Tulokatsastus suomessa tuontiautoille, miten suhtautuu madallukseen? (Auto vm: 1985)

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

V6e
-
Viestit: 13
Liittynyt: 28.1.2016 18:05

Tulokatsastus suomessa tuontiautoille, miten suhtautuu madallukseen? (Auto vm: 1985)

ViestiKirjoittaja V6e » 19.9.2017 21:07

Elikkäs Jenkeistä tuotu Audi 90 vm 85.
Madallettu Ta technikin kiinteällä madallussarjalla. Tiputtaa 35mm.
Voiko tuon viedä tulokatsastukseen madallussarjalla ettei tarvis välttämättä muutoskatsastaa? Noin vanhaan autoihin ei jousia ja iskareita ihan joka nurkasta löydy joten laitettu uudet tolpat ja jouset jonka jälkeen huomattu että tämähän olikin madallus sarja (edellisen omistajan ostama ja auton mukana tullut)...

Puuttuuko inssi tuollaiseen, ja voiko se edes tietää mistään miten korkea auton kuuluisi olla?
Jo pelkkä tuontikatsastus maksaa 240€

Sebastian
-
Viestit: 8548
Liittynyt: 3.8.2003 15:43
Auto: Audi ja kakkis

Re: Tulokatsastus suomessa tuontiautoille, miten suhtautuu madallukseen? (Auto vm: 1985)

ViestiKirjoittaja Sebastian » 19.9.2017 22:03

Eiköhän ne samaan rahaan laita sen papereihin kun sanoo.

paveheiskanen
-
Viestit: 207
Liittynyt: 14.8.2013 15:31
Auto: 3BG 1.8Tx2

Re: Tulokatsastus suomessa tuontiautoille, miten suhtautuu madallukseen? (Auto vm: 1985)

ViestiKirjoittaja paveheiskanen » 20.9.2017 0:33

Eikös nykyään tarvi olla TUV laput ja suuntausraportit jos meinaa muutoskatsastaa?

inno
-
Viestit: 183
Liittynyt: 30.5.2010 22:32
Auto: Golf - 74

Re: Tulokatsastus suomessa tuontiautoille, miten suhtautuu madallukseen? (Auto vm: 1985)

ViestiKirjoittaja inno » 20.9.2017 8:06

Tuveja ei noin vanhaan tarvita, ja uudemmissakin kelpaa maahantuojan tai vastaavan lausunto että on kyseiseen automalliin soveltuva. Mutta suuntausraportti pitää olla ja kaikki arvot pitää olla "vihreällä".

Anssi
-
Viestit: 88
Liittynyt: 27.12.2005 21:26
Auto: Golf 16v -91, vanhoja ilmajäähyjä

Re: Tulokatsastus suomessa tuontiautoille, miten suhtautuu madallukseen? (Auto vm: 1985)

ViestiKirjoittaja Anssi » 20.9.2017 12:55

Tuveja ei noin vanhaan tarvita

Tarvitaan nykyään auton iästä riippumatta paperi alustan soveltuvuudesta (tutkimuslaitokselta, ajoneuvovalmistajalta, tai osavalmistajalta, tai näiden edustajilta)

Ja kyllä puuttuu rekisteröintikatsastuksessa, jos ei ole täysi puusilmä

inno
-
Viestit: 183
Liittynyt: 30.5.2010 22:32
Auto: Golf - 74

Re: Tulokatsastus suomessa tuontiautoille, miten suhtautuu madallukseen? (Auto vm: 1985)

ViestiKirjoittaja inno » 20.9.2017 14:03

Anssi kirjoitti:
Tuveja ei noin vanhaan tarvita

Tarvitaan nykyään auton iästä riippumatta paperi alustan soveltuvuudesta (tutkimuslaitokselta, ajoneuvovalmistajalta, tai osavalmistajalta, tai näiden edustajilta)

Ja kyllä puuttuu rekisteröintikatsastuksessa, jos ei ole täysi puusilmä


Okei, en väitä vastaan. Omalla kohtaa ei katsuri kysellyt kuin suuntauslappua.

Anssi
-
Viestit: 88
Liittynyt: 27.12.2005 21:26
Auto: Golf 16v -91, vanhoja ilmajäähyjä

Re: Tulokatsastus suomessa tuontiautoille, miten suhtautuu madallukseen? (Auto vm: 1985)

ViestiKirjoittaja Anssi » 20.9.2017 15:10

Ei se varmaan tavatonta ole, ettei lappuja syystä tai toisesta ole vaadittu.

Järjettömät on kyllä vaatimukset näiden vanhempien autojen osalta. Monestihan ei mitään papereita ole saatavilla, kuten ilmeisesti tässäkin tapauksessa.

Vuosikaudet on kuitenkin samoja jousia hyväksytty aiemmin.

paveheiskanen
-
Viestit: 207
Liittynyt: 14.8.2013 15:31
Auto: 3BG 1.8Tx2

Re: Tulokatsastus suomessa tuontiautoille, miten suhtautuu madallukseen? (Auto vm: 1985)

ViestiKirjoittaja paveheiskanen » 20.9.2017 20:26

Joo o...

Noh, uusintakatsastus on noin 30€ + siirtokilvet uudestaan ja siitähän jo tuleekin yli satku.
Täytyy alkaa metsästää lappuja alustaan, jos jostakin saisi.

Trafi: ¨Yksittäin maahantuodun, madallussarjalla varustetun ajoneuvon
rekisteröintikatsastuksen yhteydessä ei kuitenkaan tarvitse vaatia
pyörien asentokulmatodistusta tai todistusta alusta
sarjan soveltuvuudesta kyseiseen ajoneuvoon, mikäli alustasarja on
kirjattuna edellisen rekisteröintimaan rekisteröintitodistukselle ja
minimimaavaraa sekä valaisinten ja vetokoukun korkeutta koskevat
vaatimukset täyttyvät.¨

Eli voisi yrittää kertoa inssille että ¨tämäolijotässäkunostinsen¨ mutta eipä sekään paljoa auta kun siitäkin pitää olla joku hiton rekisteröintitodistus.

JariP
-
Viestit: 194
Liittynyt: 23.7.2003 15:53
Auto: S2, 90q 20vt, 80 Competition

Re: Tulokatsastus suomessa tuontiautoille, miten suhtautuu madallukseen? (Auto vm: 1985)

ViestiKirjoittaja JariP » 20.9.2017 23:02

Käy kysymässä asiaa konttorilta, ne neuvoo siellä mitä tarvitaan. Jos ensimmäisellä konttorilla nousee tie pystyyn, mene seuraavalle. Järkeviäkin katsureita löytyy.

V6e
-
Viestit: 13
Liittynyt: 28.1.2016 18:05

Re: Tulokatsastus suomessa tuontiautoille, miten suhtautuu madallukseen? (Auto vm: 1985)

ViestiKirjoittaja V6e » 24.9.2017 12:15

Asiaa selvitetty: Katsuri kerto sen verran että pitää olla joku todistus että sarja sopii autoon sen valmistajalta tai myyjältä, tuv todistus käy.
Suuntaus raportti jossa KAIKKI arvot pitää olla vihreällä (selitti että Trafi antaa noottia jos arvot heittää 0,02 astetta...)
Sitten vaan rekisteröintikatsastuksessa katsovat laput ja mittaavat nykyisen korkeuden pyöränkaariiin

Oli aika työmaa saada autosta täysin viihreä lappu, 5 tuntia meni ja sai käyttää luovuutta ihan tosissaan.
Casterin säädöt tuotti eniten päänvaivaa kun ei ole säädettävissä.
Onneksi oli suuntauslaitteet käytössä viikonlopun.


Katsuri sanoi että säädös on perseestä koska edes kaikissa tehtaalta tulleissa autoissa ei välttämättä kulmat ole sallittua alueella
Kuulemma kolarimönkijöihin tarvitsee suuntauspaperit lunastuksen jälkeen jos takaisin liikenteeseen haluaa, mutta mistään sellaisia arvoja ei saa


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa

© since 2000 - ffp