää suosiolla talveksi.

Tarkotus siis käyttää auto leimalla ennen lumia että pääsis vähän kruisaileen...sikäli mikäli ei enää pahemmin vastustele:-)

lep4ste
-
Viestit: 542
Liittynyt: 22.8.2004 15:46

ViestiKirjoittaja lep4ste » 18.8.2010 20:37

Tänään autolla heitetty testilenkki n. 6km, pelas suurinpiirteen oikein, mutta muutama seikka vielä painaa mieltä:

1: Auton käynti huopaa kun se lämpiää välillä n.700-1000, tyhjäkäynninsäätömoottorista johto irti, ja jos johto paikoillaan niin nousee kiekat n. 1300, voiko tuota mitata tms. että onko kunnossa

2: Mittaristossa tosiaan ei pelaa kuin, nesteenlämpö, öljynlämpö, kello ja kiekkamittari, eli siis nopeusmittari ei toimi MFA:ssa eikä ite mittaristossa

3: vedenlämpö huiteli n.100 asteessa ja öljyn lämpö kans, onko normaalia?

4: irtonainen anturi roikkuu johon nokassa sillä kohtaa missä on normaalisti ilmanputsarikotelo, että mihin reikään tää työnnetään:-)

Että semmosta...

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 18.8.2010 21:54

2. oisko vaijeri irti jommasta kummasta päästä? itsellä oli aika ranttu sieltä mittarin päästä saada se oikein kiinni notta toimis.

3.aikalailla joo

4.oisko ulkolämpömittari,jonnekin puskurin taakse pikku reikään?

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 18.8.2010 22:31

2. oisko vaijeri irti jommasta kummasta päästä? itsellä oli aika ranttu sieltä mittarin päästä saada se oikein kiinni notta toimis.

Hyvin paljon mahdollista sikäli mikäli on vaijerilla tuo.

Juissi
-
Viestit: 429
Liittynyt: 5.4.2005 13:47
Viesti:

ViestiKirjoittaja Juissi » 19.8.2010 7:45

1. käsittääkseni tuon voi jo varmistaa sillä että tuossa tyhjäkäynnissä tapahtui muutosta. Joskus vastaavanlaisen ongelman parissa taistelin ja luin aika paljon mitä täällä on kirjoitettu mm. kr koneen tyhjäkäyntiventtiilistä.

Tarkkaan en kuitenkaan muista, mutta searchillä löytyy.

lep4ste
-
Viestit: 542
Liittynyt: 22.8.2004 15:46

ViestiKirjoittaja lep4ste » 23.8.2010 22:50

Noniin, lauantaina ajellessa taas vastusti, luulin että vaihdelaatikko meni mutta kun tänään aloin vikaa ettimään niin kuskin puolen sisempi vetonivel oli paskana ja nyt siis uutta etsimään, en hoksannu mitata halkaisijaa mutta mitä ilmeisimmin tässä on tuolla 100mm laipalla oleva muuten n. 27mm paksu ja 53cm pitkä akselin päästä ulomman vetonivelen päähän. Missä kaikissa malleissa on vastaava? ja jos jollakin on hyllyssä pölyttymässä vetoakseli niveleineen niin ei muutaku tarjoilemaan, vaikka privalla mutta laitan kuiteski vielä osto ilmon.

..ja taas homma jatkuu:)

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 23.8.2010 23:05

Ei muuta ku uus siihen vaan.

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 23.8.2010 23:19

Olisit rikkonu apparin puolen ni oisit saanu ostaa multa ylimääräsen =)

lep4ste
-
Viestit: 542
Liittynyt: 22.8.2004 15:46

ViestiKirjoittaja lep4ste » 24.8.2010 22:37

Sain tänään vaihettua tuon sisemmän vetonivelen, ja taas mennään:-) ja samalla kauhulla oottaen että mitähän seuraavaksi...

lep4ste
-
Viestit: 542
Liittynyt: 22.8.2004 15:46

ViestiKirjoittaja lep4ste » 14.1.2011 22:58

Jaahas, taas vuosi vaihtunu ja jahtihommat ohi ni voi taas keskittyä näihin muihin harrastuksiin, elikkä syksy meni aika pitkästi osia hommatessa elikkä nyt ois sinne takaspoileriin ne puuttuvat hilut, takapuskurin alle lippa FK:lta ja hoodlifter:) helmalevikkeet on toistaseksi vielä jossain vaikkakin olen maksanut jne. kyseiset osat. Hommasin n. vuosi sitte sen laakerivikaisen PG-moottorin josta nyt ois sitte tarkotus tehä se pakokaasuahtimella varustettu veivinsärkijä...katotaan jos sais kesäksi sen paikoilleen...

Eli moottori lähtee ens viikon aikana koneistamolle ja siellä ois tarkotus tehä seuraavat työt:

-Yks kaula hiotaan, muut kiillotetaan
-kannen tasopinnan tarkastus/oikaisu tarvittaessa
-osat pestään
-sylinterit hoonataan

itsellä tarkotus ois seuraavat työt:

-tasapainottaa veivit
-asentaa uudet männänrenkaat
-hommata täydellinen tiivistesarja->mistä muuten kannattis alkaa kyseleen? motonetissä ei näyttäny olevan
-hommata maalit,pultit,mutterit yms. että saa sitte alkaa heti niputtaan
-kannen kevyt porttaus, tämä vaatii vielä konsultointi apua:)
jne.

Sen lisäksi moottoriin ois tarkotus hommata:

-Ahdin, mielessä pyöriny cosworthin tai audin KKK
-LT imusarjasta vääntää jotaki, löytyy jo hyllystä
-megasquirt + tarvittavat anturit yms.
-pakosarjan vehkeet, laipat ja mutkat (32-35mm)

Tämän moottori-projektin tarkotus on oppia enempi tästä auton moottorin virittämisestä, megasquirtista jne. ja varmasti menee jotakin väärin tai jossakin ei välttämättä ole järkeä mutta oppia ikä kaikki ja jostaki se on lähettävä

tänään tulostin tuon megamanualin ja laitoin sen ns. esittelykansioon ni on mukavampi lueskella sitä rasvasin pikku kätösin:-)

Ja jos jollakin on ylimääräistä rekvisiittaa ja jota voisin tässä projektissa tarvita niin privalla vaan rohkeasti tarjoamaan..

JA kaikki tämä sillä varauksella että jos koneistamon äijät ei tyrmää tuota lohkoa ku meinaa olla pienet ikäpykälät sylintereissä.

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 15.1.2011 10:03

Tarviketorilta saa tiivisteitä ja Dopi mdcomprexilla kauppaa tuohon lähes mitä vaan. Muista että kannentiiviste pitää olla peltinen. Passatin osista löytyy tarviketorilta. Laakerit hain ite motonetistä saksalaiset. Kaikki stefat kannattaa ottaa tarviketorilta, ovat halpoja ja Febi-Bilsteinejä. Apuakselin laakerit kannattaa uusia koneistamolla, niitäkin saa tarviketorilta sekä sieltä koneistamolta luultavasti kans. Aika hankalat vaihtaa, mutta onnistuu itekkin, kuhan on suht tyhjä lohko ja irtaallaan autosta.

lep4ste
-
Viestit: 542
Liittynyt: 22.8.2004 15:46

ViestiKirjoittaja lep4ste » 18.1.2011 19:14

Noniin, vein osat koneistamolle tänään ja niinhän siinä prkl kävi että tyrmäshän ne sen lohkon eli meinasivat että liian isot pykälät sylintereissä ja vain ja ainoastaan poraus on tässä vaiheessa ainut järkevä mahdollisuus...että tältä osaa tämä turbotus projekti ois sitte tässä, PAITSI jos jollakin lojuu nyt ylim. PG-lohko jossain joka menee hoonaamalla tai vaihtoehtosesti 1H lohko jonka sitte porautan näille PG:n männille.

Halvimmat ylikoon männät olis 450€+PK:t ja tähän lisäksi porautus ni alkaa paukkua jo budjetti yli:) ja näin ollen tulee varteenotettavaksi vaihtoehdolsi 1.8T

Minkäkokoiset muuten on 1.8T:n männät?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 18.1.2011 20:32

Onko pakko olla PG:n? Lohko, ev,ez yms lohkoja on pilvin pimein ja melkein ainut ero on öljyruuttien puuttuminen.

lep4ste
-
Viestit: 542
Liittynyt: 22.8.2004 15:46

ViestiKirjoittaja lep4ste » 18.1.2011 20:57

Ei tietenkään välttämättä mutta passaako sitte kaikki muut? männät,kanget,kampiakseli,kansi yms. osat jotka jo löytyy tuosta puretusta pannusta ja kyllähän ne öljyruutat ois hyvät olla ilmeisesti...

Drager
-
Viestit: 157
Liittynyt: 5.10.2010 2:24

ViestiKirjoittaja Drager » 18.1.2011 21:00

Tänään juuri otin AEB lohkosta männät pihalle, mutta pätkii sen verran etten muista minkä kokosen olivatkaan.. Voin katsoa huomenissa koon uudestaan. Noissakin taitaa eri moottorien välillä olla pieniä eroja mahdollisesti.

Edit. Kävin katsomassa pajalla nuo männät ja ainakin 1 sylinterissä on 80.95 lukemilla mäntä. Konehan oli tuo 1.8turbo 20v AEB vm98 passatista. Toivottavasti tämä auttaa jotain.
Viimeksi muokannut Drager, 19.1.2011 17:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 19.1.2011 6:45

Kr ja Pl ois öljysuihkuillakin, tulis tehtyä sitte kerralla virtaavalla kannella

lep4ste
-
Viestit: 542
Liittynyt: 22.8.2004 15:46

ViestiKirjoittaja lep4ste » 19.1.2011 19:11

Kts. Dragerille vaivannäöstä, eli männän halkaisija 1.8T :ssä sama kuin nuo PG:n omissa..
Laitoin osto ilmonki nuista lohkoista mutta ei oo oikein tuota 1H lohkoa vissiin tarjolla:-) mistähän lie johtuu... Onko käytetty tuota muussa mallissa kuin Rallyessä? Ulkoimalla ois pari varteenotettavaa lohkoa tarjolla ni paljonhan ois PK:t suomeen? onko kukaan tilaillu.


Pellikka: Järkevinhän se ois tehä tosiaan nuista KR tai PL:stä periaatteessa mutta joutuis hommaan käytännössä koko koneen ja siinä aletaan taas puhumaan satasista ja tuhansista niin taidan toistaseksi vielä sivutata tän vaihtoehdon...

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 19.1.2011 19:32

Itse tein oman 8v turbo motin, 8v Gtin EV koneeseen, jossa oli PG:n männät ja kanget. Kampiakseli on sama. 8v kannet käy kaikki päikseen, kuten myös apulaitteet.
Ja taisi myös 16v lohkot olla samat mitoiltaan yms kuin 8v lohko, paitsi ne öljyruutat?
IMO aika turhia ne öljyruutat on, öljy on tarkoitettu laakereille eikä ruikittavaksi pitkin kampikammiota :)
Panostaa kunnon öljypohjaan jossa on seinämiä estämässä öljyn loiskumisia, uuteen öpumppuun, TD:n loiskelevyyn ja kampiakselin raapijalevyyn niin on enemmän hyötyä. Ja noi pystyy tekemään suht helposti itse.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 19.1.2011 20:49

kenties männän jäähdytystä haetaan tuolla öljyruutilla. veikkaan ettei se nahkapöksy turhan takia niitä sinne oo laittanu :)

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 19.1.2011 23:15

Veikkaan että on, kunnon välijäähdytys viilentää palotapahtumaan paremmin kuin jonkun 60-90c öljyn ruuttaaminen männän alapintaan.
Kummiskin toi öljyjäähdytys on vanha systeemi verrattuna nykyaikaan.
Pinnotetta mäntii, venttiileihin yms on nykypäivää.
Ja sillä lohkosta säästyneellä rahalla pinnoittaa jo männät.

Itse en tunne kuin VW 8v ja Vr6 koneet ja Moparin v6-r6-v8 koneet... ja silti tuntuu että öljyn ruikkiminen muualle kuin laakereille on tuhlausta.

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 20.1.2011 2:54

tuntuu että öljyn ruikkiminen muualle kuin laakereille on tuhlausta.
Bensamiehiä :D

Drager
-
Viestit: 157
Liittynyt: 5.10.2010 2:24

ViestiKirjoittaja Drager » 20.1.2011 14:16

Tämä nyt on hiukan mutu tietoa mutta eikös kone tarvi männän ja sylinterin väliin voitelua? muutenhan se niittaisi heti alkuunsa kiinni, lisäksi kone kuluisi tolkutonta vauhtia. Öljyruutat voitelun lisäksi jäähdyttävät mäntää jolloin lämpö siirtyy koneen alempiin osiin, jotta lämpö ei niin suuresti keskity itse moottorin ylempiin osiin. Ihan perus lohkolla jossa nuo ruutat valmiina ovat voisi mielestäni olla hyvä lähteä liikkeelle.

Keramiikassakin on tuo että kun männän laki ei lämpene palotapahtumassa normaalisti niin lämpölaajentumaa ei tapahdu ja välystä jää enemmän. Männän renkaat joutuvat sitten tässä taas koville yrittäessään pitää paineen palotilassa. Venttiileihin ja kanteen tuo on todella osuva tökötti niin pitäisi kansi ongelman mahdollisuus pienetä jos semmoista mallivikaa koneessa on ollut. Pakosarjassa pinnoite estää lämmön siirtymistä ympäröivään ilmaan konehuoneessa vaan se poistuu putken sisällä ulos. Eli turbon pakopuoli, alkukäyrä, pakosarja ja kansi on hyvä käsitellä ainakin tuolla pinnoitteella. Kaikkihan riippuu kokonaisuudesta mitä palikoita ja aineita käyttää

Tämmöisen käsityksen itse olen saanut, mutta kukin omalla tavallaan.

Niin ja topikin kirjottajalle vielä että muista ottaa huomioon millainen muotoilu männän päässä on! AEBn männissä on pieni kolo vain pakovenojen kohdalla reunassa ja muutoin on ihan lättänä. Voi joissain tapauksissa joutua koneistamaan tavaraa pois.

Edit. korjaus Imuventtiilithän ne siinä kolon kohdalla olivatkin eikä pako.
Viimeksi muokannut Drager, 20.1.2011 22:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 20.1.2011 15:44

eipä nuo ilman ruuttiakaan oo leikannu kiinni. itse kallistuisin tuon jäähdytyksen kannalle tuohon ruuttien tarpeellisuuteen. toki myös pinnoituksellakin on vaikutusta ja välijäähyllä mutta ne eivät kuitenkaan jäähdytä mäntää.

jos mäntiä tarvii koneistaa niin sit onki muutettu muutakin kuin ahdinta sun muuta pientä.

lep4ste
-
Viestit: 542
Liittynyt: 22.8.2004 15:46

ViestiKirjoittaja lep4ste » 20.1.2011 18:37

Joo ja voihan se olla että näihin meikäläisenki tehotavoitteisiin taitais passata lohkot ilman sitä öljyruutia, mutta mutta, pietään kaikki kortit auki ja metästettään toistaseksi vielä sitä PG-lohkoa ja jos sitä ei ala löytyyn niin katotaan sitte esim. sitä EV-lohkoa tms. jos semmonen sattus joltain löytyyn...voihan sitä tietenki privalla jo valmiiksi tarjoilla nuita muitaki vaihtoehtoja jos vaikka sattus innostuun...

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 20.1.2011 21:59

melkein uskoisin ettei löydy pykälätöntä pg:n lohkoa. onnea yritykselle kuitenkin.

tosin itse jos tekisin koneen niin tottakai uusilla ylikoko männillä ja porautuksella. ja muutenki kaikki kerralla kuntoon. jos ei heti kuukauden sisään niin myöhemmin valmiiksi.
sitten ku säästetään ja jätetään vanhat männät ja kasataan uusilla renkailla niin sit kerrotaan että tehty täydellinen koneremontti vaikka todellisuudessa se onkin vain pelkkä rengastus, laakerointi ja uudet tiivisteet.

tosin tämä on vain oma mielipiteeni

a1
-
Viestit: 40
Liittynyt: 25.8.2010 7:06

ViestiKirjoittaja a1 » 20.1.2011 22:16

Ei sitä vissiin kellään ole varaa niihin mäntiin, kun rahat pitää säästää niihin huulivanteisiin joissa venytetyt renkaat. Mutta se toinen mast hankinta, JOM säädettävä alusta ei sentään ole kallis. Tuskin kovin hyväkään, mutta sillä tuskin merkitystä kun pääasia on että näyttää hyvältä.
Eikä ne männät mihinkään näy.
Itse satsaisin kuitenkin mäntiin.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 20.1.2011 22:32

^ REPS!!

lep4ste
-
Viestit: 542
Liittynyt: 22.8.2004 15:46

ViestiKirjoittaja lep4ste » 20.1.2011 23:15

alazurra: osittain oot kyllä oikeassa, mutta tämän innovaation tarkotus oli lähinnä koittaa kasata nuo hyllyyn kertyneet osat yhdeksi nipuksi ja sitä kautta samalla opiskella tätä moottorin turbotusta, megaruutaa yms. ja siinä mielessä jos vaikka sattuu että esim menemään laihalle seokset ku megan kans värkkää ja hakee säätöjä kohdalle ja siitä johtuen kone kilahtaa niin so what, virheistä opitaan ja einiin kauhiasti vituta(vaikka oikiasti vituttaa:-)

Ja sitte toinen asia on se että minusta ei ole järkeä käyttää 2-2,5 T€ moottoriin(G60) jolla käytännössä ei ole oikein hyvä virityspotenttiaali vaan ostaa 1500€ kolari 1.8T moottorilla varustettu auto, josta sitte ottaa moottorin,sähköt ja laatikon..myy loput osina ja päivittää sitä sitte esim 1500€ mikä jää tuosta 2500€ mikä tuohon PG-moottoriin menis jos se alettas tekeen kunnolla ja tehoissa ollaanki jo 300hp:ssa ja 10v uudemmassa tekniikassa...

Toki jos ois oikein paljo ylim. rahaa ja haluais touhuta niin oishan se mukava laittaa tuohon PG-lohkoon audin ylikoko männät ja teräsveivit, 16v tai 20v kansi, iso holsetti, parempi imusarja, isot suuttimet, vesiruiskut, megaruutat jne. lista on loputon ja minusta tässä vaan ei oikein ole järkeä ja tämä on vain minun mielipide.


Edit: Yhen paikan tiiän mistä sais pykälättömän alakerran:-) , Dopilta 1700€


Ja tosiaan, kyllä niitä lohkoja maailmalta sopu hintaan löytyy, pitäs vaan selvittää että mitä PK:t maksaa ja alkaako lähettelemään.
Viimeksi muokannut lep4ste, 20.1.2011 23:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

rosten
-
Viestit: 67
Liittynyt: 12.3.2009 15:07

ViestiKirjoittaja rosten » 20.1.2011 23:41

Jos alakertaa kaipailet niin kannattaisko siirtyä avk:n puoleen? Siellä on yksi keulakolaroitu g60 corrado 950e.

http://www.avk.fi/sivut/detail.asp?id=157543&lang=fi

jii_bee
-
Viestit: 2414
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 21.1.2011 1:20


Drager
-
Viestit: 157
Liittynyt: 5.10.2010 2:24

ViestiKirjoittaja Drager » 21.1.2011 13:33

Hei tuo Corrado on kuulemani mukaan aivan läpi pas***!! koko keula ihan soossina ja sisustakin ihan pommin jäljiltä. Suurimmalla osalla osista ei tee yhtään mitään. Se oli jo jollain ollut ostettuna mutta tämä oli purkanut kaupan ja auto oli sitten tullut takaisin myyntiin tuohon hintaan. Kuulemani mukaan suosittelen pysymään kaukana kyseisestä kulkineesta. Jos joku on käymässä lahden avkn välivarastolla niin käykää kattomassa läpi tuo jotta saadaan jotain varmistusta asiaan. Ei taida kuitenkaan tuon yksilön takia sinne asti ajella!

a1
-
Viestit: 40
Liittynyt: 25.8.2010 7:06

ViestiKirjoittaja a1 » 21.1.2011 21:14

Onko kukaan tutkinut mitä eroja 1.8 lohkoissa on, siis muuta kuin nuo öljyruutat.
Sen verran olen saksalaisten autojen parissa aikaani kuluttanut että on aikalailla samoja palikoita käyttäneet oli sitten huippumalli tai halpis. Jotkut perusjutut on samoja esim. lohko.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 21.1.2011 22:28

PG lohkossa tais olla joku parempi vesikierto 1 pytyllä ,muuten minusta noi 1.6 ja 1.8 lohkot on samoja venamäärästä riippumatta. Siis g/j2 koreissa. Ja pois lukien se öljyruuttahomma.

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 22.1.2011 7:34

Ikonen aivan oikeassa. PG:ssä nesteet kiertää ykköspytyn ympäri kokonaan eikä vain osittain kuten muissa. Jotakii kiinnikkeitä lohkon takana on myös muuteltu, mutta oli vain jakolaatikkoa varten. Ei tarvitse tässä niistä välittää. Tosiaan 1.6 on sama poraus, isku vaan lyhempi.

jii_bee
-
Viestit: 2414
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 22.1.2011 19:21

Omiani muistelinn...
Viimeksi muokannut jii_bee, 23.1.2011 12:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

MXU
-
Viestit: 437
Liittynyt: 2.5.2005 23:04

ViestiKirjoittaja MXU » 22.1.2011 20:19

Ei siinä pg:n lohkossakaan ole kuin pieni reikä huohotukselle...

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 23.1.2011 9:51

Missä pg:n lohkossa on huohotus lohkossa?

MXU
-
Viestit: 437
Liittynyt: 2.5.2005 23:04

ViestiKirjoittaja MXU » 23.1.2011 11:27

niin siis... Ei ole huohotusta siinä mut se reikä löytyy. Mikä sit jää ahtimen jalan alle... Se vanhanmallinen, ei niinkuin kolmoskorisissa ja 16v

jii_bee
-
Viestit: 2414
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 23.1.2011 12:52

No dääm. Muistelin että siinä olisi huohokin, mutta asiahan on juuri noin kuin MXU kertoo. Tsori.

a1
-
Viestit: 40
Liittynyt: 25.8.2010 7:06

ViestiKirjoittaja a1 » 23.1.2011 13:52

Mulla oli sellainen harhaluulo että tässä projektissa tehdään ns. "entisöinti" eli alkuperäinen moottori hieman viritettynä.
Mutta jos tarkoitus on harjoitella virittämistä niin tuskin tavallinen lohko muodostuu ongelmaksi, laittaa siihen öljyruutat.
Enemmän ongelmia saattaa PG koneessa olla tuosta puuttuvasta kampikammion tuuletuksesta.

MXU
-
Viestit: 437
Liittynyt: 2.5.2005 23:04

ViestiKirjoittaja MXU » 23.1.2011 17:13

Huohotus on venakopassa..

a1
-
Viestit: 40
Liittynyt: 25.8.2010 7:06

ViestiKirjoittaja a1 » 23.1.2011 17:19

Tiedän että on venttiilikopassa, mutta miksi kummassa sitten uudemmissa moottoreissa on niin isot tuuletuskanavat kampikammiosta. Eli jotain ongelmaa ilmeisesti on ollut kun inssit VAGilla niitä sinne on tehneet.

MXU
-
Viestit: 437
Liittynyt: 2.5.2005 23:04

ViestiKirjoittaja MXU » 23.1.2011 17:40

kr lohkossa on muistaakseni ykköspytylle ympärijäähdytys ja öljyruutat löytyy valmiina. Ahtimen takajalan ja huohotuksen (jos aikoo siihen laittaa huohotuksen) kans joutuu vähän tuumaileen mut muuten kaikki käy paikalleen...

a1
-
Viestit: 40
Liittynyt: 25.8.2010 7:06

ViestiKirjoittaja a1 » 24.1.2011 22:51

Kurkkasin PB lohkon sisään ja näyttäis että ykkösylinteri on ympärijäähdytetty. Väittäisin että jostain vuosimallista alkaen kaikko lohkot on mallia ympärijäähdytetyt, saksalainen on kuitenkin niin nuuka että jotkut asiat on samoja. Ainakin lohkot, poislukien se että joissain on öljyruiskut. Ruiskut on kohtuu helppo tehdä kaikkiin lohkoihin.
Jos jotain eroja lohkoissa on niin saattaa valmistusmaa olla ratkaiseva.
ABS lohkossa ykkösylinteri ympärijäähdytetty

lep4ste
-
Viestit: 542
Liittynyt: 22.8.2004 15:46

ViestiKirjoittaja lep4ste » 17.6.2011 20:09

Jaahas, tässä taas pari viikkoa koitettu laittaa autoa iskuun ja ensiksi vois sen verran että sain nyt laitettua sen konepellin aukaisuvaijerin iskuun, ihan tee-se-itse menetelmällä kun ei sitä kerran mistään tuntunu saavan uutena, ihan hyvä tuli ja alkup. kahvasta toimii jne.
No aloin sitte hiekkapuhaltamaan nuita aikaisemmissa kuvissa näkyviä mustia vanteita että laitan ne nyt toistaiseksi paikoilleen...nooh siinä aikani puhallettua niihin kasvo tämmönen huuli, talvella tilasin FK:lta helmalevikkeet joita ei koskaan kuitenkaan tullut perille, niiden tilalta pienen väännön jälkeen tuli mittarinpohjat ja nekin oli sitte väärät, mutta laitoin ne kuitenkin paikoilleen:-) Helmoista oli osto ilmoitus ja ne löytyikin varsin nopeasti ja näyttävät siis nykyään tältä ja eivät ole vielä autossa paikoillaan, ens viikon alussa jos sais...

Tänään oli ajatus että käyn muutoskatsastamassa nuo vanteet ja alustan ja samalla ulkoilutan volkkaria mutta noh, eiköhän taas alkanu vastustaa sen verran että öljysummeri alkoi soimaan n, 5km ajon jälkeen joten en kehannu ajella sen enempää, pitää kytkeä tuo kuvassa näkyvä öljynpainemittari ja alkaa tarkasteleen vikaa, minkälaisen adapterin tartten tuota mittaria varten ja mihin kannattis se autogaugen anturi liittää?

lep4ste
-
Viestit: 542
Liittynyt: 22.8.2004 15:46

ViestiKirjoittaja lep4ste » 27.6.2011 20:35

Tänään oli taas ulkoilupäivä ja vaihoin ne öljyt+suodatimen ja laiton tuon Öljypainemittarin toimimaan ja tuossapa ois anturin asennuksesta kuva ja sen verran tarvikkeista että ensin on adapteri joka sattui löytymään paikallisesta varaosaliikkeestä<-Huom! Hintalappu:) joten ei taida aivan päivittäismyyntitavaraa olla ja oli itseasiassa viimeinen.. no seuraavaksi sitte on 1/8 kierteellä oleva kaksoisnippa, 1/8 t-haara johon sitte on väännetty nuo molemmat anturit, anturithan siis eri kierteellä mutta niin lähellä toisiaan että 2-3 kierrosta käsin ja loput sitte avaimella varovasti kiertäen ja ainaski vielä on pitänyt, välissä loctite 55 tiivisteenä..

Muutaman kuvan otin kännykällä nyt kun nuo helmat yms. paikoillaan

sivusta
etuviisto
takaviisto
takaviisto toiseltapuolen

Ja nuo vanteethan oli tosiaan Brock B1 7,5x16" edessä ja 9x16" takana

Seuraavana ohjelmassa on tosiaan tuo muutoskatsastus=vanteet+alusta ja sitte tuo
normaali katsastus päälle ni eikähän se taas siitä homma etene

Ja tuo konepellin ja katon maalauksen koitan toteuttaa tuossa heinäkuun aikana..

gtikolffi
-
Viestit: 747
Liittynyt: 10.5.2005 17:43

ViestiKirjoittaja gtikolffi » 28.6.2011 9:33

Kait sää nuo puskimetkin maalaat samalla...;) Fiksun näkönen Corro, ainoa mikä tosiaan pistää hieman silmään ovat nuo mustaksi maalatut osat...Ja nuo puskureiden ritilät ehkä vastaavasti mustaksi...?

lep4ste
-
Viestit: 542
Liittynyt: 22.8.2004 15:46

ViestiKirjoittaja lep4ste » 3.7.2011 0:36

Autolla taas ajelin perjantaina ja käytin varsin leimalla hakemassa vikalistan ja niinhän se tulikin mutta ei hirveän pitkä:-) Ja tosiaan ABS valo toiminu moitteetta aikaisemmin ja kas kummaa ku lähin ajamaan konttoria kohti ni eiköhän syttyny WTF? no onneksi se sitte ei leimalla enää palanu ku auton käynnisti uudelleen..Ja tässä ois vikalista:

-etupyörän laakeri väljä
-jarrupaineen säädin/kuormaventtiili jumissa ja näin ollen heikko teho takajarruissa
-töötti
-valojen suuntaus

..joten ei paha rasti laitella nuo kuntoon ni pääse sitte ajeleen oikein laillisesti! Huvittavinta oli että katsastusmies löysi hylsyn jatkovarren alustasta.-) ja tuon jarrujen kuormaventtiilin jousi tipahti sinne lattialle..

Ainut asia mikä nyt huollettaa ni on tuo öljynpaine että pitääkö tässä alkaa ihan koneremontti hommiin ku kylmänä näytää n. 4bar ja kun sitte lämpeää siitä niin näyttää tyhjäkäynnillä n. 0,5-1bar
ja risteykseen tultaessa kun painaa kytkimen pohjaan niin menee melkein nolliin ja kovasti tuntuu elävän kierrosten mukaan ja kun länttää kaasun pohjaan niin nousee kyllä sinne 4kg n. 4000 kierroksen kohdalla, auton omat summerit ei soi ja pari kertaa on väläytelly sitä omaa valoa, onko tämä kaikki normaalia vai onko syytä huoleen?

Kyllä tässäki projektissa siis valoa näkyy tunnelin päässä.. nyt pitää lähtä parin viikon kesälomareissulle niin saa auton raato sen aikaa seistä ja heti tuon iron maidenin keikan jälkeen alkaa armoton vikojen korjaus. Muuten hyvää kesää kaikille jotka tätäkin projektia on jaksanu seurata

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 3.7.2011 10:21

Bentleyn oppaan mukaan öljynpaineen tulee olla 2bar@2000rpm. Ihan normaalia että kylmänä enempi. Laitoin itelle Valvolinen racingit 10w60 ja paineet pysyy paremmin suositusten yläpuolella, eikä juuri heittele. Verrattuna viime syksyn mobil rally formula 5w50 tai johonkii semmoseen. Mitkä öljyt sulla on nyt?

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 3.7.2011 15:01

Yksi, mikä voi olla syynä tuohon öljynpaineen heittelyyn, on G60:ssä kiertokangen laakerit. Ne kun tahtoo olla jo alhaisillakin ajomäärillä (alle 200tkm) vaihdon tarpeessa. Moottorin epäedullinen kampikulma on syynä tuohon laakerinsyönti"ominaisuuteen".

Omassa rupesi aikoinaan tiputtelemaan ajossa paineita aina, kun kierrokset laski alas ja lopulta tiputteli ihan ajon aikana kierroksillakin.
Laakerit vaihtoon ja taas pysyi paineet siellä missä pitikin. Suht helppo ja edullinen (noin 30 euroa oli viitisen vuotta sitten setti) homma vaihdella, kun saa alakautta tehtyä. Edestä ei tarvitse purkaa kuin öljypohja + öljypumpun jalka pois...

lep4ste
-
Viestit: 542
Liittynyt: 22.8.2004 15:46

ViestiKirjoittaja lep4ste » 13.7.2011 17:39

..Ja niinhän se leima sitte lopulta tuli ilman sen kummempia ongelmia, eli

-käsijarru ja normaalit jarrut löyty ihan vaan herkistelemällä nuo liikkuvat osat sekä kuormaventtiili
-ABS-valo lakkas palamasta kun vaihoin etupyöränlaakerin joka oli siis todella väljä
-Töötti alkoi pienen pohdiskelun jälkeen pelaan ku löytyi oikea liitin josta sitten jatkoin piuhat itse äänimerkille
-valot sain suunnattua ja pienten kosketusvikojen tutkiskelun jälkeen valokuviokin löyty

siinäpä ne ja nyt aattelin ajella tuossa muutaman päivän ja tutkiskella vähän nuita öljynpaine juttuja ja ens töikseen vaihan ne öljyt ku nyt taitaa olla Mobilin super 2000 10w-40 ja jos ei auta niin sitte vaihellaan ens hätään ne laakerit sikäli mikäli niissä mahdollisesti on vikaa...

lep4ste
-
Viestit: 542
Liittynyt: 22.8.2004 15:46

ViestiKirjoittaja lep4ste » 19.8.2011 16:32

Tälläki rintamalla sen verran tapahtunu että vaihoin koneeseen ne valvolinen VR-1 ja tulos sama, eli öljynpaine tipahtaa nollaan no ei muutaku öljypohja pois ja uudet hilut dopilta eli kiertokangen ja kampiakselin laakerit ja uusi öljypumppuki tuli hommattua foorumin kautta 50€ / paketissa oleva joten remonttina ei pahan hintanen mutta hommana vähän v-mäinen! kiertokangen liuskat oli kuuluneet joten ei menny remontti edes hukkaan niiltä osin:-) tai ainakin näin olin kuvitellut...

Remontin jälkeen auto käyntiin ja näytti lupaavalta kunnes öljylämpö kohos ja paineet tyhjäkäynnillä nollaan, eli loppu lopuksi tulin siihen tulekseen että autogaugenmittari ei näytä nuin olematonta painetta? Tästä kuitenkin sain inspiraation että vaihan vielä nuo anturit jos vaikka sieltä löytys jotakin vikaa ja loppus etes tuo valon vilkkuminen mittaristossa, noh loppuhan se ku aloin etsimään anturia ja koska sitä ei löytyny niin otin tuon bentleyn raamatun kauniiseen kätöseen ja tutkiskelin että kyllä anturi pitäs tuossa olla ja menin tarkastaan tilanteen ni joku stnan toppahousu oli katkassu anturin johon ja ottanut alkup. anturin pois ja ruuvannut tähän sitte semmosen lisämittarin anturin, tä? Noh nyt ei vilku enää valo mittaristossa!

Olen ajellut tässä nyt viikon pari töihin jokapäivä ja auto tuntuu pelaavan moitteettomasti ja välillä käyty takspoileriakin nostattelemassa moottoritiellä...


Aattelin ottaa talveksi vielä työn alle ja hoitaa tosiaan nuo maalihommat pois, lisäksi
alatukivarret ja akselit puhaltaa ja maalata, uretaanipuslat laittaa. Etupää kolisee joten voisko tämä johtua yläpään laakereista vai voiko joku ottaa johonkin kii kun on kerran laskettu? Mistä kannattis nuita puslia alkaa metästään, powerflex vai jokin muu?
Sisutan osia vielä uupuu/pitäs osittain uusia ni tässäkin ois hommaa..
Passaako alatukivarret joistain muusta vai onko corradossa omanlaisensa ja saako näitä enää uutena?

