Auto seilaa/"heijjaa" renkaidenvaihdon jälkeen
Valvoja: ffp jäsenet
Auto seilaa/"heijjaa" renkaidenvaihdon jälkeen
No mulla on jotkut paskat ekoturbot jedis ja nyt vaihdon jälkeen auto seilaa kun nopeus kasvaa yli ~75km/h. Eli johtuneeko siitä, ettei eturenkaat ole tasapainossa? Vai voiko johtua auraskulmasta?
Kesärenkailla en vastaavaa ole huomannut, eikä viime talvena ollut ko. ongelmaa vaikka samat renkaat... (mutta luultavasti tullut nyt takaparit eteen...)
Kesärenkailla en vastaavaa ole huomannut, eikä viime talvena ollut ko. ongelmaa vaikka samat renkaat... (mutta luultavasti tullut nyt takaparit eteen...)
Varmaan ihan aluks kannattaa kattoa, et onko niissä riittävästi painetta. Itelläni oli Continentalin nastarenkaissa viime talvena 2.7 baaria, ja se tuntu kyl ihan sopivalta.
Etenkin kitkarenkaissa jonkunlaista seilailua on esiintyny jokaisessa autossa millä olen ajanu, mut niissäkin se reiluhko paine vähentää sitä seilailua. Juu, kohtahan sitä pitää laittaa itekki Contit alle kun alkaa pakastelemaan!
Etenkin kitkarenkaissa jonkunlaista seilailua on esiintyny jokaisessa autossa millä olen ajanu, mut niissäkin se reiluhko paine vähentää sitä seilailua. Juu, kohtahan sitä pitää laittaa itekki Contit alle kun alkaa pakastelemaan!
No nyt on 2,2baria ja ehkä hieman parantui... Kuinka paljon tuonne kannattaa Jetan tapauksessa laittaa...? Ne on 155/80/13 eli helv. korkeat ja kapeat...
Lisäksi jos sinne laittaa liikaa niin nastoille saa sanoa bye bye. Kun siinä renkaas on vaan yhteensä kaksi nastariviä. eli molemmilla laidoilla...
Lisäksi jos sinne laittaa liikaa niin nastoille saa sanoa bye bye. Kun siinä renkaas on vaan yhteensä kaksi nastariviä. eli molemmilla laidoilla...
No niinhän se yleensä on. Tosin ei ne nastat siellä suorassa rivissä ole :)Kun siinä renkaas on vaan yhteensä kaksi nastariviä. eli molemmilla laidoilla...
Ei ne nastat paineista irtoa, sen verran sinne ilmaa kuin hyvältä tuntuu. Sudittelu ja lukkojarruttelu asvaltilla tekee nastoille paljon pahempaa kuin liika rengaspaine.
OT: Mulla 185/60R14 kitkoissa 2,6 bar edessä, 2,4 takana. Rengasliikkeessä olivat laittaneet painetta 3,5 bar, se on jo hieman liikaa :)
Onko pyörimissuunnat oikein? Tai sitten vaihdat kokeeksi eturenkaat taakse ja päinvastoin.eikä viime talvena ollut ko. ongelmaa vaikka samat renkaat... (mutta luultavasti tullut nyt takaparit eteen...)
Paineitahan pitäisi kirjan mukaan olla 2,0 edessä ja 1,8 takana. 2,2 ja 2,0 pitäisi kyllä olla ihan tarpeeksi tuolla rengaskoolla. Pitääkö muuten painemittari paikkansa? Halpismittarit kun näyttävät mitä sattuu...
Paineitahan pitäisi kirjan mukaan olla 2,0 edessä ja 1,8 takana. 2,2 ja 2,0 pitäisi kyllä olla ihan tarpeeksi tuolla rengaskoolla
Onko sulla kovinkin pitkä kokemus Ekoturbo-renkaista? Minä olen käyttänyt niitä menestyksekkäästi jo viime vuosituhannelta saakka ja tiedän, että vakiopaineilla niitä ei voi käyttää, koska mm.renkaiden kyljet osuvat melkein tiehen.
Mutta jatkakaa toki spekulointia.
Ekoturbot = paskaa laatua , ainakin rungon löysyyteen löytyy ratkaisu-> ostat toiset renkaat tilalle.
Kaverille oli tollaset alla, ja koeajoin mokomaa, luulin et on jotain irti pyöräntuennasta. :)
T: 4 vuotta renkaita ammatikseen vääntänyt ;)
Kaverille oli tollaset alla, ja koeajoin mokomaa, luulin et on jotain irti pyöräntuennasta. :)
T: 4 vuotta renkaita ammatikseen vääntänyt ;)
Viimeksi muokannut Fille, 29.10.2005 23:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ei ole eikä tule, Ässä-merkkisiä kumeja tuli auton mukana pari sarjaa. Mainitsin vaan, mitä ohjekirjassa lukee. Mutta tottahan toki oikeita paineita saa hakea kokeilemalla. Ei tuo 2.0/1.8 kitkoillekaan riitä.Paineitahan pitäisi kirjan mukaan olla 2,0 edessä ja 1,8 takana. 2,2 ja 2,0 pitäisi kyllä olla ihan tarpeeksi tuolla rengaskoolla
Onko sulla kovinkin pitkä kokemus Ekoturbo-renkaista?
Mut sen oikeen paineen näät noille vakiorenkaille sieltä ohjekirjasta.
Erään laaturengasmerkin maahantuojan mukaan tuo autonvalmistajien ilmoittama rengaspaine on ehdoton minimipaine, joka on puhtaasti mukavuuden kannalta valittu. Eli ajettavuuden ja pidon kannalta saa olla reilustikin enemmän, myös talvirenkaissa. Ja tietenkin huomioiden ilman lämmön vaikutus paineisiin.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 43 vierailijaa