VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 3.11.2006 22:14

Eli onnistuuko tolla ilmaisversiolla nollaamaan noita vikoja? Niin ja missä on -97 vuoden passatissa tuo liitin? Koneena 1.9 tdi AHU

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 4.11.2006 16:20

ilmaisversiolla nollaa joitakin vikoja mutta ne kinkkisimmät usein jää nollaamatta jotta ohjelman tekijää tuettaisiin ostamalla softa.

Passatin liitin on kuljettajan jalkatilassa siinä vasemman polven/säären kohdalla koelaudan pohjassa.

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 4.11.2006 17:12

ilmaisversiolla nollaa joitakin vikoja mutta ne kinkkisimmät usein jää nollaamatta jotta ohjelman tekijää tuettaisiin ostamalla softa.


Minkähintainen tuo softa on ja mistä niitä saa?

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 4.11.2006 23:21

vastaus löytyy kun lukee tämän teadin alusta saakka...
http://www.ross-tech.com/

8866
-
Viestit: 515
Liittynyt: 24.6.2004 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja 8866 » 5.11.2006 13:16

Passatin liitin on kuljettajan jalkatilassa siinä vasemman polven/säären kohdalla koelaudan pohjassa.


Mulla kyllä oli -97 1.8t pasuunassa käsijarrun vieressä olevan kapean/matalan säilytys kotelon kumimaton alla. Tulikohan tarpeeksi selvästi?

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 5.11.2006 17:17

Taitaa ollakin uudemmassa Passatissa tuolla jalkatilassa. No kuitenkin noiden avulla löytyy varmasti:

http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/dlc.html
http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/applications/index.html

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 9.11.2006 19:44

Pistäkääs viisaammat vinkkiä/linkkiä millainen kaapeli pitää olla jotta vag-com systeemin saa toimimaan noiden meidän pirssien kanssa eli vento -96 1.8 AAM 55kw sekä golf -97 1.8 AAM 55kw. Läppärinä 1.5g ja ohjelmana ross.tekilta ladattu 311.2.

Clayman
-
Viestit: 233
Liittynyt: 12.4.2006 8:12

ViestiKirjoittaja Clayman » 10.11.2006 12:28

Mulla on tuo partcon rakennussarjasta värkätty ja hyvin pelittää sekä golffissa (AAM), että ventossa (2E).

ghousti
-
Viestit: 134
Liittynyt: 14.8.2005 18:18

ViestiKirjoittaja ghousti » 16.11.2006 18:31

eikös vag-comilla saa mittarivirheen korjattua? minkä valikon alta löytyypi?

vwpolo
-
Viestit: 296
Liittynyt: 5.8.2003 7:24

ViestiKirjoittaja vwpolo » 19.11.2006 20:20

Mitä tämä tarkoittaa ? liittyykö tämä vagcom kaapelin ja auton pistokkeen väliseen yhteys ongelmaan ?

No Faults Found
or DTCs not supported by controller
a communication error ocurred

ppp
-
Viestit: 12
Liittynyt: 18.10.2006 20:23

ViestiKirjoittaja ppp » 25.11.2006 23:10

Suunnitelin hommata itelle tuon piuhan ja ohjelmiston, mutta mikä piuha sopii ja mikä kannattas tilata. auto on seat toledo pd -02. ja entäpä tuo ohjelmisto? mikä nuista versioista tuolta ross-tech sivuilta ois sopiva? Vai pitäskö hommata jo suoraan maksullinen ohjelma?

Kiitoksia jo etukäteen vinkeistä

pelkoti
-
Viestit: 64
Liittynyt: 23.1.2004 8:48

ViestiKirjoittaja pelkoti » 5.12.2006 12:38

Minulla on USB-OBD2 adapterin kanssa sellainen ongelma, että moottorin käydessä VAG-COM ei saa yhteyttä moottori-osioon. Ohjelma herjaa jotain sen tapaista, että controller käyttää jotain eri protokollaa ? Muut controllerit tuntuisivat pelaavan.
Kun moottori ei ole käynnissä, homma pelaa hienosti.
Onko muilla tullut vastaavaa eteen? Mitä oikein kannattaisi koittaa?

Risto
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 6.12.2006 20:40

ViestiKirjoittaja Risto » 6.12.2006 20:58

Passat 1.8T -98:n ABS- ja jarrumerkkivalot syttyvät ajoittain yhtaikaa. VAG-COM kertoo seuraavaa:
Address 03: ABS Brakes
Controller: 8E0 614 111 B
Component: ABS/EDS 5.3 FRONT D00
Coding: 0273004283
Shop #: BB 24332
No fault code found.

Vika ilmenee ajoittain kestäen muutamasta sekunnista pidempiin jaksoihin. Jarrut tuntuvat toimivan normaalisti. Kannattaakohan tuosta huolestua?

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 9.12.2006 9:55

Tekisi mieli seurata volkkareiden koneen tapahtumia ajossa eli onnistuuko tämä kaverin istuessa mukana läppäri kourassa ja vag-com -ohjelma käytössä?

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 9.12.2006 9:56

-jarkko-: onnistuu ainakin uudemmissa, en ole varma 96-97 autoista..

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 9.12.2006 15:47

-jarkko- & Tuomas: kyllä noita vanhempiakin voi logata ajonaikaisesti mutta mitä vanhempi sitä vähemmän siellä on antureita kertomassa mitään. VAG-COM:ssa on kylkijäisenä logi ohjelma jonka nimeä en nyt muista.

plekoti: koita pudottaa sarjaportin nopeutta 9600 -> 4800 ja laita läppärisi laturiin jos ei jo ole.

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 9.12.2006 16:27

Tekisi mieli seurata volkkareiden koneen tapahtumia ajossa eli onnistuuko tämä kaverin istuessa mukana läppäri kourassa ja vag-com -ohjelma käytössä?


Kuinka tuo onnistuu? Eli minkä jutun takaa voi noita seurailla?

mico
-
Viestit: 577
Liittynyt: 1.9.2004 23:56

ViestiKirjoittaja mico » 10.12.2006 11:26

^esim. 01-engine - meas. Blocks -08 http://www.ross-tech.com/vag-com/tour/m-blocks.html

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 10.12.2006 13:48

^Kiitän,pitääpä kokeilla...

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 10.12.2006 15:23

VAG-COM Version: Release 409.1-S


Chassis Type: 1H - VW G/J/V Mk3
Scan: 01,02,03,08,15,25,56

-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine
Controller: 021 906 258 AF
Component: MOTOR PMC 1
Coding: 0261203117
Shop #: 1267357529
No fault code found.
Readiness: N/A

-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes
Controller:
Note: Excessive Comm Errors

Mitäs nämä tarkottaa??

Yritin päästä kattomaan noita tietoja ajon aikana,mutta en päässyt pidemmälle kun siihen 01-engine.. Pääseekö sinne edes ilmaisversiolla?

pelkoti
-
Viestit: 64
Liittynyt: 23.1.2004 8:48

ViestiKirjoittaja pelkoti » 11.12.2006 18:50

jaripetteri: Onko tuo sarjaportin nopeus eri asia kuin VAG-COM:ssa oleva start baud? Kuinka läppärin laturin perässä olo vaikuttaa toimintaan? Jos laturi tarvitaan, pitääkö olla sellainen 230 V invertteri vai tietokonetta varten oleva 12V autolaturi?

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 11.12.2006 20:47

joissain tapauksissa läppärin laturissa olo vaikuttaa jollain tavalla sarja/USB-porttien jännitteisiin ja saattaa vaikuttaa ratkaisevasti johonkin ajoitukseen ja siitä juuri on kyse kun toisaalla toimii toisaalla ei. Tuosta on juttua Ross-Techin FAQ:ssakin.

Invertteriä en itse käyttäisi koska se saattaa nostaa läppärin nollatason jonnekin muualle kuin auton runkomaahan. Kerran olen nähnyt adapterin jonka kautta maataso purkautui ja adapterin piirilevyn foliot toimivat silloin sulakkeena. onneksi. syyksi ei keksitty mitään muuta kuin halpa invertteri. toki noitakin on kunnollisia mutta en katso järkeväksi tuollaista DC-AC-DC muunnosta.

sarjaportin nopeus säädetään laittehallinnasta porttien kohdalta.

Tdi_pd
-
Viestit: 14
Liittynyt: 11.12.2006 23:53

ViestiKirjoittaja Tdi_pd » 13.12.2006 15:59

Heitänpä tähän lyhyen ja ytimekkään kysymyksen tuoreena pd tdi volsun omistajana: Mitä muutoksia pystyy tekemään 311.2-n fullversio softalla kun autona on -00 85kw pumpparikoneinen automaagi passat.
Jos olen oikein ymmärtänyt niin eipä juuri mitään muuta kuin testit ja vikoodien kuittaukset mutta jos joku on viisaampi niin laittakoon vaikka privaa.

janneja
-
Viestit: 189
Liittynyt: 30.12.2004 18:48

ViestiKirjoittaja janneja » 13.12.2006 19:33


Tdi_pd
-
Viestit: 14
Liittynyt: 11.12.2006 23:53

ViestiKirjoittaja Tdi_pd » 13.12.2006 20:33

Kiitän privalla saapuneista hyvin valaisevista ohjeista ko. henkilöitä.
Kysyvä ei tieltä eksy ja reilut kaverit auttavat neuvoja tarvitsevaa!
Viimeksi muokannut Tdi_pd, 16.12.2006 13:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Jepulis
-
Viestit: 9
Liittynyt: 7.11.2003 19:33

-

ViestiKirjoittaja Jepulis » 15.12.2006 17:32

edit-tuollahan se egr olikin mainuttu

_kekkula_
-
Viestit: 27
Liittynyt: 2.11.2006 9:47

mikä ohjelma 98 passattii

ViestiKirjoittaja _kekkula_ » 21.12.2006 19:00

Typerä kysymys.
Niin elikkäs mikähän vag com versio pitäis hommata että pääsee passattiin kiinni. Autona siis passat -98 aeb 1.8t


Kiitos jo etukäteen kaikille tyhmää auttaville.

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 21.12.2006 19:11

Vagcomin version eka vuosi kertoo valmistusvuoden, eli 311.2 versiolla (se yleisin versio) pitäisi pärjätä kunhan auto ei ole paljoa -03:sta uudempi.

Aje
-
Viestit: 240
Liittynyt: 27.5.2006 13:45
Viesti:

ViestiKirjoittaja Aje » 27.12.2006 8:57

ABS:seissa ongelmaa..

Sytyttää valon palamaan ja antaa vikakoodia:

1276 - ABS hydraulic pump (V64)
16 - 10 Signal outside specifications - intermittent

Mistähän alkaisi vikaa etsimään, antureissa se ei varmaankaan ole?

Heikki J.
admin
Viestit: 8309
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 27.12.2006 11:56

Arska kirjoitti:Address 03: ABS Brakes
Controller:
Note: Excessive Comm Errors

Mitäs nämä tarkottaa??

Yritin päästä kattomaan noita tietoja ajon aikana,mutta en päässyt pidemmälle kun siihen 01-engine.. Pääseekö sinne edes ilmaisversiolla?

Nuo ABS:t tuntuu olevan vähän krenttuja antamaan tuota diagnostiikkadataa ajon aikana, itsellänikin tuo ABS-kontrolleri usein katkaisee yhteyden ihan tuolla Ross-Techin kalliilla kaapelillakin jos nopeus liiaksi nousee. Sillä kontrollerilla on varmaan tärkeämpääkin tekemistä silloin ajon aikana kuin lähetellä jotain tietoja diagnostiikkaväylään :)

Aje
-
Viestit: 240
Liittynyt: 27.5.2006 13:45
Viesti:

ViestiKirjoittaja Aje » 27.12.2006 13:12

Tuohon omaan ABS vaivaan löytyi vika akun päällä olevista sulakkeista. Niiden puhdistamisen jälkeen tuntuisi nyt toimivan.

orange
-
Viestit: 20
Liittynyt: 28.3.2004 20:09

ViestiKirjoittaja orange » 27.12.2006 17:53

Pystyykö vag-comilla tarkistamaan pitääkö mittarilukema paikkaansa, tuontiautoja ajatellen.

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 27.12.2006 21:17

Pystyykö vag-comilla tarkistamaan pitääkö mittarilukema paikkaansa.


Ei.

dr_ink
-
Viestit: 877
Liittynyt: 16.8.2005 18:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja dr_ink » 27.12.2006 22:00

Mitäs tarvitaan tollasen -99 A3 1.8TsQ:n AJQ tutkiskeluun.
Yritin lueskella topicin läpi, mutta sen verran yksinkertainen tapaus taidan olla että en oikeen selvää saanut. Kiitos ja anteeksi.

kupukka
-
Viestit: 454
Liittynyt: 18.11.2004 10:01

ViestiKirjoittaja kupukka » 28.12.2006 15:26

Jeespoks

Tarkoitus olisi perehtyä VAG-COMmiin. Jos partcon sarjan hankkii, niin saako sillä hoidettua kaikki? Meinaan että siinä on vissiin viisi pinniä käytössä. Riittääkö ne?

No ilman softaahan ei pärjää. Ilmaisilla saa vissiin luettua koodit (joitakin kuitattua) ja siihen jää.

Jos tuollaisen Ross-Techin VAG-COMin hankkii, niin sillä vissiin hoituu kaikki? Myös live seuranta etc.

Tällä hetkellä olisi vag-commia tarkoitus käyttää A6 -96, Passat 1.9TD -99 ja A4 (B7) -06. Kuinka uuden version tuo A4 vaatisi, että pääsee sisään?

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 1.1.2007 22:30

No niin palaa tuo bagin valo taas vaihteeksi. Mitäs tämä koodi tarkottaa? ja miten korjata?VAG-COM Version: Release 409.1-S

Control Module Part Number: 1H0 959 656
Component and/or Version: AIRBAG IS 55 V00
Software Coding:
Work Shop Code:
1 Fault Found:
00589 - Airbag Igniter 1: Passenger Side (N131)
32-00 - Resistance too High

kupukka
-
Viestit: 454
Liittynyt: 18.11.2004 10:01

ViestiKirjoittaja kupukka » 6.1.2007 19:21

Koitin Partcon sarjaa, mutta Passattiin -00 ei saa yhteyttä. VAG-COM ja scantool molemmilla koitettu.

Välissä USB-COM adapteri, mutta se pelittää. Rakennussarja oikein kasattu. (tässä huono kuva liittimestä: http://i65.photobucket.com/albums/h234/ ... a001-1.jpg)

Sitten muutama kysymys vielä:
1. Pitääkö virrat olla autossa päällä, että yhteys pelaa?
2. Tarkkaan kun katsoo pistoketta, niin vain pari pinniä ottaa "yhteen". Riittääkö?
3. Pitääkö COM-asetuksia muuttaa jotenkin?

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 6.1.2007 20:11

1. Kyllä
3.Kyllä,kokeile vaihtaa niitä com asetuksia ja paina test nappia

kupukka
-
Viestit: 454
Liittynyt: 18.11.2004 10:01

ViestiKirjoittaja kupukka » 6.1.2007 20:22

Onko noista COM-asetuksista mitään tarkkoja arvoja? Kelpaako nopeudeksi esim. 9600?

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 8.1.2007 10:16

Kokeile siirtää tuota maapinniä 4->5 tai toisinpäin.

Sarjaportti asetukset defaulteiksi ja Scantoolin voit unohtaa kun ei pelaa noilla adaptereilla. Onko USB-sarjaportti kokeilut OBD:ssä toimivaksi? Läheskään kaikki USB-sarjaportit eivät pelaa OBD:n tiedonsiirtonopeuksilla vaikka muuten pelaisivatkin.

Mikähän versio VAG-COM:sta on kokeilussa?

kupukka
-
Viestit: 454
Liittynyt: 18.11.2004 10:01

ViestiKirjoittaja kupukka » 8.1.2007 11:40

USB-sarjaporttia ei ole kokeiltu OBD toimivaksi, mutta kaikki muut sarjaporttivermeet on toiminut tähän mennessä ilosesti.

VAG-COMista ollut 409. Pitänee koittaa 311:stä. Vai toimiiko tuo 409 tuolla Partcolla?

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 8.1.2007 12:51

ei toimi, vain 311.2 ja vanhemmat.

kupukka
-
Viestit: 454
Liittynyt: 18.11.2004 10:01

ViestiKirjoittaja kupukka » 8.1.2007 13:30

Jep, kiitoksia!

Sellaista vielä, että mitkä ilmaissoftat toimii tuolla?

diesel power
-
Viestit: 130
Liittynyt: 19.7.2006 15:56

Ahtopaineet näkyville ja acceleration measurement

ViestiKirjoittaja diesel power » 8.1.2007 14:53

Mites tuohon share-versioon saa näkyviin nuo ahtopaineet ja tuon Acceleration measuremant- laatikon? Ei vain löydy.

Miitsu

VAG-COM:in rekisteröinnistä..

ViestiKirjoittaja Miitsu » 8.1.2007 17:16

Kuinka kauan teillä on aktivointi-koodi viipyny ku ootte tilannu..?? Tilasin viime torstaina ja tilausvahvistus tuli heti mut koodia ei oo kuulunu..jos ymmärsin oikein ni mailillahan se pitäis tulla..Electronic delivery..?? Maksoin Mastercardilla..

Finnhopper
-
Viestit: 262
Liittynyt: 23.9.2005 8:23

ViestiKirjoittaja Finnhopper » 8.1.2007 17:28

Mulla tais mennä 3-4 päivää jos oikein muistan.

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 8.1.2007 18:00

tuskin tuossa vielä mitään hätää on kun ottaa huomioon että viikonloppu välissä ja aikaero niin eihän tuo vielä ole välttämättä työpäivääkään. yleensä vastaavat Ross-Techiltä aika nopsaan jos ei ala kuulua.

Miitsu

ViestiKirjoittaja Miitsu » 8.1.2007 19:22

Niimpä,se aika-erokin vielä..:) Mailillahan se tulee??..ei tarvii"hakea"mistään..??

kupukka
-
Viestit: 454
Liittynyt: 18.11.2004 10:01

ViestiKirjoittaja kupukka » 8.1.2007 19:41

No joo koneeseen pääsi käsiksi, mutta siihen se jääkin...

Muut valittaa can't sync baud rate. Mikäs tuossa on kikka vitonen?

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 8.1.2007 22:55

Rohkenen epäillä USB-sarjaporttia. Kenen tekemä se on? Tässä kohtaa voit pudottaa sarjaportin nopeutta 4800:n.

kupukka
-
Viestit: 454
Liittynyt: 18.11.2004 10:01

ViestiKirjoittaja kupukka » 9.1.2007 9:34

Valmistajasta ei ole tietoa. Pitää testata illalla.

henkkaSa
-
Viestit: 44
Liittynyt: 27.8.2006 22:09

ViestiKirjoittaja henkkaSa » 17.1.2007 11:20

terve!

en tie tuleeko oikeeseen topicciin mutta kysäisenpä silti..
olisiko mahdollista saada vag com apua Raumalla??
vois ehkä hiukan opastaa sen käyttöä jne.. jne..
lainakaapelit löytyy.. ja pöytäkone tallissa ja kannettava olis myös mut ei sovi kaapeli kannettavaan.

Tdi_pd
-
Viestit: 14
Liittynyt: 11.12.2006 23:53

Mikähän vikana?

ViestiKirjoittaja Tdi_pd » 19.1.2007 16:29

Tuollainen vika löytyi mutta voisiko joku viisaampi tulkita ja selventää että mistä on kysymys.

Address 19 -------------------------------------------------------
Controller: 6N0 909 901
Component: Gateway K<->CAN 0001
Coding: 00005
Shop #: WSC 00217
1 Fault Found:
01044 - Control Module Incorrectly Coded
35-00 - -

Jarppa
-
Viestit: 142
Liittynyt: 6.9.2003 23:59

ViestiKirjoittaja Jarppa » 19.1.2007 20:17

^01044-Moottorin ohjausmoduuli-koodaus. Mahdollinen syy koodausvirhe?

Tdi_pd
-
Viestit: 14
Liittynyt: 11.12.2006 23:53

ViestiKirjoittaja Tdi_pd » 20.1.2007 17:47

01044-Moottorin ohjausmoduuli-koodaus. Mahdollinen syy koodausvirhe?

-Ainoa vika mitä tuo auto tekee niin siitä hukkuu tehot satunnaisesti kesken kiihdytyksen.
-Alipaine vuodot, vnt:t ja ahtopaine säätö solenoidit on uusittu.
-3barin mapilla vika tullut enää vain kerran kahden tankillisen aikana kun vakiomapilla harvase päivä ja jopa useaan kertaan.
-Onkohan tuossa ecu rikki?

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 20.1.2007 21:05

onko autossa lastua tai jotain tehoboksia?

henkkaSa
-
Viestit: 44
Liittynyt: 27.8.2006 22:09

ViestiKirjoittaja henkkaSa » 20.1.2007 21:22

Kun on toi vac comin käyttö alkutaipaleella niin voisiko joku neuvoa ns. alusta alkaen mitenkä katsoa esim noi maf arvot <--(ja mitä pitäisi olla, tyhjänkäynnillä ja kaasu pohjassa) ja ahtopaineet ja niiden säätely?
Ja mistä pääsee muuttamaan tota IQ:ta, jostain adaption kohdasta on ainakin puhuttu.. mutta mistä sieltä ja kuinka paljon täytyy muuttaa että vaikuttaa?? Kun ei nyt ihan ummikkona alkais kokeilemaan...

Miitsu

ViestiKirjoittaja Miitsu » 21.1.2007 18:38

Onkohan kukaan saanu vag-comilla bägiä lukkoon..??:D nyt tais sattua sekin kohdalle..-99 mallin BORA ja vikoja vähän lueskeltiin...:) Huomenna tiedän enemmän kun pääsen auton luo,mut bägin valo jäi pe palamaan..autoscannia käytin,mutta ilman airbag osiota..:) Luin ross-tech:in sivuilta sitä varotus juttua,mikähän sieltä särkyy..?? ohjainlaite..lukittuu..??,saakohan mitenkään avattua ja minkähän hintainen lie moinen laatikko?? Löysin netistä parikin "erase crash data"-laitetta millä pitäis saada boxi elvytettyä,mut vähän neuvoja kaipais..? Ei sit mitään jeesusteluja,kiitos..:)

Selvis ihan säikähdyksellä,oli penkkiä siirtäessä ollu satunnainen katkos penkin johdossa ja korjaantu poistamalla vikakoodit..vähän meinas"harmittaa"jos ois boxin joutunu vaihtamaan,uusi boxi laakkosella 502€+koodaus..:)
Viimeksi muokannut Miitsu, 22.1.2007 17:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Pikku_Paha
-
Viestit: 434
Liittynyt: 25.11.2005 9:52

yhteys ongelmaa

ViestiKirjoittaja Pikku_Paha » 22.1.2007 10:52

Mistäköhän on nyt kyse kun vakkomilla yritettiin ottaa yhteyttä -01 ikäiseen IV golffiin... ja tuli vaan seuraava herja
Kuva


eikä päässyt katsomaan mitään...!?!?

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 22.1.2007 11:24

Tossahan se lukee... Auto ei ole OBD2-yhteensopiva, ota yhteyttä suoraan yksittäisiin kontrollereihin. eli päävalikosta modules ja sieltä vaikka alkuun engine.

Pikku_Paha
-
Viestit: 434
Liittynyt: 25.11.2005 9:52

xxx

ViestiKirjoittaja Pikku_Paha » 22.1.2007 12:16

Siis eikö oikeesti -01 ikäinen golffi ole yhteen sopiva??? Koitin kyllä ottaa suoraan yhteyttä juuri esim moottoriin mutta ei vastaa...

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 22.1.2007 12:33

No sitten siellä on jotain muuta ongelmaa. Ton ikänen Golffi voi olla OBD2-yhteensopia mutta sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa lukeeko VAG-COM esim. moottorilta vikakoodeja. VAG-COM juttelee VAG-konsernin oman standardin mukaan ja vasta 2000-luvun puolella noihin pääsee geneerisen EOBD / OBD2:n kautta käsiksi.

VAG-COM:a käyttäessä kannattaa tuo OBD2-painike unohtaa kokonaan. Vasta 500-sarjan versioissa sieltä ylipäätänsä pystyy tekemään mitään.

Minkälaista vikailmoitusta tulee kun otat moottorinohjaimeen yhteyttä? Ja millaista adapteria ja versiota VAG-COM:sta käytät?

Pikku_Paha
-
Viestit: 434
Liittynyt: 25.11.2005 9:52

xxx

ViestiKirjoittaja Pikku_Paha » 22.1.2007 15:46

Tulee vaan herja että no responsy ja sitten että retry... Com porttiin kytkettyä piuhaa ja vag com release 303.1 on käytössä. 2000 ikäiseen passattiin ei mitään ongelmaa päästä käsiksi...

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 22.1.2007 16:02

Sitten kannattaa tarkistella Golffista onko ns. after market radio ongelmaa tai onko OBD:n sulake palanut (muistaakseni kuskin puolella koelaudanpäädyssä olevassa sulake taulussa sulake numero 12).

Tosta rarjoropleemasta on juttua aikaisemmin tässä treadissa.

mico
-
Viestit: 577
Liittynyt: 1.9.2004 23:56

ViestiKirjoittaja mico » 25.1.2007 20:39

Onko missään myytävänä -01 2.5 TDI VW LT:hen sopivaa kaapelia, semmonen pyöreä liitin?

janneja
-
Viestit: 189
Liittynyt: 30.12.2004 18:48

ViestiKirjoittaja janneja » 25.1.2007 20:50

Kuinkas tuo stilettiavaimen keskuslukituksen lähetin koodataan autolle sopivaksi?
Kyseessä on joko uusi lähetinosa TAI voiko jonkun toisen vw:n stilettiavaimen koodata uudelleen toiseen autoon sopivaksi? Eli siis keskuslukituksen kauko-ohjaimesta on kymysys.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 29.1.2007 21:45

17536 - Fuel Trim; Bank 1 (Mult): System too Lean

1,8T -01 Passat pukkaa tuommoista koodia. Onko kenelläkään ideoita? MAF sökö?
Bensasuodatin vaihdettu äskettäin.

E:Tämä korjaantui tuolla maffin vaihdolla.
Viimeksi muokannut ifa, 11.3.2007 15:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Pikku_Paha
-
Viestit: 434
Liittynyt: 25.11.2005 9:52

xXx

ViestiKirjoittaja Pikku_Paha » 31.1.2007 10:05

^^Edelleen hieman ongelmia tuon samaisen IV golffin kanssa. Nyt otettiin mankka pois ja saatiin yhteyttä pariin potikkaan esim: ABS purnukkaan. Mutta kun yrittään engineen ottaa yhteyksiä niin tulee herja että "can't sync the baudrate"?!?! mistäköhän tuo sitten voi johtua??? kenties purkki mäsänä? :)

topi69
-
Viestit: 64
Liittynyt: 7.1.2007 0:29

ViestiKirjoittaja topi69 » 31.1.2007 22:34

do niin... ajat muuttuu ja ohjelmat muuttuu... mutta onko kellään tietoa sopiiko näistä VAG-COM Vista käyttikseen... Uusi kone kun pitäis hankkia

Häilis
-
Viestit: 29
Liittynyt: 25.12.2005 2:22

ViestiKirjoittaja Häilis » 1.2.2007 21:50

itellä on vista 64bit käytössä eikä vag-com toimi siinä, kuulemma 32bit versiossa 607.3 toimii

Häilis
-
Viestit: 29
Liittynyt: 25.12.2005 2:22

ViestiKirjoittaja Häilis » 1.2.2007 22:20


topi69
-
Viestit: 64
Liittynyt: 7.1.2007 0:29

ViestiKirjoittaja topi69 » 2.2.2007 20:18

XP media center? pelittääkö tuossa jotkut muutkin versiot? Xp home? näitähän ne näyttäis olevan nykyään...

Pikku_Paha
-
Viestit: 434
Liittynyt: 25.11.2005 9:52

xXx

ViestiKirjoittaja Pikku_Paha » 5.2.2007 9:08

^^ Eikö kenelläkään oo hajua mikä golffin yhteyttä vaivaa???

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 5.2.2007 12:26

Oliko sulla USB-sarjaportti tossa välissä?

Pikku_Paha
-
Viestit: 434
Liittynyt: 25.11.2005 9:52

xXx

ViestiKirjoittaja Pikku_Paha » 6.2.2007 8:24

Ei oo usb sarjaporttia... ihan com portti koneessa ja siitä kaapeli ilman mitään kummempia vänkyröitä...

[JM]
-
Viestit: 148
Liittynyt: 21.2.2006 19:15

ViestiKirjoittaja [JM] » 8.2.2007 16:39

saako ohjelmaa mistää kokonaisena?....ei shareware.....siis tietysti ilman et joutuu maksaa mitn ;):.....(joo,laitonta on mut jos sittä ei jää kii ;) )

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 9.2.2007 16:32

AFN koneinen golf antoi seuraavia:

VAG-COM Version: Release 311.2-N

Control Module Part Number: 028 906 021 GH
Component and/or Version: 1,9l R4 EDC 00SG 1444
Software Coding: 00002
Work Shop Code: WSC 00672
3 Faults Found:
00519 - Intake Manifold Pressure Sensor (G71)
28-10 - Short to B+ - Intermittent
00575 - Intake Manifold Pressure
17-10 - Control Difference - Intermittent
00513 - Engine Speed Sensor (G28)
03-00 - No Signal

2 ensimmäistä ei kummastuta, mutta voisiko hehkun vilkuttelu pakkasilla johtua kolmannesta? Pakkasien lauhduttua loppui myös vilkuttelu ilman vikakoodien nollausta.

diesel power
-
Viestit: 130
Liittynyt: 19.7.2006 15:56

ViestiKirjoittaja diesel power » 9.2.2007 18:26

Ohjelmana 311.2 share ja yritin saada ahtopaineet näkyviin. Herjasi, että pitäisi rekisteröityä, mutta eikö sharella pitäisi ahdot näkyä?

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 9.2.2007 18:28

Laitakkaa linki että mistä saan semmosen piuhan joka Toimii Passat 1,9 TDI Vm 01 vag comin kanssa pitäs olla semmonen joka tulee USB:eehen
ja mikä VAG-com softa Tossa autossa pitäs toimia,

Ja pitäs olla sellanen ominaisuus että pitäis pystyä syöttöä sätää

Micco
-
Viestit: 679
Liittynyt: 25.8.2003 18:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja Micco » 10.2.2007 15:41

Sellainen tyhmä varmistus kysymys, että jos aion laittaa Passattiini vakionopeuden säätimen, niin tarvitseeko fyysisen kytkennän jälkeen tehdä vag-comilla muuta, kuin tämä:

[Select]
[01 - Engine]
[Login - 11]
Enter 11463 to activate cruise control
[Do It!]

Ja onko tuo sama kaikkiin sähkökaasullisiin bensa ja diesel 3b/bg Passatteihin?

[JM]
-
Viestit: 148
Liittynyt: 21.2.2006 19:15

ViestiKirjoittaja [JM] » 13.2.2007 14:04

eli itellää olis sellain ongelma että on toi jaripetterin obd2-rs232 adapteri ja sitte elekman usb to rs232 sovitin.ja siitä on mukana tulleet ajurit asennettu.
vag-com versio 3.11.2..

Ja nyt en saa hommaa pelittämää...
Tietokone tunnistaa kyllä usb piuhan ku laittaa kii mut sit ku vag-comissa tekee testin siel optionssissa ni herjaa että COM port status: inaccessible...

eli millaset asetukset pitäs olla jne yms?..kaikki neuvoja otetaa vastaa,,,

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 13.2.2007 14:17

[JM]: Käy määrittämässä laitehallinnasta USB-Sarjaportille sama COM-portti mitä käytät VAG-COM:ssakin ja käynnistä VAG-COM vasta kun olet kytkenyt USB-adapterin niin on varmasti löytänyt portin ajoissa.

miksu 87: Kurkkaapa vaikka tuonne yhteistyökumppanien ilmoituksiin. VAG-COM 409.1 toimii Passatissa niin kuin muissakin ei-CAN -väyläisissä VAG:ssa.

Kiku
-
Viestit: 529
Liittynyt: 1.10.2003 14:20

Idle speed smooth running control

ViestiKirjoittaja Kiku » 14.2.2007 18:45

Wednesday 14 February 2007 18:11:05
038 906 019 CJ 1.9l R4 EDC G000SG 1086

Group A: '013
Cyl 1 Cyl 2 Cyl 3 Cyl 4
TIME -2.8 to +2.8 mg/H -2.8 to +2.8 mg/H -2.8 to +2.8 mg/H -2.8 to +2.8 mg/H
Marker STAMP mg/str mg/str mg/str mg/str
0 -0,19 -0,16 0,28 0,02
0,4 -0,16 -0,16 0,28 0,02
0,8 -0,19 -0,16 0,28 0,02
1,2 -0,16 -0,16 0,26 0,02
1,6 -0,16 -0,16 0,26 0,02
1,98 -0,16 -0,16 0,26 0,02
2,38 -0,16 -0,16 0,26 0,02
2,78 -0,16 -0,16 0,26 0,02
3,18 -0,14 -0,16 0,26 0,02

Tuossa 1 ja 2 sylinterit aika lähellä toisiaan mut entäs toi 3 ja 4?
Nuissa 3&4 aika iso ero suhteessa sylintereihin 1&2. Normaalia...?

Kiku
-
Viestit: 529
Liittynyt: 1.10.2003 14:20

Idle speed smooth running control

ViestiKirjoittaja Kiku » 14.2.2007 18:47

Wednesday 14 February 2007 18:11:05
038 906 019 CJ 1.9l R4 EDC G000SG 1086

Group A: '013
Cyl 1 Cyl 2 Cyl 3 Cyl 4
TIME -2.8 to +2.8 mg/H -2.8 to +2.8 mg/H
STAMP mg/str mg/str mg/str mg/str
0 -0,19 -0,16 0,28 0,02
0,4 -0,16 -0,16 0,28 0,02
0,8 -0,19 -0,16 0,28 0,02
1,2 -0,16 -0,16 0,26 0,02
1,6 -0,16 -0,16 0,26 0,02
1,98 -0,16 -0,16 0,26 0,02
2,38 -0,16 -0,16 0,26 0,02
2,78 -0,16 -0,16 0,26 0,02
3,18 -0,14 -0,16 0,26 0,02

Tuossa 1 ja 2 sylinterit aika lähellä toisiaan mut entäs toi 3 ja 4?
Nuissa 3&4 aika iso ero suhteessa sylintereihin 1&2. Normaalia...?(näyttääpäs sekavalta?)

[JM]
-
Viestit: 148
Liittynyt: 21.2.2006 19:15

ViestiKirjoittaja [JM] » 15.2.2007 2:29

jaripetteri:
Eli ilmeisesti sieltä usb porttien kohalta?...miten se muutetaan?

topi69
-
Viestit: 64
Liittynyt: 7.1.2007 0:29

ViestiKirjoittaja topi69 » 15.2.2007 20:28

toimiikos nuo uudemmat ohjelmat (609) jne vanhemmassa autossa esim -00 golf tdi? ilmeisesti ei vielä kokemusta paljoa ole siitä mitkä noista VAG-COM ohjelmista toimii Vista Home Premium käyttöjärjestelmässä? Vai pitääkö hommata toinen käyttis??

Thanks.

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 16.2.2007 8:34

Eli ilmeisesti sieltä usb porttien kohalta?...miten se muutetaan?


Rautalankaa... =)

Ohjauspaneeli (Control Panel) -> Järjestelmä (System) -> Laitteet? (Hardware) -> Laitehallinta (Device Manager) -> Portit (Ports) -> USB-Serial Port (COM x) -> Asetukset (Properties) -> Port settings -> Advanced... -> COM Port Number x

Näin siis kaikilla FTDI:n piirillä toteutetuilla USB-sarjaporttiadaptereilla ja ainakin mun myymissä OBD-USB -palikoissa käytetään tuota samaa.

topi69:
Uudet versiot toimii vanhemmissakin autoissa mutta vaatii siis Ross-Techin oman adapterin. Vistasta ei ole kokemuksia mutta ainakin Linuxissa Winellä on VAG-COM:a pyöritetty, joka siis mahdollistaa Windows ohjelmien ajon.

[JM]
-
Viestit: 148
Liittynyt: 21.2.2006 19:15

ViestiKirjoittaja [JM] » 16.2.2007 11:30

rautalankaa juu ei itellää oo tietotekniikka kovin hallussa :D...ja kiitokset

jvp
-
Viestit: 59
Liittynyt: 25.10.2005 21:21

ViestiKirjoittaja jvp » 17.2.2007 21:02

Onko kenelläkään tietoa et toimiiko linkin kaapeli vag-comin kanssa, etenkin viimeisimmän version kanssa? http://www.ecutool.com/productshow.asp?id=111&sortsid=528&sorts=VAG%20Diagnostic

Jotenkii tuntus et kun katsoo noita kaapelien numerointeja niin viittaisivat vag-comin versio numerointiin... http://www.ecutool.com/myclass.asp?sortsid=528&sorts=VAG%20Diagnostic%20
Hintaa en kyllä pitäis pahana, jos vaan nuo viimeisimmät versiot toimii tuolla ensimmäisessä linkissä olevalla kaapelilla.

Passa1996
-
Viestit: 15
Liittynyt: 26.2.2007 10:45

passat 96 vikakoodit hukassa

ViestiKirjoittaja Passa1996 » 27.2.2007 9:29

Moro!

Ei lähe auto käyntiin !?

Kun laittaa VAG-COm 311 (share versio) kiinni niin ei tule mitään vikakoodeja (fault codes) ?

Kun laittaa VWTOOLs ohjelman kiinni niin ei löydä vieläkään vikakoodeja ?

Interface on se vanha usb - serial piuha optoilla.

Auto on siis passat 2,0l 8V 1996 Simos bensakone (AGG)

Puola on vaihdettu kun oli sekundääri käämi poikki ..... mitäkähän muita antureita on vielä rikki ??

voiko ym. ohjelmilla testata tai saada tietoa ?

Onko muita mahdollisuutta lukea vikakoodit tai viat ? tai yleensäkään testata antureita ym. ohjelmilla ??

Mitä voi tehdä esim. jos laittaa Direct Entry kohtaan adress word 33 tai jotain muuta ?

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 28.2.2007 8:08

-99 IV Golf 1.9TDI (AGR) engine block:

Koodi: Valitse kaikki

Control Module Part Number: 038 906 018 BL
  Component and/or Version: 1,9l R4 EDC G000SG  2128
           Software Coding: 00002
            Work Shop Code: WSC 31414
2 Faults Found:
16485 - Mass Air Flow Sensor (G70): Implausible Signal
        P0101 - 35-10 - - - Intermittent

Rosswiki tiesi sanoa tähän:

Koodi: Valitse kaikki

Possible Symptoms

    * Probably no serious malfunctions
    * Loss of power

Possible Causes

    * Wiring and/or connections (short circuit?)
    * Leaks after G70
    * Mass Air Flow (MAF) (G70) defective

Possible Solutions

    * Check wiring and connections
    * Check / Replace Mass Air Flow (MAF) (G70)

Special Notes

    * In MY 1995-2002 (?) in Europe at VW-diesel-cars G70 had the bad reputation of slowly losing his performance, causing loss of power. It's not a matter of defective or breaking down, but it is filthy / dirty (not easy to clean). You can check functionality by making a log in [01-engine], [meas.blocks-08], group 003 (3e gear, full throttle, from 1700-4000rpm)

toisena vikakoodina löytyi:

Koodi: Valitse kaikki

17958 - Charge Pressure: Control Deviation
        P1550 - 35-00 - -

johon rosswiki:

Koodi: Valitse kaikki

 Possible Symptoms

    * Irregular behaviour
    * Reduced power output
    * Limp mode

Possible Causes

    * Hoses/Pipes incorrect connected, disconnected, blocked or leaking
    * Charger Pressure Control defective
          o Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75) defective
    * Turbocharger defective

Possible Solutions

    * Check Hoses/Pipes to/between Components
    * Check Charge Pressure Control
          o Check Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75)
    * Check turbocharger

makevw
-
Viestit: 184
Liittynyt: 30.7.2003 0:01

ElmScan5 (sarjaportti versio) ja vag-com

ViestiKirjoittaja makevw » 28.2.2007 15:55

Toimiiko kyseinen laite mahdollisesti vag-com ohjelman kanssa? Jos ei nii sitte pitänee hommata piuha sitä varten erikseen.

Itselle vastaten: ei pelaa ainakaan 311.2 versio
Pitänee hommata vag-com piuha ni jos sitte pelais......eihä ne montaa euroo maksa.
Viimeksi muokannut makevw, 28.2.2007 21:18. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Simppa80
-
Viestit: 9
Liittynyt: 27.2.2007 21:31

A4 -00, Mitä vag-välineitä tarvitaan?

ViestiKirjoittaja Simppa80 » 28.2.2007 19:36

Eli olen ostamassa kyseistä autoa ja telis mieli törkätä piuha kiinni siihen kun meen sitä kattoon. Kannettava mulla on mutta minkä VAG-version tarvin ja minkä piuhan? Tolla uusimmalla versiolla näköjään pääsee lukemaan kilometrilukemankin mikä ois ihan jees kun Ruotsista autoa olen ostamassa. Audin ostan joka tapauksessa niin tuon vag-comin hommaus olisi edessä joka tapauksessa. Kiitos jos apua löytyy.

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 1.3.2007 11:45

makevw: tutustuppa OBD-DIAG 4000 -adapteriin. On yhteensopivan tuon ElmScanin ja VAG-COM:n kanssa (versioon 409.1 saakka).

Simppa80: A4:sta luet VAG-COM 311.2/409.1:llä jo varsin kattavasti uudemmat vaativat Ross-Techin oman kalliimman adapterin toimiakseen. Tuota kilometrimäärän tarkistusta en ole itse koittanut mutta aikanaan löysin toisella ohjelmalla ECU:n kilometrit ja ne erosivat muutaman prosentin matkamittarin kilometreistä. Voisi kuvitella että jos osaat muuttaa lukeman mittaristosta osaat sen muuttaa ECU:ltakin.

Passa1996
-
Viestit: 15
Liittynyt: 26.2.2007 10:45

mesuring blocks

ViestiKirjoittaja Passa1996 » 1.3.2007 11:58

no nii onpa tullu ihmeteltyä vagcom311 ohjelmalla uaton tietoja. Measuring blocks sivuilla saa kuin saakin näkyviin tietoja moottorin tilasta (antureista) ...

mutta seuraavanlaisia kysymyksiä heräsi kun starttailin konetta käyntiin eikä esim. engine speed RPM muuttunut ollenkaan, pysyi 0 RPM. ??
Pitäsikö vagcomin lukema muuttua jo kun starttaa (pitkään) ?

toinen ihmetys on kun injection time näyttää 52.02 ms (tulis olla rajoissa 2 ...4 ms lukee lukeman alapuolella) ??

vika koodeja ei ole ... ja kone ei lähde käyntiin !!

Voiko noiden ym. arvoista päätellä mitään ?

että tämmösiä .... onko kellään apuja antaa ?[/img]

Don MC
-
Viestit: 139
Liittynyt: 25.1.2007 9:41

ViestiKirjoittaja Don MC » 2.3.2007 12:06

VAG-COM ei yhdessä jaripetterin USB-OBD -adapterin kanssa halua lukea ABS:n tietoja. Kun yhteyttä yrittää, ABS:n valo syttyy ja sammuu muutaman kerran ja sitten ohjelma sanoo vain "Excessive comm errors" ja homma toppaa siihen.

Moottoriin ym. kyllä syntyy yhteys, muttei noihin jarruihin (joissa juuri nyt on ongelmaa).

Auto on 1994 VR6 Passat ja diagnostiikkapistoke löytyy virtalukon vierestä. Pistoke on sellainen uudemman mallinen (ei siis 2x2-pistoke), vaikka auto ei näemmä ole OBD-II -yhteensopiva.
Ohjelmaversio on 311.2. Kone on Toshiba-läppäri (XP).
Olen kokeillut ohjelmassa muuttaa "start baud":ia eri arvoihin. Ei vaikutusta.


-DMC-

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 2.3.2007 16:17

Kokeileppa osaako 409.1 versio pitää yhteyttä pystyssä yhtään paremmin tai onko moottorin käynnissä/sammuksissa ololla merkitystä. ABS-kontrolleri ei yleensä ole sen kummempi moduli ottaa yhteyksiä kuin muutkaan.

Don MC
-
Viestit: 139
Liittynyt: 25.1.2007 9:41

ViestiKirjoittaja Don MC » 2.3.2007 19:18

Kokeileppa osaako 409.1 versio pitää yhteyttä pystyssä yhtään paremmin tai onko moottorin käynnissä/sammuksissa ololla merkitystä. ABS-kontrolleri ei yleensä ole sen kummempi moduli ottaa yhteyksiä kuin muutkaan.


1. Kokeiltu. Ei osaa.
2. Ei ole merkitystä onko moottori käynnissä vai ei.

-DMC-

passat_89
-
Viestit: 27
Liittynyt: 2.3.2007 20:38

passat

ViestiKirjoittaja passat_89 » 2.3.2007 21:50

----
Viimeksi muokannut passat_89, 2.3.2007 23:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

8866
-
Viestit: 515
Liittynyt: 24.6.2004 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja 8866 » 2.3.2007 22:11

^Ja miten se liittyy VAG-COMiin??


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 45 vierailijaa