T4 Portterien yleispähkäilyä.....

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 4.12.2007 11:18

Omassani ei huoltokirjassa ole jostain syystä tuota mainintaa. Tyyppikoodilappu on aika kierossa paikassa lokarin sisäpinnassa. Löytyy avattaessa sulakerasian edessä oleva kotelo.

vw35i
-
Viestit: 26
Liittynyt: 26.7.2003 9:27

ViestiKirjoittaja vw35i » 4.12.2007 20:17

Sopiiko IV-golf ratti (esim. 3puolainen nahka) autoon missä on IV-golf "look" 4-puolainen muovi ratti alunperin? Eli siis onko rattiakselin boorit samat golffissa ja transportterissa?

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 4.12.2007 20:28

Ainakaan 99-malliseen Transporteriin ei sovi, siinä oli samat boorit kun 97-mallisessa Caravellessä.
Itsellä oli tarkoitus laittaa 3-puolainen nahkaruori (passat 3B) tuohon 97-malliseen mut koska ei sopinut päällystettiin vanha ratti uudelleen.

vw35i
-
Viestit: 26
Liittynyt: 26.7.2003 9:27

ViestiKirjoittaja vw35i » 4.12.2007 20:38

Ainakaan 99-malliseen Transporteriin ei sovi

No kerpele => olisi voinut kuvitella että sopii kun mittaristo ja ratti on samaa kuin IV-golffissa!!!

paukka
-
Viestit: 7
Liittynyt: 6.12.2007 15:07

ViestiKirjoittaja paukka » 7.12.2007 18:05

Tupla-akkuhommaan kaipaisin vinkkejä, penkin alle ajattelin asentaa. Mikä akku sinne hyvin soveltuu ja mites kytkennät, onko miinus parempi vetää runkoon vai alkup. akkuun ja mikä olis hyvä kaapelin vahvuus? Onko myös syytä asentaa jokin päävirtakatkaisija väliin?

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 8.12.2007 15:05

Itselläni on 74 Ah Varta Blue kuskin penkin alla. Akku mahtuu siten, että vajaa senttijää penkin kuuppaan. Akun kengiksi piti valita sellaiset sivumalliset. Koska akku on toistaiseksi ollut vain koirahäkin tuuletusta varten, ei kovin paksua touvia ole tarvinnut asentaa eikä päävirtakatkaisijaakaan. Maadoitus on penkin konsolissa. Lisäakku latautuu, kun moottori on käynnissä. Hieman käytöstä riippuen kytkennät kannattaa tehdä.

Amideus
-
Viestit: 580
Liittynyt: 23.7.2003 12:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja Amideus » 10.12.2007 9:01

Nyt lähti tilaukseen Eibachin madallusjouset. Parempi jättää suosiolla väliin nuo halpisjouset.

Itsellä kakkosakkuna nyt 85Ah Trane, samankokoinen kuin 80Ah:n Varta Blue Dynamic.

vw35i
-
Viestit: 26
Liittynyt: 26.7.2003 9:27

ViestiKirjoittaja vw35i » 10.12.2007 11:48

Nyt lähti tilaukseen Eibachin madallusjouset. Parempi jättää suosiolla väliin nuo halpisjouset.

E-bay.de 170€ kotiovelle tuotuna =) Ei paha...
Olisihan siellä erittäin edullisia iskari/jousi sarjojakin transportteireihin, esim. cupline => onko näistä kokemuksia?

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 10.12.2007 12:05

Itse olen ainakin tyytyväinen FormeK:n halppisjousiin: luvattiin 30-40 mm madallus ja 30 mm ruuvasin vaateriin. Ajomukavuus/kantavuuskaan ei merkittävästi heikentynyt.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 10.12.2007 12:35

Mulla cuplinet alla, eikä oikeen laskenu niinku ois pitäny!

snowman
-
Viestit: 257
Liittynyt: 25.7.2003 15:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja snowman » 10.12.2007 16:19

Laitetaan vielä kokemus formel-K: sta ja eibachista.
Itsellä oli kesällä 50mm madaltava Formel K:n alustasarja, nyt vaihdoin 40mm eibachin jousiin ja olen tyytyväinen!
Formelissa ei riittänyt kantavuus sycrossa, kun taas eibachissa riittää. Jousien paksuus on aivan eri luokaa.
Eibachit ebaystä alta 200 euron.

Sit kun otti jousien yläpäästä 2,5cm kumilätkiä pois, niin alkaa auto olemaan vaaterissa. Nyt kelpaa ajella.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 12.12.2007 11:56

Edellisellä sivulla noista keskikonsoleista oli juttua. Tuolta saa jotakin tavaraa T4 -malleihin.

trp.freak
-
Viestit: 496
Liittynyt: 6.10.2006 18:26

ViestiKirjoittaja trp.freak » 12.12.2007 13:17

juu, niin sais, ku osais käyttää ja vähä saksaa... aika koviin hintoihin tuntuu toiset osat nousevan, esim sitzbank...

Amideus
-
Viestit: 580
Liittynyt: 23.7.2003 12:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja Amideus » 12.12.2007 14:46

Tuolta voisi satsin tilata Eibachia.

vw35i
-
Viestit: 26
Liittynyt: 26.7.2003 9:27

ViestiKirjoittaja vw35i » 12.12.2007 16:45

Onko T4:ssa käytetyt automaatti askit kuinka kestäviä? => uskaltaako yli 200tkm ajetun automaatti T4:sen 75Kw koneella ostaa vai tarviiko tinkiä hinnasta askin verran pois =)

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 12.12.2007 17:45

Eiköhän ne oo noilla kilometreillä vasta sisäänajettuja.

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 12.12.2007 17:46

tai sitten jo kertaalleen vaihdettuja...

paukka
-
Viestit: 7
Liittynyt: 6.12.2007 15:07

ViestiKirjoittaja paukka » 12.12.2007 18:10

Keskuslukon (tarvike) asentaminen takaluukkuun on kai tuonut päänvaivaa muillekin, sille kun ei ole suoraan käypäistä paikkaa minne sen voisi asentaa niin että tavallinen lukko toimisi edelleen. Sen saa kyllä kytkettyä, hieman rakentelua se kylläkin vaatii. Itse suunnittelin yhden illan ja toisena iltana värkkäsin ja hyvin pelittää.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 12.12.2007 18:15

Ilmeisesti pariovissa ja nosto-ovissa on ratkaisevasti erinlainen lukkosysteemi?? Mulla pariovet, eikä helpompaa asennusta vois olla.

Laita ihmeessä kuvia ratkasustas!

paukka
-
Viestit: 7
Liittynyt: 6.12.2007 15:07

ViestiKirjoittaja paukka » 12.12.2007 18:37

No, laitetaas hieman selostusta jos siitä ois joillekin apua. Lukkopesän päästä on poistettava sokalla kiinnitetty osa, jotta avaimelle saadaan isompi liikerata. Avaimen ns. vapaa asento tulee olemaan avainhahlo pystyssä ja lukitus tapahtuu kääntämällä vasemmalle ja avaus päinvastoin. Lukkopesän päätyyn tehdään uusi kappale jossa vipu alaspäin ja siihen noin parin sentin päähän tappi johon kiinnitetään uudellen sopivaksi muotoiltu tanko, johon on jätetty n.15mm pitkä hahlo tapin kohdalle jotta tanko liikkuisi sähkömoottorin ohjaamana vaikka lukkopesän päässä oleva vipu on paikallaan. Aika vaikee selittää, jospa tästä jo käy jotain selville.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 12.12.2007 19:12

Tuossa kuva heilurimallisen oven lukosta sekä räjäytyskuva.
Itsekin tuota pähkäilin aika kauan ja muistaakseni se ajatus jotenkin tökkäsi siihen, että en saanut demotessani lukkopesää pysymään lukittu -asennossa koko aikaa niin, että lukitus tapahtuisi vain keskuslukituksen avulla.

paukka
-
Viestit: 7
Liittynyt: 6.12.2007 15:07

ViestiKirjoittaja paukka » 12.12.2007 19:40

Juuri tollanen lukko.Keskuslukituksen moottori pitää lukon joko auki tai kiinni asennossa. avainpesä on aina pystyasennossa ja ainoastaan lukitessa tai avatessa avaimella käännetään avainta n. 70 astetta joko oikealle tai vasemmalle

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 13.12.2007 14:26

Havainnollinen kuva vaikkapa piirrettynä auttaisi.

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 13.12.2007 14:53

Jos jollakulla on perhealbumi kätsysti edessä, niin voisi kurkata onko T4:ssä erikokoinen etujarrusatula 288-313mm jarrulevyjen kanssa.

paukka
-
Viestit: 7
Liittynyt: 6.12.2007 15:07

ViestiKirjoittaja paukka » 13.12.2007 17:07

Otin muutaman kuvan lukkosysteemistä mut kuvien liittäminen tänne on mulle hepreaa.

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 13.12.2007 17:17

laitat ensin jollekin kuvapalvelimelle, esim. www.photobucket.com

tämän jälkeen viestiä kirjoittaessasi liität kuvan joko linkkinä tai kuvana

Koodi: Valitse kaikki

[url]kuvan www osoite tähän[/url] tai [img]kuvan www osoite tähän[/img]

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 13.12.2007 20:09

Tässä yks ratkasu öljynsuodattimen vaihtotyön helpottamiseksi:

http://x.volkkaristit.net/phpBB3/viewto ... f=12&t=154

Edit: Nyt toimii voorumi!!
Viimeksi muokannut GTi-Perttu, 14.12.2007 20:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 14.12.2007 10:29

Kun omaani käytin Forte -käsittelyssä, öljynvaihtoa varten ei suojalevyä tietenkään voinut irrottaa, kun nosturi oli sellaista lavettimallia. Hieman pahaa teki, kun asentaja veti rälläkällä panssariin n. 20x30 aukon, josta tämä operoi suodattimen irti. Tämä leikkaaminen lienee yleinen tapa öljynvaihtopuljuissa, mutta kun tuo pohjalevy portteriin maksaa eristeineen päälle kuudensadan varaosanakin, hieman tuo "oikaisu" työvaiheessa kirpaisee asiakasta.
Viimeksi muokannut lukkari, 14.12.2007 22:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 14.12.2007 20:37

Tämä leikkaaminen lienee yleinen tapa öljynvaihtopuljuissa


Vi..u jos joku "grease monkey" ois tommosen källin tehny mun portteriin, ni ois muuten hallissa raikunu melkonen huuto sen jälkeen!! Ja uusi panssari ois lähteny tilaukseen niitten piikkiin välittömästi!

Me päädyttiin tommoseen ratkasuun, ku talviaikoina on irrotettavien listalla myös valorauta lisävaloineen! Helpottaa huomattavasti ku ei tarvi suuntailla lisävaloja aina öljynvaihdon jälkeen.

paukka
-
Viestit: 7
Liittynyt: 6.12.2007 15:07

ViestiKirjoittaja paukka » 15.12.2007 18:08

Pari kuvaa rakentamastani takaluukun lukon keskuslukkosysteemistä löytyy http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/27u22+paukka-vw-t4.html[

paerikss
-
Viestit: 471
Liittynyt: 4.9.2003 20:34
Viesti:

ViestiKirjoittaja paerikss » 15.12.2007 19:59

Mun panssari on jo aikaa sitten saanut rälläkkää, niin pieni pala pois että juuri pystyy öljynvaihtotyöt suorittamaan.

paerikss
-
Viestit: 471
Liittynyt: 4.9.2003 20:34
Viesti:

ViestiKirjoittaja paerikss » 16.12.2007 23:36

http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=90767 On puhetta portterin kiekkamittarista siitä vähän kyselisin arvon herroilta.

Mulla on kellomallin mittaristo, mahtaako johtosarjaa pitkin tulla silti signaali? Ajattelin jos siis hankkisi kiekkamittarillisen mittariston? w-navasta signaalin saanee muuten.

Täytyykö tuossa ottaa jotain muuta huomioon?

Amideus
-
Viestit: 580
Liittynyt: 23.7.2003 12:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja Amideus » 17.12.2007 10:06

Onko tietoa saako T4:seen hammastangon korjaussarjaa?

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 22.12.2007 16:26

On mun käsittääkseni vaihto-osa. Merkkiliikkeeseen vanha ja korjattu tilalle.

jonip
-
Viestit: 70
Liittynyt: 27.2.2004 18:42

ViestiKirjoittaja jonip » 22.12.2007 22:54

onko kellään tietoa pystyykö 96 digimittariston tilalle vaihtamaan 02 uudemman mittariston?

Amideus
-
Viestit: 580
Liittynyt: 23.7.2003 12:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja Amideus » 25.12.2007 22:34

Motonetissa myydään ainakin niitä suojakumeja eli ne kai saa vaihdettua kuitenkin?

vw35i
-
Viestit: 26
Liittynyt: 26.7.2003 9:27

ViestiKirjoittaja vw35i » 30.12.2007 12:55

Kuinka leveät vanteet ja millä et:llä menee Transportteriin (T4) alle ettei raavi joka tentussa kumit kaariin? Sopiiko halk. 17" ja 8"leveä 30ET:llä? Vähänkään fiksumman näköiset vanteet kun tahtoo olla 8" leveitä =) Kuvia kehiin omista autoista alkuperäistä isommilla vanteilla!!!

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 30.12.2007 13:38

Tulee liian ulos! Mulla on vakio ET, eli 45 ja näyttää tolta. Vanne on tosin 8.5x17".

Kuva

Ton ku lastaa oikeen täyteen, ni just menee sormi renkaan ja kaaren väliin.

AGU
-
Viestit: 323
Liittynyt: 7.9.2003 20:28

ViestiKirjoittaja AGU » 31.12.2007 16:13

Tuota työelämästä eläkeelle siirrettyä T4:sta olen tänään tutkinut kun tarkoitus on se itselle jättää...Saapa nähdä monestikko sitä tarvitaan Primastaria tuuraamaan:-)

Eli mistähän saisi järkevällä hinnalla "hanan" joka säätelee lämppärille tulevan lämpimän veden määrää. Nyt autoon tulee vain lämmintä ilmaa, meinaa parinsadan kilometrin kodalla hikoiluttaa. Vaijeri oli ehjä, eli "hana" lienee syyllinen.
Motonetissä ei moista osaa ollut, missähän hinnassa nuo liikkuu
ja mistä kanntaa kysellä, onko VW tiskille mentävä?

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 31.12.2007 18:33

Jos se on osa# 701819809F, niin se ei maksa alkuperäisenä kuin noin 35€.

AGU
-
Viestit: 323
Liittynyt: 7.9.2003 20:28

ViestiKirjoittaja AGU » 1.1.2008 13:58

^ Merteilin sivulta jo katselinkin ja tosiaan tuon 35 euroa, eli siitä pääsi halvalla.

Vielä pitäisi purkaa oikea etuovi ja katsella mikä lukkoa vaivaa kun lukkonuppi ei pysy ylhäällä lainkaan. Nuppi putoaa aina alas ja samalla keskuslukitus lyö ovet kiinni.
Ensiavuksi otin lukituksen sulakkeen pois.

Timpuli
-
Viestit: 12
Liittynyt: 4.12.2006 11:05

ViestiKirjoittaja Timpuli » 1.1.2008 17:44

AGU: Omassa ovessa oli samankaltainen vika. Syy lukkonupin velttouteen oli lukkomekanismista katkennut jousi. Jousi ei ole sellainen perinteinen "venyvä tai puristuva" jousi vaan sanoisinko "kiertyvää" mallia oleva. En nyt enää tarkkaa muista sen sijaintia mutta muistaakseni vivussa johon lukkonuppi kiinnittyy on reikä (jousen toiselle päälle) ja mekanismin rungossa toinen reikä. Jousi auttaa lukkonuppia pysymään joko ylhäällä tai alhaalla...

Toivottavasti (epäselvästä) selostuksesta on edes jonkinlaista apua, jos mekanismista tälläinen "kiertyvä" jousi löytyy on vika sitten varmasti jossain muualla.

igge
-
Viestit: 73
Liittynyt: 31.8.2006 13:11

ViestiKirjoittaja igge » 1.1.2008 18:44

mulla kans ilmeni keskuslukitus ongelma tänään . kaukolla keskuslukitus menee heti takas lukkoon kun aukasee , mut vänkärin ovesta aukasee manuaalisesti ,nin pelittää.Jos kerkiää avata oven ennenkuin menee takas lukkoon niin lukitus jää renkkaamaan eestakas ???

AGU
-
Viestit: 323
Liittynyt: 7.9.2003 20:28

ViestiKirjoittaja AGU » 1.1.2008 19:49

Timpuli: Kiitos vinkistä, jotain jousiongelmaa arvelinkin.
Taidanpa huomenna hakea Herttoniemen VW:ltä tuon jousen, jos käy tuuri niin vika on siinä ja saa senkin kuntoon.

Amideus
-
Viestit: 580
Liittynyt: 23.7.2003 12:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja Amideus » 1.1.2008 20:47

Täällä samaa vikaa, oikeanpuolen nuppi on niin löysä ettei pysy aina ylhäällä. Lukkonupit jo vaihdoin niin vähän auttoi mutta enimmäkseen se tempasee ovet lukkoon kun aukaisee. Kerro AGU heti jos se jousen vaihto auttaa ja anna varaosanumero samalla...;)

hoss
-
Viestit: 6
Liittynyt: 2.1.2008 7:06

Tehdaskorjattu vaihteisto Saksasta

ViestiKirjoittaja hoss » 2.1.2008 7:34

Ostinpa justiinsa -93 2,4d syncro Caravellen. Vaihteistovikaisena hinta ei ollut paha, mutta enpä sillä ees kotia asti päässyt omin voimin. Vaihteisto meni niin jumiin, ettei miesvoimin tahdo jaksaa tuupata.
Purkaamoiden vaihtolaatikoiden kunnosta kun ei kai oikein tiedä ja Laakkosella tehdaskorjattu maksaa 4200€, niin onkohan tietoa tehdaskorjatun hinnasta Saksassa? Vai mitäs nyt kannattais tehdä? Ei kuulemma paljon kannata ite vaihdella osia ilman erikoistyökaluja kun aikakin on vähän kortilla.

Ja mitäs ootte mieltä tommosesta kirjasta:
http://www.alfamer.fi/naytatuote.asp?haku=L3078
Onko hintansa väärti vai onko jossain muussa kirjassa paremmin vastinetta rahalle? Tai olisko joku luopumassa omastaan vähän halvemmalla, tai lainaisko korvausta vastaan skannattavaksi?

Ja puutelistalla ois kans ainakin pohjapanssari moottorin alle, peltivanteet talvirenkaille ja talvirenkaatkin. Paljon tietoa jo löytyi tältä foorumilta kun läpi luin.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 2.1.2008 12:07

Kannattaa kääntyä Kolari-special nimisen firman puoleen! Firma sijaitsee luopioisissa ja on erikoistunu porttereitten purkuun.

igge
-
Viestit: 73
Liittynyt: 31.8.2006 13:11

ViestiKirjoittaja igge » 2.1.2008 12:33

sulattaessa lukkopesiä ja kun avaimella aikani renklasin eestakas lukitusta niin rupes pelittään myös kaukosäätimestä.

hoss
-
Viestit: 6
Liittynyt: 2.1.2008 7:06

Vielä vaihteistosta

ViestiKirjoittaja hoss » 2.1.2008 21:01

Auto on siis Caravelle syncro 2,4d -93. Moottori on huoltokirjan mukaan AAB ja laatikko ARL, 5-vaihteinen on ja pakki on ykkösen vasemmalla puolen. Onkos tossa eroa etuvetoisen laatikkoon vai onko syncrossa vaan häntä lisänä. Ite en oo vielä ees päässyt auton alle katsomaan.

Uudemmissako (ja kestävämmissä) on sitten pakki nelosen vieressä? Mites onnistuu semmosen asennus, tarviiko keppi ja vaijerit vaihtaa myös?

Tuossa välitystaulukossa: http://www.t4-wiki.de/wiki/Getriebekennbuchstabe vain ei ARL-laatikolle anneta välityksi. Osaako kukaan kertoa mitkä ne ois? Mielellään kun hankkisin seuraavan laatikon vähän tiuhemmilla välityksillä. Ilmeisesti umpipakun loota kävis mulle hyvin.
Ja osaiskos joku vähän tulkata tota taulukkoa eli meneekö näin:
Füllung (l) = öljymäärä ??
Achsantrieb =perävälitys ??
i ges =kokonaisvälitys ??

Vielä jos tämmösiin joku vastais

paerikss
-
Viestit: 471
Liittynyt: 4.9.2003 20:34
Viesti:

ViestiKirjoittaja paerikss » 6.1.2008 19:17

Onko kukaan bongannut missään penkipäällissarjoja joissa myös olisi käsinojille pussit. Tuli hankittua käsnojalliset penkit (ne mitkä oli täällä myytävänä) ja pitäis päällinen saada. Tammersuojalta saa, mutta sellainen reipas 150e pelkästä kuskinpenkinpäällisestä on aika paljon.

Jos jollakulla on ylimääräisenä vaikka vain kuskinpenkinsuoja niin kiinnostaa.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 6.1.2008 19:40

Uudemmissako (ja kestävämmissä) on sitten pakki nelosen vieressä?


Kyllä. Vaihto on "plug and play"!

Vilkkuvesse
-
Viestit: 19
Liittynyt: 6.1.2008 20:24
Viesti:

ongelma

ViestiKirjoittaja Vilkkuvesse » 6.1.2008 20:32

Auto T4 2,5 TDI vilkuttaa vikakoodivaloa

Vika häviää kun polkasee kevyesti jarrupoljinta
vaihdettu molemmat jarrupolkimen katkaisijat (jo toiseenkin kertaan)
Autossa Led takavalot ja lisätakavalo...
lisäjarruvalo "hehkuu" himmeästi vaikka jarrua ei painaisikaan (vika poistuu kun lisäjarruvalon piuhan ottaa pois)

tarttee varmaan vaihtaa takavalojen pohjatkin (kun auto niinkin vähän kuin 800tkm ajettu ja kone avaamaton!!)

johtuuko takavalojen pohjista vai noista jarruvalokatkaisijoista??

ai,niin myynnissä vähän käytetyt caravelle keulaisen ajovalo-umpiot

markoantero
-
Viestit: 449
Liittynyt: 12.1.2007 20:50

ViestiKirjoittaja markoantero » 6.1.2008 21:47

Mulla oli aikoinaan neloskoppasessa Golfissa silleen,kun oli molemmat jarruvalopolttimot palaneet,niin toi lisäjarruvalo hehkui juuri tuolleen.
Oisko noil ledilampuil nyt sitte jotain vaikutusta tähän asiaan?

vwtyp
-
Viestit: 36
Liittynyt: 19.1.2005 1:02

ViestiKirjoittaja vwtyp » 8.1.2008 22:44

Miten iso operaatio on purkaa ylätukivarret irti?,vääntösauvat menee ilmeisesti niihin (en ole tutkinut rakennetta vielä kunnolla),yläpalloissa parinmillin välys molemmissa.
Hammastankon sisäpäissä molemmilla puolilla pieni välys noin milli,sen verran että pikkasen tuntuu pyörästä heiluttaessa,onko vaihtokunnossa vai normaalia sallittua, saako sisäpäitä erikseen? Pallonivelet ostan alkuperäiset kyllä tuntuu olevan reilu tyyppivika.


Auto on T4 2.5tdi -97

leevi_
-
Viestit: 33
Liittynyt: 5.12.2006 11:09

ViestiKirjoittaja leevi_ » 9.1.2008 19:12

Tuli tässä siirryttyä pakukantaan ja käyttöä varten pitää asennella kaikenlaista kilkettä, ni osaisko joku sanoa suoralta kädeltä, pitääkö työvalot olla kiinteästi asennettu, vai voiko ne laittaa esim kattotelineeseen kiinni? Kyseessä siis jos laittaa työvalot näyttämään taakse!

Vilkkuvesse
-
Viestit: 19
Liittynyt: 6.1.2008 20:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja Vilkkuvesse » 9.1.2008 22:36

ei tarvitse olla kiinteesti kiinni katossa,mutta jos johto on katon läpi asennettu ,voi joutua muutoskatsastamaan ,kun katsotaan kiinteäksi asennukseksi.
katkaisijan tulee olla merkkivalolla varustettu.

Amideus
-
Viestit: 580
Liittynyt: 23.7.2003 12:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja Amideus » 10.1.2008 8:05

Onko AGU saanut keskuslukon toimimaan? Tietäisi mennä ostamaan oikean osan...

leevi_
-
Viestit: 33
Liittynyt: 5.12.2006 11:09

ViestiKirjoittaja leevi_ » 10.1.2008 16:04

vilkkuvesse! Mites kärsiikö johtoja vetää takaluukun ja rungon välistä? Onko siinä nii paljon tilaa ettei piuhat kärsi? Kyseessä o nouseva takaluukku. Suunnitellu et jos valot ja peruutuskameran laittais kattoteliineeseen, kun muuten valot tulee nii taakse.

AGU
-
Viestit: 323
Liittynyt: 7.9.2003 20:28

ViestiKirjoittaja AGU » 10.1.2008 18:29

Onko AGU saanut keskuslukon toimimaan?


Eipä ole ehtinyt, ihan mukavasti taas työt häiritsee elämää..
Toivon mukaan viikonloppuna saan jotain aikaan.

vwtyp
-
Viestit: 36
Liittynyt: 19.1.2005 1:02

ViestiKirjoittaja vwtyp » 10.1.2008 20:35

Itsellä Eibach takajousi poikki 2v vanhana....uuden saa takuuna,kuulemma 5v takuuta.
Eikä ole edes kuskattu muuta kun terveisiä,ts.ei mitään painavaa.

Ramppasevaan
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 14.1.2008 11:36

ViestiKirjoittaja Ramppasevaan » 14.1.2008 12:22

Tuossa aikasemmin oli juttua noista t4 laatikoista nii missähän siinä mahtais lukea se kirjain yhdistelmä, että tietäis mikä laatikko eli mitkä välitykset. On irtaallaan yks t4 etuveto laatikko ja kävin pyörittelemässä sitä ja ei ainakaan siinä sattunut silmään, tosin vähä paskuaki pinnasta löytyy.

leevi_
-
Viestit: 33
Liittynyt: 5.12.2006 11:09

ViestiKirjoittaja leevi_ » 14.1.2008 14:04

Kertokaas viisaammat missä vm -91 portterissa on keskulukituksen ohjausmoottori?
ja mistä kannattaisi kysellä, ovimoottoreita?

Edellinen omistaja oli ottanut ainakin takaluukusta moottorin pois, kun oli ruvennut ramppaamaan edestakaisin ja naputtamaan.

silvarello
-
Viestit: 26
Liittynyt: 3.12.2007 13:15

ViestiKirjoittaja silvarello » 15.1.2008 15:24

Alustasarjoista: Laitoin tuohon omaan GTS/KAW sarjan -50mm ja tuntus olevan ihan laatusarja hintaansa nähden, tosin vasta 1000 km takana.

2;4 d kestävyydestä: Ootteko miten paljon pääseet tuommosella tekniikalla, ennenkuin öljynkulutus on ruvennu vaivaamaan. Omalla on taivallettu 320 tuhatta ja syöpi aikapaljon öljyä, tuntus vaan että eihän noilla kilometreillä vielä pitäs säännöllisesti huolletun auton ruveta viemään vai oonko väärässä? Väljä ei ainakaan taida olla , ainakin käyntiinlähtö on tosi herkässä, mutta kun oikein vinguttaa niin sinistä jättää jälkeensä- voisko olla öljyrenkaat jumissa tms. Auttasko Joku Forte käsittely? Mitä noista on löytynyt vastaavanlaisissa tapauksissa?

rrunner
-
Viestit: 3
Liittynyt: 29.10.2006 14:09

Ovenlukko löysäilee jälleen

ViestiKirjoittaja rrunner » 15.1.2008 22:15

T4:n oikeanpuoleinen lukkolaite temppuilee jälleen (keskuslukko laittaa kaikki ovet lukkoon, kun ovea kahvasta availee). En raatsinu kokonaan uutta lukkoa hommata, vaan lukkosepältä hain melkein sopivan vääntöjousen, jonka katkaisin suunnilleen alkuperäisen näköiseksi (puolitoista kierrosta mahtuu). Pujotus vivuston väliin oli tietty homma sinänsä, mutta kesän yli toimi tuokin. Nyt kun viitsisi purkaa oven uudelleen (pihalla pakkasessa vmäistä pujotella lukkolaitetta ulos oven sisästä), niin pitänee kokeilla kahta samanlaista kierrejousta, jotka vetävät vivustoa samasta paikasta eri suuntiin sopivalla voimalla... siten että nuppi pysyy tanakasti joko ylhäällä tai alhaalla. Tai sitten katkon lukkomoottorista sopivan piuhan niin ei ohjaa enää koko keskuslukitusta... :(

neliveto
-
Viestit: 6
Liittynyt: 16.1.2008 19:13

ViestiKirjoittaja neliveto » 16.1.2008 19:39

Morjenttes foorumille. Liityin minäkin niiden onnellisten joukkoon jotka saavat omistaa t4 transporterin:D Auto on -03 syncro 2,5tdi pätkämalli. Auto on vanhoja yitin autoja, todella hyvin pidetty. Ohjaamossa ei minkäänlaisia käytön jalkiä eikä pahemmin
tavaratilassakaan.

Mutta juuri siitä johtuen se on melkolailla karvalakkimalli:D Lisäakku ja akkuvahti tulossa sekä julmetut lisävalot, kuusi pyöreetä hellaa A-muodostelmassa. Sopii todella hyvin keulalle.
Mutta sitten itse asiaan eli lasinnostimet ovat lihaskäyttöiset ja sähkösiä tekis mieli. Onko kukaan foorumilla asennellut jälkeenpäin? Mutta mistä löytää osat siihen? Se on tässä päällimmäisenä ongelmana.

Keskuslukko täytyy kanssa laittaa. Mutta siihen löytyy jo vinkkejä tuolta edeltä.

Ohjaamoa täytyy yrittää vähän verhoilla että tulisi hieman viihtyisämpi. Sekä luultavasti myös tavaratila.

Taksimallin maski siihen täytyisi kanssa jostain löytää, se on niin hyvän näkönen:D

Ja lopuks anteeks kysymysten ja tekstin määrästä.

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 16.1.2008 20:36

Jos sinne keulalle laittaa 6kpl lisävaloja niin eikö se ihan sama mikä maski siellä hackmannien takana on:-)
Taksimallin maskilla lienet tarkoittavan Projektzwon pikkuhousuja:-)
Kuva

Amideus
-
Viestit: 580
Liittynyt: 23.7.2003 12:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja Amideus » 17.1.2008 13:25

Yleisön pyynnöstä nyt on Variantclubin foorumille avattu oma alue T4 & T5-mallisille Volkkareille. Pitäisi vähän helpottaa ettei kaikki tieto ole yhdessä ketjussa. Rohkeasti kirjoittamaan!

www.variantclub.fi/phpbb

neliveto
-
Viestit: 6
Liittynyt: 16.1.2008 19:13

ViestiKirjoittaja neliveto » 17.1.2008 19:50

Lisävalorauta on mallia irrotettava, niin saa valot pois kun tietää ettei tarvitse. Ja kyllä se maski sieltä ratkasevasti valojen takaa vielä erottuu kun niitä vähän mallailin keulalle:-)

Ja kyllä tarkotin maskilla tuota projektzwon pikkuhousuja:-)

RAW
-
Viestit: 69
Liittynyt: 25.9.2005 12:39

ViestiKirjoittaja RAW » 21.1.2008 14:39

Oliskos kellään kokemuksia jaettavana tommoisen T4 multivanin omistamisesta??
Olis semmoinen tuolta ulkomailta kiikarissa mutta askarruttaa että tekeekö semmoisella perheellinen mitään.
Paljonkos noissa käyttömaksut on ollut?
Kaikenlaiset jutut kys. mallista kiinnostaa.

T:Raimo

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 21.1.2008 14:57

lasinnostimet ovat lihaskäyttöiset ja sähkösiä tekis mieli

Kahteen autoon olen
tuollaisen sarjan asentanut ja ehdottomasti voin suositella, varsinkin sarjan hinta huomioon ottaen. Kannattaa samoin tein hankkia orkkis kytkimet oviin, itse hieman hätiköin ja käytin sarjan mukana tulevia. Ihan toimivat ja valaistutkin kyllä, mutta alkuperäisillä saa aidon näköisen. Tuolleen

maad912
-
Viestit: 23
Liittynyt: 21.9.2006 7:15

ViestiKirjoittaja maad912 » 23.1.2008 8:38

Menee kyllä vag com puolelle, mutta ajattelin kysyä kummiskin täältä kun on multivaniin liittyvää..

Katselin eilen vag.comilla moottorin measure blockkeja, rivi / kanava numero oli 002
Ensimäinen ruutu kertoo: kierrosluvun, toinen: suuttimien millisenkunnit. Kolmas ruutuu:
ilmoittaa voltteja, mutta voltit vaihtelivat auton käydessa tyhjäkäynnillä 5-18v
kun auto oli sammutettu ja virrat päällä vaihtelu oli 3-8v. jos laittaa autoon valot päälle
niin measure blockkeja ei pysty katsomaan, arvojen lukeminen pysähtyy.

Osaisiko joku sanoa että mitä noi voltit on ja mistä johtuu moinen oire valojen kanssa
Auto: multivan -95 ACU/CUG

neliveto
-
Viestit: 6
Liittynyt: 16.1.2008 19:13

ViestiKirjoittaja neliveto » 23.1.2008 17:19

Kiitos Lukkarille! Täytyy koittaa ettiä tuollaset. Keskuslukon tarvikkeet jo onkin hyllyssä.

Amideus
-
Viestit: 580
Liittynyt: 23.7.2003 12:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja Amideus » 24.1.2008 10:47

No, kysytään täällä kun ei tuo meidän kerhon foorumi tunnu kiinnostavan ketään...;)

Eli onko tietoa millainen rengas-vannesetti mahtuu T4:sen alle 20" koossa? Kumen kantavuusluku pitää olla vähintään 100.

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 24.1.2008 14:03

Täällä meidän foorumilla löytyy vastaus ihan kuvankin kanssa:-)

http://www.ffp.fi/galleryimage.php?iid=184

T4 ja 20" (245/35) eikä näytä yhtään liian suurilta, kantavuudeltaan jää useimmat tuon kokoisena 95 paikkeille.

Amideus
-
Viestit: 580
Liittynyt: 23.7.2003 12:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja Amideus » 24.1.2008 14:38

Ainakin Falkenilta löytyisi 99-kantavuudella koossa 245/40...

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 24.1.2008 15:12

Veikkaan et tuo 40-sarjanen voi tehdä jo tiukkaa, itsellä 245/40x18 eikä tuolla madalluksella kehä saa kasvaa oikeastaan yhtään.

igge
-
Viestit: 73
Liittynyt: 31.8.2006 13:11

pyyhkijän viiksi

ViestiKirjoittaja igge » 25.1.2008 13:33

passako heittämällä paikalleen pyyhkijän viiksi , kun autossani ei ole takalasin pyyhkijää mutta uusi viiksi on tarkoitettu semmoseen autoon missä on takalasinpyyhin ? . Meinaan vaan , että tarvikkeena on senverran paljon edullisempi tuo viiksihässäkkä. 114 vs 39 ekua. Onko autoni johtosarjasta jätetty vain pois takalasin pyyhkijän johdot ??

AGU
-
Viestit: 323
Liittynyt: 7.9.2003 20:28

ViestiKirjoittaja AGU » 26.1.2008 19:21

Onko AGU saanut keskuslukon toimimaan?


Vihdoinkin sain aikaiseksi avattua tuon lukon ja se
aiemmin mainittu jousihan sieltä oli poikki.
Marmoritiskin setä ei sitten löytänyt koneeltaan tuollaista jousta vaan olisi pitänyt ostaa koko lukko, hintaa jotain 130 euroa.
Biltemasta ostetusta jousisarjasta sitten kaivoin irtojousen jonka viritin
nostamaan kevyesti lukkonuppia ylöspäin.
Paljon se ei saa kuitenkaan vetää koska sitten taas onkin ovet aina auki...

Mutta nyt toimii, ainakin hetken...

vw-t4
-
Viestit: 258
Liittynyt: 26.7.2003 16:14

ViestiKirjoittaja vw-t4 » 27.1.2008 11:42

passako heittämällä paikalleen pyyhkijän viiksi , kun autossani ei ole takalasin pyyhkijää mutta uusi viiksi on tarkoitettu semmoseen autoon missä on takalasinpyyhin ? . Meinaan vaan , että tarvikkeena on senverran paljon edullisempi tuo viiksihässäkkä. 114 vs 39 ekua. Onko autoni johtosarjasta jätetty vain pois takalasin pyyhkijän johdot ??



kyllä käy.

Amideus
-
Viestit: 580
Liittynyt: 23.7.2003 12:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja Amideus » 28.1.2008 12:47

^^Saisitko AGU kuvaa siitä jousesta esille niin näkisi millainen se pitää olla?

Timpuli
-
Viestit: 12
Liittynyt: 4.12.2006 11:05

ViestiKirjoittaja Timpuli » 29.1.2008 9:35

Amideus: En tiedä onko tästäkään suuremmin apua (toivotaan, että on) mutta esim. osoitteessa http://www.op-jousiteos.fi/index.php?id=12 on kuvia vääntöjousista.

Kuvan vasemmassa alakulmassa on hyvin sen tyyppinen vääntöjousi mikä lukkoon kuuluu alkuperäisesti, myös kuvan alaosassa keskellä kaksi alinta (alekkain olevaa) jousta ovat myös tämän tyyppisiä vääntöjousia.
Lukkoon kuuluvassa jousessa ei ole kuin pari jousikierrosta koska jousen pitää sopia salvan ja lukon rungon väliin. Voimaa jousessa saa olla kohtuudella, sen verran että sormilla jaksaa mukavasti painaa. Lisäksi nuo suorat osat pitää pystyä katkaisemaan sopivasta kohtaa ja taittamaan "vääntöjousen reiän suuntaisesti"...

Itse ainakin onnistuin tekemään vastaavan vääntöjousen ihan tavallisesta vetojousestakin mutta voi kun olisi ollut tuollainen vääntöjousi aihiona...

paukka
-
Viestit: 7
Liittynyt: 6.12.2007 15:07

ViestiKirjoittaja paukka » 29.1.2008 21:19

Haluaisin taivuttaa T4n vaihdekeppiä ettei tarttis kurkotella kun vaihtaa kolmoselle tai vitoselle. Tilaa olis vääntää takaviistoon, kuskiin päin n. 5 cm nupin kohdalta mitattuna. Uskaltaisko vääntää kylmiltään vai tuleeko vahinkoa, onks kellään kokemusta?
Toinen juttu, miten irtoaa niskatuki repsikan penkistä?

Mehtäläinen
-
Viestit: 4
Liittynyt: 30.1.2008 19:32

ViestiKirjoittaja Mehtäläinen » 31.1.2008 15:17

Hep!
Tääläkö ne paku keskustelut käydään? Olen uusi portterin omistaja. Tuli hankittua tuollainen 2.5TDI Syncro -98 vihreä ajettu 255tkm. Mitähän tuon kanssa on odotettavissa? Ei ole aikaisempaa VW kokemusta omistamisen muodossa. Fordilla ja MB:lla on tullu ajeltua. Nytkin MB Vitoa kattelin, mutta ei hirvenny laittaa. Paras oli kun Vehon vaihtoauto myyjä tokaisi että "Jos totta puhutaan niin Vitoa ei kannata laittaa jos tavaran pitää liikkua" Samaan hengenvetoon vielä kehui -04 ja uudemmat takaveto Vitot laaadultaan paremmaksi.
Tänne PITÄÄ saada oma osio pakuille. Luin nuo 7 sivua porttereista josta ei saa kiinni asiasta!!

RAW
-
Viestit: 69
Liittynyt: 25.9.2005 12:39

ViestiKirjoittaja RAW » 31.1.2008 19:12

Täällä kans ilmoittautuu uusi pakun omistaja. Tuli työnnettyä kädet tommoiseen -95 2.4d rego bussiin. Melkoisen tulinen liikkuja mutta kelläpä nyt kiirus olis:=)
Pitäis nyt alkaa siitä vääntämään ns "täyden" veron matkailuautoa niin sais d-veron pienemmäksi.

Amideus
-
Viestit: 580
Liittynyt: 23.7.2003 12:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja Amideus » 31.1.2008 22:48

www.variantclub.fi/phpbb löytyy oma osasto pakuille...

Mehtäläinen
-
Viestit: 4
Liittynyt: 30.1.2008 19:32

ViestiKirjoittaja Mehtäläinen » 1.2.2008 15:53

www.variantclub.fi/phpbb löytyy oma osasto pakuille...

Asia selvä :)

valonviejä
-
Viestit: 434
Liittynyt: 22.6.2004 23:22

ViestiKirjoittaja valonviejä » 2.2.2008 17:48

Koska oma 102hv T4 ei jostain syystä jarruta lähes ollenkaan, niin hommasin hieman isommat etujarrut siihen.

8-mäntää, 330mm
Kuva

Tiedä sitten missä vika oikeasti on, mutta olen kyllästynyt noihin orkkisjarruihin ja niiden tuloksettomaan korjaamiseen. Toivottavasti saan takajarrut toimimaan edes jotensakin noiden kanssa.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 2.2.2008 18:18

Pilotti-istuinkin käsinojilla on näemmä hommattu 8)

valonviejä
-
Viestit: 434
Liittynyt: 22.6.2004 23:22

ViestiKirjoittaja valonviejä » 2.2.2008 21:06

Taitaa tosiaankin Recaron T4-taksijakkara vaihtua toisenlaiseen. Ei ehkä kuitenkaan kuvan ihmetykseen...

vwtyp
-
Viestit: 36
Liittynyt: 19.1.2005 1:02

ViestiKirjoittaja vwtyp » 9.2.2008 16:01

Mites T4 Takaiskarit kun motonet tuntee isommalla ja pienemmälle kantavuudelle olevat BOGE kaasut,onko väliä jos laittaa ne isommalle olevat kevyeempään koriin???
Eivät kuitenkaan perää nosta ylemmäs?

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 9.2.2008 21:58

Kyllähän kaasuiskareilla nostava vaikutus on ja veikkaan, että jos paine on kovempi, transun kevyehkö perä nousee hieman.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 10.2.2008 14:47

Tääläkö ne paku keskustelut käydään? Olen uusi portterin omistaja. Tuli hankittua tuollainen 2.5TDI Syncro -98 vihreä ajettu 255tkm. Mitähän tuon kanssa on odotettavissa? Ei ole aikaisempaa VW kokemusta omistamisen muodossa. Fordilla ja MB:lla on tullu ajeltua. Nytkin MB Vitoa kattelin, mutta ei hirvenny laittaa. Paras oli kun Vehon vaihtoauto myyjä tokaisi että "Jos totta puhutaan niin Vitoa ei kannata laittaa jos tavaran pitää liikkua" Samaan hengenvetoon vielä kehui -04 ja uudemmat takaveto Vitot laaadultaan paremmaksi.
Tänne PITÄÄ saada oma osio pakuille. Luin nuo 7 sivua porttereista josta ei saa kiinni asiasta!!


Olen sitä mieltä, että näitä keskusteluja voidaan jatkaa tuolla varianttuningin puolella, koska ffp:n ylläpito ei ole kiinnostunut tekemään tälle aiheelle mitään. VT:llä on pakupuoli kokonaan erikseen ja aiheiden jäsentely pelaa!

Tämä topicci on mun osalta tässä! Palataan asiaan variantin puolella.

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 10.2.2008 22:04

Alunperin kirjoittellun aloittaja halusi että kaikki T4 kirjoittelut löytyis tän yhden keskustelun alta ja nyt kun ne siellä on ei se olekkaan hyvä, syy miksei erillistä T4 osiota tehdä on yksinkertainen, seuraavaksi olisi kaikki II-golf harrastajat vaatimassa samaa sitten vento, A3... ja lopuksi näillä kirjoitusmäärillä kaikki olisi niin hajallaa ettei sivustosta löytäisi mitään.

Olisi aivan eri asia jos tämä sivusto olis pelkästään muutaman kymmenen tai sadan henkilön kirjoittelun kohteena, tällöin asiat voisi eritellä yksityiskohtaisemmin, vt:llä liikennettä / harrastajia on niin paljon vähemmän että siellä erittely on mahdollista, informaation määrä toki saattaa jäädä pienemmäksi kuten tässä muutamia rivejä ylempänä jo huomattiin.

Markus_K (make80)
-
Viestit: 640
Liittynyt: 10.3.2004 8:25

ViestiKirjoittaja Markus_K (make80) » 11.2.2008 9:48

Pidetään vaan tää T4 topic hengissä. Ei tartte montaa topiccia selata. :)

Masa87
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 16.3.2008 20:22

syncrossa remppaa

ViestiKirjoittaja Masa87 » 16.3.2008 20:31

elikkäs pitäs vaihtaa omaan syncroon takavetoakselin tiiviste. millä kohdalla sijaitsee ja onko paha vaihtaa ite (ei oo tähän mennessä tarvinnu laitella minkäänlaisia autoja joten neuvoja otetaan vastaan). Samoiten oli takana ulomman raidetangon päässä välystä, puolta en muista mutta mitäs sille voi tehä?

Markus_K (make80)
-
Viestit: 640
Liittynyt: 10.3.2004 8:25

ViestiKirjoittaja Markus_K (make80) » 26.3.2008 12:44

Kesärengaskausi lähestyy. Mitä vanteita on markkinoilla jotka kestää T4:n massan ja mitä kesärenkaita porukka on ruuvaillu alle? 15" - 17" on soppeli koko.

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 26.3.2008 12:52

Jos hyvän näköisiä vanteita haluaa portteriin oikeilla kantavuuksilla niin aika vähissä on vaihtoehdot, tuossa meidän pakussa on kesäisin 18" vanteet joissa normaali henkilöauton kantavuus mut eipä tuossa koskaan mitään raskasta kuljeteta.

Kesärenkaissa Nexenit on osoittautunut makavan hiljaiseksi ja kantavuuskin sattui olemaan melkein oikea, vain yhdellä pykälällä jäi vajaaksi 99-vaatimuksesta joka rekisteriotteeseen on kirjoitettu.

noissa alle 18" renkaissa löytyy helpommin oikeat kantavuudet ja oikean kokoisena.

Muistaakseni nuo 16" talvivanteet (Dezent) tais olla riittävällä kantavuudella, renkaiksi hyvä koko on 225/55.

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 6.4.2008 18:19

Löytyykö kokemuksia In.Pro:n kirkasoptiikka ajovaloista, näkeekö noilla mitään pimeällä vai kannattaako vain päivittää alkuperäiset?

Kuva

Markus_K (make80)
-
Viestit: 640
Liittynyt: 10.3.2004 8:25

ViestiKirjoittaja Markus_K (make80) » 9.4.2008 18:35

Ostetaan: T4 vänkärin puolen peili. Myös sähkötön kelpaa. Tarjoa privalla.

Onko T4 nelivaloja missä tarjolla? Onko ne paremmat ku tuo H4 valot? Onkos noi InProt kalliit?

HVM
-
Viestit: 852
Liittynyt: 16.12.2007 17:35

ViestiKirjoittaja HVM » 11.4.2008 11:42

Koko topikkia ei jaksa luke mörkökään läpi, ja haku on ihan yhtä näppärä työkalu kuin kaikilla muillakin foorumeilla. Kysynpä siis: Passaako 2,5 TDI:n laatikko 2.4:n jatkeeksi suoraan?


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa