Caddy+TDI+02J

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Hotoks
-
Viestit: 32
Liittynyt: 18.5.2013 21:38

Caddy+TDI+02J

ViestiKirjoittaja Hotoks » 26.10.2019 13:31

Ei nyt ole tänne tullut mitenkään projekti osuuteen tehtyä tuota mutta jossain kohtaa voisi laittaa noita kuvia ja jne kun sopiva hetki tulee.

Mutta kysymyksenä näin että onkohan joku tehnyt tätä setuppia aikasemmin, muutahan kysymystä ei ole itsellä kuin noista vetoakseleista, että apukuskin vetoakseli kun tuntuu olevan aika kovappa paineella eli liian pitkä varmasti. Onkos joku löytänyt bolt on vetaria tälläiseen setuppiin. Vai joutuukohan peräti lähtee teetättää lyhyempää vetoakselia, varmaan joku 1,5cm lyhyempi ois jo aika passeli tuohon.

Lisätiedot projektistia.
Vw Caddy mk1 vm-84 johon modattu vm-00 Cordoban sähköt, mittaristo, moottori, vaihdelaatikko (02j), vetoakselit, etutolpat jarruineen, obd portit toiminnassa
Turbo KKK26 (om603 alkuperäinen)
Kova vauhtipyörä (kunnon kytkimellä, pitäisi kestää sen 650nm ei siis sachc+vr6 setup)
0.275 Suuttimet (eli ei mitään mekaanisen pumpun räpellystä vaan ihan ecu ja jne laitettu toimintaan) laitetaan nyt lähtökohta kuva ja sitten missä ollaan nyt menossa.
4bar map ja lastutettu tietenkin nyt tuolle turbolle, suuttimille ja jne paineet

Kuva

Kuva

Lateski
-
Viestit: 38
Liittynyt: 15.7.2013 8:25

Re: Caddy+TDI+02J

ViestiKirjoittaja Lateski » 26.10.2019 19:04

Täältä löytyy jo muutoskatsastettu mTDI(1Z, Land Roverin 11mm mekaaninen pumppu, 0.320 suuttimet ja turhan iso Garrett) + 02J Caddy ja siinä setuppi menee suurinpiirtein näin, koska 02J:n perä oli karkeasti 20mm leveämpi, kuin 020:n.

- Vasen vetoakseli Cordobasta (laatikon luovuttajasta) Caddyn ulkopään nivelellä.
- Oikea vetoakseli Caddystä Cordoban sisäpäällä.

Yllättävän hyvin on alkuperäiset 1.6d:n vetarit kestänyt vähän säälimätöntäkin käyttöä 214hp/316Nm moottoritehoilla. Muistaakseni Epytec.de valmistaa ihan suoraan sopiviakin ja ohuempia vetoakseleita madallusta ajatellen, ettei ota runkoaisoihin heti kiinni. Caddyn ulkopää ei taida vain mennä Cordoban olka-akseliin, jos autossa on sellaiset, mutta Cordoban nivelet menee Caddyn akseliin.

Hotoks
-
Viestit: 32
Liittynyt: 18.5.2013 21:38

Re: Caddy+TDI+02J

ViestiKirjoittaja Hotoks » 31.10.2019 20:59

Jaaha eihän tullutkaan sitten sähköposti ilmoitusta että olikin vastaustakin tullut, Joo näitä mTDI swappeja oonkin nähnyt, sen takia halusinkin täysverisen TDI. Unohtui nyt tuosta mainita että tulihan tuohon myös cordoban etunavata, tolpat, jarrut ja jarrutehostinkin laitettua, eli varmaan nyt hieman siirtynyt liitos ulommaksi koska alapallon joutu muokkaamaan sopivammaks.

Hitto ja mulla meni caddyn vettarit moottorin ja laatikon myynnin yhteydessä, täytyykin selvitellä miten paljon eroa sitten tolla cordoban vetarilla ja caddyn vetarilla on. Jos siihen vaihtais sen caddyn vetarin.

Ei tällä hetkellä hakkaa tai mitään mutta ei varmaan pitkä ikänen vetari jos on liian pinteessä.

Epyteciä olenkin sellannut, mutta niin älyttömän huonosti tehty sivut heillä ettei sieltä meinaa selkoa ottaa. 0.32 suuttimia tossa katellut ja muuttuvasiipistä ahdinta, katsotaan nyt miten etenee. Väliaikanen käyttöautohan tästä tulossa että saa toisen auton talliin.

Hotoks
-
Viestit: 32
Liittynyt: 18.5.2013 21:38

Re: Caddy+TDI+02J

ViestiKirjoittaja Hotoks » 1.11.2019 0:44

Niin ja täytyy korjata hieman tota laatikkoa että saattaa olla myös 02A Kun eikös niitäkin nyt ole vaijereilla? tuliskohan joltain nopea heitto millä ton tarkistais. että kumpi kyseessä. Välitykset kyl on loistavat omaan ajoon.

Naxxu
-
Viestit: 226
Liittynyt: 28.7.2003 16:58

Re: Caddy+TDI+02J

ViestiKirjoittaja Naxxu » 3.11.2019 18:09

Kyllä 02A on vaijereilla, 02A:ssa pitäis olla se välityskoodi siinä kytkinkopan pinnassa lähellä sitä vaihteensiirtotornia

02A laaitkossa on muuten perä saman levyinen kun 020 joten jos niissä on saman kokoiset sisäpään nivelet menee 020 vetarit heittämällä myös 02A:han

Hotoks
-
Viestit: 32
Liittynyt: 18.5.2013 21:38

Re: Caddy+TDI+02J

ViestiKirjoittaja Hotoks » 4.11.2019 15:24

Naxxu kirjoitti:Kyllä 02A on vaijereilla, 02A:ssa pitäis olla se välityskoodi siinä kytkinkopan pinnassa lähellä sitä vaihteensiirtotornia

02A laaitkossa on muuten perä saman levyinen kun 020 joten jos niissä on saman kokoiset sisäpään nivelet menee 020 vetarit heittämällä myös 02A:han


Ymmärtääkseni näitä 02A tais olla enemmän noissa jossain passateissa, eikä nopeella tutkimisella löytynyt tuosta tornista mitään. Eli kyllä se sitten on ihan 02J koska joutu laittaa juuri cordoban vetarit. Nyt onkin tulossa uus oikeenpuolinen caddyyn niin voi purkaa sen sitten ja vaihtaa.

Hotoks
-
Viestit: 32
Liittynyt: 18.5.2013 21:38

Re: Caddy+TDI+02J

ViestiKirjoittaja Hotoks » 27.11.2019 17:51

Lateski kirjoitti:Täältä löytyy jo muutoskatsastettu mTDI(1Z, Land Roverin 11mm mekaaninen pumppu, 0.320 suuttimet ja turhan iso Garrett) + 02J Caddy ja siinä setuppi menee suurinpiirtein näin, koska 02J:n perä oli karkeasti 20mm leveämpi, kuin 020:n.

- Vasen vetoakseli Cordobasta (laatikon luovuttajasta) Caddyn ulkopään nivelellä.
- Oikea vetoakseli Caddystä Cordoban sisäpäällä.

Yllättävän hyvin on alkuperäiset 1.6d:n vetarit kestänyt vähän säälimätöntäkin käyttöä 214hp/316Nm moottoritehoilla. Muistaakseni Epytec.de valmistaa ihan suoraan sopiviakin ja ohuempia vetoakseleita madallusta ajatellen, ettei ota runkoaisoihin heti kiinni. Caddyn ulkopää ei taida vain mennä Cordoban olka-akseliin, jos autossa on sellaiset, mutta Cordoban nivelet menee Caddyn akseliin.


No joo kyllähän se asettu suorilta kun laitto sen caddyn vetoakselin, nyt vaan kun cordoban etutolpat, navat ja jne niin ei tahdo raidetangot riittää suuntaukseen. löytyhän niitäkin sitten pitempiä jopa caddyyn juuri valmistettuna kun vaan hieman etsiskeli.

No mutta kumminkin leima on nyt haettu autoon,

Jule
-
Viestit: 114
Liittynyt: 8.10.2014 23:13

Re: Caddy+TDI+02J

ViestiKirjoittaja Jule » 2.12.2019 10:17

Hmm.. Rupesi kiinnostamaan kun itselläkin ollut samanlaisia mietteitä. Omaan projektiin on tulossa täysverinen TDI pl.
Ecu joka on mk4 otettu. Laatikoksi 02j.
Prokkista ei ole alotettukaan vielä,lähinnä haalinut osia kasaan.

Onko olka-akseleilla merkitystä tuohon corbodan vetareihin kun itsellä on corradosta?
Mikäs merkitys tuolla isommalla mapilla on? Softausta ajatellen
Vai mikä?

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

Re: Caddy+TDI+02J

ViestiKirjoittaja p0wer » 2.12.2019 16:51

Isompi MAP pystyy handlaamaan syötön säädön suuremmalle ahtopaineelle. Hukkisahtimella voi kuitenkin käyttää vakio (2.5) 1.5bar MAP:a jos pysytellään enintään noin 2bar ahtopaineissa ja softan tekijä tietää mitä tekee. Eräänkin Mk3:n tein vakio 1.5 bar lukevalla MAP:lla ja ahdot olivat noin 2.3bar, toimi ku vessa junassa. 1.5-2bar hujahtaa niin nopeasti että syötön hienosäädöllä ei siinä välissä ole kovinkaan suurta merkitystä jos MAP vaan fyysisesti kestää. Ecun sisäiset alkaa olla siinä rajalla 2.5bar paineella, kolmella yleensä poksahtavat.

tekki
-
Viestit: 445
Liittynyt: 5.9.2011 16:59

Re: Caddy+TDI+02J

ViestiKirjoittaja tekki » 2.12.2019 18:40

p0werin hyvään yhteenvetoon vielä lisäyksenä että hukkisahtimellakin pitää olla mapissa enemmän varaa kuin haluttuun ahtopaineeseen asti, mikäli ahtopaineen säätö on ecun vastuulla. VNT-ahtimen kanssa käytännössä aina ohjaus on ecun varassa.

noonakki
-
Viestit: 46
Liittynyt: 29.12.2014 21:34

Re: Caddy+TDI+02J

ViestiKirjoittaja noonakki » 9.1.2020 9:32

Meillä on kaverin autoon kans menossa AGR sähköineen + 02J ja siihen laitettiin luovuttaja-octavian sisäpäät ja caddyn vetarit eilen paikalleen. Kytkin on nesteellä ja vaijerikeppi asennettiin eilen kanssa paikalleen. Löytyy diesel puolelta nimellä "Caddyyn AGR?"

Jule
-
Viestit: 114
Liittynyt: 8.10.2014 23:13

Re: Caddy+TDI+02J

ViestiKirjoittaja Jule » 12.1.2020 19:32

Kiitos power ja tekki valaisusta, mulle tuleekin hukkis ahdin joten isompi MAP hakuun.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 31 vierailijaa