Mitä kannattaa vaihtaa alustasarjan asennuksen yhdeydessä?

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

HT
-
Viestit: 200
Liittynyt: 5.8.2003 14:55

Mitä kannattaa vaihtaa alustasarjan asennuksen yhdeydessä?

ViestiKirjoittaja HT » 19.4.2007 23:38

Siis mitä osia kannattaa vaihtaa samalla jos laitta alle madallusjouset ja uudet iskarit? Puslia etc ja minkä verran teettää lisätöitä lisäosat.

Auto A4 Avant vm.2000...

Mr.RedEye
-
Viestit: 330
Liittynyt: 29.9.2005 23:42

vaihtoon...

ViestiKirjoittaja Mr.RedEye » 20.4.2007 14:41

no,kannattaa vaihtaa pyöräntuennan puslat.7 vuotta vanhassa autossa puslat on jo parhaan teränsä menettänyt,ja madalluksen jälkeen kuluvat loppuun huomattavasti nopeammin.uretaaniset puslat on kestävämmät madalluksen kanssa ja muutenkin monessa suhteessa paremmat,joskin saattavat olla myös kalliimmat tai miltei samanhintaiset kun orkkikset,mutta käyttöautossa ehkä epämukavat.rengasmelu kulkeutuu helpommin sisään jne.mut sehän riippuu siitä mistä tykkää.

En tiedä mitä maksaa puslien laitto korjaamolla,kun oon itte tehny yleensä kaiken.Työ
itsessään ei ole se helpoin eikä nopein,eli hintaa voi tulla.Mutta itse kun tekee,tarvii vähintäänkin ison ruuvipuristimen missä leuat aukeaa yli 10 senttiä,tai sitten prässin jos semmonen löytyy.Ja tietty perus vasarat,isot ruuvarit,kuminuijat,rautasahaakin saatat tarvita,asennusoluet,hyvät hermot..Pari kolme iltaa pari tuntia kerrallaan saa varata urakkaan,riippuu tietty tiloista,työkaluista(jos joutuu ostaan/lainaan) ja motivaatiosta. Pakkohan niitä ei ole vaihtaa,mutta itse vaihtaisin:)

Västi
-
Viestit: 759
Liittynyt: 31.8.2003 14:56

ViestiKirjoittaja Västi » 20.4.2007 15:30

Iskarin yläpään laakerit on hyvä vaihtaa. Itse en ehkä lähtisi vielä puslia vaihtamaan,
sillä ei 7 vuotta vielä puslia tapa. Herkistele raidetangonpäät jo valmiiksi pyörän-
suuntaukseen mentäessä, niin homma sujuu huomattavasti nopeammin.

Clayman
-
Viestit: 233
Liittynyt: 12.4.2006 8:12

ViestiKirjoittaja Clayman » 23.4.2007 11:05

Täs saattaa kans joutua vaihtelemaan noita puslia, niin sanokaas joku kokemusta omaava kuinka paljon noi jäykemmät puslat (powerflex) vaikuttaa lopuksi tuohon ajomeluun? Onko kyse aivan pienestä erosta vai huomaako sen selvästi?

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 23.4.2007 12:53

En huomannut yhtään vaikutusta meluun. Etupää kyllä muuttui hiukan kovemmaksi/tukevammaksi. Väittäisin että oli elämäni paras ostos sitten 8-bit nintendon.

jazma
-
Viestit: 296
Liittynyt: 14.8.2003 21:59

ViestiKirjoittaja jazma » 23.4.2007 13:39

Mulla ehkä välittyy nyt tien epätasaisuudet enemmän läpi kuin ennen powerflexejä. Mutta vain todella karhealla asvaltilla.
Ja tehostamaton ohjaus palauttaa huonommin kuin aiemmin. Liekö tämä puslista johtuvaa? Tosin oman alustanvaihdon yhteydessä vaihtui paljon uutta palikkaa alle, joten on hankala yksilöidä mitä vaikutusta pelkät puslat aiheutti.
Suoralla auto menee kuin juna, mikä on puolestaan todella positiivinen asia.

aZu
-
Viestit: 159
Liittynyt: 29.5.2006 13:48

ViestiKirjoittaja aZu » 1.7.2007 19:23

Mulla olis alustasarjan osto/asennus edessä mutta tässä pähkäilen juuri noiden puslien kanssa. Kakkiksen puslat ovat jo parhaat päivänsä nähneet mutta vaihtamaan en kyllä lähtisi jos ei tarvetta ole.
Mitkä puslat on käytännössä pakko vaihtaa, eli missä paikoissa vanhat vakiopuslat eivät tule kestämään? Mietityttää vaan kun puslien osto lähes tuplaisi hommaan tarvittavan rahamäärän. :o

jii_bee
-
Viestit: 2414
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 1.7.2007 21:39

Jos kerran auton alla aikoo askarrella ja tietää että puslat ovat vaihtokunnossa, eiköhän ne kannatta samoilla vaivoilla vaihtaa kaikki. Jäykemmällä alustalla puslat joutuvat muutenkin entistä kovemmalle rasitukselle.

Reilulla satasella näyttäisi saavan tarvittavat puslat:

Motonetin vakiopuslat:
Golf II 83--91 Tukivarren helat+asennussarja. . . . . . . . 17-1793 19.90
Golf-II 84--91 Etuvakaajan yhdystanko+helat. . . . . . . . 17-2865 7.90
Golf II 83--91 Takapalkin--tukivarren hela (2/auto). . . . 18-1250 19.50

Hot Carsin Prothanet:
443314 Uretaanipuslasarja Golf2 110.00 Srj

443314 sisältää: alatukivarsien puslat (443331), etuvakaajan puslat (443336), ohjaushammastangon puslat (443341), etuiskarien säädettävät pohjalyönnit (443351), takajousintukien puslat (443361) sekä taka-akselin puslat (443371).
(tämän sarjan "taka-akselin pusla" tarvitsee kaverikseen ehjän vakiopuslan)
Viimeksi muokannut jii_bee, 2.7.2007 18:13. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 1.7.2007 22:56

Takavuosina tuossa hotcarsin setissä oli sopimattomia puslia useita. Tehostettuun ohjaukseen ei käyny setin pusla eikä joku muukaan mitä en muista.

Lisäks palvelu oli huonointa mitä olen ikinä missään saanut.

Jos uudestaan samaan alkaisin niin ostaisin pelkät etutukivarsien puslat enkä muuta.

reynolds
-
Viestit: 922
Liittynyt: 23.7.2003 16:35

ViestiKirjoittaja reynolds » 2.7.2007 0:15

Samanlaista kokemusta Hot Carssin puslista ja eritoten palvelusta. Tyhjiä lupauksia.

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 2.7.2007 15:15

Mulla olis alustasarjan osto/asennus edessä mutta tässä pähkäilen juuri noiden puslien kanssa. Kakkiksen puslat ovat jo parhaat päivänsä nähneet mutta vaihtamaan en kyllä lähtisi jos ei tarvetta ole.
Mitkä puslat on käytännössä pakko vaihtaa, eli missä paikoissa vanhat vakiopuslat eivät tule kestämään? Mietityttää vaan kun puslien osto lähes tuplaisi hommaan tarvittavan rahamäärän. :o


Tänään golffi kävi alustan asennuksessa, yläpään laakerit ja vakaajanpuslat piti vaihtaa. Aivan jumalaton kolina lähti vakaajasta alustan asennuksen jälkeen, puslien vaihdolla loppui.

Hes-su
-
Viestit: 187
Liittynyt: 29.9.2008 16:05

ViestiKirjoittaja Hes-su » 3.3.2009 7:20

kaivetaan vanhaa topikkia ylös. Eli Boraan olis tuossa keväällä edessä alustan vaihto. Autolla on nyt ajettu n. 125tkm ja vuosimalli on -01. Alusta on valittu ja arpa osui Eibach Pro System -30mm settiin. Olen ajatellut myös vaihtaa etupäästä alatukivarren puslat. Tuntuu tuo etupää jotenkin väljältä. Onko tässä tapauksessa mieltä laittaa powerflexejä? Kun ei mitään rata-autoa ole tarkoitus tehdä, mutta vähän vakautta ja jämäkkyyttä haen. Mitä muuta vaihtoon? Etu yläpään laakerit? Onko näillä kilometreillä jo vaihtokunnossa?

P.E.T.U
-
Viestit: 147
Liittynyt: 9.10.2003 21:31

ViestiKirjoittaja P.E.T.U » 3.3.2009 8:43

Laita vaan ne powerflexit, ei niillä vielä rata-autoa tule. Ja ehdottomasti vaihtoon ne yläpään laakerit, ovat niin halpa osa marmoritiskilläkin ettei kannata pihtailla. Ja tarkasta nyt vielä alapallonivelet ja raidetangonpäät, jos on välystä ni vaihtoon vaan.

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 3.3.2009 17:45

Laita vaan se koko paketti sitte suoraan Powerflexiltä! Taakse samalla myös ;)

ps. Vink vin.. Mulla on etuvaimentimien yläpään UUDET kumit ja laakerit joutilaana molemmille puolille ;) Ja soveltuu neloskorisiin ;)

jansku
-
Viestit: 72
Liittynyt: 5.8.2003 7:05

ViestiKirjoittaja jansku » 3.3.2009 17:49

Jos meinaa reilummin madaltaa niin powerfexit alkuperäisten tilalle.
Alkuperäiset puslat joustavat yllävän paljon aiheuttaen ylimääräisiä muljahtuksia auton ajokäyttäytymiseen.

jansku
-
Viestit: 72
Liittynyt: 5.8.2003 7:05

ViestiKirjoittaja jansku » 3.3.2009 17:51

Jos meinaa reilummin madaltaa niin powerflexit alkuperäisten tilalle.
Alkuperäiset puslat joustavat yllävän paljon aiheuttaen ylimääräisiä muljahtuksia auton ajokäyttäytymiseen joka taas ei ole hyvästä jos haluua hyvä ajoisen auton.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 3.3.2009 17:59

Mikä auto se tuolleen muljuaa? Itsellä oli 10cm madallusta, ja etutukivarsien taaimmaiset puslat meni kahdessa kk:ssa. Nyt tuli uudet vakiot ja autoa nostetaan pari cm ylöspäin. Näillä mennään. Eikä ne mihkään muljua/muljunnu tavallisessa ajossa. Ainut mikä mutkaan ajossa ilmeni "sulakkeeksi", oli renkaiden pito.

jansku
-
Viestit: 72
Liittynyt: 5.8.2003 7:05

ViestiKirjoittaja jansku » 3.3.2009 18:32

No tuo vitos golffi.Nuo vakio puslat alkavat joustamaan liikaa jäykän/matalan alustan kanssa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 45 vierailijaa