Motonet - laatuosaa vai laadutonta kuraa?

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

DyyD
-
Viestit: 123
Liittynyt: 29.12.2005 18:59

Motonet - laatuosaa vai laadutonta kuraa?

ViestiKirjoittaja DyyD » 27.1.2008 7:51

Hei!

Koetin haulla etsiskellä, mutten ainakaan suoraan nähnyt vastaanvankaltaista keskustelua.

Tuli aika tehdä jarrulevyjen ja palojen vaihto IV Golffin keulalle. Olen tuossa kysellyt hintoja niin marmoritiskiltä kuin muualtakin. Hämärästi muistan kuulleeni jonkun joskus sanovan, että Motonetin osat olisivat kohtuu laadukkaita. Pitääkö tämä väite siis paikkansa?

Vertailuksi: Marmoritiskillä etulevyt ja palat olisivat yhteensä 250 €, kun Motonet hoitaa saman asian alle 95 €. Mielipiteitä otetaan vastaan. :)

A.Paaaho
-
Viestit: 400
Liittynyt: 9.9.2003 21:05

ViestiKirjoittaja A.Paaaho » 27.1.2008 8:12

Isot pojat on joskus kertonu että tarvike jarrupaloja tulisi välttää mutta itsellä nuo on ainakin pelannu ihan moitteetta.

DyyD
-
Viestit: 123
Liittynyt: 29.12.2005 18:59

ViestiKirjoittaja DyyD » 27.1.2008 8:16

Entäs sitten tarvikelevyt? Tuo 200 € levyistä on aika paljon jos sillä saa toisaalta sillä hintaa kolmet levyt ja taskurahaa.

quasi
-
Viestit: 39
Liittynyt: 16.4.2007 8:06

ViestiKirjoittaja quasi » 27.1.2008 8:48

Olen ostellut Motonetistä osia ja samaa kamaa myy adhd jne.. Motonetissa myös yleensä kalliimpi vaihtoehto myös joka saattaa olla sama kuin alkuperäinen, jopa tuotekoodi :) Ruotsalaisesta en kyl osta mitään.

Golf-8v
-
Viestit: 902
Liittynyt: 23.7.2003 16:41

ViestiKirjoittaja Golf-8v » 27.1.2008 9:20

Mä ostin normi varaosapuljusta Audi A3:een etulevyt ja palat. Maksoivat yhteensä 218e mutta jarrulevyt olivatkin ZImmermannin reikälevyt joten paljon kalliimmat kuin nuo tavalliset. Olen myös kuullut jonkin verran että noissa alkuperäisissä ainakin olis taipumusta mennä aika herkästi kieroon. Siksi Audinkin kohdalla päädyin Zimmermanniin.

Enkä kyllä löytänyt hintaasi sopivia levyjä motonetin sivuilta:

Bora/Golf-IV:
Eteen JÄÄHD Ø256mm 1,4/1,6/SDi --99. . . . . . . . . . . . 22-5667 29.90
Eteen JÄÄHD Ø280mm 1,4/1,6/SDi 99--. . . . . . . . . . . . 22-5668 29.90
Eteen JÄÄHD Ø280mm 1,8/2,0/1,9TDi (ei 1,8-Tbo/1,9TDi-96kW) 22-5668 29.90
Eteen JÄÄHD Ø288mm 1,9TDiPD-96/110kW. . . . . . . . . . . 22-5669 32.90
Eteen JÄÄHD Ø288mm 1,8-Turbo/2,3-VR5. . . . . . . . . . . 22-5669 32.90
Eteen JÄÄHD Ø312mm 2,8. . . . . . . . . . . . . . . . . . 22-5882 59.50
TAAKSE (ei 4WD). . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 22-5670 14.90
TAAKSE 4motion (EI jos jäähd.). . . . . . . . . . . . . . 22-5900 24.50

Zemial
-
Viestit: 1561
Liittynyt: 23.7.2003 19:53

ViestiKirjoittaja Zemial » 27.1.2008 10:00

Mitä tuolta on itse osia ostellut niin se "halpa vaihtoehto" on ollut Brembon tekele ja se kalliimpi vaihtoehto Ate:n tekele.. että ei sitä yhtään sen kummempaa ainakaa marmoritiskiltä löydy. Ad:lta kun ostin jarrulevyt joskus niin paketti oli ad:n oma, mutta sisällä levyjen nurkassa luki Brembo. Eli ihan samoilta toimittajilta tulee osat marmoritiskille ja tarvikekaupoille. Molemmissa paikoissa saa pelata tuurilla.

DyyD
-
Viestit: 123
Liittynyt: 29.12.2005 18:59

ViestiKirjoittaja DyyD » 27.1.2008 10:06

Olenko sitten tulkinnut muka hinnastoa väärin:

Eteen JÄÄHD Ø280mm 1,8/2,0/1,9TDi (ei 1,8-Tbo/1,9TDi-96kW) 22-5668 29.90

Eli kaksi kappaletta noita on 60 €, siihen 32 € palat niin ollaan alle 95 €. Taidanpa tuonne sitten hilpasta, samahan se on. Jos haluaa oikeen vimosen päälle niin käy ne orkkispalat ostamassa sitten wolkkarilta.

Golf-8v
-
Viestit: 902
Liittynyt: 23.7.2003 16:41

ViestiKirjoittaja Golf-8v » 27.1.2008 11:10

Juu tuollaiset hinnat ainakin minä löysin kyllä sen pitäs ymmärtääkseni kutinsa pitää...

DaFox
-
Viestit: 54
Liittynyt: 24.11.2005 17:14

ViestiKirjoittaja DaFox » 27.1.2008 12:11

En voi ainakaan "ADHD"n omia paloja suositella kellekkään.. :)
Girlingit ym. laatuplat ei paljoa enempää maksa, tässä tapauksessa sijoittaminen kannattaa.

Kaikki niiden AD varaosapuljujen omat levyt on Bremboa, osassa on brembon paketitkin - osassa ad:n omat. (tieto peräisin niiden sivuilta)

Finnhopper
-
Viestit: 262
Liittynyt: 23.9.2005 8:23

ViestiKirjoittaja Finnhopper » 27.1.2008 12:49

Omassa 1.9TDI:ssä olleet 'motonetin jarrut' eli palat ja levyt joka nurkassa varmaan jo >60tkm ja hyvin on pelanneet. En kyllä muista minkä firman helyjä ovat, mutta ihan noi edukkaammat mitä listalta löytyy.

weetu
-
Viestit: 11
Liittynyt: 25.3.2004 22:36

Golf IV umpio

ViestiKirjoittaja weetu » 11.2.2008 22:46

Laakkosella 175 euroa (en tartte kahta. "Se onkin yhden hinta". Näkemiin)
Motonetissä sama Valeon umpio 57 euroa. Vaihdoin alle tunnissa sen kun oli apupoika puskurin irroituksessa avustamassa.

Fille
-
Viestit: 735
Liittynyt: 31.7.2003 22:31

ViestiKirjoittaja Fille » 11.2.2008 22:52

Osaset kaupasta tarttui matkaan Brembo- kirjanen(10 sivua tms) .
Siinä neuvottiin uusien jarrujen "sisäänajo".
?? Newöhööd :D
Ehkä tuon vuoksi joillain uudetkin "tarvike jarrut" vemputtaa, jos ei oo jarruteltu aluks oikein ?

Juvonen
-
Viestit: 1693
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 11.2.2008 23:14

Itse kävin paikallisesta special importista hakee TRW palat ja Top Ranin paketissa olevat levyt. Eikä juurikaan maksanu enempää kuin motonetissä.

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 12.2.2008 0:39

Kannattaa muistaa, että esim. Motonet valitsee toimittajansa sen mukaan mistä halvimmalla saa. Muissa tarvikeputkissa usein saat itse valita otatko halvimman paskan vaiko sen laadukkaamman version. Motonetin osa voi siis olla ihan laadukas tarvike, tai sitten verkonpainona parhaiten toimiva mikälienee. Huonoja jarrulevyjä / paloja / puslia / tukivarsia minä en ainakaan ostaisi.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 12.2.2008 15:32

^Enemmänkin se on maahantuoja, eli Koivunen joka hommaa tavaraa sieltä mistä halvimmalla saa ja Motonet saa mitä Koivusella sattuu varastossa olemaan. Sama pätee moneen muuhunkin varaosaputkaan, harva itse tuo tavaraa maahan. Ja kuten edellä jo todettiin, joissakin osissa Motonetilla on kaksi vaihtoehtoa, halpa ja hyvä. Halvempia en ole ostanut, mutta nuo laadukkaammat vaihtoehdot ovat olleet toimivia. Jarrupalat Ferodoa, tms.

Lisäksi muuten Motonetilla ja AD:lla on sama omistaja (Broman), ei liene suurta eroa valikoimissa ja hinnoissa.

E: Ostin muuten viimeksi Biltemasta jarrulevyt kun Motonettia ei vielä kaupungissa ollut. Hinta oli edullinen ja >150tkm ovat moitteetta kestäneet. Sieltäkin saattaa siis tuurilla saada asiallista tavaraa, vaikken sittemmin olekaan varaosia ko. putkasta ostellut.

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 12.2.2008 15:38

juur kaverin opelitskiin vaihdoin jakopään hilut ja vesipumpun niin kaikki oli alkuperäsiä opelin hiluja, hiukan vaan eri hinnalla

opapopa
-
Viestit: 567
Liittynyt: 1.7.2007 17:02

ViestiKirjoittaja opapopa » 12.2.2008 17:03

Merkkihuollotkin käy usein hakemassa osioa motonetistä jos ei satu olemaan itsellä hyllyssä huollon tai korjauksen aikana. Itse en kyllä motonetistä osta mitään autooni jatkossa, aika ensimmäisiä kertoja nyt kun olen sieltä jotain ostanut ja tuli hetti sutta ja sekundaa, ei ollut ilmansuodatin sinnepäinkään että sen ois golffiin saanu asennettua, raitisilmasuodatin sentään meni paikalleen, sekin jonkinveerran heikomman näkönen kun vw alkuperäinen. En kyllä mitään jarruja ostais motonetistä. Onhan tossa lisäksi kokemus yhdestä parinkympin kaukoputken, joka ei toiminut mitenkään, ei edes kiikarina toiminut kun ei nähnyt mitään läpi.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 12.2.2008 21:04

Motonetin osien käytössä onkin oleellista että pääsee näkemään tavaran ennen ostoa. Niin mä aina teen.

Babar
-
Viestit: 2730
Liittynyt: 23.7.2003 14:35

ViestiKirjoittaja Babar » 12.2.2008 23:35

SS kirjoitti:Enemmänkin se on maahantuoja, eli Koivunen joka hommaa tavaraa sieltä mistä halvimmalla saa ja Motonet saa mitä Koivusella sattuu varastossa olemaan. Sama pätee moneen muuhunkin varaosaputkaan, harva itse tuo tavaraa maahan.

Juurikin näin. Tavaraa menee myös ihan "merkkiliikkeisiin". Koivusen pakoputkissakin lukee tarrassa Mufflex, se on vain Koivusen oma merkki mikä on läntätty joka putkeen, oli se sitten alunperin Bosal tai vaikka Walker.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 13.2.2008 13:47

En kyllä mitään jarruja ostais motonetistä.
Aika karkea yleistys, suureen osaan autoja Motonetista saa ihan laatuosia, ATE:n jarrulevyjä, Ferodon paloja tms.

E: Suotta Motonettia mollataan, samaa tavaraa siellä on kuin muuallakin. Motonetilla ei ole omaa varaosa"brändiä" kuten esimerkiksi Biltemalla joka tuo itse tavaraa maahan ja valmistuttaa ainakin osan itse omalla logollaan leimattuna.

E2: Jos se Motonetin osa ei sovi tai vaikuttaa muuten vaan huonolaatuiselta, niin ainahan sen voi palauttaa tai vaihtaa toiseen. Sama toki pätee muihinkin varaosaliikkeisiin.

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 13.2.2008 15:08

Motonettia usein haukutaan siitäkin syystä, koska usein heidän tiedot / halunsa tietää osien sopivuuksista on melkolailla rajoittunut. Esim. ostat 200 20v Audiin alatukivarren, jonka myyjän mukaan pitäisi sopia, loppuviimeksi kädessä on pre facelift 100:n tukivarsi, joka ei käy 88-> ajokkiin. Motonethan ei palauta asiakkaalle rahoja, vaan asiakkaan tulee ostaa vaikka kokorahalla makeisia / tuningkrääsää tms rojua Motonetista.

Itse ainakaan en joskus kun kysyin mikä on osan X valmistaja, saanut muuta vastausta kuin sen että se on merkkiä N jota sattuu sillä ja sillä tukkurilla olemaan ja mikä nyt sattuu tulemaan.
Muut varaosaliikkeet vastaa ko. kysymykseen yleensä kertomalla onko osa se mikälie italiaano vaiko saksalainen OEM laatutuote.

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 13.2.2008 15:15

^Kyllä mä ainakin olen saanut Motonetistä rahan takaisin, jos osa ei ole sopinut.

4Motioner
-
Viestit: 430
Liittynyt: 20.12.2007 12:05

ViestiKirjoittaja 4Motioner » 13.2.2008 15:27

Motonet palauttaa rahat jos heillä ei ole sopivaa osaa antaa tilalle. Jos ovat vain antaneet väärän osan ensin niin eivät palauta rahoja jos valikoimassa olisi myös sopiva osa.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 13.2.2008 20:00

Ja jos ei saa rahoja niin saa hyvityskupongin jonka voi käyttää sitten kun taas jotain joskus tarvitsee, ei sitä ole heti pakko törsätä.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 13.2.2008 20:00

Ja kyseinen lappu on vuoden voimassa ja käy kaikissa myymälöissä.

Sellanen just lompakossa :)

Late
-
Viestit: 249
Liittynyt: 23.7.2003 8:08

ViestiKirjoittaja Late » 13.2.2008 20:14

Itse olen aina maininnut, että Italialaisia "laatuosia" jos on, niin en sitten sellaista halua. Ovat joskus myyneet eioota, mutta useimmin olen saanut käteeni sakemannin osan.

Aina on palvelu pelannut ja paikkana Pirkkala.

PikkuG
-
Viestit: 166
Liittynyt: 28.7.2003 7:03

ViestiKirjoittaja PikkuG » 10.6.2008 10:36

Motonetista pääosin hyvää sanottavaa, halvalla ei voi saada hyvää jne, mutta näihin palautusasioihin liittyen:
Ostin lähes vuosi sitten (17.7.07) Motonetista Poloon Aten PowerDisc etujarrulevyt (yht. 160e). Ajelin loppukesän normaalia ajoa muutaman tuhat km ja talven auto seisoi ulkona. Keväällä käyttöönotettaessa huomasin, että etujarrut ravistaa, mutta ajattelin että johtuu levyihin kertyneen pintaruosteen takia. Pintaruosteet lähti ensimetreillä, mutta ravistus jäi, eli menikö levyt kieroksi talven aikana auton ollessa seisonnassa??

Eilen kävin kysymässä Motonetista onnistuuko kierojen levyjen palautus/vaihto, koska vielä ei ole kulunut yhtä vuotta ostohetkestä. Info-tiskin sälli sanoi, että jos levyissä olisi ollut materiaali/valmistusvirhe olisi ne menneet kieroiksi jo heti parin viikon ajon jälkeen, lähes vuoden kuluttua on turha yrittää palauttaa/vaihtaa. Mitä mieltä olette, vuoden takuu on vuoden takuu (17.7.08 asti)?

Samoja Aten levyjä en Motonetista enää osta, mutta jotkut levyt pitäisi saada nopeasti tilalle jos aion kuukauden sisällä nuo kierot levyt Motonetin tiskille palauttaa.

leevi
-
Viestit: 1048
Liittynyt: 24.7.2003 16:39

ViestiKirjoittaja leevi » 10.6.2008 13:14

^ Kantsii katsoa myös satuloiden kunto. Voi olla esin liukujat juntturassa vaan. On tullut työnpuolesta törmättyä noihin "kieroihin levyihin" mutta syy onkin löytynyt useasti jumittavasta satulasta.

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 10.6.2008 14:00

yleensä ne on silti jo väännelly levyt eli joutuu vaihtamaan kummiskin... mut tosiaan harvemmin itte levyissä on vika...

Tyre_87
-
Viestit: 19
Liittynyt: 25.7.2008 18:01

ViestiKirjoittaja Tyre_87 » 25.7.2008 18:49

Vw:n palat voitti joko tuulilasin tai tm:n vertailun aikoinaan..
Motonetin palikoista ei oo kokemusta..
Ite aattelin jotain greenstuffin paloja tai vastaavia vähän pölyttäviä seuraavaks..

HVM
-
Viestit: 852
Liittynyt: 16.12.2007 17:35

ViestiKirjoittaja HVM » 25.7.2008 19:38

Uudetkin levyt saa todella äkkiä kieroiksi jos ei huolehdi niiden vaihdon yhteydessä siitä että jarrusatulat liikkuvat kunnolla ja levyä jarrutetaan samalla voimalla sen molemmin puolin. Kertajarrutus rapakossa ja valmista tuli.

Veikkaan vian olevan siis jarruissa eikä levyjen laadussa.

Una
-
Viestit: 992
Liittynyt: 15.2.2004 16:58

ViestiKirjoittaja Una » 25.7.2008 20:20

Myös kiero napa vetää uuden levyn melkeen heti kunnon jarrutuksessa sohloksi.

jerrij
-
Viestit: 1232
Liittynyt: 24.7.2003 0:45

ViestiKirjoittaja jerrij » 25.7.2008 22:37

Ihan hyvä laatusta tavaraa on itelle tullu motonetistä.

poffi
-
Viestit: 86
Liittynyt: 21.9.2007 21:30

ViestiKirjoittaja poffi » 26.7.2008 10:38

ite ostin motiksesta raidetangot väliaikaisesti kun orkkikset meni tilaukseen siis leimaa varten. ekat ongelmat tuli kun alettiin kulmia säätämään meinas loppua kierteet kesken nippa nappa onnistui huom. toinen raidetanko oli made in italy joka kesti ja toinen oli pussissa jossa ei ollut minkäänlaisia merkintöjä. no ajelin siinä noin 3 kuukautta ja kun emäntä oli karauttanut auton etukelkan johonkin monttuun hiekkatiellä niin nostin auton ylös ja kappasvain tämän nimettömän raidetangon suojakumi olikin jo paskana. orkikset vaan tilalle (trw) ja eiköhän kestä. ai niin autohan on 89v. kakkis jossa oli alkuperäiset raidetangot kumit edelleen ehjät eikä väljää! mutta kun toi etukelkka alkoi näyttää mätämisen merkkejä niin aattelin että laitetaampa koko eturipustus samalla uusiksi eli uusi etukelkka alatukivarret ja raidetangot.että näin.

sambasa
-
Viestit: 22
Liittynyt: 21.1.2008 21:52

ViestiKirjoittaja sambasa » 22.1.2009 22:11

Itse ostin tuossa joku aika sitten motonetistä jarrupalat golffiin, alkoi saatananmoinen kitinä kuulumaan jarruista.. Oli vissiin aika kovaa seosta tms. vaihdoin sitten alkuperäisiin mitkä taisi olla yhteensä 16€ tarvikkeita kalliimmat ja loppu kitinä!!

MarkusS
-
Viestit: 39
Liittynyt: 28.8.2006 8:57

ViestiKirjoittaja MarkusS » 23.1.2009 23:57

Mielestäni on turha sanoa että Motonetin tai Bilteman osat ovat huonoja, ne ovat kaikki yksilöitä jopa per erä, joten ostajan on oltava skarppina kun kaveri tuo osan tiskille. Monta kertaa esillä on ollut alkuperäinen Boschin tai vastaavan ison brandin osa, täysin sama kuin "marmoritiskillä" ja joskus on ollut jotain muuta. Takuuasiat ovat standardikamaa, niistä kannattaa pitää kuluttajana huolta. Hyvistä kokemuksista kannattaa täällä jakaa tietoa!

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 24.1.2009 0:44

juu aina tarvii kattoo mitä saa, samaa kikkaretta voi olla hyllyssäkin 3 jopa 4 eri valmistajaa, motonet tilailee joka kerta sieltä mistä halvimmalla saa, osa osista on silti jopa alkuperästä, merkit vaan poistettu

sike
-
Viestit: 165
Liittynyt: 20.10.2003 17:08

ViestiKirjoittaja sike » 24.1.2009 6:45

Sama on mistä osan ostaa. Tarvikeosana saa laadukasta osaa ja sitten tätä halpaa vaihtoehtoa mistä on huonoja kokemuksia. Muttei sitä tarvi ottaa halvinta vaan pyytää todellakin tämän laadukkaamman version. Sama kaikis varaosaliikkeissä.
Motonetilla on myös oma kanava millä se tuo osia maahan. On jonkin verran tullut vastaan sellaisia osasia mitä et muualta saa tarvikkeena ainoastaan marmoritiskiltä. Mutta ainakin vaijerien suhteen maksan 50ekee alkuperäisestä joka kestää kuin motonetin 13 ekee ja kestoikä 1,5 kk.

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 24.1.2009 8:29

aika iso osa tulee silti ihan normipuljuilta esim : jaoy, startax örum,koivunen ym, Paljon on osia mitä itelle tutut kauppiaat ei ota edes hyllyyn, esim just italialaiset nivele millä ei enään seuraavasta katsastuksesta pääse läpi ;) kyllä se laatu ja hinta hiukan menee hiukan edes käsi kädessä

Simeoni
-
Viestit: 536
Liittynyt: 26.10.2008 7:11

ViestiKirjoittaja Simeoni » 24.1.2009 10:16

Joo, no mun mielestä ei yhden varaosahankinnan perusteella kannata ruveta tekemään mitään yleisjohtopäätöksiä. Ja onko kaukoputkella jokin yhteys niihin varaosien laatuun?
Ei mun mielestä.
Ite tullu hommattua Motonetista noin neljän vuoden ajan varaosat autoihin eikä niissä ainakaan ole laatu pettäny että ovat toimineet. Esim. pari viikkoa sitten kävin hakemassa vakaajatangon koripuslat, kappas vain, olivat saksalaiset bilsteinit, kun taas autossa kiinni olleet alkuperäiset puslat olivat mallia made in spain.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 24.1.2009 10:16

Menee menee, mutta nyt kun motonet tuli kaupunkiin niin näkee mitä ostaa, esim QH (quetin&hazel tms) iskareita ja kytkinpaketteja näyttää motonetin hyllyssä olevan, ihan laatumerkki joka ainakin mulle on tuttu kytkinpaketeista, jarruosissa motonet myy merkkinä Delphi.
Viikolla tuli haettua muutama osa mersuun, etupään puslat oli Febi Bilstein eli laatutavaraa,mittarivaijeri oli myös made in germany.
Ajovalot näyttää hyllyssä olevan Depo -merkkiä.
Mutta tuurista se on kiinni mitä saat, myyhän autotarvikeliikkeetkin King ym tarvikelaakereita ym.
Kyllä mua hieman kummastutti kun merkkiliikkeestä termostaatin hain, siellä ne oli muovilaatikossa kasassa ilman mitään pakkausta.

opa
-
Viestit: 491
Liittynyt: 23.7.2003 21:32

ViestiKirjoittaja opa » 24.1.2009 11:16

Nyt kun varaosista keskustellaan ni onko muilla samanmoisia kokemuksia motonetin pakoputkien kannatin kumeista?
Meinaan nyt on kokeiltu käyttää kyseisen firman merkkikohtaisia kannake kumeja sekä golf mk3 ja mk2 sekä työ kaveri vanhempaan saabiinsa.
Kaikissa kumeissa nyt ongelmana kestävyys eli repeilevät ja kumi menee ihan murusiksi jo parissa kuukaudessa.
Itse epailty et kumiseos on nyt vaihtunut hauraanpaan.

Sen verran vielä et jokaisessa autossa ollut alkuperäinen putki paikallansa eli ei mitään viri putkiä joiden paino olisi jotain muuta ku alkuperäisen.

Kiinostais et onko nyt ollut todellakin huonoa tuuria ja huonoa erää myynissä vai onko muutkin törmänneet samaan vikaan.

Kiinostaa myös jos joku on lähiaikoina hakenut noita esim. marmoritiskiltä et miten niiden kestävyys? Eihän noi motonetin kumit oikeen mitään maksa ja ne on vielä suht kivuttomasti vaihdettavissa mut jos jollain on antaa tietoa mistä varmuudella sais kestäviä kumeja ni tiedosta oltaisiin kiitollisia.

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 24.1.2009 11:36

Kiinostais et onko nyt ollut todellakin huonoa tuuria ja huonoa erää myynissä vai onko muutkin törmänneet samaan vikaan.

Aikoinaan yhteen kehonsiirtovälineeseen laitoin Simons cat- back putken, mukana tulleet kumit kesti viikon.
Vaihdoin alkuperäisen (lue alkuperäisen) ~10vuotta vanhan tilalle ja kesti niinkauan kuin ko. kehonsiirtoväline minulla oli elikkä ainakin 3vuotta.

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 24.1.2009 11:43

hyvin mahdollista että halvempaa seosta vaan =) kyllä sen joka palikasta melkein huomaa, esim 3 korisen etulippa tarvike ei kestä kolhuakaan ja alkuperänen itellä ollu väärään suuntaan taittuneena ku rattiin nukahdin ja ojaa kynnin niin oli kaksinkerroin eikä tarvinnu ku plompauttaa takasin ;) tietty noitakin lippoja saa 3 kipaletta yhden alkuperäsen hinnalla

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 24.1.2009 16:27

Kyllä mua hieman kummastutti kun merkkiliikkeestä termostaatin hain, siellä ne oli muovilaatikossa kasassa ilman mitään pakkausta.

Autonvalmistajat joskus pistää esim. termareita tulemaan vaan muovipussissa. Yleisesti on tullut 5kpl tai yli tilattuna isossa muovipussissa josta ne vaan pistetään muoviseen lootaa säilytykseen.
Iso säästö sekin on kun ei tarvitse kaikkea erillispakata. Riippuu automerkistä ja osasta. Bmw tykkää pakata hemmetisti muovipussiin(yhteen isoon) samaa osaa.

Sitten on nää tietyt automerkit joilla pakkaus ampuu yli. Esim Subarulla tulee pieninkin muovinippeli erillismuovipussissa. 28kpl tilasin asiakkaalle pieniä muovikiinnikkeitä, tuli joka ikinen omassa pussissaan. Tuli mieleen että ei kauhean halpaa ole ja ympäristöystävällistä.

cool blue
-
Viestit: 1015
Liittynyt: 27.7.2003 20:45

ViestiKirjoittaja cool blue » 24.1.2009 18:50

Noi kumiosat on sellaisia mitä en välttämättä lähtisi Motonetista ostamaan. Kaverin Ventoon vaihdettiin se ruiskun kumilaippa Motonetin versioon ja sehän kestikin peräti 2kk. Seuraava olikin sitten originaaliosa 2v takuulla ja nyt on kestänyt.Hintaeroa oli muutama kymppi.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 1.2.2009 15:32

Tuli tuossa haettua palikkaa äiteen mersuun ja muuten ihan ok paitsi mittarinvaijeri ei sopinut sitten alkuunkaan.
Mittarin taakse tulevassa päässä noin 20mm pitkä prässätty holkki oli 4-5mm liian lyhyt eli ei kiinnitysmutteria kierteille millään. Lienee sekundakappale koska vaan 1 vaihtoehto luettelossa.
Etuvakaajan kumipuskat oli saksalaiset Febi Bilstein, samoin virtalukon runko.

MarkusS
-
Viestit: 39
Liittynyt: 28.8.2006 8:57

ViestiKirjoittaja MarkusS » 29.4.2009 23:16

Kumilaipoista itsellä seuraavanlainen kokemus: Kyseessä oli 2E2 -kaasarin laippa ja joskus jo (pariinkin kertaan) vaihdettu. Alkoi falskaamaan joten kävin suosiolla hakemassa yli kuudenkympin laipan marmoritiskiltä. Lähempi tarkastelu paljasti, että vanhassa luki "Made in Germany" - mutta siinä oli imusarjan puolella tiiviste"renkaana" ainoastaan kiinteä kuminen nystyrä, joka oli antautunut - toisin kuin toivottavasti-ei-rapeassa-ranskalaisessa (!) jonka sain siis merkkiliikkeestä pari-kolme kertaa kalliimmalla. Siinä oli kunnollinen urassa oleva O-rengas, vähän samaan tyyliin kuin lohkon etupuolella olevassa muovisessa vesilaipassa jossa lämpötila-anturit ovat kiinni, jos tiedätte. Suosittelen siis katsomaan laippaa tarkemmin ja miten se tiivistyy. Harmi kun ei tullut otettua kuvaa - ero oli päivänselvä.

Simeoni
-
Viestit: 536
Liittynyt: 26.10.2008 7:11

ViestiKirjoittaja Simeoni » 30.4.2009 10:30

Kumilaipoista itsellä seuraavanlainen kokemus: Kyseessä oli 2E2 -kaasarin laippa ja joskus jo (pariinkin kertaan) vaihdettu. Alkoi falskaamaan joten kävin suosiolla hakemassa yli kuudenkympin laipan marmoritiskiltä. Lähempi tarkastelu paljasti, että vanhassa luki "Made in Germany" - mutta siinä oli imusarjan puolella tiiviste"renkaana" ainoastaan kiinteä kuminen nystyrä, joka oli antautunut - toisin kuin toivottavasti-ei-rapeassa-ranskalaisessa (!) jonka sain siis merkkiliikkeestä pari-kolme kertaa kalliimmalla. Siinä oli kunnollinen urassa oleva O-rengas, vähän samaan tyyliin kuin lohkon etupuolella olevassa muovisessa vesilaipassa jossa lämpötila-anturit ovat kiinni, jos tiedätte. Suosittelen siis katsomaan laippaa tarkemmin ja miten se tiivistyy. Harmi kun ei tullut otettua kuvaa - ero oli päivänselvä.


Juu, tarvikeosien kanssa täytyy olla myös tarkkana niiden "muodon" suhteen. Paras mutta ei aina mahdollinen tapa on ottaa vanha osa mukaan ja tiskillä verrata osia toisiinsa. Aina ei ne tarvikeliikkeen kirjatkaan anna oikeaa osaa tms.
On kylläkin merkkiosienkin kanssa tullut tehtyä samalla tapaa, esim. laakereita hankkiessa laakeriliikkeestä.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 2.5.2009 18:05

AAM -koneeseen tuo ruiskun kumilaippa kustantaa merkkiliikkeestä 50-60e.

Aleksi-
-
Viestit: 282
Liittynyt: 29.6.2008 16:42

ViestiKirjoittaja Aleksi- » 3.5.2009 19:26

Olkaa pojat onnellisia että ajatte sakemmannin valmistamilla koslilla :D

Tullu vastaa noita ranskalaisia joissa jarrut on mitä on :D
Esim levyjen halkasija tai paksuus saattaa muuttua 2mm tms kesken mallisarjan/ vuoden.

Yks tapaus oli kun partneriin uudet levyt/palat ja oli ihan oikeen näköset ja kun rupes satulaa kiristämään ni veti levyn lukkooon, levy 3mm liian paksu :D

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 3.5.2009 20:10

Lisää ranskalaistarinoita;
kaverin faijalla oli relluihin erikoistunut korjaamo, reilut 10v sitten yhdestä rellu 9 (tai 11:sta) löytyi toisesta takapyörästä girlingin ja toisesta bendixin jarrut, eikä näyttänyt jarruja avatun aiemmin. Osat ovat vielä fyysisesti aivan erilaiset, lienee Pierrellä mennyt linjalla puurot ja vellit sekaisin :D

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 3.5.2009 21:18

Hyviä ranskalaisia saa vaan grilliltä, no ei vaiskaan, muutamalla kaverilla on Pököttiä ja Rellua ollut ja hyvin ovat toimineet, onhan Volkkarillakin niitä maanantai kappaleita, meillä taitaa olla ainakin yx joka nyt remppaamisen jälkeen alkaa olla toimintakunnossa.

Mikkipappa
-
Viestit: 46
Liittynyt: 8.9.2005 19:42

ViestiKirjoittaja Mikkipappa » 5.5.2009 7:12

Pitäisi kolperoon vaihtaa jarrurummut niin varaosaliikkeessä ne maksaa +40euroa kpl ja motonetissä melkein 20e halvemmat.. Joten taitaa kallistua minunkin ostokohde tuonne halvemman suuntaan.. Marmoritiskiltä en edes uskalla mennä kysymään.. Eiköhän ne tuohon kotteroon vältä nuokin motonetin osat.

Sleeper^
-
Viestit: 525
Liittynyt: 20.8.2005 19:39

ViestiKirjoittaja Sleeper^ » 5.5.2009 16:46

Minkäslaisia nuo motonetin peltiosat ovat olleet ? Pitäisi kai ottaa kolmos golffista muovit irti ja katsoa että onko peltiä enää ollenkaan jäljellä, autoa tarkoitus maalailla hieman muutenkin.

Simeoni
-
Viestit: 536
Liittynyt: 26.10.2008 7:11

ViestiKirjoittaja Simeoni » 5.5.2009 20:19

Lisää ranskalaistarinoita;
kaverin faijalla oli relluihin erikoistunut korjaamo, reilut 10v sitten yhdestä rellu 9 (tai 11:sta) löytyi toisesta takapyörästä girlingin ja toisesta bendixin jarrut, eikä näyttänyt jarruja avatun aiemmin. Osat ovat vielä fyysisesti aivan erilaiset, lienee Pierrellä mennyt linjalla puurot ja vellit sekaisin :D


Pögöteissä on samassa mallissa (esim. 306) tosiaan kahden merkkisiä jarruja, sekä niistä sitten tietenkin montaa eri kokoa. Tarvikeliikkeestä osia hankkiessa pitää olla tarkkana, aikonaan hommasin taakse jarrukenkiä, jos ei olis mallia ollut mukana niin mukaan olis tarttunu n. 1,5 cm leveämmät kengät..

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 5.5.2009 20:52

^^ en ikinä enää hitsaa motonetin peltiosia... ooppelin mätä pelti oli parempaa hitsata kun motonetin uus... ihan heti puhki, tajuttoman ohkasta.... viimisen kerran kaverin kadettiin motonetin peltejä hitsailin =) en oo kyllä ikinä niin huonoo tavaraa nähny=) vaikka töissä aika paljon autoja hitsailen

leevi
-
Viestit: 1048
Liittynyt: 24.7.2003 16:39

ViestiKirjoittaja leevi » 5.5.2009 21:06

Samoilta tukkureilta ne pellit sinne motonettiin menee niinkuin muillekkin varaosamyyjille.

Eikös noi peltimerkit ole aika järjestäen: Klokkeri ja Nor. Mutta tarvike on aina tarvike.

redi
-
Viestit: 534
Liittynyt: 5.3.2007 13:01

ViestiKirjoittaja redi » 5.5.2009 23:28

^ Taitaa muutenkin olla hyvinki samaa kamaa. Esim. T4:een hammastangonsuojakumeja metsästettiin tänään. Fixusesta ja Hessumobiilista tarjosivat samaa osaa samassa paketissa. Olishan sen varmaa hirveellä survomisella saanu paikalleen JOS olisi tilaa enemmän tai irrottais koko hammastangon, mutta päätin sitten hakea osat marmoritiskiltä.
Saman valmistajan kamaa tais olla myös Motonetissä. Paketissa luki kyllä audi, mutta muuta vaihtoehtoa eivät tunteneet missään. Yleisesti ottaen ei kyllä hirveästi ole ollut mitään ongelmia tarvikeosien kanssa, kuhan löytyy oikeat :) mk1 Golfin maskinki sai hemmetin edukkaasti ja sopi vielä paikalleenkin. Vähän kiinalaisen oloinenhan se tosin oli, mutta ku valupurseet veisteli puukolla ni ihan hyvä.

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 6.5.2009 1:59

en o ite kyllä muualta tilaamalla saanu samaa kuraa =)

Presterin
-
Viestit: 153
Liittynyt: 20.10.2008 21:24

ViestiKirjoittaja Presterin » 6.5.2009 9:00

Ihan vaan toiston vuoksi, menkää paikan päälle ostamaan varaosat, saatte hypistellä tiskillä eri vaihtoehtoja. Itse ostin kahisevien takajarrujen tilalle levyt ja palat, sain valita tiskille tuoduista jolloin otin TRW:n levyt ja Boschin palat. Hyvin on pelannut. Olishan siinä ollut kaikenlaista PingPongiakin tarjolla kyllä, jotka varmaan olis pakettiin löytäny jos ois netin kautta tilannu. Eiköhän ne etämyynnissä laita pakettiin vaan ensimmäisenä varastosta käteen osuvat, sen paremmin katsomatta. Puhelimessa kuulemma voi jonkin verran vaikuttaa siihen mitä saa.

A.Paaaho
-
Viestit: 400
Liittynyt: 9.9.2003 21:05

ViestiKirjoittaja A.Paaaho » 6.5.2009 21:57

Yleisesti ottaenhan tuolla on todella monesta osasta tarjolla kahta tai jopa kolmea eri laatuvaihtoehtoa. Siitä saa sitten kukin asiakas valita lompakolleen sopivimman. Jos vaan on mahdollista niin aina kannattaa ottaa malli mukaan jos se on vaan mahdollista. Varsinkin ranskiksissa on tehty sellaisia sillisalaatteja joiden kans monesti tulee ongelmia. Vielä kun sais Oululaisillekkin opetettua että se varaosanumero kannattaa ottaa sieltä netistä mukaan kun niitä kuitenkin moni ennen myymälään tuloa kattelee ja tietää tarkkaan mitä haluaa.

arttu74
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 7.5.2009 9:11

ViestiKirjoittaja arttu74 » 7.5.2009 9:47

Ostin juuri motonetistä sen ruiskun ja imusarjan välisen laipan. Nurmijärvellä eräässä AD liikkeessä sama osa tingittynä 52€ joten päädyin ostamaan motonetistä hintaan 29,50€ osa on merkiltään MAPCO ja juurikin se sama osa, mitä AD liike tarjosi. Ainakin osa vaikutti ihan laadukkaalta, tiedä sitten tuosta kumi seoksesta...Mutta ainakin tässä laipassa on erillinen tiivistys rengas,eikä vain sellainen kuminen kohouma. Saa nyt nähdä kestääkö, osalla on vuoden takuu ja kuittikin on tallessa. Täytynee raportoida tänne miten osa käytössä sitten kestää.

A.Paaaho
-
Viestit: 400
Liittynyt: 9.9.2003 21:05

ViestiKirjoittaja A.Paaaho » 7.5.2009 17:07

^Tuosta kuitista kuluu nuo tekstit aika äkkiä joten kannattaa ottaa kopio siitä. Suosittelen ostosten maksamista kortilla motonetissa koska vaikka kuitti häviäisikin niin kaikki ostoksesi löytyy siltikin koneelta korttisi numerolla.

Wolle
-
Viestit: 557
Liittynyt: 10.10.2005 14:45

ViestiKirjoittaja Wolle » 7.5.2009 18:17

^^ ei mikään yllätys että AD:ssä on samaa osaa kuin Motonetissä, Broman Group kun omistaa molemmat puljut...

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 7.5.2009 18:29

Motonetistä ostin etupäähän ABS-anturin. Oli 2mm lyhyempi kuin vanha ja hieman väljä kiinnitysreikäänsä. Joutu hieman patentoimaan että sen sai istumaan suoraan ja tarpeeksi lähelle kehää.

SledgeHammer
-
Viestit: 34
Liittynyt: 22.11.2006 18:30

ViestiKirjoittaja SledgeHammer » 7.5.2009 20:36

Delphiä ja TRW:tä löytyy varmaan joka toisesta tuotteesta. Sitten on Motonetin omatuontina tuomaa Osscaa ja Sachs, Boge, Bosch, Lemförder, Valeo jne. ja sitten noita blankkeja. Motonetin tuotteiden yleinen laatu on kasvanut paljon, parin vuoden aikana.

Aika usein ainakin Pirkkalassa tosiaan saa Delphiä ja TRW:tä

Rynnäkköpäärynä
-
Viestit: 408
Liittynyt: 3.1.2004 22:24

ViestiKirjoittaja Rynnäkköpäärynä » 8.5.2009 0:11

Pyöränlaakereita, jarrulevyjä ja -paloja sekä ABS-antureita olen ostanut motonetistä ja ovat ajaneet asiansa. Mutta mm. koiranluut VR6-Golfiin ovat olleet hiukan arveluttavan näköisiä, AD:lla parempia selvästi (merkki Moog).

SledgeHammer
-
Viestit: 34
Liittynyt: 22.11.2006 18:30

ViestiKirjoittaja SledgeHammer » 8.5.2009 9:47

Kenenkä valmistamia ne Governor-merkkiset osat on? Niissä ainakin lukee Made in Germany, mutta kyseessä taitaa olla vain pakkaajan oma tuotemerkki?

only4pro
-
Viestit: 1400
Liittynyt: 11.2.2006 15:13

ViestiKirjoittaja only4pro » 28.7.2009 9:46

Vähän vanha topikki, mutta en laita uuttakaan kun liittyy samaan.

Minkäköhän valmistamat nuo Bora/Golf IV etulevyt on, motonetissä siis? Onkohan ne jotain laadutonta kuraa, ainakin näin alkaa näyttämään. Takalevyt vaihdoin eilen, Delphi levyt ja Bosch palat, saas kattoo miten pelaa. Ainakin käsijarru pelaa vielä, kun ruuvas sen männän sisään

Mutta eteen jää jarru laahaamaan, ja jostain syystä vaikuttaisi siltä että ääni kuuluu enemmän kun kääntää vasemmalle. Ehkä siinä on syy vain että se on oikeanpuoleinen joka on laahaa, ja kääntämällä ääni ohjautuu paremmin kuljettajan korvaan. Kun auton rullaa eteenpäin, niin huomaa että se laahaa vain n. 1/3 osa levystä, eli olisko levy käyrällä?

Onkohan se nyt vain haettava uudet levyt paikallisesta?


p.s etulevyt + uudet palat vaihdettu alle tammikuussa, sen jälkeen ajettu about 7t km

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 28.7.2009 11:02

Jos jarru jää laahaamaan, niin yleensä kyllä vika on jossain muualla kuin levyissä tai paloissa. Liikkuuhan siellä kaikki osat kunnolla? Palat irti, putsaus ja liukupintojen rasvaus keraamisella tahnalla.

Onhan muuten etupäässä laakerit kunnossa jos kerran ääni muuttuu kaartaessa?

MBT
-
Viestit: 547
Liittynyt: 12.2.2007 14:04

ViestiKirjoittaja MBT » 28.7.2009 11:48

Ite just motonetistä hain kierroksen levyjä ja paloja ja ainakin toistaseks oon niihin tyytyväinen.

-JP-
-
Viestit: 648
Liittynyt: 20.3.2005 16:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja -JP- » 28.7.2009 13:10

Jos tyrkyttävät "MAPCO"-merkkisiä paloja motonetissä, älkää ostako. Vinkuvat sitten viittä vaille v***sti. Pakko hakea itellekin jotkut kunnolliset, ei tuota vinkumista kuuntele pirukaan.

only4pro
-
Viestit: 1400
Liittynyt: 11.2.2006 15:13

ViestiKirjoittaja only4pro » 28.7.2009 23:55

Löytyi vika, kun tänään vähän kattelin. Oli päässyt kivi ABS-anturan kehän ja levyn väliin, en tiedä miten mutta piti levyn ruuvi irrottaa ja raottaa jotta tuli pois. Eikä se ole ollut siellä kokoajan, sillä tämä ääni tuli vasta pari päivää sitten, ja levyt kuitenkin vaihdettu jo talvella.

Mutta kaksi sellaista pikkusormen kynnen kokoiset, se loppu siihen kun ne tuli pois sieltä...

Mutta tosiaan, jarruttaessa vinkuu vieläkin... pitää kait laittaa uudet palat... levyjä muuten löytyy Boschilta, mutta paloja ei varaosamyyjä löytänyt boschilta, oli jonkun muun merkkiset, ja hinta olis ollu 35e paloista ja 50e/kpl levyt...

EDIT: voi hyvin olla että ovat juuri tuonmerkkiset ne mun palat, eteen kun ei ollut kun yksi vaihtoehto hyllyllä silloin talvella

ArSkA_84
-
Viestit: 198
Liittynyt: 2.12.2006 20:13

ViestiKirjoittaja ArSkA_84 » 29.7.2009 13:40

Motonetista olen itse ainakin saanut erittäin kuranttia kamaa. Olen ostanut ns. kalliimpia vaihtoehtoja sellaisiin korjauskohteisiin mitä on veemäinen rakentaa uusiksi, jos pettää heti (laakerit...) Nytkin Poloisessa on joka kulmassa uudet jarrut. Edessä QH:n levyt ja Delphin palat, takana delphin kengät ja nimettömät sylkät. Sylkät vaihdoin viime syksynä non 25tkm sitten, muut osat on olleet paikallaan alle 5tkm. Mutta kyllä pysähtyy ja kieroudesta ei mitään tietoa. No katsastus kertoo kyllä viikon sisään lopun totuuden :D

Yksi huono kokemuskin on motoneistä. Laitoin emännän G2:seen ölkät ja suodattimen. Ostin sen motonetin halvimman suodattimen, joka maksoi kai 4,20 tjsp. Noin 400km:n ajon jälkeen meni suodatin tukkoon ja paino öljyt ulos suodattimen välistä. Vaihdoin vanhan tilalle ==> ei ongelmaa ja sitten taas tämän uuden, niin paino taas ölkkää ulos. Ihme homma. Ei ollut tuplatiivistettä tai mitään muutakaan vahinkoa käynyt. Sain kyllä uuden suodattimen kun kävin kysyys, ettei siinä mitään, mutta tämmöstä ei oo oikeesti käyny ikinä.

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 29.7.2009 14:16

Käyttäkää niitä saksalaisia suodattimia.... Hintaero jotain 5 euron luokkaa yleensä, eli ei todellakaan kannata siinä alkaa säästämään!

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 29.7.2009 16:33

Mutta tosiaan, jarruttaessa vinkuu vieläkin... pitää kait laittaa uudet palat... levyjä muuten löytyy Boschilta, mutta paloja ei varaosamyyjä löytänyt boschilta, oli jonkun muun merkkiset, ja hinta olis ollu 35e paloista ja 50e/kpl levyt...
Onhan noissa jotkut kitinänvaimennuslaatat tai kuminen pinta palan takana? Jos ei, niin palojen taakse kannattaa liimata sellaiset. Myös palan reunan viistäminen saattaa auttaa.

Yksi huono kokemuskin on motoneistä. Laitoin emännän G2:seen ölkät ja suodattimen. Ostin sen motonetin halvimman suodattimen, joka maksoi kai 4,20 tjsp. Noin 400km:n ajon jälkeen meni suodatin tukkoon ja paino öljyt ulos suodattimen välistä.
Siellä Motonetin hyllyssä olisi luultavasti ollut myös MANNin suodatin, ehkä euron kalliimpi ;) Noi on ainakin Golfissa toimineet.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 29.7.2009 16:47

Käyttäkää niitä saksalaisia suodattimia.... Hintaero jotain 5 euron luokkaa yleensä, eli ei todellakaan kannata siinä alkaa säästämään!
Alkuperäinen öljyfilsu 7,2 € joten arvatkaa mistä hain samalla kolme kappaletta hyllyyn.

Tuosta Mapco-merkistä; Just pari tuntia sit hain samanmerkkiset iskarin pohjauskumit/pölysuojat nelosgofiin taakse. Uskalsin ottaa kun oli saksalaiset. Olikohan ne 25,9 € pari kun alkuperäiset jotain 44 € kipale.

käyttäjä
-
Viestit: 141
Liittynyt: 13.4.2008 20:07
Viesti:

ViestiKirjoittaja käyttäjä » 29.7.2009 17:16

motonetin laadusta sen verran.....-90poloon vaihdoin etupyörän laakerin viime syksynä.
kesäkuussa otin polosen nosturille ja samassa pyörässä ihan hemmetin moinen klappi.
ALLE 10 000km.ja laakeri sökö...
Tuli sitten vaihdettua molemmille puolille laadukas saksalainen laakeri,hintakin oli hieman toinen.
Oli viimenen kerta kun laitan mihinkään motonetin laakereita.

P.E.T.U
-
Viestit: 147
Liittynyt: 9.10.2003 21:31

ViestiKirjoittaja P.E.T.U » 29.7.2009 17:38

Omaan nelosgolffiin uusin viime kesänä etupyörän laakerit. Marmoritiskillä oli 65 ekua kappale ja Motonetissä tismalleen sama laakeri ilman hintavaa volkkarin varaosanumeroa oli alle 35 euroa. Eli kyllä siellä ihan käypästäkin tavaraa myydään.

wb
-
Viestit: 174
Liittynyt: 27.7.2003 10:46

ViestiKirjoittaja wb » 29.7.2009 17:51

Iskarin yläpään laakerit tuli tuolta haettua.
Kotona sitten tutkin noita ja totesin etten moisia ainakaan autoon ala laittamaan.
Täysin laadutonta kuraa.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 29.7.2009 22:57

motonetin laadusta sen verran.....-90poloon vaihdoin etupyörän laakerin viime syksynä.
kesäkuussa otin polosen nosturille ja samassa pyörässä ihan hemmetin moinen klappi.
ALLE 10 000km.ja laakeri sökö...
Tuli sitten vaihdettua molemmille puolille laadukas saksalainen laakeri,hintakin oli hieman toinen.
Oli viimenen kerta kun laitan mihinkään motonetin laakereita.
Eikun Motonettiin takaisin ja takuuseen, maksanevat uuden osan ja vaihtotyöt, ainakin näin ovat joskus toimineet vastaavassa tapauksessa.

Aika karkeita yleistyksiä täällä, en ole Motonetin palkkalistoilla mutta täytyy silti hieman puolustaa. Motonet ei tee laakereita vaan myy pääosin samojen maahantuojien tavaraa kuin muutkin varaosalafkat. Lisäksi siellä hyllyssä on usein 2 vaihtoehtoa, laatuosa ja muutaman euron halvempaa italialaista &%¤kaa. Nuo laadukkaammat laakerit ovat usein olleet esimerkiksi FAG tai SKF -merkkisiä, eli samaa tavaraa kuin merkkiliikkeessä.

Jos jossain tavarassa on vikaa, niin ei kun reklamaatiota kehiin. Muutoin samaa, ehkä viallista osaa myydään edelleen ja jollain muulla on sama prosessi edessä. Joskus on kuraa osunut omallekin kohdalle, vaihdossa en samanmerkkistä kelpuuttanut, onneksi löytyi toimivampi toisen valmistajan osa hyllystä.

E: Se, että hyllystä taas löytyy sitä italiaanokuraa johtuu siitä, että joillekin kelpaa vain se halvin mahdollinen osa minkä kaupungin varaosaliikkeistä löytävät. Sitten kirotaan kun se halvalla ei saa hyvää :(

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 30.7.2009 7:38

asennusvirhe ja ei mene takuuseen laakeri, ainakin epäilen että menisi.
Jos menee noin lyhyellä ajalla, vetoavat aina asennusvirheeseen.

SS on oikeasse, motonet myy esim. koivusen kamaa hemmetin paljon.
Mitä te ostatte niitä halvimpia aina? ei ne kestä.

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 30.7.2009 8:03

Joskus motonetistä hain jarrupaloja, myyjä kysyi että laitetaanko molemmille puolille. Hieman hölmönä katsoin kysyen, että ei kait sitä nyt vain toiselle puolelle kannata vaihtaa. Myyjä totesi, että voi kuule, niitä on paljon jotka niin tekee...
Kuvaa hyvin kyllä osan väestön asennetta turvallisuuden suhteen. Jarrut ja muut alustan osat on kyllä väärä paikka säästää...

käyttäjä
-
Viestit: 141
Liittynyt: 13.4.2008 20:07
Viesti:

ViestiKirjoittaja käyttäjä » 30.7.2009 8:55

Lainaus:
motonetin laadusta sen verran.....-90poloon vaihdoin etupyörän laakerin viime syksynä.
kesäkuussa otin polosen nosturille ja samassa pyörässä ihan hemmetin moinen klappi.
ALLE 10 000km.ja laakeri sökö...
Tuli sitten vaihdettua molemmille puolille laadukas saksalainen laakeri,hintakin oli hieman toinen.
Oli viimenen kerta kun laitan mihinkään motonetin laakereita.
Eikun Motonettiin takaisin ja takuuseen, maksanevat uuden osan ja vaihtotyöt, ainakin näin ovat joskus toimineet vastaavassa tapauksessa.

Aika karkeita yleistyksiä täällä, en ole Motonetin palkkalistoilla mutta täytyy silti hieman puolustaa. Motonet ei tee laakereita vaan myy pääosin samojen maahantuojien tavaraa kuin muutkin varaosalafkat. Lisäksi siellä hyllyssä on usein 2 vaihtoehtoa, laatuosa ja muutaman euron halvempaa italialaista &%¤kaa. Nuo laadukkaammat laakerit ovat usein olleet esimerkiksi FAG tai SKF -merkkisiä, eli samaa tavaraa kuin merkkiliikkeessä.

Jos jossain tavarassa on vikaa, niin ei kun reklamaatiota kehiin. Muutoin samaa, ehkä viallista osaa myydään edelleen ja jollain muulla on sama prosessi edessä. Joskus on kuraa osunut omallekin kohdalle, vaihdossa en samanmerkkistä kelpuuttanut, onneksi löytyi toimivampi toisen valmistajan osa hyllystä.

E: Se, että hyllystä taas löytyy sitä italiaanokuraa johtuu siitä, että joillekin kelpaa vain se halvin mahdollinen osa minkä kaupungin varaosaliikkeistä löytävät. Sitten kirotaan kun se halvalla ei saa hyvää :(


Eipä ole enää kuittia tallessa eikä tiskiltä tarjottu kun yhtälajia laakeria,eli ei ollu mitään vaihtoehtoa.
Eikä laadukas laakeri ole muutamaa euroa kalliimpi.

21-1000

Ei kuvaa


VOLKSWAGEN POLO 1976->94 Etupyörän laakerisarja VW
Polo 74->94 [1974->1994]

22.90 €


Tarvikeliikkeestä alennuksien kanssa yksi laakeri45,- euroa. eli 90,- sarja.

Saishan tästä varmaan vääntää kättä vaikka kuinkapaljon mutta kannattaneeko.
Silti tollasten laakereiden myyminen on ihan perseestä.

passat 2.8 v6
-
Viestit: 12
Liittynyt: 29.8.2008 14:28

ViestiKirjoittaja passat 2.8 v6 » 30.7.2009 15:09

itse ostin motonetistä kytkinpaketin omaan autooni eli passat 2.8 v6 4motion nii yllätyin kun paketti tuli kotia oli meinaan paketissa sachin kytkinpaketti eli ihan mukava yllätys..ja hintakaa ei ollut paha 169 euroa..merkkiliikkeessä sama paketti olisi maksanut muistaaksee lähemmäs 800 euroa.. ja muissa varaosaliikkeissä hinta pyöri 500 euron hujakoilla..

jii_bee
-
Viestit: 2410
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 30.7.2009 18:44

Pari viikkoa takaperin hain Motonetistä kolmos-farkkuun tämän tuotteen:
48-8636 VOLKSWAGEN GOLF III 92->98 Lämmitysl säädinpan GolfVentoP
III Lämmitysl säädinpaneli [1992->1998

Tiskille kiikutettiin alkuperäinen VW-osa, alkuperäisessä pakkauksessaan. Laatikon päälle oli tussilla kirjoitettu Motonetin osanumero.
Laadussa ei ainakaan pitäisi olla valittamista... :)

Tai no... jos jotain miinusta tästä pitää keksiä, niin Motonetin takuu ei ole kuin vuoden. Marmoritiskillä se olisi kaksi vuotta...
Ehkä tästä koetusta vääryydestä kuitenkin selvitään... ;)
Viimeksi muokannut jii_bee, 30.7.2009 21:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

NJo
-
Viestit: 1874
Liittynyt: 26.9.2003 20:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja NJo » 30.7.2009 19:54

Motonetin iskarin yläpään laakeri alkoi narisemaan 11 kuukauden jälkeen, en vain enää muista osan valmistajaa... Toisaalta, eipä alle kuuden euron laakerilta voi paljoa vaatia.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 1.8.2009 22:56

Jos menee noin lyhyellä ajalla, vetoavat aina asennusvirheeseen.

Perustin kommenttini tähän Motonetin foorumin topikkiin:
http://www.motonet.fi/phpBB/viewtopic.php?f=46&t=9979&sid=37c8781e586b9e5ff54a4097a7aff6ee

Eipä ole enää kuittia tallessa eikä tiskiltä tarjottu kun yhtälajia laakeria,eli ei ollu mitään vaihtoehtoa.
Eikä laadukas laakeri ole muutamaa euroa kalliimpi.
No juu, aina ei ole vaihtoehtoja. Mutta silloin kun Motonetilla on useampi vaihtoehto tarjolla, niin usein se hintaero on aika mitätön. Ei aina, mutta usein.

VOLKSWAGEN POLO 1976->94 Etupyörän laakerisarja VW
Polo 74->94 [1974->1994]

22.90 €


Tarvikeliikkeestä alennuksien kanssa yksi laakeri45,- euroa. eli 90,- sarja.

Onko tuossa sarjassa tosiaan 2 laakeria? Yleensä laakerisarjoissa on yhden pyörän tarpeet (sarja=laakeri + asennushilut), ainakin kaikissa jotka olen Motonetista ostanut.

Simeoni
-
Viestit: 536
Liittynyt: 26.10.2008 7:11

ViestiKirjoittaja Simeoni » 2.8.2009 11:44

Itse olen kyllä sitä mieltä että noiden osien hankinnassa sitä maalaisjärkeä sopii käyttää (jos sellaista ylipäänsä edes löytyy). Eipä nyt varmaan sovi olettaa että se halvin osa on paras, eikä välttämättä se kalleinkaan vaihtoehto. Jokaisella on silmät päässä, ja useammat osaavat vissiin lukeakkin niin eikö niillä aisteilla aika pitkälle pääse varaosien hankinnassa? :D
Turha sitä on sitten jälkeenpäin ruveta kitisemään että kikkeliskokkelis nii-i, mitäs ostin paskan osan, mutta tälläsiä me suomalaiset ollaan, että mikään ei kelpaa yms yms.

wb
-
Viestit: 174
Liittynyt: 27.7.2003 10:46

ViestiKirjoittaja wb » 2.8.2009 13:25

No itse kyllä ostan sen parhaimman/laadukkaimman vaihtoehdon, JOS sellainen vain on tarjolla.Yleensä näissä osissa ei ole ollutkaan huomauttamista.

Kerran tosin uusia umpioita hakiessani myyjä tyrkytti kahden eri valmistajan umpioita väittäen että ovat ihan samanlaisia.Sanoin että en kyllä osta kahta eri referenssiluvulla olevia tuikkuja,joten hyllyyn saivat jäädä.

Tuossa ylempänä mainitsin ostamistani iskarin laakereista,jotka kyllä pääsivät yllättämään,kunka huonoa tekoa ovat.Ei vaan ollut vaihtoehtoja mistä valitaNoh,itse ostin ja se siitä.Vaihdan johonkin muuhun jos tulee lähiaikoina sinne asiaa,autoon en niitä laita.

Samalla tuli ostettua vakaajan puslat,joitten pussissa oli valmistaja: Febi/Bilstein.Nämä kyllä aion autoon tyrkätä,kunhan löytyy aikaa.

Tässä muuten kuvat (isot) näistä UUSISTA laakereista.Taitaa lastu lentää kun ekaa kertaa rattia kääntää.Selvästi jälleen kahden eri pajan tuotoksia:
Kuva

Kuva

Jake77
-
Viestit: 187
Liittynyt: 1.7.2004 0:48

ViestiKirjoittaja Jake77 » 7.8.2009 12:24

Itse ostin ilmamassamittarin Motonetistä ja pettymys oli suuri. Osasin kyllä varautua ettei toimi niinkuin pitäis. No, kävin ostaa alkuperäisen ja toimi moitteetta, vein motonettiin takasi ja sain rahat pois..

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 20.9.2009 20:15

Noihin yläpään laakereihin vielä... onhan Motonetin listalla myös nämä, ainakin kolmosiin:

III 92--95 Etujousijalan ylätuki+laakeri aito VW-osa. . . . 18-1235 27.95 ?

Myös alapalloista ja raidetangonpäistä löytyy listalta OEM-osaa.

käyttäjä
-
Viestit: 141
Liittynyt: 13.4.2008 20:07
Viesti:

ViestiKirjoittaja käyttäjä » 27.9.2009 14:28

Eipä ole enää kuittia tallessa eikä tiskiltä tarjottu kun yhtälajia laakeria,eli ei ollu mitään vaihtoehtoa.
Eikä laadukas laakeri ole muutamaa euroa kalliimpi.

21-1000

Ei kuvaa


VOLKSWAGEN POLO 1976->94 Etupyörän laakerisarja VW
Polo 74->94 [1974->1994]

22.90 €


Tarvikeliikkeestä alennuksien kanssa yksi laakeri45,- euroa. eli 90,- sarja.

Saishan tästä varmaan vääntää kättä vaikka kuinkapaljon mutta kannattaneeko.
Silti tollasten laakereiden myyminen on ihan perseestä.


Nyt on sitten laadukas laakeri kaput vasemmalta etupyörästä.
Kuitti tallella ja huomenna soittamaan ja kokeilemaan Kangasalan autotarvikkeen takuuta.....
laakeri kesti kesäkuusta tähän päiväänj...tai on se jo varmaan ollu jo aikasemmin väljä.

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 5.11.2010 13:15

Kävin tuossa Motonetistä hakemassa ABS-anturin Corradoon ja ihan positiivinen yllätys kun anturi osoittautui ATEn valmistamaksi, ja hintaa vain 39,90€. Ainakin olen ollut siinä uskossa että tuo on ihan laadukasta tavaraa. Mielenkiintoiseksi asian tekee se, että reilu vuosi sitten ostin erään pienen paikkakunnan paikallisesta varaosaliikkeestä samanalaisen anturin, joka itseasiassa oli täsmälleen sama ATEn valmistama anturi, siellä hintaa sillä oli 125€... Ilmaa hinnassa....eipä suinkaan...

Vaismar
-
Viestit: 37
Liittynyt: 6.9.2006 18:33

ViestiKirjoittaja Vaismar » 6.11.2010 20:51

Pari viikkoa takaperin hain Motonetistä kolmos-farkkuun tämän tuotteen: Quote:
48-8636 VOLKSWAGEN GOLF III 92->98 Lämmitysl säädinpan GolfVentoP
III Lämmitysl säädinpaneli [1992->1998


Tiskille kiikutettiin alkuperäinen VW-osa, alkuperäisessä pakkauksessaan. Laatikon päälle oli tussilla kirjoitettu Motonetin osanumero.
Laadussa ei ainakaan pitäisi olla valittamista... :)


varmaankin samaa tavaraa, olisit saanut tuon marmoritiskiltä 30e halvemmalla kun Motonetistä, itse ostin Ventoon, jai maksaan alle 100e marmoritiskillä

jii_bee
-
Viestit: 2410
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 7.11.2010 16:49

^ Hankintapaikan valintaan vaikutti se, että tuolloin vietettiin kesälomaa automatkailun merkeissä ja osa piti saada heti. Matkan varrelle sattuneesta Motonetistä paneeli löytyi niin ostin sen sieltä.

Flashmn
-
Viestit: 1779
Liittynyt: 23.7.2003 17:54

ViestiKirjoittaja Flashmn » 7.11.2010 18:50

mutta tälläsiä me suomalaiset ollaan, että mikään ei kelpaa yms yms.

Lähinnä, että halutaan parasta laatua ilmatteeksi. Sit kun ostetaan se halvin osa niin kitistään ku se ei kestänytkään kuin vuoden ja loppupelissä se on asennettu päin vittua sinne alun alkajaan :D

Mun täytyy tässä vaiheessa sanoa, ettei multa ole yksikään tarvike varaosa, oli se sitten ostettu Motonetistä, AD:lta, Osasilta, Varaosaexpertiltä tai muualtakaan hajonnut olettamattomasti, minkä olen autoon laittanut. Laakereita autoihin on tullut vaihdettua ihan riittävästi ja käyttäny omassakin autossa nönnönöö merkkiä, käyttänyt teollisuuslaakereita random tehtaalta kiinasta moottoripyörän akseleissa ja muutakin. Tai sit mul on vaan oikeesti tosi hyvä tuuri näissä asioissa. :D

Suurin syy ongelmiin on mun näkemyksen mukaan asennusvirheet/käyttäjät ja se autokorjaamoon vienti ei takaa virheetöntä asennusta, se on meinaa nähty kanssa. Painepesurilla saa sinne laakereiden sisään kosteutta ja likaa, monet silti suhii sillä pistoolilla säälittä laakereiden alueelle autoaan/pyörää pestessään.

only4pro
-
Viestit: 1400
Liittynyt: 11.2.2006 15:13

ViestiKirjoittaja only4pro » 7.11.2010 20:49

tuli ostettua 47-4075 eli 10,1" LED TV, no siitä oli 1/4 osa näytöstä pimeänä, oikeassa reunassa. Myös alkuruutu samalla tavalla pimeä, eli ei mikään kuvasuhde tai muu vika minkä voisi itse korjata.

onneksi on tiistaina asiaa taas helsinkiin, niin voi käydä motonetin kautta vaihtamassa tuo.

volksvääken
-
Viestit: 1136
Liittynyt: 12.5.2004 23:20

ViestiKirjoittaja volksvääken » 7.11.2010 22:23

tässä nyt vierestä korjaamolla töissä asiaa seuranneena todennu että varmaan 90% motonetistä ostetusta _romusta_ aiheuttaa jonkunsortin ongelmia, varsinkin jarruosat kannattaa kiertää kaukaa, palat on täyttä kuraa ja levyt niin huonoa materiaalia että on aina kierossa...
ja jos nyt joku on ostanu jarrulevyt ja on vuoden jo hienosti pelannu niin onneksi olkoon! kannattaa lotota! :)


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 59 vierailijaa