G3 GTi navat > G2 GTi navat..? Pulttijaon muutos..

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Pete1
-
Viestit: 171
Liittynyt: 17.2.2005 12:17

G3 GTi navat > G2 GTi navat..? Pulttijaon muutos..

ViestiKirjoittaja Pete1 » 2.4.2008 13:15

Käykö Golf 3 Gti 8V:hen, 2-koppasen GTi 16V:n navat? Tarvisi saada 4x100 pulttijako 3-koppaseen GTi:hin... Entäs 3-koppasen 1.9 TDi:n navat? Vai mikä olisi järkevin vaihtoehto?

Peksi
ffp jäsen
Viestit: 1190
Liittynyt: 17.7.2003 20:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peksi » 2.4.2008 23:03

Isommalla vetarin boorilla olevia napoja ei ole nelipulttisena eli joudut tinkimään pienempiin niveliin jos haluat OEM nelipulttinavan. Ei muuta kuin uusi jako poraten viispulttisiin napoihin.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 6.10.2013 14:50

Nostetaampa tästä niin ei tarvi uutta ketjua avata..

4x100 vannekokoelma on itsellä suht kattava, niin halvemmaksi tulee vaihtaa kolmos-GTI:hin tuo jako 5x100:n tilalle. Ja mieluusti ilman mitään porailuja, vaan ihan bolt-on oem osilla.

Osia löytyy omasta takaa -93 TD Venton täyd. etunavat + vetarit ja mk2 GTI:n takajarrulevyt. G60 etulevyt odottaa vielä kaupassa.

Eli käykö nuo romut suoraan -92 mk3 8v GTI:hin, lähinnä jarrujen osalta varsinkin edessä? Muutenhan nuo ei liene muuta kuin nakella kiinni.

jii_bee
-
Viestit: 2410
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 6.10.2013 17:33

Jos haluat Mk3 GTI / VR6:een 4x100 jaon pulttaa kiinni - osilla, joudut vaihtamaan kaikki osat akselipalkista ulospäin + kallistuksenvakaajan (mahdollisesti myös raidetangon päät) 1.8-2.0 osiin, nuo TD:n osat siis käyvät myös (jos jarrut ovat 256 mm tai isommat).
Raideleveys noilla osilla muuttuu GTI:tä kapeammaksi, mutta on vastaava kuin tavis 2.0 Mk3:ssa.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 6.10.2013 18:13

ja katsastusjeesustelua. mutta ei taida olla kuitenkaan laillista vaihtaa 5-pulttista 4-pulttiseen

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 7.10.2013 0:33

^jep. Mikäli katsastuksessa huomataan, niin hylkyhän siitä tulee.

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 7.10.2013 11:25

mikäs tuon jaonmuutoksen kieltää?

Jos nakkaa g60 280mm rojut niin en itte nää kovasti ongelmaa tässä.
tai jos tosiaan poraa suoraan uuden jaon napoihin ja levyihin.

MikaJ
-
Viestit: 4040
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 7.10.2013 12:13

Jos valmistaja on varustanut auton vanteet kiinnitettäväksi viidellä pultilla, niin heikommaksi sitä ei saa muuttaa. Neljä pulttia on heikompi kuin viisi.

Jultsu
-
Viestit: 2918
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 7.10.2013 12:19

Olisko helpompi kuitenkin hankkia pultatattavat adapterit, tulee paksuutta 2cm per puoli lisää.

edit. jaa niin, laitonhan tämäkin on katsastuksessa.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 7.10.2013 14:05

No mut sentään voi mennä toisenjakoisilla vanteilla suikkapään syyniin?

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 7.10.2013 19:52

Ai perhana eihän mulla osat riitä enää tuommoseen swappailuun.. tosin kapeampi raideleveys olis poikaa että mahtuu eteenki nuita läskipyöriä. Ehkä sittenki poraten jos tässä nyt innostuu, mutta taitaa jäädä tekemättä ja pitää katsella vaan fiksut 5x100 pallot.

Kiitos vastauksista.

Jultsu
-
Viestit: 2918
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 7.10.2013 20:35

Tuntuis vähän siltä että jos porailet 4x100 jaolla olevaan napaan vielä 5 reikää lisää niin ei katsuri siitäkään kyllä tykkää.

Västi
-
Viestit: 759
Liittynyt: 31.8.2003 14:56

ViestiKirjoittaja Västi » 9.10.2013 8:16

On se vaan kumma kun ei pysy vanne neljällä M14 pultilla kiinni kun esim. itse napatappi on kiinni neljällä M8 pultilla... Voi todentaa helposti lujuuslaskelmalla, että ollaan ihan turvallisella puolella.
Onko kyseessä kilpa-auto? Jos on, niin aivan sama, onko kolmella vai kuudella kiinni, kuhan pysyy.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 77 vierailijaa