T4 Portterien yleispähkäilyä.....

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 16.7.2007 11:15

Oon miettiny itekki tota operaatiota. Näyttäis olevan samanlainen homma ku kakkoskoppasessa. Tuo hinta oli kyllä positiivinen yllätys!

Pitääpäs vaihtaa itellekki.

Mulderi
-
Viestit: 126
Liittynyt: 23.9.2003 21:49

ViestiKirjoittaja Mulderi » 18.7.2007 0:44

Kiitoksia alkupään madallusvinkeistä + kuvista, auttoi kummasti omassa projektissa: T4 2,5tdi -97

-Takaa kun avaa iskarin yläpään pultin, niin takajousen sai vaihdettua ilman jousipuristimia (tukivarsi putoaa riittävän alas). Uudet jouset vaan tilalle ja valmista tuli.

-Edestä pyöritin muttereita noin 2,5-3cm auki, tuo hienosäätö kannattaa tosiaan tehdä mittaamalla suoralla alustalla. Keula kannattaa nostaa tunkille kun avaa muttereita, auttoi hieman. Oli hiukan jäykät...

Lopputulos:

Kaarista mitattu maahan: etu 720mm, jälkeen 680mm
taka 755mm, jälkeen 690mm

Jouset H&R 30mm, rengastus 205/65/15

paerikss
-
Viestit: 471
Liittynyt: 4.9.2003 20:34
Viesti:

ViestiKirjoittaja paerikss » 19.7.2007 0:32

Noniin nyt on putket valmiina. Lopputulos on aikas härski, ääni on melko muhevat.

Putket tehtiin niin että hyödynneettin alkupreäinen liitoskohta taka-akselin etupuolella sekä alkuperäinen kiinnike sillä kohtaa. Putkisto on muuten käytänössä kaksi osainen, eli väliputki ja vaimentimet putkineen. Kaikkia saumoja ei hitsattu jotta saatiin hieman säätövaraa.


Kuva

Kuva

Alkuperäinen hinaussilmukka sai väistyä, autossahan on koukku. Johdot menevät erittäin lähellä oikealla puolella juurikin hinaussilmukan vieressä, joten sinne tehtiin alumiinista suojapelti. vaimentimissakin oin alumiinivaippa joten ei nekään paljoa lämpiä.

Tässä kuva valmiista putkista. Joku tykkää ja toinen varmastikaan ei. Itse olen ainakin tyytyväinen.


Kuva

Karban
-
Viestit: 130
Liittynyt: 15.9.2003 13:47

ViestiKirjoittaja Karban » 23.7.2007 14:06

Kevyesti offtopic, mutta kirjoitampa kuitenkin. Tossa tuli spotattua yks kpl T5 johon joku anagrammifriikki oli vaihdellut takaluukusta vähän kirjainten järjestyksiä...

Kuva

Saishan tosta myös "part snorter"...

RB
-
Viestit: 191
Liittynyt: 1.7.2004 21:43

ViestiKirjoittaja RB » 23.7.2007 14:35

OffTopic jatkuu... Bongasin Tampereella muutama viikko sitten tämän TT:n:

Kuva

Tunnustaako joku omakseen... ;)
Viimeksi muokannut RB, 23.7.2007 14:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 23.7.2007 14:38

Pornokäynnistin esiteltiin keväällä tämän topikin sivulla kaksi.

Edit: mitenkäs harvinaista mahtaa olla se, että takasumuvalo on vain vasemmalla puolella? Omani lisäksi en ole nähnyt ainuttakaan toista. Ihme perä muutenkin: 2.4D ja tuplapakari.

Karban
-
Viestit: 130
Liittynyt: 15.9.2003 13:47

ViestiKirjoittaja Karban » 23.7.2007 14:49

Jaa no mites olis sitten

Rostpartner

paerikss
-
Viestit: 471
Liittynyt: 4.9.2003 20:34
Viesti:

ViestiKirjoittaja paerikss » 23.7.2007 19:33

Mulla on takasumari vain vasemmalla puolella sekä oli tuplaputki AAB motissa (joskin lienee vaihdettu TDI:n putki jossain vaiheessa).

Edit: täytyy kohta ottaa pornstarter pois kun alkaa olla niin yleinen...(thanks gti magazine)

trp.freak
-
Viestit: 496
Liittynyt: 6.10.2006 18:26

ViestiKirjoittaja trp.freak » 23.7.2007 22:07

mulla myös vasurilla. eli 95 malli ja 96 mallis oli molemmin puolin. + tuplaputki jälkiasennuksena. td malleissa ainaki joissain on alkuperäsenä tuplaputki...

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 26.7.2007 0:33

http://home.freeuk.com/jimwillfixit/T4.html

Käykääpäs tuolta imemässä vaikutteita. ;)

Amideus
-
Viestit: 580
Liittynyt: 23.7.2003 12:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja Amideus » 28.7.2007 21:26

Onko tietoa saako Caravellessa keskirivin penkkejä käännettyä selkä menosuuntaan?

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 1.8.2007 10:57

Ainakin vanhemmissa nuo penkit ujutetaan sellaisiin liukutappeihin ja en näkisi kääntämiselle estettä. Pitäisi piruuttaan kokeilla omassa apparin etupenkin kanssa. Voisi siinä emännältä kirvota kommenttia turvaistuin -matkustamisesta.

Tässä Veskun mallissa on taimman sivuikkunan takana tuollainen säleikkö. Olen muutamassa muussakin nähnyt sellaisen, onko se bolt-on koriste vai onko lasi tyyten erilainen?

Timpuli
-
Viestit: 12
Liittynyt: 4.12.2006 11:05

ViestiKirjoittaja Timpuli » 1.8.2007 11:32

Takalasissa näkyvää säleikköä käytetään (ainakin omassa kulkineessa) "imemään" ilmaa takapuhaltimelle, tuota ilmaa voi sitten halutessa puhaltaa katossa olevista ilmasuuttimista... Eli ei ole mikään koriste, vasen takaikkuna (lasi-osa) ainakin vaikuttaa huomattavasti lyhyemmältä kuin oikea.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 1.8.2007 11:42

Kappas, niin onkin. Sävytettynä tuollainen palikka #703 845 298C on yllättävän edullinen volkkarin lasiksi, 369€.

dr_ink
-
Viestit: 877
Liittynyt: 16.8.2005 18:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja dr_ink » 1.8.2007 15:26

Viitaten aiemmin käytyyn keskusteluun ja ehdotuksiin joita ilmoille heitettiin.

Olen itsekkin miettinyt josko löytyis kiinnostusta trp/velle foorumille?
Itse foorumihan ei ole vaikea toteuttaa. Lisäksi jos kiinnostuneita löytyy niin jotain muutakin trp/velle juttua vois yhteen paikkaan keräillä? Löytyykö kiinnostuneita?

Kannatusta?

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 1.8.2007 16:53

Erillinen foorumi voisi sikäli olla huono, että siellä on kuitenkin sen verran hiljaisempaa kuin täällä, joten siellä ei tulisi aktiivisesti ehkä käytyä.
Jos en ole väärin ymmärtänyt, FFP:llä on vaion yksi kategoria: general. Kategorioitahan voisi olla vaikka kakkoskoppaisille omansa, kolmosille omansa jne. Siellä alla voisi sitten olla foorumeita, kuten tällä hetkellä osto, myynti, projekti jne.
Viimeksi muokannut lukkari, 1.8.2007 18:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 1.8.2007 17:59

Oishan semmonen "pakufoorumi" ihan jees!

paerikss
-
Viestit: 471
Liittynyt: 4.9.2003 20:34
Viesti:

ViestiKirjoittaja paerikss » 2.8.2007 2:53

Kyllä porter/velle foorumi olisi mukava. Mielestäni kannataisi pysyä erittäin yksinkertaisessa muodossa, esim keskittyä lähinnä tekniikkaan ja projekteihin jos tälläisen toteuttaa. Kovin monelta foorumilta ei jaksa kaikkea muuta "yleistä" lukea. Ei turhaa skrollausta vaan yhdellä silmäyksellä vilkaistava juttu.

Toinen olisi Pakufoorumi yleensä. Sen voisi jakaa jenkki-/ euro- / japsipaku
osioon tjms.

Mites olis Tx klubi, vaikka ihan epävirallinen kun tälle linjalle lähettiin :)

Ei pysty oikein jäsentelemään, väsyttää klo 2:48...

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 2.8.2007 8:25

Tuolle profiilin Audi -tyypillekin on oma mallifooruminsa, mutta en muista, koska olisin siellä viimeksi vieraillut. Siellä on tosiaan aika hiljaista.

trp.freak
-
Viestit: 496
Liittynyt: 6.10.2006 18:26

ViestiKirjoittaja trp.freak » 2.8.2007 10:21

olihan se pakufoorumi.com, mut nurin näyttää menneen...

dr_ink
-
Viestit: 877
Liittynyt: 16.8.2005 18:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja dr_ink » 2.8.2007 15:56

Voishan sinne tosiaan yrittää muutakin ku vw porukkaa kalastella, jos pistäs vaikka ranskalaiset/italialaiset, saksalaiset, jenkit ja japsit erikseen.

Jokaisen alle sit vaan esim. Tekniikka, Ongelmat, Kauppapaikka, Projektit??

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 2.8.2007 16:24

Mutta pitäs sitte laittaa foorumille hyväksyntä läyttöön, ettei sinne loisis kaikenlaisia turhia ämpyiliöitä.

dr_ink
-
Viestit: 877
Liittynyt: 16.8.2005 18:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja dr_ink » 5.8.2007 0:04

Osaisko joku täältä kertoa mistä lähteä hakemaan vikaa ku ongelma seuraavanlainen. Alavääntö osittain hukassa. Välillä tuntuu veto olevan kateissa lähes täysin ja välillä toimii täysin lukuunottamatta mielestäni ponnetonta alavääntöä. Esim. Ajan kauppaan toimii, lähden kaupasta ni veto pois.

Alipaineletkuja vaihdeltu ja EGR pois käytöstä.
Maffi irrottamalla huomaa pienetä eroa huononpaan suuntaan, tosin ei mitään järkyttävää eroa.

Tohon on/off vikaan mahd. N75, maf tms?

Alaväännön puutteeseen, pumpun ajoitus?

Markus_K (make80)
-
Viestit: 640
Liittynyt: 10.3.2004 8:25

ViestiKirjoittaja Markus_K (make80) » 6.8.2007 9:33

[välikommentti]
Pidetään vaan tää koppiautosakki täällä foorumilla. Täällähän on myös hyviä diesel-osio, joka koskettaa varmaan suurta osaa pakukuskeista. Helpompaa ku ei tartte omaa autoa koskevaa tietoo hakea monelta foorumilta.
[[/välikommentti]

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 6.8.2007 10:19

Itseäni toki hieman vaivaa, kun tässä yleispähkäilyssä käsitellään kaikki portteriasiat äänentoistosta pakoputkiin saakka ja asiat lievästi sanottuna rönsyilevät.
Oma foorumi olisi sikäli toimivampi, mutta edelliseen kommenttiin lisäten, täällä on myös erinomaisen hyvin toimiva myyntiosasto, jossa kauppa käy mielestäni varsin sujuvasti.
Toki, foorumin skaalaamisessa eri kategorioihin olisi ylläpidolla oma työnsä, mutta ei tällainen yleispähkäily -topikki ole enää järkevä. Onneksi on oma projektitopikki.

Isokoski
-
Viestit: 75
Liittynyt: 9.9.2005 16:41
Viesti:

Jako??

ViestiKirjoittaja Isokoski » 11.8.2007 15:10

hei mikä on t4 transportterin vanteiden jako?? sit toinen että, tietääkö kukaan mistä saa "vanhempikeulaseen transportteriin uusia etu umpioita, esim kirkkaalla lasilla?? kiitos jo etukäteen?

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 11.8.2007 16:23

5x112. Valikoimaa löytyy varsin kiitettävästi VW/Audi/MB -merkeistä.
Vanhempiin kuin -96 ei juuri kirkaslasiumpioita ole tarjolla, nuorempiin kyllä.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 11.8.2007 17:03


lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 11.8.2007 17:58

Aika outoa, että vanhempiin teenelosiin ei kirkaslasia oikein ole, mustaa lasia sentään.

busdriver
-
Viestit: 91
Liittynyt: 8.8.2007 14:37

ViestiKirjoittaja busdriver » 12.8.2007 17:51

Anteeksi jos tätä on jo jossain käsitelty, mutta en itse löytänyt juttua tästä...
Eli käykö tuon vanhan mallin ruman "perse"ratin tilalle se airbagi mallin ruori?
Bagi mäkeen ja ratti bolt-on, toimiiko? Mulla on -91 Caravelle.

busdriver
-
Viestit: 91
Liittynyt: 8.8.2007 14:37

ViestiKirjoittaja busdriver » 12.8.2007 18:03

Samaan syssyyn vielä keskuslukituksesta; ei toimi liukuovessa ja apukuskin ovessa. Takaluukku ja kuskinovi on keskuslukituksen piirissä. Onko jollain vinkkiä mistä alkaa vikaa etsimään? Sisävalot pelaa kaikista ovista, joten se liukuoven kolmipiikkinen liitin ei liene ongelmana? Pitää vielä putsailla ja voidella sitä, näyttää aika hapettuneelta.

Saako muuten noita aiemmin mainittuja liukuoven rissoja jostain muualta kuin volkkarilta? Auto on menossa lähiaikoina maalarille ja liukuovi irroitetaan ruosteiden puhallusta varten. Siinä samalla voisi vaihtaa niitä kuluvia osiakin.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 12.8.2007 19:19

Todennäköisesti sinulla on sama boori ratin akselissa kuin vanhemmissa kakkoskoppaisissa Golfeissa. Hanki sellaisen rattia ja rakenna vanhasta ratista syvempi vilkunpalautin.
Saksan kaupasta saa irrallisia rissoja. Vaihtamisessa on oma työnsä, mutta ei niin mahdoton.

AC
-
Viestit: 243
Liittynyt: 25.7.2003 2:47

ViestiKirjoittaja AC » 12.8.2007 19:35

Kaiuttimista olikin jo aiemmin tässä topicissa puhetta, mutta millä ootte korvannu noita orginaaleja? Nuo orkkikset tuntuu olevan hyvin syvältä kun ääni hukkuu meluun satasen vauhdissa ja alkaa vain särkeä. Ilmeisesti neljätuumanen on ihan maksimi mitä tuonne menee, isompia tiloja ei näytä olevan? Pitänee parantaa kiinnitystäkin samalla, näyttää käytännössä tuo ritilä pitävän kaiuttimia paikallaan. Sonyn radio tuossa on edellisen omistajan jäljiltä ja tuntuu kuuluvuus olevan paikoitellen aika huono, veikkaisin antennijohtoa/antennia kun välillä ihan pätkii, kuin signaali tippuisi täysin. Onko joku vaihtanut tuota johtoa, eli meneekö vaikeassa paikasssa? Radiota ei viittis vaihtaa kun perässä on 10 levyn boksi mikä tuskin toimii muilla soittimilla, paitsi Sonylla.

Offtopicina ihan, että yllättävän vähällä tuollanen tuntuu menevän, viime tankilla kulutus tasan seitsemän litraa eikä ajo ollu kokonaan matka-ajoa. Auto on kylläkin suht tyhjä aina, maksimissaan 150kg kuormaa ollut kesällä. Vaikuttaa kone siis olevan kunnossa vaikka savuttaakin mun mielestä enemmän kuin pitäisi, ehkä 45 astetta sivulle käännetty putkenpää vain huijaa kun näkyy peilistä savu :)

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 12.8.2007 20:41

En tiedä uudemmista, mutta vanhempi 2.4D vie sekalaisessa ajossa vähemmän kuin maantieajossa. Mitä kovempi vauhti, sitä enemmän menee, ilmeisesti ilmanvastuksen takia.

trp.freak
-
Viestit: 496
Liittynyt: 6.10.2006 18:26

ViestiKirjoittaja trp.freak » 13.8.2007 0:38

kulutus riippuu myös, onko ikkunapaku vai umpi. ikkuna versiossa on bussin välitykset ja omalla kohdalla huomannut saman asian. kyse 2.4d. saman tiedon löydätte myös manuaalista.

paerikss
-
Viestit: 471
Liittynyt: 4.9.2003 20:34
Viesti:

ViestiKirjoittaja paerikss » 16.8.2007 0:59

AC: 4" on kyllä suurin mikä mahtuu, noitakin saattaa joutua muokkaamaan. Itse vaihdoin kertaalleen orkkispaikoille, mutta ei ollut toivottua vaikutusta joten tein uudet peitelevyt ja asensin uuden erkkasarjan pintaan (saisi palautettua vielä orkkikseksi joskin veistelty on paikkoja mutta nehän jäisi ritrilän alle). Tuonne kun tunkee reilusti vanua kajareiden alle niin saa tuon alkuperäisen free air asennuksen hierman paremmaksi.

Toissapäivänä ei meinannut pornstartteri lähteä käyntiin millään, luulin jo ajoneston jumiutuneen. No onneksi olikin vain hehkun sulake. Vaihdoin samalla myös flektien sulakkeet, joista toinen olikin jo melkein poikki.

Onko nr 102 muuten hehkun rele?

Markus_K (make80)
-
Viestit: 640
Liittynyt: 10.3.2004 8:25

ViestiKirjoittaja Markus_K (make80) » 16.8.2007 10:42

Mistä muuten johtuu ettei ACV kone starttaa aina heti sammuttamisen jälkeen. Muutaman minuutin ku on niin sit pyörähtää käyntiin nätisti. Nopeen kioskikäynnin jälkeen ei heti startannu, mutta ku ootti pari minuuttia ni sit lähti.

dr_ink
-
Viestit: 877
Liittynyt: 16.8.2005 18:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja dr_ink » 18.8.2007 22:35

Mistä haaroittaa ahtopainemittarille letku, silleen että näkisin sekä paineen että alipaineen. Äkkiseltään en löytänyt imusarjalta tms, mitään paikkaa.

EGR:n ohjausletkusta, onnistuuko? Tuskin.
Ahtimelta n75:lle menevästä ei käsittääkseni näy kuin paine?

Kertokaa viisaammat...

Edit. Search osasi kertoa että, pitäis mahdollisesti duunata ahtoputkeen reikä johon sais karan josta sais letkun? Fcuk ku tossa on ton muotoiset ja kumiset noi letkut ni ei oikein mahdu mitään valmista sovitetta letkun väliin.

busdriver
-
Viestit: 91
Liittynyt: 8.8.2007 14:37

ViestiKirjoittaja busdriver » 19.8.2007 19:07

Millaisia et lukuja olette vanteissa käyttäneet? Speksien mukaan minimi olisi 40 maksimi 55. Vakio et on siis 55. Tuleeko esim. joku et 35 jo ulos liikaa?

Entäs miten on, kestääkö esim. Audi A4:lle tarkoitettu vanne pakun alla? Henkilöauton vanteethan ei kai ole välttämättä tarkoitettu raskaampien kaappien alle laitettavaksi. Tiedän kyllä että käytännössä kaikki aluvanteet mitä transuissa on ovat henkilöauton vanteita. Joku vaan sanoi että onnettomuustilantessa vakuutusyhtiö voi takertua tuollaiseen seikkaan? Pakuille ei kai ole erityiseti suunniteltu aluvanteita erikseen. Itselläni on kyllä henkilöauto tuo caramelli, joten maksimi kuormaa ei ole varmaan ikinä kyydissä.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 19.8.2007 19:43

Mistähän spekseistä on kyse? Tehtaan orkkisalujen ET vanhempiin T4 -malleihin on 35 ja uudemmissa ET on 46. 215 renkaalla pysyy vielä nätisti lokasuojien sisällä.

Vanteiden painoluokituksesta olen yrittänyt etsiä tietoa, mutta hyvin niukalti sitä on tarjolla. En ole nähnyt mitään faktaa siitä, miksei VAG OEM vanne kestäisi sekä tehtaan henkilöautoissa että pakuissa. Ovathan monet henkilöautovanteet tarkoitettu myös raskaisiin quattroihin.
Renkaitten painoluokitus on sen sijaan aivan selkeä asia, luokituksen riittävyyden (akselipaino) voi tarkistaa rekisteriotteesta.
Itselläni on alla varhaisempiin T4 -pakuihin tarkoitetut orkkisalut, joita oli tarjolla tasan yksi malli, myöhemmin valikoimaan lisättiin toinenkin.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 19.8.2007 20:33

No tohon vanteitten kestävyyteen vois senverran sanoa, että kyllähän siellä ihan normi aluvanne kestää.

Itellä alla ProlineWheelsin PCC:T koossa 8.5x17" ET45. Ja hyvin on kestäny! Ja välillä ollu yli tonni lastia perällä!

busdriver
-
Viestit: 91
Liittynyt: 8.8.2007 14:37

ViestiKirjoittaja busdriver » 19.8.2007 20:55

Juu noi et 55-40 rajat oli tuolla nettivanteen tietolomakkeessa.
Renkaan painoluokan kanssa ei ole epäselvää ja sen kanssa ei kannata pelleillä.
Eiköhän joku A8 paina jo suunnilleen saman verran kuin T4.

Olisi muuten ihan fiksua kun tänne forumille saisi oman T3/T4/T5 alueen.
Täällä kun pähkäillään just tälläisiä painoluokitusjuttuja ym. mitkä ei koske golf-miehiä.

paerikss
-
Viestit: 471
Liittynyt: 4.9.2003 20:34
Viesti:

ViestiKirjoittaja paerikss » 20.8.2007 4:30

Mites muuten, kuuluko tuossa valojen korkeussäätönappulassa sekä esim sumarin napissa (taka) palaa valo, kyse siis vanhemmasta faceliftaamattomasta kauniin vihertävän taustavalon omaavasta kojelaudasta/mittaristosta?

Ajattelin talvea varten fiksailla kondikseen kaikki lamput sekä persegrillin. Jos en penkkiä vie verhoilijalle niin joutunee hankkimaan jonkun nätin tarvikemallisen lämmitinlampaantaljan (pitäisköhän samalla hankkia se lammas myös ratin ympärille ;) ).

Johtomies
-
Viestit: 215
Liittynyt: 15.7.2006 21:19

ViestiKirjoittaja Johtomies » 20.8.2007 8:49

Meidän T4:ssa on audi A4:n orkkis aluvanteet alla ollu jo pari vuotta ja hyvin on kestäny koviakin painoja. Ja suhteellisen hyvin ne siihen istuu, audin omistajat välillä vaan kattelee aika pitkään vanteita.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 20.8.2007 9:46

Kuva
Onhan tuossa soveltuvuustaulukossa jotain oikeinkin: jako, kierre, keskireikä ja rengaskoko. Tuossa varaosakuva siitä ainoasta aluvannemallista aikaisempiin T4 -malleihin.

ET -lukemanhan pitäisi muuttua, kun vanteen leveys muuttuu periaatteella leveämpi vanne, isompi ET -luku.

Audin OEM -vanteet ovat pääosin Ronalin valmistetta ja kokemuksesta voin sanoa, että kestää. Vuonna 1991 ajoin lähemmäs puolentoista tonnia painavalla quattrolla tiellä olleen kymmensenttisen irtokiven yli. Takavanteeseen tuli jonkinlainen painuma ja ilmat alkoivat hiljalleen huveta. Vietiin vanne pajalle ja pari kaveria alkoi sitä tohon ja lekan kanssa mäikiä suoraksi. Varmaan puoli tuntia tekivät töitä ja sitten joutuivat luovuttamaan. Vanne oli edelleen hieman mutkalla ja tohon lämmöstä aivan musta, mutta muuten ehyt. Varapyörästä otettiin sitten iskemätön vanne alle.

King -merkkinen istuinlämmitinelementti, tuote #942-E12 sisältää istuimen ja selkänojan. Maksaa noin 40€. Nojaosan elementti harvoin hajoaa, joten tuo tarvike riittää kahteen istuinosaan. Ei se penkki niin vaikea ole purkaa ja korjata grillit.

AC
-
Viestit: 243
Liittynyt: 25.7.2003 2:47

ViestiKirjoittaja AC » 20.8.2007 21:29

Valokatkaisija porsi heti leiman jälkeen, vajaa 200tkm se kesti. Mitä mieltä olette, kannattaako edes harkita käytettyä? Tuosta pääsi toimintasavua pihalle ja näytti yhdestä kohtaa levy mustuneen kun availin sitä. Pitänee soitella Laakkosen hinta huomenissa, vai onko edukkaampia ostopaikkoja tiedossa?

Kyseessä siis vihertävällä valaistuksella varustettua malli.

busdriver
-
Viestit: 91
Liittynyt: 8.8.2007 14:37

ViestiKirjoittaja busdriver » 20.8.2007 23:29

Volkkarin valokatkaisijat taitaa olla kulutustavaraa. Ainakin II-koppaisissa Jetoissa/Golfeissa valojen syöttö menee suoraan kytkimen kautta.
Kytkin joutuu aika kovalle rasitukselle eikä ole kauhean pitkäikäinen.

Olisko T4 mallissa samanlainen kytkentä, en tiedä...
Jotkut on rakentaneet valokytkimen ohjaamaan relettä, jonka kautta menee suoraan jännite akulta valoille. Näin valokytkin ei rasitu niin paljoa ja valoille tulee vähemmän jännitehäviöitä = ehkä vähän kirkkaammat valot.

Ei kai tuollainen kytkin voi kovin paljoa maksaa? Saahan noita halpoja kytkimiä esim. Biltemasta, mutta mistä löytyisi sopivan kokoinen orkkiskytkimen tilalle?

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 21.8.2007 14:42

ET -lukemanhan pitäisi muuttua, kun vanteen leveys muuttuu periaatteella leveämpi vanne, isompi ET -luku.


Jos se ET-luku muuttuu suuremmaksi niin vanne siirtyy sisälle päin ja jos samalla vanne kasvaa vaikka 1" tulee puolet siitäkin kasvusta sisälle päin, eli saattaapi tuolla teorialla tulla sisäpuolella nopeesti ahdasta.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 21.8.2007 17:10

Noinhan siinä periaatteessa käy. Yleensä vanne mitoitetaan siten, että vanne tulee mahdollisimman ulos, jolloin sisälle jää enemmän tilaa. Kun leveyttä kasvatetaan, pitää sieltä sisäpuoleltakin "ottaa" hieman, kun ulospäin ei oikein voi levittää.
Kun lueskelee vag -laitteiden varaosaluetteloa, kyllähän trendi on, että vanteen leveyden kasvaessa offsetkin isonee.

Muutaman kerran olen laskeskellut, paljonko vanne oikeasti tulee ulos lokarista milläkin vanneleveys-offset -kombinaatiolla: siinä meinaa mennä pälli levitä. Laskemisen tekee haastavaksi se, että vanteen leveyttä ei mitatakaan reunasta reunaan. Knoppitietoa, kävin juuri tallissa huvikseni mittailemassa: 6" ET38 vanne tulee sisälle 126 mm, 7" ET25 samat 126 mm ja 8" ET35 150 mm.

Tuollainen T4 valokytkin maksaa marmoritiskillä noin 151€.

busdriver
-
Viestit: 91
Liittynyt: 8.8.2007 14:37

ViestiKirjoittaja busdriver » 21.8.2007 22:05

Tuollainen T4 valokytkin maksaa marmoritiskillä noin 151€.


Jesus Fu**ing Christ!!
Onpa kikkareella hintaa...

AC
-
Viestit: 243
Liittynyt: 25.7.2003 2:47

ViestiKirjoittaja AC » 21.8.2007 22:14

Täsmälleen saman hinnan sain, tilaukseen menee. Ei oikein viitti arpoa käytetyn kanssa, 50€ olis sellainenkin romiksella. Pakko kyllä sanoa että ainakin nuo pakun osat on ollu puoli-ilmaisia mitä esim. tohon toiseen kulkineeseen vertaa.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 22.8.2007 9:11

Lämmöllä suositellaan täälläkin valojen releyttämistä.

Markus_K (make80)
-
Viestit: 640
Liittynyt: 10.3.2004 8:25

ViestiKirjoittaja Markus_K (make80) » 22.8.2007 11:06

Enteileekö puhallin rikkoutumista, jos ei lähde aina pyörimään? Toimii kyllä kun käy pikkasen pyörättämässä käsin eri asentoon. Manuaali-ilmastoinnilla varustettu.

paerikss
-
Viestit: 471
Liittynyt: 4.9.2003 20:34
Viesti:

ViestiKirjoittaja paerikss » 22.8.2007 11:33

Laittelin tuonne diesel puolelle murheellisen konekertomuksen jatkeeksi vähän juttua kun portterista häviää vähän vettä. Käykää ihmeessä lukemassa ja antakaa vinkkiä jos olis jotain apuja. Alkaa muuttuun hiukset harmaiksi tuon kanssa :)

Alla linkki keskusteluun:

http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic. ... 739#512739

paerikss
-
Viestit: 471
Liittynyt: 4.9.2003 20:34
Viesti:

ViestiKirjoittaja paerikss » 23.8.2007 19:53

Kysellään lisää. Huomasin että kytkinpoljin tuntuu aavistuksen tahmeammalle, ja sammuksissa kuuluu mukava "kviikkviik" ääni kun polkee, kuuluu laatikon päästä eikä itse polkimesta. Pystyykö tuota rasvaamaan jotenkin? En pääse anatomiaa muutamaan päivään itse tutkimaan kun olen työkeikalla.

Isokoski
-
Viestit: 75
Liittynyt: 9.9.2005 16:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja Isokoski » 27.8.2007 20:05

Olen laskemassa tota mun t4. Niin osaako kukaan sanoa että kuinka matalat jouset voi laittaa orkkis iskareille, tai että ne vielä kestää. mulla on 40mm madallusjouset. Eli kestääkö orkkis iskarit sielä alla???

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 27.8.2007 21:21

kestää

Isokoski
-
Viestit: 75
Liittynyt: 9.9.2005 16:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja Isokoski » 27.8.2007 23:10

kiitoksia, eli voin alkaa vaihtaan..=)

paerikss
-
Viestit: 471
Liittynyt: 4.9.2003 20:34
Viesti:

ViestiKirjoittaja paerikss » 28.8.2007 11:11

Mulla on Boget (mikälie vahvin HD mitä niillä oli) alla mutta ei lyhennetyt, hyvin on kestänyt madallettuna ja kunnon kuormalla. -05 lyöty alle eikö mitään väsymisen merkkejä vielä näy.

Jos orkkis iskarit on paljon ajettu, kannattaisi luonnollisesti harkita niiden vaihtoa samalla.

Amideus
-
Viestit: 580
Liittynyt: 23.7.2003 12:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja Amideus » 28.8.2007 11:20

Onko tietoa pystyykö Cobran RST sivuputkea oikaisemaan, kun on hieman vääntynyt?

paerikss
-
Viestit: 471
Liittynyt: 4.9.2003 20:34
Viesti:

ViestiKirjoittaja paerikss » 28.8.2007 21:47

ollaan joskus karjapuskuria oiottu. Miksei tuotakin yhtä lailla voisi. Itse ottaisin irti ja sopivalla putkentaivutus vastineella (jota vastaan putkia taivutellaan) kääntäisin sopivasti. Jos on paljon taittunut niin luonnollisesti voi jäädä vastapainauma sisäpuolelle kun oikaisee, sille taas ei oikein voi mitään (ellei putken sisälle pääse, ja se taitaa olla aika hankalaa kun on mutka tiellä).

Jos haluaa varjella putkea eikä taivutusvastineessa ole nailonista pintaa niin vetää jesseteippiä muutaman kerroksen.

Amideus
-
Viestit: 580
Liittynyt: 23.7.2003 12:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja Amideus » 29.8.2007 8:39

Kiitos tiedosta. Pitää varmaan jossain käydä kyselemässä.

Mistä voisi etsiä vikaa, kun tuo välillä käynnistyy huonosti eli yleensä kun seisoo pitempään? Esim. eilen seisoi työpaikan pihassa n. 15h ja sitten sai sahata yli 10 sekuntia.

tyyp360
-
Viestit: 104
Liittynyt: 10.9.2003 10:09

ViestiKirjoittaja tyyp360 » 29.8.2007 14:36

Olisko kellään varmaa tietoa T4:een tulevan "tuningboksin" liittimen napojen , eli pinnien lukumäärästä , 8 vai 10 pinninen ? Boksihan tulee ruiskupumpulle menevän johtosarjan liittimen väliin. Tilattu on ja saksan poika kyselee kummalla pinnimäärällä se on ?? Näyttäs olevan pahassa paikassa ainakin yläkautta joten en viitsinyt kontata vesisateessa auton alle. Paku on T4 -99 ja 65kw:lla TDI koneella.

trp.freak
-
Viestit: 496
Liittynyt: 6.10.2006 18:26

ViestiKirjoittaja trp.freak » 29.8.2007 22:47

no joo... kävi näin että käynnistin auton, ajoin n. 50m ja sammutin, nii hokasin et startti ilmeisesti jäi huutaan... rämppäsin virtalukkoo ku en muutakaan keksiny ja se sit lakkas. pari tuntia jälkeen, yritin starttaa, mut ei ees hehkuvalo syttynyt. luonnollisesti starttikaan ei sanonut mitään. virtaa oli kyl akus. hinaamalla saman tien käyntiin ja latausvalo palaa himmeenä. kun taas sammutin, niin ei käyntiin. luonnollisesti toi mun 2.4d trp

paskat, vein verstaalle, ihmetelköön siel..
Viimeksi muokannut trp.freak, 30.8.2007 21:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 29.8.2007 22:54

Mistä voisi etsiä vikaa, kun tuo välillä käynnistyy huonosti eli yleensä kun seisoo pitempään? Esim. eilen seisoi työpaikan pihassa n. 15h ja sitten sai sahata yli 10 sekuntia.


Naftalinjassa reikä josta se vetää ilmaa linjaan. Siks saa sahata.

paerikss
-
Viestit: 471
Liittynyt: 4.9.2003 20:34
Viesti:

ViestiKirjoittaja paerikss » 30.8.2007 11:12

Mistä voisi etsiä vikaa, kun tuo välillä käynnistyy huonosti eli yleensä kun seisoo pitempään? Esim. eilen seisoi työpaikan pihassa n. 15h ja sitten sai sahata yli 10 sekuntia.


Naftalinjassa reikä josta se vetää ilmaa linjaan. Siks saa sahata.


Onko tuossa TDI:ssä hehkun sulake samalla lailla kun AAB:ssä. Mulla oireili ihan samalla tavalla kun sulake oli palanut. Mulla ei edes pölläyttänyt juurikaan kun lähti vaikka ei hehkuttanut. Tuo sulake näytti silmämääräisesti ehjälle mutta kun ruuvasi irti niin sehän oli kokonaan poikki.

Amideus
-
Viestit: 580
Liittynyt: 23.7.2003 12:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja Amideus » 31.8.2007 8:53

Sen huomasin että tuo vika ilmenee vain kun on reilusti alle puoli tankkia polttoainetta. Nyt kun tankissa on tavaraa yli puolet niin toimii ku junan vessa.

Petteri
-
Viestit: 1344
Liittynyt: 1.1.2004 15:46
Viesti:

ViestiKirjoittaja Petteri » 31.8.2007 11:03

Milloin polttoaineensuodatin on vaihdettu?

Amideus
-
Viestit: 580
Liittynyt: 23.7.2003 12:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja Amideus » 3.9.2007 11:32

^En ole saanut vielä auton tarkempaa huoltohistoriaa joten en tiedä mutta se vaihdetaan nyt torstaina ja katsotaan auttaako.

Onko tietoa mistä saisi takapariovien täytepalat? Projektzwolta ei enää saa kun on lopettanut niiden valmistuksen.

Amideus
-
Viestit: 580
Liittynyt: 23.7.2003 12:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja Amideus » 4.9.2007 10:31

Löytyykö kiinnostuneita jos perustan tuonne meidän Variantuning-foorumille T4-osion? Vai riittääkö tämä yksi topikki-täällä?

Isokoski
-
Viestit: 75
Liittynyt: 9.9.2005 16:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja Isokoski » 4.9.2007 12:35

Hei voiko viisaammat auttaa... pitäs laskea tuota mun portteria, keulasta. tilasin madallusjouset taakse 50mm. niin kuinka alas saa keulan laskettua sillä vääntösaualla?? en ole koskaan tollaista tehnyt...=)

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 4.9.2007 12:43

Riippuu siitä kuinka paljon siellä on sitä säätövaraa.

snowman
-
Viestit: 257
Liittynyt: 25.7.2003 15:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja snowman » 4.9.2007 16:23

Amiedus:

Täytepalat on täällä sunnitelmissa pariovilliseen... mut jos löytyy valmiina, niin aina plussaa..

Isokoski:

Keulan saa niin alas että vääntösauvat on jo löysällä, sekä auto makaa vakio pohjaanlyöntikumien varassa... Mulla on madallettu 50mm perästä ja keula piti jättää aavistuksen ylemmäksi, ja silti joskus pohjaa etupää.

selvesa
-
Viestit: 187
Liittynyt: 29.7.2003 1:00

ViestiKirjoittaja selvesa » 4.9.2007 17:32

Noista lisäpaloista, jollakin muullakin valmistajalla olen nähnyt,mutta en saa päähäni että kellä ja onko enää. Jokin hatara mielikuva että RSL-motorsportilla olisi ollut,mutta ei löydy heidänkään kotisivuilta enää.

Täytyy jatkaa noiden palojen "metsästämistä" ........ ja ilmoitella jos jostain löytyy

paerikss
-
Viestit: 471
Liittynyt: 4.9.2003 20:34
Viesti:

ViestiKirjoittaja paerikss » 4.9.2007 19:52

Eikös Dopilla ollut täällä täytepaloja myytävänä sekä yksi että pariovelliseen, vai muistelenko ihan väärin. Oisko hintaa ollut 150e?

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 4.9.2007 20:08

Eikös ne kikkareet oo yleensä lasikuitua? Semmonenhan on helppo pätkästä kahtia!

Tommi.
-
Viestit: 185
Liittynyt: 12.8.2003 17:02

ViestiKirjoittaja Tommi. » 4.9.2007 20:20

ei viihti uutta aihetta alottaa.. mutta mistähän löytyy käytettynä t3 portterin aurinkolippaa ym "lisävarusteita"?? tai vaikka uusia kuhan vaa ei maltaita maksa..

selvesa
-
Viestit: 187
Liittynyt: 29.7.2003 1:00

ViestiKirjoittaja selvesa » 4.9.2007 22:13

Uutta lippaa T3:een saa ainakin vepron tekemänä ja hinta 260 euroa
http://www.vepro.fi/suomi/t3s.htm

Ja noista T4:n pariovien täytepaloista eli kyllä vielä voisi RSL-motorsportilta löytyä
Tässäpä linkki katalookiin
http://www.bus-tuning.de/pdf/RSL-T4-Bus-2007.pdf

ja sieltä tuo osa numero T4-0516,voisi olla kyseiset palat.

TNd
-
Viestit: 31
Liittynyt: 23.7.2003 15:25

ViestiKirjoittaja TNd » 5.9.2007 11:46

Mitäs madallusjousia suosittelette ja mistä ne sitten saa kohtuuhintaan ? Voisi iskareiden vaihdon yhteydessä vähän tuota pudottaa.

Amideus
-
Viestit: 580
Liittynyt: 23.7.2003 12:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja Amideus » 5.9.2007 12:02

Laitoin Slamitin Harrin kautta kyselyä RSL:lle. Katsotaan miten käy. Yritin selvesa vastata sun yv:hen mutta ei saanut lähetettyä kun antoi jonkun herjan.

selvesa
-
Viestit: 187
Liittynyt: 29.7.2003 1:00

ViestiKirjoittaja selvesa » 5.9.2007 16:15

Amideus: minullekin antoi jonkin herjan kun eilen lähetin sinulle sen yv:n.

Ja siksi lisäsin myös tähän viestiin tuon RSL-linkin kun en ollut varma lähtikö ko viesti.

Jospa vielä RSL tekisi/toimittaisi noita paloja, muuttaa kyllä tuota perän ilmettä kummasti nuo "täytteet".

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 5.9.2007 16:28

mistähän löytyy käytettynä t3 portterin aurinkolippaa ym "lisävarusteita"??

Sieltähän niitä, missä autokin on valmistettu. Juuri poistin maalit tuollaisista Ronal ProjektZwo -vanteista. Paremminhan tuohon vanhempaan on palikkaa Suomessakin tarjolla kuin teeneloseen. Esim. aurinkolipat uudempaan malliin on kiven alla.

snowman
-
Viestit: 257
Liittynyt: 25.7.2003 15:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja snowman » 5.9.2007 17:30

Kysymys multivanin varusteista: Onko normaalia bussimallissa että takapenkit saa kaadettua tasaiseksi tasoksi?
Ja onko kapteenin penkeissä aina molemmilla käsinojat molemmin puolin?

Amideus
-
Viestit: 580
Liittynyt: 23.7.2003 12:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja Amideus » 6.9.2007 14:01

Nyt on polttoainesuodatin vaihdettu mutta vika säilyi. Huomenna vaihdetaan sitten kaikki letkut ym. härpäkkeet tankkiin.

Snowman_81: Minun tietääkseni Multivanissa on ihan vakiona se kaatuva takapenkki josta saa sängyn.

Amideus
-
Viestit: 580
Liittynyt: 23.7.2003 12:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja Amideus » 6.9.2007 15:59

Ei kukaan haluaisi muuttaa Portteriaan automaatiksi? Mulla olisi tuossa n. vuoden vanha laatikko...

snowman
-
Viestit: 257
Liittynyt: 25.7.2003 15:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja snowman » 6.9.2007 20:12

Tuli tehtyä löytöjä...
2 kpl sinkkupenkkejä kolariautosta, toisessa on normi jalusta, mut apparin penkissä kääntömekanismi. Pientä laittoa vaatii penkit, mutta katsotaan mitä niistä tulee... Samalla löyty sähköpeilien johdotukset ja kytkin, apparille ovikotelo...
Mut onko tuo kääntöpenkki normaali bussissa?

Ja piakkoin selviää laitanko noita itselle, kun menee tuo kääntöjuttu vähän hukkaan... ;)
Sitten voisi olla vapaana pari penkkiä.

Markus_K (make80)
-
Viestit: 640
Liittynyt: 10.3.2004 8:25

ViestiKirjoittaja Markus_K (make80) » 7.9.2007 9:56

Täällä on Caravelle eli tehdasbussi ja tässä on pyörivä jalusta apparin penkissä.

Baltic
-
Viestit: 267
Liittynyt: 6.8.2003 12:52

ViestiKirjoittaja Baltic » 7.9.2007 10:58

Hakusessa olisi käsinojilla varustettu kuskinpenkki... Ei kellään olisi tiedossa?

Tuolta kannattaa myös kysellä osia!
http://www.kolari-special.fi/

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 7.9.2007 12:19

Kääntyvä penkin konsoli on lisävaruste. Kannattaa huomioida, että penkki ja konsoli myydään yleensä erillään ja ainakin saksassa kiinteäkin sinkkukonsoli konsoli on aika hintava. Itselläni on kiinteä konsoli, jos joku haluaa vaihtaa pyörivänsä sellaiseen, niin privaa.

Amideus
-
Viestit: 580
Liittynyt: 23.7.2003 12:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja Amideus » 7.9.2007 14:10

No niin, vika korjaantui sillä tankin letkujen ym. hilujen vaihtamisella. Nyt lähtee käyntiin ihan normaalisti.

Kylkiputket/astinlaudat lähti samalla pois eli on myynnissä. Kuskinpuoli on vääntynyt mutta hanttarin puolen putki on hyvässä kunnossa.

<----ks. kuva

Amideus
-
Viestit: 580
Liittynyt: 23.7.2003 12:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja Amideus » 7.9.2007 18:41

Olisko vinkkiä miten toteuttaa tuo keittomahdollisuus kun muuttaa tuón matkailuautoksi? Kävin konttorilla kysymässä niin sanoi että pitää olla sähköinen keittolevy ja sille invertteri.

paerikss
-
Viestit: 471
Liittynyt: 4.9.2003 20:34
Viesti:

ViestiKirjoittaja paerikss » 7.9.2007 19:02

Kaverilla on penki alla ulosvedettävä "keitin". Juurikin tuollainen yhden levyn mökki vempele. Asennettu tietokonepöydän näppiskiskoille eli kulkee piiloon penkin alle. Mun ksäittääkseni invertteriä ei tarvitse kiinteästi olla ollenkaan, tuohonhan riittää kun on keittomahdollisuus, eli pitäisi riittää roikallakin keitto.

selvesa
-
Viestit: 187
Liittynyt: 29.7.2003 1:00

ViestiKirjoittaja selvesa » 7.9.2007 20:03

Itselläni on semmoinen vene/sisäkäyttöön tarkoitettu kaasukeitin, joka ei tarvitse lisäilmaräppänöitä.

Vastaavanlainen kuin tämä
http://www.vapaa-aika.com/asp_sivut/Lis ... nus=454280

Ja on kiinnitetty lattiaan työkalupakin päälle.

trp.freak
-
Viestit: 496
Liittynyt: 6.10.2006 18:26

ViestiKirjoittaja trp.freak » 7.9.2007 21:33

amideus: mun tapaukses ei konttorilla kelvannut sähköliesi,missään muodossa. laitoin veneen spriikeittimen, niin kelpas. myöskään sellainen pieni kaasukeitin ei kelvannut, missä on se pullosysteemi samassa ja sisäkäyttöön tarkoitettu. vaikka sekin on joskus kelvannut. 2+3 on toi trp nyt rekattu.

eli pitäisi riittää roikallakin keitto.


ei riitä, ainakaa vaasassa ja seinäjoella.

selvesa: juuri tuollaista tarjosin niille myös, ei kelvannut...

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 8.9.2007 1:06

Siihen on ihan omanlaisensa kolminapainen liitin, jossa vastinpinnat ottavat toisiinsa kiinni kun ovi on kiinni. Oven puoleisessa liitinpinnassa on jousikuormitteiset tapit, jotka painuvat korissa olevia kontaktipintoja vasten.


Kaks napanen sitte tuli. Makso yhteensä johtoineen päivineen n. 40€. Ei minusta paha.

Asennus todella helppo mukana tulevien sapluunojen ansiosta. Minkäs takia noihin tota kolme napasta on myyty??
Viimeksi muokannut GTi-Perttu, 8.9.2007 11:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

paerikss
-
Viestit: 471
Liittynyt: 4.9.2003 20:34
Viesti:

ViestiKirjoittaja paerikss » 8.9.2007 2:29

Taas päästään siihen että riippuu näköjään todella paljon insisstä ja päivästä mikä menee läpi. Ihan uskomattomia on säilytystiloinakin mennyt ihmisillä läpi, leipälaatikosta alkaen. Ei tosiaan ole kuin kuukausi siitä kun käytiin läpi mitä hänen katsastuksena oli vaatinut.

En tiedä millaiset vuoteet teillä on, kaverin autossa tuskin edes nukkumista kestäisi.

selvesa
-
Viestit: 187
Liittynyt: 29.7.2003 1:00

ViestiKirjoittaja selvesa » 8.9.2007 10:28

se on just niinkuin paerikss totesi, että on konttoreissa eroja mitä hyväksytään mitä ei. Mulla vuoteena toimivat nämä carsportin penkit eli enpä tiedä miten hyvä noilla olisi nukkua ;-). Tarkoitus olisi vähän tehdä järkevämpi ratkaisu, yhtenä ole katsellut multivanin takapenkkiä Saksan maalta.

Ja tosiaan Kajaanissakaan eivät mitään roikka viritelmiä oven välistä hyväksytä ja kun käytin tuon normi katsastuksessa,puheli inssi että enää eivät hyväksyisi/muuttaisi mitään näitä ns matkailuautoja. Kun oli AKE:lta tullut kuulemma uudet soveltamissäännöt. Vaan eipä ole ohjeet muuttuneet AKE:n kotisivuilla.

No onhan tuo itselläkin vähän semmoinen viritelmä, mutta Oulussa ihan katsastusaseman päällikön ohjeilla tehty/muutettu vuonna 2005.

trp.freak
-
Viestit: 496
Liittynyt: 6.10.2006 18:26

ViestiKirjoittaja trp.freak » 8.9.2007 11:37

mulla tänä kesänä muutettu, seinäjoella. kuskin takana kaks penkkiä vierekkäin ja niiden takana levitettävä sohva ja toisellaseinällä kaappi ja sen päällä liesi. eli nukkua voi kaks henkeä ihan normaalisti. kokeiltu on :) tein aluksi eri versioita ja tähän vasta olin tyytyväinen.
tuli ihan mukava fishporter.

maspe
-
Viestit: 433
Liittynyt: 5.9.2003 14:59

ViestiKirjoittaja maspe » 8.9.2007 13:10

Laittakaahan kuvia noista retkeilyautojenne sisätiloista, mielenkiintosta olisi nähdä minkälaisia ratkaisuja eri autoissa on. Tuollainen retkeilyvolkkari käynyt joskus itselläkin mielessä.

paerikss
-
Viestit: 471
Liittynyt: 4.9.2003 20:34
Viesti:

ViestiKirjoittaja paerikss » 8.9.2007 16:24

Vihdoinkin sai subbarin ihan valmiiksi. On todella tukevasti kiinni kojelaudan alla vaihdekepin edessä. Otan kuvan jossain vaiheessa. Pari kehitysversiota vaati, ensimmäinen roikkui vähän liikaa kojelaudassa->aiheutti narinaa.

3 alkuperäistä kiinnikepaikkaa hyödynnetty (kojelaudan palojen saumassa sekä apparin puolella siinä mustassa lattiaan ulottuvan muovin kiinnikkeessä). yhden reijän tein johon olen työntänyt lukkosalvan kun en muuta keksinyt kuskinpuolella. Suunnilleen 5 min menee irroituksessa.

Soi todella hyvin. Eka subi joka on edessä, ja todella tytyväinen olen.

Seuraava projekti on listojen teko etuovien ja sivuoven korin karmiin. Mulla on sivuovessa ollut jo viime talvesta tiiviste, mutta vähän liian ohut.

Etolasta (mikälienykyään Etera?) itsekiinnittyvää tiivistelistaa ja päihin valmiisiin reikiin klipsukiinnikkeet. Nykyinen on ollut kiinni ilman klipsuja ja pikkuisen on irronnut. Ei tule avatessa yhtään niin paljoa tippoja kuin ennen.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 127 vierailijaa