COBRA - hälyttimen asennus/käyttöohjeita vailla...APUA SAATU

Kaikki auton sisustaan ja autohifiin liittyvät aiheet.

Valvoja: ffp jäsenet

PT
-
Viestit: 70
Liittynyt: 11.8.2003 14:23

COBRA - hälyttimen asennus/käyttöohjeita vailla...APUA SAATU

ViestiKirjoittaja PT » 27.6.2005 22:10

Eli ostettiin emännälle auto, jossa Cobra hälytin. Sireenissä mallimerkintä 3865, laite toimii auton omalla k-säätimellä. Asennettu uuteen autoon v.2001.

Malli on ilmeisesti muuttunut joksikin muuksi (3868?), koska en searchilla enkä googlettamalla löytänyt tietoa ko. mallista. Onnistuin aiheuttamaan hälytyksen pestessäni autoa. Ilmeisesti sisätutkan herkkyys isolla(mikäli mallissa on?), ultraäänitunnistimia ei näkyvissä. Konepellin kytkin voi olla myös syypää, näyttää olevan kohtuu likainen. Vaihdan sen DEFA:n mikrokytkimeen myöhemmin. Hälytyksen jälkeen antoi 3 vilkahdusta ledillä.

Lähinnä kiinnostaisi hälyttimen toimintakuvaus, vianhaku sekä mahdollinen hätäpoiskytkentä - ohjeet.
Viimeksi muokannut PT, 1.7.2005 22:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Saku
-
Viestit: 278
Liittynyt: 1.12.2004 20:42

ViestiKirjoittaja Saku » 28.6.2005 8:06

Kannattaa kysäistä maahantuojalta, jos ei ole jälleenmyyjiä lähimaastossa -> http://www.one-pro.fi

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 28.6.2005 11:11

3865 on hälyttimen keskuksen tyyppi. Jota käytetään malleissa 3868 (ultrasoniceilla) ja 3867 (mikroaaltotutkalla).

Hälytys muistit. (lasketaan huoltopaneelin LED:stä)
- 1 Ovet
- 2 Ultraääni tai lasinrikkotunnistin
- 3 konepelti tai takaluukku (käyttö ohjeessa saattaa lukea väärin)
- 4 sytytys virran tunnistus
- 5 mikroaalto tai lisätunnistin
- 6 käyttösähkön katkeaminen

PT
-
Viestit: 70
Liittynyt: 11.8.2003 14:23

ViestiKirjoittaja PT » 28.6.2005 16:31

Kiitoksia tiedoista jad. Laite oltava mikroaaltotutkalla, koska ultrasoniceja ei näkyvissä auton sisällä. Täytyy ensiapuna nostaa konepellin kytkintä ylöspäin, sillä tuntuu olevan aika hilkulla tuo kytkentäkohta. Hälytyskin tapahtui juuri pestessäni konepeltiä...

Täytyy soitella myyjille, jos jostain voisi ostaa ohjeet.

PT
-
Viestit: 70
Liittynyt: 11.8.2003 14:23

ViestiKirjoittaja PT » 1.7.2005 22:26

Täytyy oikein mainita, miten hienosti one-pro:lla homma hoitui; -ohjeet pamahti sähköpostiin alta aikayksikön. Noin hienolla jälkimarkkoinnilla/teknisellä tuella saa varmasti tyytväisiä asiakkaita.

ketsa
-
Viestit: 91
Liittynyt: 11.10.2004 23:34

Asennusohjetta vailla

ViestiKirjoittaja ketsa » 21.1.2006 18:39

Jees, meikäläinenkin kaipaisi vanhalle Cobralle asennus/kytkentäohjetta.

Maahantuoja One-Pro ei suostu moista antamaan, kysytty on.

Hälyttimen tyyppi on 0832 ja sitä on valmisettu vuosina 94-97. Sattuisiko jollakin olemaan papereita moisesta hälystä tai onko silmiin osunut sivustoja joissa olisi Cobrien kytkentäohjeita?

Hiukan uudemmankin ohjeista voisi olla apua...

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 21.1.2006 20:01

Ja mihinköhän autoon olet sitä asentamassa?

ketsa
-
Viestit: 91
Liittynyt: 11.10.2004 23:34

ViestiKirjoittaja ketsa » 21.1.2006 20:25

Rojektissa omavalmiste sähköt, eli asennusohje mihinkä tahansa autoon kelpaa avuksi.

hanski
-
Viestit: 1177
Liittynyt: 30.1.2004 22:31

ViestiKirjoittaja hanski » 21.1.2006 20:55

pakko kysyä miksi sulla on hälytin päällä jos peset autoa...??

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 21.1.2006 21:04

Mulla olis joku ohje, mutta en tiedä mihin hälyyn se on. GOlf 3 on automalli ja BMW 325 Coupeen toinen.

ketsa
-
Viestit: 91
Liittynyt: 11.10.2004 23:34

ViestiKirjoittaja ketsa » 21.1.2006 21:55

Levis pystyi jeesaamaan alkuun, mutta asennuksen yleisohje osuutta kaipailisin edelleen...

Hanskin kommenttia en ymmärtänyt.

hanski
-
Viestit: 1177
Liittynyt: 30.1.2004 22:31

ViestiKirjoittaja hanski » 21.1.2006 23:24

Onnistuin aiheuttamaan hälytyksen pestessäni autoa....niin että onko kaverilla hälytin päällä kun pesee autoa...?? että mikä idea siinä oikein on??

ketsa
-
Viestit: 91
Liittynyt: 11.10.2004 23:34

ViestiKirjoittaja ketsa » 22.1.2006 10:26

Hanski-> Ok. Kommentoit siis vanhempaa keskustelua.

PT
-
Viestit: 70
Liittynyt: 11.8.2003 14:23

ViestiKirjoittaja PT » 24.1.2006 2:32

^^ Siis auto oli lukossa/hälytin päällä koska sain silloin äkillisen tarmonpuuskan ja painepesurilla pesin autosta tuolloin enimmät paskat ennen kunnollista pesua ilman että hain heti sisältä avainta. Sen takia auto SATTUI tuolloin olemaan lukittuna/ hälytin päällä vielä tuossa vaiheessa.

ketsa
-
Viestit: 91
Liittynyt: 11.10.2004 23:34

ViestiKirjoittaja ketsa » 24.1.2006 6:28

Meikäläisenkin murhe ratkesi. Kiitokset kaikille apua tarjonneille!

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 11.3.2006 21:04

ei sattus kukaan olemaan niin ystävällinen ja olemaan tallessa keskuslukon kauko-ohjauksen mallin 1046(cobra) asennus ohjetta, kädessä olis laite joka otettu toisesta autosta ohjaus laitteen muuttuessa, tämäkin ohjas aikasemmin liukuovee taksissa. niin tarviis tietää kytkentä kaavio että vois laittaa cordoon

edit: löyty jo tieto

progress
-
Viestit: 144
Liittynyt: 5.2.2006 19:46

ViestiKirjoittaja progress » 5.11.2007 15:06

uppista vanhalle...

ongelmia täälläkin cobran kanssa:
hälytin toiminut jo pitkään niinkuin pitää mutta nyt kun auton joutui ottamaan osittaiseen talvikäyttöön niin lohkolämmittimen päälle kytkeminen laukaisee hälytyksen n.minuutin päästä kytkemisestä.
piippaa neljä kertaa hälytyksen poiskytkiessä eli ilmeisesti siis sytytysvirran kytkeminen hälyttimen ollessa päällä?
mitä v#ttua??

EDIT:löysin sattumalta toisaalta keskustelun jossa mainittiin sisätutkan poiskytkemisen aina kun käyttää sisätilanlämmitintä.
täytyy kokeilla,outo vaan kun antaa tosiaan tuon neljä piippausta...

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 5.11.2007 16:06

Hälytys muisti katsotaan LED:stä sen jälkeen kun vilkut ovat vilkuttaneet neljä kertaa.
Led ilmaisee siis hälytys muistin ja vilkut vain sen että on ollut hälytys.

progress
-
Viestit: 144
Liittynyt: 5.2.2006 19:46

ViestiKirjoittaja progress » 5.11.2007 16:13

^^^^
ahaa..
no sitten tuo sisätutka ja ilmanliike voi olla tosiaan syy.
auto on nyt roikassa testimielessä sisätutka poiskytkettynä,onhan tuo about vartin ollut hiljaa.

progress
-
Viestit: 144
Liittynyt: 5.2.2006 19:46

ViestiKirjoittaja progress » 18.11.2007 2:35

kyllä,sisätutka poiskytkettynä ei enää huuda turhaan,täytyy varmaan säädellä tunnistimet uudelleen,ei tuo normaalia ole..
heräsi tässä vain mieleen että paljonko tuollaisen hälyttimen virrankulutus on?
auto seisoo näin talvella suurimman osan ajasta,kuinka usein kannattaa käytellä/ajella että akku ei ole finito silloin kun oikeasti tarvitsee?
hälytin on siis kokoajan päällä että jos sattuu joku mulkvisti tulemaan.
ja oletetaan että kaksi vuotta vanha vartan huoltovapaa toimii edelleen hienosti..

progress
-
Viestit: 144
Liittynyt: 5.2.2006 19:46

ViestiKirjoittaja progress » 27.11.2007 20:43

heräsi tässä vain mieleen että paljonko tuollaisen hälyttimen virrankulutus on?

itse itselleni vastaten:
ainakin pari viikkoa kestää akku hienosti,nyt on kokeiltu..
sepä riittää hienosti.

EDIT:liioittelen kun katsoo viestien päivämääriä.. ;)

ryynanen
-
Viestit: 340
Liittynyt: 5.9.2009 11:40

ViestiKirjoittaja ryynanen » 17.12.2014 16:32

Meikäläisellä tuon cobran keleen kanssa kans sellasta onkelmaa että ku webastoa käyttää ni johan alkaa hälytin ulvomaan. Osaako joku sanoo missä on se tunnistin joka tuon lämpötilajutun laukasee? Sen verta oon autoa tuossa aikasemmin purkanu et joku pikku boksi oli vaihekepin muovien alla ja toinen kuskin jalkatilassa muovien alla. Oisko se jompikumpi noista? Vaihtoehtoisesti jos tuon saa jostain pois päältä ni sekin käy. Kiitos.

hanski
-
Viestit: 1177
Liittynyt: 30.1.2004 22:31

ViestiKirjoittaja hanski » 17.12.2014 20:51

ootko varma, että lämpötilanmuutos tuon tekee? cobrassa on hälytinmuisti, joka kertoo, mikä hälytyksen aiheuttaa.
onko akku hyvä? tulee mieleen, että webasto laskisi akkujännitettä reilusti js se tekisi kiusaa?

onko sulla mikroaaltotutka vai ultraääni tunnistimet? (kattaa sisätilan liikkeet)

ryynanen
-
Viestit: 340
Liittynyt: 5.9.2009 11:40

ViestiKirjoittaja ryynanen » 18.12.2014 7:41

Empä oikein tiiä. Ei siellä sisällä oo näkyvissä kyllä mitään hälytinjuttuja tai tunnistimia. Akku on kyllä aika iso ja ei sen kanssa oo ollu mitään ongelmia.

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 18.12.2014 9:05

Lämpötila ei vaikuta Cobra hälyttimeen. Keskikonsollissa on todennäköisesti liikkeeseen reagoiva 5462 joka reagoi liikkeeseen. Jos on liian herkällä (ruuvisäätö) niin saattaa hyvinkin reagoida kun puhallin lähtee pyörimään ja/tai neste rupeaa kennolla pyörimään. Jalkatilassa muovien alla on luultavasti asentotunnistin, voi reagoida lämpötilan muutoksiin, jos on esim ilmaputkessa kiinni, jos näin niin tunnistin on siirrettävä. Ultra ääni tunnistimet reagoivat ilman liikkeeseen, sormenpään kokoiset napit/mikit A tai B pilareissa. Jälkimmäisiä ei välttämättä ole. Hälytin malli olisi hyvä tietää, sitten voitaisiin ihmetellä hälytys muistia.

ryynanen
-
Viestit: 340
Liittynyt: 5.9.2009 11:40

ViestiKirjoittaja ryynanen » 18.12.2014 10:03

Se on sama malli ku tuolla ketjun alottajalla. Pieni musta nappi jossa punainen ledi löytyy sisältä. Jostain lukasin että pin.koodi vois olla tehtaalta 1111. Kokeilin sitä ni alko hälytin ulvomaan. Meleko rasittava vehje.

Se jalkatilassa oleva boksi oli ruuvilla kiinni siellä sivupellissä ja siinä oli ainakin ruuvisäätö mahdollisuus. Keskikonsolissa oli irrallaan oleva en muista oliko säätöä.

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 18.12.2014 20:21

Se sivupellissä on siis iskutunnistin (halpa kiinalainen). Sen ehdottomasti voi ottaa pois, Hälyttää turhaan, ei varmasti kun pitäis...

ryynanen
-
Viestit: 340
Liittynyt: 5.9.2009 11:40

ViestiKirjoittaja ryynanen » 20.12.2014 10:28

...joo huomasin tuossa, ku oli yöllä tuprauttanu lunta ja harjalla niitä tuossa putsailin. Harja pikkasen kopsahti konepellin reunaan ja johan alko ulvonta. Kokeilin vielä uusiks ja sama homma, et syyllinen vois hyvinkin olla tuo kiinalainen. Voiko sen napata vaan kokonaan sieltä pois, vai pyöritelläänkö vaan potikkaa?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 20.12.2014 15:51

Pyörittele nyt ensiksi, jos se vaikka muuttuisi epäherkemmäksi.

ryynanen
-
Viestit: 340
Liittynyt: 5.9.2009 11:40

ViestiKirjoittaja ryynanen » 20.12.2014 16:40

Nappasin koko hässäkän pois ja ovet lukkoon. Ni ei ainakaan koputtelusta reagoinu., eberi päälle ni 25min ni loppumetreillä ulvonta alko. Siinä sisällä olevassa mustassa napiskassa vilkku ledi 4-kertaa. Menneekö tuo jännite sittenki liian alas? Käyntiin auto lähti vittuilematta.

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 21.12.2014 20:04

4 on sytytysvirran tunnistus. Todennäköisesti eberin puhallin kytkennän virta "vuotaa" hälyttimen +15 tunnistejohtoon.

ryynanen
-
Viestit: 340
Liittynyt: 5.9.2009 11:40

ViestiKirjoittaja ryynanen » 21.12.2014 22:32

Mitähän tuo sitten suomennettuna meinaa?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 21.12.2014 23:05

Hälytin luulee että joku on tiirikoinut virtalukosta virran päälle.

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 22.12.2014 9:12

Hälytin on kytketty +15 tietoon. +15 on sytytysvirta tieto, kun +15 johto tunnistaa jännitteen hälyttimen ollessa päällä, sitten tulee hälytys.
Hälyttimen +15 johdolla on neljä tehtävää 1) Estää hälyttyminen päälle meno auton ollessa käynnissä 2) Lataa akkuvarmistetun sireenin akkuja 3) Tunnistaa hälyttimen ollessa päällä käynnistys yritys 4) +15 tietoa tarvitaan, jos mennään hälyttimen ohjelmointi valikkoon. +15 pitäisi olla kytketty paksuun mustaan johtoon ( auton +15) sulakerasialla.

ryynanen
-
Viestit: 340
Liittynyt: 5.9.2009 11:40

ViestiKirjoittaja ryynanen » 22.12.2014 15:37

No onko tuohon nyt sitten mitään toimivaa ratkaisua?

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 22.12.2014 20:33

Ihan varmasti on. Pitää siis tarkistaa mihin +15 johto on kytketty. Mitata tuleeko kyseiseen kytkentään vuotovirtaa eberi kytkennän takia. Jos tulee vuotovirtaa, niin A) Vaihtaa +15 kytkentä toiseen paikkaan. B) Estetään vuotovirta diodilla ( diodi suojauksessa tulee ottaa huomioon virtapiirin kulutustarve ).


Palaa sivulle “Sisusta & Autohifi”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa