Iltaa.
Vaikka jo kerran olen tehnyt tämän niin siitä on jo aikaa ja täällä käydyt keskustelut tuntuvat vain sekoittavan.
Joten otetaan muistin virkistämiseksi vielä kerran asia esiin.
Käytän kuvina vanhan projektini kuvia.
Eli kyseessä jarrupaineensäätimen lisäys takajarruille.
Pääsylinteriltähän on lähtenyt ristikkäin nurkkiin putket.
Kuva alkuperäisistä
Onko tässä seuraavassa kuvassa nyt tehty oikein?
Kuva säätimen kanssa
Olin tuossa projektissa alunperin tehnyt ilmeisesti niin, että alkuperäisillä paikoilta lyönyt yhteen takajarrut ja säätimen läpi taakse jne...
Ja se taisi olla laiton systeemi jolloin 2-piiri jarruista tulisi 1-piiriset.
Ohjeistus taisi olla, että joko sylinterin etu tai takapaikoille takajarrut, joista tulppaa toisen ja toinen menee säätimelle, tai sitten kuten tuossa toisessa kuvassa on tehtynä.
Mietin kyllä, jos kokeilisi käyttää ihan alkuperäisiä paikkoja ilman säädintä.
Olen Caddyyn vaihtanut taakse mk2 levyt ja eteen tulossa 256mm levyt 16v Vectran satuloilla.
Tehostaja muumista ja pääsylinteri joku volkkarin 22mm.
Halvemmaksi tulee kokeilla alkuperäistyyliä, jos jarrutasapaino olisi riittävä ilman säädintä.
Mielipiteitä?