Passat 3bg, 1.8T vapina.

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

eks_u
-
Viestit: 6
Liittynyt: 26.10.2009 10:42

Passat 3bg, 1.8T vapina.

ViestiKirjoittaja eks_u » 21.6.2017 8:11

Alkaa usko loppumaan.. Autoa pystyy kyllä kaupungissa käyttämään, mutta 100km työmatka ei tällä suju, eli:

Passat 3bg alkoi veto päällä maantienopeuksilla täristämään sisemmän vetonivelen vaihdon jälkeen. (kuskin puoli, myöhemmin vaihdettiin myös apukuskin puoli). Epäilin alkuun pitkään että liikkeessä rikkoivat uuden nivelen asennuksessa, mutta ei. Koitettu varmuudeksi vielä uutta niveltä paikalle ja ihan sama meno jatkuu.

Ykkösellä tai kakkosella kiihdyttäessä ei edes huomaa mitään, kolmosella ja nelosella huomaa hyvin ja vitosella vedättäessä 80-120km/h tärinä on jo sietämätön.

Yhtään mitään ylimääräistä ääntä ei tule mistään, ainut erikoisuus minkä olen huomannut on se, että kun auton käynnistää ja lähtee liikkeelle niin kuskin puolelta tuntuu pieni rusahdus. Sama peruuttessa. Tämä siis vain ja ainoastaan sen jälkeen kun auton on sammuttanut ja käynnistänyt. Ei missään vaiheessa tee toista kertaa ajon aikana.

Voiko se ulompi nivel tehdä jotain tuollaisia erikoisuuksia? Korjaamo oli kyllä sitä mieltä että ei..

paveheiskanen
-
Viestit: 209
Liittynyt: 14.8.2013 15:31

Re: Passat 3bg, 1.8T vapina.

ViestiKirjoittaja paveheiskanen » 22.6.2017 12:12

Miltäs vaihteiston tukikumi ja moottorin tukikumi näyttää? Kannattaa kattoo.
Edessä öljypohjan etupuolella yksi kumi, sivuilla apurungossa molemmilla puolilla ja vaihdelaatikon sivussa yksi vasemmalla ja toinen muistaakseni vaihteiston toisella puolella (alhaalla?)

Etuveto?

Lähetetty minun ONEPLUS A3003 laitteesta Tapatalkilla

a1mo
-
Viestit: 246
Liittynyt: 19.12.2008 5:35

Re: Passat 3bg, 1.8T vapina.

ViestiKirjoittaja a1mo » 27.6.2017 14:46

Mulla on kerran hajonnut ulompi vetonivel niin, että auto alkoi vatkaamaan kunnolla jos oli veto päällä. Niin paljon vatkasi, että hinurilla se piti kotiin ajaa.
Kyseessä oli muuten Motonetin halvin vaihtoehto, vuoden ja 30 tkm kesti.

eks_u
-
Viestit: 6
Liittynyt: 26.10.2009 10:42

Re: Passat 3bg, 1.8T vapina.

ViestiKirjoittaja eks_u » 30.6.2017 11:40

paveheiskanen kirjoitti:Miltäs vaihteiston tukikumi ja moottorin tukikumi näyttää? Kannattaa kattoo.
Edessä öljypohjan etupuolella yksi kumi, sivuilla apurungossa molemmilla puolilla ja vaihdelaatikon sivussa yksi vasemmalla ja toinen muistaakseni vaihteiston toisella puolella (alhaalla?)

Etuveto?

Lähetetty minun ONEPLUS A3003 laitteesta Tapatalkilla


Moottorin tukikumit uusittu. Ei vaikutusta.. Vaihteiston ei vaihdettu mut kauheen jämäkältä kyl kaikki tuntuu.

eks_u
-
Viestit: 6
Liittynyt: 26.10.2009 10:42

Re: Passat 3bg, 1.8T vapina.

ViestiKirjoittaja eks_u » 30.6.2017 11:41

a1mo kirjoitti:Mulla on kerran hajonnut ulompi vetonivel niin, että auto alkoi vatkaamaan kunnolla jos oli veto päällä. Niin paljon vatkasi, että hinurilla se piti kotiin ajaa.
Kyseessä oli muuten Motonetin halvin vaihtoehto, vuoden ja 30 tkm kesti.


No tämä on nyt juuri tuollainen.. Hitaasti kiihdyttäessä etupää "veulaa" ja kovemmissa vauhdeissa koko hytti vatkaa. Ajamaan kyllä pystyy kun maltillisesti ajelee, vapinan ollessa silti läsnä kokoajan.

Taidan kallistua seuraavaksi uusimaan ne molemmat uloimmat vetonivelet..

DarkWing
-
Viestit: 46
Liittynyt: 20.7.2014 7:56

Re: Passat 3bg, 1.8T vapina.

ViestiKirjoittaja DarkWing » 3.7.2017 9:03

Tarkasta myös renkaat, ettei vaan ole kudosvaurioita.

eks_u
-
Viestit: 6
Liittynyt: 26.10.2009 10:42

Re: Passat 3bg, 1.8T vapina.

ViestiKirjoittaja eks_u » 11.7.2017 14:16

Renkaat tsekattu aika alkuun ja ne oli ok.

Hankin purkaamolta molemmin puolen vetarit. Eli sisäpää, akseli ja ulkopää. Ei täristä enää.
Todennäköisesti se vasen puoli mihin alunperin vaihdettiin uusi sisäpää, ni oli joko ulkopää kärsiny vaihdossa tai sit alko sisäpään jälkeen vasta täristämään.. Noh mysteeriks osittain jää.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 85 vierailijaa