Golf IV helman korjaus
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Golf IV helman korjaus
Kaverin -03 Golfissa on kaatuneen tunkin tuloksena helmassa noin neljän sentin pituinen repeämä. Leveyttä repeämällä on jotain viitisen milliä.
Kuinkas tuo kannattaisi korjata? Repeämä on kuopan pohjalla ja painaumaa on jotain max 1,5 cm.
Olisko kitillä, hitsaamalla vai tinalla paras lopputulos?
Ja mistä pääsee helmakotelon sisäpuolelle ruiskuttamaan suoja-ainetta? Vaurioitunut kohta on ihan muutamia senttejä helman takapäästä.
Pääasia on ettei ruostu eikä korjauskohta pahasti hyppää silmille. Auto on perheautona eikä näyttelyjalokivenä...
Yksi vaihtoehto on kyllä viedä auto Laakkoselle hyvään hoitoon, mutta sitä pidetään hieman turhan kalliina. Ehdotuksia Hämeenlinnan lähistöllä sijaitsevasta luotettavasta ja merkkiliikettä edullisemmasta korjaamosta saa myös antaa.
Sekin mietitytti että olisko jotain mahdollisuutta saada vakuutukseen tuota?
Ja milläköhän tontilla yleensä korjauskustannukset voisi olla?
Kuinkas tuo kannattaisi korjata? Repeämä on kuopan pohjalla ja painaumaa on jotain max 1,5 cm.
Olisko kitillä, hitsaamalla vai tinalla paras lopputulos?
Ja mistä pääsee helmakotelon sisäpuolelle ruiskuttamaan suoja-ainetta? Vaurioitunut kohta on ihan muutamia senttejä helman takapäästä.
Pääasia on ettei ruostu eikä korjauskohta pahasti hyppää silmille. Auto on perheautona eikä näyttelyjalokivenä...
Yksi vaihtoehto on kyllä viedä auto Laakkoselle hyvään hoitoon, mutta sitä pidetään hieman turhan kalliina. Ehdotuksia Hämeenlinnan lähistöllä sijaitsevasta luotettavasta ja merkkiliikettä edullisemmasta korjaamosta saa myös antaa.
Sekin mietitytti että olisko jotain mahdollisuutta saada vakuutukseen tuota?
Ja milläköhän tontilla yleensä korjauskustannukset voisi olla?
Itse jos korjaisin niin koittaisin varmaan tapittaa sen ja vetää massavasaralla ulos jättäen pikkasen kuopalle. Sit vaan hitsaten kiinni, kuoppa täyteen koritinaa ja massa+maali päälle. Sisäpuolelle pääsee käsiksi purkamalla sivuverhoilun takapenkiltä (jos on kolmiovinen) ja suihkuttamalla suoraan koteloon kotelosuojaa. Viisovisessa helman päästä takalokasuojan puolelta pitäs sisäloksun alta löytyä tulppa josta kyseiseen koteloon päässee...
Noissa vakuutusjutuissa on aina vaan se, että sen omavastuun ja bonusmemetyksen lisäksi tulee 1-2 karanteenivuotta (riippuen vakuutusyhtiöstä) jolloin bonukset ei kerry ja sen jälkeen taas hitaasti ylöspäin joten kannattaa laskea että mitä se kokonaiskustannus on vakuutuksen kautta otettuna kaikkiaan bonusmenetykset mukaan lukien. Tietty jos itessä ei ole korjaajan vikaa tai ei ole tiloja/mahdollisuutta korjata itse niin sillon se liikkeen hinta voi olla aika paljon kovempi.
Noissa vakuutusjutuissa on aina vaan se, että sen omavastuun ja bonusmemetyksen lisäksi tulee 1-2 karanteenivuotta (riippuen vakuutusyhtiöstä) jolloin bonukset ei kerry ja sen jälkeen taas hitaasti ylöspäin joten kannattaa laskea että mitä se kokonaiskustannus on vakuutuksen kautta otettuna kaikkiaan bonusmenetykset mukaan lukien. Tietty jos itessä ei ole korjaajan vikaa tai ei ole tiloja/mahdollisuutta korjata itse niin sillon se liikkeen hinta voi olla aika paljon kovempi.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
tuommoinen on vaurio.
Liikkeessä korjataan mutta missä, onkin eri asia.
Nyt puolesta ja vastaan merkkiliikkeessä korjauksesta?
Vastaan: hinta (olettavasti)
Puolesta: ruostumattomuustakuu
Mitä muita tulee mieleen?
Liikkeessä korjataan mutta missä, onkin eri asia.
Nyt puolesta ja vastaan merkkiliikkeessä korjauksesta?
Vastaan: hinta (olettavasti)
Puolesta: ruostumattomuustakuu
Mitä muita tulee mieleen?
Itse jos korjaisin niin koittaisin varmaan tapittaa sen ja vetää massavasaralla ulos jättäen pikkasen kuopalle. Sit vaan hitsaten kiinni, kuoppa täyteen koritinaa ja massa+maali päälle.
Tuota koritinan käyttöä ei sitten kannata harrastaa autoissa joissa on sinkitty kori. Tekee aika hassuja efektejä toi tina + sinkki. Nuo kommentit siis sen perusteella miltä yksi tinalla korjattu sinkityillä pelleillä oleva audi näytti, ja lisäksi itellä jotain taustatietoa metallien jännitepareista jne.
Vastaan: hinta (olettavasti)
Puolesta: ruostumattomuustakuu
Onkos tuota autoa käytetty joka vuosi liikkeessä paikkamaalautettavana? Eikös se ruostumattomuustakuun voimassa pysyminen edellyttänyt sitä että auto pitäs tarkastuttaa ja tarvittaessa paikkamaalauttaa vähintään kerran vuoteen -merkkiliikkeessä? Luulis että asiallinen peltikorjaamo pääsee vähintään samaan lopputulokseen kuin merkkiliike (mä en jaksaisi maksella mitään ekstraa siitä että mahdollisesti ehkä vissiin ruostumattomuustakuu saattaa pysyä voimassa.. noi takuun ehdot on kuitenkin sen verta perseestä).
Joo en huomannut tuossa mainita, että se kuoppa pitää ensin putsata sinkistä. En muista mistä vuodesta eteenpäin noissa neloskoppasissa on sinkkikori vai onko lainkaan, mutta palaahan se sinkki siitä jo hitsatessa pois ellei satu omistaan sitä kallista mig-laitetta jolla noitakin voi hitsailla ilman suuria sinkkien palamisia...
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Savelasta en tiedä,mutta Lodvonen on ainakin automaalareista yksi Hämeenlinnan parhaista. Iittalassa on Vainion maalaamo,jolla myös hyvä maine. Siitä en tiedä missä teettää peltityöt vai tekeekö itse.
Uskoisin kuitenkin,että tuo mainitsemasi Savela/Lodvonen kombo on onnistunut ratkaisu. Itse veisin tuonne,koska hintaero aika merkittävä verrattuna merkkiliikkeeseen. Työnjälki on kuitenkin sama ellei parempi tuolla Savela/Lodvosella.
Uskoisin kuitenkin,että tuo mainitsemasi Savela/Lodvonen kombo on onnistunut ratkaisu. Itse veisin tuonne,koska hintaero aika merkittävä verrattuna merkkiliikkeeseen. Työnjälki on kuitenkin sama ellei parempi tuolla Savela/Lodvosella.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Hämeenlinnan Laakkonen maalauttaa Iittalassa jollain jonka nimeä en painanut mieleeni.
Vähän jäi kaivelemaan kun kustannusarviossa oli siirto maalaamoon 84 €...
Omistaja löysi vakuutuslaput ja saattaa hyvinkin olla että laitetaan Laakkosella vakuutuksen piikkiin, mutta odotellaan vielä lisätietoa.
Vähän jäi kaivelemaan kun kustannusarviossa oli siirto maalaamoon 84 €...
Omistaja löysi vakuutuslaput ja saattaa hyvinkin olla että laitetaan Laakkosella vakuutuksen piikkiin, mutta odotellaan vielä lisätietoa.
Viimeksi muokannut H. Jormalainen, 14.5.2008 18:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Niin tuo unohtuikin eli laakkonen teetättää työn muualla ja ylimääräisenä välikätenä ottaa omansa pois. Jos laakkosen työ tehdään Vainiolla? ja haluat laittaa vakuutuksen piikkiin niin siinä ratkaisu. Kaiken lisäksi saa sen marmoritiskin kuitin.
Molemmissä ratkaisuissa on hyviä ja huonoja puolia, omasta pussista versus vakuutuksen piikkiin.
Molemmissä ratkaisuissa on hyviä ja huonoja puolia, omasta pussista versus vakuutuksen piikkiin.
Jatketaanpa aihetta sivuten:
Minkä valmistajan kiveniskusuojalla Boran helma kannattaisi käsitellä että lopputulos olisi alkuperäisen kaltainen?
Eli kynnyksen etupäässä oli vähän jälkiä jotka on korjattu ja pinta on pohjamaalattu. Seuraavaksi korjatulle alueelle pitäisi vetää kiveniskusuoja ennen pohjamaalia ja pintamaalia. Koko kynnys oli tarkoitus maalata yli, mutta kiveniskusuoja oli tarkoitus laittaa vain korjatulle alueelle. Millä aineella kynnykseen saisi alkuperäisen kaltaisen muutaman millin paksuisen elastisen pinnan josta ei erottaisi uuden ja vanhan pinnan eroa? Vai onko järkevintä vain vetää uusi kiveniskusuoja koko kynnykseen?
Minkä valmistajan kiveniskusuojalla Boran helma kannattaisi käsitellä että lopputulos olisi alkuperäisen kaltainen?
Eli kynnyksen etupäässä oli vähän jälkiä jotka on korjattu ja pinta on pohjamaalattu. Seuraavaksi korjatulle alueelle pitäisi vetää kiveniskusuoja ennen pohjamaalia ja pintamaalia. Koko kynnys oli tarkoitus maalata yli, mutta kiveniskusuoja oli tarkoitus laittaa vain korjatulle alueelle. Millä aineella kynnykseen saisi alkuperäisen kaltaisen muutaman millin paksuisen elastisen pinnan josta ei erottaisi uuden ja vanhan pinnan eroa? Vai onko järkevintä vain vetää uusi kiveniskusuoja koko kynnykseen?
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa