Golf v rattikaukosäätimet jälkiasennuksena

Kaikki auton sisustaan ja autohifiin liittyvät aiheet.

Valvoja: ffp jäsenet

Arska61
-
Viestit: 15
Liittynyt: 9.11.2012 19:30

Golf v rattikaukosäätimet jälkiasennuksena

ViestiKirjoittaja Arska61 » 27.7.2013 10:17

Tietääkö kukaan onko iso homma laitta alkuperäiset rattikaukosäätimet VW Golf V GT Sporttiin? Onko kaukojen johdot laitettu valmiiksi rattiin vai pitäisikö nekin laittaa jälkiasennuksena? Olen korvannut alkuperäisen soittimen Pioneer AVH2400BT soittimella ja auton mallikohtaisella CAN-väylä johtosarjalla jossa on rattikaukosäädin valmius. Jos Kaukot saa helposti laitettua autooni niin saako niitä kaukoja muualta kuin marmoritiskiltä tai ebaystä?

ConD
-
Viestit: 805
Liittynyt: 13.10.2008 8:12

ViestiKirjoittaja ConD » 28.7.2013 22:34

Vaihtoon menee ainakin rattiakselin ohjainlaite, mahdollisesti ratin/airbagin liukurengas ja sitten ne napit sekä niiden/airbagin johtosarja sinne ratin sisään. Muutamista satasista siis puhutaan. Samalla kannattaa laittaa autoon myös vakionopeudensäädin, jos sellaista ei vielä ole.

Homma ei mitään salatiedettä ole, mutta oikeiden osien saalistamisessa juuri sinun autoosi kannattaa olla tarkkana, että pelaavat yhteen. Lisäksi tarvitset VCDS:n tai jonkun kaverin jolla moinen on että nuo saa koodattua päälle.

V-korin autoon on myös mahdollista jälkiasentaa uudemman kutoskorisen auton ratti, mutta ilman isoa ajotietokonetta siitä ei ole kuin marginaalista hyötyä ulkonäköseikkojen lisäksi.

dosetti
-
Viestit: 287
Liittynyt: 11.8.2006 18:35

ViestiKirjoittaja dosetti » 10.8.2013 22:48

jatkan tähän, saako vcds:llä tai muuten ajotietokoneen valikon niin, että voi käyttää myös ajaessa? Normaalisti ja oletuksena on, ettei valikossa pääse mihinkään ajon aikana.

ConD
-
Viestit: 805
Liittynyt: 13.10.2008 8:12

ViestiKirjoittaja ConD » 11.8.2013 20:30

Asetusvalikkoa ei voi ajon aikana käyttää, mutta normaalit ajotietokoneen arvot (kulutukset, keskinopeudet, ajat jne) näkyy kyllä ajaessakin.

Tuo homma on mittaristossa sisäänrakennettu ominaisuus, jolle en ole säätöä löytänyt aktiivisellakaan VCDS-puukotuksella.

dosetti
-
Viestit: 287
Liittynyt: 11.8.2006 18:35

ViestiKirjoittaja dosetti » 12.8.2013 19:13

juuri tuota asetusvalikkoa tarkoitin. No eipä siinä sitten mitään, kiitos yrityksestä ja vastauksesta.

Kjimi
-
Viestit: 34
Liittynyt: 16.10.2006 18:03

Golf v rattikaukosäätimet jälkiasennuksena

ViestiKirjoittaja Kjimi » 10.6.2014 8:51

Tuli viikonloppuna vaihdettua 2005 Golfiin nahkaratin tilalle rattinapeilla varustettu versio. Samassa yhteydessä vaihdoin vilkkuviiksen vakionopeudensäätimellä varustettuun. Nyt kuitenkin on hieman ongelmia molempien toiminnassa ja tarttisi apuja / tietoa viisaammilta.

Ratti on alla olevan kuvan mukainen, eli vasemmalta löytyy volumet ja puhelimen napit, oikealla puolella nuoli ylös ja alas sekä menu ja OK -napit. Samassa yhteydessä vaihdettiin tietenkin Airbagin johtosarja 1K0 971 584 C versioon ja rattiohjainmoduuli 1K0 953 549 AQ (Highline SW0070) versioon. Liukurengas oli jo valmiiksi C-mallia.

Kuva

Auto on alunperin varustettu "pienellä" puolikkaan ruudun kokoisella ajotietokoneella, jota ohjataan pyykijoiden viiksen päästä.
Ratin asentamisen jälkeen koodauksesta riippuen ajotietokoneen ohjaus on joko ratin oikean puolen napeista tai napeista sekä viiksestä. Vasemman puolen napeista toimii vain nuo volumen säädöt. Haluaisin ratin nuoli-napit ohjaamaan RNS-510ä vaihtamaan kappaletta / kanavaa ja ajotietokoneen ohjauksen toimivan edelleen vain viiksestä.

Mitä vaihtoehtoja on edellä mainitun ohjaustavan toimimaan saamiseksi?
Vaihtaa ratti / napit vanhempaan malliin, jossa volume ja kappaleen vaihto oikealla?
Vaihtaa mittaristo isolla ajotietokoneen näytöllä olevaan, mahdollistaako se kappaleiden vaihtamisen nuoli-näppäimillä?
Vaihtaa ratti MKVI-malliin, jossa enemmän nappeja, toimiiko kappaleen vaihto sivulle-nuolista, tarvitseeko rattiohjain päivittää CH-malliin?

Lisäksi samassa yhteydessä asennettu 1K0 953 513 G vakionopeudensäädin ei toimi, vaikka se on koodattu sekä moottorille, että rattiohjaimelle toimintaan. Autosta ilmeisesti puuttuu yksi johto rattiohjaimen ja ECUn väliltä mikäli olen ymmärtänyt oikein? Mistä ja millä osanumerolla sopivan johdon saisi?

Kiitos mahdollisesta avusta ja vinkeistä!

UniCue
-
Viestit: 13
Liittynyt: 12.7.2011 13:37

ViestiKirjoittaja UniCue » 8.3.2015 14:22

Kysästään tässä ketjussa... Itsellä on menossa -06 Jettaan monitoimiratinvaihto ja tarpeelliset hilut on hankittu. Ohjain on 1K0 953 549 AQ, mutta kun sen laittaa kiinni autoon, niin molemmat sekä viikset,että napit ovat pimeinä. VCDS ei myöskään suostu juttelemaan ohjaimen kanssa. Onko ohjain p****na vai vaatiko comfortline varustelun omaava kärry jotain muutakin?
Vanhalla AF version ohjaimella viikset toimivat moitteettomasti.
Airbagin piuha ja liukurengas ovat oikeita versioita.

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 8.3.2015 14:35

Mitä vaihtoehtoja on edellä mainitun ohjaustavan toimimaan saamiseksi?
Vaihtaa ratti / napit vanhempaan malliin, jossa volume ja kappaleen vaihto oikealla?
Vaihtaa mittaristo isolla ajotietokoneen näytöllä olevaan, mahdollistaako se kappaleiden vaihtamisen nuoli-näppäimillä?
Vaihtaa ratti MKVI-malliin, jossa enemmän nappeja, toimiiko kappaleen vaihto sivulle-nuolista, tarvitseeko rattiohjain päivittää CH-malliin?

Mulla on just tuon yläpuolella olevan kuvan mukaiset napit ratissa ja iso ajotietokone. Jos ajotietoneen näytöllä lukee soitettavan kappaleen nimi, niin silloin kappaletta pystyy vaihtamaan tuosta ylos/alas napista. Mutta en ole löytänyt tapaa jolla pystyisi vaihtamaan kansiota (käytössä RDS-510).


Palaa sivulle “Sisusta & Autohifi”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa