Corradoon 50mm madaltava alustasarja ja 17"vanteet.

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

teeris01
-
Viestit: 51
Liittynyt: 18.10.2004 15:51

Corradoon 50mm madaltava alustasarja ja 17"vanteet.

ViestiKirjoittaja teeris01 » 6.11.2005 21:29

Elikkäs ens kesäksi olis tarkotus madallusta saada autoon ja olis nyt halvalla säädettävä sarja myytävänä (50mm-80mm). Uudet vanteet on jo hankittu ja renkaiksi aattelin 215/40/17 tai 205/40/17, et on vanteilla 35. Arvailuita/kokemuksia että mahtuuko renkaat pyörimään tuolla madalluksella?

Kiitos jo etukäteen!

juhema
-
Viestit: 162
Liittynyt: 23.7.2003 12:28

ViestiKirjoittaja juhema » 7.11.2005 9:11

Itsellä on nyt renkaina juuri nuo 205/40/17 ja et 35, takana on vielä 2cm levityspalat ja kaarien muokkauksen jälkeen on hyvin mahtunut pyörimään ~6-7cm madalluksella. Taisi olla noissa Vr6:ssa jotain eroa alustan osalta muihin Corron malleihin, tiedä sitten vaikuttaako?

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 7.11.2005 12:18

VR6:ssa on leveämpi raideväli. Tosin on siinä hivenen leveämmät etulokaritkin, mutta takana on saman levyiset kaaret. Eli hieman eri et-luvulla vanteet oltava verrattuna muihin Corradoihin.

teeris01
-
Viestit: 51
Liittynyt: 18.10.2004 15:51

ViestiKirjoittaja teeris01 » 7.11.2005 20:41

Mitenkäs juheman oot kaaria muokannu? Olis ens kesäks tarkotus kaarien pokkaukset (vai mitkä ne nyt onkaan) kääntää tai leikata kokonaan pois. Ei se varmaan auta muuta ku ostaa sarja ja kokeilla ja toivoa että renkaat mahtuu pyörimään.

juhema
-
Viestit: 162
Liittynyt: 23.7.2003 12:28

ViestiKirjoittaja juhema » 8.11.2005 8:11

Ihan sillä perinteisellä tavalla eli juuri ne kantit on käännetty kohti taivasta. Takapäätä saa pitää melko jäykällä (jäykkyyssäätö), mutta ensimmäisenä yleensä raapi kiinni etulippa.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 8.11.2005 10:33

Minä leikkasin muutaman millin pois ja käänsin loput ylöspäin. Aika jäykkää käännettävää. Ja jos ei aio autoa maalauttaa, niin samalla kun kaaren taivuttaa, kannattaa kuumailmapuhaltimella lämmittää kaarta, ettei maali lohkea.

teeris01
-
Viestit: 51
Liittynyt: 18.10.2004 15:51

ViestiKirjoittaja teeris01 » 9.11.2005 23:02

Mitenkäs kannattaako leikata kaikki pois vai taittaa ylös?

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 10.11.2005 12:44

No en lähtis kaikkea leikkaamaan. Kaari jos alkaa yleensä ruostumaan, se alkaa siitä reunasta. Ja jos reunaa ei juuri ole, niin sehän siirtyy heti näkyvälle pinnalle se ruoste.

Uskoisin että jos hieman leikkaa ja loput taittaa, olisi hyvä vaihtoehto. Taittuu hieman helpommin vielä kun ei ole nin paljoa peltiä. Leikatessa tosin ei kannata hirveästi sitä kuumentaa ettei maalit lähde liian isolta alueelta pois. Samoin ei pala se kori massa joka liimaa pellit toisiinsa. Ei siinä muuta, mutta vesi pääsee sitten väliin ja ruostuu taas helpommin.

Corradossa tuntui ettei takakaari oikein halua taittua helposti kuin jonkin matkaa. Suht paksusti sitä metallia. Sen takia sitten hieman myös leikkasin.

juhema
-
Viestit: 162
Liittynyt: 23.7.2003 12:28

ViestiKirjoittaja juhema » 10.11.2005 15:00

Takana taisi olla tuplapellitys, mikä näkyy hyvin esim. siinä Pajalle.com Corradon projektikuvissa


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 118 vierailijaa