Aktiivisubbarin asennus apua kaivataan

Kaikki auton sisustaan ja autohifiin liittyvät aiheet.

Valvoja: ffp jäsenet

J_S
-
Viestit: 63
Liittynyt: 2.5.2012 19:36
Auto: Superb 3T 1.8 TSI, Vw Golf IV Variant TDI

Aktiivisubbarin asennus apua kaivataan

ViestiKirjoittaja J_S » 6.1.2014 0:27

Pitäisi saada tuollainen MDS DAX8SA aktiivisubbari asennettua 09 Superbiin, soittimena Skodan Bolero.. Itsellä ei ole kokemusta hifien asentamisesta uudempiin autoihin, joten jos Seinäjoen lähialueella jollakin on aiheesta enemmän kokemusta niin asennus apu olisi tarpeen, tietysti sopivaa korvausta vastaan. Tulisi homma tehtyä kerralla oikein.

Yhteydenotot yv.llä tai o4o-8677342

anadeus
-
Viestit: 6
Liittynyt: 28.4.2013 8:47

ViestiKirjoittaja anadeus » 14.2.2014 0:25

joko oot saanu toimimaan?

J_S
-
Viestit: 63
Liittynyt: 2.5.2012 19:36
Auto: Superb 3T 1.8 TSI, Vw Golf IV Variant TDI

ViestiKirjoittaja J_S » 14.2.2014 6:41

Moro,

Nyt on työkiireet vieny sen verran aikaa että en oo vielä ehtinyt asentaa. Hommasin vielä lisäksi linjamuuntimen jossa on herätteen generointi niin saa senkin samalla otettua kaiutinjohdoista. Olisiko sulla kokemusta noiden asentamisesta?

ConD
-
Viestit: 805
Liittynyt: 13.10.2008 8:12
Auto: Seat Ateca

ViestiKirjoittaja ConD » 14.2.2014 10:09

Takakaiutinjohdoista vaan heräte. Suosittelen quadlock-jatkopiuhaa soittimen taakse, ettei tarvitse auton johtosarjaa puukottaa. Näitä löytyy eBaysta... Sinne vaan linjamuunninta varten kytkennät sitten.

Itse otin aktiivisubiin virran ja herätteen sulakerasialta. Toinen jatkuvasta, toinen kytketystä. "Rosvoja" löytyy ja niitä voi käyttää. Myös korjausjohdoilla "stealth"-asennuksen teko on mahdollista kuten itse tein. Sulakerasiassa on siis sulakkeet subille kuten mitkä tahansa muutkin sulakkeet.

Isompien ja jytkympien subien kanssa virta kannattaa tuoda akulta suoraan. Omani on pienehkö Pioneerin 150w aktiivisubi, joten mitään överiä ei tarvinut vielä rakentaa. Asennus kuskin penkin alle onnistui nätisti ja soi hyvin. Autona siis 2011 VW Jetta OEM-soittimella.

Suosittelen: http://www.pioneer.eu/eur/products/25/1 ... /page.html

anadeus
-
Viestit: 6
Liittynyt: 28.4.2013 8:47

ViestiKirjoittaja anadeus » 14.2.2014 19:28

En oo vielä itelle alkanu askarteleen. Mulla on vm-10 superb ja oon täsä harkunnu et pitäiskö alkaa askarteleen entisestä autosta jääneet ground zeron laitteet tohon. Ainut päänvaiva tällähetkellä on signaali prossun kans et aika jumppa alkaa kiskoon johtoja pitkin autoa.

J_S
-
Viestit: 63
Liittynyt: 2.5.2012 19:36
Auto: Superb 3T 1.8 TSI, Vw Golf IV Variant TDI

ViestiKirjoittaja J_S » 15.2.2014 13:35

Kiitoksia vaan vinkeistä!

