BBS RM ja RS vanteiden pulttien kiristysmomentit?
Valvoja: ffp jäsenet
BBS RM ja RS vanteiden pulttien kiristysmomentit?
Tietääkö kukaan BBS RS ja RM vanteiden kehäpulttien kiristysmomentteja? Mulla on sellanen muistikuva et noille 2- ja 3-osasille olis ollut eri kiristysmomentit.
Mitäs liimoja/mönjiä olette käyttäneet kehien välissä, kun olette kasanneet noita?
Mitäs liimoja/mönjiä olette käyttäneet kehien välissä, kun olette kasanneet noita?
vortexilta löyty ihan jees infoo.... http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1022742
40nm, joo ja käytetään tuulilasi tiivistemassaa. Sikaflex on varmasti tiivis myös...ikuiseksi.
http://www.locomail.com/niko/mycorradow ... d/rebuild/
ja minulta saa ulkokehiä, tai vaikka mitä.
Nimenomaan näissä asioissa sanonta "you get what you pay for", täsmää vallanmainiosti...eli, halvalla et saa hyvää.
http://www.locomail.com/niko/mycorradow ... d/rebuild/
ja minulta saa ulkokehiä, tai vaikka mitä.
Nimenomaan näissä asioissa sanonta "you get what you pay for", täsmää vallanmainiosti...eli, halvalla et saa hyvää.
Nyt pitäis tilata BBS:iin uudet kehäpultit. Saanko mä tota pultin kokoa muuten tietooni, kuin avaamalla vanteesta yhden pultin ja mittaamalla sen? Vai selviääkö jostain noissa käytettyjen pulttien koot? Noi kun on malliltaan BBS RS 077, ni meinasin et jos sillä tiedolla sais jostain selville...
Ja mistä jengi on noita pultteja hommannu?
Ja mistä jengi on noita pultteja hommannu?
söörts söörts... www.titanium-touch.de hyvä laatu ja palvelu.
Jepjep, sieltä vastailivatkin jo tänään ja selvis hinnat ja pulttien oikea koko. Reizka tossa jo kehukin paikan laatua, mutta onko kellään tietoa Iclair.de:n tavaroiden laadusta? Ku siellä olis pultit n.20senttiä halvempia per kipale... Muistan jotenkin hämärästi et joku ois joskus haukkunu niitä?
Reizka: Mitäs tuolta Titanium-Touchista mahtaa tulla postikuluja?
Reizka: Mitäs tuolta Titanium-Touchista mahtaa tulla postikuluja?
Olisiko tuohon kehän väliin hyvä aina butyylikumi. Samalla aineella tiivistetään mm. takavaloja. Kestää aika hyvin myös liuottimia ja tuossahan tiivistepinta on niin tiukka, että liuotin ei pääse vaikuttamaan.
Vuosi sitten purin Brockin B4 -vanteet ja niissä ei ollut tiivistystä kehän välissä. Ihmettelin likaveden jttämiä valumajälkiä kehän pinnalla, mutta ajattelin tehtaalla tietävän.
Vuosi sitten purin Brockin B4 -vanteet ja niissä ei ollut tiivistystä kehän välissä. Ihmettelin likaveden jttämiä valumajälkiä kehän pinnalla, mutta ajattelin tehtaalla tietävän.
jää multa ostamatta tohon rahaan. Tarve ku olis neljään settiin... Menköön vanhat hitusen hapettuneet, ku ei kerran löydy mistään ees fiksuja rosterisia M8 pultteja jotka ois jotain muuta ku pehmeetä.
Jos en o maksannu neljästä vannekiepistä ees tonnia ni ei kyllä raaski ostaa yli tonnin pultteja niihin. Nyt iski nuukuus...
Jos en o maksannu neljästä vannekiepistä ees tonnia ni ei kyllä raaski ostaa yli tonnin pultteja niihin. Nyt iski nuukuus...
Niin pahus sentään kun laadusta pitää maksaa. Jos haluat hyviä halpoja ruuvia niin ota yhteys, meillä on muutamia vain ihan vähän ruosteisia teidän kaltaisilla hintatietoisille henkilöille....
Ihan hienosti mulla on pelittäny noi 120€:nkin pultit. Kiilto on pysyny yms. Maksokin tosiaan vajaa puolet tosta sun hinnasta... Mut kai noi mun on sit ihan paskat ku ne on niiiiin halvat.
Kauppa se on joka kannattaa.
miulle tuli pultit tänään kotiin klo12.39 postin kantamana (tilasin eilen aamupäivällä), sopivat paikoilleen 100%, ovat oikeaa kovuutta 10.9 ja helvetin paljon paremman näköset ku noi originaalit, miun silmään ainakin. Hintaa jäi kaikkinensa hurjat 57€ kuuteen vanteeseen muttereineen :)
Eli kannattaa katella muualtakin ku blingbling myymälöistä.
Eli kannattaa katella muualtakin ku blingbling myymälöistä.
RM:ien kehäpulttien kiristyskomentti on vwvortexin mukaan 18-21 nm ja RS:ien 40 nm, jos konvertoin mittayksiköt oikein. Sanokaapa enemmän tietävät, että jos kiristää RM:n kehäpultit 28 nm, niin onko se liikaa?
Omassa momenttiavaimessa mittayksikkö alkaa vasta tuosta 28 nm.
Omassa momenttiavaimessa mittayksikkö alkaa vasta tuosta 28 nm.
Viimeksi muokannut jazma, 29.3.2007 11:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nostetaanpas... Onko kellään tietoa BBS LM:n pulttien momenteista?
Jyppe: LeManset ? Oletko hankkinut uudet pultit ? Jos olet, niin mistä ostit ja mikä noissa on kannan halkaisija tarkalleen ? myytävien pulttien kannat kun tuntuu olevan 13mm, 12.9mm, 14mm ja 15mm.
Minä taas olen käsittänyt, noiden kiristysmomentiksi 40 nm.
Nätit vanteet ;) mikä väri tulee keskiöihin ? Mulla on huulten kiilloitus kanssa menossa.
Korjatakseni omia käsityksiäni ja kuten jazma jo mainitsikin:
http://www.clubgti.com/forum/showthread.php?t=76733
Tästä lähteestä mainittiin RM 15-20 Nm ja RS 54 Nm. The Polisher:in mukaan vanhoja pultteja on katkeillut, kun niitä on kiristetty täytteen 54 Nm:iin.
LM:ssähän on on pultteja ainoastaan 20/vanne, kun RM:ssä on 30/vanne. Kyllä minä lykkään nuo omat pultit sinne 20-30 Nm tuntumaan uudelleen kasattaessa.
Korjatakseni omia käsityksiäni ja kuten jazma jo mainitsikin:
http://www.clubgti.com/forum/showthread.php?t=76733
Tästä lähteestä mainittiin RM 15-20 Nm ja RS 54 Nm. The Polisher:in mukaan vanhoja pultteja on katkeillut, kun niitä on kiristetty täytteen 54 Nm:iin.
LM:ssähän on on pultteja ainoastaan 20/vanne, kun RM:ssä on 30/vanne. Kyllä minä lykkään nuo omat pultit sinne 20-30 Nm tuntumaan uudelleen kasattaessa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 68 vierailijaa