T4 Portterien yleispähkäilyä.....

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

VeeWee T4
-
Viestit: 34
Liittynyt: 17.10.2009 15:06

ViestiKirjoittaja VeeWee T4 » 20.7.2012 18:59

No niin, katista lyötiin rautakankea läpi tänään ja maanantaina olis portteri menossa lastutukseen ja varmaan ensi viikolla tulee se pakoputkistokin...

VeeWee T4
-
Viestit: 34
Liittynyt: 17.10.2009 15:06

ViestiKirjoittaja VeeWee T4 » 23.7.2012 17:00

No nyt on portteri sitten lastutettu!! On kun eri autolla ajelisi!

Johtomies
-
Viestit: 215
Liittynyt: 15.7.2006 21:19

ViestiKirjoittaja Johtomies » 23.7.2012 19:38

Voitko infota miten kävi kulutuksen, sitten kun oot keriinny ajalla hetken.

VeeWee T4
-
Viestit: 34
Liittynyt: 17.10.2009 15:06

ViestiKirjoittaja VeeWee T4 » 24.7.2012 22:17

Onko mitään järkeä alkaa sovittelemaan esim. tällaista http://www.ahtoja.com/product/34/550x180x65 välijäähdytintä keulille, vai onko hyöty niin pieni että annan olla. Mut olishan se kuitenkin hienon näköinen siellä keulilla.

Finnhopper
-
Viestit: 262
Liittynyt: 23.9.2005 8:23

T4 tupla-ajovalot

ViestiKirjoittaja Finnhopper » 6.8.2012 15:24

Alkaa olemaan jo pimiää iltaisin. Onkohan noista InPron ja Depon ym. vastaavien tuplavaloista mihinkään? Lähinnä meinaan lähivalojen osalta että tuleeko parannusta normi H4 valoihin verrattuna. Lisäpitkät keulalta jo löytyy. Kyseessä on pitkäkeulainen malli.

Rommauttaja
-
Viestit: 30
Liittynyt: 25.11.2009 9:50

ViestiKirjoittaja Rommauttaja » 9.8.2012 17:10

Miten saa t4 portterista vänkärin turvatyynyn pois päältä itse? Huomenna pitäs muksun kans lähteä liikkeelle ja äsken huomasin kun en katkaisinta löytänyt että ohjekirja kehottaa viemään liikkeeseen jos haluaa bägin pois käytöstä. Voiko se olla noin vaikeaksi tehty? Tässä minnekkään merkkiliikkeeseen enää kerkeä joten hyvät neuvot on tervetulleita!!

pac-man
-
Viestit: 33
Liittynyt: 29.9.2004 11:36

ViestiKirjoittaja pac-man » 22.8.2012 19:50

Kuva

Kuvan solenoidista kysymyksiä. Elikkäs tuo on vissiin EGRrän solenoidi? Nuo molemmat letkut on tulpattu. Jos laittaa läpinäkyvän letkun kiinni, niin rupeaa naputtamaan auton käynnistyttyä. Vielä ei oo kokeiltu, jos laittaa kummatkin letkut takas. EGR tulpataan, joten tarviiko noita letkuja tuossa ollenkaan vaiko ostetaan uus solenoidi?

ktoivola
-
Viestit: 13
Liittynyt: 9.4.2012 8:15

ViestiKirjoittaja ktoivola » 1.9.2012 17:17

Jaetaas kokemuksia: -97 2.5 TDI hyytyi lomareissulla, onneksi oli enää muutama sata kilometriä edessä ja 3000 takana. Oireina oli olematon kiihtyvyys, noin 2500 rpm eteenpäin ei tapahtunut oikein mitään, huippunopeus luokkaa 105 km/h.

Piuha ja VCDS oli mukana, joten töpseli kiinni ja ihmettelemään. MAF-arvot olivat maksimissaan noin 500-550, ahtopaineet nousi normaalisti. Eikun hakemaan lähimmästä varaosaputkasta uusi Pierburgin MAF, joka oli kyseiseen laitteeseen näemmä ennenkin vaihdettu kun vanhassa oli valmistusleima -02. Ei merkittävää parannusta, MAF-arvot edelleen huonot. Ei imuvuotoja eikä tukoksia imupuolella. WTF?

Noh, seuraavaksi aloin epäillä EGR:ää, joka oli käytössä. Irrotin putken ja kurkkasin egr:n koteloon. Venttiili oli kiinni ja kotelon peräpäässäkin näytti suht siistiltä, luokkaa millin karstakerros, että tuskin imusarjakaan ihan umpeen on karstoittunut. Junttasin venttiilin lautasta reikäänsä tiiviimmin ison meisselin avulla ja irrotin&tulppasin EGR:lle menevän alipaineletkun. Ja kas - tuttu voimasavu ilmestyi kierroksia antaessa, MAF-arvot ok ja auto liikkui kuten pitääkin.

Kunnes seuraavana päivänä hyytyi taas. MAF-arvoista näki selvästi että egr on tyhjäkäynnillä kiinni, ilmamäärä näytti toista sataa yksikköä yli pyydetyn. Kun pedaalia painoi niin MAF-arvot seurasivat kiltisti pyyntiä noin 600 asti, kunnes ahtoa oli luokkaa 0,6 - 0,7 bar, silloin hyytyivät tai alkoivat peräti laskea. Kenttäoloissa ei voinut paljon enempää tehdä, mutta eilen kotiin päästyäni askartelin egr:n tulppauslevyn ja pistin paikoilleen. Laitos alkoi taas toimia normaalisti.

Pelkkä EGR:n alipaineletkun irrotus ei riittänyt, koska venttiili aukesi pakopaineen voimasta aina kun antoi vähänkään enempää kaasua. Lieneekö syynä sitten pelkästään egr:n kuoleentunut jousi vai painetta nostavaa tuketta putkistossa... Mutta pääasia että kulkee taas :) Tämä siis vinkiksi jos voimaa puuttuu, MAF-arvot näyttää ehjästä anturista huolimatta liian pieneltä ja EGR on käytössä tai eliminoitu ainoastaan alipaineletku irroittamalla.

PSI&Siitin
-
Viestit: 24
Liittynyt: 6.11.2009 13:13

ViestiKirjoittaja PSI&Siitin » 11.9.2012 16:21

Rupes hehkun merkkivalo vilkuttamaan....
Tyhjäkäynnillä ei vilkuta, kun antaa kaasua niin alkaa vilkuttamaan.
Ajossa ei mitään erikoista, normi ahdot, veto ja polttonesteen kulutus.

Chrisu
-
Viestit: 45
Liittynyt: 14.9.2011 0:42

ViestiKirjoittaja Chrisu » 17.9.2012 17:20

Rupes hehkun merkkivalo vilkuttamaan....


Vilkkuva hehku tarkoittaa sama kuin moottorivikavalo/sähkövika muissa autoissa. Tarkista toimiiko jarruvalot?

PSI&Siitin
-
Viestit: 24
Liittynyt: 6.11.2009 13:13

ViestiKirjoittaja PSI&Siitin » 22.9.2012 21:24

No niin vika löyty, kiitos chrisu.
Jarruvalojen sulake oli palanut.

Raid72
-
Viestit: 208
Liittynyt: 10.12.2008 8:05

ViestiKirjoittaja Raid72 » 28.9.2012 9:23

Onkos kuinka monelta irronnut vetarin tukilaakeri?

Katsastuksessa aiheutti suurta hämmästystä, kun tukilaakeri roikku yhellä pultilla paikallaan, ja vetari heilu senttitolkulla. eikä ajossa huomannut ylimääräistä pärinää lukuunottamatta mitään!

Se kiinnikehän on alumiinia ja kierteethän oli tietenkin mennyttä, joten laitoin läpipultit tilalle...

harri81
-
Viestit: 268
Liittynyt: 19.2.2004 17:35

ViestiKirjoittaja harri81 » 7.10.2012 12:37

minkaslaisiin kulutus lukemiin tuollanen t4 portteri mennee 2.5 bensa koneella

harri81
-
Viestit: 268
Liittynyt: 19.2.2004 17:35

ViestiKirjoittaja harri81 » 9.10.2012 11:57

ei taida kukaan ajella bensa koneisella...
varma en kyllä ole tuosta mallista ku on entinen poliisi auto et onko transporter vai caravelle... 2.5B kone siinä kuitenki on

kimmoj
-
Viestit: 80
Liittynyt: 28.6.2011 7:39

Käsijarrun säätö

ViestiKirjoittaja kimmoj » 9.10.2012 20:29

Voiko rumpujarrullisessa transportterissa säätämään käsijarrun tasapainoa? Vai pitääkö vaihtaa taaimmaiset vaijerit kokonaan?

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 18.10.2012 12:56

Sanokaapas viisaammat mikä noista T4 2.5tdi pumpuista yleensä hajoaa kun on hajotakseen? Ja onko se järkevin korjaus sitten pumpun vaihto vai uutta palikkaa? Olisi tiedossa yksi T4, 445tkm ajettu, sammunut motarille ja korjaamolla sanovat että syöttöpumppu rikki, tulee polttoaine pumpulle muttei siitä eteenpäin. Ainakin Suomessa aika harvassa ja kovissa hinnoissa nuo pumput näyttäisi olevan...

VeeWee T4
-
Viestit: 34
Liittynyt: 17.10.2009 15:06

ViestiKirjoittaja VeeWee T4 » 21.10.2012 21:49

Viikonlopun pikku projektit, alipainepumpun sekä imusarjan irroitus ja putsaus. Voin sanoa että imusarjassa oli paskaa varmaan parin kilon verran, ihme että on auto toiminut ilman mitään ongelmia. Portterin yleisvikakin eli nakutus poistui, kiitos alipainepumpun putsauksen.

mush
-
Viestit: 83
Liittynyt: 12.1.2006 16:52

ViestiKirjoittaja mush » 4.11.2012 13:15

Onko kokemusta portterin ohjaamon väliseinän siirtämisestä autosta toiseen? Ohjaamon puolelta näytti olevan tulppahitsein ja pistein kiinni, eli poralla ja rälläkällä päässee pitkälle. Ilmeisesti seinä on kahdesta palasta.

Luovuttaja on ihan perusportteri (kasten) ja vastaanottaja olisi kombi.

Onkohan muuten normaalia, että tuossa kombissa (Saksasta joskus tuotu) kun laittaa valot päälle virtojen ollessa pois, niin lämmityslaitteen puhallinkin herää eloon? Tuossa toisessa ei syty kuin parkit.

HeikkiS
-
Viestit: 282
Liittynyt: 26.6.2006 21:34

ViestiKirjoittaja HeikkiS » 4.11.2012 14:31

mush kirjoitti:päälle virtojen ollessa pois, niin lämmityslaitteen puhallinkin herää eloon?

Uskaltaisin väittää, että valokytkin rupeaa olemaan loppu. Muutamia autoja tavannut vastaavalla ominaisuudella ja molemmista ominaisuus poistui, kun vaihtoi valokytkimen.

Rkk
-
Viestit: 297
Liittynyt: 7.2.2011 11:14

ViestiKirjoittaja Rkk » 5.11.2012 14:51

Onkohan väliä minkä öljynsuodattimen laittaa 2.5tdi pataan.
Halvinko ?

Jaho
-
Viestit: 306
Liittynyt: 23.8.2005 8:49

ViestiKirjoittaja Jaho » 7.11.2012 8:29

Ota suodatin, missä " mutteri" päässä, helpottaa avaamista!

Rkk
-
Viestit: 297
Liittynyt: 7.2.2011 11:14

ViestiKirjoittaja Rkk » 7.11.2012 15:23

Ota suodatin, missä " mutteri" päässä, helpottaa avaamista!


Juu tuo on tiedossa.

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 9.11.2012 11:13

Onkos muilla T4:sen omistajilla ollut onkelmia tuulilasin pysymisessä? On pullahtanut tuulilasi irti liimauksestaan yläosasta eikä ole ensimmäinen kerta. Autoon on tehty jälkeenpäin vanerista väliseinä joten olisiko kabiini liian tiivis ja siksi oven kiinni paiskatessa pullauttaisi lasin ulos?

VeeWee T4
-
Viestit: 34
Liittynyt: 17.10.2009 15:06

ViestiKirjoittaja VeeWee T4 » 9.11.2012 21:39

Tänään aloitettiin jakopään/moniura hihnan ja vesipumpun vaihto, irroituksiin meni aikaa 45min, tosin itse katsoin vaan vierestä kun olisin vaan ollut hidasteena. Pitää jättää jotain huomiselle päivälle.

VeeWee T4
-
Viestit: 34
Liittynyt: 17.10.2009 15:06

ViestiKirjoittaja VeeWee T4 » 10.11.2012 22:16

Hihna projekti jatkui tänään, uudet hihnat kiinni niin tunti ja 10 min, kyllä homma käy kun sen osaa!! Siis itse en tehnyt tuossa ajassa vaan olisin varmaan vieläkin asentamassa sitä hihnaa. Taas pysty antamaan huolella runtua motarilla kun ei tarvii pelätä hihnan puolesta. Meni toi vaihtoväli 16000km yli mutta hyvin näköjään kesti, ainut oli vesipumppu mikä heilui kyllä joka ilmansuuntaan.

harri81
-
Viestit: 268
Liittynyt: 19.2.2004 17:35

ViestiKirjoittaja harri81 » 12.11.2012 7:55

onkos noita porttereita tehty muilla moottori koodeilla kun AAF 2.5 B? Auto on vuos mallia 96. Mistä tuon vaihteiston koodin näkee?
Miten yleisiä nuo vaihteiston hajoamiset noissa porttereissa/caravellessä?

Jaho
-
Viestit: 306
Liittynyt: 23.8.2005 8:49

ViestiKirjoittaja Jaho » 12.11.2012 8:01

Aika hauska heitto...Siis tuotahan taitaa olla vähiten tehty versiota 2.5B...vai tarkoitiko pelkkiä 2.5bensaversioita.

Edit: Onhan noitakin AAF, ACU, AET, APL ja AVT.

harri81
-
Viestit: 268
Liittynyt: 19.2.2004 17:35

ViestiKirjoittaja harri81 » 12.11.2012 10:34

pelkkiä bensa versiota tarkotin...

harri81
-
Viestit: 268
Liittynyt: 19.2.2004 17:35

ViestiKirjoittaja harri81 » 14.11.2012 21:42

onkos noissa porttereissa missäpäin vikakoodilaitteen pistokkeet?
2.5 B -96

Chrisu
-
Viestit: 45
Liittynyt: 14.9.2011 0:42

ViestiKirjoittaja Chrisu » 18.11.2012 22:49

onkos noissa porttereissa missäpäin vikakoodilaitteen pistokkeet?

http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?p=64 ... 4e70827d5f

ktoivola
-
Viestit: 13
Liittynyt: 9.4.2012 8:15

ViestiKirjoittaja ktoivola » 19.11.2012 20:52

Onkos muilla T4:sen omistajilla ollut onkelmia tuulilasin pysymisessä? On pullahtanut tuulilasi irti liimauksestaan yläosasta eikä ole ensimmäinen kerta. Autoon on tehty jälkeenpäin vanerista väliseinä joten olisiko kabiini liian tiivis ja siksi oven kiinni paiskatessa pullauttaisi lasin ulos?


Jos tuulilasin pullahtaminen selvästi liittyy oven sulkemiseen, niin ylipaineongelmalta toi vaikuttaisi. Pakuporttereissa ja bussimalleissa on omien havaintojen mukaan eroa etuovissa, pakuissa on "poistoilmaventtiilit" ja busseissa ei. Ovien rungoissa olevat ilmanpoistoaukot (lukkosysteemin alapuolella) on Caravellessä peitetty umpinaisella muovilätkällä. Taitaa ovipaneelissakin olla jotain eroa että ilma pääsee poistumaan ko. röörin kautta.

kimmoj
-
Viestit: 80
Liittynyt: 28.6.2011 7:39

ViestiKirjoittaja kimmoj » 23.11.2012 7:36

Onko muilla ollut ongelmia polttoaineensuodattimen kanssa? Yritin eilen asentaa uutta suodatinta (Bosch), mutta jouduin laittamaan vanhan suodattimen takaisin.

Jostain syystä ei pumppu jaksanut imeä uudella suodattimella dieseliä tankista. Yritin myös täyttää suodattimen dieselillä, mutta ei siitäkään ollut apua.

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 23.11.2012 8:06

Posted: Monday 19.11.2012 20:52:49 Post subject:
Quote:
Onkos muilla T4:sen omistajilla ollut onkelmia tuulilasin pysymisessä? On pullahtanut tuulilasi irti liimauksestaan yläosasta eikä ole ensimmäinen kerta. Autoon on tehty jälkeenpäin vanerista väliseinä joten olisiko kabiini liian tiivis ja siksi oven kiinni paiskatessa pullauttaisi lasin ulos?


Jos tuulilasin pullahtaminen selvästi liittyy oven sulkemiseen, niin ylipaineongelmalta toi vaikuttaisi. Pakuporttereissa ja bussimalleissa on omien havaintojen mukaan eroa etuovissa, pakuissa on "poistoilmaventtiilit" ja busseissa ei. Ovien rungoissa olevat ilmanpoistoaukot (lukkosysteemin alapuolella) on Caravellessä peitetty umpinaisella muovilätkällä. Taitaa ovipaneelissakin olla jotain eroa että ilma pääsee poistumaan ko. röörin kautta.


No kappas, niinhän tuolla ovissa näkyy räppänät olevan. Taidan nnyt kuitenkin tehä jonkun reijän tuonne väliseinään, ettei uudestaan liimattu lasi pullahtaisi...

Rkk
-
Viestit: 297
Liittynyt: 7.2.2011 11:14

ViestiKirjoittaja Rkk » 13.12.2012 10:43

Tuossa kun tuli öljyt vaihdettua moottoriin niin öljynsuodattimella oli laippa.
Siinä oli meno-paluu putket eberille eli lämmitys.
Onkohan tuo kuinka yleinen systeemi.

Baltic
-
Viestit: 267
Liittynyt: 6.8.2003 12:52

ViestiKirjoittaja Baltic » 13.12.2012 12:34

Soon öljyn jäähdytin, mihin menee letkut suodattimen jalassa.
(tai kyllähän se lämmittääkin öljyä tartin jälkeen, jos eperillä ensin lämmitetty neste)

Rkk
-
Viestit: 297
Liittynyt: 7.2.2011 11:14

ViestiKirjoittaja Rkk » 13.12.2012 20:27

Soon öljyn jäähdytin, mihin menee letkut suodattimen jalassa.
(tai kyllähän se lämmittääkin öljyä tartin jälkeen, jos eperillä ensin lämmitetty neste)


No sehän se ku ajatuksella tuumailee :)
kaveri vaan oli montussa ja vaihto suodattimen ja huuteli et siellä oli tuollanen.
No enhän minä ite viittiny mennä vilasee kun lumet sulas ja tippu auton alla :P

harri81
-
Viestit: 268
Liittynyt: 19.2.2004 17:35

ViestiKirjoittaja harri81 » 27.12.2012 0:16

mitenkäs tuo matkustamon lisälämmitin on yleensä kytkettynä noitten letkujen osalta? Tuossa omassa letkun päät on irrallaa tuolla konehuoneessa. Mihin letkuihin se kannattaa liittää?

kimmoj
-
Viestit: 80
Liittynyt: 28.6.2011 7:39

ViestiKirjoittaja kimmoj » 11.1.2013 12:20

Transportterista napsahti vaihteiston päässä oleva kytkimen käyttövipu poikki. Eli se mihin vaijeri tulee kiinni vaihteiston päässä.

Onkohan paha homma vaihtaa itse? Laakkosella eivät vastaa puhelimeen, niin ei pääse osan hintaakaan kyselemään.

Auto on aab koneellinen 95-malli.

kimmoj
-
Viestit: 80
Liittynyt: 28.6.2011 7:39

ViestiKirjoittaja kimmoj » 11.1.2013 20:46

Saako tuollaista automaattikiristeistä vaijeria painettua kasaan sen jälkeen, kun on kerran rävähtänyt auki?

Kyse siis tuosta yllä mainitusta kytkimen vaijerista.

Finnhopper
-
Viestit: 262
Liittynyt: 23.9.2005 8:23

Syncron swing away rengasteline?

ViestiKirjoittaja Finnhopper » 18.1.2013 13:41

Kellään kokemuksia tollasesta ulkoisesta vararengastelineestä:

http://www.brick-yard.co.uk/forum/syncr ... 59288.html

On ulkomaan sivujen mukaan hintava. Onko kukaan soveltanut jotain maasturin vastaavaa telinettä?

Janski78
-
Viestit: 55
Liittynyt: 29.12.2012 9:24

ViestiKirjoittaja Janski78 » 18.1.2013 18:39

Mistäs kannattaa alapallot, raidetangonpäät ym. alusta osat hakea? Vm 98.
Matonetista saa joko halpaa tai edullista. Halpaan en koske.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 19.1.2013 22:41

Mää oon laittanu Mooggilaiset alapallot. 30tkm takana ja ainakin toistaiseksi on kaikki hyvin. Marmoritiski on ihan hyvävaihtoehto kans. Mutta mitään italialaista paskaa sinne ei kannata laittaa! Kestää tuurilla sen katsastuksen välin. Tuoki on pitäny opetella kantapään kautta.....

Janski78
-
Viestit: 55
Liittynyt: 29.12.2012 9:24

ViestiKirjoittaja Janski78 » 20.1.2013 10:11

TRW kilkeet lähti kokeiluun. Delphiä en edes ajatellut (juurikin italialaista). Onkos jollain kokemusta ebaystä löytyvistä osista? Paljon löytyy merkkejä mutta mahtaako olla kiinantavaraa mukana? Hintahan korreloi yleensä laadun kanssa joten jos satsiin kuuluu ylä- ja alapallot vajaaseen 30€ niin alkaa hieman raksuttaa.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 20.1.2013 20:57

Suosittelen lämpimästi ATP-Autoteilen tuotteita. Hinnat ei päätä huimaa ja paketista löytyy Made In Germany-teksti. ;)

Janski78
-
Viestit: 55
Liittynyt: 29.12.2012 9:24

ViestiKirjoittaja Janski78 » 21.1.2013 16:12

Made in Germany tekstit löytyy aika monestakin paikasta ;). Onko kuitenkin kiinan tekeleitä? No ainakin voisi kuvitella että ei kaikki.
Ikävä vaan todeta että 100% kiinankopioita seassa liikkuu valtavasti. Ainakin työkone puolella (puuntyöstö) moni tekele on sama tuote eri värillä ja Kiina alkuperämaa. Erona maali ja tarrat.

Rkk
-
Viestit: 297
Liittynyt: 7.2.2011 11:14

ViestiKirjoittaja Rkk » 3.2.2013 6:36

Keskuslukitus kikkailee omiaan.
Kakesta naps ovien lukitus auki.
Pelkääjän ovenkahvasta (ulkopuolelta) kun kääntää vähäsen niin menee keskuslukitus lukkoon.
Mistähän alkais rassailemaan.
Ovijohdossahan ei vikaa ole koska ovi ei vielä liikahda.

Tässäkin autossa kaikki paitsi kuskinoven lukkosylinteri niin paljo paskaa täynnä että turhaa yritellä avaimella aukoa. Kakelukituksen ihanuus.

Rkk
-
Viestit: 297
Liittynyt: 7.2.2011 11:14

ViestiKirjoittaja Rkk » 17.2.2013 18:56

No nyt se keskuslukitus rallattaa.
Kuskin oven kun aukasee niin lukot rempaa iteksee kiinni, auki, kiinni, auki kun kuskiovi on auki.
Kakesta kun painaa auki ni menee heti lukkoon.
Saa kaveri katella lämpösessä tallissa ja saa aloittaa ovien johdoista.

e30tic
-
Viestit: 16
Liittynyt: 13.9.2010 22:35

ViestiKirjoittaja e30tic » 25.2.2013 11:09

Mitä eroa on ACV ja AJT koneilla?
Onko muutakuin suuttimet? mahdollisesti pumppu?
Hajonneen ACV:n tilalle tulee AJT, niin tiedän mitä siirtää vanhasta uuteen.

Samalla tuli otettua imusarja irti ja pistettyä kylpyyn, voiko egr:n putken tulpata ilman että sytyttää vikavalon? -99 t4.

ilpopi
-
Viestit: 226
Liittynyt: 20.12.2006 17:25

ViestiKirjoittaja ilpopi » 26.2.2013 8:00

Suuttimet pienemmät ja tietty välijäähy puuttuu.
Muuta eroa ei tietääkseni ole.

Edit:
Jostain syystä jakopään hihnasarja on eri osanumerolla.

Baltic
-
Viestit: 267
Liittynyt: 6.8.2003 12:52

ViestiKirjoittaja Baltic » 26.2.2013 11:25

EGRn voi tulpata, ei tuu koodeja ACVssä.

kimmoj
-
Viestit: 80
Liittynyt: 28.6.2011 7:39

ViestiKirjoittaja kimmoj » 27.2.2013 11:06

Laturin hihna vaan jatkaa vikisemistään. Vikinää kuuluu vain startin jälkeen 10 s - 2 min. Hihna on vaihdettu pariin kertaan ja kiristelty, mutta ei auta. Mielestäni hihnalinjakin on suora.

Eli syylliseksi jäänee hihnapyörä(t). Onko kellään kokemusta, että onko pelkän laturin hihnapyörän vaihto auttanut?

Auto on vm. 95, AAB-kone, laturi on kiilahihnalla. Ilmeisesti tuossa laturissa ei ole vapaaratasta?

Muutkin vinkit ovat tervetulleita.

Rkk
-
Viestit: 297
Liittynyt: 7.2.2011 11:14

ViestiKirjoittaja Rkk » 27.2.2013 13:56

Keskuslukituksen oma elämä loppu.
Oli puolen euron vika.
Yksi jousi poikki mikä vetää oven nuppia ylös.
Viimeksi muokannut Rkk, 25.3.2013 16:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

harri81
-
Viestit: 268
Liittynyt: 19.2.2004 17:35

ViestiKirjoittaja harri81 » 21.3.2013 16:07

onko tuo matkustamon lisälämmitin alunperin webaston/eberin kanssa toimiva vai miten siellä neste pitäis kiertää.

jos jollai olis kuvaa putkista miten niitten pitäis mennä

HeikkiS
-
Viestit: 282
Liittynyt: 26.6.2006 21:34

ViestiKirjoittaja HeikkiS » 21.3.2013 19:33

täällä on mukavasti keskustelua tuosta kennohommasta ja letkuista

Rkk
-
Viestit: 297
Liittynyt: 7.2.2011 11:14

ViestiKirjoittaja Rkk » 26.3.2013 20:26

Kesäkummit pitäs kohta tilailla.

Nuo olis harkinnassa.
Olisko noille muuta vaihtoehtoa.
Tuo 68dB melu olis houkutteleva.
Goodyear EXCELLENCE 215/60 R16 99H XL
http://tinyurl.com/c4ld2r8
Viimeksi muokannut Rkk, 27.3.2013 15:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Jaho
-
Viestit: 306
Liittynyt: 23.8.2005 8:49

ViestiKirjoittaja Jaho » 27.3.2013 9:55

Varmasti ok, jos sulla otteen mukaan kantavuus 99 piisaa.

Itse suosittelen lämpimästi NOKIAN Hakka Green 215-60-16 99H XL.

Mulla on tuo Hakka Green 205-65-15 99H XL.

Huomionut seuraavaa:

-ohjautuu upeasti, eli tuntuu kuin tietäisi minne tie kaartaa, ei kampea ja tarkka.
-kivetykset ja montut tumahtavat vaimeasti, eli runko tuntuu sopivan jämäkältä, mutta vaimentaa kuitenkin jymähdykset
-melutaso miellyttävä.
-Hakkaturva, jos rengas puhkeaa vaikka ruuvin takia.

...en ole jälleenmyyjä ;)

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 27.3.2013 10:26

Tarkennettakoot, että Hakka-turva astuu peliin vasta kun renkaasi menee tapaturmaisesti korjauskelvottomaksi. Särähti epätarkkuus korvaan, koska Hakka-turva ei vastaa korjattavissa olevista vaurioista. :)

Rkk
-
Viestit: 297
Liittynyt: 7.2.2011 11:14

ViestiKirjoittaja Rkk » 27.3.2013 15:48

99 kantavuus riittää.
Akselipainot:
1550 ja 1330 rekisteriotteessa.

Näytti nuo Noksut olevan selvästi kalliimmaat kuin Goodyearit.

oh5yw
-
Viestit: 51
Liittynyt: 1.6.2007 9:38
Viesti:

VAG-COM?

ViestiKirjoittaja oh5yw » 28.3.2013 14:58

Mimmosen piuhan tarvitsen auton ja läppärin väliin ja mistä ilmainen(?) softa??

Auto on Transporter 2.5tdi vm 2000

Kari

T4Syncro
-
Viestit: 28
Liittynyt: 18.6.2006 23:35

lisää tehoa?

ViestiKirjoittaja T4Syncro » 3.4.2013 15:02

Minulla on nyt Harisen ohjelmoima t4 syncro, josta mitattu 150 hp / 350Nm penkissä. Lisää tehoa havittelisin - turbo ja suuttimet vaihtoon vai miten?

Rahalla varmaan saa, mutta entäs maltillisella budjetilla?

Simon_
-
Viestit: 36
Liittynyt: 13.9.2011 17:03

ViestiKirjoittaja Simon_ » 13.4.2013 12:53

Kävipäs niin kivasti että sammui Trasporter (ACV 2,5tdi, -98) 110km/h motarivauhdista yllättäen. Startatessa, kuului aika kilinää/kolinaa joten epäilys että jako hyppäsi yli tai hihna poikki. Hinailtiin korjaamolle, jossa jakopää tehty noin 60tkm/3,5vuotta sitten.
Alustavien tutkimusten mukaan kuulemma nokka-akseli hirttänyt kiinni, mitä kyllä hieman epäilen. Öljyt vaihdettu asianmukaisesti. Ajettu noin 380tkm.
Kuinka paljon noissa yleensä nokkavikoja on ollut?

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 13.4.2013 22:38

Ensimmäinen tapaus ois mitä mun korviin on kantautunu. En oikeen usko moiseen.

mkm
-
Viestit: 702
Liittynyt: 11.12.2003 17:40

ViestiKirjoittaja mkm » 6.5.2013 8:56

Kukaan purkanut ei-ilmastoinnillisen vehkeen lämmönsäätöä?
On itsellä yksi ja sama onko vipu punaisella vai sinisellä, aina tulee kuumaa ilmaa. Vipu itsessään on suht jäykkä ja tuntuu että vaijeri voisi ollakkin kiinni, onko näissä millainen hana ja mitä kaikkea tuon tarkistuksessa joutuu purkamaan, koko kojelaudan alaosan?

kimmoj
-
Viestit: 80
Liittynyt: 28.6.2011 7:39

ViestiKirjoittaja kimmoj » 8.5.2013 9:44

Kolarivaurioiden takia saattaa tulla auton vaihto ajankohtaiseksi.

Mitä käytännön eroa tuolla AJA-koneella on tuohon AAB-koneeseen? Pari kilowattia vähemmän tehoa, mutta muuten?

Tietenkin TDI olisi mukavampi, mutta katotaan että mihin rahkeet riittää.

igge
-
Viestit: 73
Liittynyt: 31.8.2006 13:11

ViestiKirjoittaja igge » 8.5.2013 11:27

eka kertaa minäkin kuule nokka-akselin hirttämisestä. Kyllä siellä on jakohihna puolella hasarti tullu. mutta tuo 3.5v ja 60000km on aika paha . ootko tarkastanu kiristäjää 45tkm kohilla? Ja merkki liikekkin antaa 3vuoden takuun osille . eli kumpikin ylitetty .

tsimi
-
Viestit: 7
Liittynyt: 28.1.2005 21:23

2.4->2.5TDI moottorinvaihtoa

ViestiKirjoittaja tsimi » 9.5.2013 10:16

Eli aiemmin joku kyselikin tuota vaihto ideaa T4:seen 2.4 -> 2.5TDI mutta vastaus jäi pikkiriikksen epäselväks eli onko tuo "ensimmäinen" 2.5tdi moottorivariaatio eri sähkö systeemeillä kuin uudempi versio. Oma Transporterini on outolintu kun alunperin sen piti oleman tuo 2.5tdi mutta ensimmäinen omistaja ei ollu halunnut moisella moottorilla niin se tilattiin 2.4d moottorilla ??

Eli millä tavalla eroaa, vai eroaako millään tavalla 2.5TDI AJT; AYY tyypin moottorit ACV; AUF; AYC; AXL moottoreista? En haikaile kierroslukumittaristoa tai muutakaan vastaavaa mutta kun omani on 9 hengen kikotin ja kilsoja taulussa melkoisesti niin saattaa tuo moottorinvaihto olla edessä ennen pitkään ja samalla innolla jos se vaan on mahdollista, järjen puitteissa niin laittaisi 2.5 tdi moottorin laatikkoineen jnejne. Jos johtosarjoja pitää ruveta vaihtelemaan niin sitten unohtuu moinen idea.

xs2jammu
-
Viestit: 9
Liittynyt: 28.4.2010 21:49

Jarrujen merkkivalo

ViestiKirjoittaja xs2jammu » 15.5.2013 17:42

2002-mallinen pitkä paku 2,5 TDi ja huutaa mittaristossa jarrujen kuluneisuutta. Edestä ja takaa on piuhat poikkastu ja liitetty yhteen, mutta ei auta. Onko kokemuksia mistä jatkaa ?
Ohjekirjan mukaan 15" pyörillä ei pitäisi herjata kuin etupaloista, silti takana myös piuha hantin puolella, niin ja edessä vaan kuskin puolella.
Onko näille joku oma boxi ja missä jos on ? Entä johtojen liitoskohdat jos kävis heittämässä liitokseen silmukan.

xs2jammu
-
Viestit: 9
Liittynyt: 28.4.2010 21:49

ViestiKirjoittaja xs2jammu » 18.5.2013 21:01

Itse itselleni vastaan ja totean että kyllä ne piuhat yhteen pitää laittaa. Omassa oli vaan vikana se että säikeet olivat niin likaiset että kontaksia ei tullut ennen kuin pätkäisi 25 settiä vanghasta kaapelista edestä poikki.

Simon_
-
Viestit: 36
Liittynyt: 13.9.2011 17:03

ViestiKirjoittaja Simon_ » 22.5.2013 11:35

Cruisekyssäri tuli mieleen. Edellisessä vanhemmassa T4:ssa vakkari päälle viiksen katkasijasta ja lisää vauhtia sai pitämällä viiksen päässä olevaa nappia pohjassa.
Nyt uudemmassa T4:ssa toimii toisinpäin eli vakkari päällä ja pitää päätynappia pohjassa niin nopeus tippuu ja katkaisijasta vasemmalle painaessa saa lisää vauhtia.
Eipä tuo mitään oikeestaan haittaa, mutta kun tuolla vanhalla reilu 100tkm aikana tottui käyttämään niin uudemmassa menee hetki opetellessa.

Eli voiko tuon cruisen kytkeä/koodata jotenkin väärin?

Nippo
-
Viestit: 5
Liittynyt: 10.1.2013 20:35

ViestiKirjoittaja Nippo » 27.5.2013 15:58

T4 Transporteria vaivaa nyt sellainen että se puhaltaa vain lämmintä ilmaa tuulettimesta. Melko kiusallista näin kesäkeleillä.
Ongelma on siinä, että lämpötilansäädön kiertokytkimen (kylmä-kuuma) vaijeri ei liikuta kylmälle ääriasentoon käännetäessä konepellin alla mottoritilassa olevaa vesiletkun väliin tulevaa ns. "hanaa" riittävästi kiinni.
Onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa ja miten olette korjanneet? Kyseessä siis vm. 2000 1.9TD Transporter.

mkm
-
Viestit: 702
Liittynyt: 11.12.2003 17:40

ViestiKirjoittaja mkm » 28.5.2013 7:29

Nippo, mulla sama ongelma, vissiinkin itse vesiventtiili flaskaa ja pitäisi uusia. Tuon pianolangan tuskin luulen venyneen vaan vika venttiilin päässä, varsinkin kun välillä lämpöä tulee ja välillä ei, liekkö läppä elää siis itsekseen.

edit: Siis kun käännetty kylmälle niin välillä saattaa tulla melko lämmintäkin ilmaa, kuumalla tietty sit kokoajan puhaltaa lämmintä.

harri81
-
Viestit: 268
Liittynyt: 19.2.2004 17:35

ViestiKirjoittaja harri81 » 28.5.2013 21:36

missäs tuolla portterissa on ajonesto boxi?
muutaman kerran tehny nyt sitä et ei meinaa millää lähtee käyntii.

tomiix
-
Viestit: 111
Liittynyt: 18.5.2009 13:55

ViestiKirjoittaja tomiix » 29.5.2013 10:56

Muistelisin, että ajoneston boksi on kojelaudan sisällä jossain hätävilkkujen tietämillä, mittariston oikealla puolella.

jaketech
-
Viestit: 322
Liittynyt: 17.4.2013 23:03

ViestiKirjoittaja jaketech » 30.5.2013 12:08

sopiiko uudemman mallin virtalukonpohja vanhemman tilalle. kävin tarvikeesta hakee pohjan ja sain uudemman mallisen mutta se ei mene perille asti paikalleen.

http://www.tiltu.net/rmz/virtalukon_pohja_vert.jpg

tomiix
-
Viestit: 111
Liittynyt: 18.5.2009 13:55

ViestiKirjoittaja tomiix » 30.5.2013 14:10

Tuo musta näyttää volkkarin alkuperäiseltä osalta. Valkoisessa osassa on omituinen törröttävä muovi, jota ei T4:ssa kuuluisi olla.

jaketech
-
Viestit: 322
Liittynyt: 17.4.2013 23:03

ViestiKirjoittaja jaketech » 30.5.2013 16:21

kuva ei oo mun ottama mutta samalainen valkonen pohja oli paikallaa ja musta on just samalainen ku mitä tarvikeesta sain.

harri81
-
Viestit: 268
Liittynyt: 19.2.2004 17:35

ViestiKirjoittaja harri81 » 2.6.2013 18:47

nyt ku tuli nuo lämpimät kelit ni portteri nostaa lämmöt aika ylös. pari kertaa alkanu lämpötilan valo vilkkumaan. toinen noista flekteistä on ilmeisesti jumissa ja siltä otettu virtajohto irti. vesipumppu vaihdettu jakohihnan vaihdon yhteydessä viime talvena. tuntuu että nostaa lämmöt turhan nopeesti ylös.

Jaho
-
Viestit: 306
Liittynyt: 23.8.2005 8:49

ViestiKirjoittaja Jaho » 4.6.2013 19:02

Klappia vaihteensiirrossa.

Vaihteensiirtäjän kumihela oli murtunut ja pullahtanut paikaltaan laatikon päästä T-haarasta kuskin puolelta.
Vaihteisto 2.5TDi 102hv eli pakki oikealla alhaalla.
Onko samat varaosat kuin 2.4d eli tuo kumihela olisi numero 41 räjäytyskuvan mukaan.

Lisäksi etuputki katin jälkeen poikki. Eikös siihen ole "korjausosa" saatavilla?

Jaho
-
Viestit: 306
Liittynyt: 23.8.2005 8:49

ViestiKirjoittaja Jaho » 5.6.2013 9:52

Löysin räjäytyskuvat. Ei ole samat helat 02G laatikossa.

harri81
-
Viestit: 268
Liittynyt: 19.2.2004 17:35

ViestiKirjoittaja harri81 » 7.6.2013 9:14

löysin akun edestä rele ja sulake rasian. toinen sulakkeista oli palanu. ensi hätään en niin isoa lätyskää löytäny ni laitoin rautalangan ruuvinkantojen väliin.
en tiie johtuko tästä vai lämpimistä keleistä, mut portteri ei ole yhtään kertaa pyöräyttäny tyhjää startatessa.

Rkk
-
Viestit: 297
Liittynyt: 7.2.2011 11:14

ViestiKirjoittaja Rkk » 7.6.2013 14:15

Tulee tuo Caravelle valmiiksi tänään eli uusiovi.
Pariviikkoa nyt ainakin saa "kuivua" uusi metalliväri.
Mitähän sitä laitellis pintaa kun on "kuvunu".
Auto glymin punanen alle ja kulta päälle.
Reilu 10v sitten noita tuli käyteltyä uudelle maalille.
Mitens nykyään ?

kimmoj
-
Viestit: 80
Liittynyt: 28.6.2011 7:39

ViestiKirjoittaja kimmoj » 3.7.2013 8:24

AAB-koneen jakohihnan vaihto.

Mitä muuta kannattaa vaihtaa/huoltaa samalla?
- jakohihna
- pumpun hihna
- laturin ja ohjaustehostimen hihnat
- vesipumppu

Ajattelin samalla vaihtaa venttiilien paininkupit. Muuta?

Entä löytyykö tuohon uutta polttoainetankin suojakantta muualta kuin marmorilta?

Toheltaja
-
Viestit: 2597
Liittynyt: 18.7.2003 21:51

ViestiKirjoittaja Toheltaja » 7.1.2014 22:03

Paljonko öljyä -96 2,5TDI multivanin lootaan menee? Kuinka pitkälle pitää purkaa lämmönsäätö/puhallinsektorin romuja ennenkuin löydän polttimot tuosta kompleksista?

harri81
-
Viestit: 268
Liittynyt: 19.2.2004 17:35

ViestiKirjoittaja harri81 » 7.2.2014 14:42

millä tavalla portterin huohotin toimii? onko vaihto osa? voiko jäätyä talvella tukkoon?
joku pyöree kakkara on kiinni bensa portterin venakopassa...tai oli mut siitä hajos jalka ja nyt menee suoraan imusarjaan tuo hohotus ilma

harri81
-
Viestit: 268
Liittynyt: 19.2.2004 17:35

ViestiKirjoittaja harri81 » 18.3.2014 11:20

sellanen tuli tuossa mieleen, kun itellä on tuo portteri 2.5 B ja 9 hengele rekattuna.
mitä muutoksia tulee vakuutusmaksuihin, autoveroihin, kantavuuksiin ja nopeusrajoituksiin, jos tuo muuttaa paketti-autoksi 2+3.
nyt siis on henkilöautona 2+3+4. ja kantavuutta ei ole ku 600kg
ja kantavuusha ylittyy jo siinä ku auto tulee täyteen ukkoja.
vai onko tuo kantavuus täyden henkilö määrän lisäksi vielä?
satastahan tuolla nyt voi ajella

kimmoj
-
Viestit: 80
Liittynyt: 28.6.2011 7:39

ViestiKirjoittaja kimmoj » 23.5.2014 11:35

Nyt kun on ollut vähän lämpimämpiä päiviä, niin on meinannut lämmöt vähän nousta. Ei vielä mitään hälyttävää, mutta peintä oireilua kuitenkin. Mielestäni viime kesänä flekti pyöri usein vähän kovemman ajon jälkeen. Nyt se ei ole sitä tehnyt.

Onko näissä porttereissa ollut vikoja jäähdyttäjän flektin kytkimien kanssa? Tai jotain muuta, mikä "yleensä" menee rikki? Tuskin molemmat flektit ovat kuitenkaan hajonneet saman aikaisesti.

Auto on vm 95 ja AAB-koneella. Ja flektin kaihtimet on auki.

vaakkeni
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 2.6.2014 17:31

ViestiKirjoittaja vaakkeni » 2.6.2014 17:45

Mitäs nämä on? Löytyvät T4 portterin etupuskurin alta, noin keskivaiheilta puskuria.

Toisesta rullasta on yksi piuha irti.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/3776985/what.jpg

HeikkiS
-
Viestit: 282
Liittynyt: 26.6.2006 21:34

ViestiKirjoittaja HeikkiS » 3.6.2014 5:43

Joku vois varmentaa, mutta muistelisin patukoiden liittyvän flektien pyörintänopeuteen ja on vain ilmastoiduissa malleissa...

Toheltaja
-
Viestit: 2597
Liittynyt: 18.7.2003 21:51

ViestiKirjoittaja Toheltaja » 2.8.2014 22:10

Muistelen että T4 mittaristoissa olis ollu pimenemisiä, en vaan löydä mistään taas tuota juttua. Nyt mulla on ajotietokoneen näyttö satunnaisesti täysin pimeä, välillä auttaa kun virrat katkaisee ja starttaa uudelleen. Onks tuolla jotain korjattavaa kohtaa vai vaihtoon koko mittari, yks ilmeisesti ehjä 90tkm ajettu ois nurkissa.

Samaten ilmastoinnin kompura menny jumiin viimeviikolla, kun pitäs lähtee pyörimään, magneettikytkin napsasee kii, kompura pyörähtää varttikierroksen ja aukee taas. Isoin kysymysmerkki tossa on että onko kompura sama kaikissa 99/00 malleissa vai onko kokoeroa jos on "tuplailmastointi" tai vaan edessä ilmastointi.

Toheltaja
-
Viestit: 2597
Liittynyt: 18.7.2003 21:51

ViestiKirjoittaja Toheltaja » 6.8.2014 16:00

7D0 820 805KX kompura tossa näemmä on ja tarvikekompuroita löytyy vaikka hurumykke. Onko suositella jotain valmistajaa ja varoitella joistain merkeistä. Laakkosella kompura 670,- ja iipeissä korvaavat alkaen 150,-

janme
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 2.9.2014 14:14

Eberi T4:ssa

ViestiKirjoittaja janme » 2.9.2014 14:18

Uutena 2,5 Tdi T4 omistajana kyselen, että mistähän löytyypi Eberi ja miten siihen pääsee parhaiten käsiksi? Ei kuulu naksutusta, ei käynnisty. Puhallus kyllä pelaa, kun kytkee päälle.

Toheltaja
-
Viestit: 2597
Liittynyt: 18.7.2003 21:51

ViestiKirjoittaja Toheltaja » 2.9.2014 17:49

Kuskinpuolella etuvalon ja jäähdyttimen välissä valon alapuolella pystyssä. Yläkautta pääsrr purkamaan hehkulle asti. Paikka ei oo kiva mutta mahdollinen :)

janme
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 2.9.2014 14:14

ViestiKirjoittaja janme » 3.9.2014 12:05

Pitääkö umpio ottaa pois, jotta pääsee käsiksi?

_Wisse_
-
Viestit: 211
Liittynyt: 8.5.2007 21:53

ViestiKirjoittaja _Wisse_ » 9.10.2014 8:00

T4 2,4D syncro voimansiirto rohisee/kolisee. Ei kuulu jatkuvasti, esim eilen piti reilu 5km ajaa ennkuin ääni alkoi kuulua. Neliveto toimii, samoin sähkölukko. Rohinan kuuluminen tosiaan ajottaista ja kun alkaa kuulumaan kuuluu myös paikallaan ollessa. Kytkin pohjassa häviää. Sen verran koitettii tulkita, että ääni liian hidastempoista kuuluakseen kytkimestä. Ideoita? Välillä myös ratti linkussa liikkeelle lähtö todella nihkeää. "Käsijarrumaisesti" ahdistaa.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 9.10.2014 9:57

Rohkenisin kuitenkin väittää että ääni kuuluu painelaakerista. Itellä piti kans vähän samanlaista ääntä.

_Wisse_
-
Viestit: 211
Liittynyt: 8.5.2007 21:53

ViestiKirjoittaja _Wisse_ » 9.10.2014 11:06

Itse myös toivoisin näin. Tätä tukee se, että laatikko ja neliveto pelaa täysin.

jaketech
-
Viestit: 322
Liittynyt: 17.4.2013 23:03

ViestiKirjoittaja jaketech » 9.10.2014 18:35

miten vaihetaan vm-93 lämmityslaitteden vipujen valot?

Vilkkuvesse
-
Viestit: 19
Liittynyt: 6.1.2008 20:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja Vilkkuvesse » 10.10.2014 17:08

muistaakseni on vaan yksi pieni lasikantainen polttimo keskimmäisen kiertovivun sisällä. polttimon saa parhaiten vaihdettua sopivan halkaisijaisella kumiputken pätkällä. Työntää sen vanhan polttimon päälle ja vetää varovasti pyörittämättä pois. uusi poltiimo menee paikalleen vaan vaikka sormella työntämällä

jaketech
-
Viestit: 322
Liittynyt: 17.4.2013 23:03

ViestiKirjoittaja jaketech » 10.10.2014 22:57

keskimmäinen kiertovipu? mitä tarkoitat tällä?

Vilkkuvesse
-
Viestit: 19
Liittynyt: 6.1.2008 20:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja Vilkkuvesse » 11.10.2014 10:14

eikös siinä ole kolme isoa pyöreää katkaisijaa, josta saa valittua puhaltimen moottorin teho (vas) lämpötila keskella ja puhalluksen suunta oikealla. Lisäksi voi olla takatilaan erikseen lisälämmittimiä. niiden katkaisijat on ylempänä ja piennempiä.
Näistä isoisita keskimmäisen eli lämpötilan valinta katkaisijaa vetämällä , katkaisija lähtee irti. Sen alla näkyy syvällä polttimon pää .Siihen työnnät sen sopivan kumiputken pätkän (ei taida ihan löytyä sopivaa, ainakin itse jouduin ulkokuorta ohentamaan,jotta meni sisään). sillä saa vedettyä polttimon ylos . Uuden saa paikalleen ihan työntämällä.

Toki jos sulla on jokin automaatti-ilmastoniti ,jossa ei ole noita pyöreitä katkaisijoita ,sitten en tiedä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 59 vierailijaa