RCD-510 ja erillissarja

Kaikki auton sisustaan ja autohifiin liittyvät aiheet.

Valvoja: ffp jäsenet

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

RCD-510 ja erillissarja

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 31.1.2016 17:39

Hei,

Mulla on tuossa Golf V:ssä RCD-510 soitin ja tuli mieleen että jaksaisiko se soittaa jotain 3-tie erillissarjaa, ilman erillistä vahvistinta. Olisi vaan yksi sopiva sarja ylimääräisenä.

Mulla on käsittääkseni tuossa alkuperäiset kajarit ovissa, yhteensä 10 kpl ja aattelin jos vaihtaisi etuoviin vähän paremmat. Samalla vähän vaimennusta oviin ja asentaisin ne elementit kiinni kunnolla.

Onko alkuperäisissä joko erillinen jakosuodin jossain, mankalta näytti lähtevän yksi linja per ovi.

Onko ihan huono ajatus :) ?

Jakke78
-
Viestit: 477
Liittynyt: 26.8.2003 9:36

ViestiKirjoittaja Jakke78 » 31.1.2016 22:21

Ainakin 2-tie sarjat on passiivisena per ovi. Midbassossa on kondensaattori, joka leikkaa diskantilta alimmat pois. (Muistaakseni n.10khz@-6db.)
Itse unohtaisin takakanavat kokonaan, vaihtaisin etuoviin diskantit ja vetäisin niille omat kaiutinkaapelit. Soittimen perään hommaisin esim. Helixin dsp vahvistimen.
Helixillä pystyy soittamaan settiä aktiivisena eli jakotaajuudet, viiveet ja tasot saa järkeviksi.
Tällä ratkaisulla saa varmasti paremman setin aikaiseksi kuin alkuperäinen soitin millä tahansa kaiuttimilla höystettynä.


Palaa sivulle “Sisusta & Autohifi”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa