Golf 5 Radiojärjestelmän USB

Kaikki auton sisustaan ja autohifiin liittyvät aiheet.

Valvoja: ffp jäsenet

SyntaxError
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 1.1.2016 11:33

Golf 5 Radiojärjestelmän USB

ViestiKirjoittaja SyntaxError » 6.1.2016 8:12

Olen viitoskorisen Golfin tuore omistaja ja asensin autoon Alpinen 2DIN-soittimen jossa on normaali USB-liitäntä. Onkohan kukaan pähkäillyt, miten saisi järkevästi tehtyä vakiosoittimen USB-pistokkeen passaamaan jälkiasennetun soittimen kanssa?

Alkuperäinen järjestelmä on RCD 300. Vakiona tuossa ei edes ole sitä USB-liitäntää soittimessa mutta esim. jostain Ebaysta saisi tilattua noita pistokkeita jotka passaisi siihen keskikonsoliin. Eli tarkoitus olisi hommata sellainen pistoke ja saada joku adapteri väliin että saisi sen VW:n oman liittimen sopimaan normaaliin USB liittimeen.

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 6.1.2016 10:12

Tästä näyttäisi löytyvän siihen keskikonsoliin tuleva usb -johto. Ainoa ongelma on että sun pitäisi saada muutettua tuo pyöreä liitin ns. normaaliksi usb -liittimeksi siellä Alpinen päässä.

Mitenköhän tuon ja normaalin usb -johdon liittäminen onnistuisi niin että kaapelit vaan poikki ja liittää oikeat johdot yhteen ?

Ps. Mulla ois ylimääräisenä tuollainen orkkis usb-johto.

SyntaxError
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 1.1.2016 11:33

ViestiKirjoittaja SyntaxError » 6.1.2016 10:58

Joo, juuri tuo on se ongelma että se pyöreä liitin pitäisi saada normaaliksi. Itse en osaa tinata (ainakaan hyvin) joten pitäisi varmaankin selvittää nuo kaapelien johtimet ja tinauttaa johto kiinni jossain elektroniikkaliikkeessä..

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 6.1.2016 11:15

Ei oo ydinfysiikkaa. Data menee kierrettynä parikaapelina ja aika ohuessa johdossa, että sorminäppäryyttä vähän tarvitaan.

Eikä se hyvin tarvi olla juotettu, pääasia että toimii :) Eli juotokset eristetty sit kans toisistaan.

Johtojen värit ei välttämättä oo tossa autokaapelissa standardin mukaiset, eli yleismittari mukaan.

Tai tuo tänne, ni mä kolvaan kalliilla :D

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 6.1.2016 12:01

Tuollaisiakin näyttäisi löytyvän...
http://www.vekoy.com/product_info.php?c ... s_id=13738


Palaa sivulle “Sisusta & Autohifi”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 16 vierailijaa