Dynamat-tyyppinen äänieristys edullisesti?

Kaikki auton sisustaan ja autohifiin liittyvät aiheet.

Valvoja: ffp jäsenet

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

Dynamat-tyyppinen äänieristys edullisesti?

ViestiKirjoittaja TurboJ » 16.1.2018 3:11

Pari kysymystä, kun on autoilun harrastepuoli ollut aika taka-alalla muutaman vuoden.

Mistä saa nykyään tuollaista Dynamat / Vibroplast -tyyppistä äänieristysmattoa edullisesti? Ei tarvitse olla merkkituote, vaan mieluumminkin halpa versio. Kyseessähän on siis butyylimatto, joka on vahvasti itseliimautuva, hyvin muotoutuva ja päällystetty ohuella alumiinkerroksella. Siis mistä halvalla näitä tai vastaavaa? Ja ei tarvitse olla kotimainen toimittaja.

Kysymys #2

Jos vetää vain yhden kerroksen mattoa auton lattiaan kauttaaltaan, tavaratilan pohjan ja pyöräkaukalot peittoon, lisäksi kaikkiin neljään oveen säästeliäästi, niin paljonko tavaraa kuluu? Kyseessä on tässä tapauksessa neliovinen '11 Renault Clio, mutta saman ikäluokan VW Polo, Seat Ibiza, Skoda Fabia tai mikä tahansa B-segmentin neliovinen laite kelpaa malliksi.

Eli pystyykö joku oman kokemuksen pohjalta avustamaan paljonko suunnilleen mattoa tarvitsen? (Siitä on liian kauan aikaa kun tein saman homman itse viimeksi)

Tässä on ajatuksena se, että jos mattoa kuluu liikaa, se lisää auton painoa liikaa... Hommat kun tehdään oman filosofian mukaan eli jokainen ekstrakilo on pahasta ;)

Demon
-
Viestit: 1393
Liittynyt: 10.12.2004 12:40

Re: Dynamat-tyyppinen äänieristys edullisesti?

ViestiKirjoittaja Demon » 16.1.2018 16:08

Hifi-myymälät, motonet ja jopa kärkkäinen. Kaikista saa butyylimattoa.

Kyllähän sitä jokusen neliön saa palamaan.

autonvaimennus.fi on Fanatic Audion ylläpitämä sivusto jossa aikas hyvät ohjeet vaimennukseen.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

Re: Dynamat-tyyppinen äänieristys edullisesti?

ViestiKirjoittaja TurboJ » 19.1.2018 17:15

Kukaan ei tiedä että markkinoilla olisi mitään edullista uutta brandia jolla kustannuksia saisi alas? Suomen tarjonta on mulle erittäin tuttua kun olen noita itse työkseni jopa myynyt.

Ja olisi tosi mielenkiintoista kuulla jos jollain olisi muistissa paljonko mattoa oma auto tarvitsi. Olkoon sitten laajempi tai suppeampi eristystyö kyseessä ja olkoon vaikka mikä auto; saisin edes jotain suuntaa antavaa ajatusta tarvittavasta maton määrästä. Silloin pystyisin arvioimaan painon lisäystä sekä tietenkin tarvittavan mattomäärän hintaa.

Itse eristystyö on minulle myös tuttua, nyt vain tarvittaisiin edullinen toimittaja matolle ja kokemuspohjaista tietoa siitä minkä verran mattoa kuluu (tyyliin kerro auton malli ja vuosimalli ja montako X pakettia tavaraa kului sinun projektissasi)

Kiitos josko joku osaisi auttaa!

PLe
-
Viestit: 885
Liittynyt: 1.8.2003 12:38

Re: Dynamat-tyyppinen äänieristys edullisesti?

ViestiKirjoittaja PLe » 21.1.2018 0:16

autosound.ee

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

Re: Dynamat-tyyppinen äänieristys edullisesti?

ViestiKirjoittaja hb81 » 22.1.2018 7:30

Eikö määrän nyt pysty karkeasti laskemaankin, kun mittailee paikkoja mihin aikaa laittaa?
Liian tarkkaan kun laskee, niin äkkiä jää jostain laittamatta ja siihen meni sekin säästö, kun pitää tilata lisää halpaa mattoa :D
Sanoisin että mittaile ala karkeasti ja vertaile myytävien pakettien sisältämään määrään ja ota fiksusti vähän yli.

Oviin yleensä menee vähemmän mitä suunnitellut, etenkin uudemmissa autoissa.
Niissä kun on kaikenmaailman palkkeja edessä, eikä suoria peltikohtia ihmeemmin ole näkyvillä.

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

Re: Dynamat-tyyppinen äänieristys edullisesti?

ViestiKirjoittaja TurboJ » 23.1.2018 1:33

hb81 kirjoitti:Eikö määrän nyt pysty karkeasti laskemaankin, kun mittailee paikkoja mihin aikaa laittaa?
Liian tarkkaan kun laskee, niin äkkiä jää jostain laittamatta ja siihen meni sekin säästö, kun pitää tilata lisää halpaa mattoa :D
Sanoisin että mittaile ala karkeasti ja vertaile myytävien pakettien sisältämään määrään ja ota fiksusti vähän yli.


Onhan se tietysti noin, mutta minua auttaisi kovasti jos joku pystyisi kertomaan kuinka paljon mattoa meni autoon X - pystyisin laskemaan kannattaako homma yleensäkään vai tuleeko lisäkiloja heti liikaa.

Joku voisi toki kommentoida sitäkin millä tavalla ajomelun luonne muuttuu pelkällä butyylimatolla, että onko omakohtaisella kokemuksella homma oikeasti kannattanut melun vähenemisen puolesta. Omaa aikaisempaa viritelmääni en nimittäin päässyt koskaan ajamaan. Minähän en rakenna tähän kärryyn hifipuolta ollenkaan, vaan ainoastaan ajomelun vähentäminen on mielessä - mutta mitään monikerrosvaimennuksia en ala tällä kertaa tekemään jotta homma pysyy tarpeeksi yksinkertaisena ja edullisena.

pete73
-
Viestit: 2108
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

Re: Dynamat-tyyppinen äänieristys edullisesti?

ViestiKirjoittaja pete73 » 23.1.2018 12:52

https://autonvaimennus.fi/esimerkkeja/c ... umpy-2011/

Tuossa on aika seikkaperäinen kuvaus, koeajoineen joka vaiheen jälkeen. Myös materiaalimenekki kerrottu.
Vaikka onkin pakettiauto kyseessä niin saa siitä aika hyvän kuvan kokonaisuudesta.

jonttuh
-
Viestit: 76
Liittynyt: 29.3.2007 14:54

Re: Dynamat-tyyppinen äänieristys edullisesti?

ViestiKirjoittaja jonttuh » 1.5.2018 23:13

Hifitalo myy tuota silentcoat mattoa edullisesti, aikalailla samaa kamaa kuin kaikki muutkin

https://www.hifitalo.fi/silentcoat_vaim ... pakkaus_8m

Juuri itselle kakkikseen tilasin tuon 8m2 paketin

PLe
-
Viestit: 885
Liittynyt: 1.8.2003 12:38

Re: Dynamat-tyyppinen äänieristys edullisesti?

ViestiKirjoittaja PLe » 7.5.2018 22:21

Kuka ostais mun kanssa puoliksi yhden paketin, josko tuon 8m2 tilais lisäksi itelle, näin olis 12 m2 liimattavaksi kakkikseen.....?

PLe
-
Viestit: 885
Liittynyt: 1.8.2003 12:38

Re: Dynamat-tyyppinen äänieristys edullisesti?

ViestiKirjoittaja PLe » 7.5.2018 22:49

Jaa-a, myyväthän myös 4m2 pakkaustakin.....


Palaa sivulle “Sisusta & Autohifi”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa