VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Kole82
-
Viestit: 44
Liittynyt: 1.9.2010 15:27

ViestiKirjoittaja Kole82 » 5.5.2011 10:42

Onko kokemuksia, toimiiko VAG-COM 64-bittisessä windows 7:ssa?
Jotkut ohjelmat ei pelaa tässä 64-bittisessä rakkineessa, ja VAG-COM:n tiedoissa ei puhuta mitään koko windows seiskasta..

Heikki J.
admin
Viestit: 8309
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 5.5.2011 10:59

VCDS ainakin toimii. Siis se ihan virallinen ja uusin versio.

Busse
-
Viestit: 6
Liittynyt: 14.3.2011 22:43

ViestiKirjoittaja Busse » 5.5.2011 22:43

Pystyykö comilla laittamaan coming home toiminon päälle,vaikka valokatkaisijassa ei ole kyseistä toimitoa/ koko autossa ei ole tällä hetkellä?

4Motioner
-
Viestit: 430
Liittynyt: 20.12.2007 12:05

ViestiKirjoittaja 4Motioner » 6.5.2011 12:31

Pystyy jos automalli sitä tukee, on vain sitten aina toiminnassa ja antaa vikakoodia puuttuvasta valoisuusanturin signaalista.

Hannu^
-
Viestit: 173
Liittynyt: 22.9.2008 22:22

ViestiKirjoittaja Hannu^ » 8.5.2011 20:49

Mistä päin tuo töpseli löytyy vm.1999 Passatissa?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 8.5.2011 22:50

Eikös se käsijarrun vieressä "kynä"kaukalon pohjan alla.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 10.5.2011 8:54

Pystyy jos automalli sitä tukee, on vain sitten aina toiminnassa ja antaa vikakoodia puuttuvasta valoisuusanturin signaalista.

Ei tuu koodia jos osaa koodata oikein ;)

Jaromiilus
-
Viestit: 11
Liittynyt: 19.7.2010 22:21

ViestiKirjoittaja Jaromiilus » 10.5.2011 21:41

Hei. Mistä löydän 3bg passatin keskikulutuksen säädön? Omistan itse vag-comin(311.2) Kulutushan valehtelee pyöreesti puoli litraa(useampi tankkaus ja laskettu kulutus kilometrien mukaan) Kulutus on tietokoneen mukaan 5.9 ja laskettuna se on 5.4 Outoa että valehtelee näinpäin..?? Ohjeiden mukaan kun valitsee (17 instruments) ---->adaptation----->ja kanava 03. Ongelma on siinä että kun valitsen kyseisen kanavan niin siinä pukkaa erroria ja sanoo että siinä kanavalla ei ole mitään. Saako tästä autosta millään säädettyä keskikulutusta vai täytyykö mennä poikkeen huollossa?

4Motioner
-
Viestit: 430
Liittynyt: 20.12.2007 12:05

ViestiKirjoittaja 4Motioner » 12.5.2011 12:05

Mittariston säätökanava sulla on oikein, mutta voi olla, että 311.2 ei ymmärrä tuota vielä.

Jaromiilus
-
Viestit: 11
Liittynyt: 19.7.2010 22:21

ViestiKirjoittaja Jaromiilus » 13.5.2011 14:37

Kyllä mä kokeilin myös 409.1 (shareware) versiolla ja vcds lite 1.1:llä. Ne kaikki sanovat että kanava ei ole käytössä.

Kole82
-
Viestit: 44
Liittynyt: 1.9.2010 15:27

ViestiKirjoittaja Kole82 » 13.5.2011 23:49

Saako Saksan tuonnin ajovalot laitettua niin että syttyvät itsestään kun auton käynnistää.
Auto on A4 -07.

Kole82
-
Viestit: 44
Liittynyt: 1.9.2010 15:27

ViestiKirjoittaja Kole82 » 14.5.2011 13:14

Mikä on "Air recirculation Flap Positioning Motor"?

Seuraavanlainen vikakoodi löytyi autosta:

Address 08: Auto HVAC Labels: 8E0-820-043.lbl
Part No: 8E0 820 043 BM
Component: A4 Klimaautomat 3233
Coding: 00000
Shop #: WSC 00000
VCID: 6DDBCD8C0D01
1 Fault Found:
00716 - Air recirculation Flap Positioning Motor (V113)
41-00 - Blocked or No Voltage

pete73
-
Viestit: 2108
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 14.5.2011 13:22

Taitaa olla sisäilman kierron läppäventtiili..

Hannu^
-
Viestit: 173
Liittynyt: 22.9.2008 22:22

ViestiKirjoittaja Hannu^ » 14.5.2011 17:04

Tuossa 1999 passatissa alkaa hehkun valovilkkua noin 30-60sec virtojen päälle laiton jälkeen ja kun yritin kurkata asiaa tuolla vag-comilla niin ei löydä autoa. Tulee ilmoutus ettei olisi kytketty autoon vaikka muuten on. Onko mitään tietoa mistä moinen ja mitä tuo hehkun vilkuttelu voi tarkoittaa?

Kole82
-
Viestit: 44
Liittynyt: 1.9.2010 15:27

ViestiKirjoittaja Kole82 » 14.5.2011 17:24

Hehkun vilkkuminen tuon ikäisessä autossa on yhtä kuin vikavalo.
Ensimmäisenä tarkistaisin jarruvalojen polttimot! Jostain syystä antaa rikkinäisestä jarruvalosta tuon vikailmoituksen.
Omassa autossa sain ajovalot ohjelmoitua automaatti syttymiselle. VCDS opasti aika hyvin mitä piti tehdä. Eli siihen en enää kaipaa ohjeita.

Pitkti
-
Viestit: 81
Liittynyt: 3.12.2006 22:42

ViestiKirjoittaja Pitkti » 18.5.2011 9:30

Nyt on jännää, kuin Routalemmellä konsanaan:
Eilen saapui (piraatti)kaapeli ohjelmistoineen postista. Siitä sitten saman tien intoa täynnä kuin ilmapallo auton kimppuun ja ihmettelemään. Laitteet juttelivat keskenään ongelmitta, sain tarkisteltua ja nollailtua vanhoja vikakoodeja ja pääsin laittelemaan rakseja ruutuihin pientä hienosäätöä tehdäkseni.

Kuitenkin, kun sillä "long coding helperillä" jotain raksittelin ja ruutuun ilmestyi vanhan koodin alapuolelle uusi koodi, ei "do it!" nappulaa painettaessa tapahtunut mitään? Onko tuossa jokin kikka mikä aloittelijalta on nyt jäänyt huomaamatta, vai mikähän mahtaa mättää?

Kaapelina VAG106 ja VCDS:n versionumero 10.6.2.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 18.5.2011 12:13

Piraatti johdot yleensä toimii kerran, korkeintaan pari kuukautta :D

Mistä asensit ohjelman ja ajurin? Eihän koneella ollut pääsyä nettiin piraattia käyttäessä?
Kokeile mitä valittaa; Options > Test

Entäs about nappi? Pitäs näyttää tuolta:
http://www.ross-tech.com/vcds/tour/about_screen.html

Pitkti
-
Viestit: 81
Liittynyt: 3.12.2006 22:42

ViestiKirjoittaja Pitkti » 18.5.2011 14:04

Johdon mukana tuli pieni cd jolta ohjelma asennettiin. About napista aukeaa samanlainen näkymä, fully registered / activted. Testiä kokeilin heti ensimmäiseksi, ei herjaa mitään :/

E: Kone ei ollut yhteydessä intterweppiin asennuksen aikana

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 18.5.2011 14:45

Ei riitä että se oli poikki vain asentaessa... vcds tarkistaa päivityksiä itekseen kun kone on netissä. Joten saattaa olla, että voit sanoa piraatille hyvästit.

Toimiiko long coding minkään muun ohjausboksin kautta?

Pitkti
-
Viestit: 81
Liittynyt: 3.12.2006 22:42

ViestiKirjoittaja Pitkti » 18.5.2011 14:49

Kone ei ollut netissä siis ohjelmiston tai ajureiden asennuksen eikä käytön aikana (sori aiempi vastaus, luin vähän huolimattomasti kysymyksen). Myöhemmin vcds on ollut päällä internetyhteyden ollessa avoinna, mutta silloin ei kaapeli ole ollut kiinni.

Noh, täytyy asennella uudelleen ja koittaa jotenkin kikkailla. Voihan tosiaan olla ettei tuolla lelulla tee mitään :p

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 18.5.2011 14:54

RT-updater ajetaan joka kerta kun wintoosa käynnistyy, eli se kattoo päivitykset.
En sit tiedä onko tuo piratisoitu versio jotenki muutettu...

ilpopi
-
Viestit: 226
Liittynyt: 20.12.2006 17:25

ViestiKirjoittaja ilpopi » 20.5.2011 6:08

Pakko kommentoida noista piraattiversioista sen verran, että kyllä ne toimii, kunhan huolehtii ettei kone ole koskaan verkkoyhteydessä ohjelmaa käytettäessä.
Jokunen noita tullut hankittua ja kaikki toimii edelleen, vanhin on reilu 4 vuotta vanha.

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 20.5.2011 16:46

Saakos jollain tuosta omasta -03 octaviasta turvavyö piippauksen pois?
On vain niin rasittava kun virrat laittaa päälle niin piippaa melko kovaa kuusi kertaa eikä sen jälkeen pihahdakkaan.
Eli vain muistuttaa että laita vyö.

Pitkti
-
Viestit: 81
Liittynyt: 3.12.2006 22:42

ViestiKirjoittaja Pitkti » 21.5.2011 8:59

^ olisko tuosta apua: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... MY_2001%29

Vielä en omallekaan piraattikaapelille anna lelun leimaa, aiemmin ihmettelemääni do it! - napin toimimattomuutta ei enää toisella käyttökerralla ilmennyt, vaan sain koodaukset tehtyä (=takaluukun lukon toimimattomaksi, eli tarvitaan hitusen lisäperehtymistä :p). Mielestäni tein kaiken ihan samaan tapaan kuin ensimmäiselläkin kerralla, mikälie ollut..

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 21.5.2011 11:56

Kysytäänpä vielä, jotta lötyiskö joku joka voisi koodata tuon varoituksen pois?
Asun Kellokoskella joten johonkin Järvenpää - Vantaa välille voin tulla.

edit. Omistan itse tuommoisen ScanDevil lukijan. Tekeekö moisella muuta, kuin lukee vikakoodit ja näkee joitain arvoja reaali ajassa?

sepi6
-
Viestit: 16
Liittynyt: 9.9.2004 9:21

ViestiKirjoittaja sepi6 » 3.6.2011 10:33

Pysyvämpi ratkaisu on irroittaa tuon "istumisanturin" liitin sieltä penkin alta...

pasattdi
-
Viestit: 163
Liittynyt: 26.2.2009 13:56

ViestiKirjoittaja pasattdi » 26.6.2011 17:43

Itellä Passat 1999, mistä siihen saa käypäsen johdon ja ohjelman/levyn millä pääsee tutkimaan boxia?

pjotor1
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 22.3.2011 22:26

vr6 mk3 huolto

ViestiKirjoittaja pjotor1 » 28.6.2011 0:54

Osaako kukaan neuvoa korjaamoa lähellä Muoniota jossa saisin 1992 vr 6 mk3 absit kuntoon. Täällä on kyllä Pörhön sivuliike, mutta ukolla ei kaapelia näin vanhaan autoon, että ois saanut vikakoodin luettua.

Niin ja anteeksi jos tuli väärälle osiolle, kun on ensimmäinen kerta kyselyyn

Kipe_
-
Viestit: 262
Liittynyt: 21.7.2007 16:59

ViestiKirjoittaja Kipe_ » 28.6.2011 17:11

Saako tuota 30tkm huoltoväliiä muutettua 15/10tkm vag-comilla? jos joku tietää niin kerros miten.

Auto VW Bora -03 1.8T

Ei tarttis aina päässä laskea tuota meneekö öljynvaihdot yli vai ei..

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 28.6.2011 20:31

^Nollaat sen kerran huoltokirjan ohjeen mukaan mittaristosta niin muuttuu kiinteäksi

poiex
-
Viestit: 39
Liittynyt: 2.10.2008 22:19

ViestiKirjoittaja poiex » 10.7.2011 21:34

Mikä mahtais auttaa kun yritän päästä vw golf MK3 96 Vr6 syncron moottorin ohjaukseen käsiksi niin eipä se sitä tunnu löytävän, abs, ilmastointi, aribagit kyllä löytyy, ja sai jopa vika kooditkin kuitattua pois.

Dealextremen sininen kaapeli ja vag-commi 311.2n ja 409.1 kokeiltu pitääkö tuolle olla jotkin tietyt asetukset että se toimisi?

AGU
-
Viestit: 323
Liittynyt: 7.9.2003 20:28

ViestiKirjoittaja AGU » 11.7.2011 13:53

Jaromiilus kyseli tuolla aiemmin 3bg keskikulutusnäytön kalibroinnista.
Ohjeet toimii vain 3b passatissa ei 3bg:ssä.
Eikä ainakaan Herttoniemen VW merkkihuollossa ollut tietoa että mistä 3bg.ssä kulutusnäyttöä sais kohilleen säädettyä.

[/quote]

4Motioner
-
Viestit: 430
Liittynyt: 20.12.2007 12:05

ViestiKirjoittaja 4Motioner » 12.7.2011 9:26

Kokeileppa Instruments, Adaptation, channel 003. Uuden luvun saat kaavalla vanha lukema * laskettu kulutus / vanha mittarin näyttämä

Elementti
-
Viestit: 717
Liittynyt: 22.11.2008 20:37

ViestiKirjoittaja Elementti » 12.7.2011 13:33

Mitäs tuolla vag-comilla saa tehtyä tuollaiseen -92 vr6, taitaa olla OBD1.. Ainakin vikakoodit luettua ja nollattua. Siihenkö se jää?
Näkeekö antureiden arvoja? Voiko esim nollata kaasuläpän asetukset ym?

nyksy
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 17.7.2011 18:01

ViestiKirjoittaja nyksy » 17.7.2011 18:04

Terve,

Olikos nyt niin, että jos on käytössä tuollainen VAG-KKL piuha, niin se "after market radio problem" ei voi vahingoittaa piuhaa, autoa tai läppäriä? Meinasin vaan kun on jälkiasennettu radio muttei yleismittaria niin voiko eka mennä testaamaan vaan piuhalla että toimiiko vai olisiko syytä eka hommata mittari ja varmistaa ettei ongelmaa ole?

Bart Simson
-
Viestit: 112
Liittynyt: 16.7.2011 20:43

VAG/COM

ViestiKirjoittaja Bart Simson » 26.7.2011 16:08

Olen täällä keskustelu palstoilla toistuvasti huomannut tämän VAG/COM:in, voisko joku kertoa kannattaako tällaisen tavallisen Erkin hankkia kyseiset härpäkkeet, mistä tällaisen laitteen voi hankkia mitä maksaa mikä olisi se toimiva/hyvä pystyykö sitä käyttämään tolla perus läppärillä? auto olis VW passat 1,9tdi 66kw atm/4 2000 rupes toi auton sielun elämä kiinnostamaan, on tullut jo noin 30vuotta leikittyä erilaisten autojen kanssa mut tää vikakoodi homma on pikkasen uutta. Tiedoista kiittäen

Bart Simson
-
Viestit: 112
Liittynyt: 16.7.2011 20:43

VW VAC/COM

ViestiKirjoittaja Bart Simson » 26.7.2011 16:45

Aikaisempaan kysymykseen lisäys rupes toi laite sen takia kiinnostamaan kun kävin jokin aika sitten Raumalla kaverin luona joka touhuaa näiden VW konsernin autojen kanssa ja rupesin kyselemään että kannataisko hankkia itelle laite koodin lukua varten, no vastaus oli ei se ole niin yksinkertaista näiden laitteiden kassa touhuta ja ne maksaa niin paljon ettei siinä ole järkeä hankki niitä kun ovat tarkoitettu vain ammatti käyttöön, olen törmännyt sellaiseenki ammatti mieheen joka oli merkkiliikeen asentaja luki auton tiedot tulosti tiedot ja kertoi ei mitään vikoja seuraavaksi toisen ammatttiasentajan luo luki auton tiedot auto oli jo pidemmän aikaa ollut ns varaohjelmalla ilmakos ei kaikki toiminut.Eli mitä tarvitaan ja mitä maksaa?

4Motioner
-
Viestit: 430
Liittynyt: 20.12.2007 12:05

ViestiKirjoittaja 4Motioner » 27.7.2011 11:16

Riippuu taas mitä autoa haluat tutkia / lukea / koodata ohjelmalla. Uusimpiin tarvitaan VCDS HEX+CAN, mutta vanhoihin käy ohjelman vanhemmat versiot, joita saa yleensä edullisesti muualtakin kuin Ross-Techiltä.

Mielestäni VCDS on ollut hintansa väärti, tosin jos omistaa vain yhden VW-konsernin vehkeen eikä lähipiirissä ole useampia, kannattaa harkita kannattaako sijoitus. 300EUR ovh:lla luetuttaa koodit aika monta kertaa pajallakin.

Riippuu siis käytöstä / käyttökohteesta kannattaako vai ei.

peltsi-72
-
Viestit: 5
Liittynyt: 30.7.2011 19:09

ViestiKirjoittaja peltsi-72 » 30.7.2011 19:26

osaisiko joku valaista mistä voisi vikaa alkaa etsimään. Ohjelmana vcds-lite, kaapeli vag-kkl ja "autona" skoda fabia 1,4 bby konella. Vikakoodit pystyin lukemaan ja nollaamaan mutta mihinkään modulleihin ei pääse, antaa virheilmoituksen no response from controller. Koittaanu nostaa ja laskea portin nopeutta mutta ei apuja tullut..

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 3.8.2011 9:42

osaisiko joku valaista mistä voisi vikaa alkaa etsimään. Ohjelmana vcds-lite, kaapeli vag-kkl ja "autona" skoda fabia 1,4 bby konella. Vikakoodit pystyin lukemaan ja nollaamaan mutta mihinkään modulleihin ei pääse, antaa virheilmoituksen no response from controller. Koittaanu nostaa ja laskea portin nopeutta mutta ei apuja tullut..

Varmistetaan nyt ensin että onhan sun autossa ne ohjaimet mihin yrität päästä käsiksi? :D Ohjelma listaa kyllä kaikki maasta taivaaseen vaikka autossa ei olisi muuta älykästä elektroniikkaa kuin moottorinohjaus.

Jos siellä oikeasti on niitä ohjaimia mihin se ei saa yhteyttä niin se saattaa johtua siitä että käytät ilmaisversiota eikä se anna pääsyä ilman maksua. VCDS haluaisi muutenkin käytettävän Ross-Techin omia HEX/CAN-kaapeleita (ahneus...), nuo yleiskiinalaiset KKL-piuhat siirtyy varmaan kohta kokonaan tuettujen laitteiden ulkopuolelle VCDS:ssä...

peltsi-72
-
Viestit: 5
Liittynyt: 30.7.2011 19:09

ViestiKirjoittaja peltsi-72 » 3.8.2011 11:43

On rekisteröity ohjelma. luulisi tuostakin löytyvän joku modulli edes :), lähinnä pitäisi kaasuläppä päästä sopeuttamaan puhdistuksen jälkeen, on siis tässäkin tyyppiä ilman kaasuvaijeria, toinen mikä pitäisi päästä tekemään on tämän lämpötilansäätimen"flapmotor" v68 perusasetusten tekeminen, skodan oman workshopin mukaan tuo homma pitäs tehdä kun ko. moottorin vaihtaa..

Edit: nyt toimii ja pääsee moduleihin.. kiitän itseäsi :)

Nykänen
-
Viestit: 163
Liittynyt: 27.6.2007 21:02

ViestiKirjoittaja Nykänen » 3.8.2011 14:12

Hei, osaisiko joku kertoa mihin tämä vikakoodi viittaa..

00257 - ABS Inlet Valve: Front Left (N101)

Olen just pari viikkoa sitten vaihtanut tuon abs anturin (tarvike osa), toimi ihan normaalisti mutta nyt satunnaisesti palaa abs valo.. mikä tuo vika voisi olla, ei varmaan ole itse anturi kuitenkaan ?

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 4.8.2011 8:21

On se hienoa että nykyajan autot osaa antaa vikakoodin ihan selvällä englannin kielellä mutta loppukäyttäjä ei sen vertaa viitsi sanakirjaa ottaa käteen että selvittäisi mitä se tarkoittaa. Ei, inlet valve ei ole pyörän anturi (wheel sensor). Se on yksi venttiili siellä ABS-hydrauliboksissa joka säätelee jarrunesteen kiertoa jarrupiirissä, joka on ilmeisesti sökönä.

Nykänen
-
Viestit: 163
Liittynyt: 27.6.2007 21:02

ViestiKirjoittaja Nykänen » 4.8.2011 10:28

Yritin kyllä tutkia asiaa ja etsiä googlestä/ross-tech sivuilta ensin, ennen kun tänne laitoin viestiä.. ja google sanakirjakaan ei kuitenkaan kertonut että vika on abs hydrauliboksissa vaikka antoikin suomennoksen (täyttöventtiili) ;)

kiitos paljon :)

nikkon
-
Viestit: 19
Liittynyt: 3.8.2011 21:09

ViestiKirjoittaja nikkon » 14.8.2011 15:11

Apuja jo tulikin.

Ilja1
-
Viestit: 416
Liittynyt: 20.7.2005 13:32

ViestiKirjoittaja Ilja1 » 21.9.2011 14:07

Onkohan mahdollista saada 04 1.9TDI Touranin mittariston valot syttymään suoraan käynnistäessä, ilman että kääntää valon päälle asentoon?

vw-ukko
-
Viestit: 110
Liittynyt: 1.4.2007 4:21

vag-comin kanava listaa?

ViestiKirjoittaja vw-ukko » 22.9.2011 4:32

Olisko joku meistä jo ollut Niin pätevä jätkä että olisi tehnyt sellasen valmiin "kartan" mikä kanava tarkottaa mitäkin ja mitä grouppia seuraillaan millonkin? Helpottas elämää ja comin käyttöä oleellisesti kun ei aika menisi netissä ettiessä oikeeta paikkaa(tai väärää) Vai saako ton jostai kopioitua?

ConD
-
Viestit: 805
Liittynyt: 13.10.2008 8:12

ViestiKirjoittaja ConD » 22.9.2011 5:59

Olisko joku meistä jo ollut Niin pätevä jätkä että olisi tehnyt sellasen valmiin "kartan" mikä kanava tarkottaa mitäkin ja mitä grouppia seuraillaan millonkin?

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... odule_Maps

Ei nuita karttoja tarvi itse tehdä. Ross-tech on tehnyt ne aika hyvin valmiiksi. Sikälimikäli kun ymmärsin että tahdot tietää mitä arvoa esim. measuring blocksista seuraat milloinkin.

Ainakin oma 10.6.4 versio VCDS:stä kertoo lähes kaikkien autojen kanssa joissa sitä viime aikoina olen käyttänyt tiedot mitä mikin seurattu arvo tarkoittaa.

Onkohan mahdollista saada 04 1.9TDI Touranin mittariston valot syttymään suoraan käynnistäessä, ilman että kääntää valon päälle asentoon?


Voin testata tuota itselläni jokukerta, raportoin sitten miten onnistuu. Toisaalta valot on mahdollista koodata siten, että "päiväajovalomoodissa" lasketaan jännitettä polttimoilta ja vasta sitten kun on hämärää käännetään valot 1-asentoon jolloin mittarivalot syttyvät ja ajovalot kirkastuvat.

Ilja1
-
Viestit: 416
Liittynyt: 20.7.2005 13:32

ViestiKirjoittaja Ilja1 » 22.9.2011 13:11

Onkohan mahdollista saada 04 1.9TDI Touranin mittariston valot syttymään suoraan käynnistäessä, ilman että kääntää valon päälle asentoon?


Voin testata tuota itselläni jokukerta, raportoin sitten miten onnistuu. Toisaalta valot on mahdollista koodata siten, että "päiväajovalomoodissa" lasketaan jännitettä polttimoilta ja vasta sitten kun on hämärää käännetään valot 1-asentoon jolloin mittarivalot syttyvät ja ajovalot kirkastuvat.


Faceliftillä kun ajoin niin siinä tämä ominaisuus oli.

Simppa79
-
Viestit: 3
Liittynyt: 27.3.2011 10:16

ViestiKirjoittaja Simppa79 » 10.10.2011 18:03

Pystyykös noita valoja ohjelmoimaan vcds:llä -08 golffissa sillai et päivällä kun on valoisaa palaisi parkkivalot kun valokatkaisija on tunnelivalo kohdassa. Hämärtyessä sit tietysti kytkisi ajovalot päälle automaattisesti.

Elmeri H.
-
Viestit: 266
Liittynyt: 11.1.2005 18:37

ViestiKirjoittaja Elmeri H. » 20.10.2011 7:22

Mitä tarkkaanottaen tarvitaan, että esim. V Golfissa saa toimimaan nuo kaikki lohkot?

Mulla on nyt joku OBD2/usb-kaapeli ja sw.-versioita noista 409... ja 311.. ohjelmista..

IV-golfissa noilla näkyi kaikki jutut, mutta viitosessa ei saa mitään kontaktia muuhun kuin moottoriin ja sekin menee käynnissä jumiin muutaman sekunnin kuluttua.. Juuri ja juuri ehtii nähdä arvoja, kun ei liian kauaa etsiskele..

Varmaan pitäisi olla joku tietty kaapeli??

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 20.10.2011 8:07

Elmeri H. kirjoitti:Varmaan pitäisi olla joku tietty kaapeli??

Luultavasti tarvitse CAN-piuhan. 15 euron kiinalaiset käyttää K-linjaa jutusteluun jota ei enää uusimmissa autoissa ole.


Ja laitetaan perään vielä varoitus: Audin Concert- tai Volkswagenin Delta-soittimia ei kannata yrittää VAG-COM:lla/VCDS:llä skannailla. Niissä on softavika diagnostiikkapuolella joka aiheuttaa sen että soitin menee jumiin (näytössä lukee DIAG) eikä enää suostu juttelemaan tai palaamaan perustilaan ennenkuin otat akun irti tai soittimen sulakkeen. Näin kävi omassa 3BG Passatissa kun koitin ottaa yhteyttä siihen. Virtojen ottaminen pois tarkoittaa tietysti sitä että joudut syöttämään turvakoodin, joten jos turvakoodi ei ole käsillä niin en suosittele. :)

Kuva

4Motioner
-
Viestit: 430
Liittynyt: 20.12.2007 12:05

ViestiKirjoittaja 4Motioner » 20.10.2011 8:44

Golf V, Passat 3C, yms. tarvivat jo HEX-CAN -piuhan. Vanhemmalla ei näiden kanssa tee mitään.

Tuota soitinongelmaa ei itsellä ole tullut kertaakaan vastaan Audin tai VW:n orkkismankan kanssa. Testattu B5, B6, B7, Golf V, Passat 3C.

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 20.10.2011 11:21

4Motioner kirjoitti:Tuota soitinongelmaa ei itsellä ole tullut kertaakaan vastaan Audin tai VW:n orkkismankan kanssa. Testattu B5, B6, B7, Golf V, Passat 3C.

Mitä soittimia olet tutkinut? Onko niistä saanut edes mitään hyödyllistä tietoa?

4Motioner
-
Viestit: 430
Liittynyt: 20.12.2007 12:05

ViestiKirjoittaja 4Motioner » 20.10.2011 12:53

Testattu on ainakin Concert I / II / III (II+), RCD-300 / 310, RNS-300, Symphony II, RNS-D / E.

Vanhemmista ei juuri saa mitään irti, mutta uudemmista saa muutettua joitain juttuja. Naveista tietysti reilummin. Oikeastaan kaikkiin saa koodattua aktiivi- ja passiivikaiuttimet, Bosen / Dynaudion ja CD-vaihtajan, sekä uudemmissa myös AUX-liitännän tai IPOD-telakan.

Vikakoodejahan nuo myös joitain antaa ainakin antenni- ja vahvistin vioista.

Tumi
-
Viestit: 345
Liittynyt: 7.8.2009 20:14

ViestiKirjoittaja Tumi » 2.11.2011 17:11

Onko kukaan tapellut onnistuneesti kiinan kaapelin kanssa? Viikko sitten tuli VAG106- kaapeli vastaavine ohjelmistoineen jonka kanssa onkin jo jumpattu. Tällä hetkellä 10.6.0 on asennettuna uusimmilla ja muokatuilla FTDI- ajureilla puhtaalle koneelle, tämä asennus sujui jo ongelmitta. Testissä portti on OK mutta interface not found. LED- testi menee OK ja ledi näkyy kiiluvan, myös testin jälkeen. Ohjelman statuksena rekisteröity / aktivoitu. Tämä on ensimmäinen piuha jonka kanssa taistelen, sekin hankaloittaa kun ei ole varmuutta mikä kuuluu 'normaaliin' hienosäätöön vai onko kaapeli pimeä.

ilpopi
-
Viestit: 226
Liittynyt: 20.12.2006 17:25

ViestiKirjoittaja ilpopi » 3.11.2011 5:46

Kai olet koittanut myös piuhan mukana tulleella ajurilla, joka asennetaan ohjelmiston asennuksen yhteydessä?
Mikä Windows? Itse en ole piraatteja saanut Win7:ssa enkä Vistassa toimimaan muuta kuin käyttämällä 704 version "piraatti"ajureita.

Tumi
-
Viestit: 345
Liittynyt: 7.8.2009 20:14

ViestiKirjoittaja Tumi » 3.11.2011 7:43

Ensimmäisessä asennuksessa käytin mukana tulleita ajureita ja menin Ross- Techin manuaalin mukaan. Ei toiminut -> softan poisto ja toisen version asennus -> tässä yhteydessä vanhat ajurit ei enää asentuneet koska ajurin ja piuhan PID ja VID eivät enää vastanneet toisiaan. Onnistuin kaivamaan piuhan ko. tiedot ja muuttamaan ne FTDI:n ajuriin (jota ulkomaisilla foorumeilla suositellaan) ja asennus meni ongelmitta. Käyttiksenä on XP juuri asennettuna. COM- portti on asetuksissa oikea, muutkin portit on varmuuden vuoksi kokeiltu.

Millä tavalla muut ajurit eivät sinulla toimineet? Eivät asentuneet vai softa ei toiminut vai tuliko virheilmoituksia?

ilpopi
-
Viestit: 226
Liittynyt: 20.12.2006 17:25

ViestiKirjoittaja ilpopi » 3.11.2011 13:50

En tarkasti muista kun omissa koneissa XP ja niihin asentunut aina ongelmitta.
Parille tutulle laitellut muihin käyttiksiin, Win7 ei muistaakseni antanut asentaa ajuria mitenkään, kyseessä muistaakseni 908 piuha. Ko. piuhan sai toimimaan seiskassa asentamalla kiinasta tulleen 704 ohjelmiston ja ajurit.

TimJam
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 16.11.2011 18:18

ViestiKirjoittaja TimJam » 16.11.2011 18:29

Tietääkö joku hommasinko väärän kaapelin tilatessani Vag-Can 5.1:n. Pyhä tarkoitukseni oli saada joku vag com:n versioista (esim 4.09 tai 3.12) toimimaan yhdessä audi a6 2006:n kanssa. Vag-can commanderit toimii kyllä, mutta edellä mainituilla ohjelmilla en ole saanut yhteyttä. Mulla olis kyllä ELM327 kaapelikin takataskussa, mutta sillä taitaa olla samat ongelmat vagcomien kanssa??? . (ELM327 olen käyttänyt scanmasterin kanssa ja se pelaa hienosti).

Ajatukseni oli kyllä käytellä vag comin versioita, mutta tuliko tyrittyä hankinnoissa?

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 21.11.2011 11:32

Onkos täällä porukalla tietotaitoa koodata uudempien Volkkareiden MFA:n huoltovälinäyttöä? Kiinnostais myös tietää että minkälaista infoa se näyttö pitää sisällään, laskeeko se jotain kiinteetä väliä millon se rupeaa ilmoittelemaan huollosta vai miten se toimii?

Passatti (3BG vm. 2005) sanoo että SERVICE in 100 km, ja marmoritiskillä sanottiin että "pikkuhuolto" pitäis tehdä (öljy+öljynsuodatin+raitisilmasuodatin, 250 euroo) joten ajattelin että jos itse tekisi ja sitten koodaisi huoltovälinäytön uudestaan... Mutta kuinka?

Jurzi
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 23.11.2011 19:47

ViestiKirjoittaja Jurzi » 24.11.2011 16:45

Mikä versio vag-comista toimii parhaiten VW Golf IV GTI 1.8t -98?

Aje
-
Viestit: 240
Liittynyt: 27.5.2006 13:45
Viesti:

ViestiKirjoittaja Aje » 27.11.2011 13:55

Vinkkiä tarvitsisin 2K Caddyn takalalasin pyyhkimen aktivoinnin muuttamiseen. Eli en tahdo sen heilahtavan kun on pakki + pyyhkimet päällä.

VCDS käytössä.

ConD
-
Viestit: 805
Liittynyt: 13.10.2008 8:12

ViestiKirjoittaja ConD » 28.11.2011 5:50

Vinkkiä tarvitsisin 2K Caddyn takalalasin pyyhkimen aktivoinnin muuttamiseen. Eli en tahdo sen heilahtavan kun on pakki + pyyhkimet päällä.


[Select]
[09 - Cent. Elect.] Or the module you intend on tweaking as per the list below
[Coding - 07]
[Long Coding Helper]
Click on each of the Byte numbers in row 3) and you'll see the selectable options below. Check or Un-check the boxes for the desired results.
Close the Long Coding Helper by clicking the Windows X box on the top right of the screen or clicking the Exit button on the top left of the screen to send your altered Coding value back to the Coding screen.
[Do It!]

Tuossa karkeat ohjeet paikkaan. Long coding helperistä löytyy paikat "Rear wiper with continuois active" ja "Rear wiper with intermittent active". Rastit nuista pois, helpperi kiinni ja "Do it!". Sitten piuhat irti ja "reboottia autolle".

Yhdestä Maxi-Caddystä tuon koodannut pois, ja se tapahtui 1:1 samoin kuten Touranista tai muista Golf V-sähköihin perustuvasta autosta. :P

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=7538.0

Tuossa vielä jupinaa samasta aiheesta naapurifoorumilla.

Aje
-
Viestit: 240
Liittynyt: 27.5.2006 13:45
Viesti:

ViestiKirjoittaja Aje » 28.11.2011 13:38

Kiitti, koitetaan näillä taaplata alkuunsa!

Aje
-
Viestit: 240
Liittynyt: 27.5.2006 13:45
Viesti:

ViestiKirjoittaja Aje » 28.11.2011 21:26

Sieltähän se löytyi kerrasta. Samalla päälle meni comming/leaving home valot.

Sumareita ei varmaankaan saa kääntymisvaloina toimimaan?

ConD
-
Viestit: 805
Liittynyt: 13.10.2008 8:12

ViestiKirjoittaja ConD » 28.11.2011 22:14

Kääntymisvalokoodaus riippuu ohjainlaitteesta. Uudempaan Octaviaan ja A3:een olen ne samaisesta paikasta koodannut rastittelemalla, mutta esimerkiksi oma Touran on niin vanha ettei sen ohjainlaite tiedä tuon taivaallista kääntymisvaloista saati sumuvaloista. :)

Zippaaja
-
Viestit: 102
Liittynyt: 29.6.2008 2:01

ViestiKirjoittaja Zippaaja » 1.12.2011 21:28

Minkälaisilla iQ lukemilla porukka on talven ajellut. Kannattaako talven aikana arvon olla pienempi vai isompi vakioon verrattuna?

Ilmeisesti IV ALH Golffissa taitaa vakio olla 3.8

Aje
-
Viestit: 240
Liittynyt: 27.5.2006 13:45
Viesti:

ViestiKirjoittaja Aje » 2.12.2011 8:27

Juu, eipä sieltä löytynyt kääntymisvaloja.

Sipsi
-
Viestit: 14
Liittynyt: 8.11.2011 15:51

ViestiKirjoittaja Sipsi » 2.12.2011 10:46

Kuinka uusi Octavia tarvii olla, että kääntymisvalojen koodailu onnistuu?

xniko
-
Viestit: 584
Liittynyt: 1.4.2007 21:00

ViestiKirjoittaja xniko » 13.12.2011 15:43

Osaisko joku heittää neuvoa? Eli tuli tällänen kaapeli tilattua http://www.elekma.com/index.php?main_pa ... eacf76043d mutta kone ei tuota tunnista miksikään, joten hivenen vaikea yrittää ajureita ajaa prkl..... Vag com 409.1 löytyy mutta ajurit ilmeisesti hukassa kun ei paskattiin saa yhteyttä.

bajari
-
Viestit: 7
Liittynyt: 30.8.2010 12:32

ViestiKirjoittaja bajari » 13.12.2011 19:37

Tuota, missä helekutissa T3 Transportterissa on pesuneste säiliö? Oonko vaan niin puusilmä etten nää sitä :D

Edit: Löytyhän se. Tuo autto http://www.johnfreelancedesign.com/?page_id=141

santikko
-
Viestit: 123
Liittynyt: 27.5.2009 15:46

ViestiKirjoittaja santikko » 23.12.2011 20:10

tuli hieman ongelmia. eli -99 a6:sesta 2,8 tärpättikoneella ja quattrolla. koitin lukea koodeja, mutta ei saa yhteyttä. ei syty kaapeliin edes valoa palamaan? vag-kkl kaapeli ja vcds lite ohjelmana. kaapeli on kunnossa, ainakin passatissa toimi. onkos tuolle diagnostiikalle esim. sulaketta jossain? vai mikä lie vikana.

santikko
-
Viestit: 123
Liittynyt: 27.5.2009 15:46

ViestiKirjoittaja santikko » 24.12.2011 11:03

ja nyt kun olen tutkinut asiaa internetin ihmemaassa, niin autossa on jälkiasennettu soitin. miten tämä vaikuttaa asiaan? soitin ei ole asennettu täysin kuten alkuperäinen koska ei sammu virrat sammutettaessa. eipä tullut kokeiltua adapteria laittaa kiinni kun soitin on päällä. ilmeisesti obd-portin virrat kulkee soittimen kautta? luulen että ongelma piilee siellä.

Veera 6
-
Viestit: 20
Liittynyt: 23.12.2011 22:44

Vr6 ja 2x2 liitimet

ViestiKirjoittaja Veera 6 » 28.12.2011 0:00

Mitenkäs...nyt kun on tuo läppäri hommattuna ja tuo 2x2 kaapeli niin sitten mikä kaapeli käy sen ja läppärin väliin...meneekö esim tämmöinen pariksi...

VAG-COM 311.2 ja 409.1 yhteensopiva. Sopii VAG-konsernin autoihin (VW, Audi, Skoda, Seat).

Joku usb----> jonnekin obd 2 liittimeen...eli siis meneekö tämä naru tuohon 2x2 narun obd liittimeen vai onko tiedossa joku "leikkaa liimaa tinaa juttu...

Tarvetta lukea vikakoodit ja resetoida airbägin valo..

timo
-
Viestit: 724
Liittynyt: 24.7.2003 22:40

ViestiKirjoittaja timo » 29.12.2011 19:19

TIlasin ebaysta tuollaisen sarjan missä on usb kaapeli ja vag-com ohjelma..mutta kun yrittää katsoa measurin blocksista 000 niin ei näytä mitää, pahoittelee vaan ja jotain acktivation koodeja pyytelee ja semmosta. sama homma 004. Mistähän moinen, onko tuo ohjelma joku tosi rajattu vai?

Lokasuoja
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 4.1.2012 14:58

Pelkääjänpuolen airbagin lukko

ViestiKirjoittaja Lokasuoja » 4.1.2012 15:22

Auto: Audi A4 1.9 TDi -99

Ongelma: Nykyinen airbagin ohjausboksi korjaamon mukaan hajalla. Tilalle on nyt hankittu uusi(tosin käytetty), joka täsmää edellisen varaosanumeroon ja auton alustanumeroon. Toisin sanoen mitään ongelmaa ei pitäisi olla.

Kun korjaamolla yritettiin laittaa uutta airbagin ohjausyksikköä, törmättiin ongelmaan. Edellisessä autossa missä se oli ollut on ilmeisesti ollut turvalukollinen airbag pelkääjänpuolella ja meidän autossamme pelkääjänpuolen airbag on turvalukoton.

Yrittivät korjaamolla kuulemma kaikkensa(resetoinnit yms.), mutta aina tuli virhe turvalukosta. Sanoivat, että joku sen saattaisi osata koodata. Eli olisiko vag-comilla mahdollisuutta koodata ohjausyksikkö uudestaan? Jotain ohjeita olen katsonut ross-techin sivuilta, mutta käytännön praktiikka puuttuu(eikä laitettakaan ole). Osaisiko joku kertoa, miten ongelman kanssa kannattaa menetellä?

Sane
-
Viestit: 89
Liittynyt: 13.10.2011 6:47

Laatua kiinasta

ViestiKirjoittaja Sane » 5.1.2012 7:58

Tulipa sitten ostettua kiinalainen ELM 327 kaapeli. Tuloksena yksi särkynyt ELM 327 johto, yksi palanut läppäri, yksi palanut OBD-pistokkeen sulake ja tietenkin Airbag valo ja ABS valo palaa. Muuten auto kuitenkin vielä toimii. Koitettu kolmella eri testerillä, kaikki ilmoittaa yhteysvirhettä. On tainnut kiinan langassa mennä piuhat sekaisin. Onkohan kenelläkään tietoa miten herkästi nuo boxit tuolta kärähtelee. Ja jos jyväskylän suunnalla olisi jotan VAG com gurua, niin apu ei olisi pahitteeksi.

a1mo
-
Viestit: 246
Liittynyt: 19.12.2008 5:35

ViestiKirjoittaja a1mo » 6.1.2012 17:19

Hyödynkö jotain jos ostan VCDS täyden version verrattuna rekisteröityyn Liteen?
Alla olevathan siitä jää puuttumaan. Voisiko joku täyden version omistava kertoa mitä noilla voi tehdä? Kaksi ylintä kiinnostaa ja tuntuu, että niille voisi joskus olla käyttöä.

Selective Output Tests
Advanced Measuring Values
Guided Readiness Scripts
Support for Dual ECUs
Code Slave Modules
Supported Codes
Generic OBD-II

Ja oletteko tilanneet tuota KKL-usb piuhaa suoraan Ross-techiltä? Tuliko tullista läpi ilman muita kuluja? Saako tuota mistään EU:n sisältä? Löysin äkkiseltään vain HEX-CAN piuhoja ja sille ei ole käyttöä.

Edit: Löysinkin tarkoitukset ja ohjeet tuolta Ross-techin sivuilta. Vielä kiinnostaa mistä ostaa jos ostaa:)

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 10.1.2012 7:11

Onko kukaan saanut näitä halpoja kiinalaisia sovittimia tai muita toimimaan koneessa jossa USB väylät on PCMCIA (Cardbus)-kortissa?

Mulla VCDS lite ilmoittaa että adapteri on löytynyt, mutta latenssitesti huono ja autoon kytkettäessä ei saa kontrolleriin yhteyttä.

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 10.1.2012 9:26

Heitänpä tässä ketjuun ohjeet millä voi säätää kulutusta MFA-näytöllisistä mittaristoista, allekirjoittaneen vapaasti saksasta kääntämänä:

1. Valitse ohjainlaite 17, Instruments.
2. Valitse toiminto 10, Adaptation.
3. Valitse kanava 03, kulutusmittaus.
4. Aseta kulutusnäytön arvo. Katso ohje alta.

Ohje: Tehdasasetus on 100. Jos esim. kulutusnäyttö näyttää pari desiä liian paljon, voit koittaa pudottaa arvon lukemaan 95. Tämä tarkoittaa että kulutusnäyttö näyttää 95% lasketusta. Jos näyttö näyttää liian vähän, voit nostaa arvoon 105. Minimi on 85, maksimi 125. Huom.! Voit vaihtaa lukemaa vain 5:n pykälissä!


Huomautus 4Motionerilta:

4Motioner kirjoitti:Tuo 5% pykälissä säätö ei pidä paikkaansa ainakaan uudemmissa. Säädön tarkkuus on 1% pykälissä ja säätöväli 85% - 115%.
Viimeksi muokannut Entris, 10.1.2012 16:20. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

4Motioner
-
Viestit: 430
Liittynyt: 20.12.2007 12:05

ViestiKirjoittaja 4Motioner » 10.1.2012 15:00

Entris,
Tuo 5% pykälissä säätö ei pidä paikkaansa ainakaan uudemmissa. Säädön tarkkuus on 1% pykälissä ja säätöväli 85% - 115%.

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 10.1.2012 16:19

OK, korjasin viestiäni.

Elmeri H.
-
Viestit: 266
Liittynyt: 11.1.2005 18:37

ViestiKirjoittaja Elmeri H. » 12.1.2012 11:15

Nyt kun on noita bluetooth obd-sovittimia pilvinpimein myynnissä, niin onko tietoa sovelluksista symbianiin? Eli minkälaisella kokoonpanolla pääsisin kiinni diagnostiikkaan N8-nokialla parhaiten?

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 14.1.2012 11:31

Elmeri H.: Eka hakutulos Googlella (elm327 symbian), OBDScope.

gaagamel
-
Viestit: 92
Liittynyt: 11.9.2008 18:31
Viesti:

aina päällä

ViestiKirjoittaja gaagamel » 15.1.2012 11:44

Njoo, itellä ei ole kovin paljoa vag-com kokemusta, lähinnä vikakoodien resetointia ja iq:n säätöä.

Pari kysymystä :

Pasuunassa (-99 AFN) on jatkuvassa navi/musiikkikäytössä auto-pc. Nyte vetelin taas johtoja piiloon ja uusia samalla. Voiko vag-com piuhan laittaa pysyvästi kiinni ? Eli tuleeko mahdollisia ongelmia jos käyntiinlähtöjärjestys muuttuu tai pätkii , eli ecu vs pc.. ?

Auto pc:ssä on virtojen kytkennän jälkeen 10 sec viive jolloin hakkuri alkaa syöttään virtaa emolevylle. Sammutuksessa on 1 min viive , eli kun virrat sammuttaa virtalukosta niin pc ajaa itsensä windowssista alas ...

En ole kokeillu noita vag comin loki juttuja tai mahdollisia graafisia ominaisuuksi, lähinnä kulutusmittaria kaipailisin ...kun ei semmosta tuossa vehkeessä ole.


Sähköistä:
Kulutusmittariin liittyen.. jos menee atmel säätämiseksi lcd-näyttö höpötyksiin tuo kulutusmittari, niin saako jostain kätevästi sähköistä signaalia ruiskutusmäärästä ?

-vk-

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 16.1.2012 9:24

Heitänpä tässä ketjuun ohjeet millä voi säätää kulutusta MFA-näytöllisistä mittaristoista, allekirjoittaneen vapaasti saksasta kääntämänä:

1. Valitse ohjainlaite 17, Instruments.
2. Valitse toiminto 10, Adaptation.
3. Valitse kanava 03, kulutusmittaus.
4. Aseta kulutusnäytön arvo. Katso ohje alta.

Ohje: Tehdasasetus on 100. Jos esim. kulutusnäyttö näyttää pari desiä liian paljon, voit koittaa pudottaa arvon lukemaan 95. Tämä tarkoittaa että kulutusnäyttö näyttää 95% lasketusta. Jos näyttö näyttää liian vähän, voit nostaa arvoon 105. Minimi on 85, maksimi 125. Huom.! Voit vaihtaa lukemaa vain 5:n pykälissä!


Huomautus 4Motionerilta:

4Motioner kirjoitti:Tuo 5% pykälissä säätö ei pidä paikkaansa ainakaan uudemmissa. Säädön tarkkuus on 1% pykälissä ja säätöväli 85% - 115%.

Itse itselleni vastaten, koitin tuota säätöhommaa omassa 3BG Passatissa jossa MFA eikä sieltä kolmoskanavasta löytynyt mitään. Tämä ohje ei siis toimi em. autossa.

Sen sijaan kieltä ja huoltovälinäyttöjä pystyi kyllä vaihtamaan mittaristosta.

Konna56
-
Viestit: 80
Liittynyt: 5.10.2011 2:37

ViestiKirjoittaja Konna56 » 23.1.2012 20:16

Moikka!

Ite ostin jonkun aikaa sitten tommosen OBD2-USB piuhan ebaysta. Olen kokeillut asentaa tuota ilmaista VAG-Comia ja saanutkin sen asennettua. Kumminkin kun avaan ohjelman niin kerran ohjelma meni ns. aloitusikkunaan mutta en päässyt tekemään mitään. Nyt ohjelma ei edes aukea. Mistä lähteä ongelmaa ratkaisemaan? Käytössä on tehokas läppäri Windows 7 -käyttöjärjestelmällä. Itsellä ei ole mahdollisuutta XP:n käyttöön, joten luulis tuon ohjelman Win Seiskallakin auki saavan.

Muutkin ilmaiset ohjelmat kyllä kelpaavat, vikakoodin olis kiva päästä lukeen. Muuta ei tällä hetkellä tarvii viritellä :)

a1mo
-
Viestit: 246
Liittynyt: 19.12.2008 5:35

ViestiKirjoittaja a1mo » 23.1.2012 20:19

Jos 64-bit W7 niin ei toimi. 32-bittisessä kyllä.

Konna56
-
Viestit: 80
Liittynyt: 5.10.2011 2:37

ViestiKirjoittaja Konna56 » 23.1.2012 21:27

Joo itsellä juurikin 64-bittinen seiska käytössä. Kun käynnistää ohjelman 32-bittisessä tilassa käynnistäminen onnistuu ja ns. Aloitusikkuna avautuu. Yritin saada alkuasetuksia toimiin, mutta ei tuo löytänyt piuhaa eikä myöskään mitään tehnyt vaikka tökkäsin piuhan autoon. Toimiiko vag-com jonkun xp emulaattorin kautta, vaikka runkokoneena onkin 64bit Win7? Mitä niitä muita ilmaisia vikakoodinluku ohjelmia on? Ei tarvii olla Can-väylää lukeva, sillä 3B Passatista kyse.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 23.1.2012 22:13

Onko win7 ultimate? tai joku parempi, sit sinne saa windows XP moden asennettua...
Toimisko sen kautta sit...
Itsellä on etka ja elsa sen puolella.

http://windows.microsoft.com/fi-FI/wind ... ws-xp-mode

a1mo
-
Viestit: 246
Liittynyt: 19.12.2008 5:35

ViestiKirjoittaja a1mo » 24.1.2012 8:50

Jos tosiaan on Enterprise, Professional tai Ultimate niin saat laitettua tuon XP moden. Sen kautta se kyllä toimii, itsellänikin oli aikaisemmin. Jos ei ole mitään noista versioista niin sitte taitaa olla mahdollisuudet, että ostat vag-com käyttöön jonkun halvan läppärin missä XP tai 32-bit W7. Ja sitten taisi olla myös, että VCDS aidolla Ross-Techin kaapelilla toimii myös 64-bit, tämä on kyllä sitten vain muistikuva, ei varma tieto.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 24.1.2012 9:09

VCDS aidolla Ross-Techin kaapelilla toimii myös 64-bit, tämä on kyllä sitten vain muistikuva, ei varma tieto.

Toimii toimii

Konna56
-
Viestit: 80
Liittynyt: 5.10.2011 2:37

ViestiKirjoittaja Konna56 » 24.1.2012 21:59

Itsellä on kaapeli ihan mallia ebay, joten ei taida olla mitään temppuja millä saisi edes tuon VCDS lite version toimimaan 64bit Seiskassa?

Ja niin "tos", kun kyselit versioo niin Professional tässä on. XP moden kautta oon kokeillutkin, ja saanut tän ns. aloitusikkunan näkyviin. Nyt kun menee kumminkin optionssiin ja yrittää saada syncattua asetukset niin ei onnistu ihan niin helposti.

Itsellä on OBD kaapeli asennettu COM9 porttiin. Jostain kumman syystä, itse en sitä saanut asennuksessa valita. Nyt optionssissa sitä ei pysty valitseen ja sen takia ei myöskään onnistu ohjelmassa eteneminen tuosta pidemmälle. Mistä nykyisen käytössä olevan COM-portin vaihtaa esim. COM1:seen?

a1mo
-
Viestit: 246
Liittynyt: 19.12.2008 5:35

ViestiKirjoittaja a1mo » 24.1.2012 22:04

Siis se ebay kaapeli toimii kyllä Litellä sen XP moden kautta. Olen itsekin käyttänyt.

Se portti pitää vaihtaa laitehallinnan kautta. Menet laitehallintaan ja klikkaat oikealla sen usb-serial-jutun kohdalla, sitten ominaisuudet ja sieltä valitset muistaakseni lisäasetukset ja vaihda portti halumaksesi.

Edit: Niin ja ne ajurit sille usb-serial sovittimelle pitää asentaa siellä XP moden puolella, ja ottaa myös käyttöön se kaapeli sinne puolelle.

Konna56
-
Viestit: 80
Liittynyt: 5.10.2011 2:37

ViestiKirjoittaja Konna56 » 24.1.2012 22:20

Ahaa oon siis ilmeisesti tajunnu ton XP moden eritavalla. Niin, että ohjelman käynnistää XP-tilassa niin se aukee, mutta en mä osaa mitenkään XP:tä kytkee päälle ja pois, niin että sillä "puolella" voisi käyttää ohjelmia tai asentaa ajureita. Ainoastaan ohjelman käynnistäminen onnistuu XP-tilassa.

Laitehallinnasta ohjaimen tiedoista ei ainakaan portin vaihto löytynyt. Tiedä sitten mitä kautta, mutta oman "USB Serial Converter":in alta ei ainakaan Com-portin vaihto onnistunut. Jos ois jollain vaikka linkkiä heittää, niin olis helpompi löytää. Tai tarkka polkukin käy.

EDIT: Katsoin väärästä kohtaa, eli katsoin USB-ohjaimista enkä Porteista. Eli vedän takaisin, COM-portin vaihto onnistui.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 24.1.2012 22:31

Kannattaa PROhon asennella se tuolta linkin kautta.
Käynnistä valikkoon ilmestyy windows virtual pc ja sieltä saa xp:n pyörimään seiskan päälle.

Tuolta saa ladattua suoraa, aiempi oli joku esittely suomeks
http://www.microsoft.com/windows/virtua ... nload.aspx


Tuo on eri kuin se; jos klikkaa kuvakkeen päältä ominaisuudet ja sieltä yhteensopivuustila: xp, tai mitä lie win95 sieltä löytyykään.

a1mo
-
Viestit: 246
Liittynyt: 19.12.2008 5:35

ViestiKirjoittaja a1mo » 24.1.2012 22:34

Tos ehtikin ensin mutta tulipahan nyt kahteen kertaan:)

Siis tuo XP mode on lisäominaisuus noissa paremmissa W7:ssa. Se pitää asentaa erikseen. Xp mode on virtuaalinen kone siinä Windows 7:ssa, eli tavallaan toinen kone toisen sisässä. Eli ei tarkoiteta nyt tuota käytä xp-tilassa

Tässä on nyt XP mode auki W7 professionalissa.
Kuva


Tuossa on nyt auki tarvittavat ikkunat mistä se portti löytyy.
Kuva
Viimeksi muokannut a1mo, 24.1.2012 22:37. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 24.1.2012 22:36

Ja ei vieläkään suostu pelittään?

Ohjelman tais saada suoraa pelittään seiskan kautta, kun sen "kiinnitti käynnistävalikkoon" - avautuminen vain kestää kauan

Konna56
-
Viestit: 80
Liittynyt: 5.10.2011 2:37

ViestiKirjoittaja Konna56 » 24.1.2012 22:48

Kiitos paljon! Nyt toimii ja niinkuin sanoit kun kiinnittää tehtäväpalkkiin vai mikä ikinä toi alapalkki on nimeltään, niin toimii sen kautta. Nyt on ilmeisesti sit siitä kiinni, että en osaa asentaa noita ajureita oikein. .exe tiedosto noiden asentamiseen olis hyvä, mut itellä tuli ton kaapelin mukana vaan cd joka sisältää läjän .dll tiedostoja. Mihin sijoitan ne? Ja kokeilin myöskin ton sarja portin ajureiden päivistystä niin, että se asensi ne siltä kaapelin cd:ltä. Asennus onnistu, mut tällä hetkellä VCDS sanoo COM3 kohdalla TEST painiketta painettaessa, että "Port Status: OK, Interface: Not found! Contact your harware supplier for assistance"

Eli pidemmällä ollaan kun alottaessa, mut nyt kun portit kunnossa niin ajureissa möhlin!


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 33 vierailijaa