Tarkoititko conD tuollaista johtoa? http://www.ebay.com/itm/1-1-Most-Quadlo ... 2ecb3619bb

Tuohon siis "ryöstöt" takakaiuttimilta ja johdot linjamuuntimeen. Miten paksua virtajohtoa käytit? Itselläkin tuo MDS on samaa kokoluokkaa.

Olisiko sulla kuvia yleiseen jakoon tai yv:llä noista asennuksista?

anadeukselle, Ei muuta kuin purat auton sisustan pois niin saa johdotukset kunnolla vedettyä. Samalla saisi parannettua äänieristystä, joka näissä Superbeissa ei ole parasta luokkaa. Hommaa tietysti tuossa riittää ja suurempi projekti kuin itsellä. Minä kun painiskelen pelkän subbarin asennuksen kanssa.

Olen vähän alkanut miettimään tuota subbarin asennuspaikkaa, kun alunperin oli tarkoitus laittaa se Superbin takakontin (kyseessä siis twindoor) oikeaan laitaan säilytyslokeroon. Tuossa lokerossahan on ylhäällä "tuuletus"aukot, joista johdot saisi hyvin vedettyä ja subbarin saisi kiinni lokerossa olevalla kiristyshihnalla.
Mietityttää kuitenkin basson kuuluvuus tuolta kontin uumenista, että olisiko kuitenkin parempi paikka uhrata hieman takamatkustajan jalkatilaa ja laittaa subbari sinne. Ei tarvitsisi johtojakaan niin pitkälle vetää.

ConD
-
Viestit: 805
Liittynyt: 13.10.2008 8:12
Auto: Seat Ateca

ViestiKirjoittaja ConD » 16.2.2014 22:58

Juurikin tuollaista johtoa tarkotin. Eli 1:1 jokainen piuha mankalta johtosarjaan. Tuolta vaan sitten sopivat piuhat poikki ja liitokset linjamuunninta kohti. Kolvin ja kutistesukan kanssa saa siistin.

Virtajohto on varmaan sitä 2,5 neliöistä mitä tuossa Pioneerin subissa tuli mukana. Liitin minisulakkeelle on toinen ylhäältä vasemmalta tämän linkin takaa:

http://www.passatplus.de/umbauteile/stecker/stecker.htm

Tuon saa useimpiin minisulakepaikkoihin tökättyä kun avaa lukituksen. Tämän jälkeen sulake vaan nomaalisti paikkaan kiinni ja sähkö kulkee. Toki motonetin sulakerosvot toimivat myös, jos tilaa sulakerasian ulkopuoella on.

Kuvia ei ole tullut otettua - senverta touhuissaan tullut rakennettua, mutta mielikuva kuitenkin on olemassa miten homma tapahtuu.

Sudee
-
Viestit: 125
Liittynyt: 19.11.2010 10:58
Auto: Audi A4 B7 1.8 TQ S-Line

ViestiKirjoittaja Sudee » 12.3.2014 13:34

Käytänpäs tätä vanhaa topikkia hyväkseni. Eli kyseessä MK V Jetta, johon olisi tarkoitus laittaa aktiivisubbari. Minkähän värisestä johdosta tai ylipäätään johdosta mahtaisi löytyä heräte subille?

Nettiä lueskelin, ja siellä oli valokatkaisijalle yms. vedetty herätettä. Mistähän mahtaa löytyä helpoimmin heräte?

ConD
-
Viestit: 805
Liittynyt: 13.10.2008 8:12
Auto: Seat Ateca

ViestiKirjoittaja ConD » 13.3.2014 9:02

Varmasti helpoin on sulakerasialta ottaa ns. sulakehaaroittimella heräte. Yleismittarilla tarkastaa mihin nastaan tulee jännite vain silloin kun auto on käynnissä ja kytkee siihen tuon haaroittimen sulakkeen kera.

http://www.motonet.fi/fi/tuote/481771/S ... ulakkeille
http://www.motonet.fi/fi/tuote/481772/S ... ulakkeille


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa

© since 2000 - ffp