T4 Portterien yleispähkäilyä.....

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Rkk
-
Viestit: 297
Liittynyt: 7.2.2011 11:14

ViestiKirjoittaja Rkk » 17.1.2012 16:20

Lainaus:
täältä kannattaa kysellä osia teenelosiin. Taitaa pihassa olla useampia kymmeniä autoja purettuna tai purkuun menossa :)


Ihan uutta meinasin laittaa. Noista käytetyistä koskaan tiedä.

Jaa mut siellä olikin uusi katkasija.
Kysynpä paljonko marmotiskillä maksaa.


Kolari special 126.02 € + toimituskulut
Marmoritiski 133€. Löytyy hyllystä ja varattu maanataihin asti kun menee hehkujenvaihtoon.
Slamit ei ole vielä vastannut mailiin.

tomiix
-
Viestit: 111
Liittynyt: 18.5.2009 13:55

ViestiKirjoittaja tomiix » 19.1.2012 11:01

Oletko tarkistanut virtalukonpohjan? Itsellä T4:seen M***tista ostettu uusi virtalukon pohja räpsi valoja päälle ja pois satunnaisesti. Merkkiosa poisti vian.

Rkk
-
Viestit: 297
Liittynyt: 7.2.2011 11:14

ViestiKirjoittaja Rkk » 19.1.2012 12:59

Oletko tarkistanut virtalukonpohjan? Itsellä T4:seen M***tista ostettu uusi virtalukon pohja räpsi valoja päälle ja pois satunnaisesti. Merkkiosa poisti vian.


Enpä ole mutta tuo valokytkin käy välillä kuumana.
Varsinkin kesällä kunnon kaatosateessa räpsi valoja pois päältä ja oli kuuma.

Rkk
-
Viestit: 297
Liittynyt: 7.2.2011 11:14

ViestiKirjoittaja Rkk » 20.1.2012 15:01

Kolari special 126.02 € + toimituskulut
Marmoritiski 133€. Löytyy hyllystä ja varattu maanataihin asti kun menee hehkujenvaihtoon.
Slamit ei ole vielä vastannut mailiin.


Slamit 111.56 €. + toimituskulut. Toimitusaika pari viikkoa.

Rkk
-
Viestit: 297
Liittynyt: 7.2.2011 11:14

ViestiKirjoittaja Rkk » 23.1.2012 11:22

Laakkonen Porvoo hehkujenvaihto 150€. Omat hehkut mukana.
Valokatkaisijalle jäi tasaraha 130€.

Chrisu
-
Viestit: 45
Liittynyt: 14.9.2011 0:42

ViestiKirjoittaja Chrisu » 23.1.2012 23:20

Onko foorumilaisilla tiedossa joku hyvä sivu koskien koriosia ja tuuninkia t4seen?
Ebay on ollut kovassa käytössä mutta etsin jotain tähän tyyliin http://www.t4srus.co.uk/index.asp

Ostoskori oli jo täynnä kun tajusin ettei toimita ulkomaille

Kuerkki
-
Viestit: 16
Liittynyt: 17.9.2007 14:36

ViestiKirjoittaja Kuerkki » 24.1.2012 0:20

En nyt ollu iha varma onks tää oikee paikka tiedustellla mut kuitenki... Sellanen asia ku kiinnostais et jääköhä toho portterii tilaa ollenkaa madaltaa jos 18" vannetta siihe sovitellis?

Pienemmät kyllä kiinnostais jos tuo auto pysyy pihas mut kaveril vois olla tollaset 18" tuumaset ja mahd sopivat ni sen takia...

Jaho
-
Viestit: 306
Liittynyt: 23.8.2005 8:49

ViestiKirjoittaja Jaho » 24.1.2012 7:55


Rkk
-
Viestit: 297
Liittynyt: 7.2.2011 11:14

ViestiKirjoittaja Rkk » 24.1.2012 10:30

Valokytkimen vaihdossa tarvii "erikoistyökalun".
0.6mm pakkausvanteesta muokattu.
Tuosta nastasta helpoin vapauttaa vasemmalla oleva lukituskynsi.

Kuva

Jaho
-
Viestit: 306
Liittynyt: 23.8.2005 8:49

ViestiKirjoittaja Jaho » 24.1.2012 10:47

No jo on. Tuota ei ole voinut oppia muuten kuin että ensimmäinen otettu irti siten että meni rikki ja huomattu että ai jaa tämmönen systeemi ;))

Rkk
-
Viestit: 297
Liittynyt: 7.2.2011 11:14

ViestiKirjoittaja Rkk » 24.1.2012 10:54

No jo on. Tuota ei ole voinut oppia muuten kuin että ensimmäinen otettu irti siten että meni rikki ja huomattu että ai jaa tämmönen systeemi ;))


Jossain olis keskustelussa oli puhetta koukusta.
Eli en itse ole oppinu kantapään kautta :)

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 24.1.2012 12:34

Tuo on taas niitä sarjassa VW:n käsittämättömät ratkaisut. Ei liene ihan edullisinkaan tuollainen toteutus.

Baltic
-
Viestit: 267
Liittynyt: 6.8.2003 12:52

ViestiKirjoittaja Baltic » 24.1.2012 12:53

Kun täällä ollan nyt valojen "äärellä", niin pitääpä kysäistä ajovalojen "vilkkumisesta".
Eli pimeällä ajaessa huomaa selvästi, kun ajovalot hieman notkahtavat sekunnin osaksi. Tapahtuu esim. 5min. välein.
Jännite hieman kyykkää, ei siis sammu totaalisesti.

Tuossa on 320tkm. mittarissa ja kaiketi alkup. laturi. Lataa aivan normisti mittarin mukaan parkissa ja
myös kaikki valot päällä. Keulalla 2x100W lisäpitkät, mutta niiden sammuttaminen ei vaikuta vilkkumiseen.
Omat ajovalot on releytetty suoraan akulta, jotan tuo valokatkaisiakin pääsee helpolla.

Onko tässä joku päävirtarele tms??

kimmoj
-
Viestit: 80
Liittynyt: 28.6.2011 7:39

ViestiKirjoittaja kimmoj » 24.1.2012 13:37

Miten teidän portterit lämpiää näillä pakkaskeleillä? Omani (AAB-kone) lämpömittari nousee ainoastaan 1/4 kun lämpötila on nollan tienoilla tai vähemmän ja ajonopeus alle 80. Satasta ajettaessa mittari nousee pikkuista vajaa puoleen väliin.

Syyläristä on puolet teipattuna umpeen ja kaihtimet ovat yleensä kiinni (niiden termostaatti on irroitettu). Kaihtimien asennolla tuntuu olevan on vain pieni vaikutus koneen lämpötilaan. Ohjaamoon puhaltaa ihan hyvin lämmintä.

Vaikuttaako normaalilta talvikäytökseltä?

/kimmo

Chrisu
-
Viestit: 45
Liittynyt: 14.9.2011 0:42

ViestiKirjoittaja Chrisu » 24.1.2012 21:06

En nyt ollu iha varma onks tää oikee paikka tiedustellla mut kuitenki... Sellanen asia ku kiinnostais et jääköhä toho portterii tilaa ollenkaa madaltaa jos 18" vannetta siihe sovitellis?

Pienemmät kyllä kiinnostais jos tuo auto pysyy pihas mut kaveril vois olla tollaset 18" tuumaset ja mahd sopivat ni sen takia...



Edellinen portteri oli madallettu -70mm ja hyvin sain 18" pyörimään. Oisko koko ollut 225/45..

kuva
http://christer.kuvat.fi/kuvat/Transporter+2.4+MYYTY/20100511%28001%29.jpg/_smaller.jpg?hash=25517

mush
-
Viestit: 83
Liittynyt: 12.1.2006 16:52

ViestiKirjoittaja mush » 24.1.2012 22:14

^^ Tuohon lämpenemiseen

Myöskin AAB, lämpenee mittarin mukaan pakkasilla melko hitaasti, vaikka lämmintä alkaakin puhaltaa, mutta nousee kuitenkin lopulta "samalle tontille" mitä kesälläkin normiajossa.

Ei ole mitään pahveja keulassa ja kaihtimet toimii niin kuin pitää. Kokeilin joskus kun oli tosi kylmät kelit pahvia maskin päälle, mutta se aiheutti vain niilläkin pakkasilla flektien käyntiä.

Tuossa minun yksilössä mittari ei koskaan nouse kovin korkealle, ehkä noin puoleen väliin maksimissaan, vaikka olisi kuinka helle ja flektit huutaa.

kimmoj
-
Viestit: 80
Liittynyt: 28.6.2011 7:39

ViestiKirjoittaja kimmoj » 24.1.2012 22:42

Joo, oliskohan tuossa mun autossa sitten jotain häikkää. Se lämpiää normaalilämpöön vaan, jos ajaa sataa.

Reistaileekohan jo kertaalleen korjattu lämpömittari. Tietenkin vika voi olla termarissakin tai kannessa.

Rkk
-
Viestit: 297
Liittynyt: 7.2.2011 11:14

ViestiKirjoittaja Rkk » 25.1.2012 6:40

AUF ja lämmöt mittarin mukaan 90 astetta kun kone on lämmennyt.
Kaupunkissa ja motarilla pysyy tuossa kokoajan.

Jaho
-
Viestit: 306
Liittynyt: 23.8.2005 8:49

ViestiKirjoittaja Jaho » 25.1.2012 7:50

Kimmoj ja Rkk teillä on erilaiset mittaristot, joten todellista nesteen lämpötilaa viisarin perusteella ei voi vertailla.

Lisäksi tuo uudempi mittaristo (-99->) viisari voi näyttää 90 vaikka todellisuudessa lämmöt n.78. Mittasivat VAG-comilla. Pankaa hakusanat.

Ja tästä TDI lämpiämisestä on ollut aiemmilla topiceilla juttua huru mykke...

Itse ainakin pidän melkoisena pakaste-arkkuna omaa 2.5TDI 102hv multivan. On vaihdettu termarit kahteen kertaan, pahvi keulassa ja pahimiilla pakkasilla myös viimasuojat konepellin alla. Lisäksi eber jymisee kaverina (ei 3kW vaan kaksi vuotta sitten asennettu 5kW)).

Rkk
-
Viestit: 297
Liittynyt: 7.2.2011 11:14

ViestiKirjoittaja Rkk » 25.1.2012 10:28

Jaho ok.

kimmoj
-
Viestit: 80
Liittynyt: 28.6.2011 7:39

ViestiKirjoittaja kimmoj » 25.1.2012 10:33

Pitääkö koneesta (edelleen AAB) laskea vedet ulos termarin vaihtoa varten?

mush
-
Viestit: 83
Liittynyt: 12.1.2006 16:52

ViestiKirjoittaja mush » 25.1.2012 11:10

Kyllä, termarin paikka on sellainen, että sieltä tulee suurin osa ulos väkisinkin sitä vaihdettaessa.

Rkk
-
Viestit: 297
Liittynyt: 7.2.2011 11:14

ViestiKirjoittaja Rkk » 27.1.2012 14:42

Taas ei riittäny virrat käynistykseen.
11.3V näytti lepotilassa.
Kädet ei riittännyt mittaamaan paljonko tippuu kun yrittää käynistää.
Just ja just yritti pyöräyttää konetta si alkokin releet rätisee ja merkkivalot vilkumaan.

Johonkin tuo purkaa jännitettä kun seisoo useamman päivän.
Virtalukonpohja tilattu.

Katelempa pohjan vaihdon jälkeen et mitäs si seuraavaksi jos vielä jännitteet katoaa.

Rommauttaja
-
Viestit: 30
Liittynyt: 25.11.2009 9:50

ViestiKirjoittaja Rommauttaja » 27.1.2012 21:57

Minkälaisia mukitelineitä porukka on laitellu portteriin? Jonkunlainen pidike pitäis hommata kun tulee nuita pahvikahveja siemailtua muutamia työpäivän aikana ja ei tuo manuaalilla sompailu kaupungissa ole oikein herkkua jos on kahvimotti toisessa kädessä läikkymässä. Ei taida missään T4-mallissa olla vakiona jotain telinettä kojelaudassa minkä vois operoida purkuautosta?

Rkk
-
Viestit: 297
Liittynyt: 7.2.2011 11:14

ViestiKirjoittaja Rkk » 28.1.2012 6:56

-02 Caravelessä on kaksimukitelinettä hanskalokeron kannessa sisäpuolella.
Vähän joutuu kurkottelee vasemman puoleiseen mikä on lähinnä kuskia.

kummun
-
Viestit: 172
Liittynyt: 11.1.2008 22:42

ViestiKirjoittaja kummun » 28.1.2012 21:03

http://www.variantclub.fi/phpbb/viewtop ... 18&t=12112
Kaveri keksi,lisätä termari t-haaran ,uskomaton vaikutus,kokeiltu on nyt.Enalle täydet pisteet !!

Jaho
-
Viestit: 306
Liittynyt: 23.8.2005 8:49

ViestiKirjoittaja Jaho » 29.1.2012 14:14

Oliko niin että tuo T-haara oli paisuntasäiliön takana? Näkeekö siitä selvästi lähtevän letkun takakennolle?

kummun
-
Viestit: 172
Liittynyt: 11.1.2008 22:42

ViestiKirjoittaja kummun » 29.1.2012 18:42

Näkee selvästi ,eberin letku tulee tuohon t-haaraan ja sen pumppu välissä.
Itse asensin sen ilman mitään irroitusta ,mutta minulla oli käytössä Mb:n erikoistyökalu
vaijerin päässä jousilemmarin avaaja ,sillä nosteli lemmarit putkille ja letkupuristimilla
kaikki 3 letkua littuun,nykäisin haaran irti ja uusi tilalle , termarioksa takakennolle päin.
ja lemmarit takaisin, puristimet irti ja nyt on nautittu ,kun kuljettajakin tarkenee ,

Nyt -20 astetta ja ei enää palele,kun puhaltimesta tulee kuumaa. Eikä takanakaan ole kylmä ,yllättävän äkkiä takakenno saa kuumat veet .
Moottorin lämmöt nousee nyt huomattavan nopeasti 90 asteeseen,kun ennen sai ajaa kauan ennenkuin mittari värähti.

Ena
-
Viestit: 6
Liittynyt: 29.1.2012 13:05

ViestiKirjoittaja Ena » 29.1.2012 19:01

Sellanen "vaijerilemmariavain" helpottaa kummasti. Itsellä oli myös sellanen käytössä. Tuossa letkussa ei pitäis olla pumppua. Jos on, niin se pumppu on väärässä letkussa. Pumppu aina kylmälle puolelle.

Tuollaset pihdit hommaan omaan talliinki:
http://www.motormarket.fi/verkkokauppa/ ... /52393/137

Tässä vielä linkki kuvaan:
https://plus.google.com/u/0/photos/1062 ... 4565498450

Se takimmainen T-haara. Lähimpänä rintapeltiä.

kummun
-
Viestit: 172
Liittynyt: 11.1.2008 22:42

ViestiKirjoittaja kummun » 30.1.2012 8:04

Hyvä muistutus Ena !
Minä kävin pellin alla uudelleen ja nyt on edellinen eberin korjaaja pannut eberillä letkut ristiin .Pumppu on siksi kuumalla puolen.
Samaan t-Haaraan minä pistin omani .

Ena
-
Viestit: 6
Liittynyt: 29.1.2012 13:05

ViestiKirjoittaja Ena » 30.1.2012 19:04

http://www.motor-talk.de/forum/heizung- ... 10511.html

Oltiin näköjään myöhässä... Joku keksiny tän jo vuosia aiemmin...

Jaho
-
Viestit: 306
Liittynyt: 23.8.2005 8:49

ViestiKirjoittaja Jaho » 31.1.2012 10:16

No niin. Termariventtiili eli se T-haara vaihdettu. Uskomaton ero miten lämpiää. Tuo 10min aika vaihtoon oli ainakin minun kohdalla aika optimistinen...mulla meni tunti. Ja nestettä litra ja ilmaus.

Yksi ongelma jäi. Mulla kun on tuo automaatti-ilmastointi niin se saa silti vielä tiedon että neste on tarpeeksi lämmintä lämpötilatunnistimelta joka on ennen tuota T-haaraa. Puhaltaa kylmää takapuhallin(eli neste ei kierrä alle 90C kuten pitääkin). Piti ottaa sulake numero 15 pois. Kaksois-climatronic ei anna muuta mahdollisuutta. Aina puhaltaa takapuhallin muuten kun luulee että siellä on kylmä....Pöljä sydeemi.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 31.1.2012 12:43

En ole oman auton pellin alle kurkannut, mutta onko kyseessä kuvan yläreunassa oleva t-haara, joka vaihdetaan termarimalliseksi?
Minun tuurilla, juuri kun saan moisen hankittua, alkaa plussakelit.

Jaho
-
Viestit: 306
Liittynyt: 23.8.2005 8:49

ViestiKirjoittaja Jaho » 31.1.2012 12:53

Takimmainen alempi. Aivan lähellä rintapeltiä. Siitä lähti taaksepäin letku taka-kennolle. Ahdas paikka minusta.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 31.1.2012 14:49

Edellisessä T4:ssä (hanasäätöinen lämmitys) oli sellainen ongelma, että jos lämmityslaite unohtui muuhun asentoon kuin täysin auki, eberi käynnistyi, mutta sammui nopeaan, koska vesi ei kunnolla kiertänyt. Hankin siihen silloin magneettiventtiilin, jolla oli tarkoitus tehdä hanalle ohitus lämmittimen käynnistyessä, mutta projekti kuivui kokoon ilmojen lämmettyä.
Olisikohan tuolle venttiilille nyt käyttöä, kytkisi vain taakse menevään letkuun ja piuhat sisälle kytkimelle?

Jaho
-
Viestit: 306
Liittynyt: 23.8.2005 8:49

ViestiKirjoittaja Jaho » 31.1.2012 16:08

Jaha. Nyt tapahtui jotain outoa. Ei taida onnistua tupla-climatronic järjestelmän kanssa...

Alkoi vilkkua climatronicin kaikki merkit(vilkkui sen 10sekuntia). Eli joku häiriö. Sitä ennen puhalsi kuumaa takakenno ja sitten muuttui kylmäksi vaikka kone oli täysin kuuma. Perketi. Jotain omia sähköisiä sulkuja tässä järjestelmässä ja niiden antureita?

Villi veikkaus: Pyytääkö esim takatilan lämpötilatunnistin lämpöä takaosaan ja sitä kun ei ala tulla niin menee häiriöön?

Totta se oikeaan T-haaraan tuli laitettua. Se alempi, joka on lähimpänä rintapeltiä. Ylempänä on vielä yksi T-haara joka on paisuntasäiliön alla hieman lähempänä keulaa ja hieman ylempänä.

EDIT: Muistin että tässä talven aikana kerran teki sellaisen että takapuhallin puhalsi vain kylmää vaikka kone oli lämmin. Sitten vaan alkoi pelittää omia aikoja...Eli olisiko kuitenkin sattumalta jokin muu vika.

Jaho
-
Viestit: 306
Liittynyt: 23.8.2005 8:49

ViestiKirjoittaja Jaho » 31.1.2012 18:04

Alla olevassa topicissa omaan ongelmaan liittyen...
Eli tuo kaksoisilmastointi on oma lukunsa! Voi pojat menee letkuja sinne ja tänne.

Voi olla että joudun irrottamaan sen termostaattiventtiilin pois. Sitte olis vapaana jollekki halukkaalle joka haluaa ostaa....Kyllä se muuten oikeassa t-haarassa on. Siihen t-kappaleeseen tulee eberiltä letku ja lähtee takakennolle ja ilmeisesti etukennolle??

http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=95 ... 5d47871c70

Ena
-
Viestit: 6
Liittynyt: 29.1.2012 13:05

ViestiKirjoittaja Ena » 31.1.2012 20:32

No joo... Se 10 minuuttia kun työkalut vierellä ja on jo kerran asentanut kyseisen venttiilin. Ja nuo vaijeripihdit auttaa merkittävästi. Saas nähä vaikuttaako kulutukseen, kun kone ei käy "kylmänä".

kummun
-
Viestit: 172
Liittynyt: 11.1.2008 22:42

ViestiKirjoittaja kummun » 31.1.2012 21:41

Katoppa Ena omastas vielä Eberin pumpun paikka ,vaihoin kans tuon taka alemman ,kuten Jaho ja testasin että eberillä lämpenee just tuo kuten sinu´llakin kuvassa,mutta siinä on se eberin pumppu ja kuumalla puolen.
Auton on lämmin ja ei enää palella reisiä ja jalkoja 20-30 asteen pakkasella.
Ei ennen ole voinut pienentää lämpöhanaa ,nyt tuli testattua kun ajelin yli tuhat kilometriä
ja lämpöhanaa sai pienentää reilusti.
Takakenno lämpeää kuin ennenkin ,mutta moottorin lämmöt pomppaa 90 asteeseen tosi nopeasti ja siten lämpöä tulee heti.

Jaho
-
Viestit: 306
Liittynyt: 23.8.2005 8:49

ViestiKirjoittaja Jaho » 1.2.2012 8:15

Miten muuten tuo eberin nestekierto. Lähtee kennolle, ja sieltä menee kanteen. Mutta siellähän on termostaatti kiinni aina tuonne n.90C asti. Ohitus? Mitä kautta neste kiertää takaisin eberille(ns kylmä puoli).

Jos olen oikein tutkinut letkut minulla pitäisi nyt olla se termostaatti-venttiili eberin kuumalla puolella T-haarassa, josta haarautuu etukennolle ja takakennolle menevä. Takakennon paluuletkussa on kaiken järjen mukaan takaiskuventtiili kun se yhtyy taas uudelleen moottorille menevään letkuun (rinnakkainkytkentä).
Nyt olen estänyt tuolla termostaatti-venttiilillä taakse menevän kylmän nesteen, kunnes se on kuumaa ja termari avautuu. Jostain syystä oma lämmitys-automatiikka herjaa. Mulla ei siis voi perinteisesti manuaalisesti säätää nopeutta, vaan digitaalisesti. Ilmeisesti takatilan anturi antaa tuon herjauksen nyt kun pyytää lämpöä, mutta lämmin neste ei kierrä takana.
Vai liekkö mulla letkujenkierto jokin mukavuuskytkentä...Eberin voi kytkeä neljällä eri letkuliitännällä asennusohjeen mukaan...termareita, takaiskuja jne.

Ei ole kaukana se hetki kun otan irti termostaatti-venttiilin. Tuo kaksois-climatronic on lievästi sanottuna hankala. Toisaalta, mitä tuo haittaa jos herjaa vikaa(käynnistäessä 10sekuntia vilkkuu), kun kerran toimii. Vai meneekö kokonaan vikatilaan piakkoin. Voi, voi kun olis perinteinen hanavipu...suo siellä vetelä täällä. Pieni vaiva se on lukkari hanasäädin panna auki kun sammuttaa ;)

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 1.2.2012 9:20

Hana on hyvä, jos vain muistaa autoa sammuttaessa avata sen. Kun pitäisi lähteä liikenteeseen ja huomaa, että ei muistanutkaan ja pannu kylmänä, ei juuri naurata.

kummun
-
Viestit: 172
Liittynyt: 11.1.2008 22:42

ViestiKirjoittaja kummun » 1.2.2012 18:01

Jaho, näin suurinpiirtein pitäisi mennä.
Kannen yläreunasta vesipumpun paineen työntämänä eberille ,eberiltä etukennolle ja termarin erottamalle takakennolle ,kennojen paluuputket t-haaralla yhteen ja moottorin alavesiletkun liitäntään ohi termarin siis vesipumpun imuun, joteen muodostuu kierto.Kiertoa on lisätty ,sillä vesipumpulla syylärin alla, ettei moottorin kierrokset vaikuttaisi liian paljon kiertonopeuteen tai/ja se pumppu jää kierrättämään nestettä jos kone on kuuma, kun sammuttaa koneen-termari alaletkussa ja toinen kärki kytkee 2 vaiheen syylärin flektiin jos kiehuu.
korjatkaa jos joku on tutkinut paremmin lauantaina otan auton sisälle ja pitää ihan piirtää putkihässäkät.

Sinulla varmaan sisäilma anturi pyytää lämpöä ja nostaa puhallin nopeutta saavuttaakseen pyydetyn lämpötilan voiko se olla vakavammasta kyse?

Jaho
-
Viestit: 306
Liittynyt: 23.8.2005 8:49

ViestiKirjoittaja Jaho » 2.2.2012 18:19

Mistä tuo T-haaran aukemislämpötila +90 peräisin? Minusta tuntuu että alhaisemmassa lämpötilassa avautuu. Kädellä kokeillu koska lähtevä letku taakse lämpeää. Nesteen lämpö voi olla tosin siinä kohtaa T-haarassa kova, koska tulee suoraan eberiltä, vaikka auton oma lämpömittari näyttää vasta jotain puoliväliä, kun letku alkaa jo lämmetä(termari avautua).

kimmoj
-
Viestit: 80
Liittynyt: 28.6.2011 7:39

ViestiKirjoittaja kimmoj » 6.2.2012 8:35

Mikä olisi järkevä akku Transportteriin. Epäilen, että vanha akku sanoi sopimuksensa irti. Startatessa releet vaan naksuu, mutta mitään ei tapahdu.

ilpopi
-
Viestit: 226
Liittynyt: 20.12.2006 17:25

ViestiKirjoittaja ilpopi » 7.2.2012 6:59

Vartan akkuihin olen ollut tyytyväinen, esim. tämä

kimmoj
-
Viestit: 80
Liittynyt: 28.6.2011 7:39

ViestiKirjoittaja kimmoj » 7.2.2012 8:01

Tuo sama akku siellä on nytkin. Ei taida vika olla akussa. Vuotaa virrat (0,3 A) ajovalojen kytkennöistä. Pitää yrittää selvittää tarkemmin, että ei jatkuvasti tarvitse irroitella sulakkeita.

Jaho
-
Viestit: 306
Liittynyt: 23.8.2005 8:49

ViestiKirjoittaja Jaho » 7.2.2012 9:44

En tiedä miksi, mutta omaan T4 Multivaniin ei olisi mahtunut senttiäkään pitempi akku, mitä 31,5cm 85Ah/ 800A Bosch S5. 100Ah (noin 34cm) ei mitään jakoja. Nytkin puristi osittain lyttyyn johtojen suojamuoveja ja koteloita joita aikamoinen määrä. Oli aika työläs ja tarkka asentaa. Ainakin 2.4d portterissa aivan eri luokkaa akun tila.
No, onneksi on tupla-akku, eli eberille oma akku penkin alla.

Ena
-
Viestit: 6
Liittynyt: 29.1.2012 13:05

ViestiKirjoittaja Ena » 12.2.2012 20:23

Omassa portterissani "katosi"kaikki sähkömurheet kun asensin akunlämmittimen. On muuten verraton keksintö. Kokemusta on jo ainaki kolmelta talvelta. Se pistää aamulla hymyilyttään, ku ulkona -30 ja akun lämpötila +15. Ei tarvi miettiä, että riittääkö virta.
Lisätietoja: www.arcticheat.fi

Suosittelen!!

kimmoj
-
Viestit: 80
Liittynyt: 28.6.2011 7:39

ViestiKirjoittaja kimmoj » 13.2.2012 8:49

Tuo sama akku siellä on nytkin. Ei taida vika olla akussa. Vuotaa virrat (0,3 A) ajovalojen kytkennöistä. Pitää yrittää selvittää tarkemmin, että ei jatkuvasti tarvitse irroitella sulakkeita.


Vika paikallistettu ja korjattu. Joku vanha omistaja oli kytkenyt ajovalojen releet väärin. Tein kokonaan uudet johdotukset ja releytykset. Halvemmalla ja helpommalla olisi päässyt, kun olisi vain korjannut kytkennän. Mutta nyt tuntuu tuikuissa olevan enemmän tehoa. Eli ei mennyt päivän työ ja käytetyt eurot hukkaan.

Mitäköhän seuraavaksi? Varmaan termostaatti pitäisi vaihtaa.

Jaho
-
Viestit: 306
Liittynyt: 23.8.2005 8:49

ViestiKirjoittaja Jaho » 18.2.2012 9:38

Taas näistä remmien vaihtoväleistä.

Miten tiuhaan tuo ruiskupumpun hihna on portteri väellä vaihtunut?
Huomasin 2,4d työautossa, että samaan aikaan oli vaihdettu jakoremmin kanssa. 90tkm oli laulaneet molemmat.

Oma kone ACV 2.5TDI.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 18.2.2012 14:54

Suosittelen vaihdettavaks jakoremmin yhteydessä.

Jaho
-
Viestit: 306
Liittynyt: 23.8.2005 8:49

ViestiKirjoittaja Jaho » 19.2.2012 20:12

Huolto-ohjelman mukaan jakoremmi 120tkm, mutta itse ainakin pidän järkevänä tuota 90tkm. Siitä ei sen enempää, mutta
Sitten tuo pumpun remmi. Jossakin vaihtoväliksi mainitaan 60tkm. Eli onko niin, että kestää tuon 90tkm pumpun remmi. Onko kokemusta jollain että poikki/hyppää yli ennenaikojaan?

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 19.2.2012 20:42

No mulla kesti pumpun remmi melkeen 200tkm! =) Eivät sitte per**e olleetkaan vaihtanu sitä jakorempan yhteydessä vaikka niin pyysin. :/
Että rohkenen väittää että kestää sen mitä jakoremmikin.

kimmoj
-
Viestit: 80
Liittynyt: 28.6.2011 7:39

ViestiKirjoittaja kimmoj » 20.2.2012 8:48

Onko noista tarviketermareista mihinkään? Vai pitääkö vaan nöyrästi maksaa lähes kolminkertainen hinta alkuperäisestä?

Onko jäähdytysnesteen täyttöön muita vinkkejä, kuin kaada hitaasti ja puristele letkuja? Yksi ilmausruuvi ainakin näytti olevan lämppärin letkussa.

Rkk
-
Viestit: 297
Liittynyt: 7.2.2011 11:14

ViestiKirjoittaja Rkk » 20.2.2012 8:54

Lunta tuli.
Ei riittäny Caravelle orkis maavara se n. 20cm.
Alko pohja kantamaan ja renkaat alko suttaamaan.
Ootellaan kuhan aura käy parkiksella.

:)

ps. Olis se vauhdilla lähtenyt mut ei "uskaltanu". Olis voinnu jäädä jumiin sisäänajotien portille.

ps. ps. Peruuttamalla yritin. Alko vararenkas auraamaan ja sitä myöten perä nousemaan.
No tuli suoritettua lumparipesu alustalle.
Viimeksi muokannut Rkk, 20.2.2012 10:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 20.2.2012 9:50

Onko jäähdytysnesteen täyttöön muita vinkkejä, kuin kaada hitaasti ja puristele letkuja? Yksi ilmausruuvi ainakin näytti olevan lämppärin letkussa.
Eberihommia olen jonkun kerran omaani tehnyt ja nestettä tulee pihalle jokunen litra. Ilmaukseen on riittänyt paisarin täyttö ja ilmojen laskeminen sitä mukaa hissukseen ilmausruuvista.
Täytyy sano, että aika etenemiskykyinen on tuo etuvetopakukin, vaikka lunta on reilusti. Kävin viikonloppuna Savon syrjäteillä eikä ollut juurikaan ongelmia edetä läpi tuiskaisten kinoksien -kunhan vain vauhtia piti tarpeeksi. Silti joskus kaipaa edellistä syncro Caravellea, jossa oli 100% sähkölukko taka-akselille.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 20.2.2012 13:17

Osta kimmo Wahlerin termostaatti, ni ei tarvi jännittää.
Viimeksi muokannut GTi-Perttu, 21.3.2012 23:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

kimmoj
-
Viestit: 80
Liittynyt: 28.6.2011 7:39

ViestiKirjoittaja kimmoj » 22.2.2012 9:22

Wahlerin laitoin. Ja ainakin koeajolenkillä kone lämpeni huomattavasti paremmin ja puhalsi enemmän lämmintä ohjaamoon. Vanha termarikin oli Wahler ja stanssauksen mukaan vuodelta 2004.

Kohtuullisen ärsyttävä remppa tehtäväksi tuollaisessa kylmässä parkki-/autohallissa.

bowtie81
-
Viestit: 128
Liittynyt: 1.7.2006 15:02

ViestiKirjoittaja bowtie81 » 21.3.2012 8:38

tuli käynnistysongelma transporteriin, kyseessä 1.9td 2000 vuosimallia. Auto seissyt muutaman viikon, akku ladattu täyteen, näytti yleismittarilla noin 12,5V, virrat tulee, hehkuttaa mutta ei edes naksauta starttia. Arvelin virtalukon pohjaa, jonka otinkin jo irit, koitin ruuvarilla kääntää sitä, mutta ei silti toimi. Uusi pitää nyt hakea, mutta epäilyttää onko vika siinä kun ei ruuvarillakaan toiminut. Ruuvista päätellen se on aiemminkin vaihdettu, oli tuo helkkarin vaikeassa paikassa oleva ruuvi nylpääntynyt. Autolla ajettu reilu 200tkm. Pohja oli musta väriltään, olen nähnyt kuvia joissa se on valkoinen, onko musta väri tae että se ei ole tehtaalla laitettu? Audin logo siinä oli, joten orkkisosa lienee.

bowtie81
-
Viestit: 128
Liittynyt: 1.7.2006 15:02

ViestiKirjoittaja bowtie81 » 22.3.2012 18:49

ei se hittolainen auttanut, virtalukon pohja uusi ja sama vaiva, vain rele kojelaudassa naksahtaa, mutta startti ei tee mitään. Koitin myös toisella akulla, ei ole vika siinäkään. Olisko startista voinut irrota johto, se on vähän vaikeesti nähtävissä päältä päin. Joku ruosteinen lattaliitin oli näkyvillä ilman johtoa mutta näytti siltä, ettei siinä koskaan johtoa ole ollutkaan.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 22.3.2012 21:26


bowtie81
-
Viestit: 128
Liittynyt: 1.7.2006 15:02

ViestiKirjoittaja bowtie81 » 23.3.2012 8:38

sinne meni sit 30€, joku sen oli jo vaihtanut. Luulen, että konttaan seuraavaksi alle ja irroitan alasuojan ja tarkastan johdot, jospa startin heräte on irti tai hapettunut. Jos jollain olisi etka kuvia, räjäytyskuvia siis, joista näkee johdot ym. niin se auttaisi paljon.

Chrisu
-
Viestit: 45
Liittynyt: 14.9.2011 0:42

ViestiKirjoittaja Chrisu » 24.3.2012 0:00

Mikä alustasarja suosittelette pitkä malli portteriin. Suunnitelmissa oli weitec, mutta nyt oikein tiedä..? joku -40-50mm voisi toimia

bowtie81
-
Viestit: 128
Liittynyt: 1.7.2006 15:02

ViestiKirjoittaja bowtie81 » 5.4.2012 17:43

nyt lähti portteri käyntiin, irrotin liittimen joka on startin päällä josta piuha jatkaa vaihteiston päälle, se oli ihan puhdas, mutta startille menevä lattaliitin, jota en saanut irti, mutta nitkuttelin, oli ilmeisesti heräte ja luullakseni tuo nitkuttelu korjasi ongelman, eli se pitäisi vielä saada irti ja laittaa vähän sähköliitinrasvaa siihen. Startissa on toinen lattaliitin joka on aivan ruosteessa eikä siinä ole mitään piuhaa, mikähän se on?

transpot
-
Viestit: 18
Liittynyt: 25.11.2011 15:40

alusta

ViestiKirjoittaja transpot » 5.4.2012 20:28

eibach jouset taakse ja konin tai (bilstein) iskarit joka nurkkaan.

Chrisu
-
Viestit: 45
Liittynyt: 14.9.2011 0:42

ViestiKirjoittaja Chrisu » 6.4.2012 22:36

Onko Gaz tuttu kenellekään? Täältä löytyy setti Eibach-jousilla. Nimi viittaa itäblokkiin, mutta onkin Englantilainen merkki

ktoivola
-
Viestit: 13
Liittynyt: 9.4.2012 8:15

ViestiKirjoittaja ktoivola » 9.4.2012 8:31

Marraskuussa tarttui matkaan Saksasta uitettu Westfalia California retkeilyauto, joka on rakennettu -97 Caravelle 2.5TDI:n alustalle. Kevään koittaessa huomasin että takaosaston lämmityslaite, se pelkääjän penkin takana sisäilmaa kierrättävä, ei tottele lämpötilasäätöä ollenkaan, vaan puhaltaa aina tulikuumaa.

Selasin aiempia viestejä ja löysin maininnan että sähköinen venttiili on usein jumissa. Paikallistin venttiilin rintapellin läheltä melko ikävästä paikasta ja mittailin akun läheltä löytyvästä liitoksesta venttiilille menevää sähköä. Näytti siltä että jos lämmitys on säädetty kuumimilleen, sieltä löytyy 0 volttia, muuten aina 12 volttia. Mitään ei kuitenkaan tuntunut tapahtuvan, eli venttiili lienee jumissa.

Pitäiskö venttiilissä olla jotain "väliasentojakin", vai onko se vain on-off ja onko jollain kokemusperäistä tieto millä jumittuneen venttiilin saisi henkiin?

kimmoj
-
Viestit: 80
Liittynyt: 28.6.2011 7:39

Etupää kolisee

ViestiKirjoittaja kimmoj » 11.4.2012 21:19

Talven röykytyksissä on alkanut etupää kolista.

Ajattelin kesärenkaiden vaihdon yhteydessä etsiä väljiä paikkoja. Mutta olisiko ennakkoon antaa vihjeitä?

Mitä kaikkea noihin kannattaa/pitää yleensä vaihtaa? Varmaan aikalailla kaikki puslat ja vastaavat kerralla? Minkä merkkiset palikat on todettu hyviksi?

/kimmo

Johtomies
-
Viestit: 215
Liittynyt: 15.7.2006 21:19

ViestiKirjoittaja Johtomies » 12.4.2012 20:23

No mitä mulla noita transportereita on ollu (ja on ollu monta) niin alapallot on heikko lenkki.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 12.4.2012 21:35

Yläpallot samoin tein -molemmilta puolilta, niin selviää samoilla kulmien säädöillä.

kimmoj
-
Viestit: 80
Liittynyt: 28.6.2011 7:39

ViestiKirjoittaja kimmoj » 13.4.2012 7:01

Lukkari: Tarkoitatko, että kulmia ei tarvitsisi säätää, jos vaihtaa ylä- ja alapallot molemmille puolille?

igge
-
Viestit: 73
Liittynyt: 31.8.2006 13:11

ViestiKirjoittaja igge » 13.4.2012 10:45

lukkari varmaan meinaa , että tarvii käyttää vaan kerran säädöllä kun vaihtaa kaikki kerralla

kimmoj
-
Viestit: 80
Liittynyt: 28.6.2011 7:39

ViestiKirjoittaja kimmoj » 13.4.2012 11:20

No niin itsekin vähän järkeilin.

Mitenkä noiden pallonivelten laatuerot? Motonetissä on kahta erilaista (halvempaa ja kalliimpaa) merkeistä ei tietoa.

Paljonko nelipyöräsuuntauksesta kannattaa maksaa? Kyselen vaan, että en tulisi ryöstetyksi.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 13.4.2012 11:20

Niin juuri, itsellä menee enemmän yläpalloja ja tapana on vaihdattaa molemmat kerrallaan, jolloin paja suorittaa myös kulmien tarkistuksen samassa. Viime kesänä piti vaihtaa alapallokin, vaihdoin sitten molemmat, kun ei tuo osana paljoa maksa.

Akkanen
-
Viestit: 57
Liittynyt: 20.10.2010 0:02

ViestiKirjoittaja Akkanen » 22.4.2012 20:50

Tuli ostettua tommonen 97 vuoden 2.5tdi 75kw transportteri jossa kytkin luistaa sen verran ettei liikkeelle meinaa päästä. Ei varmaan muu auta kun vaihtaa kytkinpaketti kokonaan. Mikä kytkinpaketti kannattais laittaa? Tuolla on ilmeisesti vakiona joku kaksoismassa vauhtipyörä? Jossain kattelin sellasta kytkinpakettia missä tuli normaali vauhtipyörä asetelman ja levyn kanssa. Olikohan merkiltään valeo tai jotain. olisko neuvoja?

http://www.ebay.de/itm/VW-TRANSPORTER-T ... 826wt_1265

Miltä tommonen kuulostais?

Chrisu
-
Viestit: 45
Liittynyt: 14.9.2011 0:42

ViestiKirjoittaja Chrisu » 22.4.2012 23:39

Itse laitoin yksimassa omaan 75kw portteriin. Hirveästi ei ole kokemusta näistä mutta ymmärtääkseni moni vaihtaa kaksoismassalevy pois. Ainakin pitäisi olla huomattavasti kestävämpi kuin orkkis.

Tamgears osaa kertoa enemmän.
Viimeksi muokannut Chrisu, 12.5.2012 19:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Akkanen
-
Viestit: 57
Liittynyt: 20.10.2010 0:02

ViestiKirjoittaja Akkanen » 26.4.2012 21:03

Valeon yksimassan asetelmineen laitoin italiasta tulemaan. 320e koko setti.

kimmoj
-
Viestit: 80
Liittynyt: 28.6.2011 7:39

ViestiKirjoittaja kimmoj » 5.5.2012 13:11

Nyt alkaa hermot mennä laturin kiilahihnan vinkumisen kanssa. Vinkuu niin paljon, että välillä ihan hävettää. Kylmänä vinkuu aina jonkin matkaa, mutta sitten lakkaa. Hihna on mielestäni kireällä. Voiko liian kireällä oleva hihna aiheuttaa laakereiden hajoamisen lisäksi myös kitinää?

Onko joku hihna selvästi muita parempi estämään ulinaa? Vai pitääkö alkaa suihkimaan kitkasprätä?

kimmoj
-
Viestit: 80
Liittynyt: 28.6.2011 7:39

ViestiKirjoittaja kimmoj » 29.5.2012 21:34

Pystyykö syylärin takana olevien tuulettimien toimintaa varmistamaan jotenkin? Viime kesänä puhalsi aina silloin tällöin rankan ajon jälkeen. Nyt ei ole kuulunut pihahdustakaan, vaikka kelit ovatkin jo olleet lämpimät. Lisävesipumppua tuo kuitenkin välillä pyörittää.

Kai tuon tuulettimen voisi laittaa käynnistymään ohjaamista käsin. Voisi sitten tarvittaessa pyörittää sitä jo ennen jyrkempiä ylämäkiä.

BeetleFreak
-
Viestit: 191
Liittynyt: 18.12.2005 16:52

ViestiKirjoittaja BeetleFreak » 31.5.2012 8:34

Latausvalo ja bensamittari lakkoilee ajoittain.
Latausvalo on melkein aina pimeänä.
Olisko jollakin mogulilla vastausta mistä tutkia häiriön alkulähdettä ?

Vähemmänkin mogulit saa esittaa korjausehdotuksiaan mikäli törmänneet samansuuntaiseen ongelmaan - tai oikeastaan mittariston nykyiseen toimintatapaan. :)

To-mi
-
Viestit: 129
Liittynyt: 23.7.2003 9:23

Syöttöpumppu sökö

ViestiKirjoittaja To-mi » 12.6.2012 23:04

Eli pumppu sökö ja käytetty pitäis tilalle heittää mutta kun ei aivan samoilla numeroilla olevaa löydy. Joten onko numerosarjassa jotkin tietyt numerot jotka riittää että täsmää? Auto on -96 Caravelle 2.4d. Pumpun koodi 0 460 485 033/ 074 130 109 C. Vai onko pumpuissa kuinka paljon mallikohtaisia eroja?

Rkk
-
Viestit: 297
Liittynyt: 7.2.2011 11:14

ViestiKirjoittaja Rkk » 14.6.2012 2:22

Pyyhkijät & pissapoika.
Onko kukaan fiksaillu syssteemiä et vettä tulis ensi ennen kuin pyyhkijät hinkaa kuivaa hiekkasta lasia.
Nyttenhän pyyhkijät kerkii hankata kuivaa lasia ennen kuin vettä tulee.

Rkk
-
Viestit: 297
Liittynyt: 7.2.2011 11:14

ViestiKirjoittaja Rkk » 17.6.2012 15:24

Korvien välissä alko laukkaamaan.
Millainenkohan muutoskatsastus jos 1+2 istutavasta pakettiautosta yrittää tehdä retkeilyauton.

Caravelleen Multivanin takapenkki mistä saa sen laillisen vuoteen.
Silloin tulisi 3 istumapaikkaa lisää johon ne tietysti heti takertuu.
Jos ei asenna vöitä saisiko kierrettyä ettei olekaan istumapaikat.
Tuollaisessa penkissä oli se "vaateiden säilytystila" valmiina.

Keitto mahdollisuusdet.
Inverteri + 12voltin induktiolevy.
230v sisähaarottimen töpselistä.
2kg sammutin.

mikkole
-
Viestit: 200
Liittynyt: 9.5.2006 19:52

ViestiKirjoittaja mikkole » 17.6.2012 20:11

sopiiko t4 portteriin 245 45 19 kumit alle jos madaltaa jotain 50mm?

Chrisu
-
Viestit: 45
Liittynyt: 14.9.2011 0:42

ViestiKirjoittaja Chrisu » 18.6.2012 0:55

^ Täältä voi löytyä vastausta. http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=151055 On kovat jätkät laittanut jopa 20" portterin alle. Oikea ET on tietenkin myös ratkaiseva

Jaho
-
Viestit: 306
Liittynyt: 23.8.2005 8:49

ViestiKirjoittaja Jaho » 20.6.2012 14:15

Jahas.
T4 -98 Lämmityslaitteen moottorin puhallus loppui kerrasta. Vinkkejä mikä tuli? Ei ole sulake palanut ja nopeuskytkin on portaaton elektroninen. Onko pahassa paikassa moottori?

Edit:Climatronicin kaikki merkit vilkkuu 10s kun virrat kytkee. Puhallin lähtee aika ajoin päälle kun virrat laittaa, mutta käy hetken ja sammuu. Eli puhallin olisi kunnossa.

Miten saisi climatronicin vikakoodit luettua? Tässä mallissa ei toimi se, mitä tarjotaan eli econ nappi pohjaan sekä sisäkierto yhtäaikaa.

Jaho
-
Viestit: 306
Liittynyt: 23.8.2005 8:49

ViestiKirjoittaja Jaho » 21.6.2012 11:46

Mittasin puhaltimelle tulevan jännitteen. Vika on moottorissa. Jännitetaso vaihteli kun nopeutta sääteli 4,5...11,6V. Huom portaatoon säätö.

Jaho
-
Viestit: 306
Liittynyt: 23.8.2005 8:49

ViestiKirjoittaja Jaho » 21.6.2012 17:38

Ei ollu moottorissa vika. Sanokaa hyvät ihmiset miten ei voi uusikaan puhallin toimia, vaikka tulee jännite. Vai onko liian pieni jännitetaso??

HeikkiS
-
Viestit: 282
Liittynyt: 26.6.2006 21:34

ViestiKirjoittaja HeikkiS » 21.6.2012 21:20

Jos jännite tulee puhaltimelle ja uudellakaan puhaltimella ei toimi, niin veikkaisin maavikaa. Mittasitko jännitteen suoraan maata vasten, vai puhaltimen johdoista.

Jaho
-
Viestit: 306
Liittynyt: 23.8.2005 8:49

ViestiKirjoittaja Jaho » 21.6.2012 23:39

Suoraan tulevista liittimistä mittasin. Millä periaatteella automatiikka säätää puhallinta. Olin aivan varma, että moottori laput, koska jännite tulee. Vai lyökö sitten maihin, kun ottaa virtaa.
Mulla on temppuillu muuten maadoitukset muillekkin laitteille. Voisiko jopa virtalukon pohja olla rikki.

HeikkiS
-
Viestit: 282
Liittynyt: 26.6.2006 21:34

ViestiKirjoittaja HeikkiS » 22.6.2012 9:16

Tuosta automaatisäätimestä en osaa sanoa varmaksi, mutta epäilisin laitteen toimivan PWM periaatteella? Jos kaikki maaongelmaiset laitteet on olleet kojelaudassa, kannattaisi tarkistaa kojelaudan maadoituspisteet. Yksihän on siinä sähkökeskuksen vieressä ja muistaakseni puhaltimen luona löytyy toinen. Viallinen virtalukonpohjakin osaa oireilla melko monella tavalla, enkä pitäisi ihmeenä, että ko. vika johtuisi sieltä saakka. Pystytkö testaamaan toisella ohjaimella sitä puhallinta?

Akkanen
-
Viestit: 57
Liittynyt: 20.10.2010 0:02

ViestiKirjoittaja Akkanen » 24.6.2012 22:23

Mistä löytyy transporterin vikakoodien luku pistoke? Ja kuinka vikakoodit saa nollattua? Koneena 2.5tdi ja tuntuu kyllä järkyttävän laiskalta kun 100kmh alueella pitää mäkiin vetää kaasupohjassa nelosella. Turbon imuputki vaikutti vähän väljältä mutten ehtinyt siihen vielä paneutua. Voiskohan vaikuttaa niin paljon ettei maffi mittaa oikeeta ilmamäärää

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 25.6.2012 0:45

Pistoke löytyy ratin alta. Koodit saa nollattua esim. VAG-COMilla.

Akkanen
-
Viestit: 57
Liittynyt: 20.10.2010 0:02

ViestiKirjoittaja Akkanen » 26.6.2012 14:03

Näytti olevan motonetissä 2 vaihtoehtoo ilmamäärämittareita tohon 2.5tdi:hin. Oli bosch 79e ja pierburg 158e. Omassa autossa näytti olevan tietenkin toi pierburg. Onkohan noissa muuta eroo kun merkki että voiko vaihtaa päikseen vai onko erilaiset?

Jaho
-
Viestit: 306
Liittynyt: 23.8.2005 8:49

ViestiKirjoittaja Jaho » 27.6.2012 10:16

Vika puhallinmoottorille löytyi releestä numero 114. Juotos irronnut. Itse en olisi löytänyt. Se jännite, mitä mittasin puhaltimelle Fluke yleismittarilla, ei ollut "tehollista jännitettä".

Raid72
-
Viestit: 208
Liittynyt: 10.12.2008 8:05

ViestiKirjoittaja Raid72 » 29.6.2012 22:09

Eikai sinne puhaltimen moottorille kuitenkaan vaihtosähköä tule?

wellu_06
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 30.6.2012 17:35

ViestiKirjoittaja wellu_06 » 30.6.2012 17:42

Tänään huomasin liikkeelle lähdössä ylimääräisen äänen T4:ssa. Räminä tulee kun laittaa ykkösen päälle ja kun pikkasen nostaa kytkintä ja auto alkaa liikkumaan. Räminä jatkuu myös kun ykkösen ollessa päällä (kytkin pohjassa), kunnes auto pysähtyy. Muilla vaihteilla räminää ei esiinny, eikä myöskään vaihteen ollessa vapaalla. Tuo räminä on kuin pakoputken sisäkalut olisi irti, mutta voimakkaampaa. Mitähän on mennyt rikki? Laatikko on vissiin se "löyhempi" versio

Rkk
-
Viestit: 297
Liittynyt: 7.2.2011 11:14

ViestiKirjoittaja Rkk » 2.7.2012 9:39

Millähän ET:llä menee vielä heittämällä 16" vanteet auton alle.
16" x 7" et50 on ihan nippa nappa ettei osu ärräpäihin.
Jarruletkuja joutu edessä nippareilla siirtämään.
Ääriasennossa 215/60 kummit osuu just ja just sisälokareihin.

VeeWee T4
-
Viestit: 34
Liittynyt: 17.10.2009 15:06

ViestiKirjoittaja VeeWee T4 » 10.7.2012 14:17

Olettekos ottaneet katteja pois porttereistanne, kun omasta tippui viimeinen vaimennin niin ajattelin samalla poistaa tai ainakin vähän modifioida tota kattia. Ja sitten vielä paremmin virtaavaa putkistoa joku tällänen http://www.tuningstudio.fi/portal/tuott ... &section=c .Onko kukaan laittanut vastaavanlaista?

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 10.7.2012 15:33

Meillä on Caravellessä Marteliuksen tekemä putkisto joka on jaettu taka-akselin kohdalta molempin reunoihin, tuolloin meinattiin jättää katti pois mut päädyttiin se kuitenkin jättämään, Marteliuksen mukaan sillä ei mitään varsinaista hyötyä ole eli olis mennyt ilmankin läpi katsastuksesta.
Putkiston kokoa muutettiin samalla hieman avarammaksi.
http://www.ffp.fi/index.php?mid=4&pid=41

Tuosta aikoinaan tein juttunkin tänne ffp:n sivuille mut se on vanhan sivuston syövereissä edelleen, kuvat taitaa olla koneella viel tallella.

Sama putkisto eri ulostuloilla löytyy Kiiltovaunun Transporterista http://www.ffp.fi/index.php?mid=4&pid=145


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 94 vierailijaa