T4 Portterien yleispähkäilyä.....

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

T4 Portterien yleispähkäilyä.....

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 18.12.2006 0:43

Juu, eli ihmetystä tuottaa nuo T4:sen keulat. Miten noita facelift-keulia on tehty? Kokkolan MB-Mobilessa oli viimeviikolla vm-97 2.5tdi Transportter jossa oli facelift-keula. Tuo mun on vm-99 ja on vielä sillä vanhemmalla keulalla! Miten se on mahdollista?

Voisko joku valaista asiaa??
[b]
Viimeksi muokannut GTi-Perttu, 19.2.2008 17:35. Yhteensä muokattu 22 kertaa.

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 18.12.2006 1:11

Tuttu josku osti tollasen uutena vm:98 ja sillonkin ois saanu semmosen uuden keulan mutta ois maksanu nooin 3000mk enemmän

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 18.12.2006 9:55

Lyhyesti: kaikki Caravellet 96-> on pitkällä keulalla, Transportterit on lyhyellä keulalla ellei otettu optiona pitkällä keulalla.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 18.12.2006 10:24

Jahas! No minkälainen homma ois muuttaa tuo mun Portteri faceliftiks??

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 18.12.2006 10:25

Olisiko konepelti, lokarit, puskuri, maski ja valot uusiksi? Kannattaako tehdä onkin sitten toinen kysymys. Ja onnistuuko ihan bolt-on, sitä en tiedä.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 18.12.2006 10:30

No tuon vaihdettavien osien määrän tiedän jo, mutta tuo asennuksen helppous/vaikeus mietityttää.... Puhumattakaan hinnasta!!

Dopi
ffp jäsen
Viestit: 1036
Liittynyt: 18.7.2003 20:26
Viesti:

ViestiKirjoittaja Dopi » 18.12.2006 15:19

On siinä nyt vähän hommaa... lokasuojatkin on pistehitseillä kiinni.

Ipe
-
Viestit: 889
Liittynyt: 23.7.2003 11:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja Ipe » 18.12.2006 16:02

Lyhyesti: kaikki Caravellet 96-> on pitkällä keulalla, Transportterit on lyhyellä keulalla ellei otettu optiona pitkällä keulalla.


Onko pitkä keula ollut optiona Transporterissa jo vuodesta -96 lähtien?

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 18.12.2006 16:36

jostain muistaisin kuulleeni/lukeneeni et 99-> olis tuo optio ollut!?!

Toni.H
-
Viestit: 430
Liittynyt: 23.2.2004 13:37

ViestiKirjoittaja Toni.H » 18.12.2006 16:56

ja kylkilinjan pokkaus on vanhemmissa ainakin hieman erilainen.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 18.12.2006 23:32

Juu, eli saapi unohtaa!! Jos jollain roikkuu nurkissa ylimääränen konepelti tolle vanhalle keulalle, ni mulle saa tarjota!

Leinonen
-
Viestit: 60
Liittynyt: 24.7.2003 16:12

ViestiKirjoittaja Leinonen » 1.1.2007 19:05

Mulla on -96 käyttöönotettu -97 Transporter missä on "uusi" keula. Kesken vuoden 1996 tuli facelift, jossa uusiutui muunmuassa puskurit, mittaristo, kojelauta, ratti ja jonkin verran peltiosia. Eli eiköhän sitä ole saanut tilattua tuohon "uudempaan" malliin tilattua sitä Caravelle keulaa jo heti tuon mallin saavuttua.

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 1.1.2007 19:52

Kesken vuoden 1996 tuli facelift, jossa uusiutui muunmuassa puskurit, mittaristo, kojelauta, ratti ja jonkin verran peltiosia


Mittaristo??? eikös se uusi mittaristo tullut vasta -99, eli vastaava kuin golfissa, vai oliks tuossa jotain muuta muutosta mittaristossa tuolloin, ainakin tuossa meidän -97 Caravellessä on tuo vanha passat/corrado mittaristo.

Pekka
ffp jäsen
Viestit: 2188
Liittynyt: 16.7.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Pekka » 1.1.2007 21:34

Voisko olla et tuossa leinosen mainitsemana ajankohtana ois tullu jotain digimatkamittaria yms?? en mä näistä mitään tiedä, mut kunhan arvuuttelin...

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 2.1.2007 0:00

Juu, neloskopan mittaristo tuli vuonna-99.

Peksi
ffp jäsen
Viestit: 1190
Liittynyt: 17.7.2003 20:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peksi » 3.1.2007 18:02

Vaihdettavia osia on edellämainituiden lisäks mm. etukehikko/puskuripalkki, syyläri(ja ilmast. kenno), flektit, vesiletkut, järjetön määrä pikkusälää ymym. Ja dopille tiedoks että lokasuojat on pulteilla 96->. Onnistuu bolt on, mutta työläs ja osia vaikea saada(paitsi valoja ja maskeja).

Niin ja mittaristo tuli digitaaliseks(matkamittari ja kello ja nopeusmittari sähköllä) varmaankin just -96. Siniset taustavalot eli tuo "neloskorisen" mittaristo tuli -99 loppuvuodesta.

Petteri
-
Viestit: 1344
Liittynyt: 1.1.2004 15:46
Viesti:

ViestiKirjoittaja Petteri » 3.1.2007 18:06

Juu, eli saapi unohtaa!! Jos jollain roikkuu nurkissa ylimääränen konepelti tolle vanhalle keulalle, ni mulle saa tarjota!


Äläs vielä! Ootas kun kaivan jostain sen ... ööö .... oisko ollut hollantilainen sivusto, jossa tuo on tehty, niin saat osviittaa...

Heikki J.
admin
Viestit: 8309
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 3.1.2007 18:07

Peksikin sen on tehnyt, ja jos sanoo työlääksi, on paras uskoa :)

Petteri
-
Viestit: 1344
Liittynyt: 1.1.2004 15:46
Viesti:

ViestiKirjoittaja Petteri » 3.1.2007 18:24

Ei pidä pelätä työtä :-D

Njoo, eipä tästä paljon apua ole, korkeintaan intoa voi tuoda lisää: http://www.weetjewel.com/facelift.htm

Kv
ffp jäsen
Viestit: 602
Liittynyt: 17.7.2003 11:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja Kv » 3.1.2007 19:41

Peksi: Siniset mittarivalot tuli 98 loppuvuodesta

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 3.1.2007 23:32

^^Juu, taidanpa jättää tekemättä..... :)

Niin itte oon ollu siinä käsityksessä että mallivuodelle -99 tuli tuo nelosen mittaristo.
Tuo oma on 09/99.
Viimeksi muokannut GTi-Perttu, 22.6.2007 16:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Peksi
ffp jäsen
Viestit: 1190
Liittynyt: 17.7.2003 20:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peksi » 4.1.2007 8:01

Edellinen porttri oli -99 alustanumerolta ja vanhalla mittaristolla...

Kv
ffp jäsen
Viestit: 602
Liittynyt: 17.7.2003 11:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja Kv » 4.1.2007 8:17

28.12.1998 rekisteröity -99 portteri pihalla sinisillä mittari valoilla.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 4.1.2007 11:45

Ota noista nyt sitte selvää.....

V Marjamäki
-
Viestit: 256
Liittynyt: 23.7.2003 8:14

ViestiKirjoittaja V Marjamäki » 4.1.2007 12:57

Mitenkäs tuommonen pehmeä kojelauta teenelosissa? Onko se tullut repsikan airbagin mukana vai ollut muuten optiona?

panu
-
Viestit: 473
Liittynyt: 29.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja panu » 4.1.2007 13:12

Syyskuussa 98 tullut uusi mittaristo ja vm vaihtunut loppukeväällä.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 5.1.2007 10:03

Pannaas nyt tähän samaan topicciin....

Mun pitäis laittaa tohon portteriin keskuslukitus ja häly. Miten sen johdotuksen liukuovelle tekis??? Haitarijohdolla??

Petteri
-
Viestit: 1344
Liittynyt: 1.1.2004 15:46
Viesti:

ViestiKirjoittaja Petteri » 5.1.2007 11:02

Mun pitäis laittaa tohon portteriin keskuslukitus ja häly. Miten sen johdotuksen liukuovelle tekis? Haitarijohdolla??


Siis tarkoitatko kontakteja? Siihen on ihan omanlaisensa kolminapainen liitin, jossa vastinpinnat ottavat toisiinsa kiinni kun ovi on kiinni. Oven puoleisessa liitinpinnassa on jousikuormitteiset tapit, jotka painuvat korissa olevia kontaktipintoja vasten.

Käy volkkarilta kysymässä ja kattomassa toimintaidea. Liitintä en kyllä menisi sieltä ostamaan, vaan vaikka kyselisin romiksilta tai soveltaisin. Oli muistaakseni turkasen kallis...

Salmi
-
Viestit: 995
Liittynyt: 4.9.2005 12:45

ViestiKirjoittaja Salmi » 5.1.2007 15:30

Peksi kirjoitti:Edellinen porttri oli -99 alustanumerolta ja vanhalla mittaristolla...


Kv kirjoitti:28.12.1998 rekisteröity -99 portteri pihalla sinisillä mittari valoilla.


Tuo alustanumeron vuosihan vaihtuu jo jossain puolen vuoden jälkeen (no ei nyt ihan:)) mutta hyvin mahdollista että alustanumerolla -99 oleva auto onkin oikeasti vuosimallia -98, eli rekisteröitipäivä on vuoden -98 puolella..
Eli Peksin portteri on juuri siinä välissä, jolloin oli vielä vanhoja mittareita, mutta jo uusi alustanro, Kv:lla taas on uusi mittaristo jo, vaikka onkin vielä -98, mutta -99 alustanumerolla..
Eli näistä päätellen tuo mittaristo vaihtui -98 vuoden lopulla..
Nämähän juuri niitä harmaita hiuksia aiheuttaa, esim. motonetissa, kun sanoo vuosimalliksi -94 ja saa vanhemman malliset iskarin yläpään laakerit (golffiin), kun alustanumerosta sitten katsoo, niin vuosimalli onkin -95, ja yläpään laakeri jo erilainen, vaikka auto rekisteröity 10/1994..

Iiro
ffp jäsen
Viestit: 1910
Liittynyt: 23.7.2003 8:59

ViestiKirjoittaja Iiro » 5.1.2007 15:59

Eikö se ole kovin helppoa kun katsoo sen auton vuosimallin sieltä missä se on oikein, al.nro:sta? Saattaahan nuo autot seistä vaikka pari vuotta satamassa+liikkeessä, sillon ei se rek.pvm kerro hevon humppaa.
Viimeksi muokannut Iiro, 5.1.2007 20:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Peksi
ffp jäsen
Viestit: 1190
Liittynyt: 17.7.2003 20:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peksi » 5.1.2007 17:31

Tuo mun vanha auto oli siis rekisteröity loppuvuodesta -98, mutta mallivuodeltaan -99. Muistaakseni sitä oikein pähkäiltiin että pitäisi olla siniset taustavalot vaan ei ollu. Lisäks autossa oli vanhempi airbag-ratti eikä sitä golf 4-bägillistä rattia.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 5.1.2007 18:13

Kiitos petteri vinkistä!

Johtomies
-
Viestit: 215
Liittynyt: 15.7.2006 21:19

ViestiKirjoittaja Johtomies » 7.1.2007 20:25

Mä ostin nuo kontakti sydeemit liukuoveen osaset-liikkeestä. Kympin maksoi.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 7.1.2007 22:17

Jaa, no ei paha! Pitääpä käydä kysymässä. Etkan mukaan hintaa reipas 20€.

snowman
-
Viestit: 257
Liittynyt: 25.7.2003 15:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja snowman » 30.1.2007 14:59

Olisko jollain enemmän tietoa tuosta pokkauksen erilaisuudesta trp ja caravelle lokareissa?
Onko kenelläkään enempää kuvia vaihdoksesta, kun alkaa mietityttämään tuommonen keulan vaihto... :)

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 30.1.2007 20:13

Viimeksi muokannut GTi-Perttu, 14.7.2007 1:48. Yhteensä muokattu 4 kertaa.

trp.freak
-
Viestit: 496
Liittynyt: 6.10.2006 18:26

ViestiKirjoittaja trp.freak » 1.4.2007 21:00

95 lopussa tuli digitaali matkamittari ja uusi ratti, turvatyynyllä ja 96 mallis oli vähän erilainen kojelauta, mm kylmäpuhallin suuttimia 3, mulla näin.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 1.4.2007 22:17

Ja mennäänpäs sitte keulan madallukseen! :)

Oisko jollain kuvaa noita pulteista joilla säädetään keulan korkeus?? Itte en vielä oo kerenny perehtymään asiaan.

Paljonko kärsii pudottaa vakioiskareilla??

AC
-
Viestit: 243
Liittynyt: 25.7.2003 2:47

ViestiKirjoittaja AC » 2.4.2007 1:27

Ja topiccia lainaten, onko ehdotuksia takaiskareiksi madallettuun (50-60mm) T4:een? Alkaa vanhat olemaan lopussa ja kopisee turhan herkästi. Ihan vakioita tuskin kannattaa alle laittaa, nyt taitaa olla alkuperäiset huonolle tielle tarkoitetut iskarit.

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 2.4.2007 10:49

GTI-Perttu:
Kuva

AC: Eikös tuo huonontien alusta ole jotain 20mm korkeampi kuin vakio? eli tuo madallus on silloin vain 30-40mm ja normaalialustan iskarit pelittää niiden kanssa.

AC
-
Viestit: 243
Liittynyt: 25.7.2003 2:47

ViestiKirjoittaja AC » 2.4.2007 10:58

^ Käsittääkseni vain iskarit on sellaiset, takajouset on teetetty jousitakomossa vakiojousista. Tästä kuvasta näkee minkä verran tuota on madallettu.

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 2.4.2007 11:47

kuvan perusteella madallusta on vähintään 60mm normaalista (olettaen ettei tavaratilassa ole mitään painavaa) eli vakioiskarit ei oikeen toimi tuossa, ebayssa on välillä näkynyt paketteja tuolla madalluksella, niissä toki mukana jousetkin.

igge
-
Viestit: 73
Liittynyt: 31.8.2006 13:11

ViestiKirjoittaja igge » 2.4.2007 14:39

Onko porukalla etujouset säädetty molemmilta puolilta samalla mitalla pultista.
Hoksasin palloniveliä vaihtaessa , että mulla on 1.5 senttiä eroa . Eli toisella puolella näkyy mutterin alla 1.5 cm enemmän kierrettä. Laitanko tasan ? Vai mitataanko korkeus tasaisella alustalla auton korkeudesta. Ja kuinka suuri vaikutus on (pitäis olla) jos esim mutteria pyörittää sen 1.5 cm ?

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 2.4.2007 15:13

Kiitokset Vesku!

Onko porukalla etujouset säädetty molemmilta puolilta samalla mitalla pultista.


Minä ajattelin ajaa tasaselle alustalle ja mittanauhan kans laskea.....

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 2.4.2007 15:16

Ainakin omassa oli erikohdassa jo alunperin ja jäi madalluksen jälkeenkin, paras keino on säätää molempia yhtä paljon jonka jälkeen laskee auton alas ja mittaa tasaisella alustalla onko molemmin puolin yhtä paljon matkaa lokasuojasta maahan jos ei niin säätämään uudelleen.

Mikäli Hollantia yhtään oikeen tulkitsin niin vakiokorkuisena navasta kaaren reunaan on 395mm (edessä).

http://www.weetjewel.com/home.html tuolta löytyy paljon vinkkejä niin T4 kuin T5 malliin.

Petteri
-
Viestit: 1344
Liittynyt: 1.1.2004 15:46
Viesti:

ViestiKirjoittaja Petteri » 2.4.2007 17:39

Mutta mistäs saisi taakse normaalia pidemmät jouset, jotta saisi 35" Mud Terrainit alle?

snowman
-
Viestit: 257
Liittynyt: 25.7.2003 15:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja snowman » 2.4.2007 19:05

Monet alustavalmistajat ilmoittaa alustoissa että ei syncroon... eikös siinä ole vaan 10kg ero akselimassassa??

Mikäs se nyt olis hyvä ja toimiva alusta, madalluksena noin ~40mm? Myös kokemuksia halppisalustoista otetaan vastaan.

Ja petterille vastauksena, että mulla on aika korkeat jouset takana ;) liian korkeat... Vanteen keskikohta noin 2 cm alempana kuin kyljen alaosa.

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 2.4.2007 20:57

Petteri: Ainakin T4 specialist niminen firma myy syncroon +40mm alustapakettia, www.t4specialist.com ja tämäkin tieto löytyi tuolta www.weetjewel.com sivustolta.

majuri
-
Viestit: 348
Liittynyt: 23.7.2003 23:31

ViestiKirjoittaja majuri » 3.4.2007 0:08

Petteri: Ainakin T4 specialist niminen firma myy syncroon +40mm alustapakettia, www.t4specialist.com ja tämäkin tieto löytyi tuolta www.weetjewel.com sivustolta.


pirun hyvä mut taittuu tuo kieli pirun heikosti....

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 3.4.2007 9:37

Kuva
1010e, sisältää iskarit ja jouset.

Petteri
-
Viestit: 1344
Liittynyt: 1.1.2004 15:46
Viesti:

ViestiKirjoittaja Petteri » 3.4.2007 13:23

^ Aijai!

Oliko nuo nyt sieltä t4specialist.comista vai? Tuolla pääsisi jo aika pahaan paikkaan kiinni...

Edit: näkyypä kuvan osoitteen perusteella olevan sieltä...

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 13.4.2007 19:11

Nonnii, nyt ku tässä topicissa on käsitelty jo jos vaikka mitä, ni siirrytäämpä tekniikan ääreen.

Eli kysymys kuuluu:

Tuo mun portteri on ajettu jo 350tkm. Kestääkö tuo vielä lastun? Ja jos, ni kuinka kauan?? :)

Ongelma on siinä, että viitosella ohiteltaessa tuo on joskus hiukka turhan laiska, eikä neloselle pykältäminenkään auta, koska samantien saa olla tuuppaamassa viitosta takas pesään. Ajattelin että lastulla sais hiukka lisätenkoa vitosella ohitteluun.

Ari K
-
Viestit: 58
Liittynyt: 13.10.2005 12:11

ViestiKirjoittaja Ari K » 13.4.2007 22:48

No luulis sen kestävän jos kerran ne vähemmillä kilometreilläkin lastutetut kestää vielä ajettujen kymmenien/satojen tuhansien jälkeen nuilla samoilla kilometreillä. Itsekkin olen kaipaillut tuohon omaan Caravelleen lisäpotkua ohituksiin. Mutta eipä tuo toisaalta niin kiire ole...

Tuo korotettu syncro näytti aika sopivalta omiin harrastuksiin...

janneja
-
Viestit: 189
Liittynyt: 30.12.2004 18:48

ViestiKirjoittaja janneja » 13.4.2007 23:05

Omissa ACV-koneissa ei ollut havaittavissa vielä väsymisen merkkejä noilla kilometreillä. (AAB-koneella 450tkm, joissa tasauspyörästön/vaihdelaatikon loppumista) Eihän se lastuttaminen konetta rasita, vaan sen käyttötyyli.

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 14.4.2007 10:00

Meidän pakuun lastu asennettiin 280tkm paikkeilla ja nyt mittarissa 335tkm eikä mitään ongelmia oo tuon takia tullut paitsi et siihen on jo tottunut eli tarttis "lastuttaa" uudelleen:-)

snowman
-
Viestit: 257
Liittynyt: 25.7.2003 15:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja snowman » 14.4.2007 11:54

Tuosta korotetusta syncrosta sen verran, että kyllä tuo oma syncro on myös aika korkea :)
Suunnitelmissa onkin joko madallus tai sit isoilla pyörillä korkeana pitäminen ja keularautaa ja sivuputket...

Sit tehoista, että itselle laitoin evryn ja vastuksena oli 560ohmia, silloin IQ tipahtaa mulla alle 2:n , mutta sitten saa jopa savutusta aikaan... No tuo myös keveyttä kulkuunkin!
Tämmönen "perus" piristys ennen ahtimen yms. vaihtoa... ;)

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 14.4.2007 12:02

Paljonkos Veskulla on löylyä Caravellessa?? Mikä lastu? Mitä makso?

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 14.4.2007 12:19

MTM:n lastu, lupaavat 136/320Nm MTM:n sivuilla ja Lehtosen sivuilla 130/300 eli jotaisn sen verran pitäis kait löytyä, tuosta putkiston avartamisesta en sit tiedä toiko jotain vai ei.
Ovh 1100e ja siittä jotain "pientä" alennusta:-)
Kulutus putosi raskaalla (hevoskärry+hevonen n.1300kg) kuormalla n.2-2,5l/100km ja muutenkin kulutus tuli alaspäin.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 18.4.2007 21:37

Juu, heräspäs tässä kysymys Portterien sisempien vetareiden kestosta. Uusin tossa just molemmille puolille uloimmat ja oli senverran tyyristä lystiä, että ei ihan heti viittis uusia sisempiä, nekin kun maksaa yli 100€/kp!l

Nuo uloimmat sain hintaan 55€kpl. Ei paha, ku järkiään jokapaikassa nekin makso 100-150€.

Paljonko porukka on noilla rullaillu??

Peksi
ffp jäsen
Viestit: 1190
Liittynyt: 17.7.2003 20:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peksi » 19.4.2007 7:56

Mulla 380tkm. Kaikki nivelet alkuperäisiä ja lastu löytyy. Isäukolla 540tkm. Sisemmät nivelet kuivui ja rupes ääntämään. Puhdistus ja uudet rasvat niin taas pelaa. Molemmat siis ACV 2.5tdi.

Petteri
-
Viestit: 1344
Liittynyt: 1.1.2004 15:46
Viesti:

ViestiKirjoittaja Petteri » 19.4.2007 8:35

Itse jouduin (AAB kone) vaihtamaan jo alle 200 tkm, mutta syykin oli selvä. Suojakumin sisempi klemmari oli irronnut ja paskaa päässyt näin ollen sisälle. Ääni tosin oli aika hento vasta, mutta parempi ajoissa...

Ei tuo minusta niin kallista lystiä ollut moneen muuhun merkkiin verrattuna...

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 19.4.2007 15:39

Valonviejä vois vähän valottaa, että minkä verran nuo kestää voimaa. :) Ihan vaan puhtaasta mielenkiinnosta.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 19.4.2007 21:12

Juu, kylläpä se vika niissä uloimmissa oli. Nakutus loppu ku laitettiin molemmille puolille uudet uloimmat.

vw-t4
-
Viestit: 258
Liittynyt: 26.7.2003 16:14

ViestiKirjoittaja vw-t4 » 20.4.2007 0:19

Onko kenelläkään tietoa/taitoa miten tuon T4:sen keulan saa oikeasti matalaksi ja että olisi vielä joustovaraa?

paerikss
-
Viestit: 471
Liittynyt: 4.9.2003 20:34
Viesti:

ViestiKirjoittaja paerikss » 21.4.2007 3:44

Mikä on AAB:n vaihdelaatikon tyyppikoodi (jos sellaisen uittaisi varoiksi jo suomeen)? Mahtaako olla AYF ?

edit: please, voisko joku etkan (tai muuten tietävä) omistava valottaa mulle onko laatikko tuo AYF? Ajattelin pistää hankintaan...

Baltic
-
Viestit: 267
Liittynyt: 6.8.2003 12:52

ViestiKirjoittaja Baltic » 23.4.2007 8:06

Mittariasiaa vielä...
Täällä pihassa myös 11/98 rek. Trp 2,5TDI uudella "2000" mallin mittaristolla.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 23.4.2007 20:12

Kyllä se metka AAB:lle näyttäis tota AYF:ää.

Vastatkaa nyt joku tolle vw-t4:lle, että se saa kopin tonttiin! ;)

paerikss
-
Viestit: 471
Liittynyt: 4.9.2003 20:34
Viesti:

ViestiKirjoittaja paerikss » 23.4.2007 21:23

GTI-Perttu: thanks!

vw-T4: Sauvoja kääntämällä :) Kyllähän se melko alas voi säätää, tosin mitä alemmas säätää sitä paremmat iskarit alkaa vaatia. Mielestäni tuollainen 40mm pudotusta ei ainakaan vaikuta lötkistävästi mitenkään.

Mulla on iskareina Boge automatic extremet ja hyvin tuo keula toimii. Jos vielä paljon pudottaisin osuisi karjarauta ihan kokoajan maahan.
.......................

Sitten toista asiaa: vaihdoin SKF etupyöränlaakerin portteriin, 1tkm ajon jälkeen alkoi ääntää, nyt 5tkm ajettuna on ihan valmis. Oikeassa kireydessä on eikä pesässä vikaa...laadukas laakeri siis.

trp.freak
-
Viestit: 496
Liittynyt: 6.10.2006 18:26

ViestiKirjoittaja trp.freak » 23.4.2007 21:50

eikö tuos ajettavuus kärsi jos tuota keulaa oikein alas pökkää ja perseelle ei tee mitään...

vw-t4
-
Viestit: 258
Liittynyt: 26.7.2003 16:14

ViestiKirjoittaja vw-t4 » 23.4.2007 22:00

Takapäätä laskettu n. 120 mm. Sauvoista on melkein vara jo loppu. Pohjaanlyöntikumeista on puolisenttiä jäljellä ja siitä valurauta osasta, joka pitää iskaria, on myös hiottu tavaraa pois reilusti. Kallistuksenvakaaja on muokattu. Iskarit ei ole ongelma, niissä riittää joustovaraa. Mutta alemmaksi täytyisi päästä kun renkaan ja kaaren väliin jää n. 15 mm.

AC
-
Viestit: 243
Liittynyt: 25.7.2003 2:47

ViestiKirjoittaja AC » 23.4.2007 23:30

^Onko kuvaa 120mm lasketusta?

selvesa
-
Viestit: 187
Liittynyt: 29.7.2003 1:00

ViestiKirjoittaja selvesa » 24.4.2007 11:11

^olisikohan tämä

http://www.ultimatevw.com/autot/?cmd=auto&id=1077

nimimerkki ainakin täsmää ;-)

vw-t4
-
Viestit: 258
Liittynyt: 26.7.2003 16:14

ViestiKirjoittaja vw-t4 » 24.4.2007 13:39

Joo omistaja täsmää mutta auto on eri. :) Tuokin on samoissa korkeuksissa.

AC
-
Viestit: 243
Liittynyt: 25.7.2003 2:47

ViestiKirjoittaja AC » 24.4.2007 14:21

Jep, ajattelin vain kun tuota allekirjoituksen koppia on laskettu ~60mm ja samoissa korkeuksissa näyttää olevan.

Karban
-
Viestit: 130
Liittynyt: 15.9.2003 13:47

ViestiKirjoittaja Karban » 24.4.2007 20:59

Ei kukaan sattuis tietämään pitkän ja lyhyen mallin tavaratilan mittoja? Lähinnä se tavaratilan pituus kiinnostais.

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 24.4.2007 21:01

lattian rajasta pituus 250 ja 290

vw-t4
-
Viestit: 258
Liittynyt: 26.7.2003 16:14

ViestiKirjoittaja vw-t4 » 25.4.2007 16:22

Paljonko AC:lla on joustovaraa edessä?

trp.freak
-
Viestit: 496
Liittynyt: 6.10.2006 18:26

ViestiKirjoittaja trp.freak » 25.4.2007 18:09

^eikös se sun punainen ollut 2.4d turbolla?

vw-t4
-
Viestit: 258
Liittynyt: 26.7.2003 16:14

ViestiKirjoittaja vw-t4 » 25.4.2007 18:47

Kyl vain. Uutta konetta kasailen aina kun inspiraatiota riittää. Eli aika hitaasti valmistuu.

trp.freak
-
Viestit: 496
Liittynyt: 6.10.2006 18:26

ViestiKirjoittaja trp.freak » 25.4.2007 19:07

oliko siihen kova homma laittaa ahdin, mahtaneeko tuo kestää?

edit: aivot nopeemmat ku kädet, kerrankin.

Karban
-
Viestit: 130
Liittynyt: 15.9.2003 13:47

ViestiKirjoittaja Karban » 25.4.2007 20:48

Kiitosta Veskulle tiedosta.

AC
-
Viestit: 243
Liittynyt: 25.7.2003 2:47

ViestiKirjoittaja AC » 26.4.2007 3:09

vw-t4: En muista, viime kesänä tuli viimeks katteltua jarruja laitettaessa. Eihän sitä hirveästi ole. Weitecin -40mm alusta kuitenkin tilattuna ja varmaan hieman saa keulaakin nostaa sen myötä.

Lyhyen T4:n mitat, vaikka ne tulikin jo tuossa.

Karban
-
Viestit: 130
Liittynyt: 15.9.2003 13:47

ViestiKirjoittaja Karban » 26.4.2007 20:14

Vielä kun joku matemaatikko laskis että kuinka kaukana väliseinän pitää olla takaseinästä että tavaratilaan mahtuu yhtenäinen 3 kuutiometrin kokoinen kuutio. Eli siis että täyttää lain kirjaimen..

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 26.4.2007 20:41

reilut 1,3m

Karban
-
Viestit: 130
Liittynyt: 15.9.2003 13:47

ViestiKirjoittaja Karban » 26.4.2007 20:52

Tarkoitus mulla on siis tehdä yhdistetty koiran/prätkänkuljetusauto.

Tosin mopo vaatii sen 1,90 suoraa, mielummin enemmän, eli kai se on pitkä malli hankittava.

Mut eikös noissa transpondereissa toi väliseinä ole penkin siirtämisenkin tiellä? Eli ilman väliseinää penkit liikkuu taaemmas?

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 26.4.2007 21:04

Juu, tai ainakin selkänojaa saa kallistettua enemmän! :)

Kyllä se kannattaa laittaa heti kerralla pitkä malli. Eipähän jää kanittamaan! :)

Karban
-
Viestit: 130
Liittynyt: 15.9.2003 13:47

ViestiKirjoittaja Karban » 27.4.2007 11:54

No sellanen kysymys sitten vielä että saako tota kahden istuttavaa apumiehen penkkiä siirreltyä pituussuunnassa? Entä sen selkänojaa kallistettua?

Vaimoke haluaa kuitenkin kunnon penkin, mutta mä ottaisin mielummin 1+2 kuin 1+1 auton.

-> Saako noihin vaihtaa penkin? eli 1+1->1+2 tai päinvastoin?

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 27.4.2007 12:58

Se 2-istuttava etupenkki on erittäin syvältä, siinä ei pysty istumaan yksi saatikka kaksi aikuista mukavasti, vaimokkeesi taitaa teidän perheessä tajuta ennemmän mukavuuden päälle kuin sinä;-) ja jos meinaat rakentaa väliseinän sinne taaemmas tulee autosta muutenkin käyttökelpoisempi kun edessä on 1+1 penkit.

Tietenkin jos auton on mallia normiväliseinä niin on aivan sama mitkä penkit siellä on kun ei niistä kapunistuimista kuitenkaan koko hyötyä irti saa.

2-istuttava on kiinteällä jalustalla eli siirtelyä ei suoriteta mihinkään suuntaan, selkänoja taisi taittua eteenpäin(?) mut säätöjä niissä ei ole.

trp.freak
-
Viestit: 496
Liittynyt: 6.10.2006 18:26

ViestiKirjoittaja trp.freak » 27.4.2007 19:39

jep ja se seinä oli niillä pistehitseillä kiinni, oli siinä työtä ottaa se pois. mut kuskin penkin sai ihan huippu asentoon sen jälkeen. se kaks istuttava penkki kääntyy kuin pöydäksi siihen. mekkala on vain aika kova hytis sen jälkeen.

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 27.4.2007 19:45

bussiverhoiltuna ei meteli ole mitenkään häiritsevä edes maantiellä

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 27.4.2007 21:03

Oon aatellu tulevana suvena vähän äänieristellä tota pakua. Mihin paikkoihin kannattaa erityisesti keskittyä??

Ville R
-
Viestit: 1225
Liittynyt: 23.7.2003 15:34

ViestiKirjoittaja Ville R » 27.4.2007 21:10

Silloin kun noista tehtiin vielä ambulansseja, raskasmattoa laitettiin pyöräkoteloihin, sisälokasuojiin (jos oli, en muista), kynnysmonttuihin ja ohjaamon lattiaan. Jos viitsii purkaa verhoiluja, niin kapeita soiroja kattoon ja seinän väliin auton suunnassa poikittain.

Ruiskutettavia äänieristeitäkin on esim. Noisekiller, mutta tuosta ei taida mainittavaa hyötyä olla

trp.freak
-
Viestit: 496
Liittynyt: 6.10.2006 18:26

ViestiKirjoittaja trp.freak » 27.4.2007 21:52

bussiverhoiltuna ei meteli ole mitenkään häiritsevä edes maantiellä


kumpi lienee parempi, tehdasverhoilu vai joku rego ja mitä niitä on...

mulla on tuo rego ja se on kyllä hiljainen+terassimattoa laitoin sinne. se hiljentää yllättävän paljon. sitä mulla oli edellisen pakun lattialla.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 27.4.2007 22:08

Mites jos käsittelis väliseinän tavaratilan puolelta vaikka katepalilla?? Mahtaako olla mitään hyötyä??

trp.freak
-
Viestit: 496
Liittynyt: 6.10.2006 18:26

ViestiKirjoittaja trp.freak » 27.4.2007 22:31

mikset verhoilisi molemmin puolin. auttaa paljon kun kaiku katoaa.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 27.4.2007 22:44

Millä? Ja miten?

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 28.4.2007 10:13

Kädiin liimasin ohjaamon puolelle Bostikilla
Kuva
terassimattoa
. Lavan puolen käsittelin paksulti siveltävällä bitumilla. En ole missään kuullut, etteikö bitumia voisi maalata, joten vetäisin päälle autonväristä miranolia. Ainakin sen aikaa pysyi, kun auto oli minulla. Transussa voisi tietty käyttää mattoa molemmin puolin.

Tavaratilan pohjalle olisi joku raskasmatto hyvä. Vanhoja räsymattoja muutama kerros ja terassimatto pinnalle?

Itselläni olisi etusisälokarit hankinnassa Caravelleen. Pariin viimeisimpään volsuun olen hölvännyt lokarien sisäpintaan tosi paksulti Katepalia.

Rengastuksella on tuossa automallissa tosi iso merkitys. Rekisteriotteessa mainittu Reinforced -rengas ei tyypillisesti ole hiljaisimmasta päästä.

trp.freak
-
Viestit: 496
Liittynyt: 6.10.2006 18:26

ViestiKirjoittaja trp.freak » 28.4.2007 15:46

edellises porteris liimasin katto ja sivu vanereihin kankaan. pensselillä sivelin liiman. vanerit irti tietenki ja lämpimäs. ja kyllä ne kesti lämpötilan vaihtelut. tässä mikä mulla nyt on, niin regolla on tehty tavaratilaan lokasuojiin vanerikotelot ja verhoiltu. vaimentaa tosi hyvin rengas melua. ite laitoin tuota terassimattoa myös ohjaamon puolelle. periaattees kaksinkertainen äänieristys.

edit: ^mulla on ilmeisesti paksumpaa se terassimatto, se on ku tekonurmea..

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 28.4.2007 17:00

Jep. Terassimatto on sen verran halpaa ainetta, että kerroksi voi laittaa vaikka parittain. Tuossa koiraa kävelyttäessäni tuli myös mieleen tuo takalokasuojien verhoilu vanerilla, mutta tiivistäisi rakenteesta sen verran hyvin, että kotelon voisi täyttää hiekalla. 40 kg max. 1.5mm kvartsihiekkaa maksaa kuutisen euroa.
Mietin myös jonkinlaisia äänieristysmattoja, jotka voisi täyttää hiekalla. Seinien vaneroinnista voisi tehdä kaksikertaisen: jättäisi väliin sentin raon, jonka täyttäisi hiekalla. Kunnon militäärimeininkiä, suojaisi myös kevytaseiden tulelta 8)

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 28.4.2007 17:03

Ja kun kontissa lojuva tavara tekee vaneriin pikkureiän = kiva sotku =)


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 55 vierailijaa