Polo III -95 virtalukon lukkopatruunan vaihto

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Timonen
-
Viestit: 15
Liittynyt: 25.7.2018 22:23

Polo III -95 virtalukon lukkopatruunan vaihto

ViestiKirjoittaja Timonen » 27.7.2018 11:46

Meneekö tuo samalla lailla, kuin Golf III kanssa, eli on pakko irrottaa ratti+airbag ja koko virtalukko?

Eli sitä reikää ei pysty poraamaan virtalukon ollessa paikoillaan? Vai onko kyse siitä, että virtalukonpohja on pakko irroittaa, jos aikoo vaihtaa lukkopatruunan?

Timonen
-
Viestit: 15
Liittynyt: 25.7.2018 22:23

Re: Polo III -95 virtalukon lukkopatruunan vaihto

ViestiKirjoittaja Timonen » 8.8.2018 20:22

Väliaikatietoa:

Näyttää sille, että tuon reiän pystyy poraamaan rattia iroittamatta. Sille se ainakin näytti purkuautossa.

Tällaisen kuvan sain

DSCF0210.jpg
DSCF0210.jpg (40 KiB) Katsottu 2967 kertaa


Enää on kysymys siitä, että saako tuon lukkopatruunan irti, ilman että irroittaa virtalukonpohjan? Tuon ikäluokan Opeleissa se onnistuu.

HuHu
-
Viestit: 454
Liittynyt: 21.7.2011 17:21

Re: Polo III -95 virtalukon lukkopatruunan vaihto

ViestiKirjoittaja HuHu » 9.8.2018 20:00

Ei tartte pohjaa irrottaa

Timonen
-
Viestit: 15
Liittynyt: 25.7.2018 22:23

Re: Polo III -95 virtalukon lukkopatruunan vaihto

ViestiKirjoittaja Timonen » 12.8.2018 14:16

Jep, se varmistui eilen, kun oli purkuautosta irtiotettu virtalukko kädessä, ja siihen oli jo porattu tuo reikä ja lukkosylinteri käytetty irti.

kurvimies
-
Viestit: 119
Liittynyt: 27.11.2012 21:28

Re: Polo III -95 virtalukon lukkopatruunan vaihto

ViestiKirjoittaja kurvimies » 3.9.2018 12:16

Olisi tuhannen taalan tilaisuus uusia samalla vaivalla se pohja. Ne on kulutustavaraa, kun porukka pitää 2kg avaimia heilumassa virtalukoissaan. Voi vähän närästää purkaa uudestaan, varsinkun kun se pohja on puoli-ilmainen osa.

Timonen
-
Viestit: 15
Liittynyt: 25.7.2018 22:23

Re: Polo III -95 virtalukon lukkopatruunan vaihto

ViestiKirjoittaja Timonen » 5.9.2018 20:12

Tässä on ollut semmonen oire tai ominaisuus, että matkamittarilukema sekä kello jäävät päälle, vaikka virta-avain on käännetty 1-asentoon ja poistettu lukosta.

Onko tämä normaalia?


Nyt selvis sekin, että 0,30A kulutuksen takana on radio, johon on kytketty autolta tulevaan virtajohtoon radion heräte+jatkuva virta. Näin ollen siis kun radion sammuttaa, siihen jää kello päälle.

Kun radion irroitti, tuo 0,30A kulutus poistui. Auton johtojen herätepiuhaan (keltainen) ei tule ollenkaan virtaa.

Voiko tähän olla syynä virtalukonpohja? Tosin radiokin voi olla vioittunut, kun ei sen tuollaista virtaa pitäisi viedä sammutettuna noin kytkettynäkään.

pete73
-
Viestit: 2108
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

Re: Polo III -95 virtalukon lukkopatruunan vaihto

ViestiKirjoittaja pete73 » 6.9.2018 1:47

Kello ja matkamittari jäävät ainakin omissa autoissa aina näkyviin, joten väittäisin että ominaisuus.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa