Korin jäykistehitsaaminen katukäyttöön?

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

PLe
-
Viestit: 885
Liittynyt: 1.8.2003 12:38

Korin jäykistehitsaaminen katukäyttöön?

ViestiKirjoittaja PLe » 25.9.2017 19:15

Golf mk2 aletaan rakentamaan 1.8T koneisena. Onko mitään järkeä jäykistehitsata koria, auto tulee katukäyttöön? Antakaahan vinkkejä, mistä rallikäytössä koria jäykistetään. En tarkoita turvakaarien laittamista, vaan jäykistehitsaamista. Miten tukivarret, olen jossain nähnyt niitä hitsattavan muutaman sentin välein pätkissä?

jaketech
-
Viestit: 322
Liittynyt: 17.4.2013 23:03

Re: Korin jäykistehitsaaminen katukäyttöön?

ViestiKirjoittaja jaketech » 26.9.2017 11:41

korista kaikki saumat 20mm hitsillä 50mm välein. katoppa muumikeula ja siittä facelift mallin passatin tukivarsia, ne on minusta vahvemmat, mk3 kolfiin laittoin sellaset.
laita vahvikeputki etutukivarsien etumaisten pultista toisen puolen samaan kohtaan. vahvistaa moottoripalkkia.
taka-akselille voi myös lisätä vahvikeen putkista ja unibal nivelillä mutta tästä en tiiä miten suhtautuu normi katastukseen. ralliautoihin annetaa lievempia määräyksiä tieliikenne katastukseen.
etutolppien väliin vahvike kunnollinen vahvikeputki. taakse voi myös lisätä.

^^BeBe
-
Viestit: 516
Liittynyt: 31.8.2009 22:15

Re: Korin jäykistehitsaaminen katukäyttöön?

ViestiKirjoittaja ^^BeBe » 26.9.2017 13:25

Koppaa voi halutessaan juuri noin hitsailla. Toki kannattaa muistaa että samalla sulatelee mahdollisia koriliimoja pois. Eli maltilla. Jos esim helmat joutuu tekemään uusiksi, niin kanttailee itse vähän rajummasta pellistä, kuulemma jäykistää kivasti. Tuet iskarien väliin kantsii laittaa, kunnon tavarasta eikä mitään pilipali alumiinia kiinanpojilta.Tukivarsia en lähtisi suotta vahvistamaan. On joku sulake mikä antaa periksi, eikä esim apurunko. Ja katukäytössä ei edes sellaisia kolhuja pitäisi tulla? Taka-akseliin ei kannata tehdä muuta kuin katsoa että on suora. Koska taas kadulla ei sellaisia voimia pitäisi syntyä että lähtisi vääntymään. Vakaajahan siellä pitää olla katsastuksessa.

PLe
-
Viestit: 885
Liittynyt: 1.8.2003 12:38

Re: Korin jäykistehitsaaminen katukäyttöön?

ViestiKirjoittaja PLe » 26.9.2017 15:51

Hienoja vastauksia, sain juurikin sen tiedon mitä haen. Faceliftistä tuleekin tukivarret ja alatuki kolmoskoppasen sivutörmäysputkesta oven sisältä ja mahdollisesti ylempi poikkitukikin. Takatolppien väliin samaten yläpäähän. Muutenpa en taida hitsailla koria, ammattilainen tehnyt peltihommat jo aiemmin.

jaketech
-
Viestit: 322
Liittynyt: 17.4.2013 23:03

Re: Korin jäykistehitsaaminen katukäyttöön?

ViestiKirjoittaja jaketech » 26.9.2017 17:13

Kuva

mulla poikkituki kiintee asennuksena. 40mm turvakaariputkee.

Kuva

vahvikeputki etutukivarsien etumaisten kiinityspultista toiseen. tulee kiinni samoilla pulteilla millä tukivarsiki kiinni.

jii_bee
-
Viestit: 2410
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

Re: Korin jäykistehitsaaminen katukäyttöön?

ViestiKirjoittaja jii_bee » 26.9.2017 20:30

4-pulttisen myöhäis-Muumin tukivarret ovat mitoiltaan vastaavat kuin Golf III:n, joten raideleveys kasvaa saman verran kuin kuvassa.

Kuva

Tukivarsia en lähtisi suotta vahvistamaan

Oliko niin että tieliikennekäytössä olevan auton tukivarsia ei saa hitsailla..?
Tarkemmalla katsarilla voi siis olla asiaan jotain sanomista..?

jaketech
-
Viestit: 322
Liittynyt: 17.4.2013 23:03

Re: Korin jäykistehitsaaminen katukäyttöön?

ViestiKirjoittaja jaketech » 26.9.2017 21:39

jii_bee kirjoitti:4-pulttisen myöhäis-Muumin tukivarret ovat mitoiltaan vastaavat kuin Golf III:n, joten raideleveys kasvaa saman verran kuin kuvassa.

Kuva

Tukivarsia en lähtisi suotta vahvistamaan

Oliko niin että tieliikennekäytössä olevan auton tukivarsia ei saa hitsailla..?
Tarkemmalla katsarilla voi siis olla asiaan jotain sanomista..?


eihä noita sais ite hitsailla.

PLe
-
Viestit: 885
Liittynyt: 1.8.2003 12:38

Re: Korin jäykistehitsaaminen katukäyttöön?

ViestiKirjoittaja PLe » 26.9.2017 22:41

Paljonko tuo todellisuudessa leventää milleinä, sehän vaikuttaa sitten vannealintaan?

PLe
-
Viestit: 885
Liittynyt: 1.8.2003 12:38

Re: Korin jäykistehitsaaminen katukäyttöön?

ViestiKirjoittaja PLe » 26.9.2017 22:44

Juu ei niitä saa hitsailla, jossain näin kuvaa uretaanilla vaahdotettuina....

PLe
-
Viestit: 885
Liittynyt: 1.8.2003 12:38

Re: Korin jäykistehitsaaminen katukäyttöön?

ViestiKirjoittaja PLe » 26.9.2017 22:47

Paljonko tuo todellisuudessa leventää milleinä, sehän vaikuttaa sitten vannealintaan?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

Re: Korin jäykistehitsaaminen katukäyttöön?

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 27.9.2017 15:32

Ja paljonko pitäisi pidentää vetoakseleita?

Mitenköhän paljon tuo tukivarsien vahvistaminen todellisuudessa auttaa jos puslatkin on jäykimmilläänkin uretaania?

jii_bee
-
Viestit: 2410
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

Re: Korin jäykistehitsaaminen katukäyttöön?

ViestiKirjoittaja jii_bee » 27.9.2017 19:03

Ja paljonko pitäisi pidentää vetoakseleita?

Sopivat löytynee 4x100-jakoisista 1.8-2.0 Golf III /Ventosta. Raidetangot ja/tai raidetangon päät joutuu myös ottamaan Mk3:sta.

Paljonko tuo todellisuudessa leventää milleinä, sehän vaikuttaa sitten vannealintaan?

Olisiko 20...30mm..? Muistelen että poterot joihin joustintuen laakeroinnit tulevat olisivat Kolmosessa n. 30mm Kakkista leveämmällä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 40 vierailijaa