Nyt alkaa hermostuttaa jo tämmöinen uusi ilmiö, mitä ei aikaisemmissa VW autoissa ollu, eli tämä Golf IV Varkku kerää irtolunta vanteisiin todella herkästi ja nopeasti, ja ilmeisesti jarruosat sen verran sulattelee, että heti ovat epätasapainossa. Orkit peltivanteen pölykapseleilla paikallaan.
Onko tähän mitään patenttiratkaisua (harvahampaiset alut, jotta voi raapia lumia helpommin pois?) vai onko tämän kanssa vaan elettävä ja sulateltava vesiletkulla koko talvi?
Vanteissa jäätä ja muuta, G iv Variant
Valvoja: ffp jäsenet
..
itse aikani kans sulattelin ja ajelin talvisin "vibraattorilla" kunnes sitten sain tarrpeekseni ja tein seuraavanlaisen värkin..
tein boraan sellaset ns. laahaimet jotka kiinnitin iskarin alakiinnitykseen josta varsi vanteen sisään johon on niitattu paksua kuraläppäkumia laahaimeksi, siihen loppui lumen kerääntyminen vanteen sisään.. ja omassa tapauksessa kun kyse on aluvanteista niin laahaimella on taipumus vesikeleillä ajaessa puhdistaa vanteen sisäpinta kurasta ja muusta liasta vaikka laahaimen ja vanteen väliin jää muutama milli.. ilmeisesti sinne syntyy jonkinlainen "painepesuri" ilmiö.. =)
kun laahaimet ovat iskarin kiinnityksessä niin ne on halppo irroitaa kesäksi pois..
kuvia kenties saatavilla niitä haluaville..
näin mulla ja toimii.. !!
tein boraan sellaset ns. laahaimet jotka kiinnitin iskarin alakiinnitykseen josta varsi vanteen sisään johon on niitattu paksua kuraläppäkumia laahaimeksi, siihen loppui lumen kerääntyminen vanteen sisään.. ja omassa tapauksessa kun kyse on aluvanteista niin laahaimella on taipumus vesikeleillä ajaessa puhdistaa vanteen sisäpinta kurasta ja muusta liasta vaikka laahaimen ja vanteen väliin jää muutama milli.. ilmeisesti sinne syntyy jonkinlainen "painepesuri" ilmiö.. =)
kun laahaimet ovat iskarin kiinnityksessä niin ne on halppo irroitaa kesäksi pois..
kuvia kenties saatavilla niitä haluaville..
näin mulla ja toimii.. !!
Viimeksi muokannut A_._A, 17.2.2007 22:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Itellää on GTI:n orkkis 16" alut talvivanteina ja ne kerää jäätä/lunta kehälle...
Putsaaminenkaa ei oikee auta ku jos on satanu lunta se kerää sitä sinne ajon aikana,ja kai jarrut sen verran sulattaa sit lunta ni jäätyvät sitte kehälle.
Pitää vaa aina sit ootella et pääsee jonnee lämpösee sulattaa auton lumisateitten jälkee tai ootella kelin lauhtumista.
Ja se tärinä on kyllä todella rasittavaa :D:..
Toi "laahain voipi olla ihan pätevä keksintö...
Putsaaminenkaa ei oikee auta ku jos on satanu lunta se kerää sitä sinne ajon aikana,ja kai jarrut sen verran sulattaa sit lunta ni jäätyvät sitte kehälle.
Pitää vaa aina sit ootella et pääsee jonnee lämpösee sulattaa auton lumisateitten jälkee tai ootella kelin lauhtumista.
Ja se tärinä on kyllä todella rasittavaa :D:..
Toi "laahain voipi olla ihan pätevä keksintö...
..
kiinnitys iskariin on tehty 3mm lattaraudasta ja siihen hitsattu 15x15mm huonekaluputkesta varsi vanteen sisään johon on leveä kantaisilla pop-niiteillä niitattu 5mm kuraläppäkumia joka on leikattu vanteen muotoon..
kuvia..
http://s173.photobucket.com/albums/w62/ ... haimet.jpg
ja
http://s173.photobucket.com/albums/w62/ ... aimet2.jpg
kuvia..
http://s173.photobucket.com/albums/w62/ ... haimet.jpg
ja
http://s173.photobucket.com/albums/w62/ ... aimet2.jpg
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 71 vierailijaa