Golf Country tietoutta

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

maki
-
Viestit: 22
Liittynyt: 24.4.2009 8:57

Golf Country tietoutta

ViestiKirjoittaja maki » 13.3.2017 21:00

Kuinka saisimme pidettyä nämä citymaasturien esikuvat liikenteessä? Näissä kun tuntuu olevan tietyt osat hyvinkin hankalia löytää. Kyseisen auton harrastajia ei varmaan ole paljon, mutta täällä on ainaki yksi semmoinen, omasta mielestä Countryt on niin rumia että ne on jo hienoja tänä päivänä! :D Ehdotan että kerätään tähän topicciin osia ja osanumeroita joita voi soveltaa myös Countryssä.


Itse olen kerennyt hetken harrastamaan kyseistä autoa ja muutamia havaintoja vaikeasti löydettävistä osista..

-Iskarit ja jouset, iskareita löytyy vielä alkuperäisiäkin, mutta hinta on aivan järkyttävä! Onko kukaan soveltanut mitään muita osia? Veikkaan että sopivia jousia ja iskareita löytyy muistakin autoista, mutta mistä? Jos ei muuten niin soveltamalla.

-Taka-alatukivarren puslat? (taitaa olla sama tilanne muissakin Syncroissa) Polyuretaanisia löytyy kyllä, mutta mites kumisena? Jostain olen kuullut että jotkut mersun puslat kävisivät?

-Taka-apurungon puslat ja perämurikan tukipusla. Onko muuta vaihtoehtoa kuin uretaaniset?

-Kardaanin tukilaakerit?

-Käsijarruvaijerit, alunperin rumpujarruille, entäs jos on päivitetty levyt?

-Neliveto ei toimi pakilla ja siihen liittyvät osat?

Tässä nyt alkuun mitä itse muistin, muutkin saavat lisäillä, katsotaan löytyykö aapuuva! Yritetään pitää ketju edes jotenkin selkeänä. :D
Viimeksi muokannut maki, 13.3.2017 21:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Ande
-
Viestit: 230
Liittynyt: 25.6.2011 21:02

Re: Golf Country tietoutta

ViestiKirjoittaja Ande » 13.3.2017 21:31

Takajouset kiinostais itteeni, molemmat poikki. Käytetytkin käy.

Takakelkan puslat tuli ebaystä hommattuu, oliko polyuretaania vai mitä. En muista. Suht pehmeetä kamaa oli kuiteki.

Mersulta löytyy passeli kardaaninlaakeri suht pienellä vaivalla tuonne.
https://www.motonet.fi/fi/tuote/184227 Countryy taakse meni lähes suoraan, eteen joutu vähä latikkaa hitsaa kaveriks.

jii_bee
-
Viestit: 2413
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

Re: Golf Country tietoutta

ViestiKirjoittaja jii_bee » 19.3.2017 18:41

Takajouset kiinostais itteeni, molemmat poikki. Käytetytkin käy.

Takajousien pitäisi olla sama muissakin Mk2/Mk3 Syncroissa.
191 511 115 P
-Iskarit ja jouset, iskareita löytyy vielä alkuperäisiäkin, mutta hinta on aivan järkyttävä! Onko kukaan soveltanut mitään muita osia? Veikkaan että sopivia jousia ja iskareita löytyy muistakin autoista, mutta mistä? Jos ei muuten niin soveltamalla.

Pyörittelin joskus mielessä, että olisi käyttänyt tavis Golfin iskaripatruunaa jolle olisi sopivan kokoisesta putkesta tehnyt pitemmän "joustintuen". Putken yläpäähän kierre tuolle "mutterille", jousilautasen ja alapään kiinnityksen olisi raksinut irti jostain Mk2 / Mk3 romutolpasta ja hitsannut putkeen.

Kuva

Mutta Countryn iskareissa taitaa vain olla myös pitempi "iskunpituus" kuin tavis Kakkiksessa..??

Kuva

TAI

TA Technix:in korkeussäädettävissä on jonkin aikaa ollut irroitettavat alaosat.
Hankkii Golf II Syncron setin ja jatkaa tarvittavan määrän noita alaosia... ;)

Kuva

-Käsijarruvaijerit, alunperin rumpujarruille, entäs jos on päivitetty levyt?


Tuolla jutusteltiin viimeksi takalevyjen laittamisesta Countryyn ja mm. käsijarruvaijereista.

Jonde
-
Viestit: 2086
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

Re: Golf Country tietoutta

ViestiKirjoittaja Jonde » 19.3.2017 20:22

Kyllä jousia ja iskareita saa ihan tarvikkeenakin. Moni ei vaan jaksa niitä ettiä kun ei ole se ensimmäinen osa kun tulee vastaan. Itse ostin takaiskarit viime kesänä, oli kahalla suoraan varastossa bilstenin paketissa ja hinta oli joku reilu 100e kpl. Jouset oli 50e kpl.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa