VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Jarkko H
-
Viestit: 494
Liittynyt: 26.7.2003 11:57

VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Jarkko H » 13.5.2005 16:47

Tuntuu siltä että tuota vag-comia on jo aika usealla käytössä ja itsekin noviisina tarvitsisi tietoa / ohjeita tuon käyttöä koskien. Kysymyksiä ym. neuvoja voisi ruveta koota yhteen topikkiin niin ne löytäisi sieltä helposti. Olen keräillyt joitain vanhoja topikkeja tähän alle:

VAG-COM käyttö / toimintoja :

Huollon nollaus : -http://ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=39345
Cruisen aktivoinnista:
-http://ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=18081
Kaasuläpän asentoanturin kalibrointi 1.8T : -http://ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=35538

Vikakoodeja :

Intake manifold valve vikakoodi: -http://ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=30064
AEB, vikakoodi moottorinämpöanturista: -http://ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=33399

USB-serial adaptereista:
http://ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=17034

Kaapeleista (ongelmia, ostopaikkoja jne..):
-http://ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=34060

Golf VR6 ja OBD utelua: -http://ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=28696

Sellainen ihmetyttää kun tuosta AGU:sta ei pääse moottoripuolelta käsiksi block 115:sta, jostai pitäisi löytyä laskennallisia vääntöjä ja ahtoja ? vika piuhassa ?

[ Edit: päivitetty viimeksi 24.3.2006 (kuolleita linkkejä poistettu) Tuomas]
Viimeksi muokannut Jarkko H, 20.6.2005 18:35. Yhteensä muokattu 4 kertaa.

Heikki J.
admin
Viestit: 8309
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 13.5.2005 22:54

Hyvä topic, hyvin toimittu! Itelläkin ollut mielessä tehdä tälläinen koottu VAG-COM-jutustelu, mutta kun ei vaan ikinä saa aikaiseksi. Hyvähyvä!

Jarkko H
-
Viestit: 494
Liittynyt: 26.7.2003 11:57

ViestiKirjoittaja Jarkko H » 16.5.2005 15:05

vastaan itselleni: AGU:ssa puuttuu moottorista antureita, joten tuonne block 115 ei tule tietoa ahtopaineista / vääntömomenteista.

rannila
-
Viestit: 36
Liittynyt: 8.8.2004 17:27

ViestiKirjoittaja rannila » 6.6.2005 19:29


weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 2.7.2005 18:47

Tervehdys!

Kertokaahan arvot S2 / S4 / 200 20v (eli 3b, AAN, jne) ympäristöissä VAG-COM:a käyttelevät missä vika..

Mulla 3b, (Audi) 200 20v, Vag-Com ei kuitenkaan saa yhteyttä autoon. Yrittää kuitenkin, eli "interface" on OK, mutta no reply... Otaksuisin siis täten kaapeli-tietokone välin olevan kunnossa. Autossa virrat päällä. Neuvoja otetaan vastaan..

VAG-COM on mallia 311.2 N. Diagnostiikan sulake ehyt.. Sama kokeiltu meitin kummassakin 200 20v:ssä. Kaapeli mallia www.jaripetteri.net

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 12.7.2005 10:57

Check list jos jostain syystä et saa yhteyttä autoon:

    - Autossa virrat päällä
    - Oikea versio ohjelmasta asennettu: (Optoadapterit: versio 311.2 tai vanhempi, uudemmat ohjelmat vaativat joko Ross-Techin oman adapterin tai muuten kehittyneempää elektroniikkaa adapterista)
    - Joskus kannattaa koittaa asentaa VAG-COM uudelleen
    - Jos autossa jälkiasennettu mankka kannattaa lukea Ross-Techin ohjeet "After market radio problems"
    - Jos käyttää USB-sarjaportti adapteria välissä tarkista että oikea COM-portti on käytössä tai koita toimivuus tietokoneella jossa oikea sarjaportti. Myös USB ajureiden uudelleen asentaminen voi auttaa. USB-sarjaporteissa on eroja ja jotkut toimii paremmin kuin toiset, jotkut eivät ollenkaan
    - Oletusarvo sarjaportin nopeudelle 9600 ja tuolla yleensä toimii jos ei niin voi koittaa pudottaa nopeutta
    - Jos koneella on joitain sarjaportteja pollaavia ohjelmia saattaa ne häiritä VAG-COM:a. Tälläisiä ovat esim. kännyköiden PC softat jotka aika ajoin tarkistavat onko puhelin kytketty kiinni
    - Tarkista sulakkeet
    - Tarkista tuleeko obd-liittimen pinnien 4 ja 16 välille akun jännite noin 12V. Jos ei, voi auton liittimestä olla maa liittetty vain pinniin 5. 4 on runkomaa ja 5 signaalimaa. Tämän voi korjata vaihtamalla adapterin pinnin paikkaa 4 -> 5
    -


lisäillään sitä mukaan kun keksitään... =)
Viimeksi muokannut jaripetteri, 9.10.2005 19:59. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

h@b@/HT-Tune
-
Viestit: 190
Liittynyt: 24.7.2003 14:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja h@b@/HT-Tune » 26.7.2005 10:43

Mulla ei aan koneessa alkanut toimiin ennenkuin kokeili ne vilkkukoodit vilkutella.. sen jälkeen löysi ja on toiminut. en tiedä sitte oliko vain sattumaa.

Guranic
-
Viestit: 21
Liittynyt: 18.10.2003 13:40

ViestiKirjoittaja Guranic » 26.7.2005 16:23

Onko kellään kokemuksia ajovalomuistin ohjelmoinnista.. Olen kuullut että tuontigolfiin saisi ajovalomuistin vagcomin avulla? lienekkö mahdollista? Jos niin ohjeita?

_CozzU_
-
Viestit: 87
Liittynyt: 27.7.2005 23:32

En löytänyt searchilla!!

ViestiKirjoittaja _CozzU_ » 8.8.2005 19:57

Pystyykö tolla VAG-COM 311.2 esim. muuttamaan EGR aukioloa....vai onko toi ver311.2 joku pelkkä katselu softa?
Mitä esim. ei pysty tekemään??

Heikki J.
admin
Viestit: 8309
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 8.8.2005 19:59

Jos se on rekisteröity, pystyy sillä tekemään kyllä lähes kaiken mitä uudemmillakin versioilla, myös EGR:n säädön.

_CozzU_
-
Viestit: 87
Liittynyt: 27.7.2005 23:32

Ahtopaineiden katsominen

ViestiKirjoittaja _CozzU_ » 11.8.2005 21:36

Onko niin että bensakoneissa se löytyy block 115 ja diesel block 11.

Heikki J.
admin
Viestit: 8309
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 11.8.2005 22:03

^ Mikä?

_CozzU_
-
Viestit: 87
Liittynyt: 27.7.2005 23:32

ViestiKirjoittaja _CozzU_ » 11.8.2005 22:06

Ahtopaineiden katsominen....kuten subject kysyy.

Heikki J.
admin
Viestit: 8309
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 11.8.2005 22:21

Äh, kukaan noita väliotsikoita lueskele/huomaa... ;)

_CozzU_
-
Viestit: 87
Liittynyt: 27.7.2005 23:32

ViestiKirjoittaja _CozzU_ » 11.8.2005 22:29

toi on siis bensavehkeille toi block.115

_CozzU_
-
Viestit: 87
Liittynyt: 27.7.2005 23:32

ViestiKirjoittaja _CozzU_ » 12.8.2005 17:00

Mites tää tehdään excelillä....
Find and Open the Log file in Windows Explorer
Graph MAF actual -vs- rpm in Excel
The MAF is OK if the actual value is at least 850-900 mg/h at 3000 rpm.


ei ymmärrä?

Iso-Jaska
-
Viestit: 1784
Liittynyt: 23.7.2003 11:02

ViestiKirjoittaja Iso-Jaska » 12.8.2005 18:22

Octavia antoi tälläsen
Address 46
Controller: 1C0 959 799 A
Component: 4R Komfortgerát HLO 0003
Coding: 00067
Shop #: WSC 31480
1 Fault Found:
01044 - Control Module Incorrectly Coded
35-00 - -


Elikkä blocki on "Central Conv.", eli mikähän keskus tämä on?

iHuichée!
-
Viestit: 622
Liittynyt: 20.10.2003 9:09

ViestiKirjoittaja iHuichée! » 14.8.2005 10:41

en oo löytänyt skodillakin pistoketta, kellään tietoa missä mahtaa olla?

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 14.8.2005 16:19

en oo löytänyt skodillakin pistoketta, kellään tietoa missä mahtaa olla?


Pikahaulla en löytänyt netistä vinkkiä mutta jostain kuljettajan penkin lähistöltä noita kannattaa etsiä. Tuhkakupin alta, koelaudan alta jostain luukun takaa, keskikonsolista luukun alta jne. Ei pitäisi olla kauhean hyvin jemmassa.

iHuichée!
-
Viestit: 622
Liittynyt: 20.10.2003 9:09

ViestiKirjoittaja iHuichée! » 14.8.2005 16:23

tuhkakupin alta ja kojelaudassa olevasta lokerosta (ratin vasemmalla puolella) oeln jo etsinyt.. ei ole löytynyt..

Iso-Jaska
-
Viestit: 1784
Liittynyt: 23.7.2003 11:02

ViestiKirjoittaja Iso-Jaska » 14.8.2005 21:51

kojelaudassa olevasta lokerosta (ratin vasemmalla puolella) oeln jo etsinyt


se on sen lokeron alla, eli vedät vain sitä luukkua avautumissuunnassaan ja samalla voi painaa sitä luukun yläosaa (ei välttämätöntä) siellä on sellanen kieleke ja sieltä alta obd-portti löytyy.

iHuichée!
-
Viestit: 622
Liittynyt: 20.10.2003 9:09

ViestiKirjoittaja iHuichée! » 15.8.2005 23:20

kiitos, täytyypä kattoa sieltä, yritin saada sitä luukkua irti, mutta en ainakaan heti onistunu ku äkkiä katoin.. käytin vaan öljynvaihdossa jpään St1:llä, ja sil olis ollu joku ohjelma (joku yleismallinen) jolla voi lukea vikakoodit niin yritettiin sen asentajan kanssa ettiä sitä porttia, et ois voitu lukee, mut ei löydetty..

skeidat99
-
Viestit: 7
Liittynyt: 20.8.2005 22:53

ViestiKirjoittaja skeidat99 » 20.8.2005 23:11

tsekattiin -99 1.8t Passatista tietoja. Ohjelma löysi vain moottorin ja ilmastointilaitteen sekä jonkun kolmannen mitä en nyt muista. Siis se löysi vain ne blokit, puhumattakaan siitä, että olisi jotain vikakoodeja pystynyt lukemaan. Vastaavia kokemuksia?

PeteQ
-
Viestit: 3
Liittynyt: 20.8.2005 11:37

Kukaan kokeillu

ViestiKirjoittaja PeteQ » 21.8.2005 14:48

Onko kukaan hankkinu ja kokeillu tuota partcon rakennussarjaa? http://www.partco.fi/vag-com/ Tuleeko siinä kytkentä ohjeet mukana? Itse kun olen kädetön näissä hommissa.

Iso-Jaska
-
Viestit: 1784
Liittynyt: 23.7.2003 11:02

ViestiKirjoittaja Iso-Jaska » 21.8.2005 15:53

Mä rakentelin Partco:n komponenteista, selkeet ohjeet ja piirustukset tuli mukana. Ainoa pikku miinus tuli vastusten värikoodeista (värit todella perseestä), joiden tulkitseminen oli mahdotonta, mutta vastusmittarilla tämäkin onnistui.

_CozzU_
-
Viestit: 87
Liittynyt: 27.7.2005 23:32

ViestiKirjoittaja _CozzU_ » 21.8.2005 18:00

Ite rakentelin ton sarjan ja oli mielestäni helppo.
Kannattaa hommata yleismittari vastuksia varten jos ei oo täysin varma.

_CozzU_
-
Viestit: 87
Liittynyt: 27.7.2005 23:32

ViestiKirjoittaja _CozzU_ » 21.8.2005 18:04



tsekattiin -99 1.8t Passatista tietoja. Ohjelma löysi vain moottorin ja ilmastointilaitteen sekä jonkun kolmannen mitä en nyt muista. Siis se löysi vain ne blokit, puhumattakaan siitä, että olisi jotain vikakoodeja pystynyt lukemaan. Vastaavia kokemuksia?


Eipä toi vag-com mullakaan montaa blokkia löydä, ku ei oo ilmastointeja etc.......mut vikakoodit oon löytäny, ainakin moottorin vikakoodit

_CozzU_
-
Viestit: 87
Liittynyt: 27.7.2005 23:32

ViestiKirjoittaja _CozzU_ » 23.8.2005 23:38

Tässä mielestäni hyvä VAG-COM linkki aloittelijoille (itselleni), jotta pystyy vertailee mitä minkäkin pitäis olla.

http://www.gerritspeek.nl/vag-com_loggen-kanalen.html

PeteQ
-
Viestit: 3
Liittynyt: 20.8.2005 11:37

ViestiKirjoittaja PeteQ » 24.8.2005 12:33

Mites radion kanssa pitäs toimia? Mulla on (volkkarin huollossa asennettu) pari vuotta vanha pioneeri kiinni ja kaiketi ovat huollon aikana vikamuistiakin lukeneet. Tuolla Ross-Techin sivuilla vaan tuntuvat sanovan että jos oikein huono tuuri käy niin saattaa kärähtää jotain??? Mites muut, otatteko radiosta piuhat irti kun laitatte kaapelin kiinni autoon? Onko kellään ollut ongelmia tuon kanssa?

_CozzU_
-
Viestit: 87
Liittynyt: 27.7.2005 23:32

ViestiKirjoittaja _CozzU_ » 24.8.2005 15:16

http://www.ross-tech.com/vag-com/aftermarket-radio.html


If you have a volt-meter: measure the voltage between pins 4 and 7 of the diagnostic connector with the ignition and radio turned ON. If it's under 9V, your K-line is fine. If it's over 9V, the results are inconclusive. You'll need a 1k Ohm (approximately) resistor. Put it between pins 4 and 7 of the diagnostic connector. Now use the volt-meter to measure the voltage between 4 and 7 (in parallel with the resistor). If it's under 1V, you don't have the problem. If it remains near 12V (the resistor will get hot!) you do have this problem and you'll need to fix it per the the instructions below.

Mä tein ton testin ja näytti vähän yli 9volttia ilman vastusta ja vähän yli 1volttia vastuksen kanssa, mut kaikki pelaa eikä mikään kärähtäny.
Eikä vastus kuumentunut.
Ilmeisesti toi käräyttely on aika kallista.(Elämä on)

Heikki J.
admin
Viestit: 8309
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 24.8.2005 16:30

Mä oon vaan pistäny piuhan kiinni, piuhassa oleva ledi kertoo onko portti OK ;)

_CozzU_
-
Viestit: 87
Liittynyt: 27.7.2005 23:32

ViestiKirjoittaja _CozzU_ » 24.8.2005 16:39

sul on joku huippupiuha =}

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 26.8.2005 17:42

Kenelläkään kuvaa OBD2 liittimestä jossa olisi ne pinnien numerot? Voisi kikkailla VAG-COM:lla tossa toisenkin auton ympäristössä.. Ja mulla on se 2x2 kaapeli.

Heikki J.
admin
Viestit: 8309
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 26.8.2005 18:03


sms
-
Viestit: 190
Liittynyt: 4.5.2005 9:13

ViestiKirjoittaja sms » 19.9.2005 16:14

Näkeekö shareware-versiolla nuo tdi:n pumpun ajoituksen arvot (siis ei sitä tdigraphia vaan pelkät arvot)?

GTi 4
-
Viestit: 354
Liittynyt: 26.2.2005 16:54

ViestiKirjoittaja GTi 4 » 19.9.2005 17:41

Saako Vag-Comilla ovet lukittuun liikkeelle lähtiessä? Jos joku ymmärsi mitä tarkoitan...

Heikki J.
admin
Viestit: 8309
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 19.9.2005 21:03

Riippuu autosta, ainakin Leonissa onnistuu. Tai itseasiassa se toiminto oli siinä uutena aktivoituna, ensimmäisiä asioita mitkä otin siitä pois :)

Hese
-
Viestit: 409
Liittynyt: 23.7.2003 8:24

ViestiKirjoittaja Hese » 27.9.2005 15:15

Osa ylhäällä olevien linkkien sivuista on kadonnut. Miten vaihdan ajotietokoneen kielen?

Heikki J.
admin
Viestit: 8309
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 27.9.2005 15:38

Change Language Displayed:

[Select]
[17 - Instruments]
[Adaptation - 10]
Enter channel 04

The available languages are :

00001 - German
00002 - English
00003 - French
00004 - Italian
00005 - Spanish
00006 - Portuguese

[Save]

Lähde: www.ross-tech.com

Stoned
-
Viestit: 28
Liittynyt: 7.3.2005 11:51

ViestiKirjoittaja Stoned » 6.10.2005 19:11

Mistäkähän johtuu että auton ollessa sammuksissa vag-comilla pelittää, mutta kun auton laittaa käyntiin niin yhteys ei enää toimi??

valittaa vain seuraavaa: can't sync baud rate

Makkonen
-
Viestit: 281
Liittynyt: 28.7.2003 18:19

Adapteri

ViestiKirjoittaja Makkonen » 9.10.2005 15:03

Onko joku havainnu samanlaista ongelmaa/ominaisuutta. Joissain autoissa ei toimi sarjaportissa vaikka kuinka koittas muuttaa nuita nopeuksia. Kun laittaa usb adapterin väliin ja muuttaa sitten niitä nopeuksia niin johan rupeaa toimimaan. Sitten taas joissain autoissa ei löydä esim. mittaristoo adapterin kanssa mutta suoraan com portissa löytää.

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 9.10.2005 19:56

Mistäkähän johtuu että auton ollessa sammuksissa vag-comilla pelittää, mutta kun auton laittaa käyntiin niin yhteys ei enää toimi??

valittaa vain seuraavaa: can't sync baud rate


mun tekemiin opto-adaptereihin eksyi keväällä yhteen sarjaan väärät trankut ja ne käyttäyty juurikin noin. voi johtua muustakin mutta nuo ainakin alko kaikki pelittämään kunnolla kun vaihdoin trankut oikeiksi.

nuo toimii kytkentä transistoreina ja parametreillä ei pitäisi olla hirveemmin väliä mutta tässä tapauksessa ainakin oli eli niinkun tuo errorikin kertoo ohjelma ei pysty säätämään siirtonopeutta kohdilleen.

sms
-
Viestit: 190
Liittynyt: 4.5.2005 9:13

ViestiKirjoittaja sms » 17.10.2005 9:44

Kummallinen homma - perjantaina toimi vag-com 311.2N yhdessä Jaripetterin OBD2-USB adapterin kanssa ihan niinkuin pitääkin. Tänään ei ainakaan enää moottori-osiota avannut. Ledit vilkkuivat ja vag-com yritti yhdistää ilman tulosta. Instruments kyllä aukeaa ja toimii. Yritin liitintäkin heilutella - ei tulosta.

Jokin komponentti kärähtänyt adapterista? Huono kontakti /ei lainkaan kontaktia jossain pinnissä? Vaatiiko kaikki pinnit kaikissa toiminnoissa eli voiko edes olla tuo jälkimmäinen? Joku muu syy? Auto siis toimii täysin normaalisti eikä mitään hälärivaloja pala.

Pitänee vielä tänään yrittää tutkiskella mutta kummalliselta vaikuttaa.

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 17.10.2005 10:51

Kummallinen homma - perjantaina toimi vag-com 311.2N yhdessä Jaripetterin OBD2-USB adapterin kanssa ihan niinkuin pitääkin. Tänään ei ainakaan enää moottori-osiota avannut. Ledit vilkkuivat ja vag-com yritti yhdistää ilman tulosta. Instruments kyllä aukeaa ja toimii. Yritin liitintäkin heilutella - ei tulosta.


Jos saa yhteyden Instrumentsiin niin sitten adapteri pelaa kyllä ja lähtisin etsimään ratkaisua ongelmaan asetuksista. Virtuaalisen Sarjaportin nopeudeksi kannattaa laittaa 9600 tai 4800 ja joskus ajurin uudelleen asennus helpottaa.

Ekan kerran kyllä törmään tälläiseen vikaan mutta joltain ajoitus jutulta tuo kuullostaa. Moottorinohjain on yleensä se vaikeiten jutteleva moduuli. Adapteri juttelee mittariston ja moottoriohjaimen kanssa ihan saman väylän kautta.

Nuo ledit indikoivat liikennettä adapterin ja auton välillä ja lähempänä USB-liitintä oleva on TX ja kauempana RX. TX vilkkuu aina kun adapterilta päin jutellaan autolle ja RX aina kun auto juttelee adapterille. Kun yhteyttä avataan vilkkuun hetken pelkästään TX ja kun yhteys on auki vilkkuvat molemmat.

sms
-
Viestit: 190
Liittynyt: 4.5.2005 9:13

ViestiKirjoittaja sms » 17.10.2005 10:54

Kiitos vinkeistä, kokeilen illemmalla kunhan töistä pääsen.

Hese
-
Viestit: 409
Liittynyt: 23.7.2003 8:24

EGR:n ja ruiskutusmäärän säätö

ViestiKirjoittaja Hese » 18.10.2005 9:51

Muistan nähneeni molemmista aiheista joskus ohjeita täälläkin, mutta en löytänyt enää. Eli miten EGR säädetään minimiin ja miten ruiskutusmäärää voi säätää speksien rajoissa. Ilmeisesti ruiskutusmäärän säädöllä voi olla vakioonkin vähän vaikutusta? Aloittevana kaapelin omistajana toivoisin tähän topikkiin tai teksteihin lisää tietoa. Ross-Techin sivuilta varmasti löytyy paljon asiaa, mutta moni täällä kirjoitteva on ne sieltä jo hakenut.

Iso-Jaska
-
Viestit: 1784
Liittynyt: 23.7.2003 11:02

ViestiKirjoittaja Iso-Jaska » 18.10.2005 10:38


Len
-
Viestit: 90
Liittynyt: 5.2.2004 9:11

ViestiKirjoittaja Len » 18.10.2005 13:30

http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/tdi.html

Mutta voisiko joku asiantuntija valaista miksi sivulla on nootti
"These procedures do NOT apply to the PD engines!" ?

Eli kuinkas temppu sitten tehdään PD naftakoneeseen?

Baltic
-
Viestit: 267
Liittynyt: 6.8.2003 12:52

ViestiKirjoittaja Baltic » 28.10.2005 10:51

Mikä on, kun monet noista topikeista antaa herjan "not exist..."

Ylläpito poistanu vai mitä ??

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 28.10.2005 12:33

Mikä on, kun monet noista topikeista antaa herjan "not exist..."


bb on kuulemma asetettu niin että poistaa tietyn ajan jälkeen viestit automaattisesti. niihin pitäis aina välillä käydä heittämässä lisää kommenttia niin pysyisi tallessa...

Heikki J.
admin
Viestit: 8309
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 28.10.2005 14:28

Joo ne poistuu joskus puolen vuoden - vuoden välillä (en tiedä tarkkaan, Tuomas kai tietää), jos niihin ei tuu uutta tekstiä.

Mikitz
-
Viestit: 6
Liittynyt: 23.10.2005 15:17

ViestiKirjoittaja Mikitz » 28.10.2005 19:03

If you have a volt-meter: measure the voltage between pins 4 and 7 of the diagnostic connector with the ignition and radio turned ON. If it's under 9V, your K-line is fine. If it's over 9V, the results are inconclusive. You'll need a 1k Ohm (approximately) resistor. Put it between pins 4 and 7 of the diagnostic connector. Now use the volt-meter to measure the voltage between 4 and 7 (in parallel with the resistor). If it's under 1V, you don't have the problem. If it remains near 12V (the resistor will get hot!) you do have this problem and you'll need to fix it per the the instructions below.
Voiko tämän yllämainitun tehdä näin: laitetaan 7 nastan ja johdon väliin 1 kilon vastus vai miten olette toteuttaneet kyseisen jänniteen pudotuksen? Minulla tulee 4 ja 7 nastaan 12v

_CozzU_
-
Viestit: 87
Liittynyt: 27.7.2005 23:32

ViestiKirjoittaja _CozzU_ » 28.10.2005 19:34

Luulis et 1k vastuskin käy?. Ilmeisesti sillä tarkoitetaan että siellä ois samanlaiset 12v ku jos laittaisit akun miinusnavasta plusnapaan 1k-vastuksen....silloinhan se lämpenee. Enpä tiedä, itteläni oli n. 10volttia siinä 4 ja 7 välissä ja kaikki OK

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 29.10.2005 10:17

ei sitä vastusta ole siihen väliin tarkoitus jättää sillä vaan testataan onko väylällä normaali ylosveto vai syöttääkö radio mahdollisesti 12V tai puskeeko maihin. Otat Radion ISO liittimestä tuolla esitetyn pinnin irti niin ei ainakaan tuota ongelmaa ole.

_CozzU_
-
Viestit: 87
Liittynyt: 27.7.2005 23:32

ViestiKirjoittaja _CozzU_ » 29.10.2005 11:12

Niin en ainakaan mä tarkottanu et vastus sinne jätettäis, meinasin vaan et jo se radio todellakin syöttää sinne jotain muuta kun hituhituvirtaa niin kyllä kai se 1K vastuskin kuumenee..

Mikitz
-
Viestit: 6
Liittynyt: 23.10.2005 15:17

ViestiKirjoittaja Mikitz » 29.10.2005 14:40

Niin jos tuon pinnin poistaa ISO liittimestä niin pitäisikö vag-com softan ja palikan toimia sen jälkeen vai mihin tuo liittyy?

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 29.10.2005 17:48

Alkuperäinen radio on liitetty vikadiagnostiikkaan eli tuon OBD:n K-linjaan ja kun paikalle vaihdetaan joku asiasta tietämättömän suunnittelema Radio saattaa tuossa radiossa ollakin OBD:n K-linjan paikalla vaikka sähköantennin moottorin ohjaus ja kun se lyödään kiinni sotkee OBD-väylän.

Jos sulla on jälkiasennettu Radio niin et auton puolella ainakaan tarvitse tuota K-linjaa kytkettynä ISO liittimeen. Ellei nyt sitten satu olemaan sellainen radio joka ymmärtää tuon vikadiagnostiikan päälle mutta en tiedä onko tälläisiä edes olemassa muita kuin alkuperäisasennetut.

Jaru
-
Viestit: 77
Liittynyt: 30.11.2003 19:11

ViestiKirjoittaja Jaru » 3.11.2005 8:47

[Tässä mielestäni hyvä VAG-COM linkki aloittelijoille (itselleni), jotta pystyy vertailee mitä minkäkin pitäis olla.

http://www.gerritspeek.nl/vag-com_loggen-kanalen.html ]


Löytyiskö vastaavia tietoja bensakoneille 1.6-1.8 ja 2000 luvun autoihin.

Kehno
-
Viestit: 201
Liittynyt: 10.10.2005 18:50

ViestiKirjoittaja Kehno » 10.11.2005 18:24

Onkos kukaan kokeillut tätä? Toimiskohan tuo adapteri VAG-COMissa? ScanMasterilla ainakin toimii prosessorin mukaan.
Elikkäs siis tuolta elektorin sivuilta löyty. Prosessorissa oli tuosta juttua, et pitäs osata ainakin noita eri OBD-standardeja (ISO9141-2, KPW 2000, J1850-PWM, J1850-VPWM ja CAN-välyä) mukavasti. Ei vissiin tarttis hirveesti ihmetellä mihin autoon sopii ja mihin ei.
Anteeksi kauhiasti, jos tämä oli jo aikaisemmin ollut esillä.

janneza
-
Viestit: 268
Liittynyt: 18.8.2004 21:44

ViestiKirjoittaja janneza » 12.11.2005 19:02

onko ollenkaan mahdollista katsella jollakin demoversio wagcomilla 91 vuoden corradosta ohjearvokenttiä ja jos on niin linkki olis kivamistä ohjelman saa kun piuhan meinasin tilata partcolta... joutuu vaan sen adapterin tekemään kun taitaa tuon ikäisissä olla ne kaksi pientä liitintä vai onko ollenkaan...tarkennus auto on g60

jopo
-
Viestit: 153
Liittynyt: 6.8.2003 21:50

ViestiKirjoittaja jopo » 15.11.2005 19:12

Missä on vika kun vag-com 3.11 ei tunne AFN konetta? Myös 2.?? versiolla kokeiltu eikä tunnista sekään. Kaikki muut autot tunnistaa mutta kyseistä kone tyyppiä ei löydy.

janneza
-
Viestit: 268
Liittynyt: 18.8.2004 21:44

ViestiKirjoittaja janneza » 19.11.2005 15:33

eipä taida tää wag-com toimia noissa vanhoissa missä ei oo kun plus miinus ja l linja vai kuinka, kun kokeilin tohon omaan corraadoo ni eipä tuntunu mitää löytyvän... piuha on ehjä ja auto on 91 vuosimallin g60 kiitos jo etukäteen...

V6 TDI
-
Viestit: 7
Liittynyt: 24.11.2005 21:04

VAG-COM piuha valmiina eBaysta?

ViestiKirjoittaja V6 TDI » 25.11.2005 12:20

Onko joku tutustunut Saksan eBayn tarjontaan? Noita piuhoja saa valmiina 20-40 euron hintaan. Vaan mikä on laatu ja toimivuus? Tuohon hintaan en viitsisi itse kolviin tarttua (vaikka se siinä hyvin pysyykin) vaan tilata valmiin tavaran. Pitääkö PC:lle asentaa jotain softaa, jotta homma pelittää?

3 esimerkkiä artikkeleista = Artikelnummer

8016088557, 8017092376, 8016097024

Mikähän näissä on eroa muuta, kuin liittimet (USB, RS232) ja tossa yhdessä väliboxi?

68Corvette
-
Viestit: 693
Liittynyt: 27.2.2005 20:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja 68Corvette » 25.11.2005 20:55

Selityksiä measuring blocks kentille.
http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=26762

tapi0
-
Viestit: 62
Liittynyt: 19.12.2004 18:53

ViestiKirjoittaja tapi0 » 17.12.2005 15:20


tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

Vikoja

ViestiKirjoittaja tos » 19.12.2005 15:06

Oman auto FIAT jotka nollattiin
http://tos.pp.fi/koukku/FIAT.txt


EDIT:

Asentelin cruisen viiksen & johdot ja hyvin pelaa :D
Kuskin puolen lasin nostimien nappulat antaa jotai vikakoodia.. muuta ei oo toistaseks tullu takas...

Passat31
-
Viestit: 195
Liittynyt: 27.7.2003 17:50

ViestiKirjoittaja Passat31 » 10.1.2006 18:57

pystykö comilla vaikuttaa automaatin toimintaan? passat -97 tdia

Pikku_Paha
-
Viestit: 434
Liittynyt: 25.11.2005 9:52

Mikäköhän tää on??

ViestiKirjoittaja Pikku_Paha » 12.1.2006 11:10

Onko kellään tietoa mikä ihme tää on???

Address 19 -------------------------------------------------------
Controller: 6N0 909 901
Component: Gateway K<->CAN 0001
Coding: 00004
Shop #: WSC 05314
1 Faults Found:
01044 - Control Module Incorrectly Coded
35-00 - -

Apuva kaivataan??

Tumpula
-
Viestit: 193
Liittynyt: 7.9.2005 10:31

ViestiKirjoittaja Tumpula » 12.1.2006 11:44

19 - CAN Gateway: -- KWP-1281
VAG-COM Works fine. This is physically located in the Instrument Cluster, but functionally it controls communications on the CAN-BUS.

Look at the last digit in the coding. Add the values for the options together to get the correct coding.

0 - No available equipment
+1 - Automatic Transmission
+2 - ABS Brakes
+4 - Airbags

So, if you want to support Automatic Transmission, ABS Brakes, and Airbags, (add 1+2+4 = 7) = 00007.

EDIT: Siis nämä ainakin Passat 3B:n arvot.
Esim. jos sinulla on ABS+Airbag -> 00006

Pikku_Paha
-
Viestit: 434
Liittynyt: 25.11.2005 9:52

?

ViestiKirjoittaja Pikku_Paha » 13.1.2006 11:55

Mihinköhän kysymykseen tuo yllä oleva teksti mahtaa olla vastauksena??? Ei varmaankaan tuohon mun? tai sitten en vaan ymmärrä :)

Heikki J.
admin
Viestit: 8309
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 13.1.2006 12:13

Kyllä se sulle oli vastattu. Sulla on tuo purkki 19 jotenki väärin koodattu... eli esim. boksille on ohjelmoitu että sun autossa on jokin laite jota ei sitten kuitenkaan löydy, tjsp...

Pikku_Paha
-
Viestit: 434
Liittynyt: 25.11.2005 9:52

ViestiKirjoittaja Pikku_Paha » 13.1.2006 13:08

Ahaa... mikäköhän se sitten mahtais se laite olla? automaatti vaihteet ainakin puuttuu noista kolmesta... Saako sitä ite vag comilla kuntoon vai pitääkö käyttää huollossa?

Tumpula
-
Viestit: 193
Liittynyt: 7.9.2005 10:31

ViestiKirjoittaja Tumpula » 13.1.2006 22:38

^^^^ Kyllä toi mun viesti oli tarkoitettu vastaukseksi. Eli sinulla on arvona 00004 ja ehdotan sinun muuttavan sen arvoksi 00006 jotta virheilmoitus poistuisi.
Jos sinulla on fullversion vag-com muuttaminen ei ole vaikeaa...

Miksi se sitten on sinulla 00004 vaikkei autoosi ole jälkikäteen asennetu tai poistettu abs:eja, airbaggeja tai automaattivaihteistoa, on näitä foliohattu-miesten heiniä!

Pikku_Paha
-
Viestit: 434
Liittynyt: 25.11.2005 9:52

ViestiKirjoittaja Pikku_Paha » 16.1.2006 10:44

Juu löytyy full versio... tarvii testata tänään vaihtaa toi arvo...

No niin nyt on testattu... ja tuntuhan toi toimivan... nyt ei enään vikokoodi ilmene... jännityksellä odotellaan että mahtaako myöhemmin ilmetä jotain muuta :)
Viimeksi muokannut Pikku_Paha, 17.1.2006 10:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

kozel
-
Viestit: 1021
Liittynyt: 11.7.2005 14:09

ViestiKirjoittaja kozel » 16.1.2006 16:15

Mikähän mahtaa olla ku ei saa yhteyttä Vento 1.9TD -97 ODB:n kautta. Nastat on oikeassa järjestyksessä ja K-linja on 8v (pitää Ross-tech:n mukaan olla alle 9v).
Kone ei näytä saavan mitään yhteyttä ja ainoa elonmerkki (mitä ei normaalisti ole) on ihme napsuttelu mikä kuuluu mittaristosta.

+12v linja on 11.4V virrat päällä ja auton ollessa käynnissä on 12.5v.

Edit:
Huomasinkin tuossa tutkiessa että Signal Ground puuttuu (nasta 5). Voikohan tuon nastan yhdistää ihan tuohon normi maahan (nasta 4)

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 17.1.2006 16:29

alkas itteäkin kiinnostamaan toi vag-com,mutta onko teillä jossaki autotallis tietokone ku pystytte niin hyvin sen koneeseen liittämään? mulla on kone yläkerras ja pitäis aika pitkä johto olla että sais sen autoon asti:)

reynolds
-
Viestit: 922
Liittynyt: 23.7.2003 16:35

ViestiKirjoittaja reynolds » 17.1.2006 16:36

The History of the Laptop Computer kirjoitti:The laptop computer was invented by Adam Osborne in 1981.

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 17.1.2006 16:45

Huomasinkin tuossa tutkiessa että Signal Ground puuttuu (nasta 5). Voikohan tuon nastan yhdistää ihan tuohon normi maahan (nasta 4)

Maat voi yhdistää (pinnit 4 & 5). Autoissa ja adapterissa noita kytketään ihan miten sattuu, joskus pelkästään jompaan kumpaan joskus molempiin.

Standardin mukaan molemmat pitäisi olla kytketty ja tarkoitus tuolla on se että liittimessä maapinnit ovat vähän pidemmät joten liitettäessä adapteria maapinnit ottavat ensin kiinni ja johtavat signaalimaassa mahdollisesti olevan jännitteen runkomaahan. Mutta kun noita ei auton puolella ole aina liitetty niin on sitten usein jätetty adapteristakin pois.

Heikki J.
admin
Viestit: 8309
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 17.1.2006 17:34

kozel, mihin moduliin yritit yhteyttä? Tuossa mallissa ei sitten ole moottorinohjainta, kokeileppa 41 diesel pump. Eipä tuosta TD:stä muutenkaan mitään ihmeitä VAG-COM:lla irti saa.

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 17.1.2006 17:58

Kiitti reiska,tota vähä arvelinkin:) löytääkö tolla vag-comilla vaan vika tietoja? kertooko se mikä osa on rikki jne..? kattelin tuolta ebaysta,mutta en mä tiedä että minkälainen mun vr6:ses pitäis olla? Haen sellasta valmista ettei tarvi itte kasailla:)

Heikki J.
admin
Viestit: 8309
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 17.1.2006 18:08

Arska lue tää topic läpi. Ajatuksella. Kertoo vikatietoja, ja paljon muuta. Kun tietoja osaa tulkita, löytää usein helposti rikkinäisen osan.

kozel
-
Viestit: 1021
Liittynyt: 11.7.2005 14:09

ViestiKirjoittaja kozel » 17.1.2006 18:29

kozel, mihin moduliin yritit yhteyttä? Tuossa mallissa ei sitten ole moottorinohjainta


Joo ei ole moottorin ohjainta. Ajattelin tuota pumpun sähköstä ajotuksen säätöö vaan katella. Mutta ei vastaa pumppu, ajonesto eikä keskuslukko... Nuo tuossa ainakin on.

Pitää kokeilla tuo toinen maa kytkeskellä tuossa paremmalla ajalla...

Munkki
-
Viestit: 11
Liittynyt: 18.1.2006 20:49

ViestiKirjoittaja Munkki » 18.1.2006 22:57

nyt on onkkelma. ei sitte niin mikään kaapeli löydä tuota golffia, nyt kun lueskellu täällä nii voisin olettaa että vika tuossa k-linjassa, kun mittasin k-linjasta maatavasten jännitteen niin näytti olevan 11.8 volttia, eli ei pitäisikään toimia ?? radio on jo nakattu pois että siitäkään ei luulis johtuvan, mistä siis hakemaan vikaa seuraavaksi ??

Heikki J.
admin
Viestit: 8309
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 19.1.2006 10:56

No milläs kaikilla kaapeleilla on kokeiltu?

Munkki
-
Viestit: 11
Liittynyt: 18.1.2006 20:49

ViestiKirjoittaja Munkki » 19.1.2006 14:20

elikkäs mulla ja kaverilla on tuommonen partcon rakennus sarja piuha, joista kummallakaan ei saa autoon yhteyttä, sekä testattu myös jaripetterin tällä:
http://hobbes.no-ip.org/netstore/pics/7_3.jpg
ilman tuloksia, kaapelit tuntuu toimivan muissa pirsseissä ongelmitta.

Pikku_Paha
-
Viestit: 434
Liittynyt: 25.11.2005 9:52

xxx

ViestiKirjoittaja Pikku_Paha » 19.1.2006 14:53

Joskus kuullut että noissa usb liitäntä piuhoissa on jossakin tapauksissa ollut ongelmia... kannattaa ehkä testata piuhaa joka olisi com portti liitäntäinen...

Munkki
-
Viestit: 11
Liittynyt: 18.1.2006 20:49

ViestiKirjoittaja Munkki » 19.1.2006 16:42

nämä partcon kaapelit on com liitäntäisiä varsiota, niitä on myös koetettu com->usb adapterin kanssa. tämmönen ruutu tuli tänään:
port status: ok
interface: found
type: serial pass trough
opto/iso: no
ross-tech: no
mitähän lie tarkoittanee mutta virsi vaihtu siitä not foundista tuohon, ei kyllä toimi yhtään sen paremmin.....

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 20.1.2006 9:59

Pikku_Paha: usb-sarjaporttiadapterit ovat niitä epäluotettavia mutta kyllä nuo usb-obd -adapterit pääasiassa pelaa vähintään yhtä hyvin kuin optot ja ovat vielä nopeampiakin. Vialliset ovat sitten asia erikseen.

Munkki: Auton sulakkeen varmaan olet tarkistanut? olikohan #12 siinä koelaudan päässä. IV Golffi ei yleensä ole ollut ongelmallinen eli auton puolella on selvästi jotain hämärää eteenkin jos täsmälleen sama kokoonpano toimii toisessa autossa?

Noiden USB-adapterien kanssa kannattaa adapteri liittää PC:hen ennen kun käynnistää VAG-COM ohjelman. Ehtii PC löytämään tuon Virtuaalisen sarjaportin ennen kun VAG-COM sitä tarvii.

Tuo "virhelistaus" tarkoittaa että jotain on auton puoleltakin vastattu eli tuon mukaan olisi yhteys kunnossa. Kannattaa kuitenkin unohtaa se testi nappula ja kokeilla ottaa yhteyttä suoraan moottoriin ja ihmetellä niitä virheilmoituksia jota saat. Vilkkuuko ne adapterissa olevat ledit mitenkään?

HanskiS
-
Viestit: 27
Liittynyt: 15.1.2006 11:33

ViestiKirjoittaja HanskiS » 26.1.2006 18:23

Kun tuossa tuli hommattua A6 1.8T -01 Audi, niin nyt kiinnostaisikin millä yhdistelmällä (kaapeli ja softaversio) pääsisin auton älyyn käsiksi?
Imasin VAG-Com 311.2 mutta kaapeli puuttu. Ilmeisesti tulisi sarjaportti kaapeli kyseeseen kun on ihan virallinen sarjaportti koneessa. Mutta onko tuolla softaversiolla sitten mitään väliä.

Kiitos ja kumarrus...

Heikki J.
admin
Viestit: 8309
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 26.1.2006 20:32

Tuo versio softasta on uusin mikä toimii juuri näiden aftermarket-sarjaporttikaapeleiden kanssa. Eli nyt sitten enää piuhan osto ja sulla on värkit lukea Audisi vikakoodeja yms.

*Audisti
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 30.1.2006 11:45

VAG.COM

ViestiKirjoittaja *Audisti » 30.1.2006 15:05

Olen jo hetken ihmetellyt A4 1.8TQ:n kulutusta (lisääntynyt yhtäkkiä useammalla litralla/100km. Pistettiin sitten VAG.comi töihin ja seuraavia asioita tuli esille:

-injection period corrected ~8ms (pitäis vissiin olla 1-3ms)

-Ignition ang 25-37 BTDC kun nostaa kaasun. Pitäisi olla 9-15 astetta??

-MAF-arvo 135 täyskaasukiihdytyksessä. Pitäisi olla kaiketi >140

Eli mihin vikaan tai väärään säätöön nämä arvot viittaisivat ja onko näillä korrelaatiota korkeaan kulutukseen, esim kaupunkiajossa 16-17l/100km?

LauriJT
-
Viestit: 1480
Liittynyt: 17.9.2004 11:14

ViestiKirjoittaja LauriJT » 2.2.2006 16:32

äskön kun kihlattuni ajeli tuolla motarilla niin abs ja jarru valo alkoi välkkyä mittarissa ja armoton piippailu oli alkanut. auton buuttaus hiljensi tilanteen. kotiin tultua katsoin vikakoodit ja abs järjestelmään oli ilmaantunut:

00668 Supply Voltage terminal 30

16-10 - signal outside specifications - intermittent

voisiko joku suomentaa mitä se tsekin ihme herjaa. tiedossa on että levyt ja palat pitäisi uusia eteen sekä taakse eli jarruneteen määrä saattaa olla aika vajaa.

Tumpula
-
Viestit: 193
Liittynyt: 7.9.2005 10:31

ViestiKirjoittaja Tumpula » 3.2.2006 10:51

^Voisko tästä olla kyse/apua

http://forums.fourtitude.com/zerothread?id=1524052

Edit: "Terminal 30 is the unswitched +12V (Vbatt) supply to the control module."
Eli silloin viittaisi suoraan -> alentunut akun käyttöjännite.
Tai ABS-mokkulan huono maadoitus.

LauriJT
-
Viestit: 1480
Liittynyt: 17.9.2004 11:14

ViestiKirjoittaja LauriJT » 3.2.2006 14:56

joo kiitos tuosta oli apua. pitää tutkia onko anturit kunnolla kiinni kun vaihan jarrut ja pitää kanssa vilkasta niitä sulakkeita. kosketusvikaa tai ihan perus häiriötä epäilinkin. hyvä että tietää mistä tarkistaa nyt varmaksi.

TRed
-
Viestit: 37
Liittynyt: 14.3.2004 16:26

OBD onkelma

ViestiKirjoittaja TRed » 16.2.2006 17:48

kaverilla onpi:
http://www.elektor-electronics.co.uk/De ... uctID=2582

tuollainen hankittuna ja suurehkolla todennäköisyydellä itse laite on kunnossa.. mutta ei ole saatu toimimaan ainakaan vectra V6 -98 eikä ibiza 1.6L -98:ssa .. onko noissa jokin vanhempi obd setti vai mikä? .. ihmettelen kuinka muilla toimii -92 (VW / Audi) autoissakin.. tuota "yhteyden muodostus vianhakua" ollaan käyty läpi, mutta huonoilla tuloksilla.

Jonde
-
Viestit: 2085
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 16.2.2006 19:47

Eipä tuota odb-2 yhteen sopivuutta ole edes 2000 valmistetussa seatissa, vasta 02 mallista löytyi standardin mukainen odb-2.

TRed
-
Viestit: 37
Liittynyt: 14.3.2004 16:26

ViestiKirjoittaja TRed » 16.2.2006 22:05

niinpä tietenkin :( .. no millä tuosta saisi tietoja ulos? ja ilmeisesti samalla härvelillä onnistuisi myös tuon opelin lukeminen?

Heikki J.
admin
Viestit: 8309
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 16.2.2006 22:10

Ooppeleita ja VAG:eja luetaan kyllä ihan eri vehkeillä.

Iiro
ffp jäsen
Viestit: 1910
Liittynyt: 23.7.2003 8:59

ViestiKirjoittaja Iiro » 16.2.2006 22:30

Kyllä niitä samoillakin laitteilla voi lukea, ja sellainen tuo linkin laite ilmeisesti on. Mutta se mitä kaikkea pystyy lukemaan on hieman rajoitetumpaa kuin esim. Vag-Com:lla. Vikamuistin voi lukea ainakin jne. Näitä laitteitahan ne käyttää katsastuksessa.

Heikki J.
admin
Viestit: 8309
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 17.2.2006 0:03

Niin no joo, jos niitä standardin mukaisia tietoja haluaa... mutta VAG-COM:lla näkee niiiin paljon enemmän.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 109 vierailijaa