6-Vaihteinen manuaali. Öljynvaihto.

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

ryynanen
-
Viestit: 340
Liittynyt: 5.9.2009 11:40

6-Vaihteinen manuaali. Öljynvaihto.

ViestiKirjoittaja ryynanen » 13.11.2016 16:34

Tuossa lueskelin nuita topikkeja mutta suoraan kysymykseen ei tule näköjään suoraa vastausta missään. Aihe karkaa aina ties minne,eli nyt pöytään 6-vaihteisen manuaalilootaan passaava öljy ja sen määrä. Onko marmorin keikka vai löytyykö mätänetistä tms. KIItos. Tourani 2006.

Jabe
-
Viestit: 268
Liittynyt: 23.12.2005 14:23

Re: 6-Vaihteinen manuaali. Öljynvaihto.

ViestiKirjoittaja Jabe » 14.11.2016 8:24

Vastaus tuohon löytyy helpoten öljy-yhtiön sivuilta, sieltä löytyy ohjelma mikä kertoo öljysuosituksen ja määrän. Löytyy aikas varmaan motonetistäkin, red line on ollut suosittua.

ryynanen
-
Viestit: 340
Liittynyt: 5.9.2009 11:40

Re: 6-Vaihteinen manuaali. Öljynvaihto.

ViestiKirjoittaja ryynanen » 14.12.2016 18:51

Njoo niin...ölpöt olis tallissa, tässä kuitenkin tarkkaillu tuota laatikkoo jo pitemmän tovin että pikkasen tippasee jostain tuota öljyä, ja näyttäs ettei ainakaan vauhtipyörän puolelta vaan ehkä päinvastoin sieltä toisesta päästä laatikkoo. Siinä on se joku koppa, kysymys kuuluukin jos käytän tuon kopan auki ja laitan siihen uuden tiivisteliiman välliin, ni voinko tehdä tämän silleen ettei puolilaatikkoo tipu sylliin ku tuon kannen aukasen?

Edit. Ja sitten vielä ne pohjassa olevat volkkarin merkki lätkä ja Kaks sellaista mustaa läpyskää kans? Meneekö vituiks jos ne löysää ja laittaa massukat väliin?

Zemial
-
Viestit: 1561
Liittynyt: 23.7.2003 19:53

Re: 6-Vaihteinen manuaali. Öljynvaihto.

ViestiKirjoittaja Zemial » 11.1.2017 21:04

Mikäli siinä on sama 02S laatikko mikä on mk5:ssä, niin siinä on öljynvaihdossa yksi erikoisempi juttu. Tuttu homma vanhoista laatikoista mk1/2 ajalta. Tarkastusreikä on taas mennyt sakemannilta vähän väärään kohtaan ja siitä ei voi täyttää, eikä tarkastaa öljyjä.

http://mrtn.m4ti.net/mk5/Jetta%20&%20Go ... %2002S.pdf

tuossa manuaalissa on sivulla 99 selitetty se kuvien kanssa.
"It is not possible to check the gear oil level by unscrewing the oil
filler plug."

Myös ne vaihtajavipujen kanssa pelaamiset ym. on selitetty tuossa oppaassa tuolla saman sivun kohdalla. Eli jos haluaa vaihtaa öljyt vielä varmemmin kaikki tuonne lootaan, niin pitäisi ottaa tuo vaihtajankin juttu irti ja laittaa uusi uudella o-renkaalla.

Samasta oppaasta näet myös ne vw-korkit ja päätykopat ym. :)


(todellisuudessa tuo onnistuu kyl iha tarpeeks hyvin tuo vaihto iha vaa pohjapropun irrottamalla ja täyttämällä uudet öljyt tarkastusreiästä - kunhan vaan antaa valua niiden ulos tarpeeks pitkään vanhojen - ja nostaa auton sieltä kuskin puolelta pelkästään ylös tarpeeks korkealle että saa sinne laatikkoon sen pari litraa öljyä sisälle)


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 36 vierailijaa