Project corrado G60 (ajossa)

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

lep4ste
-
Viestit: 542
Liittynyt: 22.8.2004 15:46

ViestiKirjoittaja lep4ste » 2.3.2012 23:58

aurinko paistaa ja ois taas korkea aika alkaa viemään projektia eteenpäin, seuraavia osia on nyt hankittu:

-uretaanipuslat alustaan
-pakosarja ta-technix yms. ebaystä 60€, hieno crominen ja tuo ainaki +50hp:)
-Maski ripsilipalla merkitön, rieger
-uudet ovipahvit + muita sisustan osia

eli nämä vaihdetaan ainaski, katotaan mitä muuta kerkee tekeen..

lep4ste
-
Viestit: 542
Liittynyt: 22.8.2004 15:46

ViestiKirjoittaja lep4ste » 25.3.2012 18:55

No nyt on osia puhallutettu ja maalattu, meni vaan maalaushommat pensselihommiksi kun eihän se prkleen taikina ulostautunu mun ruiskusta:) mutta sain kuin sainkin homman kuitenkin tehtyä, ens vkloppuna tarkoitus alkaa asenteleen osia pikkuhiljaa takaisin päin.

Mistä kannattaisi ostaa jarruihin uudet hilut eli tiivisteet sylintereihin ja liukutapit ja haitarikumit niihin jne. onko missään myynnissä semmosta ns huoltopakettia missä tulis kaikki uudet? Motonetin valikoimasta en löytänyt jarrusylinteriin uusia tiivisteitä, jarrukilvet taakse pitäs myös saada uudet<-mistähän löytys ja mistä volkkareista passais paikoilleen.

Dopilla näytti olevan nuita jarrukilpiä mutta aika suolaiseen hintaan minusta...

Käytin muuten osat rauta-pojat nimisessä firmassa joka sijaitsee oulun ruskossa ja ei minusta ollut kallis kun 40€ makso tuo puhallus jos jollakin on puhallutettavia osia niin suosittelen.

kraftVWerk
-
Viestit: 328
Liittynyt: 22.11.2010 11:35

ViestiKirjoittaja kraftVWerk » 27.3.2012 5:28

Se on siinä ja siinä että kannattako enään noihin Länsi-Preussin aikaisiin jarrusatuloihin tiivisteitä alkaa vaihtamamaan huomioonottaen että ainakin vielä viimeviikolla motonetistä sai uudet takajarrusatulat 85,41€/kpl. Kannattaa vaan kytätä noita 5% alepäivä niin saa sopuhintaan. Jos vielä auto seisoo 1/2 vuotta niin noita tiivistesarjoilla korjattuja jarrusatuloita saa olla aina herkistelemässä. Ja jos tehoissa aletaan ylittämään 140kw rajaa niin laittaisin kyllä uudet jarrusatulat niin ei tarvisi jännittää toispuolteisten jarrujen kanssa. Jarrunestesäiliössä lukee "use only dot 4" mutta taitaa olla jo 24-vuotta vanha standardi tuo niin tuntuisi toimivan dot 5 jarrunesteillä. Ja ne matalemmat Sciroccon palat kävi, kun motonetin myyjä arpoi kahden eri vaihtoehdon välillä. Jarrukilvet löytyy kyllä jemmasta kun vaan kerrot vertailuhintaa.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 27.3.2012 10:37

En tiedä millaisia Bilteman satulat on mutta siellä maksaa 74€/kpl.

Edit:siis takasatulat.

lep4ste
-
Viestit: 542
Liittynyt: 22.8.2004 15:46

ViestiKirjoittaja lep4ste » 16.4.2012 22:02

Alkas olleen auto nipussa taas tältäosaa, eli taas rullaa renkaiden päällä. Oli sen verta tulossa muita autoja nosturille niin joutui muutamia hommia jättään seuravaan kertaan, mutta ostin motonetistä muutaman pakoputkikäppyrän ja tein uuden putkiston käyttäen sekä vanhoja että uusia osia, samalla kun vaihoin sen pakosarjan.

muutama kuva jossa näkyy takaakselin ylitys ja uudet puslat:



kuva1
kuva2





Uudet jarrukilvet hain marmoritiskiltä hintaan 25€/kpl kun ei mistään tarvikkeena löytyny uusia.

Taas oli 1000 sivuisesta korjausoppaasta hyötyä kun jarruja ilmattiin, ensin ei meinannut tulla takaa nestettä ollenkaan:) ja suomipoikahan ei ohjeita kato(ainakaan ensiksi)

Seuraavaksi pitäs toledoon vaihtaa pyyhinvivusto ja saattaa Bora katsastuskuntoon, että kiirettä pitelee...[/url]

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 16.4.2012 22:04

Taas oli 1000 sivuisesta korjausoppaasta hyötyä kun jarruja ilmattiin, ensin ei meinannut tulla takaa nestettä ollenkaan:) ja suomipoikahan ei ohjeita kato(ainakaan ensiksi)

Ei ollut virrat päällä? Niin kävi ainakin itsellä oman G:n kanssa.

lep4ste
-
Viestit: 542
Liittynyt: 22.8.2004 15:46

ViestiKirjoittaja lep4ste » 16.4.2012 22:05

kuva3

kuva4

..Tuossa vielä pari kuvaa, ei jostakin syystä antanut edelliseen topickiin lisätä...

lep4ste
-
Viestit: 542
Liittynyt: 22.8.2004 15:46

ViestiKirjoittaja lep4ste » 16.4.2012 22:06

Sebastian: olet juurikin oikeassa:)

lep4ste
-
Viestit: 542
Liittynyt: 22.8.2004 15:46

ViestiKirjoittaja lep4ste » 29.7.2012 20:54

Tässä nyt taas corradolla tullu ajeltua kodin ja katsastuskonttorin väliä mutta jospa sitä huomenissa leiman sais kun oli sen verta tarkka katsastusmies että käsijarrusta pomppautti kun toisella puolen meni kolmella napsulla lukkoon ja toinen puoli ei ottanut kuin pikkuisen kiinni, noh tästä selvittiin vaijerin vaihdolla ja nyt toimii aika hyvin. Samalla kun auto oli nosturilla niin vaihoin uudet iskarin yläpäänlaakerit ja jotenkin tuli semmonen tunne että oonko kasannu väärin vai mitenhän ne pitäs olla ku jotenkin ei vaan tunnu oikein istuvan sillain mukavasti. Mullahan oli siis tuo TA-technixin korkeussäädettävä niin voisko joku valaista miten ne hilut kuulus siellä olla?

Semmonen alkava ongelma kullostas kans olevan että vaihdelaatikko ykkösellä jurisee mutta heti ku vaihtaa kakkoselle niin se loppuu niinkuin loppuu myös jos ajaa pakilla, mikähän sieltä on menny? Onko parempi ettiä suosiolla uus laatikko jo valmiiksi vai minkälaisia korjaustoimenpiteitä kannattis alkaa suunnitteleen?

Sen katon ja konepellinkin sain maalattua tuossa muutama viikko takaperin joten ois auto siltä osin valmiina.

Laittelen tuossa muutamia kuvia nykykuosista kun saa aikaiseksi otettua.

Masap
-
Viestit: 36
Liittynyt: 30.10.2008 1:01

ViestiKirjoittaja Masap » 1.8.2012 19:22

jaa sitä on selvitty pullinki montulta corraadoaki rappaamaan :D

miten tuo pakosarja istahti paikalleen? itsellä on yks halvempi versio noista bling sarjoista ja ei istu huonostikkaan paikalleen

lep4ste
-
Viestit: 542
Liittynyt: 22.8.2004 15:46

ViestiKirjoittaja lep4ste » 1.8.2012 22:28

^Joo kyllähän sitä on taas sorvin ääreen palattu jos sais puoleksikkaan niin kova kulkusen kun ne pullinki-vehkeet:-)

Kyllähän se pakosarja istu kun vähän pirraili niitä kiinnitys reikiä, mutta pikkusen jäi vuotamaan jostain niin pitäs se vielä tarkistaa että mistä välistä se tupruttelee..

lep4ste
-
Viestit: 542
Liittynyt: 22.8.2004 15:46

ViestiKirjoittaja lep4ste » 2.9.2012 18:08

Tuli tuossa tekemisen puute niin aattelin varsin kokeilla miltä näyttäs keula jos maalais ne ritilät mustaksi ja laittas vähän tummaa kiveniskukalvoa etuvaloihin ja tältähän se alko keula näyttää: vanha vs uus-look ja ainaki oma silmä tykkää saa nyt vaan nähä kuin kauan nuo teipit pysyy lampuissa ku jotenkin tuntu että ei oikein niinku liimautunu kii..

Jos tuossa tuota lasintummennusta vähän koittais kans harrastaa kun sais vaan aikaiseksi ebaystä tilattua semmoset pre-cut kalvot ni tulis varsin testattua neki et kuin hyvin istuu.

Masap
-
Viestit: 36
Liittynyt: 30.10.2008 1:01

ViestiKirjoittaja Masap » 9.9.2012 22:00

hyvin passaa

lep4ste
-
Viestit: 542
Liittynyt: 22.8.2004 15:46

ViestiKirjoittaja lep4ste » 13.11.2012 20:57

Laittelinpa auton tuossa talvisäilöön taas jos taas jatkais harjoituksia..Tuli tuossa ostettua angel eye valot jos vaikka sais laiteltua ne paikoilleen tuossa talven aikana ja tarkoitus ois myös musiikki puolta laitella uuteen iskuun kun nyt ei oo etes soitinta autossa:) lisäksi nuita muita rästiin jääneitä hommia vois tehä pois..

Tulipa tuossa ostettua hätäpäissään kolaroitu audi A4 1.8T quattro josta siis tarkoitus tuo kone, sähköt yms. mitä swappiin tarvii niin ottaa omaan käyttöön ja loput sitte myydä pois jos joku nuita osia tarttee. Autossa siis AEB- moottori niin eikös sen pitäs passata melkein bolt-on kunhan vähän vaihtelee vanhasta nuita korvakoita:)

Kun saa auton purettua niin näkee että mitä siellä on ehyenä jne. ja tarkoitus ei ole ens kesäksi saada corroa tällä pannulla liikenteeseen vaan aattelin nyt kerrankin koittaa vähän perehtyä siihen mitä oon tekemässä ja mitä osia pitää hommata ja mitkä käy vanhasta jne.
Sähköhommiin mitä swappiin tulee niin pitäs kans perehtyä oikein ajan kans jotta ei sitte tuu yllätyksiä..

Tietenkin jos joku avulias swappi mies kehtaa niin vois vähän opastaa minua näin aluksi että miten päästä alkuun:-) ja etenkin nuo sähköhommat vähän tuottaa harmaita hiuksia että onko tähän olemassa mitään linkkiä tms. joka vähän selventäis asiaa.

Ja jos on audin osille tarvetta niin kannattaa vaikka privalla tiedustella näin aluksi mutta ainakin laatikko ja perä jää varmaankin ylimääräiseksi. että semmosia juttuja nyt tälläkertaa, eiköhän tästä oo hyvä jatkaa.

lep4ste
-
Viestit: 542
Liittynyt: 22.8.2004 15:46

ViestiKirjoittaja lep4ste » 7.1.2013 22:43

Taas on tallilla aikaa vietetty ja tuloksena alkais audi oleen palasina, kone moottoripukissa
kiinni ja joitakin osia jo haalittu...Kovasti oon koittannu swappi hommmia opiskella ja myös muutamia kysymyksiäki (voi olla tyhmiäki:) on tullut eteen koskien swappia. Aattelin tänne niitä listata jos vaikka saatas keskustelua aikaseksi niin ei tarttes yksin porista:)

Eli passaako corradon omasta hammastangosta nuo liittimet tuohon AEB koneen ohjaustehostimen pumppuun? vai pitääkö PG.stä ottaa tuo pumppu tuohon 1.8T:n kylkeen vai pitääkö käyttää eri raidetankoa?

Onko tuossa corradossa tuo CE2 sähkösysteemi? Jos on niin tämä helpottaa aika paljon tuota sähköhommaa ku löytyy valmiita kaavioita.

Piuhoja jää ilmeisesti 21kpl mille pitäs paikka löytää, ja ne piuhat ilmeisesti lähtee näistä liittimistä?

Paras laatikko ois ilmeisesti 02M mutta aattelin kuitenkin käyttää tuota corradon 02A:ta ainakin tässä vaiheessa jos koittais pitää nuo tehot kurissa niin se vois kestääkki, kytkimeksi aattelin G60 vauhtipyörää ja vr6 kytkintä ja asetelmaa<-onko järkeä?
Ebay tarjoais tämmöstä ja myös aika edullisia variaatioita tuosta, kevyemmällä vauhtipyörällä ja paremalla levyllä ja asetelmalla vai kannattisko suunnitella jotakin muuta?

Entäpäs öljysuodattimen jalka ja öljypohja, meneekö nämäkin vaihtoon? Jos menee niin saako nämä esim. AGU moottorista?

Onko kellään tietoa tuosta imusarjasta että mikä ois paras vaihtoehto tähän, AGU:sta vai audi TT tai S3 sarja, mikä menis vähemmillä porttaamisella vai onko nuista jossain yhtä isot imukanavat ku AEB:ssä

Kaikkia edellä mainittuja tavaroita saa tarjota jos jollain ylimääräisenä niitä löytyy, hakusessa myös nuo koneen korvakot kun ajatuksena ois että sais moottori+laatikko paketin kasata tuossa pukissa ja nostaa sen sitten vain kerralla paikoilleen.

Tuossa vielä muutama kuva purkuvaiheesta

lep4ste
-
Viestit: 542
Liittynyt: 22.8.2004 15:46

ViestiKirjoittaja lep4ste » 14.2.2013 19:10

Sainpa tuossa laiteltua tuon AEB moottorinkin lihoiksi ja löytyhän sieltä pari ylläriä ja vielä kampurasta kuva. Eli yhden veivin laakerit oli kuluneet ihan sillain että oli tullu ylimääräinen reikä:) ja olihan se vähän tehnyt jälkeä kampiakselin kaulaankin, pitää käydä näyttään nuita paikallisella koneistamolla että onko mitään tehtävissä.

Samalla sitte tuli tutkittu vauhtipyörien eroja ja samalla tuli kiinnitettyä huomiota siihen että vauhtipyörien ajoitusmerkit ei ole samalla kohti. Miten tämän kans nyt sitte käytännössä käy kun aletaan hieroon ajoitusta kohdilleen, pitääkö merkit tehä G60 vauhtikseen oikealle kohdalle?

tässä vielä G60 otetun kannakkeen sovitusta tulevaan moottoriin..

Siitä se swappi alkaa pikkuhiljaa edistyyn.

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 14.2.2013 19:46

Mihin sää vauhtipyörän ajotusmerkkiä tarviit? Ykkösen mäntä ykk ja nokista merkit kohilleen. (nokat, niin että ykkösen nokat osottaa toisiaan päin, eli siis ykkösen imu mennyt ohi 1/3 kierrosta ja pako tulossa nostajaa kohden)

Noihin kampuran kauloihin jää usein sitä laakeriliuskan metallia kiinni, mutta kampuran kaula on silti ehjä. Hiontatahnaa vaan johonkin 15mm leveeseen nahkasoiroon ja vetelet eestaas, niin lähti purseet pois. Kankeen uudet laakerit ja katot välysmittauslangalla että pysyy mitoissaan. (microlla tietty mieluummin)

lep4ste
-
Viestit: 542
Liittynyt: 22.8.2004 15:46

ViestiKirjoittaja lep4ste » 14.2.2013 21:51

Nyt puhuu mies vähän mutta asiaa, kiitos neuvoista.

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 14.2.2013 23:47

Tainnu 50 moottoria lähtee tallista viimeisten vuosien aikana... kaks niistä viime viikolla, kolme vielä jäi :D ...että muutama asia tullu tutuks. Saa kysyä privana, jos on jotain probleemia.

lep4ste
-
Viestit: 542
Liittynyt: 22.8.2004 15:46

ViestiKirjoittaja lep4ste » 5.5.2013 23:19

Niinpä se taas tuo aika vierähti ja eipä oikein mitään oo tullu autolle tehtyä, 1.8T kiikkuu moottoripukissa ja oottaa että se joku veis osia koneistamoon:) Angel eyet sain vaihdettua kummiskin ennen kuin otin auton taas ajoon vappuna, tänään kävin tuossa paikallisessa venesatamassa ottamassa muutaman perinteisen kännykkäkamera kuvan.

edestä
sivulta
takaa
ja sitten vielä toinen kuva edestä jossa näkyy selvemmin nuo ajovalot

lep4ste
-
Viestit: 542
Liittynyt: 22.8.2004 15:46

ViestiKirjoittaja lep4ste » 4.6.2014 22:44

Noniin pitkästä aikaa taas muistaa tätäkin päivitellä joten tässä nyt toinen talvi vierähti sillain että ei aika eikä mielenkiinto saavuttanut toisiaan tämän auton suhteen joten nyt sitten aattelin että koitetaas myydä jos jollakin sitä intoa vielä vähän löytyis. Vienyt tuo kesämökkiprojekti kaiken ajan ja rahan niin nyt ois hyvä aika luopua tästä. Jos tämä nyt ei mene kaupaksi niin pitää sitten katsoa jatkoa että mitä tälle keksii...


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 39 vierailijaa