Sitte semmonen ärsyttävä vika/ominaisuus että kun aamulla kun aukaisee oven lukosta niin keskuslukko aukisee peräkontin myös? mistähän kannattis vikaa metästää?

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 19.8.2011 18:03

Hyvä että sait kuntoon. Vanhojen omistajien patentit on aina jostain syystä paskoja.

Alatukivarret on ihan kakkiksissa samaa tavaraa. Kolina tulee yläpäistä herkästi, voi olla jopa vaan löysällä pikkusen.

Konttihan kuuluu keskuslukon piiriin ja pitäisi lukon mennä samaan tahtiin kiinni/auki. Ei kai se sitä pystyyn viskaa itestään?

lep4ste
-
Viestit: 542
Liittynyt: 22.8.2004 15:46

ViestiKirjoittaja lep4ste » 19.8.2011 19:47

Joo ei se ihan pystyyn viskaa mutta sen verran aukiaa että sen saa niinku nostamalla auki..

gtikolffi
-
Viestit: 747
Liittynyt: 10.5.2005 17:43

ViestiKirjoittaja gtikolffi » 13.9.2011 20:33

Tämä tuli tänään bongattua matkahuollon kulumilla...?

lep4ste
-
Viestit: 542
Liittynyt: 22.8.2004 15:46

ViestiKirjoittaja lep4ste » 15.9.2011 16:56

Hyvin paljo mahdollista ku joutunu viemään nuita paketteja postiin melkein joka päivä:)

lep4ste
-
Viestit: 542
Liittynyt: 22.8.2004 15:46

ViestiKirjoittaja lep4ste » 18.11.2011 22:37

Tulipa ajeltua tuo loppukesä tuossa aikalailla ongelmitta ja nyt on auto viety talviunille ja laitettu seisontaan ja tarkotus ois nyt saada nuo maalihommat ainaski talven aikana hoidettua iskuun ja sitte ois tarkotuksena puottaa nuo akselit yms. irti jos vaihtais uretaanipuslat ja samalla maalais ja puhaltelis akselit ja tukivarret samalla...

Missä päin oulun seudulla onnistuu tuo puhallus, oisko kellään tietoa?
Entäs nuo puslat, ebaystä powerflexin sarja 300€ vai onko hinta/laatusuhteeltaan parempia/halvempia jossakin?

Mistäs löytäs tuohon säädettävät koiranluut? Ku tuntuu kolisevan sen verran että ottaiskohan vetoakseleihin vakaaja kinni vai oisko sittenki iskarin yläpäät?

Joitakin osia tullu jo hommattua ku halvalla saanut:)

-Ovipahvit eteen ja taakse, aika hyväkuntoiset
-Maski/maskilippa yhdistelmä, vanhan tein itse ja säästin tilalle:)
-Alumiini poikkituki saksan ebaystä 9,9€ :) saa nähä sopiiko paikoilleen

Kojetaulussa muutama reikä niin millähän näitä kannattis lähtä korjaan? vai hommata suosiolla parempi kuntoinen jostain, onko kukaan koskaan kokeillu moisia, dashmat tai dashcover verhoiluja autoon:)

Laittelen taas jotaki tilannepäivitystä sitte ku auto etenee..



Edit:näköjään puolet näistäki aikomuksista jo kertonu aikasemmin näköjään;-)

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 19.11.2011 8:32

Itelle hommasin puslia grasshopperdrag.de sivuilta. Viikossa tuli perille ja saa irtaallaan puslia mitä ei monesta paikkaa saa. Tuolta löytyy kaikki maholliset puslat mitä keksit tarvita.

Vetarit tuskin pääsee ottamaan vakaajaan mitenkään. Kolina voi olla yläpäistä tai sitte vakaajan puslat on väljät. Muista sitten ostaa g60 yläpäät, ovat jotenkii vahvemmat.

Oulun pitomaalaus teki ainakin viime talvena vielä puhallushommia vastaaviin osiin puoli-ilmaseks. Soita sinne, haukiputaalla muistaakseni puhaltaa.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 19.11.2011 9:21

kuin rankasti sulla on madallettu? itsellä otti ventossa vetari runkopalkkiin kiinni ennenku mihinkään muuhun, huomasin kun käänsi vasemmalle :) huomaa melkein sentin levysestä kirkkaasta jäljestä vetarissa :) nyt nostin muutaman sentin niin kolina katosi. tosin yläpää voi aiheuttaa. vakaajan puslista. entä missä kunnossa on alatukivarren taaemmat puslat?

Reaper
-
Viestit: 569
Liittynyt: 23.8.2003 18:17

ViestiKirjoittaja Reaper » 19.11.2011 19:54

onko kukaan koskaan kokeillu moisia, dashmat tai dashcover verhoiluja autoon


Eikös nuo ole tuommoisia suojuksia vähän sama idea kuin keulan bra:ssa, nuo vaan vähentää heijastuksia ja auringon uv-polttamista? Jossakin tv:ssä nähny noita jenkkiautoissa. Ovat aika karunnäköisiä :).


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 76 vierailijaa