Hiilikuitupinnoitus listoihin?
Valvoja: ffp jäsenet
Hiilikuitupinnoitus listoihin?
Noni,noni. Tätä en olisi uskonut koskaan kysyväni. Mutta suunnitellut auton sisällä muutamien listojen päällystys hiilikuidulla. Eli tarraa(hyvää?) vai tekeekö joku jossain muulla tapaa, muotti yms taitaa tulla turhan tyyriiksi?? Auttekee : )
Lasikuituun vaan otat niistä listoista muotin ja teet oikeasta hiilikuidusta, se tarra on aika tyyristä ja ei oikein sovellu kaareviin pintoihin kun joutuu tekemään paljon liitoksia eikä tule siisti.Moottoripyörä- ja mopotarvike liikkeistä sitä saa ainakin pienemmissä paloissa. Esim. 35*50cm pala n20e. Samalla hinnalla vääntää melkein oikeasta hiilikuidusta :) ,toki vaatii vaan enemmän työtä.
Tuo tarra on ihan kestävää kun siihen vedetään lakka päälle.Tasaisista pinnoista saa ihan helposti hyvät. Se kestää lämmittämistäkin jolloin pitäisi olla helpompi muotoilla, onko sinulla kuvaa kohteista mitä meinasit pinnoittaa?
Tuo tarra on ihan kestävää kun siihen vedetään lakka päälle.Tasaisista pinnoista saa ihan helposti hyvät. Se kestää lämmittämistäkin jolloin pitäisi olla helpompi muotoilla, onko sinulla kuvaa kohteista mitä meinasit pinnoittaa?
Kattokaas www.audi.blogs.com siellä on esitetty molemmat variaatiot. Ja ihan hyvin tuo FoliaTecin hiilari wannabe kalvo listojen päälle taipuu.
Mulla on sama homma edessä/mietinnässä tuon cabrion osalta...
Mielessäni pyörittelin ajatusta jos noiden listojen päälle saisi vedettyä kierroksen hiilikuitumattoa ja jotenkin laminoitua/lakattua sen siihen pintaan.
kuulostaako mahdottomalle?
Saahan sen vedettyä siihen päälle mutta listojen koko kasvaa ja pinnasta tulee karhea.Mutta jos ensin ottaa muotin lasikuituun niin listoista tulee melkein sileät ja samankokoiset kuin entiset. Välttyy enimmältä hiomiselta jne :) Vai tarkoitatko tuolla hiilikuitumatolla mattoa jolla ei ole mitään tekemistä hiilikuidun kanssa? Normaali hartsin kanssahan tuon hiilikuitumaton voi samalla tavalla kuiduttaa kun lasikuitumaton.
-
- -
- Viestit: 3377
- Liittynyt: 23.7.2003 21:20
Toi muotin teko tässäkin asiassa on kovin turhaa jos ei sitten aleta sarjoja tekemään. Listojen paino tuskin kasvaa ratkaisevasti.
Sen tasaisen pinnan saa kun antaa tärkin kovettua ja sivelee lisää epoksia päälle. Sitten hiotaan varoen osumatta kuituihin asti. Taas lisää epoksia ja annos hiekkapaperia kovetuttua niin että kuopat ja kukkulat on sileät. 400,800,1200, 1500, 2000 ja kiillotus. Kiiltää kun papin kulli.
Polyesterihartsikin toimii mutta se tuppaa olemaan yleensä aavistuksen kellertävää mutta moninverroin halvempaa.
Toivottavasti tuo blogissa oleva kontti ei vielä ole viimeistelty. Rujoa pintaa.
Sen tasaisen pinnan saa kun antaa tärkin kovettua ja sivelee lisää epoksia päälle. Sitten hiotaan varoen osumatta kuituihin asti. Taas lisää epoksia ja annos hiekkapaperia kovetuttua niin että kuopat ja kukkulat on sileät. 400,800,1200, 1500, 2000 ja kiillotus. Kiiltää kun papin kulli.
Polyesterihartsikin toimii mutta se tuppaa olemaan yleensä aavistuksen kellertävää mutta moninverroin halvempaa.
Toivottavasti tuo blogissa oleva kontti ei vielä ole viimeistelty. Rujoa pintaa.
Tuota kuvaa kun katsoo niin tietysti on helpompi vetää tuohon listojen päälle se hiilikuitu,kun ottaa muottia niistä.Saa nuo ritilät käymään helpommin paikoilleen. Kaikissa kohteissa vaan ei voi vetää tuohon päälle IMO sen takia kun koko kasvaa alkuperäiseen verrattuna. Eipä se muottien teko niin kallista ole :D Ja voihan niitä listoja myydä sitten kavereille :)
:D:DListojen paino tuskin kasvaa ratkaisevasti.
-
- -
- Viestit: 3377
- Liittynyt: 23.7.2003 21:20
Olishan se ihan kiva jos olis tehoakin(niinkuin nois väkivahvois 1.8T ;),mutta tyydytään nyt ihan vaan rauhallisempaan etenemiseen ja laitetaan lisää painoa : )
Taidan kokeilla tarroilla ensin, ja jos menee v*tuiks ni tyrkätään V8 puulistat. Ne on kuitenkin paremman näköiset kuin noi zebrat. (arvaa oliko vaikea myöntää :D )
Taidan kokeilla tarroilla ensin, ja jos menee v*tuiks ni tyrkätään V8 puulistat. Ne on kuitenkin paremman näköiset kuin noi zebrat. (arvaa oliko vaikea myöntää :D )
Tuollaisen sätöstyksen sain itse aikaan king merkkisellä wannabe-hiilikuitukalvolla. http://juusoa.1g.fi/kuvat/golf/
Kunhan joku vielä kertoo miten Golf IV:ssä saa valokytkimen irti, että saisin myös sen kehikon kalvotettua. Yritin painaa ja kääntää kuten vwvortexin foorumeilla oli ohje mutta ei se siitä irti lähtenyt.
Kunhan joku vielä kertoo miten Golf IV:ssä saa valokytkimen irti, että saisin myös sen kehikon kalvotettua. Yritin painaa ja kääntää kuten vwvortexin foorumeilla oli ohje mutta ei se siitä irti lähtenyt.
-
- -
- Viestit: 3377
- Liittynyt: 23.7.2003 21:20
Näin tuossa eilen hoviteipparilla hienointa hiilariteippiä ikinä. Yritän kysellä hiukan merkkiä, hintaa jne...
-
- -
- Viestit: 3377
- Liittynyt: 23.7.2003 21:20
Se oli mun mielestä ihan teippiä, tosin "3 -ulotteista" sellaista. Pinta ei siis ole 100% kiiltävä, koska tuo kuvio on prässätty siihen. Toistaiseksi aidoimman näköinen mitä olen nähnyt.
Teipparilta tulikin postilla tietoa: Se on nimeltään Carbon Fibre, R-Tapen tekemä. hinta noin 50-60€ /neliö.
Ei siis mitään tappavan hintaista, mutta kovasti alkoi itelläkin tulla mieleen että vois nuo jalopuut teipata tuosta A4:stäkin... Näin siis tuon sellaisessa mallikansiossa, jossa oli paloja teipeistä.
Teipparilta tulikin postilla tietoa: Se on nimeltään Carbon Fibre, R-Tapen tekemä. hinta noin 50-60€ /neliö.
Ei siis mitään tappavan hintaista, mutta kovasti alkoi itelläkin tulla mieleen että vois nuo jalopuut teipata tuosta A4:stäkin... Näin siis tuon sellaisessa mallikansiossa, jossa oli paloja teipeistä.
Originaalien listojen teippaamista tai pinnoittamista aidolla tavaralla puoltaa se, että listoissa on kiinnikkeetkin oltava, ja nehän ovat alkuperäisissä valmiina.
Mitenhän R-Tape? Jos on 3D, niin onnistuukohan lämmöllä muotoileminen kuinka helposti / siististi? Yhteen suuntaan se tietenkin taipuu, mutta entä koverat / kuperat muodot? Ja vielä viimesilauksena, kestäisiköhän siinä lakka päällä?
Mitenhän R-Tape? Jos on 3D, niin onnistuukohan lämmöllä muotoileminen kuinka helposti / siististi? Yhteen suuntaan se tietenkin taipuu, mutta entä koverat / kuperat muodot? Ja vielä viimesilauksena, kestäisiköhän siinä lakka päällä?
-
- -
- Viestit: 3377
- Liittynyt: 23.7.2003 21:20
-
- -
- Viestit: 3377
- Liittynyt: 23.7.2003 21:20
Teippi vs. kuitu audi.blogs.com
Eli audiblogin takakontin kuvissa oleva vaihe on vesihiontaa ja lakkausta vaille eli se ei kuvissa ole vielä valmis. Konepeittokin tehtiin samalla kaavalla, samoin Oettinger-maski. Sisustan listat ovat teipattu JADin toimesta FoliaTecin 3D-kalvolla, ja ihan hyvältä se näyttää. Ratin kehä on taas aitoa hiilikuitua. Peilit ovat aitoa hiilikuitua 260 g/kpl. Konepeitto korvataan myöhemmin aidolla kevyellä versiolla, joka teetetään. VIS-racingin peittoa ei ole olemassa (jota myös ground designs myy) edes muottia ei ole, vaikka tuote listoilta luvataankin. Tilaavat ne Japanista. Ostin kalvoksi ison arkin sitä konepeittokalvoa, koska esim. A6:ssa taka ovilistat ovat niin pitkät, ettei se pienempi 50 cm kalvo riitä leveydeltään, enkä halunnut saumoja. Kalvon on tosi helppo laittaa, eikä kasvata paksuutta aidon kuidun lailla. Ja kuiduttaminen tässä projektissa on puhtaasti ulkonäköseikka. Upean kontrasti on nähtävänä TCS:ssä, alkaen huomenna, osasto 3/10.
-
- -
- Viestit: 3377
- Liittynyt: 23.7.2003 21:20
Kevralta olen itse ostanut.
Sitten kun aletaan tekemään oikeita komposiittiosia, niin alumiinihunajakennoa löytyy (tai ainakin joskus löytyi) Apollo Materialsilta.
Sitten kun aletaan tekemään oikeita komposiittiosia, niin alumiinihunajakennoa löytyy (tai ainakin joskus löytyi) Apollo Materialsilta.
-
- -
- Viestit: 328
- Liittynyt: 22.11.2010 11:35
Palaa sivulle “Sisusta & Autohifi”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa