Golf 4, etujarrut 288x25mm -> 312x25mm
Valvoja: ffp jäsenet
Golf 4, etujarrut 288x25mm -> 312x25mm
Mietin tuossa, kun selailin Golfiin uusia levyjä, että käyköhän nuo S3:n/TT:n jne. 312mm levyt miten helpolla 288mm levyjen tilalle? Eli lähinnä, että onnistuuko kyseinen swappi pelkkien levyjen vaihdolla?
Jarrupalat molemmille levyille on ainakin samat, joten näin mietin pienessä mielessäni, että silloin satulankin täytyy olla sama? Mutta mites satulan kiinnikkeet?
Jarrupalat molemmille levyille on ainakin samat, joten näin mietin pienessä mielessäni, että silloin satulankin täytyy olla sama? Mutta mites satulan kiinnikkeet?
No se levyn vaihto oli hieman odotettavissakin... ;)
Katselin noita jarruja ja totesin, että ei se ainakaan samalla satulan kannakkeella mene. Levyn ja satulan väliin kun jää 288 levyilla joku 3-5mm rakoa ja levyn säde kasvaa kuitenkin sen 12mm.
Satulan kannakkeita metsästämään siis.
Ja kiitosta tiedosta.
Katselin noita jarruja ja totesin, että ei se ainakaan samalla satulan kannakkeella mene. Levyn ja satulan väliin kun jää 288 levyilla joku 3-5mm rakoa ja levyn säde kasvaa kuitenkin sen 12mm.
Satulan kannakkeita metsästämään siis.
Ja kiitosta tiedosta.
otin jäähdytetyt takajarrut leonista kaikkines, etunavat tolppineen 1.8t kolvista ja noi kiinnikkeet eteen audista niin oli hiukan yli 200€, oon silti nosturinkin siltä ostanu niin voi olla että hiukan tekee hintaan... ja ite nypein kyllä irti takajarrut ja kiinnikkeet eteen, navat oli irti =) tuskin se siitä yhdestä kiinnikkeestä paljoo hintaa pyytää...
en tiä ku könttänä ostin... heitti päästään hinnan... tuskin muutamaa kymppiä enempää kannakkeet ja levyt on... tai ei sinne tosiaan jääny ku 1 kannake... levyjä jäi kyllä en niitä ottanu mut ei se niillä mitään arvoa pidä jos levyt siihen mukaan kysyy... harmaasta TT:stä .... muistelisin et levyt oli siinä ihan hyvät, mut slamitilla ei noi zimmerit eteen oo kun 169€ niin ei vakioita sinne viitti laittaa
Noi 6L Ibiza Cupra R:n jarrut aiheuttaa aikamoisen kuolausreaktion.
http://www.micco.1g.fi/kuvat/AP+Racing/jarrut2.JPG
http://www.micco.1g.fi/kuvat/AP+Racing/maalatut1.JPG
http://www.micco.1g.fi/kuvat/AP+Racing/jarrut2.JPG
http://www.micco.1g.fi/kuvat/AP+Racing/maalatut1.JPG
Nuo ibiza cupran jarrut ole aiheuttanut kun harmia, noiden kanssa sopii ehkä 1/1000 vannemallista suoraan kiinni, ainoat varaosat tiskiltä on palat(helvetin kovat sellaset, levyt katoaa kesässä). Noihin sain metsästää talvella osia pitkään, lopulta löyty onneksi kaikki tiivisteistä alkaen.
Nuo ibiza cupran jarrut ole aiheuttanut kun harmia, noiden kanssa sopii ehkä 1/1000 vannemallista suoraan kiinni, ainoat varaosat tiskiltä on palat(helvetin kovat sellaset, levyt katoaa kesässä). Noihin sain metsästää talvella osia pitkään, lopulta löyty onneksi kaikki tiivisteistä alkaen.
Mulla ne orkkispalat taas tuntuivat liian pehmeiltä. 18tkm ja palat oli selvät, levyissä en huomannut vielä mitään ihmeempää. Nuo Ferodon 2500 on tuntunut tosi hyviltä. Toki mun autokin painaa liki 1700kg. Ittellä talvivanteet kävi suoraan, ja edelliset kesävanteet 3mm spacerien kanssa. Halusin vaihtaa muutenkin ne toisenlaisiin, niin nyt mennään taas reiluilla tiloilla jarrujen puolesta. =) Tähän mennessä oon ollu tosi tyytyväinen jarruihin.
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
tollanen pisti silmään räsä foorumilta... http://www.vrsclub.fi/vrsforum/index.php?topic=391.0
Mulle tuli hämäriä muistikuvia, että vanhemman IV gti:n vanteet ois kaverilla hiponeet kiinni, mutta uudemman malliset (mulla oli -03,vannemalli vaihtui jossain -00-02?) pyörivät ongelmitta. Mitään "huulivanteita" tjms ei varmasti kannata suunnitellakaan 16" 312mm setin kanssa. Suorat puolat, niin alkaa olla mahiksia.
