Mitä kannattaa vaihtaa alustasarjan asennuksen yhdeydessä?
Valvoja: ffp jäsenet
Mitä kannattaa vaihtaa alustasarjan asennuksen yhdeydessä?
Siis mitä osia kannattaa vaihtaa samalla jos laitta alle madallusjouset ja uudet iskarit? Puslia etc ja minkä verran teettää lisätöitä lisäosat.
Auto A4 Avant vm.2000...
Auto A4 Avant vm.2000...
vaihtoon...
no,kannattaa vaihtaa pyöräntuennan puslat.7 vuotta vanhassa autossa puslat on jo parhaan teränsä menettänyt,ja madalluksen jälkeen kuluvat loppuun huomattavasti nopeammin.uretaaniset puslat on kestävämmät madalluksen kanssa ja muutenkin monessa suhteessa paremmat,joskin saattavat olla myös kalliimmat tai miltei samanhintaiset kun orkkikset,mutta käyttöautossa ehkä epämukavat.rengasmelu kulkeutuu helpommin sisään jne.mut sehän riippuu siitä mistä tykkää.
En tiedä mitä maksaa puslien laitto korjaamolla,kun oon itte tehny yleensä kaiken.Työ
itsessään ei ole se helpoin eikä nopein,eli hintaa voi tulla.Mutta itse kun tekee,tarvii vähintäänkin ison ruuvipuristimen missä leuat aukeaa yli 10 senttiä,tai sitten prässin jos semmonen löytyy.Ja tietty perus vasarat,isot ruuvarit,kuminuijat,rautasahaakin saatat tarvita,asennusoluet,hyvät hermot..Pari kolme iltaa pari tuntia kerrallaan saa varata urakkaan,riippuu tietty tiloista,työkaluista(jos joutuu ostaan/lainaan) ja motivaatiosta. Pakkohan niitä ei ole vaihtaa,mutta itse vaihtaisin:)
En tiedä mitä maksaa puslien laitto korjaamolla,kun oon itte tehny yleensä kaiken.Työ
itsessään ei ole se helpoin eikä nopein,eli hintaa voi tulla.Mutta itse kun tekee,tarvii vähintäänkin ison ruuvipuristimen missä leuat aukeaa yli 10 senttiä,tai sitten prässin jos semmonen löytyy.Ja tietty perus vasarat,isot ruuvarit,kuminuijat,rautasahaakin saatat tarvita,asennusoluet,hyvät hermot..Pari kolme iltaa pari tuntia kerrallaan saa varata urakkaan,riippuu tietty tiloista,työkaluista(jos joutuu ostaan/lainaan) ja motivaatiosta. Pakkohan niitä ei ole vaihtaa,mutta itse vaihtaisin:)
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
Mulla ehkä välittyy nyt tien epätasaisuudet enemmän läpi kuin ennen powerflexejä. Mutta vain todella karhealla asvaltilla.
Ja tehostamaton ohjaus palauttaa huonommin kuin aiemmin. Liekö tämä puslista johtuvaa? Tosin oman alustanvaihdon yhteydessä vaihtui paljon uutta palikkaa alle, joten on hankala yksilöidä mitä vaikutusta pelkät puslat aiheutti.
Suoralla auto menee kuin juna, mikä on puolestaan todella positiivinen asia.
Ja tehostamaton ohjaus palauttaa huonommin kuin aiemmin. Liekö tämä puslista johtuvaa? Tosin oman alustanvaihdon yhteydessä vaihtui paljon uutta palikkaa alle, joten on hankala yksilöidä mitä vaikutusta pelkät puslat aiheutti.
Suoralla auto menee kuin juna, mikä on puolestaan todella positiivinen asia.
Mulla olis alustasarjan osto/asennus edessä mutta tässä pähkäilen juuri noiden puslien kanssa. Kakkiksen puslat ovat jo parhaat päivänsä nähneet mutta vaihtamaan en kyllä lähtisi jos ei tarvetta ole.
Mitkä puslat on käytännössä pakko vaihtaa, eli missä paikoissa vanhat vakiopuslat eivät tule kestämään? Mietityttää vaan kun puslien osto lähes tuplaisi hommaan tarvittavan rahamäärän. :o
Mitkä puslat on käytännössä pakko vaihtaa, eli missä paikoissa vanhat vakiopuslat eivät tule kestämään? Mietityttää vaan kun puslien osto lähes tuplaisi hommaan tarvittavan rahamäärän. :o
Jos kerran auton alla aikoo askarrella ja tietää että puslat ovat vaihtokunnossa, eiköhän ne kannatta samoilla vaivoilla vaihtaa kaikki. Jäykemmällä alustalla puslat joutuvat muutenkin entistä kovemmalle rasitukselle.
Reilulla satasella näyttäisi saavan tarvittavat puslat:
Motonetin vakiopuslat:
Hot Carsin Prothanet:
Reilulla satasella näyttäisi saavan tarvittavat puslat:
Motonetin vakiopuslat:
Golf II 83--91 Tukivarren helat+asennussarja. . . . . . . . 17-1793 19.90
Golf-II 84--91 Etuvakaajan yhdystanko+helat. . . . . . . . 17-2865 7.90
Golf II 83--91 Takapalkin--tukivarren hela (2/auto). . . . 18-1250 19.50
Hot Carsin Prothanet:
(tämän sarjan "taka-akselin pusla" tarvitsee kaverikseen ehjän vakiopuslan)443314 Uretaanipuslasarja Golf2 110.00 Srj
443314 sisältää: alatukivarsien puslat (443331), etuvakaajan puslat (443336), ohjaushammastangon puslat (443341), etuiskarien säädettävät pohjalyönnit (443351), takajousintukien puslat (443361) sekä taka-akselin puslat (443371).
Viimeksi muokannut jii_bee, 2.7.2007 18:13. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Mulla olis alustasarjan osto/asennus edessä mutta tässä pähkäilen juuri noiden puslien kanssa. Kakkiksen puslat ovat jo parhaat päivänsä nähneet mutta vaihtamaan en kyllä lähtisi jos ei tarvetta ole.
Mitkä puslat on käytännössä pakko vaihtaa, eli missä paikoissa vanhat vakiopuslat eivät tule kestämään? Mietityttää vaan kun puslien osto lähes tuplaisi hommaan tarvittavan rahamäärän. :o
Tänään golffi kävi alustan asennuksessa, yläpään laakerit ja vakaajanpuslat piti vaihtaa. Aivan jumalaton kolina lähti vakaajasta alustan asennuksen jälkeen, puslien vaihdolla loppui.
kaivetaan vanhaa topikkia ylös. Eli Boraan olis tuossa keväällä edessä alustan vaihto. Autolla on nyt ajettu n. 125tkm ja vuosimalli on -01. Alusta on valittu ja arpa osui Eibach Pro System -30mm settiin. Olen ajatellut myös vaihtaa etupäästä alatukivarren puslat. Tuntuu tuo etupää jotenkin väljältä. Onko tässä tapauksessa mieltä laittaa powerflexejä? Kun ei mitään rata-autoa ole tarkoitus tehdä, mutta vähän vakautta ja jämäkkyyttä haen. Mitä muuta vaihtoon? Etu yläpään laakerit? Onko näillä kilometreillä jo vaihtokunnossa?
Mikä auto se tuolleen muljuaa? Itsellä oli 10cm madallusta, ja etutukivarsien taaimmaiset puslat meni kahdessa kk:ssa. Nyt tuli uudet vakiot ja autoa nostetaan pari cm ylöspäin. Näillä mennään. Eikä ne mihkään muljua/muljunnu tavallisessa ajossa. Ainut mikä mutkaan ajossa ilmeni "sulakkeeksi", oli renkaiden pito.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 45 vierailijaa