VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Pastorq
-
Viestit: 7
Liittynyt: 29.8.2015 7:50

ViestiKirjoittaja Pastorq » 29.8.2015 8:11

Ei noppeella etsimisellä löytynyt vastausta mutta 2010 trasporter ja xenonit. Toimiiko jos vaihtaa ohjainlaitteen, laittaa alkuperäiset xenon umpiot ja koodin kohdalleen? Saako manuaalikorkeudensäätöä toimimaan mitenkään vai vaatiiko myös automaattisen korkeusanturit?

Jokkel
-
Viestit: 42
Liittynyt: 18.10.2013 1:11
Viesti:

ViestiKirjoittaja Jokkel » 4.9.2015 10:28

Tarvis teidän apuja.

Auto on 2004 1.6fsi Touran
Pitäs saada tietoon mikä vika on kun lukijalla tuli koodit :

18354 Control Module 1 for Coolant Fan
P1946-004 Defective - Itermittent

jäähdytys puolelle viittais ,ei lämmöt kuitenkaan oo noussut mut flekti pyörii pienenkin ajon jälkeen. Yks veikkaili syylärin lämpötila anturia. Oisko kellään varmaa tietoa ??

ryynanen
-
Viestit: 340
Liittynyt: 5.9.2009 11:40

ViestiKirjoittaja ryynanen » 13.9.2015 17:31

Antakeepas nyt poloselle vinkkiä, ku tää can väylä ja vcds on nyt meikäläiselle ihan uutta asiaa. Ostin hätäpäissäni tuommosen piuhan ..

http://www.ebay.com/itm/161652597745?_t ... EBIDX%3AIT

Nii pystyykö tuolla saamaan nyt tuon vcds.n ilmaisversion toimimaan ja sillä pääsemään tuonne 2006 touranin bittimaailman?

Oli niin ihanan helppoa tuolla vanhalla 300x vag-comilla ja piuhalla raplailla neloskoppasen golffin ajatuksia mut tämä on nyt osottautunu kiusallisen yhteistyöhaluttomaks.

pete73
-
Viestit: 2108
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 13.9.2015 18:44

Tietääkseni vcds-lite ei tue can-väylää, vaan siihen tarvitaan "parempi" versio joka ostetaan aina kaapelin kanssa.


ryynanen
-
Viestit: 340
Liittynyt: 5.9.2009 11:40

ViestiKirjoittaja ryynanen » 13.9.2015 22:02

Että onko nyt siis todettava tämä asia nyt niin että pakko ostaa isolla rahalla ohjelma jos meinaa, tähän ei kiinalaiset auta millään lailla?

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 13.9.2015 22:05

Löytyy myös toimivaa kiina Can versiota jonka mukana tulee crackattu VCDS. Silti sanoisin, että kannattaa ostaa tuo "isolla" rahalla ostettava kaapeli. Maksaa hyvin äkkiä itsensä takaisin.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 13.9.2015 22:34

Itse taas väittäisin että kannattaa alottaa kiinalaisella, mutta pitää myyjältä saada rahat takaisin jos ei toimi.

VCDS kyllä pitää arvonsa hyvin koska on aina ajan tasalla. Kaveri osti n. 350 € sovittimen ja jotain neljän vuoden päästä pyysi 280 € ja meni samana päivänä.

Noissa itämaisissa on ollu semmosta vaivaa että vaikka muuten toimii, niin ei koodaukset onnistu.

Ebaystä on hyvä ostaa kun on niin hyvä ostajan turva. :)

ryynanen
-
Viestit: 340
Liittynyt: 5.9.2009 11:40

ViestiKirjoittaja ryynanen » 14.9.2015 7:10

Oisko jormalaisella heittää vaikka privalla sellasta linkkiä ebayhyn mistä löytys tuo toimiva cabeli ja vcds. Niitä on siellä niin pirusti ja olin jo ostavinani sellasen niinku tosta ylemmästä linkistä selviää mut ei vissiin sattunu sinneppäinkään. Laita vaikka privana.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 14.9.2015 11:05

Aliexpressistä omani ostin, toiminut moitteetta vianluku ja koodaukset välillä Golf 1995-Passat 2008.
Päivittää toki ei pysty.

Hakusanaksi vaikka Hex can usb.

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 14.9.2015 15:06

H.Jormalainen kirjoitti:Noissa itämaisissa on ollu semmosta vaivaa että vaikka muuten toimii, niin ei koodaukset onnistu.

Ai siitäkö se johtuu että en saanut koodattua takalasin pyyhintä pois käytöstä, se muutos ei tavallaan tallentunut. Käytössä juuri tuollainen kiina-kaapeli

ryynanen
-
Viestit: 340
Liittynyt: 5.9.2009 11:40

ViestiKirjoittaja ryynanen » 14.9.2015 15:11

Tuliko sebastian siinä matkassa tuo vcds vai latasitko sen rostechin sivuilta? Ei olis linkkiä oikeaan kaapeliin?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 14.9.2015 15:36

siinä matkassa tuo vcds

Tuli ja sitä ei saa päivittää. Loppuu toiminta.
Ei olis linkkiä oikeaan kaapeliin?

Aliexpress

Hakusanaksi vaikka Hex can usb.


Omalla vastuulla sitten.
Liekkö itsellä tuuria vai mikä mutta toiminut pari vuotta moitteetta. 17€:n sijoitukseksi ihan kannatava.
Tuo kun laukeaa niin vois jo harkita ehkä alkuperäistä.

ryynanen
-
Viestit: 340
Liittynyt: 5.9.2009 11:40

ViestiKirjoittaja ryynanen » 14.9.2015 17:38

Täng juu. Katotaampa mitä se sannoo.

simooo
-
Viestit: 31
Liittynyt: 25.8.2009 17:38

ViestiKirjoittaja simooo » 28.9.2015 18:57

Haku ei tuottanut oikein mitään tulosta (ei edes google) niin päätin kysyä täältä.

Auto Passat 3C -06 1.9 tdi.
Moottorin vikavalo syttyi ja vikakoodien luku antoi vain tälläisen:

00280 Valve 2 for differential lock -N127

Ainoa vika minkä tämä aiheuttaa on että flekti lähtee samantien pyörimään kun auto käynnistyy ja sammuu vasta kun auto sammutetaan---> ja tästä johtuen ei lyhyessä ajossa nosta lämpöjä normaaliin.

Eli luultavasti joku lämpö anturi voisi olla sökö.
Koko tuota 00280 koodia ei löydy ross-tech:istä, on vain 000280?! joka tosin on juuri lämpötila anturin vika...

Jännintä tässä oli se että Elekman vikakoodin lukija ei anna mitään vikakoodia moottorille CAN-väylän kautta mutta kun lukee "ei can-väylä" niin tulee tämä kyseinen koodi.
Viimeksi muokannut simooo, 28.9.2015 19:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 28.9.2015 19:01

Passat 3C on CAN-väyläinen mutta 1.9TDi diagnostoidaan K-linjan kautta niin tuo menee ihan oikein.

VCDS antaisi sulle tälläisen tiedon:
16502/P0118/000280 - Engine Coolant Temperature Sensor (G62): Signal too High

Tuolla lisää.

simooo
-
Viestit: 31
Liittynyt: 25.8.2009 17:38

ViestiKirjoittaja simooo » 28.9.2015 19:04

Juuri kerkesin tuota omaa viestiä muokkaamaan ja saman asian löysin itsekkin.

Missäs kohti tuossa BXE koneessa tuo G62 anturi on?
Vaihtuuko koti konstein helposti?

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 28.9.2015 19:08

Eipä kokemusta mutta tuollainenlöytyi googlella.

HannuS
-
Viestit: 17
Liittynyt: 27.5.2010 11:03

ViestiKirjoittaja HannuS » 21.10.2015 11:34

Miten nuot VCDS klooni kaapelit on saatu toimimaan? Olis tuossa tuommoinen HEX-CAN kaapeli vaan ei suostu toimimaan 12.12.2:n kanssa.
Onko liian tuore softa? Pitääkö kaivaa jostakin joku vanhempi versio.
Auto on 97-A4 joten mitään CAN väyliä ei ilmeisesti tarvita



Kuva

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 21.10.2015 13:31

Johdon mukana tulee siihen sopiva ohjelmaversio jota ei saa päivittää.

HannuS
-
Viestit: 17
Liittynyt: 27.5.2010 11:03

ViestiKirjoittaja HannuS » 22.10.2015 5:51

Elikkä sen verran olen tähän mennessä käsittänyt että oikea puukottamaton Ross-tec softa kyselee tuon kaapelin FTDI chipin ja /tai Atmel prosessorin ID:tä ja jos se ei löydä sitä tai se on kiellettyjen ID:den listalla softa ei suostu sen kanssa toimimaaan.

Tuo kaapeli on kaverilta lainassa. Todennäköisesti hänellä siis on kaapelin mukana tullut softa omassa koneessaan. Se softa onkin siis puukotettu...:)

Sellaisia DUMP filejä on liikkeellä jolla tuon kaapelin voi päivittää, mutta sitä minkä softaversion kanssa ne sitten toimii on epäselvää varsinkin kun niitä ei löydä samasta paikasta.

Volkkarilla on varmaankin omilla korjaamoillaan käytössä jokin oikea omakin korjaamosofta. Eikös sitä kukaan ole kräkänny?

No joo sen verran mitä olen tuota VCDS:ää päässyt käyttämään niin ei se ole 300 euron arvoinen, meinaan että josko alkuperäisen kaapelin hankkisin.

SIlä ei esimerkiksi pääse tuon -97 mallisen Audi A4 B5 :n ilmastointilaitteeseen. Liian monta communikaatiovirhettä. Mulla siis toimii nyt VAG-COM 409.1 versio. Tosin grafiikkapiirturi on aika heikosti purettu tai sitten en osaa sitä vielä käyttää. Ei saa kun kolme käyrää samaan kuvaan ja akseleista ei saa luettavia.

Jultsu
-
Viestit: 2918
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 22.10.2015 15:29

Onko sulla autoclima siinä? Ei kai manuaalikylmästöinnille mitään ohjausboksia olekaan.

VCDS Lite maksaa kuulemma 90 euroa ja sitä pystyy käyttämään noiden piraattikaapelien kanssa.

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 22.10.2015 16:05

Jos aito HEX ei pääse johonkin auton controlleriin kiinni niin todennäköisesti auton puolella on jo liikaa häiriötä K-linjalla, hapettumia yms. Jos taas VCDS Lite tai VAG-COM 409.1 pääsee kiinni mutta piraatti HEX ei niin se taas johtuu siitä että piraatti HEX on tehty taas vähän halvemmilla ja huonommilla komponenteilla. Aito HEX osaa korjata ajoituksia jonkinverran huonollakin väylällä mutta ihan kaikkeen sekään ei pysty.

Ja piraatti HEX:n ominaisuuksien takia et kannata haukkua aitoa VCDS:sää huonoksi.

HannuS
-
Viestit: 17
Liittynyt: 27.5.2010 11:03

ViestiKirjoittaja HannuS » 23.10.2015 7:07

Juu on tässä autoclima. Saksasta haettu 2010 ja tahallaan etsitty sellanen. Suomesta ei löytyny A4:sta bensaa ilmastoinnilla siihen maailman aikaan.

No minun käsitys autotesterin toiminnan tasosta perustuu tähdellisen auton Staariin.
Staari on kyllä hitaampi käyttää mutta valikot on kyllä omaa luokkaansa.
Mutta tuollahan sitä on VAG kulkineitten kanssa pärjättävä joten valitus on turhaa.

Joskus 5 vuotta sitten kaveri luki sieltä ilmastointilaitteesta vikakoodit aidolla VCDS kaapelilla ja se muistaakseni onnistui, joten joko tuohon on tullut sen jälkeen vikaa tai sitten aito on todellakin parempi lukemaan kuin kiinan kopio. Pitänee kuitenkin vielä tilata uusi X360 pajan myymä vcds15.7, Jos sekään ei toimi niin aito kaapeli lainaan ja jos se toimii niin sitten kait se on pakko hankkia aito vcds...:)

Mulla on tuon HEX kaapelin lisäksi 2 erilaista sinistä piraatti KKL kaapelia ja molemmat toimivat samalla tavalla kahdessa eri tietokoneessa ja 409.1 sekä vcds lite:llä. Kuvan HEX kaapeli ei toimi millään.

Nämä controllerit löytyy. Myös keskuslukitus löytyy ja sekin measuring block toimii, mutta en jaksanu odottaa scannausta


Address 01: Engine
Protocol: KW1281
Controller: 3B0 907 557 E
Component: 1,6l R4/2V SIMOS HS D02
Coding: 04001
Shop #: WSC 26433

Address 03: ABS Brakes
Protocol: KW1281
Controller: 8E0 614 111
Component: ABS 5.3 FRONT D11
Coding: 0273004132
Shop #: BB 24303

Address 08: Auto HVAC
Protocol: KW1281
Controller: 8 ö8 L08 200 (tässä kohtaa näkyy aina välillä oikeakin numero)
Note: Excessive Comm Errors

Address 15: Airbags
Protocol: KW1281
Controller: 8D0 959 655 C
Component: Airbag 7 Audi DE2
Coding: 00102
Shop #: WSC 06325

juse2
-
Viestit: 54
Liittynyt: 17.7.2009 18:40

ViestiKirjoittaja juse2 » 31.10.2015 10:08

Golf iv 1.6 antaa tällaista koodia

1 Fault Found:

17559 - Long Term Fuel Trim Additive Air; Bank 1; Range 1
P1151 - 35-00 - System too Lean

Rosstech kertoo pitkän listan vikaehdokkaita, oisko vinkkiä mistä alkaa vikaa
etsimään?

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 151/004433

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 31.10.2015 16:55

Juse2:

Huohotinputket, ilmämäärämittarin puhdistus/vaihto. Ilmeisesti AKL/BFQ/AVU moottori?

juse2
-
Viestit: 54
Liittynyt: 17.7.2009 18:40

ViestiKirjoittaja juse2 » 31.10.2015 19:01

-tarzi-:

Kaverin auto, ei pysty tarkistamaan moottorin koodia, IV farkku, jossa ilmanputsari koko moottorin päällä vähän kuin moottorin katteena (mikäli tällä tiedolla merkitystä).

Lambda anturi vaihdettu, n. pari viikkoa sitten, toisen vikakoodin takia. Nyt syttyi sitten moottorin merkkivalo uudelleen ja vikakoodi näytti tuota. Kaveri oli reissuun lähdössä joten ei tehty muuta kuin nollattiin vikakoodi.

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 31.10.2015 21:26

Sittenpä noi mun vinkit ei päde. Tsekkaa jarrutehostimen alipaineputki.

Oippa
-
Viestit: 48
Liittynyt: 11.8.2014 11:17

ViestiKirjoittaja Oippa » 5.11.2015 17:00

Tampereen seudulla olis tarvetta vagcomille. Seat toledo 1.9tdi -00 jossa ei vakkari toimi, täytyis siis koodit lukea ja jossei vakkariin liittyvää vikaa löydy niin olis hyvä jos osais koodata vakkarin toimintaan kun en tiedä onko jälkiasennettu viiksi kun muuten on ihan karvalakki malli. Ei siis ole mun aikana toiminu vakkari missään kohtaa.

ryynanen
-
Viestit: 340
Liittynyt: 5.9.2009 11:40

ViestiKirjoittaja ryynanen » 17.11.2015 17:33

Tulipa tuossa hommattua tuo "oikeenlainen" hex can usb, kaapeli tuolta idästä. Innoissani aloin asentelemaan ja tarkotus oli latasta konneelle mukana tulleelta cd;ltä tuo vcds. Eli käsittääkseni uudempi vag-commi. Mut sepä töppäs sit siihen et se asennusohjelma mussutti että pitäs olla windows 7 ja mulla on tässä xp. Eli se kusi siihen. Nooh, levyllä myöskin tuo 409.1 vag-commi ja näkkyypi tuo touran löytyvän sieltäkin valikosta ni aattelin et ihan samakai se on se sitten laittaa. Ja sehän alkokin toimimaan ihan ok,mut ku yritin lukasta vikakoodeja mussutti version aktivoimisesta ja jostain dtcs, jutusta. Mitenköhän tuon nyt sit sais aktivoitua, vai mikä nyt neuvoksi....

....kaverit torilla on väittäny että juurikin tuolla mukana tulevalla levyllä pitäs olla kaikenkattava toimiva vag-commi.

Jultsu
-
Viestit: 2918
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 17.11.2015 17:38

Oliko läppäri kiinni netissä kun noita asentelit ja availit? Noita pirakaapeleita ei kuulemma koskaan pitäis kytkeä kiinni internetissä olevaan värkkiin, jollain tapaa se netin kautta tsekkaus ns. polttaa sen kaapelin mustalle listalle.

ryynanen
-
Viestit: 340
Liittynyt: 5.9.2009 11:40

ViestiKirjoittaja ryynanen » 17.11.2015 18:08

No ei se just sillä hetkellä ollu. Sen jälkeen kylläkin. Mulla on tuo vielä vanhempi 300 mallinen vag-commi jossa on tuo keygen cracci ja se pelas vuosia ihan hyvin. Ku tuon 409.1 vag-commin aukasee ja kattoo sen about painikkeen ni siellä lukkee et shareware versio. Eikö tota vcds.ssää saa toimimaan xp.llä tolla pirakaapelilla?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 17.11.2015 18:15

Mikä versio siinä mukana tuli? Meinaan pitäskö alkuperäinenkään enää toimia XP:ssä?

Tumi
-
Viestit: 345
Liittynyt: 7.8.2009 20:14

ViestiKirjoittaja Tumi » 17.11.2015 20:28

Rosstechin mukaan XP riittää.

ryynanen
-
Viestit: 340
Liittynyt: 5.9.2009 11:40

ViestiKirjoittaja ryynanen » 17.11.2015 20:33

Siinä oli se vag-com 409.1 ja vcds 12.12 saapikos sitä pellaamaam jos imuttaa tuolta rostechin sivuilta sopivan vcds.n

Tumi
-
Viestit: 345
Liittynyt: 7.8.2009 20:14

ViestiKirjoittaja Tumi » 17.11.2015 20:41

Sillä keinoin ei ainakaan toimi. Kopiokaapeli on tarkka toimimaan vain sillä mukana tulleista ohjelmaversioista jolla nimellä se on myyty, 12.12.3 tasan sillä, 15.7.0 tasan sillä jne. ja väärällä ohjelmaversiolla asentaessa kaapeli ryssiytyy pilalle. Tosin Liten asentamisesta en tiedä miten kaapelin käy.

ryynanen
-
Viestit: 340
Liittynyt: 5.9.2009 11:40

ViestiKirjoittaja ryynanen » 19.11.2015 19:34

Noonniin, tuossa asiaan perehdyin ja sehän olis onnistunukkin asentaa siitä cd:ltä se vcds ku vaan valitsi sen 32-bittisen vaihtoehdon, mutta mutta siinä välissä nyt pelehdin sen netin kanssa ja kokkeilin sillä rossitekin sivuilta saatavalla lite versiollakin tuota kaapelia, et menikös se nyt sit siinä sököksi? Sain sen levyltä asennettavan vcds:n toimimaan mut se sitä interfacee valittaa vaan, vaikka autossa oliskin kiinni. Mikä noissa kaapeleissa sit menee jumiin? onko nyt ainut vaihtoehto tilata uus kaapeli?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 19.11.2015 19:43

Mitä se tarkalleen valittaa?

ryynanen
-
Viestit: 340
Liittynyt: 5.9.2009 11:40

ViestiKirjoittaja ryynanen » 19.11.2015 20:52

Juurikin tuota mitä tuossa ylempänä missä kuvat. .port ok. Library version jne . interface not found.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 19.11.2015 20:56

Ajurivika ainakin tekee tuollaista.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 19.11.2015 20:59

Kaikkien tuohon liittyvien ajureiden poisto koneelta. Sen jälkeen levyltä ohjelman asennus ja ohjelman asennuksen jälkeen vasta kaapeli kiinni koneeseen. Ja muista koittaa tuota kaapelia noiden asennuksien jälkeen autossa, jossa virrat päällä/käynnissä, muuten antaa aina tuon interface not found errorin.

ryynanen
-
Viestit: 340
Liittynyt: 5.9.2009 11:40

ViestiKirjoittaja ryynanen » 20.11.2015 4:20

Kokkeillaampa tännään..asennusoluen kanssa.

Tumi
-
Viestit: 345
Liittynyt: 7.8.2009 20:14

ViestiKirjoittaja Tumi » 20.11.2015 4:49

Tuolla on jotain keskustelua myös kaapelin ryssiytymisen tunnistamisesta. Tappelin näköjään 4 vuotta sitten samassa tilanteessa. Uusi kaapeli oli selvästi helpoin ja halvin korjausvaihtoehto.

a1mo
-
Viestit: 246
Liittynyt: 19.12.2008 5:35

ViestiKirjoittaja a1mo » 27.11.2015 8:13

Onko vinkkiä antaa? Myös kiinan kaapelin kanssa ongelmia. Testi sivun mukaan kaikki kunnossa, mutta ei saa yhteyttä mihinkään ohjainlaitteeseen. K1 ok kun virrat päällä ja K2 myös ok kun auto käynnissä, onko tuo oikein? VCDS Lite saa yhteyden toisella kaapelilla.
Auto Passat 2001 1.9 TDI

ryynanen
-
Viestit: 340
Liittynyt: 5.9.2009 11:40

ViestiKirjoittaja ryynanen » 6.12.2015 13:10

Jep. Tillailin uuden kaapelin ja nyt ku asentelin en päästäny konetta nettiin ni alko toimimaan. Sain jopa vikakoodit tsekkailtua torakasta. Ainut et se vcds. Ei päästäny mua sieltä selectin kautta mihinkään valikkoon.

Jultsu
-
Viestit: 2918
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 6.12.2015 18:42

Kävitkö asetuksissa valitsemassa oikean portin ja yhteystyypin ja teit testin ja tallensit?

ryynanen
-
Viestit: 340
Liittynyt: 5.9.2009 11:40

ViestiKirjoittaja ryynanen » 6.12.2015 20:37

Juu tein. Tosiaan sain ne vikakoodit lukastua sillä fault-codes kohdalla. Mut valikkoihin ei päässy, se alko silleen ruksuttaa normisti mut sit vaan pomppas takas siihen päävalikkoon.

kostis
-
Viestit: 35
Liittynyt: 13.9.2010 22:25

ViestiKirjoittaja kostis » 23.1.2016 22:41

varmaan joltain sivluta löytyis vastaus tähän, mut nyt ei ehtis alkaa selaa kaikkia läpi.

ongelmana on että vag-comilla yrittää avata jonku controllerin niin ei löydy. ainoastaan löytää yhden ja se on engine.

esim. jos ottaa vaikka abs, niin tulee näytölle hetken päästä lukemaan can't connect to controller


kiitos jo etukäteen.

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 30.1.2016 11:46

Osaakos kukaan sanoa kuinka tämän koodaus toimintaan tapahtuu?
Itsellä vielä tuo koodailu homma aivan hakusessa. Olen tähän asti tyytynyt vain vikakoodeja lukemaan ja logeja ottamaan tuolla VCDS:llä, mutta nyt velipoika on tuollaista piuhaa ostamassa vitos Golfiin ja pitäisi se koittaa saada toimimaan.

j-lo
-
Viestit: 160
Liittynyt: 14.9.2009 21:01

ViestiKirjoittaja j-lo » 11.2.2016 18:21

Tarvis -09 xenon passattiin saada ajovalot syttyyn, kun katkaisija on -0 asennossa. Vissiin edellinen omistaja säätänyt jotain koska suomiauto. Kaverilla olis vcds, mutta käski kysyä tarkat ohjeet, koska ei kuulemma ole moista operaatiota tehnyt, eli mistä voisi lähteä liikkeelle?

Gollpero
-
Viestit: 274
Liittynyt: 11.3.2012 13:04

ViestiKirjoittaja Gollpero » 20.2.2016 10:02

Jos jollakin on ongelmia VCDS com porttien kanssa niin tästä voi olla apuja.
Ohje ei koske CAN-väylän kanssa keskustelevaa piuhaa.

Töissä huomasin ongelman usb to serial converter laitteella.

Taustatietoja:
COM portti = IRQ osoite, jonka avulla ohjelma kommunikoi.
Vaihtamalla COM porttia windowsissa IRQ osoitekin vaihtuu, tai niin pitäisi vaihtua. Windowsissa on pugi, jonka takia COM portin IRQ ei vaihdu vaikka windowsissa vaihtaa com porttia.

Piuhan asennus ohje:
- Mene Device manageriin (Klikkaa hiiren oikealla Computer --> manage)
- Kopio ajuri CD:ltä tietokoneelle.
- Johto USB porttiin kiinni ( se ottaa käyttöön seuraavan vapaan com portin esim. COM6.)
- Klikkaa hiiren oikealla asentunutta porttia ja valitse Update Driver Software --> Browse my computer for driver software --> Valitse ajuri paikasta jonne sen kopioit aikaisemmin CD:ltä.

Älä vaihda COM porttia ohjelman vaatimaan COM porttin vaan vaihda portti windowsissa COM 11 tai enemmän. Sen jälkeen vaihdat COM portin ohjelman haluamaan COM porttiin esim. COM1

Portin vaihto tapahtuu:
- Klikkaa hiiren oikealla näppäimellä porttia ja valitse Properties --> Port Settings --> Advanced . Vaihda Com Port Number : COM11. Hyväksy muutos painamalla OK ja OK.
-Vaihda COM portti ohjelman haluamaksi.


Tämä ohje on minun kirjoittama, joten ongelmissa yhteyttä voi ottaa :)

JPStone
-
Viestit: 3
Liittynyt: 30.10.2008 8:07

Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä

ViestiKirjoittaja JPStone » 25.5.2016 13:49

Tarvittais apuva!

Auto S4 B5 (1998) malli ja tarkoitus olisi saada ajovaloautomatiikka vaihdettua pohjoismaalaiseen malliin, mutta en pääse loggaamaan VAG COM:illa tuonne 09 Centr. Elect.

Onko tuohon mitää kikkoja miten tuon saisi toimimaan? Sulakejippoja etc.

Muuten pystyy lukemaan kaikki koodit mutta tuonne ei pääse sisälle. VCDS versio 16.5 BETA.

Jultsu
-
Viestit: 2918
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Jultsu » 25.5.2016 14:11

Tarvii varmaankin pätkiä tai kytkeä yks johto valokatkaisijalta, ei onnistu koodaamalla. En kyllä ymmärtänyt mitä tarkalleen pitäis tehdä tai ottaa pois?

Absinthe
-
Viestit: 94
Liittynyt: 21.7.2005 10:09

Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Absinthe » 14.6.2016 22:07

Miten pystyy koodaamaan 7d transporterista comfort locking niin ettei keskuslukko mene uudestaan lukkoon jos ovia ei aukastakkaan?
Mittarissa palaa myös keltainen jarrujen merkkivalo. Miten sen saa koodattua pois?

Absinthe
-
Viestit: 94
Liittynyt: 21.7.2005 10:09

Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Absinthe » 2.7.2016 19:08

Pikku viive...

Mistä löytyy vag-com versio 40x.xxx kaikki coding kanavat, että mitä ne tarkoittaa. Kanavia on eri yksiköissä todella monta ja mistään en saa selville mitä tapahtuu, jos jonkun tietyn kanavan arvoa muutetaan.
Kiitos

Jultsu
-
Viestit: 2918
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Jultsu » 2.7.2016 23:02

Jostain uudemmasta VCDS:n versiosta nyysii ne label filet, toki tätä ongelmaa ei olisi jos omistaisi aidon ja alkuperäisen johdon ja voisi käyttää aina uusinta versiota.

Absinthe
-
Viestit: 94
Liittynyt: 21.7.2005 10:09

Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Absinthe » 3.7.2016 23:04

OK.

Autossani on lisälämmitin, joka lähtee pakkasilla käyntiin avuksi lämmittämään jäähdytinnestettä.

vag com kohdasta aux heater ei kumminkaan löydy mitään. eli ei saa yhteyttä ohjausyksikköön?

Löytyykö se jostain muualta että pääsis testaamaan toimiiko se ylipäätänsä?

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

Re: RE: Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 3.7.2016 23:11

Absinthe kirjoitti:OK.

Autossani on lisälämmitin, joka lähtee pakkasilla käyntiin avuksi lämmittämään jäähdytinnestettä.

vag com kohdasta aux heater ei kumminkaan löydy mitään. eli ei saa yhteyttä ohjausyksikköön?

Löytyykö se jostain muualta että pääsis testaamaan toimiiko se ylipäätänsä?

Onko sulake paikallaan?

Jultsu
-
Viestit: 2918
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Jultsu » 4.7.2016 7:39

Jos auto on tuo profiilissasi mainittu -97 Passat niin sen lisälämmitin ei ole kytketty auton diagnostiikkaan, näiden vanhempien lämppärien diagnostiikka vaatii oman johtonsa ja softansa, käyttökellolle pitäis tulla diagnostiikkakarva.

Absinthe
-
Viestit: 94
Liittynyt: 21.7.2005 10:09

Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Absinthe » 5.7.2016 0:07

7d porter -02
ei ole kelloa
kai siihen joku oma diagnostiikka hösseli on...
sulake ok

muska_25
-
Viestit: 154
Liittynyt: 3.12.2010 16:33

Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä

ViestiKirjoittaja muska_25 » 11.9.2016 10:30

Hei! Ongelmia täälläkin vcds:sän kanssa.. Eli minulla on mk1 jetta, johon lykätty seat cordoban 1.9tdi AHU vm.1997.
Aluksi kun linkkasin vcdssän autoon kiinni tuli 'k1 short to ground'. Tämän jälkeen sain tuon kuntoon. Nyt status ok, k1 ok, k2 ok. Laittaa auto-scanin päälle, niin lukija ei löydä yhtään moduulia.. Tulee vaan että time out noin kolmen minuutin kuluttua. Ja kun valitsee erikseen minkä vaan moduulin, vaikka esmes 'engine', niin tulee että ei saada yhteyttä.

Mikähän tässä mahtais olla? Lähinnä pitäisi saada immo adaptoitua, että saisi käyntiin.

Vaggis
-
Viestit: 25
Liittynyt: 11.3.2013 20:43

Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Vaggis » 11.9.2016 13:25

Katselin ebaystä noita halpoja kaapeleita ja silmiini sattui läjäpäin ~60€ kaapeleita joissa luvataan täysi VCDS softa ja tällä yhdistelmällä pääsisi sekä uusiin että vanhoihin vaggilaisiin kiinni. Mielenkiintoista oli että katselin ainakin neljää eri piuhaa, kaikki olivat suomalaisia myyjiä ja kaikissa lähes samat myyntitekstit.

Tekeekö tuollaisella mitään? http://m.ebay.com/itm/FULL-2016-VAG-15-7-1-DIAGNOSTIC-HEX-CAN-CABLE-ACTIVATED-SKODA-SEAT-AUDI-VW-/162193358199?nav=SEARCH

Jultsu
-
Viestit: 2918
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Jultsu » 11.9.2016 16:06

Väittäisin että yhtä hyvin tai huonosti toimivat kuin ne halvimmatkin johdot, tekeehän tuossa suomalainen (tod.näk. yksi ja sama henkilö koska näin saa kierrettyä kivasti ebayn kuukausittaista myyntirajoitusta) pienen tilin kun aliexpressistä ostaa ison läjän ja myy kalliimmalla eteenpäin: https://www.aliexpress.com/item/10pcs-l ... 41996.html

Vaggis
-
Viestit: 25
Liittynyt: 11.3.2013 20:43

Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Vaggis » 11.9.2016 16:25

Aivan. Hieman tuossa palaneen käryä haistoinkin. Josko sitä tuollaisen kiinan version tilaisi ja katselisi onko joskus tarvetta parempaan malliin. Toimiiko tuo VCDS win10 niinkuin lupaavat, vai pitääkö hommata kaveriksi joku halpa läppäri vanhemmalla winukalla?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Sebastian » 11.9.2016 16:46

Itsellä joku hieman vanhempi AliExpressistä tilattu VCDS, toimii täysin kunhan asentaa mukana tulevan ohjelmiston eikä päivitä sitä. Win7 koneena.

Jultsu
-
Viestit: 2918
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Jultsu » 11.9.2016 18:26

Itse ostaisin autokäyttöä varten jonkun oman läppärin ja sisään windows XP jota ei ikinä päästä nettiin, joku wanha Thinkpad T61 tehoakulla on aika muikea ja halpa pakkaus.

a1mo
-
Viestit: 246
Liittynyt: 19.12.2008 5:35

Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä

ViestiKirjoittaja a1mo » 13.9.2016 11:40

Mulla ei toiminut Aliexpressistä ostettu kaapeli 3bg Passatissa. Myyjä väitti, että pitäisi olla uudempi auto toimiakseen. Hukkaan meni se 16e vai mitä nyt olikaan, ehti mennä disputelle aika umpeen ennen kuin jaksoin tuota alkaa kokeilemaan.

Kaapeli sanoi kyllä kaiken olevan ok, mutta ei sillä mihinkään controlleriin saanut yhteyttä. VCDS Lite toimii kyllä autossa aikaisemmin ostetulla kaapelilla.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Sebastian » 13.9.2016 12:14

Jotkin uudemmat johdot toimii ainoastaan CAN-väylä autoissa.

a1mo
-
Viestit: 246
Liittynyt: 19.12.2008 5:35

Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä

ViestiKirjoittaja a1mo » 13.9.2016 12:50

Se kuitenkin sano K-linjojen olevan ok niin en tiedä sitten mikä oli.
Eikö aidolla kaapelilla kuitenkin toimi aina vanhempaan suuntaan? Ja aitoa vastaavahan tuon ainakin piti olla.

Samaa kaapelia näyttäis olevan vielä myynnissä eri myyjällä tosin. Sama kuvat, samat tekstit ja sen mukaan pitäisi toimia.

Jultsu
-
Viestit: 2918
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Jultsu » 13.9.2016 13:42

Ei, kyllä rosstech myy myös johtoa joka toimii vain can-väyläisissä.

pete73
-
Viestit: 2108
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä

ViestiKirjoittaja pete73 » 13.9.2016 14:41

Kuinkahan hyvin paikkansapitävä on vcds:n näyttämä vääntöarvo?
Näytti tuolle omalle asz koneelle n.390Nm maksimissaan, joka täsmäisi aika hyvin softatulle koneelle. Ei ole tiedossa onko softattu, siksi tuota mietinkin...

Jultsu
-
Viestit: 2918
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Jultsu » 13.9.2016 17:54

Kurkkaappa mitä ahtoja pyydetään, sillä sen varmistaa. Mullakin näyttää softattu AVF sellaista 400Nm joka pitää myös paikkansa lupauksien kanssa.

pete73
-
Viestit: 2108
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä

ViestiKirjoittaja pete73 » 13.9.2016 21:01

Täytyy tuo pyynti tarkistaa jossain vaiheessa kun saa ensin nokan vaihdettua..
1,55 se ahtaa ja hämärä mielikuva on että pyynti olisi ollut ainakin suunnilleen sama. Sen verran jo aikaa kun koneen kanssa kävin ajelulla etten varmaksi muista. Toteutuneita ahtoja on tullut seurattua jatkuvasti scangaugen avulla.

Jultsu
-
Viestit: 2918
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Jultsu » 14.9.2016 9:03

Ohjelmoidulta vaikuttaa, vakioahdot kai tuossakin 1.3 luokkaa.

Naga
-
Viestit: 6
Liittynyt: 22.9.2016 21:11

Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Naga » 26.9.2016 17:38

Hei voisko joku golf iv 1.4 tai 1.6 omistaja vilkasta vcds:llä ltft arvoja obd2 kautta. Eli obd2 functions-> mode 1 read data-> ja valikosta long term fuel trim (ltft)? Mulla tämän mukaan huitelee -15% tienoilla eli rikkaan puolella.

Jos taas katsoo measuring blocks...group 032 joka on myös ltft arvo niin se arvo aivan eri kuin tuon obd2 kautta katsottuna...

a1mo
-
Viestit: 246
Liittynyt: 19.12.2008 5:35

Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä

ViestiKirjoittaja a1mo » 2.10.2016 17:17

a1mo kirjoitti:Se kuitenkin sano K-linjojen olevan ok niin en tiedä sitten mikä oli.
Eikö aidolla kaapelilla kuitenkin toimi aina vanhempaan suuntaan? Ja aitoa vastaavahan tuon ainakin piti olla.

Samaa kaapelia näyttäis olevan vielä myynnissä eri myyjällä tosin. Sama kuvat, samat tekstit ja sen mukaan pitäisi toimia.


Pitihän se kokeilla uudestaan Kiinan kaapelia ja huonoin tuloksin. Sama kuin viimeksikin, testi sanoo kaiken olevan kunnossa, mutta mihinkään controlleriin ei tuolla saa yhteyttä.
Nyt erona koneessa W10 ja viimeksi W7. VCDS Lite toimii edelleen.

a1mo
-
Viestit: 246
Liittynyt: 19.12.2008 5:35

Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä

ViestiKirjoittaja a1mo » 13.10.2016 10:53

Niinhän se on, että ei toimi K-linjalla vaikka pitäisi, mutta can-väylässä toimii.
Jos joku on ostanut sellaisen kiinakaapelin mikä ei vaadi väylää niin laittakaa vinkkiä.

khallerz
-
Viestit: 11
Liittynyt: 8.10.2016 23:24

Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä

ViestiKirjoittaja khallerz » 6.11.2016 12:18

Pystyisikö saksasta uitettuun 3B5 1998 variant passattiin koodailemaan automaattivalot eli valot menisivät päälle myös off asennossa auton käynnistäessä? Tai toinen vaihtoehto olisi saada summeri ulisemaan jos ei ole valot päällä käynnistäessä. Toinen olisi myös jonkunlainen summeri tai valo silloin jos valot on päällä ja sammutan auton. En nimittäin millään pysty tottumaan tuohon ettei valot lähde automaattisesti päälle, koko ajan unohdan ne pois.

Jultsu
-
Viestit: 2918
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Jultsu » 6.11.2016 13:19

Ei pysty koodaamaan päällemenoa nollassa, tarvii relekytkennän. Auton sammuttaessa ja oven aukaistaessa pitäis kyllä summerin ulvoa jos valokatkaisija on jossain muussa kuin 0-asennossa.

EastDanger
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 6.2.2017 8:49

Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä

ViestiKirjoittaja EastDanger » 10.2.2017 14:34

Tuli hankittua VCDS. Ensitöikseni tietysti laitoin "salaisen" valikon ja kalibroin käsijarrun palojen vaihdon jälkeen.

Tällä hetkellä kiinnostaisi ainakin:

Mistä näkee suuttimien korjausarvot?

Entä mistä näkee " Camshaft adjusters rotation angle", onko se nyt sitten nokka-akselin säädin kulma? Eikö siitä kuitenkin voi päätellä kiristäjien kunnon?

Saako tuossa säädettyä tyhjäkäyntiä ECU:sta?

Pastorq
-
Viestit: 7
Liittynyt: 29.8.2015 7:50

Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Pastorq » 20.3.2017 20:51

Transporterin valopäivitys työn alla ja ei suostu uusi BCM toimimaan. Olen hankkinut alkuperäiset xenonumpiot sytyttimillä, drl-ohjaimilla, johtoadapterit ja tuoreemman BCM:n. Ongelmana on että vaikka kopioin vanhasta ohjainlaitteesta koodit uuteen, ei edes halogeenivalot toimi eikä avaimet suostu koodautumaan. Vikakoodeja en huomannut tarkemmin ottaa talteen mutta terminal 30 herjaa molemmille puolille.

Tuli mieleeni vielä, että pitääkö valokatkaisija vaihtaa myös uudempaan? Onko siihen olemassa suoraan johtosarjaa vai löytyykö kytkentäkaaviota miten se kytketään?

Pastorq
-
Viestit: 7
Liittynyt: 29.8.2015 7:50

Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Pastorq » 21.3.2017 11:10

Oikeastaan eniten kiinnostaa mikä meni vikaan koodauksessa vai voiko ohjainlaite olla yhteensopimaton

Kuva

Beagle
-
Viestit: 20
Liittynyt: 22.3.2017 21:52

Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Beagle » 23.3.2017 7:52

Kellään kokemusta tästä laitteesta? https://www.elekma.com/kattava-vikakood ... vag-autoon

Onko järkevä ostos? Tuolla pitäisi pystyä koodaamaankin ja kun tuo vag-com vaikuttaa työläältä saada toimimaan

Thomsonite
-
Viestit: 29
Liittynyt: 16.4.2014 11:10

Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Thomsonite » 23.3.2017 18:21

Mites kun lukee vikakoodit ja vikakoodin kohdalla ilmoittaa tuon kilometrimäärän, niin kertooko se, koska tuo vikakoodi on ekan kerran tullut ja pitääkö se kilometrimäärä paikkansa. Se päivämäärä ja kellonaikahan on ihan muuta kun oikeasti on...

Jultsu
-
Viestit: 2918
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Jultsu » 23.3.2017 19:28

Kyllähän se.

ryynanen
-
Viestit: 340
Liittynyt: 5.9.2009 11:40

Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä

ViestiKirjoittaja ryynanen » 11.4.2017 19:16

Oliko täällä tietoa miten nuo octavia 2 faceliftin ch/lh valot sais siirrettyä noihin sumareihin? Juutupessa on toi video mut eikait se noin yksinkertanen voi olla varsinkaan ku ei tuossa täpässä puhuta sumareista mittään mihin sen tuon väkäsen laittaa. Tai löytyykö osaajaa oulu/kempele/liminka akselilta joka ossais nää vcds hommelit?

https://youtu.be/so0QEsW7TsA

Beagle
-
Viestit: 20
Liittynyt: 22.3.2017 21:52

Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Beagle » 12.4.2017 22:10

Tätäkin varmaan kyselty, vaan kun en löytänyt selvää vastausta. Voiko Vcds-litellä, kun sen rekisteröi koodata uuden avaimen toimimaan? Kyseessä -02 portteri.

Jultsu
-
Viestit: 2918
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Jultsu » 12.4.2017 23:07

Kyllähän sen pitäisi onnistua, kyseessä siis Adaptation joka toimii rekisteröidyllä Litellä: http://www.ross-tech.com/vcds-lite/

Toki tarvitset mittariston pin-koodin vielä tuohon operaatioon, ja sitähän ei VCDS:llä saa kaivettua esiin.

alspe
-
Viestit: 823
Liittynyt: 24.6.2009 10:40

Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä

ViestiKirjoittaja alspe » 2.5.2017 8:50

Passatti jätti tielle, lähtee hyvin käymään mutta käy vähän humpsuttaen ja kuin pätkisi tehoa.
Mihin viittaa vikakoodi josta kuva?
Kuva

Jultsu
-
Viestit: 2918
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Jultsu » 2.5.2017 17:05

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/18074/P1666
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 301/000769

Ykköspytyn suutin paskana (tai liitin, tai johto.) Ensiapuna liitin irti ja putsaus alkoholilla ja/tai santapaperilla ja tongeilla voi pienen kiristyksenkin suorittaa sille naarasabikolle.

alspe
-
Viestit: 823
Liittynyt: 24.6.2009 10:40

Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä

ViestiKirjoittaja alspe » 3.5.2017 9:23

Jultsu kirjoitti:http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/18074/P1666
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 301/000769

Ykköspytyn suutin paskana (tai liitin, tai johto.) Ensiapuna liitin irti ja putsaus alkoholilla ja/tai santapaperilla ja tongeilla voi pienen kiristyksenkin suorittaa sille naarasabikolle.


Ahaa. Vikakoodi on siis tuossa numerossa, luulin, että tuossa 2. ja 3. rivillä on jotain hämyjä kun on kiinakaapeli ja waretettu vanha vag-com kaverin koneessa.

Luetaan koodit vielä kaverin kunnollisella vag-comilla.

Löytyykö heittää mitään linkkejä suutinremppahommiin?
Mistä noita suuttimia saa uusia kohtuuhintaan jos se on rikki?
Viimeksi muokannut alspe, 3.5.2017 15:11. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Jultsu
-
Viestit: 2918
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Jultsu » 3.5.2017 12:05

Uutena ei ainakaan. Purkuautosta sitten jos de suutin todetaan vialliseksi, 50-100e tuntuu olevan pyynnit markkinoilla. Sen jos irrottaa niin tiivisteet ainakin menee uusiks, ja vakiosarjan jos ostat niin nekään ei välttämättä enää pidä jos suutinpoteroiden seinillä kuopat.

alspe
-
Viestit: 823
Liittynyt: 24.6.2009 10:40

Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä

ViestiKirjoittaja alspe » 8.5.2017 8:58

Vika poistui ykköspytyn suuttimen liitintä renkkaamalla ja vähän koitin abikoita vääntää eri asentoon. Liitin hiukan löysempi kuin muissa pytyissä.

RcTero
-
Viestit: 74
Liittynyt: 14.7.2009 22:42

Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä

ViestiKirjoittaja RcTero » 9.7.2017 11:18

Potilaana ois Audi A4 tdi quattro -97. Tarvis ajonesto saada pois käytöstä kun temppuilee vähän liikaa. Pitääkö se käydä merkkihuollossa teettämässä vai onnistuuko jonku muun tehä se? Keski-Pohjanmaalta jos löytyis niin ois paras

Jultsu
-
Viestit: 2918
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Jultsu » 11.7.2017 12:19

Merkkari on viimeinen paikka josta kannattaa kysellä, ajoneston poisto on laiton temppu eikä marmorilla tietenkään ole sellaiseen laitteita tai tietotaitoa. Kannattaa myös huomioida että valo tulee poiston jälkeen edelleenkin vilkkumaan kojetaulussa jos lukupuola ei tunnista sirua...

RcTero
-
Viestit: 74
Liittynyt: 14.7.2009 22:42

Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä

ViestiKirjoittaja RcTero » 25.7.2017 16:03

Ei mua tällä hetkellä kiinnosta jääkö joku valo Vilkkumaan vai ei. Kunhan sen saa pois käytöstä

Jultsu
-
Viestit: 2918
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Jultsu » 25.7.2017 16:47

Ellei poliisit satu pysäyttämään ennen niin katsuria viimeistään se valon vilkkuminen kiinnostaa sitten erityisen paljon. Mutta löytyyhän noita pajoja kotimaan kamaralta jotka sen ajoneston saa eculta pois. Väittäisin että siltikin tulisi halvemmaksi ja paremmaksi korjata se vika. Saattaa olla lukupuola vaan rikki, sellainen romikselta muutamalla eurolla niin taas mennään. Vikakoodit lukuun VCDS:n avulla mittaristolta niin nähdään mikä on ongelma.

RcTero
-
Viestit: 74
Liittynyt: 14.7.2009 22:42

Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä

ViestiKirjoittaja RcTero » 26.7.2017 6:46

Pitää koittaa turata kuntoon se. Jätti vaan työpaikan pihalle. Menee hinaushommiks. Eikä tuo oo ajoneston valoa vilkuttanu ajon aikana. Hehkuvalo siellä räppii. Aattelin vaan että tuosta emännän vastaavasta autosta myyjä kertoi että ajonesto ois otettu pois käytöstä Oulussa merkkiliikkeessä.

Jultsu
-
Viestit: 2918
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Jultsu » 26.7.2017 9:25

Jos ajoneston valo ei pala/vilku niin silloin siinä ei ole mitään vikaa. Lähteekö se edes käyntiinkään? Ajonesto antaa aina auton käydä sekunnin.

RcTero
-
Viestit: 74
Liittynyt: 14.7.2009 22:42

Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä

ViestiKirjoittaja RcTero » 26.7.2017 10:45

Oli vähän epäselvästi sanottu. Ajoneston valo syttyy kun laittaa virrat päälle. Sitten sammuu ja hetken päästä alkaa vilkkumaan jos antaa virrat olla päällä. Lähtee juurikin sekunniks käymään. Silloin kun jäi käyntiin niin hehkuvalo räppii. Vikakoodit katsottu ja herjaa ajonestoa.
Edit: Vika löytyi. Lukupuola oli hajalla. Lainasin Fiat Stilosta lukupuolan niin johan alkoi pelittään
Viimeksi muokannut RcTero, 27.7.2017 16:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 6 vierailijaa