Oonpas tässä keräillyt osia ja inspiraatiota omaankin jarruswappiin, nyt olis 312mm levyt ja vRS ocun satulat (tietenkin palat ja muut hilut kanssa) niin mitäs kaikkea minun tarviikaan hommata vielä.. Itse olen miettinyt jokseenkin näin että ostan vaikka slamitista nuo jarrusatulankannakkeet (vaikka arvokkaat onkin) ja tolpat sitten haalin jostain gti golfista/ rs octaviasta... tai? Missähän muissa malleissa olisi mulle käypäset tolpat? Mulla siis autona -99 tdi bora 256mm jarruilla johon noi olis tarkoitus sovittaa. Kiitos jo etukäteen jos viitsitte neuvoa!
Nostellaas vanhaa eli takajarrut tuli jo uudet tilattua ja mietin että voisi uusia etujarrutkin.
Eli Golf GTi 1.8t kyseessä 288x25mm jarruilla.
Kun ei tuossa hintaeroa tule montaa kymppiä päivittää 312x25mm jarruihin niin tarviiko muuta kuin kannatinraudat ja levyt, ei tarvi siis vaihtaa niitä suojapeltejä tms? Satula on sama ja palakin, uudet toki palat laittaa.
Oisko taakse tarvinnut vaihtaa mitä että saisi R32 jarrut sinne?
Kannatinrauta,palat ja levy ainakin, mites satula ja se suojapelti tms? Eikös levy ole 256x22 jäähdytetty?
Tossa GTi:ssä on 232x9.
Voi tosiaan eteen olla aika tiukka mitoitus 16" talvivanteiden kans kun mittailin.
Alleviivasin mieltä askarruttavat kohdat.
Eli Golf GTi 1.8t kyseessä 288x25mm jarruilla.
Kun ei tuossa hintaeroa tule montaa kymppiä päivittää 312x25mm jarruihin niin tarviiko muuta kuin kannatinraudat ja levyt, ei tarvi siis vaihtaa niitä suojapeltejä tms? Satula on sama ja palakin, uudet toki palat laittaa.
Oisko taakse tarvinnut vaihtaa mitä että saisi R32 jarrut sinne?
Kannatinrauta,palat ja levy ainakin, mites satula ja se suojapelti tms? Eikös levy ole 256x22 jäähdytetty?
Tossa GTi:ssä on 232x9.
Voi tosiaan eteen olla aika tiukka mitoitus 16" talvivanteiden kans kun mittailin.
Alleviivasin mieltä askarruttavat kohdat.
Mun mielestä ne suojapellit tarvii vaihtaa myös.... Itse vaihdoin ainakin.
Bora 4motionin takajarru päivitys R:n levyille:
Suojapelti
Jarru hilppeet
2wd->4wd jarrut tarvii adapterit kannattimien lisäksi.
Vanteet. jotkut vw vanteet mahtuvat 16" ja jotkut ei. Nimimerkki ekat talvivanteet lähti kiertoon...
Bora 4motionin takajarru päivitys R:n levyille:
Suojapelti
Jarru hilppeet
2wd->4wd jarrut tarvii adapterit kannattimien lisäksi.
Vanteet. jotkut vw vanteet mahtuvat 16" ja jotkut ei. Nimimerkki ekat talvivanteet lähti kiertoon...
Suoja peltejä ei välttämättä tarvi vaihtaa,
Pari noita muutoksia olen tehnyt eikä ole ongelmaa ollut katsastuksen suhteen. Onhan se pienempi pelli vähä oudon näköinen sielä isomman levyn takana mutta eipä se sieltä mihinkään näy. Samalla kannattaa satulat kunnostaa, uudet palat, metallipunos jarruletkut ja tietysti uudet nesteet.
Pari noita muutoksia olen tehnyt eikä ole ongelmaa ollut katsastuksen suhteen. Onhan se pienempi pelli vähä oudon näköinen sielä isomman levyn takana mutta eipä se sieltä mihinkään näy. Samalla kannattaa satulat kunnostaa, uudet palat, metallipunos jarruletkut ja tietysti uudet nesteet.
Purkaamoilta saa nelikon takajarruja halvalla, omassa etuvetoborassa on nelikon jarrut joka kulmassa, eli 288/239 vaihdettu 312/256 settiin. Edessä jarrukilvet voi jättää vakioiksi ja takaa ne leikkasin omassa pois, mutta navan alle jätin kun en halunnut napoja ottaa auki.
Takajarrut tarvii 6mm paksun adapterin, jonka itse tein käsirautasahalla ja porakoneella raudan palasesta. Jos löytää etuvedon isot takasatulat, sitten adaptereita ei tarvitse.
Takajarrut tarvii 6mm paksun adapterin, jonka itse tein käsirautasahalla ja porakoneella raudan palasesta. Jos löytää etuvedon isot takasatulat, sitten adaptereita ei tarvitse.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa