T4 Portterien yleispähkäilyä.....

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 16.10.2010 16:10

Itsellä ollut lähes syylärin kokoinen pahvi keulassa parinakin talvena aika lailla syylärissä kiinni ja hyvin toii. Saisi ehkä olla hieman irti, ettäö ilma kiertäisi, mutta ei ole ollut ongelmia. Aaltopahvi toimii hyvin, ei ole kosteudesta kärsinyt.

Pesukarhu
-
Viestit: 33
Liittynyt: 8.7.2010 22:12

ViestiKirjoittaja Pesukarhu » 16.10.2010 16:43

Ok, pitää samalla laittaa joku viritys paikalleen kun vaihtaa nuo umpiot. Alareunastako se yleensä jätetään vähän vajaaksi?

mikan
-
Viestit: 213
Liittynyt: 18.8.2004 11:23

ViestiKirjoittaja mikan » 16.10.2010 20:34

Eiks kaikissa ole sitten tehtaan jäljiltä "kaihtimia", jotka estää ilman virtauksen kylmänä ja jotka aukeaa lämpimänä?

Pesukarhu
-
Viestit: 33
Liittynyt: 8.7.2010 22:12

ViestiKirjoittaja Pesukarhu » 16.10.2010 22:50

Ei noita ole tainnut enää uusimmissa malleissa ollakaan.

mikan
-
Viestit: 213
Liittynyt: 18.8.2004 11:23

ViestiKirjoittaja mikan » 16.10.2010 23:14

Mun 2001 vuoden caravellessa on vielä.

Pesukarhu
-
Viestit: 33
Liittynyt: 8.7.2010 22:12

ViestiKirjoittaja Pesukarhu » 16.10.2010 23:22

Jaa jaa, no ihme että muutamaan mallivuoteen on sitten poistettu ne, tai olisiko kuitenkin kiinni jostain muusta tekijästä kuin vuosiluvusta. Manuaalisesti käännettävät kaihtimet olis kyllä helpoin vaihtoehto.

mikan
-
Viestit: 213
Liittynyt: 18.8.2004 11:23

ViestiKirjoittaja mikan » 16.10.2010 23:34

ETKAstahan sitä varmaan vois tarkistaa. Mulla 111 kW TDI.

diesel_beast
-
Viestit: 4
Liittynyt: 17.10.2010 20:34

ViestiKirjoittaja diesel_beast » 17.10.2010 21:23

itsellänikin t4 vm. 1993, 2,4D

lämpömittari ei toimi, naftamittari kylläkin täydellisesti...

mittari on irroitettu ja työpöydällä:

- regu syöttää tasaisesti 10v.
- lämpötilamittari nousee kun syöttää 10 volttia ja n. 10 mA virtaa hyvin (teholähteestä suoraan liittimille)
- ei löydy huonoja juotoksia
- elektrolyyttikonkka näyttää olevan kunnossa

Onko kellään ideoita / kokemuksia missä vika voisi olla ?

Itse kun en ymmärtänyt mikä anturi syöttää signaalia mittarille, eli missä kohtaa moottoria liitin/mittauspää on ?

nim.

hermot menee!

kummun
-
Viestit: 172
Liittynyt: 11.1.2008 22:42

ViestiKirjoittaja kummun » 19.10.2010 19:09

En tiedä 2.4 .sen anturin sijaintia, mutta yleensä moottori kuin moottori
Ylävesiletkun lähdössä,myös termari kotelossa.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 26.10.2010 16:51

Pannaanpas uutta ongelmaa eetteriin. Portteri pitää jumalatonta kolinaa epätasaisella alustalla. Ääni kuuluu vänkärin puolelta. Vänkärin puolelle vaihdettu ylä- ja alapallot ja vetonivelet.

Auto on juuri katsastettu, eikä konttorillakaan vikaa löytynyt. Oisko kellään heittää mitään hyvää ideaa?

kummun
-
Viestit: 172
Liittynyt: 11.1.2008 22:42

ViestiKirjoittaja kummun » 26.10.2010 20:03

Tarkista iskarin yläpään kiinnitys,sitten taitaa jäädä alatukivarren helat?
Ostitko pallonivelet tarvikekurana vai laatunivelet?

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 26.10.2010 20:33

Yläpallo on Lemförder ja alapallo Moog, eli ei halvinta kuraa.
Koiranluut???

Pesukarhu
-
Viestit: 33
Liittynyt: 8.7.2010 22:12

ViestiKirjoittaja Pesukarhu » 26.10.2010 20:42

Saako tuon kytkimen tulevaisuudessa ilmattua sieltä ruuvin kautta sellaisella masiinalla, joka paineilman avulla vetää sitä nestettä läpi, vai tarvitaanko siihen tuollainen joka VW:n huollossa oli, että paineilman avulla työnnetään säiliön kautta tuota nestettä? Ja pitääkö kytkimen olla painettuna pohjaan, jotta neste kulkee läpi tuon paineilman avustuksella?

kummun
-
Viestit: 172
Liittynyt: 11.1.2008 22:42

ViestiKirjoittaja kummun » 27.10.2010 8:34

Säiliöyhteys kytkinsylintereihin on vain poljin ylhäällä.Siilloin voi imeä ilmausruuvista alhaalta tai painaa paineella nestesäiliöstä.Kumpikin on hyvä konsti.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 27.10.2010 9:11

Etupään niveliä ei kovin montaa tuossa mallissa ole.
Klik
Itsellä kolisi myös väljä yläpallo. Raidetangon molemmat päät kannattaa tarkistaa myös.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 27.10.2010 15:10

Tiedän, koska olen ne vaihtanut. ;) Raidetangon päät on uudehkot.

Pesukarhu
-
Viestit: 33
Liittynyt: 8.7.2010 22:12

ViestiKirjoittaja Pesukarhu » 27.10.2010 19:08

"Säiliöyhteys kytkinsylintereihin on vain poljin ylhäällä.Siilloin voi imeä ilmausruuvista alhaalta tai painaa paineella nestesäiliöstä.Kumpikin on hyvä konsti."

Selvä homma, ilmeisesti tuota kytkimen ilmausruuvia saa sitten avata melko reippaasti. Kun sitä sokkona joutuu tekemään, niin en uskaltanut enempää avata ettei koko ruuvi irtoa. Kytkin ylhäällä tuli koitettua, mutta ei vielä tullut mitään.

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 29.10.2010 8:21

Pitäis kehittää ajovaloihin vähän lisäkantamaa. Valot on jo releytetty, muttei niillä mitään näe. Tässä miettinyt itse umpioiden vaihtamista. Tuossa käyttöportterissa on Caravelle keula, joten kokemuksia paremmista umpioista otetaan mieluusti vastaan. Ebaysta löytyy ainakin kahta erilaista jälkiasennusumpiota:
Dectanen, Dayline sarjan ehdokas:
Kuva
Ja sitten on tämmöinen annelinsilmäinen versio, en tiedä kenen valmistama:
Kuva
Kertokaapa kokemuksia jos semmoisia noista jälkiasennusumpioista on. Onhan tietty vaihtoehtona noihin orggiksiin heittää xenonit, muttei jaksaisi sitä valoshowta mikä vastaantulijoilla väkisinkin alkaa...

sepi86
-
Viestit: 192
Liittynyt: 20.11.2006 13:58

ViestiKirjoittaja sepi86 » 29.10.2010 14:04

itsellä nuo annelit ja valoteho on ainakin mielestäni parempi kuin alkuperäisissä, mutta mieli tekis nuita daylinen valoja, kun katselin uusia umpioita aikoinaan niin en silloin löytänyt umpioita noilla "silmäpusseilla" muuta en sitten tiedä..

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 29.10.2010 14:07

On kyllä ehkä yhdet hirveimmistä valoista tuollaiset daylinet portterissa :D Plussaa toki linssiumpiosta, mutta pitkin valotehoa voi vaan arvailla kummankin umpion tapauksessa.

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 29.10.2010 14:14

Mun mielestä nuo daylinet ei näytä mustapohjaisina niin hirveen pahoilta:
Kuva
Mutta olisi oikeasti kiva kuulla kokemuksia. Pitkät ei sinänsä niin oleelliset ole, koska lisäpitkät tulee jokatapauksessa. Lähinnä tuo lähivalo on se kriittisempi.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 29.10.2010 14:18

Viime talvena oli normikeulaisessa Daylinet ja olin varsinkin lähivaloihin erittäin tyytyväinen. Toki, olihan valot releytetty ja niissä oli Osramin Nightbreaker -polttimot. Ei pahaa sanottavaa myöskään pitkjen valojen tehosta. Itselle lähivalot ovat kuitenkin tärkeämmät, kun niillä reiteillä, mitä ajan, harvemmin pitkiä pääsee edes käyttämään.

Pesukarhu
-
Viestit: 33
Liittynyt: 8.7.2010 22:12

ViestiKirjoittaja Pesukarhu » 29.10.2010 16:49

Itselleni olen saanut tuollaisiin lyhytkeulaisen dayline-valoihin saanut tällä viikolla sorvattua molempiin valoihin xenonit, ja huomenna olisi tarkoitus nostaa keulalle ja tehdä loput sähköt. Voin laittaa sitten kuvia, kun homma valmistuu joskus.

Ripaldi
-
Viestit: 57
Liittynyt: 11.7.2007 8:34

ViestiKirjoittaja Ripaldi » 1.11.2010 13:19

Mites nämä Dayline ja Angel Eyes valot eroavat valokuvioltaan ja teholtaan toisistaan? Ja verrattuna alkuperäisiin Caravelle-keulan valoihin.

Miten näissä on sähköt toteutettu yleensä, meneekö vakioliitin näiden valojen taakse kiinni, vai tuleeko askarrella sähköt itse vakio liittimeltä eteenpäin?

Pesukarhu
-
Viestit: 33
Liittynyt: 8.7.2010 22:12

ViestiKirjoittaja Pesukarhu » 2.11.2010 19:08

No niin, valot saatu tulille, mutta ihmetyttää tuo lyhyiden valokuvio. Ensimmäiset linssiumpiot itselläni, enkä näilläkään ajanut halogeeneilla lainkaan, niin ei vertailukohtaa. Parin metrin päästä seinää vasten näytti kyllä samalta, mutta perinteisen H7-heijastimen valokuvio on paljon tasaisempi ja tiehen tulee paljon enemmän valoa, tosin linssissä leveys on kyllä omaa luokkaansa.

Mutta outoja U:n muotoisia kaarevia raitoja tulee tien pintaan ja tuli vain mieleen, että olisiko xenonin polttopiste jotenkin väärässä kohdassa tms? Olisiko kellään laittaa mitään vertailukuvaa linssiumpion valokuviosta? Pitkissähän leveys on myös erinomainen, mutta siinä keskellä tietä saisi kirkkain kohta olla hieman kauempana ja kantamaa lisää, mutta eiköhän näillä tämän talven pärjää, katsoo sitten ensi kesänä uusia suunnitelmia. Kuvia hieman myöhemmin...

Pesukarhu
-
Viestit: 33
Liittynyt: 8.7.2010 22:12

ViestiKirjoittaja Pesukarhu » 3.11.2010 17:44

Asiasta viidenteen, missäs järjestyksessä tuollaisen 151 heppasen palikoita menee vaihtoon, jos vähän parantelee kulkua? Turbohan on ilmeisesti tuo GT2252V, ja netin mukaan softalla tuosta saisi 180 hp, mutta Garrettin mukaan riittäisi 260 hp asti, mutta tuskinpa, mikä lie totuus? Entä suuttimet ja muut palikat, milloin menee vaihtoon?

EDIT: Pitääkö tuo tieto paikkansa, että Porttereissa turboa jäähdyttäisi vain öljy, eikä siellä kiertäisi neste lainkaan?

Maxman
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 29.10.2010 15:14

ViestiKirjoittaja Maxman » 9.11.2010 6:25

Minulla on tuollaiset annelinsilmävalot,enkä kyllä voi ainakaan valotehoa ylistää.Varsinkin pitkät on todella surkeat.Merkki taisi olla fk:n kuraa...

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 9.11.2010 7:13

Tuli laitettua nightbreaker plussat vakioumpioihin. Kyllähän aina uudet polttimot paremmin näyttää, jos niillä nyt sitten tämä talvi. Täytyy jossain välissä koittaa ruuvata nuo Bosch 225:t vielä keulalle kaveriksi. Voisihan niihinkin uusia polttimoita ajatella...

Baltic
-
Viestit: 267
Liittynyt: 6.8.2003 12:52

ViestiKirjoittaja Baltic » 9.11.2010 9:40

Jos on omat valot releytetty ja kunnon johdoilla, niin ei kannata Naitreikkereitä haaveilla. On ihan todella lyhytikäiset, jos jännite kunnossa.
Kalliit mutta huonot!

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 9.11.2010 9:43

Katsotaan kauanko kestää, nuo plussat pitäisi olla paremmat kuin ne perus breikkerit kestoltaan. Releen takaa sähköä noille tarjotaan.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 9.11.2010 11:45

Onhan se fysikaalinen tosiasia, että polttimon ikä lyhenee suhteessa käyttöjännitteen lisääntymiseen. Viime talven oli muutaman kuukauden H3 -nightbreakerit käytössä releytetyssä systeemissä ja ainakin auton myyntiin saakka toimivat.
Brittikaupasta olen polttimot tilannut, ei minusta 16€ parilta kotiin toimitettuna ole liian iso sijoitus, vaikka useamminkin vaihtaisi.

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 9.11.2010 12:05

Olet löytänyt edullisen paikan, uskallatko linkkiä pistää? Motonet otti 24e parista.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 9.11.2010 15:43


e30tic
-
Viestit: 16
Liittynyt: 13.9.2010 22:35

ViestiKirjoittaja e30tic » 10.11.2010 14:19

kertokaas mistä löydän hehkureleen?
2.5 tdi syncro 2000

Piitu
-
Viestit: 4
Liittynyt: 11.11.2010 17:01

ViestiKirjoittaja Piitu » 11.11.2010 17:12

Täällä puolestaan tuore T4:n omistaja kyselee, mistä löytyy apukuskin penkin takana olevan lämppäripuhaltimen etuvastus? Ei toimi kuin nopeudella 3, joten vian luulis olevan etuvastuksessa.

Kulkupeli siis Carsportin väsäämä bussimalli 2.5 TDI -99.

EDIT:
Täältä näköjään löytyikin jotain vinkkiä:
http://www.t4-wiki.de/wiki/Vorwiderstand

mikan
-
Viestit: 213
Liittynyt: 18.8.2004 11:23

ViestiKirjoittaja mikan » 13.11.2010 22:53

Juuri kun tuolla aiemmin pääsin kehumaan oman T4:n syylärin kaihtimia, niin nyt sitten tuli lämpöongelmia. Naftalämppäri toimii ja moottoriveden lämmöt on mittarin mukaan 90C, mutta sisälle puhaltaa vain haaleaa. Autossa on automaatti ilmastointi ja matkustamossa lisäkenno. Kummastakin puhaltaa haaleaa. Oliskohan vika jossain venttiilissä, kiertovesipumpussa vai lämmityslaitteen älyssä?

SK-T4
-
Viestit: 137
Liittynyt: 27.8.2008 19:16

ViestiKirjoittaja SK-T4 » 14.11.2010 1:50

Hehkun rele on vasemmalla "kojelaudan alla"...elikkä sen säilytyslokeron takana. On yhdellä mustalla sorminpyöriteltävällä kiinni. Releen numeroa en heti muista.

mikan
-
Viestit: 213
Liittynyt: 18.8.2004 11:23

ViestiKirjoittaja mikan » 14.11.2010 19:46

Räpläsin climatronicin säätöjä eestaas ja kun moottorin lämmöt oli 90, niin kävin moottoritiellä kokeilemassa kuinka lämpiää. Digitaalisen kinkkumittarin anturin työnsin kojelaudan päässä olevaan suulakkeeseen ja säädöt HI-asentoon. Parhaimmillaan puhalsin 74 asteista ilmaa sisälle! Kyllä tarkeni. :-)
Taitaa vika olla kiertovesipumpussa, eli vesi ei kierrä tarpeeksi pienillä kierroksilla kaupunkiajossa?

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 14.11.2010 20:28

Olis tarjolla -91 vuoden 2.4d portterista mittaristo, jossa on kiekkamittari. Osaako arvon raati sanoa, onnistuuko kiekkamittarin istuttaminen -98 vuosimallin 2.4d mittaristoon kellon tilalle?

EDIT:
Eli mulla on tällainen kellollinen mittaristo:
Kuva
Ja kiekkamallinen on tämän näköinen:
Kuva
Joten voisiko reunimmaiset mittarit vaihtaa, lopputulema olisi silloin tälläinen:
Kuva
Viimeksi muokannut kilpijoki, 15.11.2010 8:47. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Aje
-
Viestit: 240
Liittynyt: 27.5.2006 13:45
Viesti:

ViestiKirjoittaja Aje » 14.11.2010 21:14

Miten noissa syncroissa kestää voimansiirto, eikös T4:sessä ole visko kytkin?
Entä taka-akselin lukko, se on varmaan ollut lisävaruste?

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 15.11.2010 1:38

Mun mielestä nuo daylinet ei näytä mustapohjaisina niin hirveen pahoilta:

Tuollaseen tuuninkihärpäkkeeseen näyttävät istuvan ihan kivasti, mutta muuten normi T4:een käyvät kyllä kuin hirvelle kiikarit :D

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 15.11.2010 8:01

^ totta, auto täytyisi siis rakentaa tuuninkihärpäkkeeksi :D

Piitu
-
Viestit: 4
Liittynyt: 11.11.2010 17:01

ViestiKirjoittaja Piitu » 15.11.2010 8:37

Nytkö sitten laturi sanoi sopimuksensa irti?

Eberi oli eilen aamulla päällä n. 40 minuuttia ennen liikkeelle lähtöä. Muutaman minuutin ajon jälkeen hehkuvalo alkoi vilkkua. Valo vilkkui koko 12 km matkan. Auto oli pari tuntia parkissa ja käynnistyksen jälkeen latauksen merkkivalo jäi palamaan, mutta hehkuvalo ei enää vilkkunut. Laturivalo paloi koko 12 km matkan ja kotiin päästessä yleismittari näytti 12.0 V auton käydessä. Seuraavalla käynnistyksellä laturivalo sammui ja silloin yleismittari näytti 14.2 V. Tuon jälkeisillä käynnistyksillä laturivalo on taas jäänyt päälle ja yleismittari näyttää lukemia 11.8 - 12.0 V. Auto sammutettuna akun jännite on n. 12.6 V.

Autolla on mittarissa 436 tkm, mutta ei ole mitään tietoa, onko laturi alkuperäinen. Kannattaako suosista hommata uusi laturi, vai kokeilla ensin pelkän jännitesäätimen uusimista? ACV-konehuoneessa laturi näyttää olevan melko ikävässä paikassa, joten taitaa olla autosähkökorjaamon hommia, kun eipä laturin vaihto taida yläkautta kotiverstaalla onnistua.

Raid72
-
Viestit: 208
Liittynyt: 10.12.2008 8:05

ViestiKirjoittaja Raid72 » 15.11.2010 9:01

Villi veikkaus; Laturista hiilet loppu...

Piitu
-
Viestit: 4
Liittynyt: 11.11.2010 17:01

ViestiKirjoittaja Piitu » 15.11.2010 22:01

Villi veikkaus; Laturista hiilet loppu...


Sehän se tais olla, tosin vaihdoin koko jännitesäätimen samalla kertaa. Nyt vaan ilmeni sellainen vika, että kuskin penkin alla oleva rele alkoi pitää jumalatonta naksumista, kun laturi heräsi henkiin. Kyseessä on ilmeisesti kakkosakun kytkentärele, joka siellä naksuu. Jostain tais mennä diodi särki?

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 16.11.2010 2:33

Onko kukaan asentanut T4:een letkulämmitintä lohkolämmittimen sijasta ? Esim. 1.8T:stä löytyisi tietääkseni fyysisesti sopivaa lämmitintä öljynsuodattimen alla olevan lämmönvaihtimen letkuihin, mutta kiertäneekö vesi tässä autossa samalla tavoin ?

Piitu
-
Viestit: 4
Liittynyt: 11.11.2010 17:01

ViestiKirjoittaja Piitu » 19.11.2010 7:36

Lisää ihmetyksen aiheita portterissa... Onko normaalia, että pakkivaihdetta saa vääntää päälle apinan raivolla? Usein valinta osuu neloseen eikä pakkiin. Toisessakin koeajetussa ACV-koneisessa portterissa pakkivaihde oli yhtä jäykkä, joten onko tämä sittenkin ominaisuus eikä vika?

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 19.11.2010 11:01

Peruutusvaihde vaatii omassakin tahdon lujuutta, syytä huonoon kytkeytymiseen en ole keksinyt. Pienen avun tuo vivuston voitelu teflonipitoisella voiteluspraylla.

e30tic
-
Viestit: 16
Liittynyt: 13.9.2010 22:35

ViestiKirjoittaja e30tic » 20.11.2010 11:26

tälläisestä kenelläkään kokemuksia?
http://cgi.ebay.de/Tuning-Chip-Box-VW-T ... 19bb7c0c48

ei kiinnostaisi alkaa itse väsäämään evryä,niin ajattelin helpommalla selvitä ja tuollaisen laittaa.

kummun
-
Viestit: 172
Liittynyt: 11.1.2008 22:42

ViestiKirjoittaja kummun » 20.11.2010 18:58

Vaihteiston nivelet kuntoon ja hyvä voitelu joka niveleen ,niin on herkkä ja mukava vaihtaa. Yllättävän paljon myös vaikuttaa synteettiset tuoreet öljyt laatikossa.(Max 30 tkm)
Minulla on tosi herkkä keppi joka vaihteella.
Rasvaan spreillä, tai jollain liukkaalla (X1R) joka öljynvaihdossa koko vivuston.

e30tic
-
Viestit: 16
Liittynyt: 13.9.2010 22:35

ViestiKirjoittaja e30tic » 23.11.2010 11:24

tälläisestä kenelläkään kokemuksia?
http://cgi.ebay.de/Tuning-Chip-Box-VW-T ... 19bb7c0c48

ei kiinnostaisi alkaa itse väsäämään evryä,niin ajattelin helpommalla selvitä ja tuollaisen laittaa.


??

kummun
-
Viestit: 172
Liittynyt: 11.1.2008 22:42

ViestiKirjoittaja kummun » 23.11.2010 21:01

Minulla on ollut useita tehobokseja pumpun liittimen välissä ja tyytymätön niihin.
Tässä uusimmassa ajattelin evryä ,mutta kuuntelin mielipiteitä ja päädyin tehodynamometrille .Kokeilltiin Maximit vakiokoneesta ,mutta vauhtipyörä ei kestä moista.
Pudotettiin sopiviksi syötöt ja nyt olen tyytyväinen.
Ohjelmassa on väännön ja valkosavun rajoitin, ja vakiossa jo rajoittaa. Ne on heti muutettava ennenkuin syötönlisäys vaikuttaa.

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 4.12.2010 16:35

Lämppärin nopeudensäätö ei tunnu toimivan, onkos noissa ollut jotain yleistä ongelmaa mikä kannattais ekaksi katsoa, sulake on ehjä.
onneks takatilanlämppäristä saa edes pikkasen lämpöä koppaan niin ei aivan hirveetä vilua joudu kärsimään.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 4.12.2010 16:42

Jos liittyisi etuvastukseen, pitäisi ainakin suurimman nopeuden toimia.

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 4.12.2010 19:57

Ei toimi millään nopeudella.

Pesukarhu
-
Viestit: 33
Liittynyt: 8.7.2010 22:12

ViestiKirjoittaja Pesukarhu » 4.12.2010 20:11

Eikös tuo väliseinä ole jotenkin pistehitsattu kiinni tms. ettei ihan kotikonstein saa tuollaista otettua pois, tai laitettua jos puuttuu?

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 5.12.2010 10:59

No nyt toimii puhallin taas, mikäkö oli vikana? no en tiedä se vaan rupes toimimaan itsestään:-)

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 7.12.2010 13:04

^ pelottavia tuollaiset viat. Kohta joku johtosarja tulessa...

[FIN]Carlos
-
Viestit: 7
Liittynyt: 27.5.2009 15:45

ViestiKirjoittaja [FIN]Carlos » 7.12.2010 14:39

Itselläni on myös puhaltimen kanssa ongelmia, aluksi pätki satunnaisesti nyt ei ole toiminut ollenkaan. Kytkimelle ei tule sähköä vaikka sulake on ehjä sähkö tulee kun laittaa eberin päälle. Vaihdoin eberin releet mutta ei auttanut. Sähkökuvia olen tutkinut, kun epäilin noita virransyötön releitä mutta aina toimii joku muu laite mikä on saman releen takana.

Muutenkin ollut sähkövikoja, valokytkin hajosi eikä sammunut valot muutakuin irroittamalla piuhat kytkimestä. Purkaamoilla ei ollut kytkimiä joten tilasin saksasta golf3 kytkimen. on erivärinen valo mutta toimii.

GTI-perttu valitteli kolinaa repsikan puolelta, minulla sama ongelma. kallistuksen vakaaja ottaa apurunkoon kiinni kun rengas joustaa ylöspäin.

timles2010
-
Viestit: 4
Liittynyt: 11.12.2010 15:28

Takatilan lämmityslaitteen säätö ei toimi

ViestiKirjoittaja timles2010 » 11.12.2010 15:40

Olisiko jollakulla kertoa vinkkejä, mikä mahdollisesti on vikana kun takatilan lämmityslaitteen säätö ei toimi? Puhallin tykittää tosi tehokkaasti mutta vain kylmää ilmaa. Ohjaamon lämppäri toimiii ihan normaalisti.

Ajopelini on VW trp 2.4 tdi, vm 2002.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 11.12.2010 16:55

Onko kyseessä matkustajan takana oleva puhallin vai d-pilarissa oleva?

timles2010
-
Viestit: 4
Liittynyt: 11.12.2010 15:28

ViestiKirjoittaja timles2010 » 11.12.2010 19:18

Tuosta d-pilarista en osaa sanoa, mutta kyseessä on siis puhaltimet, jotka sijaitsevat matkustamon liuku-oven kynnyksessä sekä kuljettajan takana lattiatilassa matkustamoon suuntautuvat puhallinaukot.

timles2010
-
Viestit: 4
Liittynyt: 11.12.2010 15:28

Tarkennus lämmittimen toiminnasta

ViestiKirjoittaja timles2010 » 12.12.2010 9:48

Kuljettajan takana lattiatilassa matkustamoon suuntautuvasta puhaltimesta tulee lämmintä ilmaa etumatkustamon säätöjen mukaisesti. Ainoastaan kynnyspuhallin puhaltaa vain raakaa kylmää ilmaa.

tipi47
-
Viestit: 10
Liittynyt: 3.10.2010 21:29

ViestiKirjoittaja tipi47 » 16.12.2010 0:11

Parina aiempana päivänä on avaimen kääntäminen virtalukossa ollut työlästä. Tänään avain ei sitten kääntynyt enää ollenkaan.

Vinkkejä/faktaa kaipailee hän.

HeikkiS
-
Viestit: 282
Liittynyt: 26.6.2006 21:34

ViestiKirjoittaja HeikkiS » 16.12.2010 9:24

kynnyspuhallin?

mulla se kynnyksellä oleva ritiläkohta on sen takatilan puhaltimen ilmanotto..
ei siis puhalla vaan imee, kokeiltu on paperiarkilla

tipi47
-
Viestit: 10
Liittynyt: 3.10.2010 21:29

ViestiKirjoittaja tipi47 » 16.12.2010 16:14

^^lämpötila nousi, lukko toimii. Eli jäässä oli.

Amideus
-
Viestit: 580
Liittynyt: 23.7.2003 12:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja Amideus » 17.12.2010 10:59

Kyllä mullakin se "kynnyspuhallin" puhaltaa eikä ime.

timles2010
-
Viestit: 4
Liittynyt: 11.12.2010 15:28

ViestiKirjoittaja timles2010 » 20.12.2010 16:23

Kyllä se näyttääkin olevan niin että kynnyspuhallin onkin "kynnysimutin" eli korvausilma-aukko. Testasin sen myös peittämällä kynnysritilän ja totesin että takatilan puhallusaukoista (etupenkkien takana/alla) loppui puhallustehot.

Ensimmäinen mielikuva kyllä syntyy että kynnyskotelosta puhaltaisi ilmaa;)

SK-T4
-
Viestit: 137
Liittynyt: 27.8.2008 19:16

ViestiKirjoittaja SK-T4 » 20.12.2010 19:15

Vaihdettiin kaverin autoon kiinteä vauhtis ja kytkin, niin törmäsin "outoon" vaijeriin mikä menee laatikkoon....mikäköhän se voisi olla? vaijeri siis vetää jtn. tappia laatikosta?

Autohan on 2,5tdi caravelle -97.

Yippo
-
Viestit: 24
Liittynyt: 25.8.2008 13:59

ViestiKirjoittaja Yippo » 28.12.2010 22:52

Eberin viathan saa nollattua kun ottaa sulakkeen puoleks tunniks pois. Meinasin tempun tehä, mutta sulaketta ei ollutkaan siellä missä piti. Missä se on? Auto on -98 Caravelle 2.5TDI koneella (AJT) ja Kare Tervosen koripajan käsittelemä.

Toisekseen kiinnostas että onko AJT ja ACV koneilla muuta eroa kun välijäähdyttimen olemassa olo/olemassa olemattomuus?

Ja kolmas, pitäisikö tuon "takatilan lisälämmittimen" (pelkääjän penkin takana lattiassa) myös vain kierrättää ilmaa, mulla se lämmittää aina vaikka sille olisi lämpötilan säätökin.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 29.12.2010 9:51

Alkuperäisen eberin sulakkeen paikka on alimmassa sulaketaulussa neljäs sulake (kolmas paikka ilm. tyhjä).

Yippo
-
Viestit: 24
Liittynyt: 25.8.2008 13:59

ViestiKirjoittaja Yippo » 29.12.2010 10:17

Juu, sieltähän minä sitä ohjekirjan mukaan hain, mutta eipä siinä sulaketta ollut. Eberi kuitenkin on toiminut ilman sulaketta tuolla paikalla. Mullahan ei enää alkuperäinen eber siellä paikoillaan ole vaan siellä on muistini mukaan D4W -malli ja kauko-ohjaus. Toimii kuitenkin ajossa, mutta sillekkin olen virittänyt katkaisijan ohjaamoon, eli lämpöanturin piuha tekee mutkan katkaisijan kautta.

VeeWee T4
-
Viestit: 34
Liittynyt: 17.10.2009 15:06

ViestiKirjoittaja VeeWee T4 » 4.1.2011 19:26

Mistäs mä tiedän onko mulla 8 vai 10 pinninen pistoke mun bompperissa mihinkä sitä viriboksia voisi viritellä?? Eli missähän päin autoa löytyy se johdon pätkä?

juusto-84
-
Viestit: 59
Liittynyt: 2.5.2005 22:36

ViestiKirjoittaja juusto-84 » 31.1.2011 19:55

Onko kukaan soveltanut minkään auton muovietuhelmaa portterin keulaan? Sellaista mikä soveltuisi kohtuu pienellä muokkauksella.

Jusam
-
Viestit: 10
Liittynyt: 9.12.2009 20:00

Mistä korvausilma tankkiin?

ViestiKirjoittaja Jusam » 8.2.2011 17:38

T4:sen polttoainetankin korkki suhahtaa avattaessa...

Mitä kautta tankkiin pitäis mennä korvausilmaa? Onko tankinkorkissa venttiili vai jotain muuta kautta? Jos se joku on tukossa, niin pääseekö sen helposti avaamaan? Ja vuosimalli on 2001.

Edit: Ilmeisesti tankissa kuuluukin olla alipainetta, joten perutaan kysymys. :)
Saa toki vastata jos on parempaa tietoa...

jartos
-
Viestit: 18
Liittynyt: 27.2.2011 11:04
Viesti:

ViestiKirjoittaja jartos » 15.3.2011 17:03

mites toi t4 viritys, onko kellään ollu tatä paikollaan http://www.jjmachinery.fi/lastut/?k=fi& ... edot&l=402

Naftasukka
-
Viestit: 19
Liittynyt: 18.12.2005 14:16

vakkarin asennuksesta, onko normaalia

ViestiKirjoittaja Naftasukka » 3.4.2011 15:17

Vaihdoin vakionopeudensäätimen tuohon ACV koneiseen paikalleen, perinteisen tilalle.

Luulen, että kyseisen auton kovasta johtosumasta johtuen olen ehkäpä irroittanut jonkin liittimen mahdollisesti paikaltaan. Nämä ainakin huomasin: a) kierroslukumittarin näyttämä hävisi b) hehkun valo hävisi c) öljynpaineen punainen valo vilkkuu.

Itse viiksi toimii muuten ihan vastaavasti kun vanhakin.

En tosin ole vielä saanut aktivoitua tuota millään skannerilla toimintaan, joten voiko nuo "viat" johtua siitä ja jostain vikakoodeista mitä tuo cruisen viiksi antaa aktivoimattomana?

Itsellä kun ei vielä vikakoodin lukulaitetta vielä.

Jos muuten jollakulla lukulaite on Mikkeli-Pieksämäki-Jyväskylä alueella, niin ota yhteyttä yv:llä

mipalok
-
Viestit: 28
Liittynyt: 28.7.2004 11:18

vakkarin asennuksesta

ViestiKirjoittaja mipalok » 3.4.2011 21:11

Moi,

itselle tuli juuri vastavat viat vuosi sitten kun menin muista syistä ronkkimaan sulake/rele koteloa ratin alla. Suomen Autohuolto Oulussa ansiokkaasti tutki ja löysikin vian. Jonkin väyläkaapelin jokin/jotkin pinnit hapettuneet tms. ja katkos tiedonkulussa. Kaapeli ilmeisesti liikkunut sen verran että oli hävittänyt kontaktin, kun ronklasin ja vaihdoin releitä.

jartos
-
Viestit: 18
Liittynyt: 27.2.2011 11:04
Viesti:

miten

ViestiKirjoittaja jartos » 21.4.2011 18:19

miten leveet kumet mahtuu t4-losen alle vanteen koko 17 tuumaa et 55

Jaho
-
Viestit: 306
Liittynyt: 23.8.2005 8:49

ViestiKirjoittaja Jaho » 26.4.2011 18:33

Tuolta ainaki jotain leveyksiä löytyy

http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=151055

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 26.4.2011 18:41

ET-lukema ei kerro mitään, ellei vanteen leveyttä mainita samalla. Taakse menee melkein mikä vaan, jos ei pelkää liukuoven liikkumisrajoitusta. Edessäkin on tilaa aika hyvin.

mikan
-
Viestit: 213
Liittynyt: 18.8.2004 11:23

ViestiKirjoittaja mikan » 26.4.2011 19:28

Missäpäin suomea renkaat on kumet? Oon joskus aiemminkin tuota ihmetellyt.
Kyljessä olevan liukuoven ohjainuran alle voi laittaa kiilanmallisen korotuspalan, niin ei ovi törmää renkaaseen. Takana menee muuten ainakin 265. Sellaisen muistan joskus nähneeni. Mulla oli 235 ja ne tahtoi raapia edessä sisälokasuojaan. Tosin niin raapii originaali 225/60-16 alkuperäisillä vanteilla. Alusta on vakio.

Jaho
-
Viestit: 306
Liittynyt: 23.8.2005 8:49

ViestiKirjoittaja Jaho » 27.4.2011 9:22

Ja missäs linja-auto nysse ;)

Kumet ja nakit. Joillekki se riittää kun ne on mustat ja pyöreät(195/70/15 joista nastat nypitty)

Terveiset rollosta eli rovikselta eli roista.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 27.4.2011 9:51

Takana menee muuten ainakin 265
ET-lukema ja vanteen leveys kulkevat käsi kädessä, ilman näitä tietoja ei voi suoraan sanoa, sopiiko juuri tuon levyinen kumi alle.

Jaho
-
Viestit: 306
Liittynyt: 23.8.2005 8:49

ViestiKirjoittaja Jaho » 27.4.2011 10:01

Miksi muuten portterin ET muutettiin v.1996-> 55:ksi.
Sitä ennen oli 1991->44. Muuttuiko vanne? Siis kyse on vakio 15''.
Jos vanne pysyi samana, niin vanhempi portteri renkaat ulompana.

EDIT: niin siis vannehan on täytynyt muuttua. Joko jarrujen takia jotta mahtuu yms. liekö alustassa sentään mullistavaa.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 27.4.2011 10:19

Tuoreemmissa on sekä 6" ET55 että 7" ET46 peltivannetta.
Jotain eroja varmaan on. Omassa sama 7" ET23 vanne vaati -93 Caravellessa 5mm lätyn väliin jotta ei osuisi jarrusatulaan, -99 Multivanissa mahtuu ilman korotusta.

Pesukarhu
-
Viestit: 33
Liittynyt: 8.7.2010 22:12

ViestiKirjoittaja Pesukarhu » 5.5.2011 20:45

Onkos T4:seen saatavana parempia jarruja kuin alkuperäiset? Tarkoitan lähinnä sellaisia, jotka ei pölisis niin mahdottomasti. Omassa volvossa on blackdiamondin jarrut, eikä pölise yhtään, mutta ei näytä saavan pakuun.

pete73
-
Viestit: 2108
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 5.5.2011 21:47

Eikös tuo pöly johdu lähinnä jarrupaloista.. Tuohon varmaankin löytyis esim. Ferodoa tai EBCn Greenstufia jotka ei pölyä niin pahoin...

Pesukarhu
-
Viestit: 33
Liittynyt: 8.7.2010 22:12

ViestiKirjoittaja Pesukarhu » 6.5.2011 9:36

Jos en paljon väärin katsonut, niin Ferodoa ei löydy ja EBC:ltäkin vain nuo peruspalat.

Jani.T
-
Viestit: 32
Liittynyt: 19.4.2011 20:21

ViestiKirjoittaja Jani.T » 7.5.2011 12:10

Mistäs nuihin ruiskupumpun johtoihin pääsee käsiksi?
venttiilipopan päältä musta suojamuovi pois ja sitten?
ois tarvittavat värkit evryn tekoon mutta ei löytyny johtoja :)
Pirssi siis transporter 2,5 TDI -00,ACV konneella.

kummun
-
Viestit: 172
Liittynyt: 11.1.2008 22:42

ViestiKirjoittaja kummun » 8.5.2011 13:04

Pojapanssari pois ja alakautta keskellä moottoria ö-p yläpuolella telineessä on pumpun liitin.

Termis
-
Viestit: 16
Liittynyt: 29.9.2009 10:49

ViestiKirjoittaja Termis » 28.6.2011 21:37

Ihmettelin kun alkoi 2.4 AAB hukkaamaan jäähdytysnestettä pikkuhiljaa, ja nyt on vuoto paikallistettu moottorin edessä, heti termarikotelon yläpuolella olevaan laippaan, josta lähtee vesiletku ja samassa on ilmeisesti lämpömittarin anturi. Ongelma on se että tuon liittimen töpseli on alkanut pullahtaa omituisesti ulos tuosta mutkasta ja tihkuttaa nestettä välistä. Ei uskaltanut vielä koskea siihen enempää kun sylkäisee vedet kokonaan pihalle jos irtoaa.

Onko kellään ideaa voiko tuolle tehdä mitään? Huomenna matka marmorille kyselemään osia. Vähän pukkaa ressiä kun viikonpäästä pitäisi lähteä työntämään tuolla Norjaan ja vedet pysyy enää säkällä koneessa...

Tässä sivulla 18 (ja ilmeisesti 35) näkyy kyseinen palikka.
http://vwts.ru/engine/aab_acv/aab_acv_cooling_syst.pdf

Aleksi-
-
Viestit: 282
Liittynyt: 29.6.2008 16:42

ViestiKirjoittaja Aleksi- » 24.7.2011 21:12

Hejssan, nyt portteritietäjät herätys, käykö http://www.nettivaraosa.com/auton-varaosat/1167977 tuo -01 pitkäkeulaiseen T4 jossa orkkisratti samanlainen kun neloskopissa? Eli se neljäpuolainen muovihirvitys?

VeeWee T4
-
Viestit: 34
Liittynyt: 17.10.2009 15:06

ViestiKirjoittaja VeeWee T4 » 7.8.2011 22:17

Nyt on tulpattu EGR venttiili, johan se olikin todella paskanen.

VeeWee T4
-
Viestit: 34
Liittynyt: 17.10.2009 15:06

ViestiKirjoittaja VeeWee T4 » 9.8.2011 19:35

Tilattu vapaavirtaus suodatin, vieläkun tilais jonkun viripalikan ebaystä niin olis ehkä hetken aikaa tyytyväinen.

VeeWee T4
-
Viestit: 34
Liittynyt: 17.10.2009 15:06

ViestiKirjoittaja VeeWee T4 » 16.8.2011 20:59

Nyt oikeasti joku voisi auttaa että näkeekö sen ylä vai alakautta mihin sen viripalikan voisi laittaa, minen löyrä sitä!

diesel_beast
-
Viestit: 4
Liittynyt: 17.10.2010 20:34

ViestiKirjoittaja diesel_beast » 20.8.2011 18:23

Just näin,,,lautantaipäivä konehuoneessa...

Nyt riitti...

T4, 2,4D laturi vaihdettu 2500 km sitten ja nyt latausvalo syyttyi. Laturi siis ei lataa. Remmi on paikallaan ja laturi pyörii hyvin, hiilet käytännössä uudet.

Laturille menee 3 johtoa:

paksu "lataus johto"
herätejohto (D+ ?)
+1 pieni punainen joka on abikoliittimellä kiinni (mikä tämä on ?)

Sitten autossa on myös edellisen omistajan laittama "relekeskus", mikäköhän se on ?
Myös bilteman kierroslukumittari on pimeänä, mutta kaikki sulakkeet ovat OK.

Onko kellä mitää haisuu missä vika voisi olla ?

kummun
-
Viestit: 172
Liittynyt: 11.1.2008 22:42

ViestiKirjoittaja kummun » 20.8.2011 19:22

Miten lie 2.4:sen sähköt ? Mutta Laturin merkinnät: B+ Akkuun,D+ tulee virtalukolta merkkilampun läpi ,virtakynä hehkuu siinä kun vl on päällä(johto irti) ja laturi maadoittaa mv:n ja kun lataa niin laturi vaihtaa + :ssaan ja mv:n molemmilla puolin on +.
W on kierroslukumittarille !
3 johtoa ja multa suli akun vierestä pääsulake B+ johdosta ,tk kierrokset nousee kun laturi ei lataa (2.5) kun akku yhteys oli huono/poikki.
Oliko vaikeasti kerrottu?

diesel_beast
-
Viestit: 4
Liittynyt: 17.10.2010 20:34

ViestiKirjoittaja diesel_beast » 21.8.2011 13:16

Taisi kaikki mennä jakeluun paitsi lyhenteet "tk" ja "mv".

Eli kun laturi lataa, niin kierrokset tippuu aavistuksen, menikö oikein ?

kummun:

Itse päättelin viestistäsi, että jos kierroslukumittari ei herää niin "W" johdosta ei tule mitään infoa. Eli laturi on rikki ?

bowtie81
-
Viestit: 128
Liittynyt: 1.7.2006 15:02

ViestiKirjoittaja bowtie81 » 22.8.2011 14:03

mistä johtuu 1.9TD:n kitinä kun käynnistää ja kiekkamittari ei pääse heti oikeaan lukemaan, eli ennakkovipu vedettynä kierrokset vähän yli 1000 mutta hetken mittari näyttää ~800, johtuuko apulaitehihnasta vai jakohihnasta?


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa