autovahoista
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 360
- Liittynyt: 8.5.2005 20:31
- Viesti:
autovahoista
no niin neuvokaas hieman, tarttis löytää jotain hyvää autovahaa esim nämä jotka näyttelyissä käyvät. millä vahaatte autonne? eli millä saa mahdollisimman hyvän pinnan ja kiillon :)
-
- -
- Viestit: 360
- Liittynyt: 8.5.2005 20:31
- Viesti:
Ei sitä kyllä sieltä vielä löytynyt. Mutta se on suunnattu erityisesti tummille väreille. Hinta n.20€.
Vahasin itse viime vkoloppuna Autoglymillä autoni ja tämän näköiseksi tuli kiillotusrätti, vaikka auto oli vahattu noin kuukausi sitten Sonaxin vahalla.
Sonaxin kiilto oli kyllä ihan ok, mutta ei se peittänyt/poistanut pyörrejälkiä kuten Autoglym. Nämä koskevat Sonax Polish+Wax 2 vahaa.
Vahasin itse viime vkoloppuna Autoglymillä autoni ja tämän näköiseksi tuli kiillotusrätti, vaikka auto oli vahattu noin kuukausi sitten Sonaxin vahalla.
Sonaxin kiilto oli kyllä ihan ok, mutta ei se peittänyt/poistanut pyörrejälkiä kuten Autoglym. Nämä koskevat Sonax Polish+Wax 2 vahaa.
-
- -
- Viestit: 360
- Liittynyt: 8.5.2005 20:31
- Viesti:
^-- Minä olen noita ostamassa, ainakin clay-bar ja varmaan pari muutakin purkkia tulee hommattua. Ei se nyt niin kovin kallista sitten olekaan, jos pullollisella saa ~15 käsittelykertaa ja jos tuote on niin loistava kuin olen antanut itselleni kertoa.
Kunhan nuo saan hommattua niin voisin tuohon projektiosaston jatsiketjuuni tehdä jonkun syväanalyysin, kun tunnun olevan muutenkin tällainen neuroottinen autonpuhdistuksen modulaatiosukka.
Nopeastihan noilla ei saa kai hyvää, vaan pitää tosiaan olla enemmän noita tuotteita ja suht paljon aikaa. Aikaa kyllä tuhrautuu hikisimpan kanssakin, joten se ei minua haittaa.
Kunhan nuo saan hommattua niin voisin tuohon projektiosaston jatsiketjuuni tehdä jonkun syväanalyysin, kun tunnun olevan muutenkin tällainen neuroottinen autonpuhdistuksen modulaatiosukka.
Nopeastihan noilla ei saa kai hyvää, vaan pitää tosiaan olla enemmän noita tuotteita ja suht paljon aikaa. Aikaa kyllä tuhrautuu hikisimpan kanssakin, joten se ei minua haittaa.
Laadukasta tavaraa nuo Zainot on, ja jättää kyllä hyvää jälkeä. Ei noissa kauaa aikaa
mene, paitsi ihan ekalla kerralla, jos et ole koskaan autoa Clay Barilla käsitellyt, mutta itse kun viime kesänä vielä Zainon tuotteita käytin, niin kerran viikossa pesun yhteydessä heitin yhden kerroksen, eikä aikaa mennyt kuin 45min-60min.
Itse olen vain sellaista kokeilija-tyyppiä, kun pitää aina kokeilla erilaisia tuotteita, mutta Suomen markkinat ovat autonhoitotuotteiden suhteen niin lapsen kengissä, että
täältä ei löydy muita "hifistely-merkkejä" kuin Zaino ja Meguiar's (+AG), joten ulkomaille on tilauksia pistettävä jos haluaa muuta kuin sitä perus Korrekkia.
mene, paitsi ihan ekalla kerralla, jos et ole koskaan autoa Clay Barilla käsitellyt, mutta itse kun viime kesänä vielä Zainon tuotteita käytin, niin kerran viikossa pesun yhteydessä heitin yhden kerroksen, eikä aikaa mennyt kuin 45min-60min.
Itse olen vain sellaista kokeilija-tyyppiä, kun pitää aina kokeilla erilaisia tuotteita, mutta Suomen markkinat ovat autonhoitotuotteiden suhteen niin lapsen kengissä, että
täältä ei löydy muita "hifistely-merkkejä" kuin Zaino ja Meguiar's (+AG), joten ulkomaille on tilauksia pistettävä jos haluaa muuta kuin sitä perus Korrekkia.
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
Soitin tuonne herra Zainolle. Nyt sieltä ei saa mitään kun kuulemma Saksan päässä on logistisia vaikeuksia, mutta tilannetta ollaan korjaamassa parhaillaan. Nettisivulle tulee infoa, kun tavaraa saadaan taas liikkeelle. Tämä voi tapahtua jo Heinäkuun puolenvälin paikkeilla.
Pannahinen, tuo katiska alkoi jo näyttää niin naarmuiselta.
Pannahinen, tuo katiska alkoi jo näyttää niin naarmuiselta.
Itsellä hyviä kokemuksia Meguiarsin tuotteista. Nxt-vaha on helppotöinen ja jälki hyvää ainakin uudella maalipinnalla. Kesto oli myös positiivinen ylläri.
Lisäksi voin todella suositella muovinhoitoon Meguiarsin #40 spraytä! Professionaalikamaa ja todella hyvää. Toi niin ulkoisiin ja sisäisiin muoviosiin. Ei tee liian kiiltävään pintaa.
Ainoa huono puoli on noiden huono saatavuus ja suppea valikoima.
Zainosta olen lukenut paljon hehkutusta mutta homma vaikuttaa turhan hifistelyltä tänne pohjolaan/mulle. No ehkä jos olis kakkosautona jokin kalliimpi menopeli.. ;)
Tekeekös kukaan fiksari rahasta Zaino-vahausta pääkaupunkiseudulla, jos haluaisi testata?
Presta vaikuttaa myös hyvältä "ammattikamalta". Onko kokemuksia? Maahantuojalla näyttäisi olevan hyvät valikoimat (vrt. Meguiars) mm. claybarit, jota ajattelin itsekin testata.
Ville R voisit kokeilla tuota prestaa ennen zaino-hifistelyä ja kertoa kokemukset.
Lupaan sponssata testiä 5 egellä :)
Lisäksi voin todella suositella muovinhoitoon Meguiarsin #40 spraytä! Professionaalikamaa ja todella hyvää. Toi niin ulkoisiin ja sisäisiin muoviosiin. Ei tee liian kiiltävään pintaa.
Ainoa huono puoli on noiden huono saatavuus ja suppea valikoima.
Zainosta olen lukenut paljon hehkutusta mutta homma vaikuttaa turhan hifistelyltä tänne pohjolaan/mulle. No ehkä jos olis kakkosautona jokin kalliimpi menopeli.. ;)
Tekeekös kukaan fiksari rahasta Zaino-vahausta pääkaupunkiseudulla, jos haluaisi testata?
Presta vaikuttaa myös hyvältä "ammattikamalta". Onko kokemuksia? Maahantuojalla näyttäisi olevan hyvät valikoimat (vrt. Meguiars) mm. claybarit, jota ajattelin itsekin testata.
Ville R voisit kokeilla tuota prestaa ennen zaino-hifistelyä ja kertoa kokemukset.
Lupaan sponssata testiä 5 egellä :)
Posted: 21.6.2006 11:45 Post subject:
Itsellä hyviä kokemuksia Meguiarsin tuotteista. Nxt-vaha on helppotöinen ja jälki hyvää ainakin uudella maalipinnalla. Kesto oli myös positiivinen ylläri.
Lisäksi voin todella suositella muovinhoitoon Meguiarsin #40 spraytä! Professionaalikamaa ja todella hyvää. Toi niin ulkoisiin ja sisäisiin muoviosiin. Ei tee liian kiiltävään pintaa.
Ainoa huono puoli on noiden huono saatavuus ja suppea valikoima.
Zainosta olen lukenut paljon hehkutusta mutta homma vaikuttaa turhan hifistelyltä tänne pohjolaan/mulle. No ehkä jos olis kakkosautona jokin kalliimpi menopeli.. ;)
Tekeekös kukaan fiksari rahasta Zaino-vahausta pääkaupunkiseudulla, jos haluaisi testata?
Presta vaikuttaa myös hyvältä "ammattikamalta". Onko kokemuksia? Maahantuojalla näyttäisi olevan hyvät valikoimat (vrt. Meguiars) mm. claybarit, jota ajattelin itsekin testata.
Ville R voisit kokeilla tuota prestaa ennen zaino-hifistelyä ja kertoa kokemukset.
Lupaan sponssata testiä 5 egellä :)
No en nyt itse pitäisi Megin valikoimaa mitenkään suppeana, kun purnukkaa ja putelia löytyy lähes joka lähtöön. Jo itseltäni löytyy hyllystä #7, #20, #26, #80, #83, NXT, DC1, ScratchX, Quik Detailer, Gold Class -shampoo sekä W-7006/8006/9006 talloja (+ kasa mikrokuituliinoja), joten oman putiikinhan tässä voisi pystyttää pelkillä megin tuotteilla :)
Sarge:
No en nyt itse pitäisi Megin valikoimaa mitenkään suppeana, kun purnukkaa ja putelia löytyy lähes joka lähtöön.
Sarge: Mistäs olet noita purnukuita ostellut? Itse olen käynyt aina Helsingissä Tattarisuolla maahantuojan myymälässä ja ei siellä ainakaan valikoima aina ole erityisen kattava.
Itse kaipaisin NXT:n pesuainetta ja ikkunaspraytä sekä claybaria.
Kerroppas käyttökokemukset noista #7, #20 ja #26? Mieten eroavat verrattuna tuohon NXT:hen?
-
- -
- Viestit: 360
- Liittynyt: 8.5.2005 20:31
- Viesti:
2mies,
Itse ostelen noita Lahdesta Värifoorumista (HL-Group?), ja kyllähän noi vissiin tilaamalla saa sitten mitä tahansa tuotetta liikkeeseen. #7 ja #20 ostin vasta äskettäin, eikä #7:stä ei ole vielä mitään kokemuksia, mutta #20 on hyvin samankaltainen tuote NXT:n kanssa ainakin omien kokemusteni perusteella, ja mitä olen amerikan serkkujen forumeita lueskellut. Todella helppo työstää, kuivuu nopeasti
ja jättää hyvän pinnan.
Tällä hetkellä käytän yhdistelmää NXT päällystettynä #26:lla, joka on kyllä aivan lyömätön yhdistelmä, ja tuo punaiseen väriin juuri sitä syvyyttä ja elävyyttä mitä se kaipaakin. Todella hyvä tuote punaiselle ja tummille väreille. "Kiilto ei ole mitään ilman syvyyttä"
Itse ostelen noita Lahdesta Värifoorumista (HL-Group?), ja kyllähän noi vissiin tilaamalla saa sitten mitä tahansa tuotetta liikkeeseen. #7 ja #20 ostin vasta äskettäin, eikä #7:stä ei ole vielä mitään kokemuksia, mutta #20 on hyvin samankaltainen tuote NXT:n kanssa ainakin omien kokemusteni perusteella, ja mitä olen amerikan serkkujen forumeita lueskellut. Todella helppo työstää, kuivuu nopeasti
ja jättää hyvän pinnan.
Tällä hetkellä käytän yhdistelmää NXT päällystettynä #26:lla, joka on kyllä aivan lyömätön yhdistelmä, ja tuo punaiseen väriin juuri sitä syvyyttä ja elävyyttä mitä se kaipaakin. Todella hyvä tuote punaiselle ja tummille väreille. "Kiilto ei ole mitään ilman syvyyttä"
Mikko Hautamäki kirjoitti:Autoglym tekee hyvät vahat, varsinkin tummille pinnoille Deep Shine ja siihen vielä Extra Gloss Protection, normaaliväreille Super Resin Polish + Extra Gloss Protection. Sonaxista mulla on huonot kokemukset.
onkos kyseessä ihan sama vaha?
http://www.autokem.fi/tuotteet_uds.php
kokeile tota autoglymin tummille väreille vahaa? kokeitiin tänään ja pyörteet hävis ja kiilto on huippua! suositelen!!
Vahasin metallihohtomustan Golffin tuolla ainoastaan ja lopputulos ei nyt kyllä oikein tyydytä.
Kaksi pesua takana ja jo nyt paras kiilto on selvästi hävinnyt, ja hankausjäljet (pesu tai vahaus?) näkyvät mustassa selvästi. :( Taidan tehdä pientä kokeilua kultaisella ja Deep shinellä uudelleen tuohon "tuoreeseen" pintaan.
Viimeksi muokannut Harri, 2.7.2006 14:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hiukan on otettava muutaman tunnin vahaussession jälkeen puheita takaisin.
Vahailin viime viikolla kertaallen vahatun ja sen jälkeen kahteen kertaan pestyn auton uudelleen.
Kokeilin pintaan ensin "testialueilla" Glymin kultaista ja mustaa. Ero mustan hyväksi oli huomattava, kiilto oli tasaisempi ja pyörteitä ei näkynyt juuri lainkaan. Eli ainakin mustien autojen kohdalla kultaisen purkin voi jättää kaupan hyllyyn.
Vahasin sitten auton uudelleen mustalla, eroa syntyi lähtökohtaan huomattavan paljon, vaikka auto oli vahattu 1,5 viikkoa sitten edellisen kerran. Nyt en pese autoa nyt lähempään viikkoon, ehkä se oli syynä kiillon nopeaan katoamiseen ja hankausjälkien syntymiseen. Ehkä pesusienellä tuoreen vahapinnan hankaaminen muutama päivä vahaamisen jälkeen synnytti jäljet.
Auton vahaus on suurta tiedettä. Nyt mustasta maalipinnasta pyörteet ovat taas tiessään. :) Zainonkin kamat alkoivat kiinnostaa, olisivatkohan ne kokeilemisen arvoisia...
Vahailin viime viikolla kertaallen vahatun ja sen jälkeen kahteen kertaan pestyn auton uudelleen.
Kokeilin pintaan ensin "testialueilla" Glymin kultaista ja mustaa. Ero mustan hyväksi oli huomattava, kiilto oli tasaisempi ja pyörteitä ei näkynyt juuri lainkaan. Eli ainakin mustien autojen kohdalla kultaisen purkin voi jättää kaupan hyllyyn.
Vahasin sitten auton uudelleen mustalla, eroa syntyi lähtökohtaan huomattavan paljon, vaikka auto oli vahattu 1,5 viikkoa sitten edellisen kerran. Nyt en pese autoa nyt lähempään viikkoon, ehkä se oli syynä kiillon nopeaan katoamiseen ja hankausjälkien syntymiseen. Ehkä pesusienellä tuoreen vahapinnan hankaaminen muutama päivä vahaamisen jälkeen synnytti jäljet.
Auton vahaus on suurta tiedettä. Nyt mustasta maalipinnasta pyörteet ovat taas tiessään. :) Zainonkin kamat alkoivat kiinnostaa, olisivatkohan ne kokeilemisen arvoisia...
Ite vahailin kanssa eilen illalla tolla Glymin mustalla ja ainakin mun kotteron maalipinta muuttu jälleen kerran mukavan mustaksi. Muutaman kerran aikasemminkin vetäny tolla mustalla ja mun mielestä on toimivaa ainetta, joten voin suositella lämpimästi kaikille tumman auton omistaville.
Mun auto oli joskus vuosi sitten paikallisen huoltsikan vahatestiautona, kun pojille tuli tota Glymin mustaa, mut eivät tienneet yhtään et millasiin tuloksiin sillä päästään, ni "jouduin" sit antaan auton vahattavaks sinne... ;) Siitä lähtien oon tota mustaa käyttäny.
Mitenköhän kiilto muuttuu jos siihen päälle vetäis viel Glymin kultasen?
Mun auto oli joskus vuosi sitten paikallisen huoltsikan vahatestiautona, kun pojille tuli tota Glymin mustaa, mut eivät tienneet yhtään et millasiin tuloksiin sillä päästään, ni "jouduin" sit antaan auton vahattavaks sinne... ;) Siitä lähtien oon tota mustaa käyttäny.
Mitenköhän kiilto muuttuu jos siihen päälle vetäis viel Glymin kultasen?
Nuo Black Waxit on kyllä aivan susia. Paljon paremmin toimii esim. AG:n bumoper care jossa ei ole mitään väriaineita. Mutta kummasti tulee muovista mustempaa kuin Black Waxilla ja kestää paljon pitempään.
Huomasin tuossa omaa kippoa vahaillessa, että pitemmän vahausvälin jälkeen tuo Deep Shine ei yhtä hyvin putsannut ja kiillottanut pintaa kuin punainen. Siispä ensin punaisella läpi, sitten deep shinella ja kultainen lopuksi päälle. Toimi kivasti ja tuli kyllä sikaliukas pinta tuon hieronnan jälkeen.
Harmittaa vaan, kun en huomannut, että koneesta oli laikka mennyt paskaksi kesken käytön harjoittelun :( Nimim. kivoja jälkiä vahojen alla, ei muuta kuin uudestaan koko homma. Ei huomannut noita jälkiä hallissa ollenkaan, mutta sopivassa kulmassa aurinko toi aika rankan vitutuksen tullessaan kun ajoi ulos.....
Huomasin tuossa omaa kippoa vahaillessa, että pitemmän vahausvälin jälkeen tuo Deep Shine ei yhtä hyvin putsannut ja kiillottanut pintaa kuin punainen. Siispä ensin punaisella läpi, sitten deep shinella ja kultainen lopuksi päälle. Toimi kivasti ja tuli kyllä sikaliukas pinta tuon hieronnan jälkeen.
Harmittaa vaan, kun en huomannut, että koneesta oli laikka mennyt paskaksi kesken käytön harjoittelun :( Nimim. kivoja jälkiä vahojen alla, ei muuta kuin uudestaan koko homma. Ei huomannut noita jälkiä hallissa ollenkaan, mutta sopivassa kulmassa aurinko toi aika rankan vitutuksen tullessaan kun ajoi ulos.....
Ja taas metallimusta Variant on ihan "harmaa", kiilto ei kestä kuin noin kuukauden tuolla mustalla Glymillä vahattuna. (Auto tuona aikana pesty 1 krt / viikko)
Jaa, kokeilisikohan sitä sitten vaikka kultaista tuon mustan päälle seuraavaksi, vai onko pistettävä foliohattu päähän ja kokeiltava Zainoa.
Jaa, kokeilisikohan sitä sitten vaikka kultaista tuon mustan päälle seuraavaksi, vai onko pistettävä foliohattu päähän ja kokeiltava Zainoa.
Viimeksi muokannut Harri, 12.8.2006 14:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 341
- Liittynyt: 10.8.2003 0:32
- Viesti:
Mulla on tuossa auton pinnassa jotain tosi pieniä "kiteitä" jotka ei lähtelyt edes laimentamattomalla Wurth Pinlinellä. Siis kunnollisen pesun ja Simoniz Original vahauksen jälkeenkin pinnassa on harvakseltaan näitä kiteitä. Ne on kokoluokkaa 0,1mm ja ilmeisesti koivuista peräisin. Lähtevät kyllä irti auton pinnasta kynnellä raaputtamalla. Lähtisköhän noi irti Auto Glymin punaisella?
Töiden puolesta munmielestä kummatkin vahat on niin helppoja ettei niitä siltä osin voi edes vertailla.
Glymillä ehkä kiiltoa saa hiukan enemmän kun korrekilla mutta esim korrekin kestävyys on taas parempi.
mutta kukin tekee tyylillään. Mä oon vaan sitä mieltä että kannattaa kokeilla myös muita vahoja :)
Glymillä ehkä kiiltoa saa hiukan enemmän kun korrekilla mutta esim korrekin kestävyys on taas parempi.
mutta kukin tekee tyylillään. Mä oon vaan sitä mieltä että kannattaa kokeilla myös muita vahoja :)
Ostin Prestan Best Waxia. Kokeilemaan en oo vielä päässy, mutta muutama kaveri tota on testannut ja ylistäny helpommaks kuin AG:t ja lopputulosta paremmaks punanen+kultanen. Tiedä häntä sitten. Hintaa oli vajaan 500 ml putelilla hiukan hintsu 20 euroo, eli eipä se ainakaan kallista ole jos vertaa noihin Glymeihin.
Aluksi käytin Korrekia (Teflox/FTX), johon olin ihan tyytyväinen.
Lähdin sitten kokeilulinjalle, kokeilin ensin Turtlen värivahaa, aikomuksena saada naarmuja hieman piiloon. Ei hjuva, kiiltoa ei lainkaan ja kesto surkea.
Tänä kesänä kokeilin Simonizin kovavahaa, jolla sai kyllä ihan hyvän kiillon, mutta työ oli mieletön. Tuloskaan ei mielestäni ollut Korrekia parempi.
Tämän kierroksen jälkeen palaan takaisin Korrekiin, kiilto, kestävyys ja vahauksen helppous ovat mukavasti kohdillaan. Vielä, kun pesun tekee saman sarjan pesuvahalla, vahaus kestää todella pitkään.
Lähdin sitten kokeilulinjalle, kokeilin ensin Turtlen värivahaa, aikomuksena saada naarmuja hieman piiloon. Ei hjuva, kiiltoa ei lainkaan ja kesto surkea.
Tänä kesänä kokeilin Simonizin kovavahaa, jolla sai kyllä ihan hyvän kiillon, mutta työ oli mieletön. Tuloskaan ei mielestäni ollut Korrekia parempi.
Tämän kierroksen jälkeen palaan takaisin Korrekiin, kiilto, kestävyys ja vahauksen helppous ovat mukavasti kohdillaan. Vielä, kun pesun tekee saman sarjan pesuvahalla, vahaus kestää todella pitkään.
-
- -
- Viestit: 360
- Liittynyt: 8.5.2005 20:31
- Viesti:
Zaino kokeiltu ja toimii. Vahan paketissa Z-5 eli tummille maalipinnoille, naarmut peittyvät ja väri (Subarun "rallisininen") ikään kuin syvenee. Toki naarmuja vielä vähän näkyy suorassa auringonpaisteessa mutta lisätään vahaa seuraavassa pesussa kun se on niin kivutonta puuhaa. Kovin homma oli ensin perusteellinen pinnan putsaus Pinelinellä ja Claybarilla
ite oon kans pettyny turtlen värivahaan jossa naarmunpoisto puikko..ihan pyllystä
äsken vahasin würthin kestovahalla mukavan vähä työläinen
mitäs suosittelisitte kirkkaanpunaiseen ventoon jossa vähä pieniä naarmuja ja pyörrejälkiä..mikäs vaha siihen olis hyvä että sais vähä peittoon noita naarmuja ym...??
äsken vahasin würthin kestovahalla mukavan vähä työläinen
mitäs suosittelisitte kirkkaanpunaiseen ventoon jossa vähä pieniä naarmuja ja pyörrejälkiä..mikäs vaha siihen olis hyvä että sais vähä peittoon noita naarmuja ym...??
Sehän on ihan Volkswagen-merkillä myytävää, yllättäen hieman halvempaa kuin Audille tarkoitettu vaha :)
Löytyy esimerkiksi tästä volkkaristeille postitettavasta lehdestä:
Parts & Service Extra 2006
Edit: Sivulta 16
E2: Audin vaha onkin näemmä 20cnt halvempaa, mutta liekö samaa tavaraa?
Löytyy esimerkiksi tästä volkkaristeille postitettavasta lehdestä:
Parts & Service Extra 2006
Edit: Sivulta 16
E2: Audin vaha onkin näemmä 20cnt halvempaa, mutta liekö samaa tavaraa?
Oisko kommentteja Ultra Deep Shinesta nyt pidemmältä ajalta? Kuinka pitkään teillä on vaha kestäny pinnassa? Ootteko tosiaan joutunu vahailee kerran kuussa ja pesee kerran viikossa?
Itte vahasin kesäheinäkuussa auton 2x kokonaan ja etuosan vielä kerran, ja tälläkin viikolla - 3kk jälkeen - vesi vielä helmeili tasaisesti maalipinnoilla pieninä pisaroina ag pesun jäljiltä, jonka oon tehny noin 1-2vk välein. Autoa säilytän parkkihallissa ja sateitahan ei tänä kesänä ole paljoa ollut. Eilisen maalipinnan tehopesujen ja kliinerikäsittelyn ja parin tehopesun jälkeen taas laitettu tuossa kerros uds ja onhan kiilto nyt parempi kuin viikko sitten, etenkin tuon kliinerikäsittelyn takia kun etu- ja takapuskuri kirkastu paljon, ois pitäny tuollane homma tehdä jo kesäkuussa auton oston jälkeen. Ens viikolla sitten pesu ja toinen kerros uds ja uskon että synkkenee vielä pinta ja kiiltää vieläkin paremmin.
Itte vahasin kesäheinäkuussa auton 2x kokonaan ja etuosan vielä kerran, ja tälläkin viikolla - 3kk jälkeen - vesi vielä helmeili tasaisesti maalipinnoilla pieninä pisaroina ag pesun jäljiltä, jonka oon tehny noin 1-2vk välein. Autoa säilytän parkkihallissa ja sateitahan ei tänä kesänä ole paljoa ollut. Eilisen maalipinnan tehopesujen ja kliinerikäsittelyn ja parin tehopesun jälkeen taas laitettu tuossa kerros uds ja onhan kiilto nyt parempi kuin viikko sitten, etenkin tuon kliinerikäsittelyn takia kun etu- ja takapuskuri kirkastu paljon, ois pitäny tuollane homma tehdä jo kesäkuussa auton oston jälkeen. Ens viikolla sitten pesu ja toinen kerros uds ja uskon että synkkenee vielä pinta ja kiiltää vieläkin paremmin.
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
Piti vanha topicci nostella ylös näin kevään kunniaksi.:)
Onkohan haittaa jos jättää tossa la-su yöksi auton päälle glymin kultaisen ihan ulkosalla? 0 C lupailee ainakin ilmatieteenlaitos... toimiiko autoglymit niin kylmässä?
edittiä: Mites toi deep shine, pitääkö sen kuvua miten pitkään? Kannattaako sen alle vetää kuitenkin punainen glymi?
Onkohan haittaa jos jättää tossa la-su yöksi auton päälle glymin kultaisen ihan ulkosalla? 0 C lupailee ainakin ilmatieteenlaitos... toimiiko autoglymit niin kylmässä?
edittiä: Mites toi deep shine, pitääkö sen kuvua miten pitkään? Kannattaako sen alle vetää kuitenkin punainen glymi?
Ostin alkuvuodesta Hagmanssin setin tarjoustalosta. Hintaa noin 10€. Sisälsi pullon Glanswaxia, joka oli voittanut Ruotsissa ja Norjassa (kuten Korrek Suomessa?)sekä pesuaineen, sienen ja Cleanerin. Autoglymiin verrattuna ainakin hinta kohdallaan ja testissä ainakin kesto. Testistä oli Audiclubilla skannaus. Kevät näyttää ominaisuudet.
Itse en enää AutoGlymiä käytä ku on parempiakin. AutoGlymillä saa kiiltoa, mutta ei kestoa, ns. näyttelyvaha. :) Itse käytän http://www.presco.fi/index2.htm maahantuomia vahoja, mutta myös Meguiarsin(tästä itselläkin kokemuksia) ja Zainon tuotteista olen kuullut hyvää. Malco tekee sit hyviä pesuaineita, kuulema hyviä on vahatkin. Nämä vinkit saatu tutulta autofiksarilta ja kokeiltu vuosien varrella.
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
SEKOVAHAUS!?
Tulipa tossa mieleen että onko joku kokeillu sellasta reilua "sekavahausta" eli vaikkapa glymin punanen alle, sitten kultainen, prestan best wax seuraavaksi ja viimeistely hikisimpalla?
Ja sitte yleisellä tasolla onko järkee vetää useempaa kerrosta vahaa? Kasvaako enää hyöty muutaman kerroksen jälkeen?
Ja sitte yleisellä tasolla onko järkee vetää useempaa kerrosta vahaa? Kasvaako enää hyöty muutaman kerroksen jälkeen?
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
Itse en enää AutoGlymiä käytä ku on parempiakin. AutoGlymillä saa kiiltoa, mutta ei kestoa, ns. näyttelyvaha. :) Itse käytän http://www.presco.fi/index2.htm maahantuomia vahoja
Kauanko oot ollu Prescon myyntipäällikkö? :p
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Prestan Fast waxia tulee käytettyä myllytyksen perään. Kiiltää paremmin kuin mikään aiemmin kokeilemani vaha, mutta kesto ei ole luultavasti kaksinen, koska vaha on erittäin helppotöinen kiillottaa. Oikotietä onneen ei vaha-asioissa yleensä ole... :/
Telvea vasten vahaan kaluston Turtlen ptfe:llä (teflonvaha). Ei kiillä parhaimmalla mahdollisella tavalla, mutta kestää parhaiten säitä ja kulutusta näistä kokeilemastani 20999:sta vahamerkistä ja -laadusta.
Telvea vasten vahaan kaluston Turtlen ptfe:llä (teflonvaha). Ei kiillä parhaimmalla mahdollisella tavalla, mutta kestää parhaiten säitä ja kulutusta näistä kokeilemastani 20999:sta vahamerkistä ja -laadusta.
Kaveri sanoi että käyttää Prestaa ja sanoi pesseen autonsa raa'alla liuottimella ja se ei tehnyt vahalle mitään.
Myös Prescon sivuilla luvataan tuota BestWaxille 6-12kk suojaa.
Meinasin vain että onkos muilla kokemusta tosiaan tosta Prestasta.
Että onko se puheidensa arvoinen tosiaan.
Missäs muuten se Ville R:n tekemä Zaino testi on vai onko se jo siirtynyt bittihistoriaan?
Olikos Zainolla jotain tuote yhdistelmää mikä pidentää kiiltoa? Z-2 ja Z-6 vai?
Myös Prescon sivuilla luvataan tuota BestWaxille 6-12kk suojaa.
Meinasin vain että onkos muilla kokemusta tosiaan tosta Prestasta.
Että onko se puheidensa arvoinen tosiaan.
Missäs muuten se Ville R:n tekemä Zaino testi on vai onko se jo siirtynyt bittihistoriaan?
Olikos Zainolla jotain tuote yhdistelmää mikä pidentää kiiltoa? Z-2 ja Z-6 vai?
Presta on ihan ok, itsekin olen tuota jonkin verran käyttänyt ja sit sellasta sekoitustakin, missä Prestaa oli seassa. Kesto ei hirmu hyvä ole, mutta helppohan toi on vahata. Siis Prestan Best Wax kyseessä. Zaino on kuulema hyvä aine, itse en ole vielä kokeillut sen älyttömän työmäärän ja hinnan takia. Mequiars on kans suht työläs, mutta kestää pirun hyvin. Ja kiilto on erinomainen. Mequiars Deep Chrystal-sarja, sisältää 3 purkkia, maksaa noin 40€ yhteensä. Pesuaineista; Jos haetaan oikein tehokasta liuotinta esim. Pineline on hyvä(lähtee kyl vahatkin) ja AutoGlymin Tar Remover tms...Sit autoshampoota jos haetaan parasta, niin Verry Berry http://www.malcopro.com/index.php?page= ... Itemid=101
tai Ultra Violet http://www.malcopro.com/index.php?page= ... Itemid=101
tai Ultra Violet http://www.malcopro.com/index.php?page= ... Itemid=101
Mahtaako kenelläkään olla tietoa Dinitrolin vahoista? Itse kuulin, että ko. merkillä olisi joku kovinkin hyvä vaha, mutta pikkusen meinaa epäilyttää... Netistä en ainakaan nopeasti löytänyt mitään tietoa. AG-tuotteet ovat nytten käytössä ja tyytyväinen olen kyllä ollut, joten helpolla en rupea merkkiä/tuotteita vaihtamaan;)
Myllytyksestä...onko miten taitolaji kiillottaa musta auto, kun käytössä on kuitenkin oikea myllytyskone ja aine. Ei ole tullut ennen myllytettyä, niin pelottaa että mustaan jää herkästi pyörteet...toisaalta, eipä nuo lumiharja naarmutkaan mitään komistuksia ole :)
Ei muutakun kokeilet, tyyliä on niin monta kuin tekijäänsä, ite käytän pää asiassa superlooni laikkaa ja jos naarmuja niin sitten villa laikkaa. Autoglym 02b ihan hyvä aine superlooni laikan kanssa ja vähän vettä joukkoon niin saa aineen ohenemaan niin ei jää laikan jälkiä
Itse juuri eilen pesin ja vahasin autoni ja ei voi taas muuta kuin suositella Meguiars:in aineita, en ole mikään hifistelijä joten setti on tämä + tämä ja jälki on taas omasta mielestä kuin uudessa autossa, pitäis varmaan ostaa vielä claybar ja käydä auto läpi ja sen jälkeen vaha pintaan mutta olen tähän asti vakuuttunut Meguiars:in aineista ovat hinta-laatu suhteeltaan erittäin hyviä.
Samoilla seuduilla asun. Tuntuu muutamasta isosta koivusta vielä irtoavan noita keltaisia hiutaleita, jotka sitten kivasti ilmakanavasta levähtävät naamalle... No joo, on se ongelma vähenemään päin. Muutenkin tuntuu että pintaan tulee aika nopeasti harmaa kerros mutta se taitaa johtua kylläkin pölystä.
Pitipä ihan vitutuksesta napata kuva, miltä se katto näyttää 2 päivää pesun jälkeen...
http://s47.photobucket.com/albums/f160/ ... 008310.jpg
http://s47.photobucket.com/albums/f160/ ... 008310.jpg
Yleinen asenne kun tuntuu olevan että halpahallin edullisimman liuotinpesuvahan tulisi puhdistaa, pestä ja vahapinnakin tulisi kestää vähintään vuoden niin laitetaan vastapainoksi vähän perusteellisempi syysvahaus. Pahoittelut vääränmerkkisestä kohteesta mutta seuraavana kohteena on Passat joka saa myllytyksen meguiarsin #83 ja #80:llä.
Myllyttämään en ruvennut koska 9-5 kuitenkin käy pikapesussa = swirl-o-matic :lol: läpi talven joten yritettiin vain naamioida suurin osa naarmuista. Käsinpesussa kannattaa käyttää vain pesukintasta ja ns. 2 ämpärin metodia jossa pesukintas / laadukas pesusieni huuhdellaan toisessa ämpärissä kuin pesuvesi. Miettikääpä millaista hiomatahnaa likaantunut pesuvesi oikeastaan on! Kuva on huono mutta näyttää millaisena pesuvesi pysyy kun pesusienen huuhtelee toisessa ämpärissä ja tämä on otettu vain ovenpielien, lokasuojien yläreunojen ja takaluukun pielien pesun jälkeen
Ensimmäiseksi pintaan vahva pineline-liuos ja pesu Meguiarsin Deep Crystal pesuaineella ja tuloksena vanhasta vahasta puhdas maali:
sitten claybar käsittely. Autohan näyttää puhtaalta mutta kuvassa likamäärä kuskinovesta
uusi pesu ja maalipinta on lasinsileä ja vesi helmeilee pinnassa mukavasti ilman vahaa
Seuraavaksi Bilteman cyclo-kopiolla KUNNON vahanlevityslaikoilla Autoglymin Super Resin Polish pintaan. Tuossa on paljon fillereitä jotka täyttää pintanaarmut.
Kuva Glymin jäljiltä
Sitten Päälle Meguiarsin NXT 2.0 jolla sai syvyyttä ja wet-lookin pintaan. Puolet katosta käsiteltiin vertailun vuoksi Prestan best wax:lla. Lopputulos sama joten eroa kestävyydessä odotetaan jännityksellä. Muoviosiin Meguiarsin Trim detailer ja vanteet vahattiin Mothersin cleaner wax:lla
ja katto
Sisätilat vain imuroitiin ja muoviosille Meguiarsin #40 vinyl/rubber cleaner/conditioner. Ratin alaosasta näkee eron pinnassa kun alaosaan unohtui laittaa em ainetta :oops:
Aikaa meni miltei 5 tuntia mutta lopputulos oli kyllä sen arvoinen. Meguiarsin tuotteissa hyvänä puolina on todella laaja tuotevalikoima, laadukkuus ja helppo saatavuus Oulussa. Mothers ja Presta kuuluu samaan sarjaan mutta valikoima on suppeampi ja Mothersia ei myydä Oulussa. Glymin punainen on hyvä pohjavaha filleripitoisuutensa ansiosta mutta muuten kesto on surke jollei laita kultaista glymiä tai jotain muuta vahaa päälle.
Autonvahauksessa hyvä periaate on:"käytä mitä tykkäät ja käytä usein"
Myllyttämään en ruvennut koska 9-5 kuitenkin käy pikapesussa = swirl-o-matic :lol: läpi talven joten yritettiin vain naamioida suurin osa naarmuista. Käsinpesussa kannattaa käyttää vain pesukintasta ja ns. 2 ämpärin metodia jossa pesukintas / laadukas pesusieni huuhdellaan toisessa ämpärissä kuin pesuvesi. Miettikääpä millaista hiomatahnaa likaantunut pesuvesi oikeastaan on! Kuva on huono mutta näyttää millaisena pesuvesi pysyy kun pesusienen huuhtelee toisessa ämpärissä ja tämä on otettu vain ovenpielien, lokasuojien yläreunojen ja takaluukun pielien pesun jälkeen
Ensimmäiseksi pintaan vahva pineline-liuos ja pesu Meguiarsin Deep Crystal pesuaineella ja tuloksena vanhasta vahasta puhdas maali:
sitten claybar käsittely. Autohan näyttää puhtaalta mutta kuvassa likamäärä kuskinovesta
uusi pesu ja maalipinta on lasinsileä ja vesi helmeilee pinnassa mukavasti ilman vahaa
Seuraavaksi Bilteman cyclo-kopiolla KUNNON vahanlevityslaikoilla Autoglymin Super Resin Polish pintaan. Tuossa on paljon fillereitä jotka täyttää pintanaarmut.
Kuva Glymin jäljiltä
Sitten Päälle Meguiarsin NXT 2.0 jolla sai syvyyttä ja wet-lookin pintaan. Puolet katosta käsiteltiin vertailun vuoksi Prestan best wax:lla. Lopputulos sama joten eroa kestävyydessä odotetaan jännityksellä. Muoviosiin Meguiarsin Trim detailer ja vanteet vahattiin Mothersin cleaner wax:lla
ja katto
Sisätilat vain imuroitiin ja muoviosille Meguiarsin #40 vinyl/rubber cleaner/conditioner. Ratin alaosasta näkee eron pinnassa kun alaosaan unohtui laittaa em ainetta :oops:
Aikaa meni miltei 5 tuntia mutta lopputulos oli kyllä sen arvoinen. Meguiarsin tuotteissa hyvänä puolina on todella laaja tuotevalikoima, laadukkuus ja helppo saatavuus Oulussa. Mothers ja Presta kuuluu samaan sarjaan mutta valikoima on suppeampi ja Mothersia ei myydä Oulussa. Glymin punainen on hyvä pohjavaha filleripitoisuutensa ansiosta mutta muuten kesto on surke jollei laita kultaista glymiä tai jotain muuta vahaa päälle.
Autonvahauksessa hyvä periaate on:"käytä mitä tykkäät ja käytä usein"
Hyvältä näyttää. :) Kertokaapa mikä on paras menetelmä todella pinttyneen auton puhdistamiseen. Vahasin tässä viime viikoilla kaksi autoa, jotka pestään keskimäärin pari kertaa vuodessa. Käytin liuottimina Pinelineä sekä jotain Korrekin liuotinpesua, jotka annostellaan suoraan sieneen ja levitetään pinnalle. Muuten autot lähtikin aika puhtaiksi, mutta kylkiin jäi pieniä bitumi(?) pilkkuja. Maalipinnassa oli pinnalla myös pieniä ruostepisteitä, jotka ovat lienee nastoista lähteneiden metallihiukkasten tms. tekosia. Huomasin nämä vasta vahaa levittäessä. Vahalla ja kynnellä raaputtaen osa lähti pois. Toimiiko clay bar tuollaisiin tahroihin, vai onko jotain tujumpaa liuotinta mitä kannattaisi kokeilla? Oman auton pesee parissakymmenessä minuutissa, mutta noiden jynssäämiseen meni kuhunkin noin 1,5 tuntia. :/
Heksi: Claybarilla bitumitahrat ja metallihiukkaset lähtee pois. Jos bitumia on älyttömästi niin esim. Glymin intensive tar removerilla bitumit pois ja sitten claybar.
vahva pinelineseos painesumutinpullolla pintaan, pesu, claybar ja uusi pesu ja vaha pintaan.
Pineline vahvana seoksena sekä claybar vie sitten vahat mennessään.
vahva pinelineseos painesumutinpullolla pintaan, pesu, claybar ja uusi pesu ja vaha pintaan.
Pineline vahvana seoksena sekä claybar vie sitten vahat mennessään.
Tulipa tänään hinkattua anopin -96 corolla ja tietysti punainen vai pitäisikö sanoa hempeän vaaleanpunainen kun oli päässyt jo liituuntumaan aika pahasti. Kilometrejä takana vasta 423tkm ja vahattukin viimeksi toissa kesänä :)
Claybarin kanssa meinasi usko loppua kun näki kuinka paljon p....a lähti ns. puhtaasta pinnasta vaikka esipesin pinelinella ja pesu shampoolla. Corollan pesu ei aina ole ollut prioriteettilistalla kovin korkealla. Ruostetta ei löytynyt mistään kun tuo auto viettää elämänsä lapin suolattomilla teillä.
Toyotassa ei onneksi ole kova maali vaan jokseenkin keskikova/pehmeä joten Meguiarsin #80 toimi hyvin Bilteman cyclokopiolla ja keskikovilla laikoilla (carwaxzaino.fi myy noita, merkistä ei hajuakaan) Ainoastaan kattoon olisi oikeastaan tarvinnut #83:sta.
Pintaan Mothersin carnauba cleaner wax. Tuo ei kyllä pystynyt ollenkaan corollan hapettuneeseen maaliin kun sitä piruuttani kokeilin levityssienellä mutta myllytettyyn pinta tuo oli tosi helppo levittää ja kiillottaa. Kiilto oon kyllä kohdillaan, saa nahdä kuinka kestää.
Kuvia ei ole kun unohdin kameran kotio.
Claybarin kanssa meinasi usko loppua kun näki kuinka paljon p....a lähti ns. puhtaasta pinnasta vaikka esipesin pinelinella ja pesu shampoolla. Corollan pesu ei aina ole ollut prioriteettilistalla kovin korkealla. Ruostetta ei löytynyt mistään kun tuo auto viettää elämänsä lapin suolattomilla teillä.
Toyotassa ei onneksi ole kova maali vaan jokseenkin keskikova/pehmeä joten Meguiarsin #80 toimi hyvin Bilteman cyclokopiolla ja keskikovilla laikoilla (carwaxzaino.fi myy noita, merkistä ei hajuakaan) Ainoastaan kattoon olisi oikeastaan tarvinnut #83:sta.
Pintaan Mothersin carnauba cleaner wax. Tuo ei kyllä pystynyt ollenkaan corollan hapettuneeseen maaliin kun sitä piruuttani kokeilin levityssienellä mutta myllytettyyn pinta tuo oli tosi helppo levittää ja kiillottaa. Kiilto oon kyllä kohdillaan, saa nahdä kuinka kestää.
Kuvia ei ole kun unohdin kameran kotio.
itse viikko sitten vahailin golffin ekana autoglymin punaisella ja päälle kultainen. ja sama käsittely valsseihin. muoviosat käsittelin kans glymin aineilla. itse ainaskin olen ollu tyytyväinen ag:n tuotteisiin.
tuloksena tuommonen. maalipinta on kaks ja puolivuotta vanha
http://i118.photobucket.com/albums/o94/ ... G_8001.jpg
tuloksena tuommonen. maalipinta on kaks ja puolivuotta vanha
http://i118.photobucket.com/albums/o94/ ... G_8001.jpg
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 43 vierailijaa