VW T5 facelift istuma-asento
Valvoja: ffp jäsenet
VW T5 facelift istuma-asento
Tänään tuli firmalle kauan odotettu uusi 4motion T5 180hp. Istahdin kyytiin ja totesin että ei helvetti, vaikka penkissä on aika monipuoliset säädöt, niin en saa mitenkään rentoa ajoasentoa aikaiseksi. Jos penkin liikuttaa järkevälle etäisyydelle, niin selkänoja ei kallistu enää ollenkaan jolloin istun kuin olisin kirkossa. Jos taas nojan haluaa kallistaa, niin joudun ajamaan polvet suussa ja painamaan polkimia ylhäältä alaspäin, joka on aivan luonnoton ajoasento. Korkeussäätö ei auta yhtään eikä mikään muukaan.
Pituutta mulla on 184cm ja olen normaalivartaloinen. Surffasin tässäkin foorumissa aiheesta ja totesin että muillakin on ollut ongelmia asian kanssa. Mietityttää vaan miten ihmeessä VW on mennyt tekee hyötyajoneuvon, jossa ei normaali kaveri voi istua?
ABT:llä oli joku lasikuituvälisenä viritys, mutta viesti oli 2007 vuodelta eikä yksityisviestiä voinut lähettää. Olisko jollain jotain ehdotuksia miten tän asian voisi korjata. Nimittäin vautttaa vähän vutisti tämä asia ja tilasin vakkarinkin extrana just siksi että vasen polvi ei kestä ajamista yhtään, jos asento ei ole oikea. Luulisi nyt helveta 50 K euron työkalussa olevan säädöt kohdallaan mutta ei näköjään!
Pituutta mulla on 184cm ja olen normaalivartaloinen. Surffasin tässäkin foorumissa aiheesta ja totesin että muillakin on ollut ongelmia asian kanssa. Mietityttää vaan miten ihmeessä VW on mennyt tekee hyötyajoneuvon, jossa ei normaali kaveri voi istua?
ABT:llä oli joku lasikuituvälisenä viritys, mutta viesti oli 2007 vuodelta eikä yksityisviestiä voinut lähettää. Olisko jollain jotain ehdotuksia miten tän asian voisi korjata. Nimittäin vautttaa vähän vutisti tämä asia ja tilasin vakkarinkin extrana just siksi että vasen polvi ei kestä ajamista yhtään, jos asento ei ole oikea. Luulisi nyt helveta 50 K euron työkalussa olevan säädöt kohdallaan mutta ei näköjään!
Viikon verran on hieman samaa asiaa pohdiskeltu.
Itse kyllä (n.178) kykenin kohtuullisen mukavan "asennon" muodostamaan,
mutta toinen lyhyempi kuljettaja valitteli säätöjen rajallisuutta.
Varsinkin jos "lyhyempi jalkainen" kuljettaja (n.170) haluaisi laskea penkin etureunaa...
Etureunan korkeuden säädöllä ei tunnu olevan oikein mitään vaikutusta, vaikka rullaa kiersi kuinka.
Hiacessa oli sentään laaja-alaiset säädöt kuskin jakkarassa...
Itse kyllä (n.178) kykenin kohtuullisen mukavan "asennon" muodostamaan,
mutta toinen lyhyempi kuljettaja valitteli säätöjen rajallisuutta.
Varsinkin jos "lyhyempi jalkainen" kuljettaja (n.170) haluaisi laskea penkin etureunaa...
Etureunan korkeuden säädöllä ei tunnu olevan oikein mitään vaikutusta, vaikka rullaa kiersi kuinka.
Hiacessa oli sentään laaja-alaiset säädöt kuskin jakkarassa...
Nyt täytyy kyllä kiittää VW autoa isolla kädellä. Nimittäin laitoin aiheesta viestin suoraan myyjälle ja totesin, ettei tästä tule yhtään mitään. Pyysin ystävällisesti keksimään jonkilaisen keinon, jolla asia saadaan kuntoon.
Tänään aamusta pamahti sähköposti jossa myyjä kertoi että niihin on saatavilla väliseinän yläosan syvennyspala (totta tosiaan, kun väliseinää katsoo, niin siinä on yläosa erillisenä), joka auttaa tähän ongelmaa (ilmeisesti tiedostettu aikaisemminkin). Hintaa väliseinän yläosalle tulisi 180e alv. 0% + asennus, mutta myyjä totesi että ei halua mielipahaa, joten viekää auto Verhoomo Sorsalle, joka tekee sen heidän piikkiin.
Siispä iso kiitos jo etukäteen, toivottavasti tämä todellakin mahdollistaa penkin siirtämisen taaemmaksi, niin että selkänojan saa myös kallistettua tarpeeksi (tai siis nythän se ei kallistu yhtään taka-asennossa) myös silloin kun penkki on kiskoissa taaempana. Näin polkimia ei joudu "tallaamaan" vaan niitä voi käyttää kuin henkilöautossa konsanaan ;-)
Aiheesta hätääntyneenä laitoin myös Janssonille kyselyn. Myös sieltä tuli vastaus, että väliseinä voidaan vaihtaa toisenlaiseen, joka mahdollistaa kunnon säädöt. Seinä tulisi sisältä päin vuorattuna huovalla ja hintaa asennuksen kanssa 1.550e. Aika tyyristä touhua!
Toivottavasti tuo Sorsan ratkaisu on toimiva eikä mikään kompromissi, muutenhan tässä ei ole mitään järkeä, mutta toivotaan parasta!
Tänään aamusta pamahti sähköposti jossa myyjä kertoi että niihin on saatavilla väliseinän yläosan syvennyspala (totta tosiaan, kun väliseinää katsoo, niin siinä on yläosa erillisenä), joka auttaa tähän ongelmaa (ilmeisesti tiedostettu aikaisemminkin). Hintaa väliseinän yläosalle tulisi 180e alv. 0% + asennus, mutta myyjä totesi että ei halua mielipahaa, joten viekää auto Verhoomo Sorsalle, joka tekee sen heidän piikkiin.
Siispä iso kiitos jo etukäteen, toivottavasti tämä todellakin mahdollistaa penkin siirtämisen taaemmaksi, niin että selkänojan saa myös kallistettua tarpeeksi (tai siis nythän se ei kallistu yhtään taka-asennossa) myös silloin kun penkki on kiskoissa taaempana. Näin polkimia ei joudu "tallaamaan" vaan niitä voi käyttää kuin henkilöautossa konsanaan ;-)
Aiheesta hätääntyneenä laitoin myös Janssonille kyselyn. Myös sieltä tuli vastaus, että väliseinä voidaan vaihtaa toisenlaiseen, joka mahdollistaa kunnon säädöt. Seinä tulisi sisältä päin vuorattuna huovalla ja hintaa asennuksen kanssa 1.550e. Aika tyyristä touhua!
Toivottavasti tuo Sorsan ratkaisu on toimiva eikä mikään kompromissi, muutenhan tässä ei ole mitään järkeä, mutta toivotaan parasta!
Piti vielä todeta tuohon penkin etureunan ja korkeuden säätöön sen verran, että olen ihan samaa mieltä, että penkki on todella lyhyt ja rasittaa jalkoja. Korkeudensäätöä en ole edes kunnolla kokeillut, koska on aivan sama miten korkealla sitä istuu jos polkimia joutuu painamaan alas eikä eteenpäin. Penkkihän ei liiku korkeussäädön avulla yhtään sen taaemmaksi eikä myöskään selkänoja mene enemmän kallelleen, joten lopputulos on tämän osalta toistaiseksi plus miinus nolla. Itse kaipaisin vielä radikaalimpaa penkin etureunan korotusmahdollisuutta, nyt tuntuu nimittäin että istuisin jatkuvasti etukenossa, jota vielä korostaa tuo selkänojan "kirkkoasento".
Jonasson tarjoaa sitä väliseinää mitä todennäköisesti myy myös Alhamo Ylöjärvellä huomattavasti edullisemmin - Jonassonilla vain on oma tuplaava kate tuossa.
Tuo seinä on kokonaan uusi väliseinä ja on lasikuitua eli ei rämise kuten peltinen väliseinä. Eristää melua myös huomattavasti paremmin.
Itsellä ollut tuo Alhamolta ostettuna parissa pakussa ja todella hyvä se on. Mutta ei Jonassonin hintaan sitä kannata ostaa ;)
Ilman noita syvempiä väliseiniä ei tosiaan saa kunnon asentoa jos on vähänkin enemmän ulottuvuuksia. Itse penkkiä se väliseinä ei tietenkään korjaa, mutta penkin saa hoidettua Recaroilla autoverhoomossa, mutta rahaa palaa siihen reiluusti.
Tuo seinä on kokonaan uusi väliseinä ja on lasikuitua eli ei rämise kuten peltinen väliseinä. Eristää melua myös huomattavasti paremmin.
Itsellä ollut tuo Alhamolta ostettuna parissa pakussa ja todella hyvä se on. Mutta ei Jonassonin hintaan sitä kannata ostaa ;)
Ilman noita syvempiä väliseiniä ei tosiaan saa kunnon asentoa jos on vähänkin enemmän ulottuvuuksia. Itse penkkiä se väliseinä ei tietenkään korjaa, mutta penkin saa hoidettua Recaroilla autoverhoomossa, mutta rahaa palaa siihen reiluusti.
Laittakaahan kuvamatskua siitä väliseinämästä.
Kyllähän tuo penkki on muuten aivan erinomainen kyynärnojia (2x) myöden.
Tosin tyyliin ja sävyihin sopiva Recaro, varustettuna sähköisillä muistipaikoilla olisi varmasti
erinomainen kapteenin jakkaraksi. Varsinkin jos on eri kuljettajia.
Mutta sekin edellyttää pidemmiltä kavereilta säätötilaa sieltä väliseinästä.
* * *
Toinenkin "pienempi" asia tuli huomioitua uudessa T5 GP:ssä.
Talvi-/ jääolosuhteissa olisi hyvä saada molemmat pyyhkijät helposti ja nopeasti
yläasentoon puhdistettavaksi. Apukuskin pyyhkijän varsi ei vain mahdollista
suoraa nostoa, vaan on käytettävä sähköistä huoltoasententoa, joka nostaa
pyyhkimet ihan pystyyn.
Kyllähän tuo penkki on muuten aivan erinomainen kyynärnojia (2x) myöden.
Tosin tyyliin ja sävyihin sopiva Recaro, varustettuna sähköisillä muistipaikoilla olisi varmasti
erinomainen kapteenin jakkaraksi. Varsinkin jos on eri kuljettajia.
Mutta sekin edellyttää pidemmiltä kavereilta säätötilaa sieltä väliseinästä.
* * *
Toinenkin "pienempi" asia tuli huomioitua uudessa T5 GP:ssä.
Talvi-/ jääolosuhteissa olisi hyvä saada molemmat pyyhkijät helposti ja nopeasti
yläasentoon puhdistettavaksi. Apukuskin pyyhkijän varsi ei vain mahdollista
suoraa nostoa, vaan on käytettävä sähköistä huoltoasententoa, joka nostaa
pyyhkimet ihan pystyyn.
Samaa mieltä että ajoasento on varsin huono.
(vwbatin kanssa toisella palstalla tästä kommentoitu)
Olen n.180cm kaveri ja tuohon autoon ei saa hyvää ajoasentoa kunnolla.
-väliseinä kallistettu keskeltä, teetetty SORSA/HKI
-jakkarasta puuttuu etu- ja takareunan erilliset kallistusäädöt, joka voisi auttaa asiaa
-istuinosa liian lyhyt
Onko muita hyviä istuimia saatavilla Transporteriin kuin RECARO?
N. 1vuosi ajettu tällä autolla ja tämän perusteella VW jäi ensimmäiseksi ja viimeiseksi ostokseksi.
Taustana että pakulla ja kuorma-autoilla tullua ajettua 15 vuoden aikana n.1,3miljoonaa kilometriä. Nyt löytyi ensimmäinen auto jolla ei tee mieli taittaa pitkää matkaa.
(vwbatin kanssa toisella palstalla tästä kommentoitu)
Olen n.180cm kaveri ja tuohon autoon ei saa hyvää ajoasentoa kunnolla.
-väliseinä kallistettu keskeltä, teetetty SORSA/HKI
-jakkarasta puuttuu etu- ja takareunan erilliset kallistusäädöt, joka voisi auttaa asiaa
-istuinosa liian lyhyt
Onko muita hyviä istuimia saatavilla Transporteriin kuin RECARO?
N. 1vuosi ajettu tällä autolla ja tämän perusteella VW jäi ensimmäiseksi ja viimeiseksi ostokseksi.
Taustana että pakulla ja kuorma-autoilla tullua ajettua 15 vuoden aikana n.1,3miljoonaa kilometriä. Nyt löytyi ensimmäinen auto jolla ei tee mieli taittaa pitkää matkaa.
Itselläni oli samoja ongelmia sopivan ajoasennon hakemisessa, vaikka olen 173cm!! Milloin puutui selkä, jalat/polvet yms. Nyt olen löytänyt menettelevän ajo-asennon, mutta nyt ratti on kulmaltansa niin viturallaan, että kämmenet puutuu ja kipeytyy. Ei auta ratin säädöt tähän...
Tuon jatkettu väliseinä taas sitten kaventaa ikävästi sivu-ovien aukkojen leveyttä =( Joten kannattaa huomioida, jos lastausaukkojen mitat ovat tiukalla.
Tuon jatkettu väliseinä taas sitten kaventaa ikävästi sivu-ovien aukkojen leveyttä =( Joten kannattaa huomioida, jos lastausaukkojen mitat ovat tiukalla.
Terve
Näköjään herättää tämä mielipiteitä.
Onko istumista kellään kokemuksia, Recaro yms.....
Tänään 17.1 lastasin auton peräosaan n.270-300kg:n sähkömottorin ja noteerasin sen että perän painuessa alas --> istuma-asento parantui jonkun verran.
Eli voiko se olla noin pienestä kiinni ,että kun perä painuu alas n.30-50mm (en mitannut), niin istumakulman muuttuessa kropan painopiste on enemmän taaempana. Tuntui ainakin rennomalta koko loppupäivä.
Istuimen selkänoja on jo väliseinässä kiinni ja istuin vedetty mahdollisimman taakse. Menee vielä hiukan taaemman, mutta sitten selkänojaa täytyy nostaa.
Vai alkaako tässä jo epäilemään omia tuntemuksia kun on niin mitta täynnä tuota Transportteria.
Jos ei uutta istuinta, niin laitetaan madallussarjaa taakse............. =)
Näköjään herättää tämä mielipiteitä.
Onko istumista kellään kokemuksia, Recaro yms.....
Tänään 17.1 lastasin auton peräosaan n.270-300kg:n sähkömottorin ja noteerasin sen että perän painuessa alas --> istuma-asento parantui jonkun verran.
Eli voiko se olla noin pienestä kiinni ,että kun perä painuu alas n.30-50mm (en mitannut), niin istumakulman muuttuessa kropan painopiste on enemmän taaempana. Tuntui ainakin rennomalta koko loppupäivä.
Istuimen selkänoja on jo väliseinässä kiinni ja istuin vedetty mahdollisimman taakse. Menee vielä hiukan taaemman, mutta sitten selkänojaa täytyy nostaa.
Vai alkaako tässä jo epäilemään omia tuntemuksia kun on niin mitta täynnä tuota Transportteria.
Jos ei uutta istuinta, niin laitetaan madallussarjaa taakse............. =)
Itse ainakin löin prefacelftin penkin Etummaisten kiinnikepulttien alle pari rikkaa ja kumimattoa. Etureuna nousi parilla millillä eikä se ainakaan huonontanut asentoa.
Ja ei se vw ole yksin tämän penkkihomman kanssa. Sprinterissä se vasta lyhyt penkkiosa onkin. Ja eikö normaalikokoisilla ole ollut vaikeuksia mahtua myös näihin psa tuotteisiin?
Ja ei se vw ole yksin tämän penkkihomman kanssa. Sprinterissä se vasta lyhyt penkkiosa onkin. Ja eikö normaalikokoisilla ole ollut vaikeuksia mahtua myös näihin psa tuotteisiin?
-
- -
- Viestit: 698
- Liittynyt: 23.7.2003 13:32
Itse kaikesta päätellen edustan keskimääräistä optiminatsia,eli 176 cm ja keskimittaisilla jaloilla ja normimittaisilla käsillä ja en usko,että paljo parempaa ajoasentoa saisin aikaan muissa pakuissa.
Kesäisin ajomäärällä ~4000km/kk ja ei mitään heikkoa istua vaikka parhaillaan ~600Km siirtymiä raskaan työpäivän päälle.
Mitään oleellista eroa en ole huomannut asennossa vaikka olisi tyhjänä ajanut tai ~600-900Kg lastissa mikä tyypillisesti kyydissä. Perse on vain enemmän lintassa ja uupuu voimaa,mutta ei muuta.
Vakkari ainakin tntuu helpottavan kiveksien hengitystä oleellisesti ja jalan puutumista =)
Tässä vaiheessa joku tietenki aattelee siinä taas joku natsi "volkkarilasit" silmillä,mutta mielellään kertoilisin ennemmin tojotasta vastaavia tarinoita,mutta kun ei ole moisista pakuista kokemusta ja pidän uudempia volkkareita lähtökohtaisesti suhteellisen paskoina keksintoinä.
Kesäisin ajomäärällä ~4000km/kk ja ei mitään heikkoa istua vaikka parhaillaan ~600Km siirtymiä raskaan työpäivän päälle.
Mitään oleellista eroa en ole huomannut asennossa vaikka olisi tyhjänä ajanut tai ~600-900Kg lastissa mikä tyypillisesti kyydissä. Perse on vain enemmän lintassa ja uupuu voimaa,mutta ei muuta.
Vakkari ainakin tntuu helpottavan kiveksien hengitystä oleellisesti ja jalan puutumista =)
Tässä vaiheessa joku tietenki aattelee siinä taas joku natsi "volkkarilasit" silmillä,mutta mielellään kertoilisin ennemmin tojotasta vastaavia tarinoita,mutta kun ei ole moisista pakuista kokemusta ja pidän uudempia volkkareita lähtökohtaisesti suhteellisen paskoina keksintoinä.
Itse laitoin Golf V sportti nahkajakkaran, ja oli mukava.
Jäi tosin vähän alas, eli tarvitsee snadisti koroketta. Kiskotkin snadisti leveemmät.
Englannissa on jengi laittanut mukavemman penkin toivossa esim Saabin ja Alfan 156 nahkajakkaroita, kun niissä on kiskot samanlevyiset. Kehuivat ainakin mukavuutta.
Jäi tosin vähän alas, eli tarvitsee snadisti koroketta. Kiskotkin snadisti leveemmät.
Englannissa on jengi laittanut mukavemman penkin toivossa esim Saabin ja Alfan 156 nahkajakkaroita, kun niissä on kiskot samanlevyiset. Kehuivat ainakin mukavuutta.
Palaa sivulle “Sisusta & Autohifi”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa