VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

josi_
-
Viestit: 12
Liittynyt: 13.4.2009 10:27

ViestiKirjoittaja josi_ » 12.8.2009 11:48

Dealextremeen näyttää tulleen myyntiin noin 23 euron hintaan VAG-COM USB Vehicle CAN Bus Cable, jonka pitäisi toimia kaikkien A5-pohjalevyyn perustuvien mallien kanssa. http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.28526

Bongasin naapurifoorumilta edellisen viestin. Mahtaakohan tuo dealextremessäkään myytävä kaapeli olla mistään kotoisin? Itse en ole ainakaan ebayssä nähnyt ennen myytävän kohtuuhintaan tuota samaista mallia, joka sopii MK5 Golfiin.

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 12.8.2009 12:12

Tuo on noita kiinan piraatteja eli jos käytät väärällä versiolla VAG-COM/VCSD:stä niin ohjelma tunnistaa adapterin piraatiksi ja fläshää sen sisäisen ohjelman piloille jolloin piuhalla ei tee enää mitään. Ja lisäksi vielä morkkikset kun ei tue ohjelman oikeaa tekijää....

cancermann
-
Viestit: 3377
Liittynyt: 23.7.2003 21:20

ViestiKirjoittaja cancermann » 31.8.2009 9:43

Ongelma 1997 A4 B5 Audin kanssa; Ei saa yhteyttä.
Uudemmalla läppärillä (HP NW8240) heittää "Interfacea" (311.2 ja 409.1) -versioilla, vanhemmalla (IBM A31P) ei erroria mutta ei silti ota yhteyttä mihinkään controlleriin. Adapterina Jari-Petterin USB (n. 2-3v ikäinen jossa kirkas kutistesukka piirilevyn päällä).
Tässä kun olen selaillut eri maiden foorumeita, tuli eteen ongelma sulakkeen kanssa.
Muistaakseni aikaisemman jälkiasennussoittimen ollessa kiinni sain yhteyden toimimaan, mutta nyttemmin kun on asennettuna Pioneerin Avic -sarjan soitin, yritin ekaa kertaa ja ei tuntunut myöskään baudratet tms vaikuttavan.
Voisko soittimen asennus aiheuttaa tuollaista?

edit:
Erään autokorjaamon diagnostiikka sai yhteyden ja nollasi koodit ilman ongelmaa.

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 31.8.2009 11:11

Onhan sulla COM-portti oikein? Tuo jälkiasennusradio ongelma johtuu siitä että alkuperäinen radio on yhdistetty diagnostiikkaan ja jos sinne laitetaan toinen radio niin saattaa vetää K-linjan maihin/akkujännitteeseen ja näinollen mikään ei väylällä toimi. Tuolla lisää.

Mutta jos korjaamo on päässyt autoon kiinni niin tuskin se radio siellä sotkemassa on. Voisit kyllä kokeilla radio sammuksissa.

Mikä kone audissa on?

cancermann
-
Viestit: 3377
Liittynyt: 23.7.2003 21:20

ViestiKirjoittaja cancermann » 31.8.2009 11:28

Pitäis olla oikein, kokeilin kyllä varmuudeksi vaihdella noita porttejakin. Muistaakseni tuolla vanhalla läppärillä ei ole tehty mitään sen jälkeen kun viimeksi sain sillä yhteyden.
Tuo on AEB -koneinen laitos.
Pitää vielä varmaan tänään ottaa molemmat läppärit syliin ja istahtaa oikein pidemmäksi aikaa kokeilemaan ;-)

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 31.8.2009 12:01

Jos laitat adapterin toiseen USB-porttiin niin saattaa tunnistaa uutena ja hakea uuden vapaan COM-portin. Eli laitehallinnasta tarkistamaan että sama COM-portti on käytössä mitä VAG-COM:stakin käyttää.

cancermann
-
Viestit: 3377
Liittynyt: 23.7.2003 21:20

ViestiKirjoittaja cancermann » 31.8.2009 12:49

Oukkei, kokeilen jos tänään ehtis oikein ajatuksella testailemaan. Kiitos :-)

cancermann
-
Viestit: 3377
Liittynyt: 23.7.2003 21:20

ViestiKirjoittaja cancermann » 31.8.2009 17:26

Eipä piru meinaa toimia.
Se mikä on outo juttu, niin laitehallinnassa mulla on COM2, ja Vag-Com taas tunistaa palikan pelkästään portissa COM4, muuten tulee tuo "interface" -herja.
Suostuu siis tallentamaan configin jne, lähtee myös "skannaamaan" esim. Auto scan -toiminnolla muttei löydä yhtään mitään.
Jos yrittää erillisiä moduleita niin sanoo ettei vastaa :-/
Laitoin jo siirtonopeudeksi 4800.
Kokeilin myös repiä soittimen johdotkin lopulta irti ilman vaikutusta.

Tarvis vain ja ainoastaan nollata airbagin valo...

Kuva

dr_ink
-
Viestit: 877
Liittynyt: 16.8.2005 18:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja dr_ink » 31.8.2009 17:42

Osaisko joku kertoa miten saa -02 Audi A3:sta koodattua töötin antamaan merkkiäänen ovia kaukosäätimestä avatessa ja sulkiessa?

Kokeilin Iv golfin ohjeella mutta, ainakaan tolla mun kaapelilla ei päästä [46-Cent.Conv.]

cancermann
-
Viestit: 3377
Liittynyt: 23.7.2003 21:20

ViestiKirjoittaja cancermann » 31.8.2009 18:18

hmm... Huomasin että jos laitan VC:ssä portiksi tuon nelosen, ei vilkuta ledejä mutta ilmoittaa "status ok ja interface found". Jos laitan portiksi kakkosen, vilkuttaa lediä (vain toista) mutta interface not found.
Kokeilin asentaa uusiksi myös tuon vanhemman VC:n ja siinä samantapaista, tosin COM4 löytyy "modem", muuten "palikka" ok ja interface not found.

Pystyisköhän tuota mokkulaa testaamaan mitenkään itse?
Varuiksi kokeilin myös tuolla "Jessen Wanhalla" A31P:llä uusiksi ja yhä sama juttu.

Ääh, kellään tässä Seinäjoella alakylän/katajalaakson/joupin lähistöllä toimivaa versiota niin vois testata?

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 31.8.2009 19:18

Ei se auto voi löytyä muualta kuin sen COM-portin takaa jonka USB-sarjaportti varaa. VAG-COM:n testille riittää että porttiin voi kirjoittaa eli jos sulla on modeemi COM4:sessa niin se riittää eikä varmasti vastaa niin kuin VAG-COM odottaa eli testaa sillä COM2:sella ja varoiksi voisit koittaa vaihtaa sen sekä laitehallinnasta että VAG-COM:sta joksikin toiseksi jos vaikka on jaettuna jonkun muun kanssa.

Ledit vilkkuu vain silloin kun portti on oikein. Toinen kun adapteri lähettää ja toinen kun se saa vastauksen autolta.

Kokeilin Iv golfin ohjeella mutta, ainakaan tolla mun kaapelilla ei päästä [46-Cent.Conv.]


Onko siellä koko modulia? Tuo kun ei taida löytyä kaikista vaan riippuu varustuksesta.

cancermann
-
Viestit: 3377
Liittynyt: 23.7.2003 21:20

ViestiKirjoittaja cancermann » 31.8.2009 20:57

Heh, kaikkiaan monta yritystä takana. Kokeilin kaikki vaihtoehdot COM1-4 molemmilla ohjelmaversioilla.
Oon yrittänyt löytää tuolta sulaketta jos vois mahdollisesti olla sellainen jossain ja joka ei sitten olisikaan ehjä. En vaan tunnu löytävän :-/
Toisaalta viimeksi kun yritin saada itse yhteyden autoon enkä saanut (sama vika) niin silloin pääsi sellaisella autokorjaamon "mokkulalla".
*plääh*

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 31.8.2009 20:59

Ääh, kellään tässä Seinäjoella alakylän/katajalaakson/joupin lähistöllä toimivaa versiota niin vois testata?

Hep !

cancermann
-
Viestit: 3377
Liittynyt: 23.7.2003 21:20

ViestiKirjoittaja cancermann » 31.8.2009 23:14

Hehe! Wanaha kaima tietysti ;-)
Miten oot paikalla esim. tiistain aikana?
Veikkaan että tuon airbagin valo ilmestyi "vähä" hankalan johdotuksen aikana, ja luulisin että tulee turvavyönkiristimestä. Tsekkaan sen liittimen eka että vois (ehkä) jäädä sammuksiin... Edes leiman yli :-/

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 1.9.2009 10:59

Soittele vaikka tuossa klo 16 jälkeen, niin tutkitaan ;)

cancermann
-
Viestit: 3377
Liittynyt: 23.7.2003 21:20

ViestiKirjoittaja cancermann » 1.9.2009 19:32

Kiitokset Mikolle!
Bagin valo edelleen ok, ja huomenna nokka kohti konttoria :-)

Aluksi meinas vähän tökätä samansuuntaista ongelmaa mutta sitten lähtikin lukemaan controllereita.

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 1.9.2009 20:50

Ole hyvä vaan, jotain häikkää siinä oli aluksi, mutta vikavalo saatiin nollattua.

Jarmo
-
Viestit: 188
Liittynyt: 23.7.2003 8:10

ViestiKirjoittaja Jarmo » 2.9.2009 7:24

Täällä ongelmia parkkitutkan koodauksen kanssa. Moduuli 76-park assist, ei anna muuttaa tuota koodausta. Parkkitutkalle koitan tuota peräkoukkua aktivoida.

central conv. -moduulissa olen muuttanut keskuslukon koodauksia, eli vag-com ja piuha toimii ok. Onko tässä vaan kyse siitä, että joihinkin moduuleihin tarvitaan joku login-code, ennen kuin arvoja pääsee muuttamaan?

<edit> Kokeilin ohjelmoida parkkitutkalta päällekytkeytymispiippauksen pois ja se onnistui, eli moduulia pystyy ohjelmoimaan, mutta tuota "koukku asennettu" arvoa ei huoli. No ongelma on korjattu ja piipperin äänijohdolle asennettu hieno katkaisija, eli oikein esimerkillinen Suomi-asennus.</edit>

WAGner
-
Viestit: 56
Liittynyt: 7.12.2004 19:16

ViestiKirjoittaja WAGner » 9.9.2009 9:10

Asentelin tuossa eilen työkaverin iv diisseli golffiin vakkariviiksen ja tuli epähuomiossa laitettua aktivointi koodi instruments login:niin. Aiheuttaako tämä mitä ristiriitoja, kun on syötetty sama koodi myös engine login:niin? Auto kyllä toimii ja mitään vikakoodeja ei ilmaantunut.

edit: Asiaa tutkittu ja huomattu kun radion laittaa päälle niin vakkari lakkaa toimimasta.
Pystyykö tuota 11463 aktivointikoodia mitenkään resetoimaan tai kumoamaan tuolta instruments login:ista?
Viimeksi muokannut WAGner, 10.9.2009 12:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Nemi
-
Viestit: 78
Liittynyt: 14.11.2007 15:14

vag-com

ViestiKirjoittaja Nemi » 9.9.2009 20:31

Osaisko joku auttaa vag-comin kanssa?
Tarkotus olisi saada sähkölasit toimimaan orkkis stiletti avaimesta.
oven lukosta ohjaus toimii.

Autona Golf IV -00 1.9 PD

margo
-
Viestit: 107
Liittynyt: 11.2.2004 11:29

ViestiKirjoittaja margo » 9.9.2009 22:58

oisko kellää sattunut moista vikaa .....
ajossa syttyyy esp:in merkkivalo ja vedot katoo.....moottori käy epätasaisesti.... hiljennettäessä esim valoihin moottori sammuu ja ei meinää lähtee käymään...... nollautuu joskus virran katkaisun yhteeydessä ja toimii taas normaalisti vähän matkaa....

Control Module Part Number: 06A 906 033 CA
Component and/or Version: SIMOS71 1.6l 2VG 8419
Software Coding: 0000071
Work Shop Code: WSC 51000
1 Fault Found:
16706 - Engine Speed Sensor (G28): No Signal
P0322 - 009 - Open or Short to Ground - Intermittent

anturi päällisin puolin kuten myös johdotukset ok kunnossa
kulkine Golf V -05 1,6
mittarissa 85tuhatta

Una
-
Viestit: 992
Liittynyt: 15.2.2004 16:58

ViestiKirjoittaja Una » 10.9.2009 8:18

Kyllä mä tuon anturin vaihdolla melkeen lähtisin liikkeelle. Taitaa käydä nokka-akselin anturin varassa silloin kun vika on päällä. Sitä kautta ei ihan yhtä tarkkaa signaalia moottorin asennosta saada joten voi aiheuttaa sammuilua ja vaikeaa käynnistyvyyttä. Myös moottorin kierroslukuakin taidetaan tällöin rajoittaa, ja ilmeisesti sitten myös kaasuläpän avautumiskulmaakin varmuuden vuoksi kun tuo sytytyskin menee vähän sinne päin.

cancermann
-
Viestit: 3377
Liittynyt: 23.7.2003 21:20

ViestiKirjoittaja cancermann » 10.9.2009 17:19

Nyt sain yhteyden autoon, ilmeisesti vika OBD -mokkulassa. Ostin eBaysta jonku harakiri -kiinalaisen ja sillä toimi heti.
Eli tuokin ongelma ratkesi.
Kiitos kaikille :-)


edit: Tuo engine speed sensor. En tiedä onko rakenne samanlainen kuin urS4 -Audissa. Mulla meni myös ihan sekaisin kun oli pari hammasta vauhtipyörän kehältä poikki eli signaaleja tuli väärä määrä/kierros.
Tuossa oli siis vika muualla kuin anturissa, mutta veikkaisin että tuo anturi olisi mahdiollisesti samassa paikassa.

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 10.9.2009 18:12

Adapterina Jari-Petterin USB (n. 2-3v ikäinen jossa kirkas kutistesukka piirilevyn päällä
...

Nyt sain yhteyden autoon, ilmeisesti vika OBD -mokkulassa.


Noissa vanhoissa versioissa heikoin lenkki on se miniUSB -liitin siinä piirilevyllä joka ottaa turhan helposti siipeensä jos siihen kohdistuu liikaa vääntäviä voimia. Koteloinnin ja muun tuotekehityksen myötä tuo ongelma on korjattu.

cancermann
-
Viestit: 3377
Liittynyt: 23.7.2003 21:20

ViestiKirjoittaja cancermann » 11.9.2009 11:30

Jaahas, pitääkin tsekata onko jotain irronnut sieltä. Sitten olis 2 toimivaa ratkaisua ;-)

dr_ink
-
Viestit: 877
Liittynyt: 16.8.2005 18:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja dr_ink » 14.9.2009 17:01

Kellään vielä kokemuksia win7 ja vagcom?

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 14.9.2009 17:22


Amideus
-
Viestit: 580
Liittynyt: 23.7.2003 12:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja Amideus » 15.9.2009 8:23

Mulla vag-com antaa virhekoodin:

17664 - Engine Coolant Temp Sensor (G62): Open or Short to Plus
P1256 - 35-10 - - - Intermittent
Readiness: N/A

Mittaristossa kuitenkin piippaa öljypaineen/määrän merkkivalo. Eikö tuo virhe kuitenkin tule lämpötila-anturista?

alspe
-
Viestit: 823
Liittynyt: 24.6.2009 10:40

ViestiKirjoittaja alspe » 16.9.2009 14:52

Onko tämä johto ja VAG-COM 409.1 toimiva setti -02 Passatin koodien lukemiseen ja kuittailuun?

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 18.9.2009 22:05

Nyt riitti.

Kiina jumitti lopullisesti.
Kaks ecutool kaapelia kokeilleena.
UNOHTAKAA NE!

Juuri kun olis pitäny aktivoida jalkatilavalot käyttöön... prkl.
http://tos.pp.fi/koukku/error.jpg



Orkkis ostoon.

cancermann
-
Viestit: 3377
Liittynyt: 23.7.2003 21:20

ViestiKirjoittaja cancermann » 19.9.2009 0:59

alspe: Näyttää pahasti samalta kuin mulla, ja mulla ainakin toimii.
Toisaalta, tarvisin "täyden version" kun mittaristossa vilkkuu "Insp2" jota ei tuolla ilmaisversiolla ilmeisesti saa nollattua. Kait se on kaapelissa sitten joku mokkula jolla tuo muuttuu täydeksi tjsp... Ei jaksa innostua ihmettelemään.

dr_ink
-
Viestit: 877
Liittynyt: 16.8.2005 18:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja dr_ink » 20.9.2009 1:19

Pihaan "ilmestyi" tollanen vm.05 volkswagen passat.
En ole vielä päässyt testaamaan mutta vahva epäilys olisi ettei olemassa oleva kaapeli (click click) ja softa 311.2 tuohon sovi. Onko muita vaihtoehtoja kun Ross-Techin vehkeet?

Kun/jos tuo kaapeli+softa ei tuossa toimi niin olisiko jollain mielenkiintoa ilmoittautua auttamis halukkaaksi laitteineen? PK-seudulla oleillaan.

o4o73o95o8
tai
Kuva

Rdit. Ilmeisesti moottorin boksiin on noilla mahdollista päästä kiinni?

ryynanen
-
Viestit: 340
Liittynyt: 5.9.2009 11:40

ViestiKirjoittaja ryynanen » 29.9.2009 15:44

pikkasen kysymyksiä tuosta vag comista. hommasin nyt ton obd 2 kaapelin, sininen iso mötikkä ja toisessa päässä usbi. mukana tuli pikkunen valkonen levy jossa vag comin versio 409-1. onko tuohon nyt olemassa sellasta maksutonta versiota jolla pystys nyt ees jotain tekee, esim ton tööttiäänen tosta keskuslukosta ja vakkarin asennus. tuo mukana tullu ohjelma ei ainakaa vakuuttanu. koneen ruutu meni 3 kertaa 15min aikana siniseks ja buuttas. ja kokoajan tuli jotain punasella rastilla varustettuja failed ruutuja..ärsyttää prkl. Twisted Evil

dr_ink
-
Viestit: 877
Liittynyt: 16.8.2005 18:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja dr_ink » 5.10.2009 21:10

Missäs mättää kun 311.2 vag-comilla loggaa sisään [01- Engine] [11-Login] ja tarjoaa koodiksi 12233 niin vag-comi miettii hetken ja ilmoittaa "too many connections" tjsp.
Pitäs egr:n toimintaa päästä modifioimaan.

Autona -05 BDH moottorinen passat
Kaapelina elekman USB-OBD2
Ja vag-com versio 311.2

jonPPa89
-
Viestit: 67
Liittynyt: 4.8.2008 19:23

ViestiKirjoittaja jonPPa89 » 6.10.2009 20:04

mitä tarkoittaa koodi in 01 mittaristossa kun laittaa virrat päälle? AUTONA mk3 -92 golf

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 6.10.2009 20:35

^IN 01 on jakso tai vuosihuollon merkki.. vilkase huoltokirjasta tarkempi selitys.
Kohdasta huoltovälinäyttö tms

jonPPa89
-
Viestit: 67
Liittynyt: 4.8.2008 19:23

ViestiKirjoittaja jonPPa89 » 7.10.2009 18:08

okei..juu ei tie koska viimeksi nollattu kun edellinen omistaja huoltanut itse..

topi69
-
Viestit: 64
Liittynyt: 7.1.2007 0:29

ViestiKirjoittaja topi69 » 7.10.2009 21:02

Katselin tuolta Rossin sivuilta noita ns ilmaisversioita VAG-COM ohjelmasta.
Sopiiko niistä mikään vista-käyttikselle ja jos sopii niin mikä?
Ja olisko Jaripetterillä sopivaa välikaapelia USB- Golf IV TDI -00?

Kiitos jo etukäteen

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 7.10.2009 21:29

Katselin tuolta Rossin sivuilta noita ns ilmaisversioita VAG-COM ohjelmasta.
Sopiiko niistä mikään vista-käyttikselle ja jos sopii niin mikä?
Ja olisko Jaripetterillä sopivaa välikaapelia USB- Golf IV TDI -00?


Virallisestii nuo ilmaisversiot (311.2 & 409.1) eivät tue Vistaa kun ovat tehty aikana ennen Vistaa mutta WinXP yhteensopivuus tilassa nuo pyörivät pääsääntöisesti ongelmitta. Tuon saa päälle käynnistysikonin asetuksien kautta.

Golfin kanssa pelaa VAG-COM 409.1:sellä vaikkapa VAG-KKL -malli.

topi69
-
Viestit: 64
Liittynyt: 7.1.2007 0:29

ViestiKirjoittaja topi69 » 7.10.2009 21:40

Eli olisko se tuo ylempi vai alempi ohjelma?


The most recent version for Modern "Dumb" Interfaces is:
Release 409.1
Posted 11. November 2004

For MODERN SERIAL Interfaces
(no optos):

Self-Installing EXE file ~1.1 MB
Works with Windows 95, 98, ME, NT4,
2000, and XP but does NOT support
USB Interfaces or interfaces based
on Opto-Couplers such as the old
ISO-COM or most third-party interfaces


For the Ross-Tech TWIN-USB Interface:
(NOT for any 3rd party interfaces!)


Self-Installing EXE file ~1.3 MB
Can be used with all modern interfaces, but
will NOT work with Win-95 or Win-NT4

IMPORTANT !! Please read after downloading VAG-COM:
USB Driver Installation Instructions

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 7.10.2009 21:47

VAG-COM versiot 409.1 & 311.2 löytyy noiden linkkien takaa.

Ross-Techin ajurit toimii vain Ross-Techin omien adapterien kanssa joten tuolle ja yleensä muillekin löytyy ajurit adapterin myyntipaketista.

topi69
-
Viestit: 64
Liittynyt: 7.1.2007 0:29

ViestiKirjoittaja topi69 » 7.10.2009 22:04

siis saanko toimimaan tuolla laittamallasi linkillä ja sun piuhalla?

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 7.10.2009 22:06

Jep mutta ilmaisversiossa on tiettyjä rajoituksia. Esim. Airbagin vikakoodit näkee mutta niitä ei pysty poistamaan. Tuo ei ole adapterista kiinni vaan rekisteröimällä kaikki toiminnot aktivoituvat. Niin ja jos jostain syystä et saa pelaamaan niin neuvotaan tai saat luonnollisesti palauttaa.

topi69
-
Viestit: 64
Liittynyt: 7.1.2007 0:29

ViestiKirjoittaja topi69 » 8.10.2009 22:25

Tämmöstä näyttää koodit koneessa:

Address 01: Engine
Control Module Part Number: 038 906 012 K
Component and/or Version: 1,9l R4 EDC 0000SG 2811
Software Coding: 00002
Work Shop Code: WSC 01317
1 Fault Found:

17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
P1557 - 35-10 - - - Intermittent

Eli ahtopaineita ilmeisesti liikaa?
Kone 1,9TDI AGR -00
Missäs mahtaa olla vikaa?

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 10.10.2009 12:12

^hakusanaksi diesel puolelta N75

JSt
-
Viestit: 43
Liittynyt: 11.11.2008 14:08

ViestiKirjoittaja JSt » 13.10.2009 20:07

Mahtaisikohan keneltäkään löytyä, tai olisiko tietoa mistä löytyisi VCDS label file 03G-906-021-BMM.lbl? Saksan kielisen labelin löysin, mutta kun ei oikein toi germaanin murre taivu. Myöskään uusimman VCDS paketin mukana ei kyseistä labelia tullut. Redirecti kyseiseen labeliin mun konetyypille (BMP) kyllä löytyy, mutta redirect feilaa... ...paitsi tietty sillä germaani labelilla. Lieneekö vielä kääntämättä englanniksi?

SR2001
-
Viestit: 742
Liittynyt: 12.6.2006 9:54

asz pd

ViestiKirjoittaja SR2001 » 15.10.2009 17:57

Mitä group 13 arvot tarkoittavat? (idle speed smooth running control)

Raja-arvot ovat -2.8mg/H ja +2.8mg/H. Nyt muut hyvin mutta 2. sylinterin arvot tapissa.
Vikakoodeja ei ole ja muutenkin toimii, tuo vain ihmetytti kun vag-comilla leikin.

JSt
-
Viestit: 43
Liittynyt: 11.11.2008 14:08

ViestiKirjoittaja JSt » 16.10.2009 7:02

Mitä group 13 arvot tarkoittavat? (idle speed smooth running control)

Raja-arvot ovat -2.8mg/H ja +2.8mg/H. Nyt muut hyvin mutta 2. sylinterin arvot tapissa.
Vikakoodeja ei ole ja muutenkin toimii, tuo vain ihmetytti kun vag-comilla leikin.



Varmaan suuttimessa tai johtosarjoissa häikkää. Arvot meinaavat suuttimien korjausarvoja tyhjäkäynnin tasoittamiseksi.

Nemi
-
Viestit: 78
Liittynyt: 14.11.2007 15:14

vag

ViestiKirjoittaja Nemi » 16.10.2009 7:15

Eikö kukaan osaa auttaa ?
Tarkotus olisi saada sähkölasit toimimaan orkkis stiletti avaimesta.
oven lukosta ohjaus toimii.

Autona Golf IV -00 1.9 PD

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 16.10.2009 9:05

^Oletko kokeillut pitää kaukon nappia pohjassa pitkään?

Nemi
-
Viestit: 78
Liittynyt: 14.11.2007 15:14

ViestiKirjoittaja Nemi » 16.10.2009 10:20

Mikä on pitkään?
Ainakaan 10-15s ei tapahdu mitään..

korpinen
-
Viestit: 6
Liittynyt: 14.6.2009 17:44

ViestiKirjoittaja korpinen » 17.10.2009 14:47

Tuli hommattua tuollainen obd2-usb piuha ja sitten on vcds versio 812.4
Voisiko joku antaa tyhmälle ohjeita miten saan tuon piuhan toimimaan windows vistassa. Ohjelmat ja ajurit on asennettu, mutta kun teen testiä niin ilmoittaa port:ok interface:not found. laitehallinnassa näkyy usb-väyläohjaimissa rosstech kaapeli, mutta miten niitä portteja pitäisi muuttaa että saan toimimaan?
Olen yrittänyt täältä etsiä vinkkejä, mutta ei tunnu onnistuvan ei sitten millään.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 17.10.2009 16:28

Mikä on pitkään?

Parissa sekunnissa pitäis tapahtua jotain...

Jotain on siis vialla.

Voisiko joku antaa tyhmälle ohjeita miten saan tuon piuhan toimimaan windows vistassa.

Suorita järjestelmävalvojan oikeuksin sen ohjelman.
Jos kiina piuha niin se on saattanut jo tuhoutua ;)

ConD
-
Viestit: 805
Liittynyt: 13.10.2008 8:12

ViestiKirjoittaja ConD » 17.10.2009 17:07

Jotain on siis vialla.

Niissä neloskorisissa missä olen itse kaukosäätöistä keskuslukkoa käyttänyt ei ikkunat ole laskeneet kauko-ohjaimesta nappia painamalla. Ovesta kääntämällä avainta toimii kyllä. Nämä siis aikanaan uusia autoja.

Eli tuohon pitäisi lie joku Comfort-toiminto asentaa päälle jos vain mahdollista. Epäilen kuitenkin... '01 ja '03 Borassa tuo ei toiminut mutta '03 passatissa sekä monissa tuota uudemmissa toimii.
Varsinaisesti en tiedä onnistuuko asennus pelkästään VCDS:llä, mutta niissä autoissa missä tuo ominaisuus on sen voi jotenkin poistaa muuttamalla koodausta ikkunoiden ohjainlaitteelta.

Voisiko joku antaa tyhmälle ohjeita miten saan tuon piuhan toimimaan windows vistassa.

Oletko yllämainitun "suorita järjestelmänvalvojana" lisäksi kokeillut ajaa ohjelmaa yhteensopivuustilassa. Esim yhteensopivuustilassa XP:n kanssa? Mitenkään kiinanpiuhoihin kantaa ottamatta oma Ross-Techin piuha toimi suoraan XP:ssä, Vistassa ja nyt Win7:ssa. Toki käytössä oli uusin ohjelmaversio. 7 RC:n kanssa piti asennus ja käyttö juuri tuolla yhteensopivuustilassa suorittaa.

korpinen
-
Viestit: 6
Liittynyt: 14.6.2009 17:44

ViestiKirjoittaja korpinen » 17.10.2009 17:29

Oletko yllämainitun "suorita järjestelmänvalvojana" lisäksi kokeillut ajaa ohjelmaa yhteensopivuustilassa. Esim yhteensopivuustilassa XP:n kanssa? Mitenkään kiinanpiuhoihin kantaa ottamatta oma Ross-Techin piuha toimi suoraan XP:ssä, Vistassa ja nyt Win7:ssa. Toki käytössä oli uusin ohjelmaversio. 7 RC:n kanssa piti asennus ja käyttö juuri tuolla yhteensopivuustilassa suorittaa.


Lähtihän se toimimaan vihdoinkin. Läppärin kellonaika piti muuttaa tammikuulle -09 niin johan lähti toimimaan.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 17.10.2009 18:30

^No jo on monimutkaista piraattien kanssa ;)

termari
-
Viestit: 34
Liittynyt: 30.10.2005 10:10

ViestiKirjoittaja termari » 18.10.2009 18:55

VAG-COM Version: Release 409.1-S

Control Module Part Number: 06A 906 019 BS
Component and/or Version: 1.6l 2V/R4 SIMOS HS3125
Software Coding: 00011
Work Shop Code: WSC 06435
1 Fault Found:
00513 - Engine Speed Sensor (G28)
27-10 - Implausible Signal - Intermittent


Tuommoista vikakoodia pukkas, mikähän mahtaa olla hätänä?

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 18.10.2009 20:51

00513 - Engine Speed Sensor (G28)
27-10 - Implausible Signal - Intermittent

Tuommoista vikakoodia pukkas, mikähän mahtaa olla hätänä?


No eikös tuo tuossa aika selkeästi lue, moottorin käyntilnopeusanturiin on yhteysongelmia. Jos autossa ei tunnu olevan vikaa niin poista koodi ja seuraa tuleeko uusiksi. Tuolla lisää vaihtoehtoja...

termari
-
Viestit: 34
Liittynyt: 30.10.2005 10:10

ViestiKirjoittaja termari » 18.10.2009 21:01

Nollasin vikakoodin ja se vaihtui seuraavaan.

00513 - Engine Speed Sensor (G28)
03-10 - No Signal - Intermittent

Anturi irroitettu ja uutta odotellaan.


Vika korjautui uuden myötä. Tiedoksi vielä että anturi oli sitten virallisesti kampiakselin asentotunnistin nimeltään.

SR2001
-
Viestit: 742
Liittynyt: 12.6.2006 9:54

ViestiKirjoittaja SR2001 » 31.10.2009 15:46

17571 - Fuel Temp Sensor (G81): Open or Short to Plus

Missä kyseinen anturi sijaitsee?
Kyseessä Golfin asz PD moottori.

hiloran
-
Viestit: 223
Liittynyt: 3.9.2007 19:15

ViestiKirjoittaja hiloran » 4.11.2009 7:50

Kaverin vm2008 USA:sta tuotua farkku Passattia taas ihmetellään...

Valokatkaisijassa on tuo AUTO -"moodi" mitenkähän tuon on tarkoitus toimia. Valot kakeilee ajossa sään mukaan. Voiko tuon koodataniin ettei valot katkeile? Vai onko tarkoituskin toimia näin.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 4.11.2009 9:39

^Valot toimii sisäpeilin juuressa olevan valoanturin mukaan.
CECM moduulista longcoding ja rasti ruutuun scandinavia ja valot ei pätki.

Mutta automaattisesti toimii enään vain mittarivalot.
Toki kaukovalot pelaa myös auto-asennossa.

Juzzie
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 5.11.2009 9:36

ViestiKirjoittaja Juzzie » 5.11.2009 9:44

Tällainen kysymys olisi:

Pystyykö Vag-com:lla säätämään IQ-arvoa pumppusuutinkoneissa? Onko tuon IQ:n säätäminen edes pumppusuutinkoneissa ylipäätään mahdollista ? Auto on Bora 1.9 Tdi
115 hp AJM.

Tero V.
ffp jäsen
Viestit: 5273
Liittynyt: 16.7.2003 22:48
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tero V. » 5.11.2009 22:08

Miten automaattisen takalasin naarmuttajan saa koodattua pois päältä? Eli takalasin pyyhkijä alkaa viuhtomaan automaattisesti kun laittaa pakin päälle samalla kun tuulilasin pyyhkijät on päällä. Tuo on ehkä ärsyttävin ja turhin ominaisuus autossa mihin olen törmännyt. Autona B7 A4.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 6.11.2009 9:28

^Tuossa ohjetta:
http://wiki.ross-tech.com/index.php/Aud ... %29#Coding

Central electric ja adaptation

Koodi: Valitse kaikki

  Channel 013: Wiper Setup

    * Standard: 115

    * +001 = Speed Reset
    * +002 = Short to Plus Monitoring
    * +004 = Rain Sensor active
    * +008 = Long Post Wiping after Washing (Drop/Tear Wiping)
    * +016 = Speed dependent Wiper interval active
    * +032 = Headlight Washer System active
    * +064 = Reverse Gear Wiping active

Eli vähennät luvusta 64.

Tero V.
ffp jäsen
Viestit: 5273
Liittynyt: 16.7.2003 22:48
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tero V. » 6.11.2009 9:52

Kiitos, pitää lähteä koodailemaan.

topi69
-
Viestit: 64
Liittynyt: 7.1.2007 0:29

ViestiKirjoittaja topi69 » 11.11.2009 16:31

Elikäs, onko nyt niin että "ilmaisversio" VAG-COM ohjelmalla ei pysty katsomaan esimerkiksi pumpun ajoitusta? Kyseessä siis 409-1.
Olen ladannut tuollaisen koneelle, mites siihen saa sen 99$ päivityksen?
Jos tuo "lisenssi"on sitten hommattuna niin tuleeko vielä paljon muita stoppeja eteen vai onko sitten kyseessä ns. täysohjelma?

hessujenhessu
-
Viestit: 21
Liittynyt: 9.1.2009 21:22

Lisenssi? Ilmaisversio??

ViestiKirjoittaja hessujenhessu » 12.11.2009 21:47

Oon ostamassa Ross-Tech VCDS VAG-Com piuhaa/ohjelmistoa mutta en oikeen ymmärrä tota lisenssi juttua ja ilmaisversiota kun sen piuhan ostaa niin joutuuko jonkun lisenssin vielä maksaa vai tuleeko se samalla siinä piuhassa??

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 12.11.2009 22:20

Oon ostamassa Ross-Tech VCDS VAG-Com piuhaa/ohjelmistoa mutta en oikeen ymmärrä tota lisenssi juttua ja ilmaisversiota kun sen piuhan ostaa niin joutuuko jonkun lisenssin vielä maksaa vai tuleeko se samalla siinä piuhassa??


Jos ostat aidon HEX, KEY tai MicroCAN -adapterin niin ohjelma tunnistaa sen ja aktivoituu täysversioksi eli et tarvitse lisenssiä erikseen. Näin saat aina uusimman version VCDS:stä käyttöön.

Lisenssi on noita vanhempia versioita varten jotka toimivat myös ei-Ross-Tech adaptereilla.

hessujenhessu
-
Viestit: 21
Liittynyt: 9.1.2009 21:22

ViestiKirjoittaja hessujenhessu » 13.11.2009 6:29

Kiitokset tiedosta.. pikkuhiljaa alkaa selkiytyy nää perusasiat...

vwnut
-
Viestit: 249
Liittynyt: 21.12.2005 17:27

ViestiKirjoittaja vwnut » 18.11.2009 22:27

Luin muutaman sivun tätä vag-com keskustelua ja sain tosi pahan ähkyn noista koodikoodikoodi hässäköistä. Hetken rauhoituttua pystyn palaamaan asiaan.

Olen hankkimassa näitä piuhoja kun löytyy läppäri sopivasti.
Tarkoitus on lähinnä vikakoodien luku/nollaus( ja mahdollisesti joidenkin juttujen säätö).
Autot on
vm. 93 vr6 golf aaa
vm. 2001 gti golf aum
vm.2003 1,6 golf farkku bcb

Nyt olen tuolta Elekmalta katsonut piuhat jotka tilaisin
Usb-Obd2 kaapeli VAG-COM 311.2 ja 409.1yhteensopiva ja
OBD2x2-OBD2 -adapteri.

Olenko valitsemassa oikeat piuhat?
Vai onko jollakin ehdottaa jotain järkevämpää samasta hintaluokasta.
Softathan taitaa saada sitten jotenkin toimimaan.

alspe
-
Viestit: 823
Liittynyt: 24.6.2009 10:40

ViestiKirjoittaja alspe » 20.11.2009 21:02

Tietääkö joku käykö ODB II kaapeli Fordin Mondeo 2001:een? Liitäntä on vissiin sama, mutta onko volkkarin kaapelissa jotain ohjelmaa, ettei sama johto sovi? Kaverin puolesta vaan kyselen.

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 20.11.2009 23:46

Tietääkö joku käykö ODB II kaapeli Fordin Mondeo 2001:een? Liitäntä on vissiin sama, mutta onko volkkarin kaapelissa jotain ohjelmaa, ettei sama johto sovi? Kaverin puolesta vaan kyselen.


Pidetään tämä treadi jatkossa ihan vaan VAG-COM aiheisena eli muut OBD jutut jossain muualla.

Mutta tuolla on listattuna hyvin eri merkkejä ja kokeiltuja adaptereita ja ohjelmia. Jos Mondeo on bensakoneella niin geneerisellä EOBD softalla saat standardin mukaiset tiedot pihalle esim. OBD-DIAG 4000 -adapterilla ja moDiag-ohjelmalla. Jos diesel niin ei ole vielä EOBD yhteensopiva.

Huomaa että tuolla ei pääse yhtä syvälle autoon kiinni kuin VAG-COM:lla joka pääsee kiinni VAG-konsernin ns. valmistajakohtaiseen dataan. Fordille on valmistajakohtainen olemassa sellainen kun Formidable mutta ei läheskään niin kattava kuin VAG-COM. Se pelaa esim. tuolla -adapterilla ja tuo on käytössä vaikka ei olisi EOBD-yhteensopiva.

Aleksi-
-
Viestit: 282
Liittynyt: 29.6.2008 16:42

ViestiKirjoittaja Aleksi- » 24.11.2009 10:12

Tuosta kilometrien tarkistamisesta Vag-Comilla on ollut puhetta aikasemminkin, mutta onko kukaan keksinä miten sen sais tehtyä/pitääkö tietokoneen kilsat paikkaansa.
Itekkin olen joskus aina törmänny tuolla niihin tietokoneen kilsoihin jotka muutaman prosentin heitää näytön vastaavista. Olis kaveri ostamassa tuollasta saksasta tuotua nelosgolffia niin olis mukava tarkistaa.
Luulis että jos näytöstä muutetaan ni muuttuu ne samalla tietokoneeseenkin :D

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 24.11.2009 13:22

Se on ihan normaalia että ECU:n ja mittariston kilometritiedossa on hieman heittoa. Olisko ollut jotenkin niin että tiedolle varattu dataalue on eri kokoinen ja ilmoitetaan eri tarkkuudella niin eivät mene ihan yks yhteen. Molemmat on vaihdettavissa niin ostetaan se auto edelleen kunnon eikä kilometrien mukaan.

Toki autosta riippuen tuohon on monia tapoja ja jossain oli että kilometritieto voi olla monessa paikkaa myös esim. avaimessa ja mittaristossa sitten näytetään suurin. Mutta kaippa noihin kaikkiin on kiertokeinot keksitty.

partsu
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 28.1.2009 21:29

ViestiKirjoittaja partsu » 28.11.2009 17:27

Kysymys olisi yleisesti tuosta OBD-II kaapelin käytöstä ja vanhemmasta autosta. Hommasin tuollaisen OBD II-USB kaapelin ja asentelin VAG-COMin ja sain toimimaan yhteyden ilmeisesti ok, mutta en pääse sisään muuhun kun ajonestoon.
Auto on vm. -97 transporter T4. Ajattelin ensin että onkohan kaapelissa vikaa kun ilmoittaa kaikissa muissa kohdissa "no response from controller" paitsi tuossa ajonestossa, mutta sitten mieleen tuli että kun on noin vanha auto niin onkohan siellä mitään muuta tietokoneen perässä kuin tuo ajonesto? Sitten tuossa koiteltiin samalla kaavalla vm. -99 vw poloon ja sieltä päästiin sisälle engine osastoon ja ajonestoon.
Onko siis päätelmäni oikea vai pitäiskö löytyä muutakin dataa autosta?
ohjelma oli VAG-COM 409.1s

kiitos avusta!

jubatsu
-
Viestit: 47
Liittynyt: 28.3.2009 12:59

ViestiKirjoittaja jubatsu » 28.11.2009 18:50

^Saman huomasin vm. 99 T4:sessa.

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 28.11.2009 22:33

Onko noissa T4:sissa kutoskoneet? Ainakin joissain tapauksissa niihin on vähän huono päästä kiinni näillä PC-adaptereilla (poislukien HEX-sarjalainen kun se pääsee kiinni kaikkiin). Kyllä moottoriin kaikissa 97 ja 99 vuosimallin VAG:eissa pitää olla diagnostoitavissa.

Yksi vaihtoehto on erillinen lukija kuten V-Checker, niissä kun on baudikellot kohillaan kun se PC:ssä on aina hieman sivussa OBD:n suhteen.

jubatsu
-
Viestit: 47
Liittynyt: 28.3.2009 12:59

ViestiKirjoittaja jubatsu » 28.11.2009 22:51

Omassa tapauksessa oli ihan 1.9TD koneellinen. Pitää taas yrittää uudemman kerran ja säädellä vähän noita com:in arvoja.

partsu
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 28.1.2009 21:29

ViestiKirjoittaja partsu » 29.11.2009 7:53

Juu, eipä omanikaan ole kuin perus vitoskone 2.4D AAB. Jos siis vois olla vika tuossa baudraten epätarkkuudessa niin mahtaiskohan olla jotain ohjelmaa jolla sen sais säädettyä tarkaksi tai tarkistettua...?
Laittakaapa vanhempien porterien omistajat viestiä jos olette saaneet vag-comin toimimaan siinä ja vaatiko jotain kommervenkkejä.

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 29.11.2009 10:48

Niin siis ongelma on siinä että tuota OBD:n käyttämää 10400 baudia ei pysty tuottamaan PC:n sarjaportista koska kellon kertoimet eivät osu kohdilleen. Lähelle päästään mutta ei täsmälleen tuohon. Näin sitä ei ohjelmallisesti pysty korjaamaan. Normaalisti tuon saa kuitenkin riittävän lähelle että sopii kontrollerin toleranssiin mutta sitten on muutamia nirsompia kontrollereita jotka vaativat tarkemman kellon. V6:koneissa noita on useammin ja alkupään 1Z-koneet on kanssa hankalia. T4:n ei pitäisi olla sen kummempi kun muutkaan mutta ilmeisesti niissä on ollut tavallista enemmän yhteysongelmia.

Tuon tarkemman kellon voi tehdä helposti erillisellä mikrokontrollerilla kunhan valitsee sopivan kellokiteen mutta sitten sitä ei taas saa toimimaan VAG-COM:n kanssa. HEX:ssä on sisällä mikrokontrolleri joka juttelee auton kanssa ja välittää tiedot ohjelmalle ja siksi se on luotettavampi.

Tuohon on muutamia konsteja koittaa korjata joita lueteltuna tässäkin treadissa useamman kerran. mm. USB-sarjaportin latenssi aika minimiin, baudinopeuden pudotus 9600 -> 4800, VAG-COM:sta lähtöbaudia voi kokeilla 9600:na joskin defaulti arvo on yleensä parempi. tai sitten toista adapteria. Meillä on myynnissä siksi useampaa mallia että ongelma tapauksissa voi koittaa toista kun noissa menee vähän ristiin toimivuudet.

P.i.t
-
Viestit: 2028
Liittynyt: 15.5.2004 19:23

ViestiKirjoittaja P.i.t » 9.12.2009 21:12

ei kellään tietoa ois mikä arvo pitää muuttaa jotta t5 ransussa saa webaston automaattisen käynnistymisen pois kytkettyä?

henkkaSa
-
Viestit: 44
Liittynyt: 27.8.2006 22:09

ViestiKirjoittaja henkkaSa » 12.12.2009 13:32

vaikeuksien kautta voittoon.. tai niin luulin?
eilen yömyöhään asentelin vag-gomia uuteen läppäriin jossa on tuo Vista, sain kyllä vaggarin toimimaan muuten tämän palstan vinkkien ohjeiden mukaan, pääsee siis lukemaan jotain vikakoodeja, pääsee kattoo nyt ainakin maffi arvot,paineet,jne..jne.. mutta ei pääse lukemaan Tdi-timing-kohdasta mitään..? olis kiva päästä kattoo ajoituksia ku on vissii turhan myöhäsellä..

herjaa vaan et: No data from Vag-Gom. Are you running a group?

vag-gom 311,2+jaripetterin obd-diag kaapeli + profiilin auto 1.9tdi golf (agr) vm. 98

mitä neuvoksi?

kummun
-
Viestit: 172
Liittynyt: 11.1.2008 22:42

ViestiKirjoittaja kummun » 12.12.2009 13:40

Tunnen huonosti vag-gom asiat ,mutta halu ois opetella. Ostin Elekmasta OBD kaapelin ja 409.1 us mukana.Asensin sen Acerille Vistaan .Pienten vaikeuksien jälkeen se asentui hyvin.
Nyt kun kone vaihtui HP ja Windows 7 64 pit,En saa asentumaan .

-kaapelin kytkee ,niin laitehallinnassa se näkyy ,ajurin asennus onnistui sille ja nyt se
ilmoittaa että ajurit on kunnossa.

Mutta tuo vag-com ,asentuu mutta virhe Vag-com lakkasi toimimasta ja tiedot on

Ongelman tunniste:
Ongelmatapahtuman nimi: APPCRASH
Sovelluksen nimi: VagCom.exe
Sovelluksen versio: 409.1.0.0
Sovelluksen aikaleima: 4193f827
Vikamoduulin nimi: kernel32.dll
Vikamoduulin versio: 6.1.7600.16385
Vikamoduulin aikaleima: 4a5bdbde
Poikkeuskoodi: c0000005
Poikkeuksen poikkeama: 00039a07
Käyttöjärjestelmän versio: 6.1.7600.2.0.0.768.3
Aluekohtaisten asetusten tunnus: 1035
Lisätietoja 1: 038b
Lisätietoja 2: 038b113d0cf76a279e4cc3d66c6300c0
Lisätietoja 3: 038b
Lisätietoja 4: 038b113d0cf76a279e4cc3d66c6300c0

Lue tietosuojatiedot verkossa:
http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid= ... cid=0x040b

Jos tietosuojatiedot verkossa eivät ole käytettävissä, voit lukea tietosuojatiedot myös offline-tilassa:
C:\Windows\system32\fi-FI\erofflps.txt


Mitä merkillistä tuo tarkoittaa?
Olen asentanut järjestelmänvalvojana,käynnistänyt sitä yhteensopivuustilassa vista/xp
ei auta.

Mitä minun pitäisi tehdä ,että pääsis tuota portteria tutkimaan.

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 12.12.2009 20:27

herjaa vaan et: No data from Vag-Gom. Are you running a group?


Onko tuosta apuja? Pitää olla ilmeisesti oikea group ajossa ennen kun pelaa. Ei hirveen tuttu ole tuo TDI Timing...

Nyt kun kone vaihtui HP ja Windows 7 64 pit,En saa asentumaan .


Tuo 409.1 versio on tehty aikana ennen Win 7, ja aikana ennen Vistaa ja WinXP:tä eli sieltä nuo ongelmat kumpuaa. Vistassa tosiaan saa pelaamaan edellä olevien kikkailujen kanssa ja joku aika sitten pastesin tännekin linkin noista 7 liittyvistä kokeiluista. Kannattaa nyt ainakin se tarkistaa. Uusin versio sitten tukee seiskaakin mutta vaatii alkuperäisen adapterinkin.

Jos ei muu auta niin asenna XP rinnakkaiskäyttikseksi tai aja joltain virtuaalialustalta. Nyt kun nuo yhteensopimattomat winkkarit alkaa yleistymään pitäisi kaivaa vanha projekti linux live levystä jossa olisi wine ja vag-com asennettuna valmiiksi. Sitä voisi sitten noissa käyttää... =) [/url]

henkkaSa
-
Viestit: 44
Liittynyt: 27.8.2006 22:09

ViestiKirjoittaja henkkaSa » 13.12.2009 21:16

hmm.. eipä ollut oikeen apuja :(
mitähän tolla gruopilla mahdetaan tässä kohtaa tarkoittaa?
Ja ymmärtääkseni ei tuota pysty ajaessaan käyttää, tai ei vissiinkä toimi? Toiset korjatkoon jos tietää asiasta jotain.. Tyhjänkäynnillä oon nyt aikasemmin vain kokeillut..

Kiitos kuitenkin, jatketaan selvittämistä...

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 13.12.2009 22:30

Step by step:
    * Make sure you are using VAG-COM Release 303.1 or newer.
    * Start your engine
    * Start VAG-COM
    * Click [Select]
    * Click [01-Engine]
    * Click [Meas. Blocks - 08]
    * Go to group 000
    * Click [Switch to Basic Settings]
    * Click [TDI Timing]
    * Select your engine code from the drop-down menu


Eli tuoko ei lähde pelaamaan? Antaako jotain erroria, groupilla tarkoitan tuota 000 ja ajolla sitä että VAG-COM loggaa dataa en ajamista autolla...

henkkaSa
-
Viestit: 44
Liittynyt: 27.8.2006 22:09

ViestiKirjoittaja henkkaSa » 14.12.2009 10:53

juurikin noin kuin tossa neuvotaan olen toiminut.. tdi.timing ikkuna aukeaa, mutta se ei "toimi", ei herjaa muuta kuin tuon: No data from Vag-Gom. Are you running a group?

m_a_j_y
-
Viestit: 30
Liittynyt: 16.11.2009 8:32

ViestiKirjoittaja m_a_j_y » 15.12.2009 20:36

VAG-com kaasupolkimen prosentit.
Paljonko teillä on prosenttilukema kaaspolkimen (sähköinen) lepoasennossa.
Minulla AUM näyttää 5 %, mutta koneen status on silti IDLE.
Hivenen poljinta painettaessa laskee ensin nollaan ja sitten alkaa kasvamaan.

Onko tämä normaalia?

Ahonen
-
Viestit: 16
Liittynyt: 23.7.2003 13:52

ViestiKirjoittaja Ahonen » 17.12.2009 19:41

Mikähän on vikana kun ohjelma herjaa "Sorry! This Function Requires a licensed interface.". Piuha on alkuperainen Hex-can usb.

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 17.12.2009 19:57

Mikähän on vikana kun ohjelma herjaa "Sorry! This Function Requires a licensed interface.". Piuha on alkuperainen Hex-can usb.


Mikä versio VCDS:stä on käytössä ja tunnistuuko adapteri HEX-adapterina? Tuon voi tarkistaa laitehallinnasta USB-laitteiden alta. Ohjelmassa about ikkunan takana pitäisi myös olla että täys versio aktivoitu, jos HEX on kytketty. Mikä käyttis sulla on?

Väkisinkin herää kysymys onko varmasti aito kun noiden kanssa on oikeesti todella vähän ongelmia ja huonosti toimivia piraatteja saatavilla.

Ahonen
-
Viestit: 16
Liittynyt: 23.7.2003 13:52

ViestiKirjoittaja Ahonen » 17.12.2009 20:24

Mikä versio VCDS:stä on käytössä ja tunnistuuko adapteri HEX-adapterina? Tuon voi tarkistaa laitehallinnasta USB-laitteiden alta. Ohjelmassa about ikkunan takana pitäisi myös olla että täys versio aktivoitu, jos HEX on kytketty. Mikä käyttis sulla on?

Väkisinkin herää kysymys onko varmasti aito kun noiden kanssa on oikeesti todella vähän ongelmia ja huonosti toimivia piraatteja saatavilla


USB-laitteiden alla näkyy "Ross-tech HEX or KEY USB interface".
VCDS 908.1 alla about kohdassa näkyy sarjanumero ja License Status kohdassa lukee "Unregistered/Shareware".
Eri Windows versioilla sama herja.

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 17.12.2009 20:26

Onko käynyt autossa kiinni ja saako yhteyden vaikka ecu:n?

Ahonen
-
Viestit: 16
Liittynyt: 23.7.2003 13:52

ViestiKirjoittaja Ahonen » 17.12.2009 20:30

Toimii autossa yhden kerralla lukiessa. Automaatilla pysähtyy heti jarru testiin. Huoltonäyttöä ei suostu nollaamaan. Enen toiminut moitteitta, piuha noin 5v. vanha.

Krisse
-
Viestit: 458
Liittynyt: 21.9.2003 19:33

ViestiKirjoittaja Krisse » 21.12.2009 15:33

Onko olemassa missään listaan mistä voisi katsoa noi funktiot mitä mistäkin tulee/tapahtuu?

Lähinnä T5 transporter ja toi aux heat -18 kanavat kiinnostaa mitä mistäkin kanavasta voi säätää. 3 kanavasta poistuu lukitus, mutta mitäs muista?

sami/golf tdi
-
Viestit: 5
Liittynyt: 10.7.2008 16:29

vikakoodit skoda fabia

ViestiKirjoittaja sami/golf tdi » 23.12.2009 17:01

Olisiko kenelläkään hyvinkään suunalla VAG-comia käytössä? auto on skoda fabia 1.4 bensa

[email protected]
Kiitokset jo etukäteen.

Kipe_
-
Viestit: 262
Liittynyt: 21.7.2007 16:59

ViestiKirjoittaja Kipe_ » 24.12.2009 17:20

Itse tilasin obd:fi:stä tuon VAG-KKL piuhan mutta en saa yhteyttä millään tuohon autoon, ilmoittaa "port status: ok, interface: not found"

Tarvittavat ajurit oon asentanut mutta ei toimi millään, kahdella koneella kokeiltu.

Onko tuommosessa mk3 golffissa mitään sulaketta tuolle vikakoodinluku-hommalle että jos sen takia ei saa yhteyttä? tai voiko se olla mitenkään kärähtänyt jos autossa vika?

Vai onko sitten sattunut niin että myyty rikkinäinen piuha, niin kauan oon jo taistellu tuon kans..

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 25.12.2009 14:08

Itse tilasin obd:fi:stä tuon VAG-KKL piuhan mutta en saa yhteyttä millään tuohon autoon, ilmoittaa "port status: ok, interface: not found"


Onko COM-portti varmasti oikein? Siis laitehallinnassa USB-sarjaportilla sama mitä VAG-COM:in asetuksista käytät?

Palaako adapterissa punainen ledi kun kytket sen autoon ja onko autossa virrat päällä kun yrität yhteyttä?

Vai onko sitten sattunut niin että myyty rikkinäinen piuha, niin kauan oon jo taistellu tuon kans..


Ei se mahdotonta ole vaikka nuo kyllä kaikki tehtaalla koekäytetään. Jos ei lähde pelaamaan niin pistä takaisin tarkistukseen, sillä se varmiten selviää. Mikä käyttis ja mikä versio VAG-COM:sta on kokeilussa?

Kipe_
-
Viestit: 262
Liittynyt: 21.7.2007 16:59

ViestiKirjoittaja Kipe_ » 25.12.2009 18:10

Onko COM-portti varmasti oikein? Siis laitehallinnassa USB-sarjaportilla sama mitä VAG-COM:in asetuksista käytät?

Palaako adapterissa punainen ledi kun kytket sen autoon ja onko autossa virrat päällä kun yrität yhteyttä?


Jep, portti com2 sekä laitehallinnassa että ohjelmassa, punainen ledi myöskin palaa adapterissa ja virrat on päällä

Ei se mahdotonta ole vaikka nuo kyllä kaikki tehtaalla koekäytetään. Jos ei lähde pelaamaan niin pistä takaisin tarkistukseen, sillä se varmiten selviää. Mikä käyttis ja mikä versio VAG-COM:sta on kokeilussa?


Käyttis on xp ja versio 409.1. Pitääpä vielä yrittää taistella tuon kanssa..

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 25.12.2009 19:40

Jep kyllä nuo oikealta kuullostaa. Yksi temppu on kokeilla toisella COM-portilla ettei mikään muu ohjelma käytä tai varaa tuota. Samoin VAG-COM:n uudelleen asennus saattaa auttaa ja 311.2:stakin kannattaa kokeilla.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Majestic-12 [Bot] ja 39 vierailijaa