Xenonit asennettu IV golffiin

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

jyrki86
-
Viestit: 146
Liittynyt: 3.4.2007 11:31
Viesti:

Xenonit asennettu IV golffiin

ViestiKirjoittaja jyrki86 » 11.2.2008 13:44

jos kenellä kiinnostusta tai tiedonpuutetta IV golffin xenoneiden asennuksesta.. kysymyksiä saa esittää. kuvia löytyy!

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 11.2.2008 13:57

Asensitko ihan lailliset xenonit vai? Hintatietoa ja sen sellaista laillisesti asennetuista xenoneista IV-golfiin jos löytyy, niin kerro pois. Etenkin jos on jokin halvempikin vaihtoehto, kuin laittaa originaalit xenon-umpiot?

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 11.2.2008 14:09

Mikset jyrki86 tee jotain asennus ohjetta kuvineen päivineen tänne.. jos vaikka modet kelpuuttais tonne teksti osioonkin.
Monet noita asentaa (itse laitoin juuri lyhkäset ja pitkät), eikä ole kauheasti tietoa miten kannattaisi vetää läpiviennit umpion sisälle tai mihin sytkät on hyvä "piilottaa".

Samalla kun tähän teet ohjeistuksen niin muut voi kertoa omia kokemuksiaan miten tekisi toisin.
Onhan autoissaki eroja, että mihin sinne niitä sytkiä voi laitella.
Pelkkä ilmastoinnin lisä vähentää paikkoja.

AaJee
-
Viestit: 1162
Liittynyt: 11.11.2004 13:29
Viesti:

ViestiKirjoittaja AaJee » 11.2.2008 15:12

Itse laitoin ballastit akun "alle" ja hantinpuolen sujahti mukavasti pissapojan säiliön ja itse umpion väliin. Johdot laiteltiin ihan poraamalla reiät umpion takakanteen ja siihen sitten tiivisterenkaat, siistiä ja helppoa.

Tosin ballastien sijoittelu vielä väliaikainen, kun katsastus koittaa kuitenkin tuossa jonkin ajan päästä niin pitänee ottaa pois, mutta ajaa asiansa toistaiseksi.

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 11.2.2008 15:16

Toteutuksisa ois kiva nähdä kuvia kaikilta.
Tuppaa olemaan niin erilaisia asennuksia kaikilla.
____________________________________________

Tässä pari kuvaa mitä tuolla vesisateessa sain napattua :)
Kyseessä siis Golf IV vakio umpioihin laitetut tarvike xenon sarjat lyhkäsiin sekä pitkiin.

Tässä näkyy kaikki sytkät.

Apparin puoleiset läpiviennit.
Pitkän läpivienti on piilossa. Tarkalleen sijaitsee pitkän ja lyhkäsen suojakuvun välissä seinämässä.

Kuskin puoleiset läpiviennit
Lyhkäsen läpivienti piilossa. Voi vertailla tota apparin ja kuskin kuvia niin näkee missä sijaitsee molemmissa piilossa olevat reiät.

Tässä vielä apparin pitkä läpivienti näkyvissä.
Viimeksi muokannut hb81, 11.2.2008 19:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Aje
-
Viestit: 240
Liittynyt: 27.5.2006 13:45
Viesti:

ViestiKirjoittaja Aje » 11.2.2008 18:27

Nuo on varmaan orkkis umpioissa?
Millaiseksi heitti kuvion?

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 11.2.2008 19:47

Kuvio vastaava kuin normi halogeenilla. Tosin kun kyseessä reilusti kirkkaampi polttimo,
niin hajavalo näkyy selkeämmin.
Eli kauempaa loistaa autojen yläpuolellakin olevat tienviitat =)

jyrki86
-
Viestit: 146
Liittynyt: 3.4.2007 11:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja jyrki86 » 12.2.2008 8:07

Laillisenhan tuosta xenoni asennuksesta saat ostamalla slameilta takaakselille korkeuden säätö sarjan.. siitäkin laittelen kuvia jahka kerkeen. Hintaa moisella on 89€ vakio umpiot kelpaa sinänsä xenoneille ja automaattinen korkeudensäätö kylkiäisiksi niin täys laillinen sydeemi. automaattisen korkeudensäädön piuhat laitellaan vaan vakio moottoreillee kiinni ja kun auto laskeutuu tai nousee valot säätyvät sen mukaan!

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 12.2.2008 9:33

Entäs se kun vakio umpiosta puuttuu xenon valolle kuuluvat hyväksyntä merkit?
Toki olen miettiny että noi tarvike xenonit on normi H kannalla, joten ei tarttis sitä orkkis xenon valon merkintöjä umpioon.. en tiiä en..

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 12.2.2008 10:24

Laillisenhan tuosta xenoni asennuksesta saat ostamalla slameilta takaakselille korkeuden säätö sarjan.. siitäkin laittelen kuvia jahka kerkeen. Hintaa moisella on 89€ vakio umpiot kelpaa sinänsä xenoneille ja automaattinen korkeudensäätö kylkiäisiksi niin täys laillinen sydeemi. automaattisen korkeudensäädön piuhat laitellaan vaan vakio moottoreillee kiinni ja kun auto laskeutuu tai nousee valot säätyvät sen mukaan!


Ei saa lailliseksi.

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 12.2.2008 10:29

Ja jos haluaa varmistaa pitkää ikää sähkölaitteille joista lähtee johtoja vain yhteen suuntaan, niin ne kannattaa asentaa siten että liitännät/johdot on alaspäin. Melkein jokainen vesivaurio ballasteista tähänasti on ollu liittimet ylöspäin asennettu, mitä minulle on tullut "takuuseen".

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 12.2.2008 11:11

Ja jos haluaa varmistaa pitkää ikää sähkölaitteille joista lähtee johtoja vain yhteen suuntaan, niin ne kannattaa asentaa siten että liitännät/johdot on alaspäin. Melkein jokainen vesivaurio ballasteista tähänasti on ollu liittimet ylöspäin asennettu, mitä minulle on tullut "takuuseen".

Tottahan tuo, mutta omat on vedeltä ja lialta suojatuilla liittimillä.. toki on mahdollista että pääsis vedet läpi.
Mutta harvemmin konehuoneessa vettä on paljoakaan normi kosteutta lukuunottamatta.

Ville.P
-
Viestit: 76
Liittynyt: 27.6.2007 18:25

ViestiKirjoittaja Ville.P » 12.2.2008 11:47

Itse suosittelen valoumpioiksi noita Hellan Celis-renkailla olevia umpioita. Niissä on lähivalo linssillä ja valokuvio on xenoneilla todella hyvä! Hajavaloa siitä ei tule käytännössä lainkaan, vaan valokuvion ylälaita on täysin terävä, kun sitä katsoo seinää vasten. Lailliset ne ei tietenkään ole, mutta huomattavasti parempi ratkaisu ainakin omasta mielestä laittaa noihin xenonpolttimot, kuin vakioumpioihin.
Hintaa noilla Helloilla taitaa olla jotain 500€ pari, mutta eipä ole vielä kaduttanut hetkeäkään! Voisin joku kerta laittaa tuosta valokuviosta vaikka kuvan tänne näytille.

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 12.2.2008 11:51

Saa noita "tuning" umpioita puolet halvemmalla missä linssi lähivalo.
Esim FK annelinsilmä lamput missä lähivalo on linssillä niin 189e pari.
Tai FK design lamput linssillä 179e pari.
anneli kirkas
anneli tumma
design kirkas
design tumma

Sitten päästääkin siihen että onko jollain kokemusta, että meneekö noihin FK tuninki valoihi korkeudensäätö moottorit vakioista paikalleen?
Vai olisiko sitten aina kokonaa umpioiden vaihtoa leimalle? :D
Viimeksi muokannut hb81, 13.2.2008 16:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

torspot
-
Viestit: 48
Liittynyt: 14.5.2007 19:19

ViestiKirjoittaja torspot » 12.2.2008 16:03

Mulla on jotkut fk:t missä on linssi lähivalossa ja normaalit korkeuden säätömoottorit kiinni ja toimii.

opapopa
-
Viestit: 567
Liittynyt: 1.7.2007 17:02

ViestiKirjoittaja opapopa » 12.2.2008 17:16

Mulla jää lyhyet valot eli xenonit palamaan kun laitan pitkät valot eli halogeenit päälle, vähän häiritsee. En koskaan katsonut ennen xenoneiden asennusta että sammuuko lyhkäset jos pitkät laittaa päälle. Liekö toi normaalia?

Pekka
ffp jäsen
Viestit: 2188
Liittynyt: 16.7.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Pekka » 12.2.2008 17:22

On normaalia.

Ville.P
-
Viestit: 76
Liittynyt: 27.6.2007 18:25

ViestiKirjoittaja Ville.P » 12.2.2008 18:05

hb81: Onko kenelläkään oikeesti kokemuksia noista fk:n valoista xenoneilla? Kuulin vaan, että ei ne valot ainakaan halogeeneillä oikein toimi, vaan kuvio olisi jopa huonompi kuin vakioumpiolla! Yhdet fk:n valot omistaneena voin vaan todeta, että köyhällä ei ole vara ostaa p*skaa;) Eli itse ostin suosiolla kunnolliset valot eteen, kun niillä tuntuu olevan hiukan vaikutusta tuohon näkyväisyyteen...

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 12.2.2008 18:33

Juu ei o kyllä kokemuksia noista FK valoista.
Onko oma kokemuksesi noilla linssi lyhkäsillä vai normi heijastin pinnoilla?
Noi linssithän tekevät tarkemman rajan eikä hajavaloa pääse pitkin taivaita menemään niin paljoa.

Asiasta omaan... Oli kiva ruisaa täysin pimeessä kelissä ja pistää pitkät päälle =)
Toki ihan hiiren verran ärsyttävä ominaisuus tuo hitaasti syttyminen.
Onneksi lyhkäset jää kuitenkin palamaan kun pitkät pistää päälle.
Vielä kun olisi lunta että pääsis kunnolla valasee koko tienoota :D

NJo
-
Viestit: 1874
Liittynyt: 26.9.2003 20:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja NJo » 12.2.2008 20:20

Minulla on Borassa FK:n nuorisovalot, joissa lähivalo on linssillä, ihan hyvin on toimineet. Lähivalon kuvio on kelvollisen tarkka ja kaasupurkausvalojen kanssa ovat toimineet ihan hyvin.

Ville.P
-
Viestit: 76
Liittynyt: 27.6.2007 18:25

ViestiKirjoittaja Ville.P » 12.2.2008 20:55

Itsellä ei ole ollut fk:n valoja ollenkaan keulalla, mutta takavaloina oli. Eli jos hb81 sitä tarkoitit.. Ja tällä hetkellä omat kokemukset on xenoneilla nimenomaan linssiumpiosta lähivaloissa.

topi
-
Viestit: 452
Liittynyt: 23.7.2003 13:11

ViestiKirjoittaja topi » 12.2.2008 21:55

Onkos muuten nelosgolfiin saatavilla valoja, joissa on tummaoptiikka ja linssivalot lyhkäsissä, mutta ei mitää enkeleitä sun muita turhuuksia? Vai onko ainoa vaihtoehto hankkia oem-xenonit ja maalailla niistä heijastamattomat osat mustiksi..

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 12.2.2008 22:00

Tottahan tuo, mutta omat on vedeltä ja lialta suojatuilla liittimillä

Kovin usein nuokin liittimet vuotaa, eipä muunlaisia ballasteissa ole käytetykään.

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 12.2.2008 22:17

Onkos muuten nelosgolfiin saatavilla valoja, joissa on tummaoptiikka ja linssivalot lyhkäsissä, mutta ei mitää enkeleitä sun muita turhuuksia? Vai onko ainoa vaihtoehto hankkia oem-xenonit ja maalailla niistä heijastamattomat osat mustiksi..


eikös nuo mun aikasemmin linkkaamat tummat fk design valot ole semmoset mitä kuvailit?

topi
-
Viestit: 452
Liittynyt: 23.7.2003 13:11

ViestiKirjoittaja topi » 12.2.2008 22:25

^ katos, niinpä näkyy. Mut ovat nuoki aika karkeen näköiset ku nuo villku ja sumari on tuolla päässä.

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 13.2.2008 16:49

Sain vastauksen FK:n valoista.

FK Angel Eye-ajovaloissa on paikat korkudensäätömoottoreille ja E-hyväksyntä, mutta Design-ajovaloissa ei.


Harmillista kun meinasin ostaa nuo design valot.

jyrki86
-
Viestit: 146
Liittynyt: 3.4.2007 11:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja jyrki86 » 14.2.2008 12:10

Hei jälleen viikolla tuo työ rupeama sellaista ettei paljon aikaa jää paneutua kysymyksiin:D itsellä kokemusta sekä vakio lyhdyistä että fk:n - tummapohjaisista enkelistä.. korkeuden säätö moottorit käy alkuperäisistä lyhdyistä.. laittaessa kehotan olemaan aika tarkka. nuo fk:n
moottorien kiinnityspaikat on sieltä tuonnepäin! ja muistakaa ottaa umpion sisästä lukituslanka auki! muuten moottori työntää itsensä umpion sisään kurkkimaan. (kokemusta tuostakin)

Xenoneilla nuo fk himpun huonommat valaisemaan kun orkkikset, ja mitä laillisuuteen niin tekevä mies kiertelee konttorin miehelle niin pitkään että konttorillakin ollaan jo valmiina ostamaan samanlaisia:D:D:D

jyrki86
-
Viestit: 146
Liittynyt: 3.4.2007 11:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja jyrki86 » 14.2.2008 12:11

ja noissa FK:N tuikuissa palaa pitkillä myös lyhkäiset. kun taas orkkiksissa ne on sammuksissa!

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 14.2.2008 16:09

Vakio valoissa kyllä lyhkäset pysyy päällä kun pitkät kytkee päälle.

ringali
-
Viestit: 74
Liittynyt: 12.5.2007 12:53

ViestiKirjoittaja ringali » 5.3.2008 16:16

Laitoin jo kysymykseni toiseen topicciin, mutta laitampa vielä tähänkin jos asialle löytyis ratkaisua nopeammin. Elikkäs itelläni on 4kopan golffi, johon asensin ite jälkiasennuksena xenonit. Sellanen ongelma on, kun laittaa auton käyntiin niin vasemmanpuoleinen xenon vain syttyy. Miksihän näin? Eikö riitä virta käynnistämään autoa ja sytyttämään xenoneita samanaikaisesti. Jos autoon tultaessa ensin laittaa parkit, sen jälkeen strarttaa auton ja kääntää ajovalot päälle niin molemmat saattavat syttyä samanaikaisesti, ei kuitenkaan joka kerta, esim aamuisin pakkasella. Ajossa taasen huomaa pienen montun jälkeen oikeanpuoleinen xenon (siis se xenon joka piruilee muutenkin) ikäänkuin värähtää, ja valon väri muuttuu selvästi vihreämpään. Ajon aikana taasen saatta yllättäin muuttua takasin oikean väriseksi, jonka jälkeen enemmän tai vähemmän vihreään suuntaan. Missähän on vika? Ballastissa vai missä? Sytytin otettu kertaalleen irti, ja virta otettu sille suoraan akusta, ja sillon kyllä syttyy iloisesti. Jos jollain on ollu samantyylistä ongelmaa, tai tietää missä mättää, niin apuja kaipailen.

J.Lempinen
-
Viestit: 55
Liittynyt: 13.10.2003 21:13

ViestiKirjoittaja J.Lempinen » 5.3.2008 18:14

kaveri käynnisteli joskus xenonit päällä autoo ja ei ne kovin kauan kestä...sytkät hajoo aika nopeesti silleen...

Ville R
-
Viestit: 1225
Liittynyt: 23.7.2003 15:34

ViestiKirjoittaja Ville R » 5.3.2008 18:53

Meillä on duunissa iät ajat laitettu ksenon-lisävaloja vilkkumaan hälytysvalojen tahtiin, eikä sytkiä ole niistä mennyt ollenkaan.

J.Lempinen
-
Viestit: 55
Liittynyt: 13.10.2003 21:13

ViestiKirjoittaja J.Lempinen » 6.3.2008 8:34

epäilen silti että se on eriasia kun se että autoa startataan ja jänniteen sahaamisen takia se xenini räpsyy...eihän alkuperäsissä xenon asennuksissa taida valot syttyä ennen starttia?

sit nuo xenonit antaa jonkinlaisia jännitepiikkejä ns takasipäin. esim. jos autossa on led parkit ja laitat xenonit ja ne sattuu käyttämämään samaa maadoituspiuhaa eli et se jatkuu toisesta toiseen ni hajoo se ledi.

4Motioner
-
Viestit: 430
Liittynyt: 20.12.2007 12:05

ViestiKirjoittaja 4Motioner » 6.3.2008 9:04

Nuo takaisinpäin tulevat piikit voi korjata esim. diodilla, mutta harvemmin tuollaista taitaa käydä?

jsahlman
-
Viestit: 832
Liittynyt: 23.7.2003 15:55
Viesti:

ViestiKirjoittaja jsahlman » 6.3.2008 10:14

Itsellä on omissa romuissa juuri nuo samat kauhuskenaariot käytössä. Toiseessa valot syttyy kun virrat laittaa päälle jo.

MItään vikaa ei ole ja noin ne saavatkin olla. Saan ainakin testattua kuinka kauan kestää ennenkuin hajoo. Ja ledeissäkin tuo kauhu skenaario käytössä molemmissa autoissa. Ja vielä pelaa yllättäen.

J.Lempinen
-
Viestit: 55
Liittynyt: 13.10.2003 21:13

ViestiKirjoittaja J.Lempinen » 6.3.2008 12:41

no en tiiä onko se niin harvinainen se piikki..tekee varmasti aina ku laitat xenonit päälle. mittaappa jänitteet jollakin analogisella yleismittarilla ni kerkeet näkee sen piikin minkä antaa...digitaalinen ei välttämättä kerkee reagoida. mut itellä paloi muutama sarja led parkkeja + yks angeleyes. ja kaverilla pari sarjaa.

teillä joilla vilkkumisen kans ongelmia niin suosittelen koittamaan et vedätte sen xenon sarjan maat suoraan RUNKOON erillisellä johdolla. sen jälkeen kestää myös ledi parkit yms.

-Onze-
-
Viestit: 583
Liittynyt: 21.4.2005 18:40

ViestiKirjoittaja -Onze- » 7.3.2008 19:00

Sillon ku ksenoni alkaa väriä vaihtamaan nii todennäköisesti alkaa xenonkaasu olla finaalissa lampussa, menossa siis rikki, eikä syty aina tai sitten se vilkkuu ajon aikana...

J.Lempinen
-
Viestit: 55
Liittynyt: 13.10.2003 21:13

ViestiKirjoittaja J.Lempinen » 7.3.2008 20:00

saman laiseen olen törmännyt ja uusi sarja oli...loppujenlopuksi oli kuitenkin sytkä vika.

jyrki86
-
Viestit: 146
Liittynyt: 3.4.2007 11:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja jyrki86 » 16.3.2008 13:50


jyrki86
-
Viestit: 146
Liittynyt: 3.4.2007 11:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja jyrki86 » 16.3.2008 13:52

tollaisella lähti itselläni tuo yksi silmäisyyden vika.. nuo sytyttimet käyttää jostain syystä parkkejen maata ja siitä syystä ei automaatti asennossa syty molemmat.. kannattaa hankkia ei ole vaikea homma asentaa. voin antaa neuvoja

td Rille
-
Viestit: 37
Liittynyt: 12.1.2008 16:39

ViestiKirjoittaja td Rille » 18.8.2008 20:37

Onko kenellekkään tullut semmoista ongelmaa xenonien asennuksen jälkeen, että kaukovalojen merkkivalo palaa silloinkin kun on pelkät lähivalot päällä, himmeämmin tosin mitä normaalisti?Toinen ongelma on että parkit ei pala ollenkaan.Eli kauko ja lähivaloille asennettu xenonit 35 ja 50 wattiset? Auto on IV Golf.

vwmotorsport
-
Viestit: 12
Liittynyt: 16.3.2006 13:11

ViestiKirjoittaja vwmotorsport » 30.10.2008 10:03

Sillon jos palaa kaukovalojen merkkivalo koko ajan niin PLUS ja MIINUS piuhat ballasteille väärin päin.

td Rille
-
Viestit: 37
Liittynyt: 12.1.2008 16:39

ViestiKirjoittaja td Rille » 9.11.2008 13:58

Ongelma ratkesi kun laittoi 10 watin vastukset molemmille puolille, piuhoja en huomannut tarkistaa. Yksi probleema olis vielä, radio kuuluu huonommin kun xenonit on päällä,tuntuis että johtunee ballasteista pystyyköhän asialle tekemään jotain?

jyrki86
-
Viestit: 146
Liittynyt: 3.4.2007 11:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja jyrki86 » 9.11.2008 20:28



Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 25 vierailijaa