ruosteenmuunto aineet ja dremell

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

jonski
-
Viestit: 68
Liittynyt: 12.7.2004 17:10

ruosteenmuunto aineet ja dremell

ViestiKirjoittaja jonski » 20.1.2006 21:05

Onko millasia kokemuksia ruosteenmuunto aineista? Ajattelin tuommoisia pienehköjä ruostevaurioita alkaa korjailee ja tiedustelisin että mitä mieltä olette noista aineista. Tarkoituksena siis käyttää kohtiin, jotka ovat hankalassa paikassa ja eivät näy.

Entä minkälaisena olette pitäneet dremelin kaltaisia pienoisporia pienten ruostekohtien poistamisessa vai onko pistehiekkapuhallus parempi?

Flashmn
-
Viestit: 1779
Liittynyt: 23.7.2003 17:54

ViestiKirjoittaja Flashmn » 20.1.2006 21:12

Ei noi aineet toimi... mekaaninen poisto on ainut kunnon tapa.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 20.1.2006 21:59

Kulmahiomakoneeseen teräsharja. Saa silläkin aika pienet jäljet putsattua.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 20.1.2006 23:51

Hiekkapuhallus on parempi, niitä pienen pieniä ruosteen syövyttämiä koloja ei oikein muuten saa pohjia myöten puhtaaksi.

Kyllä esimerkiksi Noveroxista tai muista vastaavista mömmöistä jotain iloa on. Joskus olen tuota pieniin ruostepilkkuihin alustassa (ei oma auto) käyttänyt ja ainakin tuntuu siltä että ruostuminen hidastuu. Noveroxistahan jää jäljelle sellainen musta, kova ja tiivis pinta. Tuo pinta itsessään estää kosteuden pääsyn rautaan aika tehokkaasti mikä hidastaa ruostumista. Tosin joku hyvä ruosteenestomaali saattaisi ajaa saman asian.

jonski
-
Viestit: 68
Liittynyt: 12.7.2004 17:10

ViestiKirjoittaja jonski » 21.1.2006 11:26

Juu kulmahiomakoneella olen joskus poistellutkin. Lisäksi käytin viime kesänä bilteman pistehiekkapuhallus pistoolia, jolla lähti nätisti. Jostain syystä pistooli ei enää toimi kunnolla. Eli ampuu vain muutaman rakeen. Lueskelin täältä joskus, että muillakin on ollu bilteman vehkeestä samanlaisia kokemuksia. Toimi muutaman päivän loistavasti ja ilmeisesti meni sitte jotenkin tukkoon. Käytin siinä bilteman omaa hiekkaa.

Ajattelinkin kokeilla tuota Noveroxia yhteen kohtaan, johon en pääse käsiksi. Hidastuupa ainakin ja sitten kun on mahollisuus niin hoidan paremmin loppuun.

Flashmn
-
Viestit: 1779
Liittynyt: 23.7.2003 17:54

ViestiKirjoittaja Flashmn » 21.1.2006 12:25

Joo, mut pottumaisempaa sitä on hoitaa jonku aineen alta, imho jätä sellaseksi ku on ja korjaa sitte kunnolla ku pystyt, tollaset laastaripaikkaukset on imho huonoja ideoita.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 21.1.2006 12:42

Juu kulmahiomakoneella olen joskus poistellutkin. Lisäksi käytin viime kesänä bilteman pistehiekkapuhallus pistoolia, jolla lähti nätisti. Jostain syystä pistooli ei enää toimi kunnolla. Eli ampuu vain muutaman rakeen. Lueskelin täältä joskus, että muillakin on ollu bilteman vehkeestä samanlaisia kokemuksia. Toimi muutaman päivän loistavasti ja ilmeisesti meni sitte jotenkin tukkoon. Käytin siinä bilteman omaa hiekkaa.
Mulla on tuollainen Bilteman vehje ja sillä ei tee yhtään mitään. Olen kokeillut sitä Bilteman omaa ainetta, tavallista hiekkapuhallushiekkaa ja erilaisia täyttöasteita. Ei vaan toimi, muutamia rakeita vain hiljalleen ropsii putkesta pihalle :(

Edit: Painettakin joku 9bar parhaimmillaan joten siitäkään ei ole kiinni.

jazma
-
Viestit: 296
Liittynyt: 14.8.2003 21:59

ViestiKirjoittaja jazma » 21.1.2006 16:22

Kyllä kai mulla toimi hienosti tuo bilteman puhalluspyssy. Välillä kun pyöritteli sen pään auki ja puhalteli puhtaaksi niin taas puhalsi hyvin. Kai ootte huomannu että mitä enemmän sitä suutinta pyörittää auki niin sitä enemmän tulee hiekkaa? Mulla ainaki tuli.
Että vaihteeksi hyviä kokemuksia...
Ja hiekkana oli sitä alumiinisilikaattia biltemasta kun ei ollu kovin kallista.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 21.1.2006 16:59

Kai ootte huomannu että mitä enemmän sitä suutinta pyörittää auki niin sitä enemmän tulee hiekkaa?
Ei tuossa mitään pyörivää suutinta ole. Onkohan kyse samasta laitteesta, eli sellaisesta pistehiekkapuhalluslaitteesta joka kierrättää hiekan takaisin omaan pussiinsa?

jonski
-
Viestit: 68
Liittynyt: 12.7.2004 17:10

ViestiKirjoittaja jonski » 21.1.2006 20:12

Kumma että eka toi Bilteman vehje toimi erinomaisesti ja tuntu yllättävän hyvältäkin. Nätti pyöreä kohta paljasta peltiä kun sillä ampui. Eikä tarvinnu ku hetken painaa liipaisinta. Ja nyt se on täysin onneton, vaikka mitään ei ole tehty erilailla. Toimi varmaan 3 päivää kunnolla. En minäkään mitään kierrettävää päätä ole nähnyt!?

Paintmaster
-
Viestit: 480
Liittynyt: 23.7.2003 12:54

ViestiKirjoittaja Paintmaster » 21.1.2006 21:07

SS: Ne Bilteman rutonpoistopyssyt on vähän ku naiset.. Ne on yksilöitä.. :)

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 21.1.2006 21:22

^ :)

Olisi varmaan pitänyt heti palauttaa se viallisena, mutta kun se on jo seissyt hyllyssä useamman vuoden käyttämättä. Täytyy kai vähän tutkia, mitä tuolle voisi oikein tehdä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa