Farkku passatin valot...

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Stombe
-
Viestit: 424
Liittynyt: 6.1.2005 16:57

Farkku passatin valot...

ViestiKirjoittaja Stombe » 6.11.2005 20:22

Kerran näin livenä jollain hemmolla 3b farkku passatissa olevan 3bg:n malliset takavalot... Tiedustelisin sitä että ku takaluukuhan näissä on kyllä sama mutta että käykö 3bg:n takavalot suoraan kiinni 3b:hen vai olikohan ne valot mitkä näin niin jotki mallia "tarvike thyyningit"...? BTW, onko kellään kokemusta ajovalojen vaihdosta pasuunasta, omani on tosi surkeassa kunnossa ja pitäs päivittää valot joilla oikeasti näkee mutta hintaa ei tarviis olla sitä viittäsataa euroa millä sais jo xenon-sarjan...?!? In.pro:n kirkasvalo(rihlaton)-paketti vilkuineen tuntus olevan sen vajaa kolmesataa mutta tekeekö ja näkeekö sillä oikeasti mitään?

-JP-
-
Viestit: 648
Liittynyt: 20.3.2005 16:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja -JP- » 6.11.2005 20:33

Mun käsityksen mukaan ne kävisi suoraan?

a-t
-
Viestit: 328
Liittynyt: 17.1.2005 20:36

ViestiKirjoittaja a-t » 6.11.2005 20:44

tietysti jos NÄHDÄ haluaa niin ei ne lisävalot mitään rumia pökkelöitä siellä keulassa ole.. itekkin oon ajatellu pientä lisävaloa laittaa tuohon 3bg:hen, vaikka melkolailla hyvät valot on jo vakionakin. valoa ei ole koskaan liikaa!

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 6.11.2005 20:49

3bg:n (variant) takavalot sopii suoraan 3b:hen, kiinnitys ruuvi on eri kohdassa ja sitä varten joutuu ruuvin alle laittamaan suuren prikan jotta lampun kiristys onnistuu.
http://www.passat3b.de/tips.php ja sieltä kohta 4 löytyy kuvia projekstista


Jos todella haluut kunnon valot osta suosiolla ne xenonit, et kadu.

Stombe
-
Viestit: 424
Liittynyt: 6.1.2005 16:57

ViestiKirjoittaja Stombe » 6.11.2005 21:29

eli siis sähkötkin näyttäs passaavaan suorilta bolt-on tyyliin.. ja kaks kiinnitys kohtaa käy suoraan ja yks pitäs modifioda, sehän meinaa sitä että huomenna pittää soitella lähi romikset läpi jos ois tullu moisia "kentältä".. Ajovaloista vielä sen verran että xenoneitahan minä oon hipuillu eniten, viissatasen se vaatii mutta niillä sitten näkee, lisävaloja en taija olla laittamassa jos en ihan äärimmäiseen tilanteeseen joudu! Sitten vielä yks pienempi ongelma syntyy; sumuvalot on vakio-umpiossa ja ne taitaa olla sitten jäämässä näissä valo vaihto-ehdoissa pois!? ...tai jos ei laita jotain ujoa etuspoileria jossa ois sumuvalot, niinkuin ois S&N:llä myynnissä...

goodis
-
Viestit: 202
Liittynyt: 20.1.2005 18:10

ViestiKirjoittaja goodis » 7.11.2005 20:33

Itse laitoin 3BG:n takavalot 3B:hen ja se menee just niinkuin Vesku mainitsi. Eli 2 reikää osuu kohdalleen ja niistä 2 muusta joutuu sitten toisen soveltamaan isolla prikalla tms. Mulla oli umpioiden alla korissa jonkin moiset "kyhmyt" jotka vasaralla "siloittelin" vähän matalammaksi, koska ottivat 3BG:n umpioon kiinni.

Sähköt ei mene sitten ihan bolt-on systeemillä. Tai siis liitinhän käy suoraan mutta johtojärjestys on eri. Ja eikä siinä vielä kaikki...kummallakin puolella ne on eritavalla. Jos tarviit sen uuden johtojärjestyksen niin laita privaa tulemaan niin mailaan sen sulle tai löytyyhän se jostain netistäkin.

Itsellä on myös In.pro:n kirkaslasiset etu-umpiot joilla jo sinänsään saa valotehoa huomattavasti paremmaksi verrrattuna alkuperäisiin. Tallissa odottaa myös xenon muutossarja noille H7:lle, jotka tulee vielä syksyn aikana laitettua paikalleen.

Stombe
-
Viestit: 424
Liittynyt: 6.1.2005 16:57

ViestiKirjoittaja Stombe » 7.11.2005 21:24

No ei se sähköt ilmeisesti suurempi ongelma ole kuhan ei tarvii suurempia alkuperäisestään särkee, tekee liittimen sitten siihen sopivaksi.. Tuleehan sillekkin ajovalo paketille tieten lahjakkaasti hintaa ku ostaa ensiks noi kirkaslunssiset umpiot ja sitten muutossarjan..? Taitaa tulla viisaimmaks vaihto-ehdoks ku sijoittaa tuosta paketin -> http://www.xenonautovalot.fi/prices.htm ...liekkö muuten kellä kokemusta noista kamoista?


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 98 vierailijaa