Ruosteinen vai vähäruosteinen G2?
Valvoja: ffp jäsenet
Ruosteinen vai vähäruosteinen G2?
Nyt kaivataan mielipiteitä että onko vaikea korjata vai kannattaisiko kyseinen auto unohtaa kokonaan..
Eli auto on VW golf 1.8 16v GTi '89, auto on alkuperäinen gti...
auto on katsastettu 5.1.2006...
ruostetta kuvien mukaan seuraavissa paikoissa:
-takaluukussa kilvenalta(ei niin väliä kun tulee ruosteeton takaluukunkansi mukaan)
-oikeanpuolen lokasuojan yläkulmassa lähellä tuulilasia (ei niin väliä kun tulee ruosteeton lokasuoja mukaan)
-tuulilasin oikeassa alakulmassa ja konehuoneen oikeassa takakulmassa
kaikenlaisia mielipiteitä kaivataan ja arvostetaan!
onko pelkoa että auto on läpimätä?
[/img]
Eli auto on VW golf 1.8 16v GTi '89, auto on alkuperäinen gti...
auto on katsastettu 5.1.2006...
ruostetta kuvien mukaan seuraavissa paikoissa:
-takaluukussa kilvenalta(ei niin väliä kun tulee ruosteeton takaluukunkansi mukaan)
-oikeanpuolen lokasuojan yläkulmassa lähellä tuulilasia (ei niin väliä kun tulee ruosteeton lokasuoja mukaan)
-tuulilasin oikeassa alakulmassa ja konehuoneen oikeassa takakulmassa
kaikenlaisia mielipiteitä kaivataan ja arvostetaan!
onko pelkoa että auto on läpimätä?
[/img]
Näinhän se on juu:)...ajattelin vain että onko kokemuksia että jos on kyseisissä paikoissa ruostetta että olis paljon muutenkin, ja autokohtasiahan nämä jutut ovat ja hankala tietysti sanoa sen puolin:)...Mut auto on vaan reilu 300km päässä niin sen takia tässä vain kyselen...ei kai siinä muuta voi kun mennä paikapäälle tutkiskelemaan ko. laitosta:D
Ennemmin olisin huolissaan alustan kunnosta kun jostain loksusta tai muusta helposti vaihettavasta pintapellistä...
Pohja voi olla aika lohduttomassa kunnossa jos on röstikkä päässy kunnolla muhimaan tehdasasenteisen suojakalvon turvin. Paskintahan ruosteessa on se, että kun se kerran pääsee alulle niin eipä lopu koskaan...
Pohja voi olla aika lohduttomassa kunnossa jos on röstikkä päässy kunnolla muhimaan tehdasasenteisen suojakalvon turvin. Paskintahan ruosteessa on se, että kun se kerran pääsee alulle niin eipä lopu koskaan...
Kurkkaappa tuosta kulmasta johon toi kattolista päättyy. Muistaakseni pitäis näkyä irroittamatta mitään. Eli ovi selälleen ja sieltä pääsee katteleen. Mulla oli ihan rehellinen reikä siinä vaikka maali ei kuplinu ollenkaan ympäriltä.
Kannattaa varmaan sijoittaa myös uusi tuulilasi niin voit huoletta ottaa tiivisteiden alta ruosteet kiinni koska siellä on sitä 99%:n varmuudella...Aiemmin mainittu kurkkaus tiivisteiden alle kertoo paljon.
Kannattaa varmaan sijoittaa myös uusi tuulilasi niin voit huoletta ottaa tiivisteiden alta ruosteet kiinni koska siellä on sitä 99%:n varmuudella...Aiemmin mainittu kurkkaus tiivisteiden alle kertoo paljon.
en usko että mitään hirveitä reikiä on kuitenkaan pohjassa kun on kuitenkin n. kuukausi sitten katsastettu.
En minäkään rei'istä puhunut... Eikä se leima paperissa ole täysin autuaaksi tekevä asia...
Mulla on itellänikin joskus vuosia sitten ollu sellanen kakkakolffi jossa miltei koko lattiapelti oli ruosteen peitossa. Se painui käsillä painamalla kuprulle, mutta leima tuli kun ei ollu läpireikiä eikä katsurin piikki hujahtanut pikku koputtelulla läpi. Seuraavana vuonna sitten saikin laitella peltiä oikeen huolella, eikä sellasesta hyvää saa millään, tai siis ei kannata käyttiksen takia nähdä sitä vaivaa.
Ei sellasta savottaa toivois kellekkään. Ja kun joissakin kakkakolffeissa oli vastaavia mätävikoja havaittavissa jo 5 vuotta sitten, niin mitä lieneevätkään nykyään...
Että jos oot hakemassa pidempiaikaista kulkupeliä niin kannattaa suhtautua asiaan vakavasti. Alustan ruostevauriokorjaukset on omassa "vittumaisimmat autonkorjaushommat"-listassani aika kärkipäässä...
Kuvasta päätelleen pääsee hitsailee pintapeltejä. Ei sekään helmi homma ole, mutta aina se alustamassan kärytyksen voittaa :)
Lasi maksaa vaihdettuna alle satasen joten kovin suuri investointi ei uudenkaan vaihto ole. Jos sitä ei ole kertaakaan vaihdettu niin 300tkm jälkeen mulla ainakin oli lasin vaihtokunnossa, ei tahtonut nähdä läpi auringonpaisteella.
Mullakin tuo on suunnilleen siitä tiivisteen loppupäästä ruosteessa, kummallisesta paikasta lähtenyt. Tuo paikka näkyy kun ovea avaa ja kurkkii rakoon takaa päin.Kurkkaappa tuosta kulmasta johon toi kattolista päättyy. Muistaakseni pitäis näkyä irroittamatta mitään. Eli ovi selälleen ja sieltä pääsee katteleen. Mulla oli ihan rehellinen reikä siinä vaikka maali ei kuplinu ollenkaan ympäriltä.
No eipä tuossa nyt mitään kauheeta ruosteongelmaa näyttäis olevan. Auto on sentään 17 vuotta vanha...
Ja mitä tohon lasin poistamiseen tulee niin jos se on vähänkin kivenuiskuilla tai naarmuinen niin pois vaan ja uusi tilalle. Toi on loppupeleissä niin halpa lasi tohon kakkoskoppaan ettei siinä kauheesti kannata säästellä. Ja samalla saa ne tiivisteen alla muhivat ruosteet kuriin...
Ja mitä tohon lasin poistamiseen tulee niin jos se on vähänkin kivenuiskuilla tai naarmuinen niin pois vaan ja uusi tilalle. Toi on loppupeleissä niin halpa lasi tohon kakkoskoppaan ettei siinä kauheesti kannata säästellä. Ja samalla saa ne tiivisteen alla muhivat ruosteet kuriin...
Ihan pakko kommentoida tuohon katsastus+ruoste hommaan... Oma auto oli ollu 2kk sitten maahantulokatsastuksessa (tai mikä se nyt on, kun tuo auton maahan ja on eka suomen katsastus) niin silti pohjasta löytyi nyrkin, aivan, siis aikuisen miehen nyrkin mentävä reikä pohjasta ja ihan näkösältä. Siis katsastuksessa tätä ei oltu "huomattu". Loppujen lopuksi paikkasin 6 vastaavaa alkua.. (koritulpat) jotta se siitä katsastuksen luotettavuudesta, ja asemana oli ollu Tattarisuon autokatsastus oy.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 59 vierailijaa