COBRA - hälyttimen asennus/käyttöohjeita vailla...APUA SAATU
Valvoja: ffp jäsenet
COBRA - hälyttimen asennus/käyttöohjeita vailla...APUA SAATU
Eli ostettiin emännälle auto, jossa Cobra hälytin. Sireenissä mallimerkintä 3865, laite toimii auton omalla k-säätimellä. Asennettu uuteen autoon v.2001.
Malli on ilmeisesti muuttunut joksikin muuksi (3868?), koska en searchilla enkä googlettamalla löytänyt tietoa ko. mallista. Onnistuin aiheuttamaan hälytyksen pestessäni autoa. Ilmeisesti sisätutkan herkkyys isolla(mikäli mallissa on?), ultraäänitunnistimia ei näkyvissä. Konepellin kytkin voi olla myös syypää, näyttää olevan kohtuu likainen. Vaihdan sen DEFA:n mikrokytkimeen myöhemmin. Hälytyksen jälkeen antoi 3 vilkahdusta ledillä.
Lähinnä kiinnostaisi hälyttimen toimintakuvaus, vianhaku sekä mahdollinen hätäpoiskytkentä - ohjeet.
Malli on ilmeisesti muuttunut joksikin muuksi (3868?), koska en searchilla enkä googlettamalla löytänyt tietoa ko. mallista. Onnistuin aiheuttamaan hälytyksen pestessäni autoa. Ilmeisesti sisätutkan herkkyys isolla(mikäli mallissa on?), ultraäänitunnistimia ei näkyvissä. Konepellin kytkin voi olla myös syypää, näyttää olevan kohtuu likainen. Vaihdan sen DEFA:n mikrokytkimeen myöhemmin. Hälytyksen jälkeen antoi 3 vilkahdusta ledillä.
Lähinnä kiinnostaisi hälyttimen toimintakuvaus, vianhaku sekä mahdollinen hätäpoiskytkentä - ohjeet.
Viimeksi muokannut PT, 1.7.2005 22:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kannattaa kysäistä maahantuojalta, jos ei ole jälleenmyyjiä lähimaastossa -> http://www.one-pro.fi
3865 on hälyttimen keskuksen tyyppi. Jota käytetään malleissa 3868 (ultrasoniceilla) ja 3867 (mikroaaltotutkalla).
Hälytys muistit. (lasketaan huoltopaneelin LED:stä)
- 1 Ovet
- 2 Ultraääni tai lasinrikkotunnistin
- 3 konepelti tai takaluukku (käyttö ohjeessa saattaa lukea väärin)
- 4 sytytys virran tunnistus
- 5 mikroaalto tai lisätunnistin
- 6 käyttösähkön katkeaminen
Hälytys muistit. (lasketaan huoltopaneelin LED:stä)
- 1 Ovet
- 2 Ultraääni tai lasinrikkotunnistin
- 3 konepelti tai takaluukku (käyttö ohjeessa saattaa lukea väärin)
- 4 sytytys virran tunnistus
- 5 mikroaalto tai lisätunnistin
- 6 käyttösähkön katkeaminen
Kiitoksia tiedoista jad. Laite oltava mikroaaltotutkalla, koska ultrasoniceja ei näkyvissä auton sisällä. Täytyy ensiapuna nostaa konepellin kytkintä ylöspäin, sillä tuntuu olevan aika hilkulla tuo kytkentäkohta. Hälytyskin tapahtui juuri pestessäni konepeltiä...
Täytyy soitella myyjille, jos jostain voisi ostaa ohjeet.
Täytyy soitella myyjille, jos jostain voisi ostaa ohjeet.
Asennusohjetta vailla
Jees, meikäläinenkin kaipaisi vanhalle Cobralle asennus/kytkentäohjetta.
Maahantuoja One-Pro ei suostu moista antamaan, kysytty on.
Hälyttimen tyyppi on 0832 ja sitä on valmisettu vuosina 94-97. Sattuisiko jollakin olemaan papereita moisesta hälystä tai onko silmiin osunut sivustoja joissa olisi Cobrien kytkentäohjeita?
Hiukan uudemmankin ohjeista voisi olla apua...
Maahantuoja One-Pro ei suostu moista antamaan, kysytty on.
Hälyttimen tyyppi on 0832 ja sitä on valmisettu vuosina 94-97. Sattuisiko jollakin olemaan papereita moisesta hälystä tai onko silmiin osunut sivustoja joissa olisi Cobrien kytkentäohjeita?
Hiukan uudemmankin ohjeista voisi olla apua...
ei sattus kukaan olemaan niin ystävällinen ja olemaan tallessa keskuslukon kauko-ohjauksen mallin 1046(cobra) asennus ohjetta, kädessä olis laite joka otettu toisesta autosta ohjaus laitteen muuttuessa, tämäkin ohjas aikasemmin liukuovee taksissa. niin tarviis tietää kytkentä kaavio että vois laittaa cordoon
edit: löyty jo tieto
edit: löyty jo tieto
uppista vanhalle...
ongelmia täälläkin cobran kanssa:
hälytin toiminut jo pitkään niinkuin pitää mutta nyt kun auton joutui ottamaan osittaiseen talvikäyttöön niin lohkolämmittimen päälle kytkeminen laukaisee hälytyksen n.minuutin päästä kytkemisestä.
piippaa neljä kertaa hälytyksen poiskytkiessä eli ilmeisesti siis sytytysvirran kytkeminen hälyttimen ollessa päällä?
mitä v#ttua??
EDIT:löysin sattumalta toisaalta keskustelun jossa mainittiin sisätutkan poiskytkemisen aina kun käyttää sisätilanlämmitintä.
täytyy kokeilla,outo vaan kun antaa tosiaan tuon neljä piippausta...
ongelmia täälläkin cobran kanssa:
hälytin toiminut jo pitkään niinkuin pitää mutta nyt kun auton joutui ottamaan osittaiseen talvikäyttöön niin lohkolämmittimen päälle kytkeminen laukaisee hälytyksen n.minuutin päästä kytkemisestä.
piippaa neljä kertaa hälytyksen poiskytkiessä eli ilmeisesti siis sytytysvirran kytkeminen hälyttimen ollessa päällä?
mitä v#ttua??
EDIT:löysin sattumalta toisaalta keskustelun jossa mainittiin sisätutkan poiskytkemisen aina kun käyttää sisätilanlämmitintä.
täytyy kokeilla,outo vaan kun antaa tosiaan tuon neljä piippausta...
kyllä,sisätutka poiskytkettynä ei enää huuda turhaan,täytyy varmaan säädellä tunnistimet uudelleen,ei tuo normaalia ole..
heräsi tässä vain mieleen että paljonko tuollaisen hälyttimen virrankulutus on?
auto seisoo näin talvella suurimman osan ajasta,kuinka usein kannattaa käytellä/ajella että akku ei ole finito silloin kun oikeasti tarvitsee?
hälytin on siis kokoajan päällä että jos sattuu joku mulkvisti tulemaan.
ja oletetaan että kaksi vuotta vanha vartan huoltovapaa toimii edelleen hienosti..
heräsi tässä vain mieleen että paljonko tuollaisen hälyttimen virrankulutus on?
auto seisoo näin talvella suurimman osan ajasta,kuinka usein kannattaa käytellä/ajella että akku ei ole finito silloin kun oikeasti tarvitsee?
hälytin on siis kokoajan päällä että jos sattuu joku mulkvisti tulemaan.
ja oletetaan että kaksi vuotta vanha vartan huoltovapaa toimii edelleen hienosti..
Meikäläisellä tuon cobran keleen kanssa kans sellasta onkelmaa että ku webastoa käyttää ni johan alkaa hälytin ulvomaan. Osaako joku sanoo missä on se tunnistin joka tuon lämpötilajutun laukasee? Sen verta oon autoa tuossa aikasemmin purkanu et joku pikku boksi oli vaihekepin muovien alla ja toinen kuskin jalkatilassa muovien alla. Oisko se jompikumpi noista? Vaihtoehtoisesti jos tuon saa jostain pois päältä ni sekin käy. Kiitos.
Lämpötila ei vaikuta Cobra hälyttimeen. Keskikonsollissa on todennäköisesti liikkeeseen reagoiva 5462 joka reagoi liikkeeseen. Jos on liian herkällä (ruuvisäätö) niin saattaa hyvinkin reagoida kun puhallin lähtee pyörimään ja/tai neste rupeaa kennolla pyörimään. Jalkatilassa muovien alla on luultavasti asentotunnistin, voi reagoida lämpötilan muutoksiin, jos on esim ilmaputkessa kiinni, jos näin niin tunnistin on siirrettävä. Ultra ääni tunnistimet reagoivat ilman liikkeeseen, sormenpään kokoiset napit/mikit A tai B pilareissa. Jälkimmäisiä ei välttämättä ole. Hälytin malli olisi hyvä tietää, sitten voitaisiin ihmetellä hälytys muistia.
Se on sama malli ku tuolla ketjun alottajalla. Pieni musta nappi jossa punainen ledi löytyy sisältä. Jostain lukasin että pin.koodi vois olla tehtaalta 1111. Kokeilin sitä ni alko hälytin ulvomaan. Meleko rasittava vehje.
Se jalkatilassa oleva boksi oli ruuvilla kiinni siellä sivupellissä ja siinä oli ainakin ruuvisäätö mahdollisuus. Keskikonsolissa oli irrallaan oleva en muista oliko säätöä.
Se jalkatilassa oleva boksi oli ruuvilla kiinni siellä sivupellissä ja siinä oli ainakin ruuvisäätö mahdollisuus. Keskikonsolissa oli irrallaan oleva en muista oliko säätöä.
...joo huomasin tuossa, ku oli yöllä tuprauttanu lunta ja harjalla niitä tuossa putsailin. Harja pikkasen kopsahti konepellin reunaan ja johan alko ulvonta. Kokeilin vielä uusiks ja sama homma, et syyllinen vois hyvinkin olla tuo kiinalainen. Voiko sen napata vaan kokonaan sieltä pois, vai pyöritelläänkö vaan potikkaa?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Hälytin on kytketty +15 tietoon. +15 on sytytysvirta tieto, kun +15 johto tunnistaa jännitteen hälyttimen ollessa päällä, sitten tulee hälytys.
Hälyttimen +15 johdolla on neljä tehtävää 1) Estää hälyttyminen päälle meno auton ollessa käynnissä 2) Lataa akkuvarmistetun sireenin akkuja 3) Tunnistaa hälyttimen ollessa päällä käynnistys yritys 4) +15 tietoa tarvitaan, jos mennään hälyttimen ohjelmointi valikkoon. +15 pitäisi olla kytketty paksuun mustaan johtoon ( auton +15) sulakerasialla.
Hälyttimen +15 johdolla on neljä tehtävää 1) Estää hälyttyminen päälle meno auton ollessa käynnissä 2) Lataa akkuvarmistetun sireenin akkuja 3) Tunnistaa hälyttimen ollessa päällä käynnistys yritys 4) +15 tietoa tarvitaan, jos mennään hälyttimen ohjelmointi valikkoon. +15 pitäisi olla kytketty paksuun mustaan johtoon ( auton +15) sulakerasialla.
Ihan varmasti on. Pitää siis tarkistaa mihin +15 johto on kytketty. Mitata tuleeko kyseiseen kytkentään vuotovirtaa eberi kytkennän takia. Jos tulee vuotovirtaa, niin A) Vaihtaa +15 kytkentä toiseen paikkaan. B) Estetään vuotovirta diodilla ( diodi suojauksessa tulee ottaa huomioon virtapiirin kulutustarve ).
Palaa sivulle “Sisusta & Autohifi”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa