VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

jmr
-
Viestit: 3495
Liittynyt: 23.7.2003 9:03
Viesti:

ViestiKirjoittaja jmr » 17.2.2006 13:11

Tuonne on tehty listaa noista muiden automerkkien OBD-ohjelmista, jos jollain on lisätietoja ja halua täydentää:
OBD-ohjelmat

emil
-
Viestit: 37
Liittynyt: 3.11.2003 10:39

Vikakoodi

ViestiKirjoittaja emil » 17.2.2006 14:47

A3 tyrkkäs tällaisen koodin:
16989 internal control module: ROM error p0606-35-00--

Mitähän tuo on Suomeksi ?

Kone: AUM 1.8T -01
Tullut kerran aikaisemminkin, tälläkertaa syttyi moottorin häiriövalo, aikaisemmin ei ole syttynyt tämän koodin vuoksi.
90t huolto lähellä uskaltaako ajaa siihen asti ( n: 1500 km )

HanskiS
-
Viestit: 27
Liittynyt: 15.1.2006 11:33

ViestiKirjoittaja HanskiS » 18.2.2006 22:57

Mites onnistuuko VAG-COM:illa ottamaan apparin turvatyynyn pois käytöstä?
Meinasin vaan tuota lastenistuinta varten. Vai joutuuko tekemään jotain muitakin muutoksia / kytkentöjä??

Pikku_Paha
-
Viestit: 434
Liittynyt: 25.11.2005 9:52

XxX

ViestiKirjoittaja Pikku_Paha » 2.3.2006 12:24

Miten sais koodattua keskuslukitusta / sähkö ikkunoita niin että kun kaukosäätimestä laittaa ovet lukkoon niin kaikki mahdollisesti auki olevat sähkö ikkunat menis automaattisesti kiinni... Onko edes mahdollista???

No juu selvis sitten niin että volkkarissa ei toimi, joutuu tilaamaan 60taalaa maksavan palikan jos haluaa toimimaan... audissa saa koodaamalla toimintaan!

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 3.3.2006 16:44

emilillä on siis ilmeisesti joku viritysohjelma? Mikä?

emil
-
Viestit: 37
Liittynyt: 3.11.2003 10:39

tietoo !

ViestiKirjoittaja emil » 4.3.2006 18:45

Tero :
Tuosta koodistako pystyit sen päättelemään !?
On BSR Steg 1, päivitetty marraskuun alkupuolella, koodia pukkas vasta helmikuun puolenvälin paikkeilla. Vaihdoin viikoksi vakio-ohjelman = ei ei vikaa, nyt taas viri ohjelma ollut pari päivää = ei mitn koodia.

Heikki J.
admin
Viestit: 8309
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 4.3.2006 20:55

Mites onnistuuko VAG-COM:illa ottamaan apparin turvatyynyn pois käytöstä?

Ei onnistu.

Miten sais koodattua keskuslukitusta / sähkö ikkunoita niin että kun kaukosäätimestä laittaa ovet lukkoon niin kaikki mahdollisesti auki olevat sähkö ikkunat menis automaattisesti kiinni... Onko edes mahdollista?

No juu selvis sitten niin että volkkarissa ei toimi, joutuu tilaamaan 60taalaa maksavan palikan jos haluaa toimimaan... audissa saa koodaamalla toimintaan!

Audeissakin se toimii vain niin, että pitkään lukitusnappia pohjassa pitäessä ne lasit sulkeutuvat... mitenkään enemmän automaattiseksi sitä ei saa. Tuskin edes sillä Alientechin boksilla?

Pikku_Paha
-
Viestit: 434
Liittynyt: 25.11.2005 9:52

ViestiKirjoittaja Pikku_Paha » 5.3.2006 13:30

http://www.alientech.net/

Kyllä tuon tekstin mukaan pitäisi onnistua, mutta en sitten tiedä... Eihän se nyt niin vaikea ole toteuttaa kun lähes kaikissa avoautoissa löytyy ko. toiminto mikä sulkee ikkunat kun hälyt/ ovet laitetaan napista kiinni...

8866
-
Viestit: 515
Liittynyt: 24.6.2004 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja 8866 » 5.3.2006 14:10

^kyllä mullakin edellisessä paskatissa( -97), missä oli tarvike häly, kyseinen toiminto löytyi. Lasit siis menivät kiinni samalla kun painoi keskuslukon/hälyn päälle. Ei tarvinnut nappia pohjassa pitää.
Nykyisessä audissa joutuu nappia pitämään pohjassa, mutta eipä ole mitään hälyäkään.

Nanten
-
Viestit: 92
Liittynyt: 7.2.2006 12:30

ViestiKirjoittaja Nanten » 17.3.2006 8:22

Kymysys, tietääkö kukaan teistä neroista, pystyykö vag-comilla ohittamaan tehdasasenteisen hälyttimen?

Nanten
-
Viestit: 92
Liittynyt: 7.2.2006 12:30

ViestiKirjoittaja Nanten » 20.3.2006 12:26

Tämä saattaa kuullostaa mielipuoliselta mutta...

Kuten kaikki varmaan tietää, saattaa saksasta tuoduissa autoissa olla milloin mitäkin ylläreitä... Nooh, itelleni paljastu tämmönen ylläri, että tuossa vr6 kolopallossa kun ettiskelin noita liittimiä vag-comille... törmäsin mielenkiintoiseen pointtiin joka hieman vaikuttaa tohon vag-comin käyttöön.... Elikkäs, liittimet oli käytännössä nyppästy poikki. (pelkkiä piuhoja nipussa)

voisiko joku olla niin ystävällinen, että nappasee mulle kuvan noista liitännöistä tai linkittää niiden sähkökaavion?

Kiitus.

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 20.3.2006 16:56

emil: kyllä vaan siitä päättelin. Todennäköisesti vika tulee uudestaan taas kun jonkun aikaa viritetyllä ajelee. Vika siis suomeksi "ohjainlaite viallinen".

golf20
-
Viestit: 75
Liittynyt: 21.3.2006 22:43

ViestiKirjoittaja golf20 » 21.3.2006 22:46

Saako vag-comilla näkyviin ton tyhjäkäynti kulutuksen mallia l/h, nyt siis -01 golf 2.0 ja siinä jää vaan toi l/100km.

Ampenaattori
-
Viestit: 360
Liittynyt: 5.3.2004 22:51

ViestiKirjoittaja Ampenaattori » 24.3.2006 19:34

Pitäskö noita ketjun alussa olevia linkkejä siivota kun ovat suurin osa jo kuolleet. Niitä ei vissiin takasin saa vai?

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 24.3.2006 22:17

Ei niitä oikein takas saa.. Siivottu ja ikävästi lyheni lista.

Pikku_Paha
-
Viestit: 434
Liittynyt: 25.11.2005 9:52

Kulutus näyttö litraa tunnissa?

ViestiKirjoittaja Pikku_Paha » 29.3.2006 9:26

Auto on '00 ikäinen tdi passat ja oon ihmetellyt että vaikka kuinka kauan seisoo paikoillaan auton käydessä niin kulutus näyttö ei siirry näyttämään kulutusta tunnissa. Vag comilla katsoessa löytyy kyllä paikka missä se näkyy. Saako jostain muutettua jotain niin että tietokone osaisi myös näyttää tuon lukeman???

Una
-
Viestit: 992
Liittynyt: 15.2.2004 16:58

ViestiKirjoittaja Una » 29.3.2006 10:38

Taisi olla niissä vanhemmissa ajotietokoneissa kun ei tuota näyttänyt lainkaan. Meidän '00 Golf ei näyttänyt, mutta '03 näytti. Saiskohan sen päivitettyä liikkeessä? Isolla rahalla varmaan ainakin ;)

jonimania
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 30.3.2006 19:06

Apua tarvitaan

ViestiKirjoittaja jonimania » 30.3.2006 19:23

Pystyykö ton VAG-COM -ohjelman avulla nostamaan moottorin tehoa ja vääntöä?
Jos ei pysty, niin millainen ohjelma siihen tarkoitukseen pitäisi olla?

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 30.3.2006 22:22

Pystyykö ton VAG-COM -ohjelman avulla nostamaan moottorin tehoa ja vääntöä?
Jos ei pysty, niin millainen ohjelma siihen tarkoitukseen pitäisi olla?


Ei pysty, kyseessä on diagnostiikka ohjelma, jolla pääasiassa luetaan vikakoodeja ja antureiden arvoja sekä joskus säädetään niitä hieman. Eli jos auto käyttäytyy jotenkin oudosti voi VAG-COM:n avulla selvittää mistä se voisi johtua.

Moottorinohjaimen karttojen päivittämiseen tarvitaa toisenlaiset ohjelmat ja niiden kanssa ei kannata leikkiä jollei tiedä mitä tekee. Ja jos sitä tarvitsee jostain netti foorumilta kysyä niin toivon autosi parhaaksesi ettet edes kokeile... ;)

Ei herneitä mutta itse en ainakaan uskalla tunkea autooni jostain netistä imuttamaani softaa ohjaamaan ahtopaineita.

POLAR
-
Viestit: 39
Liittynyt: 10.3.2004 17:10

ViestiKirjoittaja POLAR » 30.3.2006 22:23

VAG viisaat:
jos vien audin huoltoon jossa ne lyö töpsölin kiinni autoon, niin mitä tietoja ne sieltä oikeen näkee: esim mun tarvis tietää onko autossa lastu, onko mittaria vaihdettu / ruuvattu, saako huoltohistoriaa/tehtyjä remontteja vai saako sieltä vain senhetkiset vikakoodit???

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 30.3.2006 22:30

Ohjelman saa tietää jos se on sinne kirjoitettu.

Huoltohistoriaa ei.

Mahdollisesti muokattu ajomäärä näkyy samana joka paikassa.

Mittariston vaihto ei tietääkseni näy.

Saa vikakoodit ja muita asioita selville.

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 16.4.2006 13:00

Mistä saan oikean Vag-com ohjelman
-Golf IV variant 1.9 TDI -04
-Ja mistä löydän autosta sen pistokkeen

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 17.4.2006 18:24

Golf IV variant 1.9 TDI -04
-Ja mistä löydän autosta sen pistokkeen


OBD-pistoke löytyy radion ja ilmastoinnin/puhaltimen nappuloiden alapuolella olevan luukun takaan.

Heikki J.
admin
Viestit: 8309
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 17.4.2006 22:49

Ja sen ohjelman saa http://www.ross-tech.com/

Jetman
-
Viestit: 866
Liittynyt: 24.7.2003 17:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Jetman » 26.4.2006 12:16

Tietääkö kukaan toimiiko vag-comi noissa kämmenmikrojen käyttöjärjestelmissä? Esim Microsoft Pocket PC 2003 tai Windows mobile?
Viimeksi muokannut Jetman, 26.4.2006 12:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Una
-
Viestit: 992
Liittynyt: 15.2.2004 16:58

ViestiKirjoittaja Una » 26.4.2006 12:43

Entäs onko kenelläkään tietoa mistään Vag-comia vastaavasta ohjelmasta mOByDic 2600 interfacelle kun tuota Vag-commia ei sen kanssa saa toimimaan.

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 26.4.2006 13:13

Una:

mOByDic toimii niin että adapterissa oleva mikrokontrolleri juttelee auton kanssa ja pc juttelee sitten adapterin kanssa. Noihin ei pystytä lisäämään valmistajien omia protokollia vaan tolla pystyt lukemaan autostasi vain EOBD (euroopalainen nimitys ODB2:lle) standardin mukaista tieto jotka eivät ole yhtä syvällistä dataa kuin mitä VAG-COM kaivaa esiin. Tuolle adapterille ei siis ole vastaavaa ohjelmaa olemassa. VAG-COM tarvitsee adapterin joka muuttaa vain jännitetasot kohdilleen mutta ei koske itse liikenteeseen eli pc juttelee suoraan auton kanssa.

Jetman:

tutustuppa sellaiseen ohjelmaan kuin VAG-Check.

Ocu-racer
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 3.5.2006 0:44

VAG-COM ongelmia!?!

ViestiKirjoittaja Ocu-racer » 3.5.2006 0:52

Ostin tollasen Partcon VAG-comin, ja kasasin sen. Nyt kun se on liitettynä koneeseen ja autoon, niin ilmottaa vaan, että COM Port status: OK ja että Interface status: 3 - Not Found or not ready!
Mitähän tälle pitäis tehä että rupee toimiin, vai onko muilla ruvennu vaan suoraan toimiin?

Ainii, tää ohjelma on VAG-Com 311.2-N.

Jaru
-
Viestit: 77
Liittynyt: 30.11.2003 19:11

ViestiKirjoittaja Jaru » 8.5.2006 21:15

Mitä arvoa näyttää ----> Group 001 Modulating piston displasement sensor voltage 1.450-2.000. Elikkä minkä anturin tietoa tämä on?

Matti M
-
Viestit: 1410
Liittynyt: 23.7.2003 11:52

ViestiKirjoittaja Matti M » 12.5.2006 14:40

Osaisiko joku kerto miten aktivoidaan matkustajan airbag nelos golffista käyttöön? Tuolla juttua: http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=58945

Matti M
-
Viestit: 1410
Liittynyt: 23.7.2003 11:52

ViestiKirjoittaja Matti M » 12.5.2006 15:16

Change Language Displayed:

[Select]
[17 - Instruments]
[Adaptation - 10]
Enter channel 04

The available languages are :

00001 - German
00002 - English
00003 - French
00004 - Italian
00005 - Spanish
00006 - Portuguese

[Save]

Lähde: www.ross-tech.com


Saako tätä mitenkään onnistumaan ilmais versiolla? Ainakin joissakin on tallennus estetty.

sambe
-
Viestit: 102
Liittynyt: 23.7.2003 15:23

ViestiKirjoittaja sambe » 17.5.2006 16:09

mistähän kannattaisi lähteä vikaa etsimään kun vagcon 409.1 ja jaripetterin usb väyläinen piuha, jos ei saa yhteyttä niin koko vagcom ohjelma menee jumiin niin että, tarttee käynnistää uudelleen koko koneen

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 17.5.2006 22:13

mistähän kannattaisi lähteä vikaa etsimään kun vagcon 409.1 ja jaripetterin usb väyläinen piuha, jos ei saa yhteyttä niin koko vagcom ohjelma menee jumiin niin että, tarttee käynnistää uudelleen koko koneen


ottaa nyt vaikka alkuun suoraan yhteyttä adapterin valmistajaan...

tuollaista ongelmaa lähtisin aukaisemaan poistamalla vag-com:n ja usb-ajurit ensin kokonaan ja asentamalla ne uusiksi. jos tuo ei auta niin sitten lähdetään asia kerralla katsomaan missä vika. tunnistuuko usb-sarjaportti, asentuuko ajurit, mitä virheilmoituksi ilmenee, mitä sarjaporttia pollaavia ohjelmia koneessa on jne.

sambe
-
Viestit: 102
Liittynyt: 23.7.2003 15:23

ViestiKirjoittaja sambe » 18.5.2006 11:34

ei mitään hätää enää. En ottanut suoraan yhtettä Jaripetteriin kun piuha toimi yhden kerran mutta sitten alkoi ongelmat. Syy löytyi siitä että pihassa testailin niin, että läppäri oli jatkojohdon päässä mutta kun piti lähteä testi ajolle siirsin läppärin invertterin perään ja silloin ei enää pääse kiinni. Ratkaisu löytyi kun kävi hakemassa koneelle tarkoitetun autolaturin.

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 18.5.2006 13:49

kandee noita inverttereitä varoa tässä kohtaa... voivat nostaa maapotentiaalin jonnekkin ihan muualle ja kun lyöt adapterin kiinni joka yhdistää maat voi alkaa käry nousta kun maat tasaantuvat. yhteen tapaukseen olen tärmännyt jossa adapterin maafoliot toimivat sulakkeena ja vain tuo usb-adapteri kärähti. yleensäkkin kun käyttää autossa jotain sähkölaitetta niin maadoitukset olisi hyvä olla kunnossa.

Posa
-
Viestit: 173
Liittynyt: 7.1.2004 2:10

ViestiKirjoittaja Posa » 25.5.2006 12:41

Mistä mahtaa johtua, kun en saa -03 touranin turvatyynyihin yhteyttä? Kaapeli ja ohjelma on kunnossa(testattu astetta vanhemmilla autoilla). Moottoriin pääsee kyllä käsiksi..

MikaJ
-
Viestit: 4040
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 25.5.2006 13:01

Itsellä ainakin omassa vanhassa romussa en päässy usb-com adapterin takia yhteeen boksiin, korjaantui hommaamalla pcmcia-com sovitin.

Clayman
-
Viestit: 233
Liittynyt: 12.4.2006 8:12

ViestiKirjoittaja Clayman » 2.6.2006 13:15

Kyselläänpäs nyt sitten täälläkin tätä asiaa.

Mulla on tuo Partcon kaapeli, joka sinällään toimii hyvin. Ventosta (2E-moottori) vaan ei saa oikein mitään selkokielistä tietoa ulos, koska tuosta Ross-Tech:ltä impatusta VAG-COMista ei löydy sille label(.lbl)-tiedostoa, eikä ohjelma osaa tulkita tietoja oikein. Yhteys autoon pelaa kyllä. Golffissa (AAM-moottori) kaikki pelaa ok.

Eli onko täällä ketään joka olisi saanut tuon VAG-COMin toimimaan oikein 2E-moottorin kanssa?

Ja jos viitsisitte kurkata omalta koneeltanne löytyykö sieltä tiedostoa 037-906-024.lbl ja vinkata jos löytyy. Kiitos!

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 2.6.2006 13:22

mistä vuosimallista eteenpäin golffissa on tuo vag-comin väylä?

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 2.6.2006 15:21

escmk3 kirjoitti:mistä vuosimallista eteenpäin golffissa on tuo vag-comin väylä?


Taitaa olla niin että vasta mk3 löytyy jotain diagnostoitavaa. Jos mk2:ssa on ruisku niin se voi osata vastata VAG-COM:ille mutta muistaisin että niistäkin saisi vain sellasella ledin vilkuttelu hässäkällä vikakoodeja ulos.

HoGaN
-
Viestit: 64
Liittynyt: 20.2.2004 10:37

ViestiKirjoittaja HoGaN » 3.6.2006 13:04

Sattuisko joku tietämään miltä kanavalta (ver. 3.1.1.2) löytyy kaasuläpän kalibrointi kun pirssinä on sigun mukainen A3? Se kai pitäis löytyä joko väliltä 060-069 tai sitten 098, mutta en ole sitä löytänyt, vaikka olen kyllä mielestäni käynyt kaikki kanavat läpi..

Jos jollakulla on vielä muita hyviä VAG-COM vinkkejä liittyen A3:en, kuten esim. lista ohjearvoista tms, niin saa tarinoda :)

emil
-
Viestit: 37
Liittynyt: 3.11.2003 10:39

Ei saa yhteyttä enää

ViestiKirjoittaja emil » 3.6.2006 15:26

Syksyllä kun sisätilan lämmitin aiheutti vikähälytyksiä, säädin sisätutkan herkkyyttä.
Nyt kun ajattelin palauttaa herkkyyden alkuperäiselle tasolle, niin en saa enää yhteyttä controlleriin ( 45-int.monitor ).
Kaikkiin muihin pääsee ongelmitta, mikähän mättää ?

Tream
-
Viestit: 33
Liittynyt: 28.5.2006 15:07

ViestiKirjoittaja Tream » 11.6.2006 16:58

Eli siis tällä vag com ohjelmalla voi tutkia auton vikakoodeja mitä se ilmoittelee. Oma käsitykseni on tästä ohjelmasta että eihän tästä ole mitään hyötyä kotikäytössä. VIISAAT ihmiset, sivistäkää ja kertokaa mitä kaikkea tällä ohjelmalla voi muuta tehdä. Käyttävätkö autojen huoltoliikkeet myös näitä ohjelmia?

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 12.6.2006 11:48

Tream: Määrittele kotikäyttö... samanhan voi sanoa jakoavaimesta.

VAG-COM:lla voit lukea vikakoodit ja niiden avulla selvittää jos autosta on jotain vikaa mistä se voisi johtua. VAG-COM:lla harvemmin kuitenkaan korjataan mitään, mutta korjaamisessa se on usein korvaamaton apu. VAG-COM:llä pystyt lukemaan autosta ja mallista riippuen hyvinkin monien antureiden antamaa tietoa ja taas tämän tiedon pohjalta tekemään kaiken näköisiä hassuja päätelmiä autosi mahdollisesta viasta tai viattomuudesta.

Jos vaihtelet itse öljyt voit VAG-COM:lla nollata mahdoillisen huolto- ja öljynvaihtoilmoituksen. Joitain lisäominaisuuksia voin joissain tapauksessa kaivaa autosta esiin. Esim. joissain tapauksiissa Cruisen lisääminen onnistuu vaihtamalla vikunviiksi ja aktivoimalla cruise ECU:lta VAG-COM:n avulla.

Merkkiliikkeet käyttävät varmasti autonvalmistajien tuhansien eurojen hintaisia testilaitteita mutta VAG-COM on ominaisuuksilta hyvin lähellä esim. VAG-1551:stä. Muut huoltoliikeet sitten varmasti koosta ja ammattitaidosta riippuen kaikkea taivaan ja maan väliltä. VAG:hin perehtyneillä on varmasti VAG-COM:iakin käytössä koska oikestaan muuta vastaavaa ei ole edes tarjolla...

Tream
-
Viestit: 33
Liittynyt: 28.5.2006 15:07

ViestiKirjoittaja Tream » 12.6.2006 14:49

ok. asia selvisi todellä hyvin. Itselläni ei vain ole kannettavaa tietokonetta, mutta ehkä voisin tuollaisen osan ostaa joka lukee suoraan vikakoodit.

HanskiS
-
Viestit: 27
Liittynyt: 15.1.2006 11:33

ViestiKirjoittaja HanskiS » 18.6.2006 21:43

Muutama ihmetys...
Elikkäs mistä säätää VAG-Com:illa auton tyhjäkäyntiä?
Engine sektorista mutta miltähän kanavalta ja miten?

Toinen juttu oli että pystyykö keskuslukkojen ohjauksen Audi A6 -01 mallissa VAG-Com:illa asettamaan niin että kaukosäätimen yksi aukaisupainallus aukaisee vain kuskin ove ja toinen muut?? Niin ja saako samalla laitettua ikkunoiden ohjauksen siten, että ne menevät kiinni kun auton laitta lukkoo? Siis ilman että joutuu painamaan lukitusnappulaa pitkään

HanskiS
-
Viestit: 27
Liittynyt: 15.1.2006 11:33

ViestiKirjoittaja HanskiS » 18.6.2006 22:35

Kokeilin muuttaa keskulukituksen A6:ssa silleen että menee vauhdissa lukkoon. Lukkoon meno onnistui hyvin, mutta ei aukaise ovia kun ottaa avaimen pois lukosta. Mistähän mahtaisi johtua? Onko kenelläkään hajua?

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 28.6.2006 12:19

Minkäs näköiset liittimet tarttee 2002 transportterin tietojen kurkkaamiseen. Onko siinä semmoiset 2+2 liittimet vai ihan obd-liitin? Isukin eco-td:n kurkkaisin, kun sitä ei valtuutetussa ole käytetty aikoihin.

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 29.6.2006 9:46

Karkeesti -95 eteenpäin löytyy tuo OBD2-liitin eli tuota vanhemmissa on 2x2-liitin joten -02:ssa Transportterissa on OBD2-liitin ja se jossain ohjaamossa. Tarkemmin en osaa sanoa.

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 29.6.2006 10:04

ok, täytyy kurkkia josko se sieltä releiden lähettyviltä löytyisi.

J@ke80
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 1.7.2006 10:52

ViestiKirjoittaja J@ke80 » 1.7.2006 10:59

Missäköhän mahtaa olla vikaa, kun -99 Boran airbag valo palaa, mutta VAG-com ei löydä mitään vikakoodeja? Kaapeli ainakin tuntuisi saavan yhteyden airbag osioon ihan normaalisti. Hetken aikaa kun räplää airbag osion testivalikkoja, niin valon saa sammumaan, mutta se palaa kuitenkin viimeistään viikon päästä takaisin.

Btw. pitäisikö MAFia pystyä testaamaan myös rekisteröimättömällä versiolla, kun mulla herjaa vaan, että tarvis rekisteröinnin siellä puolella.

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 3.7.2006 8:00

okei, en löytänyt sopivaa liitintä releiden lähettyviltä (eli ratin vasemmalta puolelta, kojelaudan alaosasta). Parit kuvat: 1, 2.
Nyt tarvitaan vinkkiä mistä etsitään seuraavaksi?

KRT
-
Viestit: 18
Liittynyt: 4.9.2005 9:05

ViestiKirjoittaja KRT » 3.7.2006 11:33

Mitä tuo allaolevan tekstin DTC tarkoittaa kun mulla juurikin tuo arvo "actual" ja laskennallinen oli vain n230 tasaisella ajolla pienillä kierroksilla? Liittyykö vikakoodeihin. Ymmärsin jostain että pitäs olla vikakoodi "päällä" että nostais arvoo kuitenkaan mulla ei näytä mitään vikakoodia.


"If a DTC is present, air mass actual will have a constant value of approx. 550mg/H over the complete RPM and load range."

Olli
-
Viestit: 160
Liittynyt: 11.2.2004 10:49

ViestiKirjoittaja Olli » 3.7.2006 12:52

Karkeesti -95 eteenpäin löytyy tuo OBD2-liitin eli tuota vanhemmissa on 2x2-liitin joten -02:ssa Transportterissa on OBD2-liitin ja se jossain ohjaamossa. Tarkemmin en osaa sanoa


Poikani -92 mallisessa VR6:ssa lienee tuo 2X2 liitin. Voiko VAG Comia käyttää ko. autossa.Mistä voisi hommata tarvittavan kaapelin?

Finnhopper
-
Viestit: 262
Liittynyt: 23.9.2005 8:23

ViestiKirjoittaja Finnhopper » 3.7.2006 14:27

Kiilpijoki: kokeile http://www.netech.dk/fr-teche.html

Näyttäisi 2002 T4 transportterille ehdottavan ratin alla olevaa paikkaa. Ja vielä:

"behind plate" ja "towards floor" eli jonkin lämiskän takana ja ilmeisesti kohti lattiaa?

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 3.7.2006 14:31

finnhopper: tattis, täytyy kurkkia uudelleen.

Häilis
-
Viestit: 29
Liittynyt: 25.12.2005 2:22

ViestiKirjoittaja Häilis » 3.7.2006 19:20

tälläsestä paikasta http://www.ecutool.com/516880106CAN.htm uskalsin ostaa VW/Audi/Seat/Skoda KKL CAN-BUS USB OBD2 OBDII kaapelin ja tulikin nopeesti kotiin kannettuna, ensi töikseni otin turvavyön muistuttaja hälytyksen pois päältä ja ovien lukitus äänen varmistukseks torvi/vilkut.
ikkunan aukasut/sulkemiset avaimella ja liikkeellelähdön lukitus ja pysähtymisessa ovien avaamista pystyy hoitaan uudessa passatissa monitoiminäytön menun kauttakin. kyllä tää silti mukava lelu on. :)

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 3.7.2006 21:56

Toimiiko tuo kaikkien VAG-COM versioiden kanssa, eli muuntaako se täysi versioksi?

E: On vaan edullisempi, kuin Ross-Techin tekele!

Häilis
-
Viestit: 29
Liittynyt: 25.12.2005 2:22

ViestiKirjoittaja Häilis » 3.7.2006 23:52

toimii 506 versiosta ylöspäin, mulla käytössä 512

Heikki J.
admin
Viestit: 8309
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 4.7.2006 0:52

Toimiiko tuo kaikkien VAG-COM versioiden kanssa, eli muuntaako se täysi versioksi?

Niin tuolla lukee, että donglena toimisi.

Kovasti näyttää muutenkin päällepäin ihan samalta kuin Ross-Techin tekele.

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 4.7.2006 7:21

Hailis: Mitä tuli maksamaan kotiin kannettuna?

Häilis
-
Viestit: 29
Liittynyt: 25.12.2005 2:22

ViestiKirjoittaja Häilis » 4.7.2006 8:23

81e ja toimitus kesti alle viikon.

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 10.7.2006 11:11

En tiedä mutta luulen että tuo on puhdas piraatikopio HEX-USB+CAN:sta. Tuolla hinnalla eivät varmasti maksa mitään royalteja Ross-Techille ja noita 5xx-sarjalaisia ei voi edes erikseen rekisteröidä. Tai niinhän tuolla sivulla lukeekin ettei heillä ole mitään tekemistä Ross-Techin kanssa. On noi lait tuolla Kiinassa vissiin vähän toisenlaiset... =)

Yhdennäköisyyden selittää se että noita koteloita tekee ja myy yksi Canadalainen firma huikeaan $25 kappalehintaan.

pr0ton
-
Viestit: 41
Liittynyt: 1.5.2006 23:18

ViestiKirjoittaja pr0ton » 10.7.2006 22:58

"toimii 506 versiosta ylöspäin, mulla käytössä 512"

Jaa toimii 512 versiollakin? Tuolla sivuilla lukee, että "up tp 506", eli 506 versioon asti, ei 506:sta ylöspäin, mutta hyvä sulle jos toimii.

Kehva
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 9.7.2006 23:33

ViestiKirjoittaja Kehva » 11.7.2006 0:26

joo, niinhän sielä lukee, mutta osaako ne kirjottaa ;-)

Häilis
-
Viestit: 29
Liittynyt: 25.12.2005 2:22

ViestiKirjoittaja Häilis » 11.7.2006 7:33

toimii toimii 512 kanssa.

Jaska.T
-
Viestit: 54
Liittynyt: 10.3.2004 22:47

ViestiKirjoittaja Jaska.T » 11.7.2006 18:18

Mistä kohtaa Borasta löytyy tuo OBD-liitin?

Aum
-
Viestit: 305
Liittynyt: 23.7.2003 8:41

ViestiKirjoittaja Aum » 11.7.2006 18:23

Viimeksi muokannut Aum, 6.3.2010 18:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

tiiselisti
-
Viestit: 147
Liittynyt: 11.9.2003 22:21

Loki exceliin??

ViestiKirjoittaja tiiselisti » 15.7.2006 20:42

Mitäs teen väärin ku aukaisen excelillä log tiedoston niin kaikki luvut ja tekstit ovat samalla sarakkeella. saako niitä jotenki eri sarakkeille ku on niin perkeleen sekavaa luettavaa...

pr0ton
-
Viestit: 41
Liittynyt: 1.5.2006 23:18

ViestiKirjoittaja pr0ton » 15.7.2006 22:06

Käytä Excelin 'Import external data'-toimintoa. Löytyy sieltä 'Data'-valikon alta.

pr0ton
-
Viestit: 41
Liittynyt: 1.5.2006 23:18

ViestiKirjoittaja pr0ton » 16.7.2006 17:06

Häilis kirjoitti:tälläsestä paikasta http://www.ecutool.com/516880106CAN.htm uskalsin ostaa VW/Audi/Seat/Skoda KKL CAN-BUS USB OBD2 OBDII kaapelin ja tulikin nopeesti kotiin kannettuna


Tulipa nyt sitten tilattua tommonen, kun Partcon piuha käy kohta vanhaksi. Saa nähdä tuleeko perille :)

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 16.7.2006 19:28

Voi kun onnistuisinkin tilaamaan tuolta, mutta sähläsin jotain väärin (?) ja PayPall:lla sulkivat mun kortin, kun annoin mukamas väärän tunnuksen? :( Hirvee säätäminen, että saa avattua tuon uudelleen...Hohhoijaa!

pr0ton
-
Viestit: 41
Liittynyt: 1.5.2006 23:18

ViestiKirjoittaja pr0ton » 20.7.2006 22:56

Piuha tuli perille neljässä päivässä ja toimii hyvin, jopa 512 versiolla. 85e kotiin kannettuna. Laatu 10+

ziili
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 14.7.2006 23:21

ViestiKirjoittaja ziili » 20.7.2006 23:35

Tilasin myös samanlaisen piuhan, toimitus oli nopea - neljä päivää DHL:llä. Piuha joka mulle tuli (viime viikolla) _ei_ toimi 512 kanssa. Piuhassa on firmware 1.43 ja tuo 512 vaatis 1.44 toimiakseen ja tuolla 1.43 versiolla toimii vain se 506 tai vanhemmat. VAG-COM yrittää sitä päivittää mutta ei onnistu. Eli tuo piuha oli sellainen mitä siellä sivuilla luvattiinkin.... tietty harmittaa kun omalle kohdalle osui vanhasoftainen piuha kerran uudempiakin on siellä tarjolla... :-/

Heikki J.
admin
Viestit: 8309
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 20.7.2006 23:42

Niin vag-com ei sentään päivitä noitä halppis-piuhoja vai?

Näköjään ilmestynyt 607-versio, pitikin heti latailla.

Häilis
-
Viestit: 29
Liittynyt: 25.12.2005 2:22

ViestiKirjoittaja Häilis » 24.7.2006 16:23

joo kyllä näin on että ecutoolin piuhaa ei voi päivittää, mutta riittää toi 512 versio hienosti tällähetkellä

HanskiS
-
Viestit: 27
Liittynyt: 15.1.2006 11:33

ViestiKirjoittaja HanskiS » 27.7.2006 8:27

Onko kellään mitää hajua miksi Vag-Com ei suostu juttelemaan VW Golf GTI -04 ecnu kanssa? Versio joka on käytössä on 311 ja jaripetteri piuha... Kuitenki pääsee käsiksi Seat Leon -04...

Noksu
-
Viestit: 186
Liittynyt: 17.7.2006 16:23

ViestiKirjoittaja Noksu » 31.7.2006 16:22

Olisiko Turku-Salo akselilla ketään VAG-COM:n omistajaa ja taitajaa ketä viittisi aktivoida -99 PwD pasuunaani cruisen? Enpä viittisi viedä Turun VW autolle ja maksaa muutaman minuutin hommasta 35€.

Töpi
-
Viestit: 6
Liittynyt: 5.9.2005 22:17

ViestiKirjoittaja Töpi » 1.8.2006 11:33

Missä sijaitsee Audi A6:en -96 diagnostiikka pistoke? Ja kumpi se on OBD vai 2*2?

vwpolo
-
Viestit: 296
Liittynyt: 5.8.2003 7:24

ViestiKirjoittaja vwpolo » 3.8.2006 11:41

Miten Audi A2 1.6 FSI nollataan huolto ? Onko se sama kuin Volkkareissa ?
Mikä noista kävisi audiin ?

[Select]
[17 - Instruments]
[Adaptation - 10]
Enter the correct channel from the chart below in "Channel Number"
[Read]
The "Stored Value" is the current value for that channel.
Enter the "New" value of from the chart below.
[Test]
[Save]

So, for example, to reset the OIL reminder in a Golf IV, save a "New" adaptation value of 00015 to channel 10.

Channel Indicated on Display Contents "New" Adaptation value to reset

Polo 6N Golf4 Passat B5 Lupo -2002 New Beetle Bora Transporter T4
10
OIL Distance which can be reset 00150 00015 00015 00150 00015 00015 00015
11
INSP Distance which can be reset 00300 00030 00030 00300 00030 00030 00030
12 INSP Time which can be reset 00360 00036 00037 00360 00036 00036 00037

Tumpula
-
Viestit: 193
Liittynyt: 7.9.2005 10:31

ViestiKirjoittaja Tumpula » 3.8.2006 15:11

Äkkiä katottuna Audi A2:sen huolto nollataan;

Steuergerät Anpassung

STG 17 (Kombiinstrument) auswählen
STG Anpassung -> Funktion 10
-> Kanal 02 (Service zurücksetzen)
Rücksetzen der Serviceanzeige nach dem Service.
Anpassungswert: 00000


Lisää aiheesta (A2) übermennsch-kielellä, sekä kanavien 40 - 48 arvoista:
http://de.openobd.org/audi/a2_8z.htm#17

vwpolo
-
Viestit: 296
Liittynyt: 5.8.2003 7:24

ViestiKirjoittaja vwpolo » 4.8.2006 0:07

Mä oon tehnyt autooni 90 000 km huollon 76 000km kohdalla. Eka huolto on on tehty 25 000 km ja toka 55 000 km. Mikä huolto mun pitää nollata ? Ja miten ?

Nollasin huoltonäytön tällä komennolla:

Select Control Module > [Select]
[17 - Instruments]
[Adaptation - 10]

Channel 02 - set to 0 to reset

Nyt auto näyttää että seuraavaan huoltoon on 15 000 km ? Kuinka saan sen nollattua että huoltoon on 30 000 ? Autossani on käytössä Longlife järjestelmä...

Voisko sen saada näin ?

Select Control Module > [Select]
[17 - Instruments]
[Adaptation - 10]

Channel 02 - set to 30 to reset ???


Vai jotenkin näillä komeinnoilla ?


-> Kanal 43 (maximale km-Fahrleistung)
Die Angabe erfolgt in 1000 Schritten also 15 x 1000 = 15.000 km bzw. 15.000 mi, sofern das Fahrzeug auf mi (Meilen) codiert ist.

Werte in Kilometer (km):

00015 - festes Wartungsintervall (ohne LongLife)
00030 - flexibles Wartungsintervall (Otto-Motoren - mit LongLife)
00050 - flexibles Wartungsintervall (Diesel-Motoren - mit LongLife)

Werte in Meilen (mi):

00009 - festes Wartungsintervall (ohne LongLife)
00019- flexibles Wartungsintervall (Otto-Motoren - mit LongLife)
00031 - flexibles Wartungsintervall (Diesel-Motoren - mit LongLife)

-> Kanal 44 (maximales Zeitintervall)
Die Angabe erfolgt in Tagen.

00365 - festes Wartungsintervall (ohne LongLife)
00730 - flexibles Wartungsintervall (mit LongLife)

-> Kanal 45 (Ölqualität)

00001 - festes Wartungsintervall (ohne LongLife)
00002 - flexibles Wartungsintervall (Otto-Motoren - mit LongLife)
00004 - flexibles Wartungsintervall (Diesel-Motoren - mit LongLife)

Kuju
-
Viestit: 123
Liittynyt: 23.4.2004 9:33

ViestiKirjoittaja Kuju » 4.8.2006 7:42

Kanava 02 resetoi tuon huollon tehdyksi, ja jos haluat saada longlifen päälle muuta nuo kanavat 43, 44 ja 45 kuten tuolla ohjeessa luki eli bensapirssille kanava 43 00030, 44 00730 ja 45 00002. Samalla lailla tein tuon omalle golfille. Kanava 43 tarkoittaa tuhansia kilometrejä ja kavana 44 päiviä maksimissaan seuraavaan huoltoon.

mth_84
-
Viestit: 16
Liittynyt: 10.12.2005 12:39

ViestiKirjoittaja mth_84 » 5.8.2006 16:49

Mistäs voisin hankkia OBD kaapelin? Muistelin että joku tällä foorumilla niitä myi jokunen aika sitten vielä..
Octaviaa pitäisi päästä kurkkimaan...

O.P.P
-
Viestit: 34
Liittynyt: 22.7.2006 17:51

ViestiKirjoittaja O.P.P » 5.8.2006 17:52

Partco niminen firma Helsingissä myy rakennussarjaa sekä tämä Tamperelainen Jaripetterinet jolta saa myös "valmiskaapelia" joka myös itselläni on.
Mites muuten noin yleisesti porukalla on toiminut nuo USB-versiot?Onko yhtä luotettavia kun sarjaporttipiuhat?

pr0ton
-
Viestit: 41
Liittynyt: 1.5.2006 23:18

ViestiKirjoittaja pr0ton » 5.8.2006 21:10

Mulla yks ylimääräinen Partcon piuha kasattuna. 20e, en lähetä, löytyy Vantaalta.

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 5.8.2006 21:41

O.P.P: VAG-COM:n kanssa USB on luotettavampi. Jotkut muille autoille tarkoitetut softat jotka käyttävät samaa adapteria on kirjoitettu hieman "löysemmin" ja ne ei välttämättä pelaa USB:n kanssa mutta sarjaportillisen kanssa pelaa tai toisinpäin.

VAG-COM tykkää molemmista mutta USB-mallit ovat usein fiksumpaa elektroniikkaa sisältäviä ja sietävät esimerkiksi jännitepiikkejä paremmin ja ovat teoriassa nopeempia toki ero on aika merkityksetön. Suurin hyöty tuossa USB:ssä on se että nykyään sarjaportti (siis oikea) on uusissa läppäreissä varsin harvinainen ilmestys...

Tampereelta lähetetään tai saa tulla noutamaan... =)

O.P.P
-
Viestit: 34
Liittynyt: 22.7.2006 17:51

ViestiKirjoittaja O.P.P » 5.8.2006 22:15

jaripetteri:Oliko niin että tuo RS-232 adapteri toimii vain versio 311.2:n kanssa ja 409:n käyttö vaatisi jo Ross-Techin oman piuhan?Minkähänlainen ero noilla 2:lla em.versioilla käytännössä on vai pärjääkö 311.2:lla hyvin vanhempien autojen kanssa?Mietin vaan että kannattaako ostaa tohon 311.2:een lisenssi vai panostaa vähän enempi ja maksaa ittensä kipeeksi Key-Com/Hex-Usb+Can paketista lisensseineen.

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 5.8.2006 23:03

USB (ns. moterni) toimii tuolla 409.1 sekä 311.2 versioilla, sarjaportti (opto) vain 311.2 ja vanhemmat. uudemmat 500 ja 600-sarjat vaativat Ross-Techin oman (tai kiinalaisten hakkeroiman) adapterin.

Mä olen siinä käsityksessä että noissa on pääasiassa vain CAN-väylälle lisäyksiä eli ei uusia ominaisuuksia vanhempiin autoihin. Tai niin olihan tuossa 600-betassa oli joku varttimaili mittaus tilulilu lisättynä... =)

O.P.P
-
Viestit: 34
Liittynyt: 22.7.2006 17:51

ViestiKirjoittaja O.P.P » 5.8.2006 23:14

No kerpele!Olis pitänyt ostaa USB-piuha niin olisi voinut tuon 409:n "lisenssoida".No,eiköhän tolla 311.2:kin pärjää!=)

mico
-
Viestit: 577
Liittynyt: 1.9.2004 23:56

ViestiKirjoittaja mico » 6.8.2006 14:33

Tekeekö näillä vehkeillä mitään? toimiiko tuo esim vw passat -01 ? http://testi.accel.fi/epages/Kaupat.axl ... ts/0600005

O.P.P
-
Viestit: 34
Liittynyt: 22.7.2006 17:51

ViestiKirjoittaja O.P.P » 6.8.2006 19:38

Varmaankin paremman vastineen rahalle saa, kun hankkii lisenssin Vag-comille koska sillä saa kaivettua niin paljon enemmän tietoa kun mitä noilla koodinlukijoilla.Tuohan maksaa jo sen verran että saat Usb adapterin sekä lisenssin ja vielä jää vähän "karkkirahaakin"=)

mico
-
Viestit: 577
Liittynyt: 1.9.2004 23:56

ViestiKirjoittaja mico » 6.8.2006 23:26

Miten sitten sen lisenssin kans ku ei oo omaa läppäriä ni voiko sitä käyttää eseammin ku kerran, et jos käyttää esim kahta konetta ni toimiiko molemmissa sama koodi?
Ja oisko kellään Oulussa tai lähistöllä vag-comia ja kaapelia joka passaa tuohon Passattiin, ni kahvit kyllä voisin tarjota jos joku viittis vika koodit lukea ja kielen vaihtaa ja vois vähän tutustua ohjelmaan jos itelle sen hommais?

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 7.8.2006 11:28

Lisenssi on konekohtainen ja jos vaihtaa konetta pitää vanha ensi de-aktivoida Ross-Techin koodilla jota vastaan saa sitten uuteen koneeseen uuden aktivointi koodin.

Noilla EOBD/OBD2 -standardin mukaisilla laitteilla ei tuon ikäisestä Passatista välttämättä löydä mitään tai vaikka löytääkin niin ei läheskään niin syvällistä tietoa kuin VAG-COM:lla. Ainakaan et pysty sillä kieliä vaihtamaan.

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 7.8.2006 11:34

Isukin T4:sta löytyi pistoke tuolta rattiputken alta. Kone kiinni ja vag-comilla surffaamaan... ei löytynyt kuin Instrument panel. Onko normaalia? Käytössä on jaripetterin obd-com piuha ja 311.2 lisenssoimaton vag-com

mico
-
Viestit: 577
Liittynyt: 1.9.2004 23:56

ViestiKirjoittaja mico » 7.8.2006 17:41

Siksi vaan kyselin ku ei ole itellä läppäriä ja jos noilla ois jotain tehny.Missäs muuten tuommosessa passatissa on se pistoke ku ei kyllä sattunu silmään aivan helpolla?

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 7.8.2006 17:42

kilpijoki:

Kyllä tuon pitäisi T4:sta löytää 311.2:lla kaikki modulit mitä autossa on eli ecu nyt ainakin. Minkälaista vika ilmoa antaa kun yrität ottaa yhteyttä esim. moottoriin? Eihän sulla mitään USB-sarjaporttia ole käytössä vaan läppärissä oikea sarjaportti?

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 7.8.2006 20:30

oikea sarjaportti käytössä, ei vain löydä muita moduleita, yrittää kyllä muttei saa yhteyttä. toimii kyllä tuossa omassa vessassa hyvin, joten kaapelista se ei ole kiinni.

O.P.P
-
Viestit: 34
Liittynyt: 22.7.2006 17:51

ViestiKirjoittaja O.P.P » 7.8.2006 20:48


vwpolo
-
Viestit: 296
Liittynyt: 5.8.2003 7:24

ViestiKirjoittaja vwpolo » 7.8.2006 21:49

17446 - Heating Circuit for Nox Sensor: Open
Mikä vika toi on ?


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 28 vierailijaa