Golf 3 öljypohjan irrottaminen

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

pasi-
-
Viestit: 97
Liittynyt: 31.7.2006 11:27

Golf 3 öljypohjan irrottaminen

ViestiKirjoittaja pasi- » 18.12.2007 21:19

Öljynvaihdon yhteydessä meni öljynvaihto tulpasta kierteet joten öljy pohja menee vaihtoon. Lähteekö se alakautta helposti ilman muun rojun irroittamista vai onko kyseessä isompikin operaatio?

Motonetistä saa pohjan näköjään aika halvalla, onko tämä jokin pilipali versio vai kunnon kestävä ?

[i]Öljypohja 1,8-2,0 myös D. . . . . . . . . . . . . . . . . . 95-21472 19.80[/<i]

<-- Ja autohan on profiilissa oleva

Rasvanakki
-
Viestit: 248
Liittynyt: 18.9.2007 20:46

ViestiKirjoittaja Rasvanakki » 18.12.2007 22:30

Helpompi hitsata sinne entisen päälle joku käypä muttteri ja siihen pultti vääntää. Tai koittaa tehä uusia kierteitä.

pk
-
Viestit: 449
Liittynyt: 23.7.2003 11:53

ViestiKirjoittaja pk » 18.12.2007 23:54

Sen verran helppo on vaihtaa öljypohja kolmoseen, että mitään järkeä ei ole ruveta patetteja keksimään.

pasi-
-
Viestit: 97
Liittynyt: 31.7.2006 11:27

ViestiKirjoittaja pasi- » 19.12.2007 7:49

Kiitos tiedosta..

Katoin että motonetistä sai öljypohjan tiivisteen, käytetäänkö siihen vielä jotain tiivisteliimaa tai silikoonia sen lisäksi vai riittääkö tiiviste?
Ja kannattaako torxit kiertää momenttiavaimella?

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 19.12.2007 8:41

ainakin koivusella on kumitiiviste eli ei tarvi tököttejä... parempi vetää avaimen kans jos ei o varma kuinka löysään ne vetää että se myös pitää ;) 20nm on oikee arvo..

boliisi
-
Viestit: 774
Liittynyt: 31.5.2011 11:40

ViestiKirjoittaja boliisi » 3.2.2016 18:21

Jatketaan tätä... onko millainen työ vaihtaa öljypohjantiiviste mk3 golffiin 1,8i koneeseen?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 3.2.2016 19:03

Auto ylös, että mahtuu alle. Pultit auki, pohja voi olla tiukassa, varovasti kampee sen irti ettei ole solmussa, puhdistaa tiivistepinnat, takasin kiinni.
Pari pulttia on ahtaassa paikassa kytkinkopan luona, mutta 1/4" vääntiöllä yms pitäisi mahtua sinne.

jaketech
-
Viestit: 322
Liittynyt: 17.4.2013 23:03

ViestiKirjoittaja jaketech » 3.2.2016 23:59

lisäys edelliseen että kannattaa laskea öljyt pois ennen ku irrottaa pohjan ;)


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: EdithBip ja 67 vierailijaa