Etujarrujen jäähdytys mk2 ja mk3

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

^^BeBe
-
Viestit: 516
Liittynyt: 31.8.2009 22:15

Etujarrujen jäähdytys mk2 ja mk3

ViestiKirjoittaja ^^BeBe » 31.7.2018 19:57

Yritetään rakentaa mk3 golfiin etujarrujen jäähdytystä. Yllättävän kovaksi ongelmaksi osoittautui apukuskin puolen letkun veto. Kuskin puoli oli helppo, mutta apparin puolella tulee apulaitehihnat tosi lähelle. Kuis ratakakkiksissa homma on hoidettu?
Liitteet
19B7B767-DC06-4698-AC88-89BE3A2ED9CE.jpeg
19B7B767-DC06-4698-AC88-89BE3A2ED9CE.jpeg (2.97 MiB) Katsottu 3263 kertaa
C73DAB87-5DDB-4185-838D-0695915D811F.jpeg
C73DAB87-5DDB-4185-838D-0695915D811F.jpeg (2.75 MiB) Katsottu 3263 kertaa

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

Re: Etujarrujen jäähdytys mk2 ja mk3

ViestiKirjoittaja hb81 » 1.8.2018 18:44

Olisko rata kakkiksissa sen verran isompaa laikkaa laitettu ettei kuumene kuten pienet levyt ja tietenkin niiden teho kasvaa.
Ihan vain mutuiluna heittelen ajatusta.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

Re: Etujarrujen jäähdytys mk2 ja mk3

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 1.8.2018 19:10

Oliks ohjaustehostin tiellä? Eiks se heivata mäelle ratakaluista?

^^BeBe
-
Viestit: 516
Liittynyt: 31.8.2009 22:15

Re: Etujarrujen jäähdytys mk2 ja mk3

ViestiKirjoittaja ^^BeBe » 1.8.2018 22:08

15”vanteen sisään ei ihmeitä laiteta. Briteissä ajaavat kakkisluokkaa vakio GTI jarruilla. Ilmaa sinne on jollain pakko saada. Yellow stuffit kesti affella 25asteen lämpötilassa noin 6-8 kiekkaa. Sit alkoi ylikuumentumisen merkkejä olemaan tuntumassa.

Miksi ohjaustehostin otettaisiin pois? Sähköisiä tehostimia lisäillään autoihin missä sitä ei ole.

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

Re: Etujarrujen jäähdytys mk2 ja mk3

ViestiKirjoittaja hb81 » 2.8.2018 12:32

Miksi ohjaustehostin otettaisiin pois? Sähköisiä tehostimia lisäillään autoihin missä sitä ei ole.

Muta jos siellä on normi pumpullinen tehostin niin se vie tilaa siellä hihnojen puolella ja taisi vielä olla ensimmäisenä tiellä alhaalla, jos putkea vie jarruille.
Kyllähän noilla ajaa ilman tehostintakin.
Eräs kerta matkalla bugruniin, alkoi tehostajan letku kusta alle pumpun luota niin katkasin vain sen hihnan ja kovaa ajoa.
Tapahtui ennen turkua menomatkalla ja Mantorpissa ajelin vielä rataa monet kierrokset. :D

samza
ffp jäsen
Viestit: 1616
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

Re: Etujarrujen jäähdytys mk2 ja mk3

ViestiKirjoittaja samza » 2.8.2018 12:54

No mitä noita cuppikakkiksia sivusta seuranneena voisin kommentoida: niin senkinverran eksoottisia ratkaisuja että esim halkaistu 1.5 l limsapullo/vastaava nippusiteillä kiinni alatukivarteen.
Siis niinkun kauhomaan ilmaa vastakarvaan. Kenellä mitäkin, mutta jotain 'splitteriä' kääntämään ilmaa alatukivarresta jarrujen suuntaan.

Ande
-
Viestit: 230
Liittynyt: 25.6.2011 21:02

Re: Etujarrujen jäähdytys mk2 ja mk3

ViestiKirjoittaja Ande » 2.8.2018 15:04

Jossai kolmosissa on vakiona jo jotkuu ohjurit tukivarsis, olisko ainaski vr6? Sitä en tiiä onko niist juurikaa apua..

jii_bee
-
Viestit: 2410
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

Re: Etujarrujen jäähdytys mk2 ja mk3

ViestiKirjoittaja jii_bee » 5.8.2018 19:42

^ 4x100 -janoisen 1.8-2.0 Golf III ja Ventojen tukivarsissa on alunperin sellaiset ilmanohjain-lirpakkeet.
VR6:ssa niitä ei ole tarvittu.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 69 vierailijaa