Öljykorkin "koroke" ??

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Jafe
-
Viestit: 175
Liittynyt: 20.6.2004 9:47

Öljykorkin "koroke" ??

ViestiKirjoittaja Jafe » 5.2.2017 16:02

Kyseessä -96 Passatin TDI moottori. Eli venttiilikopassahan on tuollainen koroke tai mikä tuo nyt sitten virallisesti sattuu olemaankaan... mutta kuitenkin se mihin öljyn täyttökorkki pyöräytetään kiinni.
Lähteekö tuo koroke jollain nätillä konstilla irti ja pystyyköhän sen kääntämään 180 astetta eri asentoon? Millähän systeemillä kiinni venttiilikopassa?
Muuttui tuo koneen asento takaviistosta etuviistoon joten nyt tuo täyttöreikä on pahasti etukenossa.

Axi
-
Viestit: 1318
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

Re: Öljykorkin "koroke" ??

ViestiKirjoittaja Axi » 5.2.2017 17:12

Pyöräyttämällä se irtoaa.

Kokeile itse, silläpä se 180 asteen pyöräytys selviää. Periaatteessa kyllä.

Jafe
-
Viestit: 175
Liittynyt: 20.6.2004 9:47

Re: Öljykorkin "koroke" ??

ViestiKirjoittaja Jafe » 5.2.2017 18:26

Niin tästähän on kyse:
Kuva

Tuommonen sisään katsottuna:
Kuva

Yritin kyllä pyörittää mutta ei kyllä kohtuudella tunnu irtoavan. Liekkö tuossa jonkinlainen lukitus systeemi?

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

Re: Öljykorkin "koroke" ??

ViestiKirjoittaja p0wer » 6.2.2017 15:29

Tuo metallipuikko saattoi pitää tuon paikallaan, kokeile saatko pihdeillä liu´utettua sitä sivuun. En muista tosin varmaksi, saattoi olla jokin muukin kikka. Aika helppo tuo oli kuitenkin irroittaa, kun joskus itsekin jouduin tuon poistamaan. Voi myös olla, että venttiilikopan toiselta puolelta kiinnitykseen pääsee paremmin käsiksi.

Jafe
-
Viestit: 175
Liittynyt: 20.6.2004 9:47

Re: Öljykorkin "koroke" ??

ViestiKirjoittaja Jafe » 6.2.2017 20:08

Joo eli tuo metallipuikko pitää tuota kaulusta paikoillaan. Ja itse puikkoa ei tarvi irrottaa.
Puikon sivuilla olevat muoviset klipsit estävät kaulusta pyörähtämästä. Eli niitä painamalla alaspäin saa tuon pyöräytettyä pois niin kuin itse öljykorkinkin.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 50 vierailijaa